Jump to content

Kuran'da pezevenklik serbest midir?


Recommended Posts

Geçen gözüme bir ayet takıldı.

Diyanet - Nur 33

Evlenmeye güçleri yetmeyenler de, Allah kendilerini lütfuyla zengin edinceye kadar iffetlerini korusunlar. Sahip olduğunuz kölelerden "mükâtebe" yapmak isteyenlere gelince, eğer onlarda bir hayır görürseniz onlarla mükâtebe yapın. Allah'ın size verdiği maldan onlara verin. Dünya hayatının geçici menfaatlerini elde etmek için iffetli olmak isteyen cariyelerinizi fuhşa zorlamayın. Kim onları buna zorlarsa bilinmelidir ki hiç şüphesiz onların zorlanmasından sonra Allah (onları) çok bağışlayıcıdır, çok merhametlidir.

Müslümanlar, iffetini korumak istemeyen cariyelerini fuhuş yaptırarak helal para kazanabilir mi yani bu durumda? Önceden tartışıldımı bilmiyorum ama sanki serbestmiş gibi? Özellikle arapça bilgisi geniş olan üyeler bu konuya değinebilirmi?

tarihinde atheos87 tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 282
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Bir de sanki açık kapı bırakıyormuş gibi sanki. Fuhuşa zorlamayın, ama zorlarsanız onları afederim diyor. Yani zorlayanı değil, zorlananı afederim diyor. Yaptığım yorum doğrumu?

Yabancı bir forumda kullanmayı düşünüyorum bu ayeti, ondan soruyorum.

tarihinde atheos87 tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

"Kim onları buna zorlarsa bilinmelidir ki hiç şüphesiz onların zorlanmasından sonra Allah (onları) çok bağışlayıcıdır, çok merhametlidir."

Görüldüğü gibi kölesini zorla fuhuşa sürükleyen kişiye Kuran'da yasak veya yaptırım yoktur. Sadece "zorlamayın" diye tavsiyede bulunulmaktadır. Ayrıca zorlarsanız da bağışlanırsınız diye pezevenklere gaz da verilmektedir. Madem cezası yok, madem bu işi yapan alçaklar bağışlanacaklardır, ne demeye bu mevzudan söz ediyorsun?

Bu dine nasıl inanıyorlar, şaşmamak mümkün değil!

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu ayet benim, Ahzab 50'den sonraki "en"im.

Çok pis bir ayet.

"Kim onları buna zorlarsa bilinmelidir ki hiç şüphesiz onların zorlanmasından sonra Allah (onları) çok bağışlayıcıdır, çok merhametlidir."

Bu kısımdan yıllar boyu anladığım şuydu: Cariyeleri fahişeliğe zorlamayın diyoruz ama zorlarsanız da sizi Allah affeder, merhamet eder.

Fakat bir süredir bundan emin olamıyorum. Pekçok farklı meale baktım, Arapçasını anlamaya çalıştım ama emin olamadım. Burada gerçekten cariyeyi fahişeliğe zorlanan mı affedilecek yoksa fahişe mi, artık kesin bir yargıda bulunamıyorum. Parantez içindeki "onları" dediği kim? Cariye mi, satıcı sahip mi?

Arapça bilen arkadaşlar yardımcı olabilir mi?

Bununla birlikte, affedilecek olan cariye ise de sorun. Zaten zorlanıyor fahişelik yapmaya, bir daha neyini affediyorsun?..

Kadın zaten zorlanıyor, satılıyor vs...

Bir de şu "mütabeke" kısmı çok rezil. Bana, günümüz genelevlerinde kadınlara imzalatılan o senetleri hatırlatıyor zira farkı yok.

Velhasıl evet, kadın satmak, fahişelik yapmaya zorlamak, özgür kalmak istediğinde bedel tayin edip ona göre pozisyon almak serbest.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Fakat bir süredir bundan emin olamıyorum. Pekçok farklı meale baktım, Arapçasını anlamaya çalıştım ama emin olamadım. Burada gerçekten cariyeyi fahişeliğe zorlanan mı affedilecek yoksa fahişe mi, artık kesin bir yargıda bulunamıyorum. Parantez içindeki "onları" dediği kim? Cariye mi, satıcı sahip mi?

Arapça bilen arkadaşlar yardımcı olabilir mi?

Alemsin IFeelGood!! Yahu burada zorlanan kişi bir kadın. İslam dininde değeri olmayan bir varlık. Üstelik bu varlık bir de iman etmesi gerekmeyen, açık saçık dolaşamasında sakınca olmayan, mümin olması bile gerekmeyen bir köle. Bir maldan öte hiçbir anlamı olmayan kölenin inancı bile kabul olunmazken, neden affedilecekmiş?

