Jump to content

Kuran'da pezevenklik serbest midir?


Recommended Posts

Madem Allah cariyelerin iffetlerine bu kadar onem veriyor, neden "Onlari zorlayanlar bilmelidir ki, onlari cok acikli bir azap beklemektedir" diye kestirip atmamis?

Bu ayeti 10-20 kere okudum, cariye sahiplerine hic te caydirici bir hukum yok. Sadece bir tavsiye var.

Iffetini korumak isteyen cariyeler icin de mujde (!) var. Eger zorlanirlarsa (tecavuze ugrarlarsa), Allah onlari iffetlerini kaybettikten sonra affeder gibi bir anlam cikiyor ancak.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • 2 weeks later...
  • İleti 282
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Geçen gözüme bir ayet takıldı.

Diyanet - Nur 33

Evlenmeye güçleri yetmeyenler de, Allah kendilerini lütfuyla zengin edinceye kadar iffetlerini korusunlar. Sahip olduğunuz kölelerden "mükâtebe" yapmak isteyenlere gelince, eğer onlarda bir hayır görürseniz onlarla mükâtebe yapın. Allah'ın size verdiği maldan onlara verin. Dünya hayatının geçici menfaatlerini elde etmek için iffetli olmak isteyen cariyelerinizi fuhşa zorlamayın. Kim onları buna zorlarsa bilinmelidir ki hiç şüphesiz onların zorlanmasından sonra Allah (onları) çok bağışlayıcıdır, çok merhametlidir.

Müslümanlar, iffetini korumak istemeyen cariyelerini fuhuş yaptırarak helal para kazanabilir mi yani bu durumda? Önceden tartışıldımı bilmiyorum ama sanki serbestmiş gibi? Özellikle arapça bilgisi geniş olan üyeler bu konuya değinebilirmi?

Bunun neresinden fuhus yaptırabilir olarak alaka çıkardın?

Ben mi yanlış okuyorumki?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Senin okudugunu anladigini bile sanmiyorum ama yinede vaktimi ziyan edip sana bir örnek yazayim;

Sinemaya gitmak istemeyen cocugunuzu gitmeye zorlamayin, ama gitmek isterlerse sorun yok alin göturun, bu cumleyi anladin mi?

Iffetli olmak isteyen cariyelerinizi fuhşa zorlamayın ama onlarda istiyorsa hoslarina gidiyorsa sorun yok devam edin gitsin. Ama hoslarina gitmedigi halde onlari zorlarsaniz onlara cokta kizmayiz sizi coktan affettik bile diyor, okudugunu anlamadan nasil musluman oluyorsun anlamadim ki.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Madem Allah cariyelerin iffetlerine bu kadar onem veriyor, neden "Onlari zorlayanlar bilmelidir ki, onlari cok acikli bir azap beklemektedir" diye kestirip atmamis?

Bu ayeti 10-20 kere okudum, cariye sahiplerine hic te caydirici bir hukum yok. Sadece bir tavsiye var.

Iffetini korumak isteyen cariyeler icin de mujde (!) var. Eger zorlanirlarsa (tecavuze ugrarlarsa), Allah onlari iffetlerini kaybettikten sonra affeder gibi bir anlam cikiyor ancak.

İşte bu yorum güzel anlatmış.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bunun neresinden fuhus yaptırabilir olarak alaka çıkardın?

Ben mi yanlış okuyorumki?

İffetli olmak isteyen köle kadınları zorlamayın..

Sen neden bunu anlamıyorsun bende bunu anlayamıyorum..

İffetli olmak isteyen köle kadınlar mevcut ama demek ki bunların iffetlerini bozacakşekilde zorlayan sahipleri var.. İffet nasıl bozulur sence?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Cariyelerinizi fuhşa zorlamayın" ayetinin nüzulü ile ilgili Müslim ve Ebu Davud Cabir'den rivayet ediyorlar ki Abdullah b. Übeyy'in Müseyke ve Ümey-me adlarında iki cariyesi vardı. Bunları zinaya zorluyordu. Bu iki cariye bu du­rumu Peygamberimiz'e (s.a.) şikâyet ettiler. Bunun üzerine Cenab-ı Hak "Cari­yelerinizi fuhşa zorlamayın." ayetini indirdi.

