Jump to content

Kuran'da pezevenklik serbest midir?


Recommended Posts

Bu senin hüsn-ü kuruntun. Ayatte kabak gibi fuhuş mevcut ve bu fuhuşu yaptıranları cezalandırma yerine affetme mevcut. Sen kıçını da yırtsan bu gerçeği değiştiremezsin... Zaten kaale alınan sen değil, uzman tercümanlar ve tefsircilerdir...

:)

Yani, varya iyi gülümsetiyorsunuz ...

Seviyorum sizi...

Tabii ya, uzman tercüman ve tefsircileri kaale almalıyız...

Hahah, TEK BİR KİŞİ dünya dönüyor dediğinde de ona sizinkine benzer cümleler sarfedilmişti...

O tek bir kişi şimdi tarihi bir kahraman...

İsterse tüm dünya ayağa kalksın, gerçek değişmez...

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 282
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Thaless seni akılcı bir müslüman sanmıştım ama sende aslını belli ettin hemen yaptığınız laf kıvırmak başka birşey değil. Bilgi birikimi yeterli olmayan birisi bile çok rahat anlayabilir. Boşuna yırtma kendini yazdıkça kendini daha çok küçük düşürüyorsun kaldıki cahilliğin her türlüsü yanlıştır ister çingene olsun ister müslüman ister hristyan cahil olanların kötülüğe, fuhuşa ve benzeri eylemlere düşme ihtimali cahil olmayanlara göre daha yüksektir ateistle inananlar arasında yegane fark dinlerin cahilliği desteklemesidir allah herşeyi bilir sizin araştırmanıza gerek yok felsefedir buda sadece islamda değil hemen bütün dinlerde böyledir... bilinçli bir ateistin böyle boş laflara karnı toktur ayette yazan belli fuhuşa destek olmasa bile yasaktırda demiyor engellemeye çalışmıyor sizin o çok sevdiğiniz kitabınız yine boş boş laflar yazacaksan hiç yazma bence yeteri kadar acizliğini gösterdin burdaki herkese...

Ayrıca hollandada ki eşcinselleri örnek vermişsin hollanda panteistmiymiş? amsterdamda 6 ay kalmış biri olarak çok sayıda hristyan gördüm aralarında eşcinsel olanlarda vardı boşa sallama huyuda müslümanlarda çok yaygın malesef...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Geçen gözüme bir ayet takıldı.

Diyanet - Nur 33

Evlenmeye güçleri yetmeyenler de, Allah kendilerini lütfuyla zengin edinceye kadar iffetlerini korusunlar. Sahip olduğunuz kölelerden "mükâtebe" yapmak isteyenlere gelince, eğer onlarda bir hayır görürseniz onlarla mükâtebe yapın. Allah'ın size verdiği maldan onlara verin. Dünya hayatının geçici menfaatlerini elde etmek için iffetli olmak isteyen cariyelerinizi fuhşa zorlamayın. Kim onları buna zorlarsa bilinmelidir ki hiç şüphesiz onların zorlanmasından sonra Allah (onları) çok bağışlayıcıdır, çok merhametlidir.

Müslümanlar, iffetini korumak istemeyen cariyelerini fuhuş yaptırarak helal para kazanabilir mi yani bu durumda? Önceden tartışıldımı bilmiyorum ama sanki serbestmiş gibi? Özellikle arapça bilgisi geniş olan üyeler bu konuya değinebilirmi?

kimsenin düşüncesine karşı değilim ama bence bu ayet çok net fuhuşa zorlanan kadının Allah'ın bağışlayıcılığı ve merhametinden faydalanacağını belirtiyor yani onlar suçsuz..evet herhalde suçsuz olacak tabiki ama o işin içindeki bir kadın bunu nekadar idrak edebilir içinde bulunduğu durumu nekadar idrak etme kabiliyeti var bunlarıda göz önünde bulundurmak gerek derim.günaha girdim diye suçluluk duygusu yaşayan bir insanı ele alırsak gayet mantıklı. bir açıklama bence.

tarihinde GOKSEL tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Geçen gözüme bir ayet takıldı.

Diyanet - Nur 33

Evlenmeye güçleri yetmeyenler de, Allah kendilerini lütfuyla zengin edinceye kadar iffetlerini korusunlar. Sahip olduğunuz kölelerden "mükâtebe" yapmak isteyenlere gelince, eğer onlarda bir hayır görürseniz onlarla mükâtebe yapın. Allah'ın size verdiği maldan onlara verin. Dünya hayatının geçici menfaatlerini elde etmek için iffetli olmak isteyen cariyelerinizi fuhşa zorlamayın. Kim onları buna zorlarsa bilinmelidir ki hiç şüphesiz onların zorlanmasından sonra Allah (onları) çok bağışlayıcıdır, çok merhametlidir.

Müslümanlar, iffetini korumak istemeyen cariyelerini fuhuş yaptırarak helal para kazanabilir mi yani bu durumda? Önceden tartışıldımı bilmiyorum ama sanki serbestmiş gibi? Özellikle arapça bilgisi geniş olan üyeler bu konuya değinebilirmi?

Bir de sanki açık kapı bırakıyormuş gibi sanki. Fuhuşa zorlamayın, ama zorlarsanız onları afederim diyor. Yani zorlayanı değil, zorlananı afederim diyor. Yaptığım yorum doğrumu?

