Jump to content

Kuran'da pezevenklik serbest midir?


Recommended Posts

  • 1 month later...
  • İleti 282
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Ayetin yorumu hakkında itilaf olmuş sanırım. Farklı tercümelere bakalım isterseniz. Hepsi Nur 33. ayetin tercümesi:

Muhammed Esed: "Evlenmeye imkan bulamayanlar, (44) Allah kendilerine lütfuyla bu imkanı verinceye kadar iffetli davransınlar.Yasal olarak sahip bulunduğunuz kimselerden (45) azatlık sözleşmesi yap-mak isteyen olursa, kendilerinde iyi niyet görüyorsanız bu sözleşmeyi onlar için yazın; (46) ve Allah'ın size bahşettiği kendi zenginliğinden onlara [paylarını] verin. (47)Ve eğer evlenerek iffetlerini korumak istiyorlarsa, (48) sakın, dünya hayatının geçici hazları peşine düşerek (49), [hürriyeti sizin elinizde bulunan] cariyelerinizi fuhşa zorlamayın; kim onları buna zorlarsa, bilsin ki, maruz kaldıkları bu zorlanmadan ötürü, Allah (onları) acıyıp esirgeyecek ve bağışlayacaktır!"

Diyanet: "Evlenmeye güçleri yetmeyenler de, Allah kendilerini lütfuyla zengin edinceye kadar iffetlerini korusunlar. Sahip olduğunuz kölelerden "mükâtebe" yapmak isteyenlere gelince, eğer onlarda bir hayır görürseniz onlarla mükâtebe yapın. Allah'ın size verdiği maldan onlara verin. Dünya hayatının geçici menfaatlerini elde etmek için iffetli olmak isteyen cariyelerinizi fuhşa zorlamayın. Kim onları buna zorlarsa bilinmelidir ki hiç şüphesiz onların zorlanmasından sonra Allah (onları) çok bağışlayıcıdır, çok merhametlidir."

E. Hamdi Yazır: "Evlenme imkanı bulamayanlar, Allah kendilerini lütfundan zenginleştirinceye kadar iffetli kalmaya çalışsınlar, sahibi bulunduğunuz köle ve cariyelerden , kendi bedellerini ödeyip azad edilmek için anlaşma yapmak isteyenlerle, eğer kendilerinde bir hayır biliyorsanız, hemen yazılı anlaşma yapın ve Allah'ın size verdiği maldan onlara verin. Dünya hayatının geçici varlığını kazanacaksınız diye, sakın namuslu kalmayı dileyen cariyelerinizi fuhuşa zorlamayın. Her kim de onları fuhuşa zorlarsa, şüphesiz ki Allah, onların zorla bu işe sürüklenmesinden sonra, onları bağışlar, merhamet eder."

Y. Nuri Öztürk: "Nikâh imkânı bulamayanlar, Allah kendilerini lütfundan zenginleştirinceye kadar iffetlerini korusunlar. Size bağımlı olanlardan, hürriyetini satın almak isteyenlerin, kendilerinde iyi hal görürseniz, onlarla yazılı anlaşma yapın. Allah'ın size verdiği malından siz de onlara verin. Hizmetinizdeki genç kızları, iffetli kalmak isteyip dururlarken, iğreti dünya hayatının basit menfaatini elde etmek için fuhşa zorlamayın. Kim onları baskı altında tutarsa Allah, fuhşa zorlanmalarından sonra onları affedici, esirgeyicidir."

tarihinde ButterflyT tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Bir de bu forumda birşey dikkatimi çekti. Çoğumuz Arapça bilmiyoruz ayetlerin tercümeleri üzerinden yorum yapıyoruz ancak bazı ayetlerden birşey çıkaracaksak birden fazla tercümeyi inceleyip dilbilgisine ve anlatılmak istenen ifadelere biraz özen gösterelim. Çünkü karşı tarafı en çok eleştirdiğimiz noktalardan birisi bu ve aynısını bize yapmak çok yakışmıyor.