Mukatil diyor ki: Cahiliyet ehlinin cariyeleri efendileri için çalışıyorlardı. Böyle davrananlardan birisi olan Abdullah b. Übeyy'in Muâze, Müseyke. Ümeyme, Amra, Erva ve Kuteyle isimlerinde altı cariyesi vardı. Abdullah b. Übeyy bunları zina yapmaya zorluyor, bunlara vergi yüklüyordu. Bunlardan biri bir gün bir dinar getirdi. Diğeri bunu da getirmemişti. Abdullah b. Übeyy bu iki cariyeye: Gidin zina edin, dedi. Bunlar da: Allah'a yemin olsun ki biz bu­nu yapmayız. Allah bize İslam'ı getirdi ve zinayı haram kıldı, dediler. Hemen Peygamberimiz'e (s.a.) geldiler ve şikâyette bulundular. Bunun üzerine Cenab-ı Hak bu ayeti indirdi.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Öncelikle ayette bağışlanma ve merhamet vaadine mazhar olan kişi-konuyu açan şahsın eksik muhakemesiyleanladığının aksine- bu menfur işe zorlayan değil zorlanan cariyelerdir.Nüzul sebebine bakılırsa görülecektirki bu zorlama işinde muhatap alınanlar münafıklardır..Zaten bir müslümanın böyle yerden gelecek parayı helal bilmesi düşünülemez..Düşünüyorum diyen varsa asr-ı saadetten bunun delilini getirmelidir.çYokj öyle boş-beleş sallamak.

Link to post
Sitelerde Paylaş

ileri seviye kaypak fikirlere sahipsiniz..Harbiden sizin şu mantalitenizi ve zihniyetinizi görüpte verilecek tepkiyi belirlemek çok zor.

neden kaypak dedim:

1."Hz. Aişe'nin kaybolan kolyesi ve Safvan" gibi başlıklarda -hz Muhammedin evlilikleriyle ilgili örneğin- paso hadislerden alıntı yapmayı ve onları değişmez gerçekler olarak algılamayı en büyük marifet olarak bilirken işinize gelmeyen yerde de çark edip -kayış sarıp oyundan çıkmayı denemeniz ilgincime gitti..

2.Benim yazdıklarımı dikkatli okursanız hadislerden direkt delil getirmedim..Destekleme mahiyetinde ekledim..Esas dediğim şey ise ""Öncelikle ayette bağışlanma ve merhamet vaadine mazhar olan kişi-konuyu açan şahsın eksik muhakemesiyleanladığının aksine- bu menfur işe zorlayan değil zorlanan cariyelerdir.Nüzul sebebine bakılırsa görülecektirki bu zorlama işinde muhatap alınanlar münafıklardır..Zaten bir müslümanın böyle yerden gelecek parayı helal bilmesi düşünülemez..Düşünüyorum diyen varsa asr-ı saadetten bunun delilini getirmelidir.çYokj öyle boş-beleş sallamak.""

Link to post
Sitelerde Paylaş

Nur-33. Evlenmeye güçleri yetmeyenler de, Allah kendilerini lütfuyla zengin edinceye kadar iffetlerini korusunlar. Sahip olduğunuz kölelerden “mükâtebe” yapmak isteyenlere gelince, eğer onlarda bir hayır görürseniz onlarla mükâtebe yapın. Allah’ın size verdiği maldan onlara verin. Dünya hayatının geçici menfaatlerini elde etmek için iffetli olmak isteyen cariyelerinizi fuhşa zorlamayın. Kim onları buna zorlarsa bilinmelidir ki hiç şüphesiz onların zorlanmasından sonra Allah (onları) çok bağışlayıcıdır, çok merhametlidir.

Mükatebe, köle veya cariye ile efendisi arasında yapılan bir akid olup, bu akidde köle veya cariye, belli bir bedel ödediği takdirde efendisinden, kendisine hürriyetini vermesini ister veya aynı teklifi efendisi ona yapar. Üzerinde anlaşmaya varılan bu bedel hazır ise köle bu bedeli hemen ödemek, değilse, efendisinin kendisine tanıdığı bir süre içinde temin ettikten sonra ödemek şartıyla hürriyetine kavuşur.

