Jump to content

Kur'an'da Mantıksal Hatalar


Recommended Posts

Bu başlığımızda Kur'an'daki mantık hatalarına değineceğiz.

Bu hataların ancak bir insan tarafından yazılan kitapta olabileceğini göstereceğiz.

En'am suresinden başlayalım:

En'am-151. Kul tealev etlü ma harrame rabbüküm aleyküm ella tüşriku bihı şey'a ve bil valideyni ıhsana ve la taktülu evladeküm min imlak nahnü nerzükuküm ve iyyahüm ve la takrabül fevahışe ma zahera minha ve ma betan ve la taktülün nefselletı harramellahü illa bil hakk zaliküm vessaküm bihı lealleküm ta'kılun

Yusuf Ali: Say: come, I will rehearse what Allah hath (really) prohibited you from: join not anything as equal with him; be good to your parents; kill not your children on a plea of want; we provide sustenance for you and for them; come not nigh to shameful deeds, whether open or secret; take not life, which Allah hath made sacred, except by way of justice and law: thus doth He command you, that ye may learn wisdom.

Elmalılı: De ki: Rabbinizin size neleri haram kıldığını okuyayım: O'na hiçbir şeyi ortak koşmayın, ana babaya iyilik edin, fakirlik korkusuyla çocuklarınızı öldürmeyin, sizin de onların da rızkını biz veriyoruz. Kötülüklerin açığına da, gizlisine de yaklaşmayın. Haksız yere Allah'ın haram kıldığı cana kıymayın. Düşünesiniz diye Allah size bunları emretti.

Ayette Muhammed, Allah'ın haram kıldıklarını sayıyor tek tek.

Haram denince olumsuz cümleler gerekir.

"Yalan söyleme", "Hak yeme", "Öldürme", "Anne babaya karşı gelme" gibi..

Ama daha 2. cümlede "Anne babaya iyilik edin" diyor.

Yani, haramları, yapılmaması gerekenleri sayarken, farz olanı, yapılması gerekeni yazıyor.

Kur'an, tanrı kelamı olsa, böyle hata olur muydu?

"Anaya babaya iyilik edin" demez, "Anaya babaya kötülük etmeyin" derdi.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 384
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

tam aksine Allah kelamı oldugunu ispatlar bu kul kelamı olsaydı bu kadar derin mana tasımazdı tıpkı senin düşüncendeki sığlık gibi şöleki:

eğer orda anne babaya kötülük etmeyin deseydi çok sığ kalırdı ve bazıları bunu kötülük etmiyorum tamam ama iyilik etmek zorundada değilim diye düşünürdü ama diğer yasaklar kesin ve katidir başka alternatifi yoktur 2 şekli vardır mesela Allaha ortak koşmayın diyor çünkü ya ortak koşarsın inanmazsın yada ortak koşmazsındiğeri mesela fakjirlikten dolayı çocuklarını öldürmeyin diyor çünkü bir insan ya öldürür yada öldürmez diğeri ise kötülüklerin açığınada gizlisinede yaklaşmayın diyor ya yaklaşırsın yada uzak durursun başka yolu yoktur 2 şıklıdır ama anne babaya iyilik edin kelimesinde 3 şık vardır ya iyilik edersin ya kötülük edersin yada hiç bişi yapmazsın kendi hallerine bırakırsın o yüzden yapman gerekeni sölüyor kendi hallerinede bırakma manasını taşıyor

işte buda Allah kelamı oldugunu gösteriyor şayet kul kealmı olsaydı senin gibi düşünecekti ve etmeyin diyecektyi işte ozaman eksiklik olcaktı umarım beni yanlış anlamazsın burdaki amacım kimseye tebliğ etmek hidayete vesile olmalarına sebep olmak felan değil tek amacım kendi bildigim dogruları paylaşmak

not: tam 6 sene ateist olarak sizin bu takıldıgınız tüm sorulara aklen cevap buldugum için Elhamdülillah müslümanım tek mesele önyargıyı kırıp gerçekten mantıklı düşünmek

bu arada sana kurandaki yaklaşık 50 ayetin bugünkü bilimin yeni ulaştıgı bilgilerin 1400 yıl önce kuranda yazdıklarını ispatlayabilirim çok enterasan ama ozamanki teknoloji ile hz. muhammedin (S.A.V) bunları bilmesi imkansızdı istersen bu konuda seni aydınlatırım tek sorunum konu açamamak açabilseydim paylaşırdım istersen yerime aç böle bir konu hepsini paylaşayım beraber üzerlerinde tartışalım ayetlerin bilim ışığı altında ?