Ayetin farklı tercümelerini okuyunca aslında ilk mesajda arkadaşın ifade etmek istediği cariyeleri fuhuşa zorlayan kişiler affedilir değil zorlanan kişilerin (cariyelerin) affedileceği açık belli oluyor (tüm tercümelerde benzer). Ancak çoğu kişi dikkatli okumadığından ilk mesajın devamında gereksiz yere polemiğe giriyor. En kötüsü ise konu hala ilk mesajdaki hatalı haliyle duruyor ve benim gibi sonradan gelen kişiler bir sürü sayfayı okuyarak anlamaya çalışıyor. Eğer dikkat de etmezse aklında sadece ilk mesajdaki çıkarım kalıyor. O da hatalıysa çok kötü.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Aslında bu karışıklık ya ayetleri yazanların ya Arapça'nın ya da her ikisinin yetersizliğinden kaynaklanıyor. Onun için Kuran'ın bütün çevirileri parantez içinde açıklamalarla dolu. Mesela bu ayet, "iffetli olmak isteyen cariyelerinizi fuhuşa zorlamayın" ifadesinde "iffetli olmak istemeyen cariyeleri fuhuşa zorlayabilirsiniz." ya da "iffetli olmak istemeyen cariyelerin zorlanmasına gerek yok, zaten cariye kendisi istiyor." gibi anlamlar çıkabiliyor.

İffetli olmak isteyen cariyeler fuhşa zorlandıktan sonra Allah onları bağışlıyorsa, demek ki cariyelerin yaptığı işi kötü bir şey, peki cariyeleri bu işe zorlayanlara neden bir çift laf veya bir yaptırım yok? Sanırım bunun nedeni İslam'ın cariyeliğe bakış açısında gizli, İslam cariyeleri bir mal olarak görüyor ki zaten alınıp satılmasından da bu belli ve müslümanların bu bu mal olarak görünen cariyelere karşı davranışında fazla bir tepki vermiyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Aslında bu karışıklık ya ayetleri yazanların ya Arapça'nın ya da her ikisinin yetersizliğinden kaynaklanıyor. Onun için Kuran'ın bütün çevirileri parantez içinde açıklamalarla dolu. Mesela bu ayet, "iffetli olmak isteyen cariyelerinizi fuhuşa zorlamayın" ifadesinde "iffetli olmak istemeyen cariyeleri fuhuşa zorlayabilirsiniz." ya da "iffetli olmak istemeyen cariyelerin zorlanmasına gerek yok, zaten cariye kendisi istiyor." gibi anlamlar çıkabiliyor.

İffetli olmak isteyen cariyeler fuhşa zorlandıktan sonra Allah onları bağışlıyorsa, demek ki cariyelerin yaptığı işi kötü bir şey, peki cariyeleri bu işe zorlayanlara neden bir çift laf veya bir yaptırım yok? Sanırım bunun nedeni İslam'ın cariyeliğe bakış açısında gizli, İslam cariyeleri bir mal olarak görüyor ki zaten alınıp satılmasından da bu belli ve müslümanların bu bu mal olarak görünen cariyelere karşı davranışında fazla bir tepki vermiyor.

yarattiklari ile anlasmayi becemeyen yaraticiyi, at cöpe gitsin. baska ise yaramaz zaten.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Aslında bu karışıklık ya ayetleri yazanların ya Arapça'nın ya da her ikisinin yetersizliğinden kaynaklanıyor. Onun için Kuran'ın bütün çevirileri parantez içinde açıklamalarla dolu. Mesela bu ayet, "iffetli olmak isteyen cariyelerinizi fuhuşa zorlamayın" ifadesinde "iffetli olmak istemeyen cariyeleri fuhuşa zorlayabilirsiniz." ya da "iffetli olmak istemeyen cariyelerin zorlanmasına gerek yok, zaten cariye kendisi istiyor." gibi anlamlar çıkabiliyor.

İffetli olmak isteyen cariyeler fuhşa zorlandıktan sonra Allah onları bağışlıyorsa, demek ki cariyelerin yaptığı işi kötü bir şey, peki cariyeleri bu işe zorlayanlara neden bir çift laf veya bir yaptırım yok? Sanırım bunun nedeni İslam'ın cariyeliğe bakış açısında gizli, İslam cariyeleri bir mal olarak görüyor ki zaten alınıp satılmasından da bu belli ve müslümanların bu bu mal olarak görünen cariyelere karşı davranışında fazla bir tepki vermiyor.