Oradaki "onları" hitabı çevirmen tarafından konulmuş, onun intibasını belirten bir ilavedir. Aslen orada yoktur. Çok açık olarak affedilme zavallı köleyi zorla fuhuşa zorlayan pezevengedir...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Alemsin IFeelGood!! Yahu burada zorlanan kişi bir kadın. İslam dininde değeri olmayan bir varlık. Üstelik bu varlık bir de iman etmesi gerekmeyen, açık saçık dolaşamasında sakınca olmayan, mümin olması bile gerekmeyen bir köle. Bir maldan öte hiçbir anlamı olmayan kölenin inancı bile kabul olunmazken, neden affedilecekmiş?

Oradaki "onları" hitabı çevirmen tarafından konulmuş, onun intibasını belirten bir ilavedir. Aslen orada yoktur. Çok açık olarak affedilme zavallı köleyi zorla fuhuşa zorlayan pezevengedir...

Ben de yıllar boyu böyle yorumluyordum, burada da hep böyle yazdım, müslümanlarla bu yüzden kavga ettim. Herkes gibi.

Ama birkaç ay önce çevirilerin ve elimdeki tefsirlerin hepsini karşılaştırdım ve bağışlanacağı söylenenin erkek olduğundan emin olamadım. Bu çok anlamsız bir ayrıntı tabii. Yani öyle olsa ne değişecek, ayet aklanacak mı?. Yoo...

Aslına bakarsan bence bu durum daha da kirli. Yani müslümanlar burada affedilecek olanın cariye olduğunu söylüyor ve daha büyük bir rezalete imza attıklarını göremiyor.

Sonuç olarak yanılmıyormuşum. Affedileceği söylenen kesin olarak erkek.

Teknik bir hata yapmayayım dedim..

Link to post
Sitelerde Paylaş

Aslına bakarsan bence bu durum daha da kirli. Yani müslümanlar burada affedilecek olanın cariye olduğunu söylüyor ve daha büyük bir rezalete imza attıklarını göremiyor.

Affedilen cariye olunca bu pislik temizlenmiş mi oluyor? Neticede ortada yapılan bir iş var, bu iş de en sevilmeyen, yeri geldiğinde bütün müslümanların hep bir ağızdan lanetlediği bir iş... Ama olay Kuran'ı aklamaya, temize çıkartmaya gelince, bir teki mangalda kül bırakmıyor. Cariye affedilecek diye Ayeti çarpıtıyorlar. Ama ortada zorla yaptırılan fahişelik ve pezevenklik gibi bir mevzu var. Üstelik bu pezevenklik mesleğini icra edenler "cennetle mükafalandırılmış" (Hadislerde) sahabeler, yani Muhammed'i görmüş olan kutlu kişiler. Bir tahmine göre bunların sayısı yüzbin civarında... Kimse bu alçakları yargılama ve eleştirme cesareti gösteremiyor, ama temize çıkartmak deyince hepsi hazırolda... Buna ikiyüzlülük denmez de ne denir?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Affedilen cariye olunca bu pislik temizlenmiş mi oluyor? Neticede ortada yapılan bir iş var, bu iş de en sevilmeyen, yeri geldiğinde bütün müslümanların hep bir ağızdan lanetlediği bir iş... Ama olay Kuran'ı aklamaya, temize çıkartmaya gelince, bir teki mangalda kül bırakmıyor. Cariye affedilecek diye Ayeti çarpıtıyorlar. Ama ortada zorla yaptırılan fahişelik ve pezevenklik gibi bir mevzu var. Üstelik bu pezevenklik mesleğini icra edenler "cennetle mükafalandırılmış" (Hadislerde) sahabeler, yani Muhammed'i görmüş olan kutlu kişiler. Bir tahmine göre bunların sayısı yüzbin civarında... Kimse bu alçakları yargılama ve eleştirme cesareti gösteremiyor, ama temize çıkartmak deyince hepsi hazırolda... Buna ikiyüzlülük denmez de ne denir?

İşte zaten Allah onun için bağışlıyor bunları.

Zorlansa da, kendisi kesinlikle istemediği halde başkaları onu satıyor olsa da, yapmak zorunda kaldığı iş en lanetli iş olunca, bağışlanması gerekiyor.

Sebebi ne olursa olsun, sonuç olarak fahişelik yapıyor. Günah işliyor. Kirleniyor.

Orada o kadının zorla satılması değil, herhangi bir nedenle günah işliyor olması önemli.

Allah da çok ince düşünceli olduğu için onu, istemeden ve hatta zorlanarak işlediği bu günahlardan dolayı affediyor.

Savunmaları bu.

Öyle hale getirmişler ki, kadın her durumda suçlu, kirli, pis ve günahkar oluyor.

Hep bu tür empozeler yüzünden değil mi bu sapıkların tecavüze uğrayan kadını da kırbaçlaması..