Yahu Arabın Allah'ının adalet, eşitlik ve insanlık anlayışına bakın! Adamların hem kadın ve erkekleri boğaz tokluğuna çalıştırmalarına izin veriyor, hem de insanın en doğal hakkı olan özgürlüğü için bir de utanmadan, arlanmadan, yüzsüzce köleden özgürlüğü için sahibine ücret ödemesini istiyor. Bu da yetmiyor, bir de sahibinin o kölede hayır görmesi gibi saçmasapan bir şart ileri sürüyor.

Ayetin 2. kısmında iffetli kalmak isteyen cariyelerinizi fuhşa zorlamayın diyor, ama iffetli kalmak istemeyenlere fuhuş yaptırılması hakkında ne yapılması gerektiğine dair hiçbirşey yok. Orayı da insanların hayal gücüne bırakmış. Bir de utanmadan fuhşa zorlanan cariyeleri affettim, ben çok merhametliyim diye şişiniyor. Öyle ben çok affediciyim, çok merhametliyim diye böbürleneceğine köleliği ve cariyeliği yasaklasana. Yook, o zaman o araplar nah onu put diye kabul edip, ona tapar. Zaten Muhammed ganimetlerin 5'te 4'ünü adamlarına vermese hiçbiri kılını bile kıpırdatmazdı. Herifler cariyelerini fuhşa zorluyor, apaçık suç işte. Hani bu heriflere ceza?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Öncelikle ayette bağışlanma ve merhamet vaadine mazhar olan kişi-konuyu açan şahsın eksik muhakemesiyleanladığının aksine- bu menfur işe zorlayan değil zorlanan cariyelerdir.Nüzul sebebine bakılırsa görülecektirki bu zorlama işinde muhatap alınanlar münafıklardır..Zaten bir müslümanın böyle yerden gelecek parayı helal bilmesi düşünülemez..Düşünüyorum diyen varsa asr-ı saadetten bunun delilini getirmelidir.çYokj öyle boş-beleş sallamak.

Nur-33. Evlenmeye güçleri yetmeyenler de, Allah kendilerini lütfuyla zengin edinceye kadar iffetlerini korusunlar. Sahip olduğunuz kölelerden “mükâtebe” yapmak isteyenlere gelince, eğer onlarda bir hayır görürseniz onlarla mükâtebe yapın. Allah’ın size verdiği maldan onlara verin. Dünya hayatının geçici menfaatlerini elde etmek için iffetli olmak isteyen cariyelerinizi fuhşa zorlamayın. Kim onları buna zorlarsa bilinmelidir ki hiç şüphesiz onların zorlanmasından sonra Allah (onları) çok bağışlayıcıdır, çok merhametlidir.

Bu ayetin neresinden münafıkların muhatap alındığını çıkardınız? Ota boka tehdit savuran rabbiniz anladığım kadarıyla burada münafıklara tehdit savurmamış. Yazı verseymiş oraya bunu yaparsanız cehennem azabını tadarsınız diye!

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • 5 months later...

Diyanet - Nur 33

Evlenmeye güçleri yetmeyenler de, Allah kendilerini lütfuyla zengin edinceye kadar iffetlerini korusunlar. Sahip olduğunuz kölelerden "mükâtebe" yapmak isteyenlere gelince, eğer onlarda bir hayır görürseniz onlarla mükâtebe yapın. Allah'ın size verdiği maldan onlara verin. Dünya hayatının geçici menfaatlerini elde etmek için iffetli olmak isteyen cariyelerinizi fuhşa zorlamayın. Kim onları buna zorlarsa bilinmelidir ki hiç şüphesiz onların zorlanmasından sonra Allah (onları) çok bağışlayıcıdır, çok merhametlidir.