Arapça'nın yetersiz olduğunu pek zannetmiyorum. Arapça'yı bilmiyorum ama okuduğum bilgilere göre edebi olarak yetersiz olmadığı kanısındayım. Bir dilin yetersizliği yazara külfet olur. Bir cümlede anlatacağın şeyi bir paragrafta anlatırsın ama anlatmak istedikten sonra hemen hemen herşeyi anlatabilirsin diye düşünüyorum.

Çevirelerin parantezler içinde açıklamalarla dolu olmasının tek sebebi birebir çevirinin yetersiz kalması ve tamamlanması gerekliliği değil aynı zamanda Kuran'daki ifadelerin yer yer sembollerden oluşması ve alegorik bir anlatım sergilemesidir. Edebi olarak incelendiğinde gerçekten öyle midir değil mi ayrı bir konu ama İslam dünyası konuyu böyle ele almasından dolayı yüz yıllardır Kuran'daki her bir ayet yorumlanır.

Metni aslında sadece edebi bir şekilde okuduğunuzda cariyeleri bu işe zorlayanlara bir yaptırım var. Bahse konu olan ayetin cümlesi bir eğer cümlesi. "Eğer ..., ... zorlamayın." Buradaki zorlama kesin bir ifade. Anlam olarak ben bunu okuduğumda eğer zorlarsam bu Tanrı'ya karşı gelmektir diye anlıyorum. Yani günah olacaktır. Günahın derecesi ne olur evet o kısım açık değil ama Tanrı'nın emri net. Zaten günahkar kimse cehennemliktir demeye gerek yok. Dolayısıyla sadece bahsi geçen bu metin için bence çok da anlaşılmayacak birşey yok. Sadece biraz araştırıp diğer tercümlere göz atıp biraz akıl yürütmek yeterli. O yüzden basma kalıp ön fikirlerle hareket etmeden önce biraz okuyup düşünerek yazsak demeye getiriyorum.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Arapça'nın yetersiz olduğunu pek zannetmiyorum. Arapça'yı bilmiyorum ama okuduğum bilgilere göre edebi olarak yetersiz olmadığı kanısındayım. Bir dilin yetersizliği yazara külfet olur. Bir cümlede anlatacağın şeyi bir paragrafta anlatırsın ama anlatmak istedikten sonra hemen hemen herşeyi anlatabilirsin diye düşünüyorum.

Çevirelerin parantezler içinde açıklamalarla dolu olmasının tek sebebi birebir çevirinin yetersiz kalması ve tamamlanması gerekliliği değil aynı zamanda Kuran'daki ifadelerin yer yer sembollerden oluşması ve alegorik bir anlatım sergilemesidir. Edebi olarak incelendiğinde gerçekten öyle midir değil mi ayrı bir konu ama İslam dünyası konuyu böyle ele almasından dolayı yüz yıllardır Kuran'daki her bir ayet yorumlanır.

Metni aslında sadece edebi bir şekilde okuduğunuzda cariyeleri bu işe zorlayanlara bir yaptırım var. Bahse konu olan ayetin cümlesi bir eğer cümlesi. "Eğer ..., ... zorlamayın." Buradaki zorlama kesin bir ifade. Anlam olarak ben bunu okuduğumda eğer zorlarsam bu Tanrı'ya karşı gelmektir diye anlıyorum. Yani günah olacaktır. Günahın derecesi ne olur evet o kısım açık değil ama Tanrı'nın emri net. Zaten günahkar kimse cehennemliktir demeye gerek yok. Dolayısıyla sadece bahsi geçen bu metin için bence çok da anlaşılmayacak birşey yok. Sadece biraz araştırıp diğer tercümlere göz atıp biraz akıl yürütmek yeterli. O yüzden basma kalıp ön fikirlerle hareket etmeden önce biraz okuyup düşünerek yazsak demeye getiriyorum.