İslam'da erkeğin onuru, şerefi, namusu vs. yok. Böyle bir sorumluluğu da yok.

Hepsini kadının bacakları arasına havale etmiş, kurtulmuş. Erkeğin namusunu da kadın taşır.

İki yüzlülük ne ki...

Link to post
Sitelerde Paylaş

bu tip ayetleri gördükçe, müslümanların "din olmasa ahlak diye bişey olmaz, bakın cahiliye dönemine, neler oluyomuş helölölö" tarzı böğürmelerine aziz nesin gibi acı acı gülmek istiyorum ama yapamıyorum,onun yerine ağzımla değil başka yerlerimle gülüyorum bu ahlakları nirvanaya ulaşmış zibidilere.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Konu başlığı biraz ağır kaçmış ama özü, gözümüzü açmaya yetiyor.

Araplar nasıl anlar bilmem ama biz Türk'ler bir yazıyı (hükmü) okurken, vurguya bakarız.

Evvel zaman içinde, ülkenin en korkunç bataklığında yaşayan ve cariyelerini zorla satan 'Shreko' adında şerefsiz bi adam yaşarmış. Shreko'nun, altı tane yüzlerine bakmaya bile doyamayacağın cillop gibi cariyesi varmış. Bunlarında dört tanesi güzel huylu ve ahlaklı iken, aslen anne tarafından Moldavya göçmeni olan ikisi ise bazı komunis söylemler ve anarşik tavırlarla Shreko'yu canından bezdirirmiş.

Neyse efenim, develerin boyunlarını inci gibi parlatan dolunaylı güzel bir çöl gecesinde; adları Ivana ve Olga olan bu iki kızımız, Kureyşli müşterileri ile zorla "Sen istooor duj, o zıman daha verijek eli dolar." tripleri yaparken, müşterileri de teyemmümün faydalarıyla onları ikna etmeye çalışmaktadır. Bu muhabbete şahit olan Shreko "Çöl la bura, ne duju" diyerek bunlara bi güzel girişir. Çünkü Shreko'da Kureyşlidir. Halden anlayan, galender bi abimizdir yani.

Sabah olduğunda; ağzı yüzü mosmor olmuş ve orasına burasına kaçan kumları temizlemeye çalışan iki güzel kızımız, "Eee yeter ayol, zorla olur mu bu iş. Bizim de canımız var yaneee " diyerek, zamanın peygamberine şikayete giderler.

Bunları uzun uzun dinleyen Peygamber de, mübaşire "yaz kızım, " diyerek başlar.

Dünya hayatının geçici menfaatlerini elde etmek için iffetli olmak isteyen cariyelerinizi fuhşa zorlamayın

Ivana ve Olga mutludur. Sonunda bu yaban ellerde kendilerini anlayan ve insan haklarına (daha çok kadın haklarına) büyük önem verdiği son derece belli olan biri vardır. "Yemişim Hegel'i Marx'ı, İslam gibisi var mı? " diye içlerinden geçirmeye başlar kızlar ... Hatta Ivana tam "Eşhedü.. " diyecekken..

Peygamber devam eder ...

Kim onları buna zorlarsa bilinmelidir ki hiç şüphesiz onların zorlanmasından sonra Allah (onları) çok bağışlayıcıdır, çok merhametlidir

Hööö

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ayetin Arapça yahut Latin arapça metnini atabilir misiniz?

Cariye sanki fuhuş yapabilir kendi arzusuyla gibi bir durum var.

Allah burada kimi bağışlıyor zorlayan adamı mı zorlanılan cariyeyi mi?

tarihinde Galileo100 tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Geçen gözüme bir ayet takıldı.

Diyanet - Nur 33

Evlenmeye güçleri yetmeyenler de, Allah kendilerini lütfuyla zengin edinceye kadar iffetlerini korusunlar. Sahip olduğunuz kölelerden "mükâtebe" yapmak isteyenlere gelince, eğer onlarda bir hayır görürseniz onlarla mükâtebe yapın. Allah'ın size verdiği maldan onlara verin. Dünya hayatının geçici menfaatlerini elde etmek için iffetli olmak isteyen cariyelerinizi fuhşa zorlamayın. Kim onları buna zorlarsa bilinmelidir ki hiç şüphesiz onların zorlanmasından sonra Allah (onları) çok bağışlayıcıdır, çok merhametlidir.

Müslümanlar, iffetini korumak istemeyen cariyelerini fuhuş yaptırarak helal para kazanabilir mi yani bu durumda? Önceden tartışıldımı bilmiyorum ama sanki serbestmiş gibi? Özellikle arapça bilgisi geniş olan üyeler bu konuya değinebilirmi?

Bu ayette böyle bişey yok ki ben de anlamadım.

Az bekleyin, neymiş anlayalım.