bir şey daha eklemek istiyorum dostum bu soru olcak biraz bu soruyu elini vicdanına koyarak cevaplamanı istiyorum Allaha ortak koşmayın şıkkı dışında insanlığa kötü bir şey söleniyormu yoksa iyi birşeymi söleniyor sence? ortak kosmayın kısmı haric diyorum cunku sen inanmıyorun o yusden teşekkürler şimdiden cevabını beklıyorum ?

tarihinde KimDoğru tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
tam aksine Allah kelamı oldugunu ispatlar bu kul kelamı olsaydı bu kadar derin mana tasımazdı tıpkı senin düşüncendeki sığlık gibi şöleki:

eğer orda anne babaya kötülük etmeyin deseydi çok sığ kalırdı ve bazıları bunu kötülük etmiyorum tamam ama iyilik etmek zorundada değilim diye düşünürdü ama diğer yasaklar kesin ve katidir başka alternatifi yoktur 2 şekli vardır mesela Allaha ortak koşmayın diyor çünkü ya ortak koşarsın inanmazsın yada ortak koşmazsındiğeri mesela fakjirlikten dolayı çocuklarını öldürmeyin diyor çünkü bir insan ya öldürür yada öldürmez diğeri ise kötülüklerin açığınada gizlisinede yaklaşmayın diyor ya yaklaşırsın yada uzak durursun başka yolu yoktur 2 şıklıdır ama anne babaya iyilik edin kelimesinde 3 şık vardır ya iyilik edersin ya kötülük edersin yada hiç bişi yapmazsın kendi hallerine bırakırsın o yüzden yapman gerekeni sölüyor kendi hallerinede bırakma manasını taşıyor

işte buda Allah kelamı oldugunu gösteriyor şayet kul kealmı olsaydı senin gibi düşünecekti ve etmeyin diyecektyi işte ozaman eksiklik olcaktı umarım beni yanlış anlamazsın burdaki amacım kimseye tebliğ etmek hidayete vesile olmalarına sebep olmak felan değil tek amacım kendi bildigim dogruları paylaşmak

not: tam 6 sene ateist olarak sizin bu takıldıgınız tüm sorulara aklen cevap buldugum için Elhamdülillah müslümanım tek mesele önyargıyı kırıp gerçekten mantıklı düşünmek

bu arada sana kurandaki yaklaşık 50 ayetin bugünkü bilimin yeni ulaştıgı bilgilerin 1400 yıl önce kuranda yazdıklarını ispatlayabilirim çok enterasan ama ozamanki teknoloji ile hz. muhammedin (S.A.V) bunları bilmesi imkansızdı istersen bu konuda seni aydınlatırım tek sorunum konu açamamak açabilseydim paylaşırdım istersen yerime aç böle bir konu hepsini paylaşayım beraber üzerlerinde tartışalım ayetlerin bilim ışığı altında ?

Kimdoğru;

Sen diğer başlıkta benim yalan söylediğimi, ayeti kasıtlı olarak yanlış yazdığımı iddia etmiştin.

Ve kendi mealini yazmıştın-Elmalılı'dan.

Sana o ayette "de ki" sözcüğünün hangi kelime olduğunu sormuştum.

Yanıt gelmedi.

Ve "Bir daha bu başlığa uğramaz" dedim, nitekim öyle oldu.

Şimdi yüzsüz şekilde yazmaya devam edip yine kişisel suçlamalarda bulunuyor, sığlıkla eleştiriyorsun.

Sen de hiç utanma yok mu?.

Önce Şura-10 hakkında yazdığın iftirayı düzeltmelisin.

Şimdi yanıtını bekliyorum. İlgili başlığa yazarsan daha iyi olur.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Yahudiler "Allah'ın elçisi Meryemoğlu İsa Mesih" der mi?

Nisa 156-157.