Hani nerede yaptırım? Mesela hırsızın elini kestiriyor, zina yapana 100 sopa var, faiz alan ebedi cehennemlik... İffetli kalmak isteyen cariyeleri fuhşa zorlayana da tavsiye var sadece ve cariyeler zorlanırlarsa da Allah cariyeleri affediyor ve iffetli kalmak istemeyen cariyelere fuhuş yaptıranlara ise o da yok. Bir kanun kitabında edebiyat falan yapılmaz, anlatılmak istenen açık seçik anlatılmalıdır ki, okuyan herkes aynı şeyi anlasın, kafasına göre anlam çıkarmasın.

Her günah işleyen de cehenneme falan gitmez, günahlar sevaplar tartılır, günahlar ağır basarsa ebedi cehennemde kalır.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Hani nerede yaptırım? Mesela hırsızın elini kestiriyor, zina yapana 100 sopa var, faiz alan ebedi cehennemlik... İffetli kalmak isteyen cariyeleri fuhşa zorlayana da tavsiye var sadece ve cariyeler zorlanırlarsa da Allah cariyeleri affediyor ve iffetli kalmak istemeyen cariyelere fuhuş yaptıranlara ise o da yok. Bir kanun kitabında edebiyat falan yapılmaz, anlatılmak istenen açık seçik anlatılmalıdır ki, okuyan herkes aynı şeyi anlasın, kafasına göre anlam çıkarmasın.

Her günah işleyen de cehenneme falan gitmez, günahlar sevaplar tartılır, günahlar ağır basarsa ebedi cehennemde kalır.

Konuya ne kutsal ne de edebiyat olarak bakıyorum. Önümde bir metin var benim bunu anlamam gerekiyor. O vakit yapmam gereken imla kurallarına ve dilbilgisine bakmaktır. Edebi olarak incelemekten kastım budur.

Karşımızda sembolleri, alegorik anlatımı seven bir Tanrı var. Ancak bahsi geçen ayet nasıl okunuyorsa onu demek istiyor sembolik bir anlam ifade etmiyor.

Tavsiye etmiyor direkt negatif anlamda emir ediyor. "zorlama" fiili emir kipinde bakınız "zorlamayın". Dört tercüme de fiili "zorlamayın" diye çevirmiş.

Yaptırımın nerede olduğunu açık ve güzelce izah ettiğimi düşünüyorum, o yüzden yaptırım nerede demen gereksiz bir soru. Sorabileceğin soru "yaptırım var ama neden içeriği yok, derecesi nedir belli değil" olabilir. Tartışmaya açık ama Kuran'da zaten birçok şey tartışmaya açık.

Özet olarak metne göre bir cariyeyi fuhuşa zorlamak yasak, dini argümanla günah ama cezası ne, günahın derecesi ne belli değil. Muhtelemen böyle birşey hadislere veya diğer ayetlere bakılarak belki belirlenebilir (Bknz İslamiyet'te içtihat).

Link to post
Sitelerde Paylaş

Dolayısıyla bahsi geçen ayetten çıkan Kuran'da pezevenklik serbest midir? önermesi hatalı oluyor. Değildir, metinsel olarak incelendiğinde ayetteki emir kipindeki eylem belli.

İtiraz noktam ise birisi kafasına göre bana göre ise özensizce konu açıyor sayfalarca gereksiz polemik yaratılıyor ama sonuç sıfır oluyor. Okuyucunun çoğu zaman aklında ilk mesajdaki önerme kalıyor. Önerme de hatalıysa daha da kötü oluyor. İşin içinden çıkmak için sayfalarca gereksiz yazıyı okumak yorumlamak gerçekten zaman kaybı. O yüzden eleştirinin bir metodolojisi olmalı mümkün mertebe tarafsız gözle akil olarak değerlendirilmeli.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu tür saçma başlıkların forumdan sılınmesı gerekır.Böyle bır başlığın açılması dahı bu başlığı acanın aczıyetını ortaya koyar.Pezevenklık hakkında bilgi sahıbı olmak ısteyenler meraklarını böyle başlıklar altında değilde, dırekt genel evlerıne gıdıp sorularına cevap belkı bulabılırler.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu tür saçma başlıkların forumdan sılınmesı gerekır. Böyle bır başlığın açılması dahı bu başlığı acanın aczıyetını ortaya koyar. Pezevenklık hakkında bilgi sahıbı olmak ısteyenler meraklarını böyle başlıklar altında değilde, dırekt genel evlerıne gıdıp sorularına cevap belkı bulabılırler.