Bu da eyvahcübbeli nin alıntıladığı çeviri:

Nur 33- Evlenemiyenler (malî imkânı buna elvermiyenler) Allah kendilerini fazl-u kereminden zengin kılıncaya kadar iffetli kalmaya çalışsınlar. Sahip olduğunuz köle ve cariyelerinizden belli bir para ödemek suretiyle azâd edilmesi hakkında yazılı bir anlaşma yapmak isteyenlerle onlarda iyi bir durum biliyorsanız yazılı anlaşma yapın. Allah'ın size verdiği maldan onlara verin. Dünya hayatının geçici menfaatini elde etmek için cariyelerinizi iffetli kalmayı arzu edip duruyorlarsa fuhşa sakın zorlamayın. Kim onları (bu hususta) zorlarsa, elbette Allah onların zorlamasından sonra (o cariyeleri) çok bağışlayan ve (haklarında) çok merhamet edendir.

Parantezlere dikkat edilirse mealcilerin ayetteki cariye sahiplerinin affedilmesi durumununu örtbas ettikleri bariz bir şekilde görülüyor.

Cümlenin başlangıcına da dikkat edin "Kim onları buna zorlarsa..."

Yani burada köle sahipleriyle ilgili bir yargıda bulunuyor. İşin içine parantezler girince ortaya bu sefer absürt bir durum ortaya çıkıyor.

Örneğin şöyle bir cümlenin devamı şu şekilde olabilir mi?

Kim araçla kırmızı ışıkta geçerse, aracın çarptığı yaya ceza almaz. :D

Oysa ki şöyle olmalı: Kim araçla kırmızı ışıkta geçerse cezası.....

Link to post
Sitelerde Paylaş

Neden fuhuşa zorlanan cariyeler affediliyor ki.

Zaten bunlar zorlanıyorlar, isteyerek yapmıyorlar.

Ortada cebir ve tehdit var. Yapmasalar belki dayak yiyecekler belki de öldürülecekler.

Bir de şu var. Cariyeler iffetli kalmak istemiyorlarsa pezevenklik serbesttir diyor.

Yani islam'da pezevenklik serbesttir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

İşte zaten Allah onun için bağışlıyor bunları.

Zorlansa da, kendisi kesinlikle istemediği halde başkaları onu satıyor olsa da, yapmak zorunda kaldığı iş en lanetli iş olunca, bağışlanması gerekiyor.

Sebebi ne olursa olsun, sonuç olarak fahişelik yapıyor. Günah işliyor. Kirleniyor.

Orada o kadının zorla satılması değil, herhangi bir nedenle günah işliyor olması önemli.

Allah da çok ince düşünceli olduğu için onu, istemeden ve hatta zorlanarak işlediği bu günahlardan dolayı affediyor.

Savunmaları bu.

Öyle hale getirmişler ki, kadın her durumda suçlu, kirli, pis ve günahkar oluyor.

Hep bu tür empozeler yüzünden değil mi bu sapıkların tecavüze uğrayan kadını da kırbaçlaması..

İslam'da erkeğin onuru, şerefi, namusu vs. yok. Böyle bir sorumluluğu da yok.

Hepsini kadının bacakları arasına havale etmiş, kurtulmuş. Erkeğin namusunu da kadın taşır.

İki yüzlülük ne ki...

Bu ayette affedilecek olan kadin degil. Kesinlikle!

Affedilecek olan kisi cariyeyi satan pezemengin ta kendisi.

Cariye niye affedilsin ki? Zaten bir mal, esya konumunda. Alinip satilabilir, takas edilebilir.

Ozgur iradesi kaale alinmayan disi kole.

Allah onu affedecek olsa, onu bir mal, esya konumundan cikarip herkes gibi ozgurce, insanca yasamasini saglasin once.

Ahirette gunahlari affolacakmis.

Yemisim oyle affi ben.

Bu ayette konu cariyenin fuhus icin satilmasi olayi.

Peki cariyesini satan pezemenge ne ceza var? Ondan bahsediyor mu arabin allahi? Nerdeeee...

Cariyele alip satmak, hatta onlari cinsel bir olarak kullanmak gayet dogaldir Allah'a gore:

Ancak eşleri ve ellerinin sahip olduğu cariyeleri hariç. Bunlarla ilişkilerden dolayı kınanmış değillerdir. (muminun-6)

Burada cariye musluman erkegin nikahli bir esi konumunda degildir. O cinsel bir arac olarak da kullanilabilen bir metadir.