Ve bi kufrihim ve kavlihim alâ meryeme buhtânen azîmâ

Ve kavlihim innâ katelnâl mesîha îsâbne meryeme resûlallâh, ve mâ katelûhu ve mâ salebûhu ve lâkin şubbihe lehum. Ve innellezinahtelefû fîhi le fî şekkin minhu. Mâ lehum bihî min ilmin illâttibâaz zann, ve mâ katelûhu yakînâ.

Bir de inkârlarından ve Meryem’e büyük bir iftira atmalarından ve “Biz Allah’ın elçisi Meryem oğlu İsa Mesih’i öldürdük” demelerinden dolayı kalplerini mühürledik. Oysa onu öldürmediler ve asmadılar. Fakat onlara öyle gibi gösterildi. Onun hakkında anlaşmazlığa düşenler, bu konuda kesin bir şüphe içindedirler. O hususta hiçbir bilgileri yoktur. Sadece zanna uyuyorlar. Onu kesin olarak öldürmediler.

Yahudilere göre İsa diye biri tarihi kayıtlarda yoktur, yaşamamıştır. Uydurma olduğunu iddia ettikleri birisi için onu kendilerinin öldürdüğünü söylerler mi hiç?

Ama asıl değineceğimiz nokta bu değil.

Mesele ayette İsa’yı öldürmelerinin Yahudilerin ağzından ifade ediliş şekli.

İsa’ya inanmayan, onu bir peygamber ya da Mesih olarak kabul etmeyen Yahudiler hiç kalkıp da “Biz Allah’ın peygamberi Meryem oğlu İsa Mesih’i öldürdük” derler mi?

Bu ayet tanrı sözü olmuş olsa; “Allah’ın elçisi Meryem oğlu İsa Mesih için ‘Onu biz öldürdük’ demeleri yüzünden kalplerini mühürledik” şeklinde ifade edilirdi.

Ama Kur’an’ı yazan Muhammed olduğu için bu mantık hatasını göremedi.

Link to post
Sitelerde Paylaş
pante Kabe'ye de Mescid-i Haram deniliyor..o zaman kimse Kabe'ye gitmesin çünkü orası "Mescid-i Haram" ...

türkçe kıt kalıyor arapçanın yanında..bunda bir çelişki yok..

Mescid-i haram'ın haramla ilgisi yok Optimum.

Hürmetli mescid demektir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kimdoğru;

Sen diğer başlıkta benim yalan söylediğimi, ayeti kasıtlı olarak yanlış yazdığımı iddia etmiştin.

Ve kendi mealini yazmıştın-Elmalılı'dan.

Sana o ayette "de ki" sözcüğünün hangi kelime olduğunu sormuştum.

Yanıt gelmedi.

Ve "Bir daha bu başlığa uğramaz" dedim, nitekim öyle oldu.

Şimdi yüzsüz şekilde yazmaya devam edip yine kişisel suçlamalarda bulunuyor, sığlıkla eleştiriyorsun.

Sen de hiç utanma yok mu?.

Önce Şura-10 hakkında yazdığın iftirayı düzeltmelisin.

Şimdi yanıtını bekliyorum. İlgili başlığa yazarsan daha iyi olur.

dostum bana gelen cevapların hepsini okumadan senin bu konuna baktım ama burada değineyim konuya

sen ilgili ayetde sözü muhammedin s.a.v söledigini iddia etmiştin buda onun yazdıgının delilidir demiştin bende sana ayetin orjinal hali öle değil böledir demiştim

Ihtılâf ettiğiniz herhangi bir şey hakkında da huküm Allaha âiddir, işte de: o Allah benim rabbım ben ona dayanmaktayım ve hep ona sığınırım

burda Allah muhammede işte de derken söyle yani de diyor insanlara yani Allah demesini istiyor o yazmıyor bunu umarım anlamışsındır meseleyi bu arada sığlık hakaret değildir sığlık her insanda vardır bende sende ve her insanda her zaman geniş düşünemeyebilir bazen göremez ve dar kalıplar içinde düşünür bu hakaret değil bizim bir özelliğimizdir en nihayetinde insanız ve aciz oldugumuz durumlar vardır yine sölüyüroum yanlış anlama beni amacım bildigim dogruları paylaşmak