Siz de ön yargılarınızla mesaj yazmayın bence okumak ve ne denildiğini anlayama çalışmak en güzelidir. Böyle bir başlık pekala açılabilir. Sorun bazen kişilerin metinleri çok dikkatli okumadan bazen de işin içine önyargılarını katarak konu açması ve ardından konuların bilgi birikimine değer verilecek kişiler tarafından denetlenmemesi ya da genel üye oylamasına açılmaması. Dolayısıyla açılan konudaki önerme doğru da olsa kalıyor hatalı da olsa kalıyor ve hatalı olanları oranı yüksek ise bu bilgi kirliliğine sebep oluyor.

Internette tartışma ortamlarını severim. Bilgiyi paylaşmak yeni şeyler öğrenmek güzeldir. Ancak böyle bir denetleme mekanizması olmadığından buradaki bir kişi artık neye eyilim gösterirse ya dinine daha sıkı bağlanır ya da bilinçsizce ateist olur. Üzüldüğüm nokta sadece bu.

Link to post
Sitelerde Paylaş

yahu şu kuranı neresinden tutsan dökülüyor. allahın işi gücü yok insanın uçkuruyla uğraşıyor. müslümanlar hala anlayamıyorlar mı bunun yüce bir gücün sözleri olmadığını, muhammedin yani uydurma peygamberin lafları olduğunu.

Link to post
Sitelerde Paylaş

kuranda pezevenklik serbesttir 1.si fuhuş'a zorlarsanız ben sizi gine affederim diyo 2.side muta evliliğe serbest şeriat ülkelerinde yani para verip geçici evlilik yapıp kadınlarla işini gördükten sonra ayrılıyorsun kadından para verip kısacası serbesttir

Link to post
Sitelerde Paylaş

İşte böyleee,

İran hududunda görev yapan bir yüzbaşı anlatıyor.

Iran hudud bölügünde ki Iranlı yüzbaıyla Türk tarafındaki yüz başı arkadaş olurlar.

Gidip gelirler bir birine.

Birgün Iranlı yüzbaşı derki gel seni evlendiriyim.

Bizim yüz başı derki bu nasıl olucak?

Bal gibi olur.

Garıyı ben bulacam der.

Üçümüz gideceyız muhtarın karşısına 3 günlük istersen sana orda 3 günlük bir nikeh gıyacaz.

Sen 3 gün ister garının üstüne çıh,ıstersende altına yat.

3 gün yatah güreşi yapmanız serbes.4,üncü günü boş oluyorsunuz.Ne garının üstüne çıhabülürsün,nede altına yatabülürsün.

Eger şaşurupda bir araya gelip HAGANİGİ yaparsanız.Taşlanarak öteki dünyeye gönderilirsiniz adam deyince gorhumdan 3 günlük evlilikten vaz geçtim dedi

Bence Eran bu işte hahlı.

Herşeyleri adamların ortada.

Bizdeyse bu işi gaçamah yapıylar.

Birde duyuldumu,ölümlerden ölüm begen.

Adamın biri bir haftalığına evden ayrılıyor.

Geri dönünce oğlunun halını hatırını sorıy.

yOglan demezmi baba sen gittin gideli amcam pencereden geçe girip içeri anamın üstüme çıhıy.

Bunu duyan baba deliye döner.

Alıyor duvardan çifteyi karısının şeyine iki el ataş ediy.

Sonrada gidiyor gardaşının defterini dürüyor.

Biri mezere

Ötekide Hapıshanaya.

Muta nıkahı olsa bu işler olmaz sanırım.

Muta nikehinede PİZVENKLİK deyemezsiniz.

Hanı evlenmış boşanmış oluyorlar,Böyle olunca KARHANA açmayada gerek galmaz .

Bizde hep bizim düşüncelerimiz doğru deyip duruyoruz.

Eccigde onlara hah verek canım.