Bir muslumanin nikahli bir esi olsa, niye hala cariye konumunda olsun ki?

Orijinal Islam dinin ahlak yapisi budur.

tarihinde FreeWill_ tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • 2 weeks later...

ileri seviye kaypak fikirlere sahipsiniz..Harbiden sizin şu mantalitenizi ve zihniyetinizi görüpte verilecek tepkiyi belirlemek çok zor.

neden kaypak dedim:

1."Hz. Aişe'nin kaybolan kolyesi ve Safvan" gibi başlıklarda -hz Muhammedin evlilikleriyle ilgili örneğin- paso hadislerden alıntı yapmayı ve onları değişmez gerçekler olarak algılamayı en büyük marifet olarak bilirken işinize gelmeyen yerde de çark edip -kayış sarıp oyundan çıkmayı denemeniz ilgincime gitti..

2.Benim yazdıklarımı dikkatli okursanız hadislerden direkt delil getirmedim..Destekleme mahiyetinde ekledim..Esas dediğim şey ise ""Öncelikle ayette bağışlanma ve merhamet vaadine mazhar olan kişi-konuyu açan şahsın eksik muhakemesiyleanladığının aksine- bu menfur işe zorlayan değil zorlanan cariyelerdir.Nüzul sebebine bakılırsa görülecektirki bu zorlama işinde muhatap alınanlar münafıklardır..Zaten bir müslümanın böyle yerden gelecek parayı helal bilmesi düşünülemez..Düşünüyorum diyen varsa asr-ı saadetten bunun delilini getirmelidir.çYokj öyle boş-beleş sallamak.""

Şu yazdıklarını iyi oku, tekrar oku... Kaypak olmayan halinle oku...Sonra senden sonra ayetleri koyultarak yazanları oku... Kaypak olmayan halinle oku ama yine...

Sonra da açıkla bakalım... Ne diyeceksin çok merak ettim... Yani, bu kadar açık bir durum nasıl kaplanır cidden merak ettim...

Not: Forum başlığı hoş değil...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Zaten bir cariyeyi hem kadın olarak kullanan, hem eş olarak kabul eden, hem de alan ve satan pezevenk olmaktan başka ne olabilir.

Bu ayetleri kabul eden bütün Müslümanlar açıkça pezevenktir.

Ben başka türlü nitelendiremiyorum.

Tabii pezevenk olduklarının farkında değillerdir.

Müslümanlar İslam'ı anlayarak bilseler ve hala Müslüman olmaya devam etseler, pezevenklik onların en hafif ahlaksızlığıdır.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Zaten bir cariyeyi hem kadın olarak kullanan, hem eş olarak kabul eden, hem de alan ve satan pezevenk olmaktan başka ne olabilir.

Bu ayetleri kabul eden bütün Müslümanlar açıkça pezevenktir.

Ben başka türlü nitelendiremiyorum.

Tabii pezevenk olduklarının farkında değillerdir.

Müslümanlar İslam'ı anlayarak bilseler ve hala Müslüman olmaya devam etseler, pezevenklik onların en hafif ahlaksızlığıdır.

Hooops...

Şimdi burda işlettiğiniz mantık çok çok hatalı...

Çıkıp burda bir teist "ateizmde ensest/fuhuş/her türlü ahlâksızlık, vs serbest midir" diye başlık açabilir bu durumda... Ve sizin işlettiğiniz mantığı işletip, belli bir temele dayandıracak açıklamaları çok rahat bulur...

İfadelerimizin altında kalmaya, bel altı çağrışımla düşündürmeye gerek yok...

Bu durumun bir tür pezevenklik olduğunu, altını üstünü son derece sağlam argümanlarla doldurarak, metin içinde vurgulamanız başka, doğrudan "farkında olmasalar da" diyerek kişilere pezevenk demeniz çok başka bir şeydir...

İşte ondan sonra her forum aynı yöne gidiyor... Lütfen artık bunu görün...

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...