Link to post
Sitelerde Paylaş
dostum bana gelen cevapların hepsini okumadan senin bu konuna baktım ama burada değineyim konuya

sen ilgili ayetde sözü muhammedin s.a.v söledigini iddia etmiştin buda onun yazdıgının delilidir demiştin bende sana ayetin orjinal hali öle değil böledir demiştim

Ihtılâf ettiğiniz herhangi bir şey hakkında da huküm Allaha âiddir, işte de: o Allah benim rabbım ben ona dayanmaktayım ve hep ona sığınırım

burda Allah muhammede işte de derken söyle yani de diyor insanlara yani Allah demesini istiyor o yazmıyor bunu umarım anlamışsındır meseleyi bu arada sığlık hakaret değildir sığlık her insanda vardır bende sende ve her insanda her zaman geniş düşünemeyebilir bazen göremez ve dar kalıplar içinde düşünür bu hakaret değil bizim bir özelliğimizdir en nihayetinde insanız ve aciz oldugumuz durumlar vardır yine sölüyüroum yanlış anlama beni amacım bildigim dogruları paylaşmak

Hala aynı şeyi yapıyorsun kimdoğru.

Kıvırma!

Ya kanıtla. Ya da yanlış yaptığını kabul et.

Arapçayı bildiğini yazdın.

Şimdi tekrar soruyorum:

Ayetin Arapçasında "de" hangi kelimedir?

Yazar mısın..

Ve mahteleftum fîhi min şey’in fe hukmuhû ilallâh, zâlikumullâhu rabbî aleyhi tevekkeltu ve ileyhi unîb

Bu ayette "de" nerede?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Yahudiler "Allah'ın elçisi Meryemoğlu İsa Mesih" der mi?

Nisa 156-157.

Ve bi kufrihim ve kavlihim alâ meryeme buhtânen azîmâ

Ve kavlihim innâ katelnâl mesîha îsâbne meryeme resûlallâh, ve mâ katelûhu ve mâ salebûhu ve lâkin şubbihe lehum. Ve innellezinahtelefû fîhi le fî şekkin minhu. Mâ lehum bihî min ilmin illâttibâaz zann, ve mâ katelûhu yakînâ.

Bir de inkârlarından ve Meryem’e büyük bir iftira atmalarından ve “Biz Allah’ın elçisi Meryem oğlu İsa Mesih’i öldürdük” demelerinden dolayı kalplerini mühürledik. Oysa onu öldürmediler ve asmadılar. Fakat onlara öyle gibi gösterildi. Onun hakkında anlaşmazlığa düşenler, bu konuda kesin bir şüphe içindedirler. O hususta hiçbir bilgileri yoktur. Sadece zanna uyuyorlar. Onu kesin olarak öldürmediler.

Yahudilere göre İsa diye biri tarihi kayıtlarda yoktur, yaşamamıştır. Uydurma olduğunu iddia ettikleri birisi için onu kendilerinin öldürdüğünü söylerler mi hiç?

Ama asıl değineceğimiz nokta bu değil.

Mesele ayette İsa’yı öldürmelerinin Yahudilerin ağzından ifade ediliş şekli.

İsa’ya inanmayan, onu bir peygamber ya da Mesih olarak kabul etmeyen Yahudiler hiç kalkıp da “Biz Allah’ın peygamberi Meryem oğlu İsa Mesih’i öldürdük” derler mi?

Bu ayet tanrı sözü olmuş olsa; “Allah’ın elçisi Meryem oğlu İsa Mesih için ‘Onu biz öldürdük’ demeleri yüzünden kalplerini mühürledik” şeklinde ifade edilirdi.

Ama Kur’an’ı yazan Muhammed olduğu için bu mantık hatasını göremedi.

bunların cevabı yine Nisa suresinde var;

"" 159 - Kitap ehlinden hiçbir kimse yoktur ki, ölmeden önce ona (İsa'ya) iman etmiş olmasın. Kıyamet gününde o, onlara şahitlik edecektir. ""

Ayrıca;

Hz. İsa döneminde Filistin'in dini coğrafyasına baktığımızda , Yahudilik ve putperestliğin bölgede hakim inançlar olduğunu görülür. Putperestler Roma Devletinin himayesi altındadır, ancak nüfus açısından bölge halkının çoğunluğu Yahudidir. Romalılar politeisttir..