Dedeniz

Link to post
Sitelerde Paylaş

kuranda pezevenklik serbesttir 1.si fuhuş'a zorlarsanız ben sizi gine affederim diyo 2.side muta evliliğe serbest şeriat ülkelerinde yani para verip geçici evlilik yapıp kadınlarla işini gördükten sonra ayrılıyorsun kadından para verip kısacası serbesttir

muta nikahı şii mezhebinde serbesttir, sünni değil. ;)

fuhuşa zorlarsanız affederim ifadesinde açıkça fuhuşun kötü olduğuna bir ima var. affedilebilir kötülüklerden yani.

bende ateistim ama, bu düpedüz anlam çarpıtmasından başkası değil.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Musluman kardesligine cok guzel bir ornek;

Muhacir-Ensar ilişkisi, kardeşliğin ne anlama geldiğini bizlere gösteren son derece mükemmel bir örnekliktir. Medineli Ensar, Mekkeli Muhacir kardeşlerinin nefislerini, kendi nefislerinden daha aziz tutmuşlar, onları hiçbir konuda yalnız ve yardımsız bırakmamışlardır. Hatta Ensâr'dan bir müslüman, muhacir kardeşine, şayet dilerse hanımlarından birini boşayıp kendisine nikahlayabileceğini bile teklif etmekten kaçınmamıştır. Bu davranışlarıyla Ensar, imanlarında ne denli ihlaslı olduklarını göstermişlerdir elbette.

kaynak:

Ne kadar guzel bir kardeslik ornegi degil mi?

tarihinde Sexy Huri tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Evet cübbeli cevap vereceksen burdan başla :)

Sen beni Müslüman mı sandında pezevenkliği kutsayayım?Ne yapayım yani, inancınızın tanrısı pezevenkliği serbest bırakmış diye yalan mı söyleyeyim.? Sen babandan mı tanrından mı korkarsın? Tanrın pezevenkliğe icazet veriyor, baban vermiyor ise hangisi üstün?

Dostum cübbeli, muhammedin uydurduğu dinde bu iş böyle. Sorun bu gerçeği annen, kızkardeşin, bacın, baban biliyor mu? Gidip onlara de, pezevenklik caizdir. İnanıyorsanız böyle.

Senin anan bacın yok mu? Birileri savaşta onları köle edip ırzına geçince normal gören sen tersinide düşünsene.

Muhammed ve yandaşları bu haltları yaparken kutsuyorsunuz, kendinize dokununca yandık diye zıplıyorsunuz.

Hani vicdan, ahlak, dürüstlük?

Pezevenklik islamcı her erkeğe caizdir.

Ayetle sabit.Varsa itirazın otur olmadığını kanıtla. Pezevenkliğe tanrın ses etmiyor, sen niye kızıyorsun anlamadım.

Koca tanrı cezalandırılacak bir suç olarak görmüyor. Sadece tavsiyede bulunmuş. Zorlamayın. İsterseniz yapın, fuhuştan para kazanmak helal.

Gördün mü caizi, helali?

Saygılar…

Sorun bu gerçeği annen, kızkardeşin, bacın, baban biliyor mu?

Senin annen bacın biliyor mu? Sıkıyorsa onlara söyle.

Bu ne cübbeliii, bu neee?, Bizzat varki annen kızkardeşin, bacın, baban biliyor mu diye sormuşsun, bir senmi biliyordun ve iman ediyordun,? Demekki kendi ailene yakıştıramadığın birşeyi ( ki normal tepkin) kendine nasıl yakıştırıp iman ediyorsuuuunnn ? Bu ne demek oluyor? Birde sıkıyorsa onlara söyle söyleyebilirsen demişsin, cübbeli sen ne yapıyorsun o zaman iman ederek, bu pis dini savunmanın amacı neee?

Link to post
Sitelerde Paylaş

"""Zorlamayın. İsterseniz yapın, fuhuştan para kazanmak helal.

Gördün mü caizi, helali?"""

Hâkim de Sahih olduğunu söylediği bir rivayetinde Resûl-i Ekrem şöyle buyurmuştur:

“Üç kimse cennete giremez. Bunlar, anne ve babasına asi olan, dey­yus, bir de giyim ve davranışlarında kendilerini erkeklere benzeten kadınlardır.”

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...