(NÛR suresi 33. ayet) (Resmi:24/İniş:102/Alfabetik:84)

وَلْيَسْتَعْفِفِ الَّذِينَ لَا يَجِدُونَ نِكَاحًا حَتَّى يُغْنِيَهُمْ اللَّهُ مِن فَضْلِهِ وَالَّذِينَ يَبْتَغُونَ الْكِتَابَ مِمَّا مَلَكَتْ أَيْمَانُكُمْ فَكَاتِبُوهُمْ إِنْ عَلِمْتُمْ فِيهِمْ خَيْرًا وَآتُوهُم مِّن مَّالِ اللَّهِ الَّذِي آتَاكُمْ وَلَا تُكْرِهُوا فَتَيَاتِكُمْ عَلَى الْبِغَاء إِنْ أَرَدْنَ تَحَصُّنًا لِّتَبْتَغُوا عَرَضَ الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَمَن يُكْرِههُّنَّ فَإِنَّ اللَّهَ مِن بَعْدِ إِكْرَاهِهِنَّ غَفُورٌ رَّحِيمٌ

Vel yesta'fifillezine la yecidune nikahan hatta yuğniyehümüllahü min fadlih vellezine yebteğunel kitabe memma meleket eymanüküm fe katibuhüm in alimtüm fihim hayrav ve atuhüm mim malillahillezi ataküm ve la tükrihu fetaytiküm alel biğai in eradne tehassunel li tebteğu aradal hayatid dünya ve mey yükrihhünne fe innellahe mim ba'di ikrahihinne ğafurur rahiym

Nerden çıkardılar fuhuşu anlamadım ki...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu ayette böyle bişey yok ki ben de anlamadım.

Az bekleyin, neymiş anlayalım.

(NÛR suresi 33. ayet) (Resmi:24/İniş:102/Alfabetik:84)

وَلْيَسْتَعْفِفِ الَّذِينَ لَا يَجِدُونَ نِكَاحًا حَتَّى يُغْنِيَهُمْ اللَّهُ مِن فَضْلِهِ وَالَّذِينَ يَبْتَغُونَ الْكِتَابَ مِمَّا مَلَكَتْ أَيْمَانُكُمْ فَكَاتِبُوهُمْ إِنْ عَلِمْتُمْ فِيهِمْ خَيْرًا وَآتُوهُم مِّن مَّالِ اللَّهِ الَّذِي آتَاكُمْ وَلَا تُكْرِهُوا فَتَيَاتِكُمْ عَلَى الْبِغَاء إِنْ أَرَدْنَ تَحَصُّنًا لِّتَبْتَغُوا عَرَضَ الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَمَن يُكْرِههُّنَّ فَإِنَّ اللَّهَ مِن بَعْدِ إِكْرَاهِهِنَّ غَفُورٌ رَّحِيمٌ

Vel yesta'fifillezine la yecidune nikahan hatta yuğniyehümüllahü min fadlih vellezine yebteğunel kitabe memma meleket eymanüküm fe katibuhüm in alimtüm fihim hayrav ve atuhüm mim malillahillezi ataküm ve la tükrihu fetaytiküm alel biğai in eradne tehassunel li tebteğu aradal hayatid dünya ve mey yükrihhünne fe innellahe mim ba'di ikrahihinne ğafurur rahiym

Nerden çıkardılar fuhuşu anlamadım ki...

Evet ayette zaten Arapça olan(fahişeten) fuhuş kelimesi geçmiyor.

La tukrihu fetaytikum alel biğayi bölümündeki fetaytikum alel biğayi cariyelere fuhuş olarak çevirmişler ama yanlış çeviri.

tarihinde Galileo100 tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Evet ayette zaten Arapça olan(fahişeten) fuhuş kelimesi geçmiyor.

La tukrihu fetaytikum bölümündeki fetaytikumu fuhuş olarak çevirmişler ama yanlış çeviri.

Fahişeten de fuhuş değil zaten, bir eylemin uç noktası en marjinal şekilde ifa edilmesi demektir.

"Fahiş fiyat" tamlaması da bu kelime ile ilgili dilimize giren en güzel örnektir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Fahişeten de fuhuş değil zaten, bir eylemin uç noktası en marjinal şekilde ifa edilmesi demektir.

"Fahiş fiyat" tamlaması da bu kelime ile ilgili dilimize giren en güzel örnektir.

Esasında öyle ama kadın erkek ilişkilerinde azgınlık ve aşırılığı da ifade ediyor cinselliği de içine alabiliyor.

Ayette fuhuş geçmiyor ama geçen kelimeyi neden fuhuş olarak çevirdiklerine bir kafa yormalı.Meleket eymanı canı istendiğinde cinsel ilişkiye girilen hizmetçi kadın cariye olarak algıladıkları için mi?

tarihinde Galileo100 tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...