Link to post
Sitelerde Paylaş
bunların cevabı yine Nisa suresinde var;

"" 159 - Kitap ehlinden hiçbir kimse yoktur ki, ölmeden önce ona (İsa'ya) iman etmiş olmasın. Kıyamet gününde o, onlara şahitlik edecektir. ""

Ayrıca;

Hz. İsa döneminde Filistin'in dini coğrafyasına baktığımızda , Yahudilik ve putperestliğin bölgede hakim inançlar olduğunu görülür. Putperestler Roma Devletinin himayesi altındadır, ancak nüfus açısından bölge halkının çoğunluğu Yahudidir. Romalılar politeisttir..

"Dinci değil, dindarım" diyorsun ama dincilik yapıyorsun optimum.

Ne ilgisi var bu yazdıklarının belirttiğim mantıksızlıkla?

Geçmiş zamandan söz ediliyor.

Yahudilerin "Biz Allah'ın elçisi Meryemoğlu İsa Mesih'i öldürdük" demelerinden söz ediliyor.

Sen kalkıp ne yazıyorsun.

Yahudiler böyle der mi, demez mi?

Önce bu sorunun yanıtını verebilmelisin.

Link to post
Sitelerde Paylaş
sen hürmetli diyorsun, ben "dokunulmaz" diyorum.. hangisini kabul edelim? Türkçe kıt kalıyor...

ayetleri açıklamak da öyle kolay değil zaten..

Senin ya da benim ne dediğim önemli değil.

Önemli olan Mescid-i Haram'ın ne demek olduğu.

Ararştırırsan bulursun.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben sizin üzerinizde bekçi değilim

En'am suresi 104 ila 107. ayetlerine bakalım.

103. Gözler onu göremez, O ise bütün gözleri görür; O, lütuf sahibidir, her şeyden haberlidir.

104. Rabbinizden size muhakkak ki deliller gelmiştir.Artık kim gözünü açar görürse kendi lehine, kim de hakkı görmeyip batılı seçerse kendi aleyhinedir.(De ki) “Ben sizin üzerinizde bekçi değilim.” (Ayetin Arapçasında "De ki" yok)

105. İşte biz, ayetleri çeşitli biçimlerde böyle açıklıyoruz. Öyle ki sana: 'Sen ders almışsın' desinler ve biz de bilen bir topluluğa onu açıkça göstermiş olalım.

106. Rabbinden sana vahyolunana uy. O'ndan başka tanrı yoktur. Müşriklerden yüz çevir.

107. Allah isteseydi, ortak koşmazlardı. Biz seni onların üzerine bekçi yapmadık, sen onlara vekil de değilsin!

104. ayette "Ben sizin bekçiniz değilim" diye yazarak gaf yapan Muhammed, sadece 3 ayet sonra Allah'ın ağzıyla "Biz seni bekçi yapmadık" diye yazıyor.

Var mı mantıklı açıklaması?

Link to post
Sitelerde Paylaş

"Dinci değil, dindarım" diyorsun ama dincilik yapıyorsun optimum.

Ne ilgisi var bu yazdıklarının belirttiğim mantıksızlıkla?

Geçmiş zamandan söz ediliyor.

Yahudilerin "Biz Allah'ın elçisi Meryemoğlu İsa Mesih'i öldürdük" demelerinden söz ediliyor.

Sen kalkıp ne yazıyorsun.

Yahudiler böyle der mi, demez mi?

Önce bu sorunun yanıtını verebilmelisin.

o dönemde Roma imparatorluğu hüküm sürüyordu o topraklarda.. Jupiter(zeus) 'un elçisi mi demeliydi?

ya da Kur'an "tanrı oğlu isa" mı demeliydi? Yüce ALLAH altını çizerek belirtmiş ""Meryam oğlu İsa Mesih""

bu Kur'an daki anlatım sanatıdır.. Tanrı oğlu demez hiçbir yerinde...

ayrıca sen "inkar" kelimesini "yaşamamış" vey "yok" kelimelerine benzetmeye çalışıyorsun.. inkar ne olduğunu çok iyi bildiğini düşünüyorum...

Link to post
Sitelerde Paylaş
o dönemde Roma imparatorluğu hüküm sürüyordu o topraklarda.. Jupiter(zeus) 'un elçisi mi demeliydi?

ya da Kur'an "tanrı oğlu isa" mı demeliydi? Yüce ALLAH altını çizerek belirtmiş ""Meryam oğlu İsa Mesih""

bu Kur'an daki anlatım sanatıdır.. Tanrı oğlu demez hiçbir yerinde...

ayrıca sen "inkar" kelimesini "yaşamamış" vey "yok" kelimelerine benzetmeye çalışıyorsun.. inkar ne olduğunu çok iyi bildiğini düşünüyorum...

Sen yazdıklarımı dikkatli okumuyorsun herhalde optimum.

Mesela ateistler "Allah'ın resulü Hz. Muhammed (s.a.v)" derler mi?

Ya da bir Hristiyan, bir Budist, bir Yahudi böyle der mi?

Nasıl onlar böyle demezse; Yahudiler de "Allah'ın elçisi Meryemoğlu İsa Mesih" demez.

Ne der?

Yalnızca "İsa" der. Ya da "Meryemoğlu İsa" der.

Allah'ın elçisi de demez. Mesih de demez.

Umarım anlatabilmişimdir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben sizin üzerinizde bekçi değilim

En'am suresi 104 ila 107. ayetlerine bakalım.

103. Gözler onu göremez, O ise bütün gözleri görür; O, lütuf sahibidir, her şeyden haberlidir.

104. Rabbinizden size muhakkak ki deliller gelmiştir.Artık kim gözünü açar görürse kendi lehine, kim de hakkı görmeyip batılı seçerse kendi aleyhinedir.(De ki) “Ben sizin üzerinizde bekçi değilim.” (Ayetin Arapçasında "De ki" yok)

105. İşte biz, ayetleri çeşitli biçimlerde böyle açıklıyoruz. Öyle ki sana: 'Sen ders almışsın' desinler ve biz de bilen bir topluluğa onu açıkça göstermiş olalım.

106. Rabbinden sana vahyolunana uy. O'ndan başka tanrı yoktur. Müşriklerden yüz çevir.

107. Allah isteseydi, ortak koşmazlardı. Biz seni onların üzerine bekçi yapmadık, sen onlara vekil de değilsin!

104. ayette "Ben sizin bekçiniz değilim" diye yazarak gaf yapan Muhammed, sadece 3 ayet sonra Allah'ın ağzıyla "Biz seni bekçi yapmadık" diye yazıyor.

Var mı mantıklı açıklaması?

""104 - Muhakkak size Rabbinizden basiretler (kalb gözleri) geldi. Artık kim hakkı görürse faydası kendisine, kim de körlük ederse zararı kendisinedir. Ben sizin bekçiniz değilim! ""

""107 - Allah dileseydi, ortak koşmazlardı. Biz, seni onlar üzerine bekçi yapmadık, sen onlara vekil de değilsin! ""

104 te kendisi kavmine anlatıyor..açık ve bariz.. 107 de ise Rabbimiz anlatıyor.. arada çok fark var.. burda "de ki" konmasına gerek bile yok..

Link to post
Sitelerde Paylaş

Yani diyorsun ki;

Bazı ayetleri kendisi yazmıştır.

Nasıl oluyor bu?

Kur'an, Allah-melekler ve Muhammed'in ortaklaşa yazdığı bir kitap mıdır?

hepsi birbiriyle bağlantılı..

ALLAH(c.c.) 'ı görmüş olsan ve direkt O seni uyarsa ne kadar inanırsın?? zaten öyle olması bütün kutsal kitapların hükmünü kaldırır..çünkü ortada bir imtihan kalmaz.. sizin anlamadığınız nokta bu aslında.. "kabullenmek" size zor geliyor..işte bütün mesele de burda başlıyor.. o yüzden adı imtihan oluyor "varlığının kabulü"...

Link to post
Sitelerde Paylaş
hepsi birbiriyle bağlantılı..

Bu ne demek, anlayamadım.

Bu Kur'an'ın aslı Levhi Mahfuz'da saklı değil mi?

Öyleyse nasıl Muhammed de yazabilir?

Bu nasıl oluyor?

Cebrail'in getirdiği ayetlerin içine Muhammed de kendi görüşlerini mi yazıyor yani? :lol:

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...