Benim arapça bilgim geniş değil. Fakat ben de anlayabildiğimi düşündüğüm şeyleri yazmak istiyorum. be, gayın (ge) ve ye harfinden oluşan bagy kelimesi ve türevleri anlam olarak sadece fuhşu veya zinayı anlatmaz. bagy veya ayetteki bigai kelimesi normalin dışında olan birşeyi istemek anlamını taşır. Bunun içine zinayı da sokabilirsiniz , gökte bir merdiven istemeyi de. en'am 35 ...en teBteGıYe... (onların yüzçevirmesi sana ağır gelince yerde bir tünel veya gökte bir merdiven istedin diye itaat edebilseydin yani bu normal olmayan isteğine uygun iş yapabilseydin onlara bir mucize getirirdin.) bu konuda nisa 24 teki teBteGuu da örnek olarak verilebilir.

Nur 33 teki feteyatiküm ün sonundaki küm sizin anlamını taşır. Kelimenin kökü f, te, ye harflerinden oluşur. Feteyat'ın türkçe anlamı genç kızlardır. Feteyatiküm genç kızlarınız demektir. Bu feteyat kelimesini cariye olarak çevirmek belki doğru olabilir, fakat eksik bir çeviri olur. Bence genç köle kızlarınız diye çevirmek daha doğru olur. Feteyatı yani bu genç kızları cariye (köle) olarak düşünmemize sebeb olan şey ne olabilir? Bİrinci sebeb ayette kölelerden bahsedilmektedir. İkinci sebeb ayette feteyatiküm min benatiküm denmemiş. Yani kendi öz kızlarınızdan olan genç kızlarınız denmemiş.

İşin ilginç olan tarafı genç olmayan köle kadınların fuhşa zorlanmaları durumu ile kur'anın ilgilenmemesi.

in eradne tehassuna ne demektir? Bana göre ''içlerini korumak istiyorlar ise'' demektir. Yani ''gebe kalmak istemiyorlar ise'' demektir. Bana göre ayette genç köle kızların zina yapmaya zorlandıkları apaçık ortadadır. Tamam, bu iş zinadır fakat cezalandırmayı gerektirecek bir zina değildir. Cariye zina yaptığı zaman ceza görmez. Ancak evlendiği zaman muhsanat'a yapılan cezanın yarısını görür. Evli değil ise cezası yoktur. Cariye ile muhsanat arasında 100 metre fark olsun cariye evlendiği zaman bu 100metrelik mesafenin 50. metresine gelebiliyor ise, evlenmeden önce cariye kaçıncı metrededir. Cevap: sıfırıncı metrededir. Nisa 25. Ayete bakabilirsiniz.

İkrah; bir kişinin bir şeyden hoşlanmamasına sebep olmaktır. Eğer hoşlanmamaya sebeb olmak bir işi yaptırmaya yönelik ise zorlamak anlamına gelir.

ve la tükrihu feteyatiküm ala l bigai in eredne tehassuna: Gebe kalmak istemiyorlar ise genç köle kızlarınızı veya sahibi olduğunuz genç köle kızları normal olmayan bir işi yapmaya zorlamayın. Cariyelere zina yaptırmak günahtır fakat ceza görmeyi gerektirmez.

Diyelim ki siz bir cariyesiniz. Cariye olduğunuz için, yani başkasının malı olduğunuz için de kimse sizinle evlenmek istemiyor. Evlenseniz bile çocuk sahibi olmanız yasak. Ama siz, yaşlılığınızda size bir güvence olsun diye bir çocuk sahibi olmak istiyorsunuz. Bu durumda ne yaparsınız? Cariye zina yaptığında ceza görmez. Tabii bu islamiyetin ilk zamanları için geçerli. Sonrasını bilemiyorum. Allah cariyeyi fuhuş yapmaya zorlayan adamı affediyor. Cariye biraz yaşlanınca zaten kendiliğinden yapacak o işi. Ve sahibi de para kazanamamış olacak.

Daha hala cariyeler zina yapmaz diyen var mı,bilmiyorum. Cariyeler zina yapmaz ise Ahzab suresi 5. ayetteki babası bilinmeyen çocuklar nereden çıkıyor? Veya 1400 sene önceki bir müslüman cariyelerle zina yapmaz diyen var mı bilemiyorum. Ali imran 135-......festagfiru li zünubihim..... Bu ilk müslümanlar kuyrukları için bağışlanma istiyorlar. Kuyrukları yani zünub veya zenb kelimesini günah olarak tercüme ediyorlar. Yorum olarak doğruya yakın olabilir. Fakat çeviri yanlış. Yorumu yapması gereken okuyucunun kendisi olmalıdır. Bu ilk müslümanların kuyrukları mı vardı? İnsanların kuyruğu olmadığına göre bu kuyruk ne kuyruğu? Kuyruk nerede olur? tabiki kıçta olur. Biraz hayal gücünüzü çalıştırın.

Link to post
Sitelerde Paylaş

kimsenin düşüncesine karşı değilim ama bence bu ayet çok net fuhuşa zorlanan kadının Allah'ın bağışlayıcılığı ve merhametinden faydalanacağını belirtiyor yani onlar suçsuz..evet herhalde suçsuz olacak tabiki ama o işin içindeki bir kadın bunu nekadar idrak edebilir içinde bulunduğu durumu nekadar idrak etme kabiliyeti var bunlarıda göz önünde bulundurmak gerek derim.günaha girdim diye suçluluk duygusu yaşayan bir insanı ele alırsak gayet mantıklı. bir açıklama bence.

İsteği dışında para karşılığı seks yaptırılan, satılan, zorlanan kadın nedir?

Seks kölesi.

Bunu ona yapan kim?

Sahibi olan adam.

Peki bu kadınlar neden suçluluk duyuyor, neden günaha girdiklerini düşünüyor da üzülüp korkuyor, neden kendilerini suçluyor?

Buna cevap verin lütfen.

Bu kadar rezil bir şey olabilir mi? Bu nasıl bir ahlaktır, bu nasıl bir bakış açısıdır ki seks kölesi yapılmış zavallı kadınların Allah tarafından affedilmesi gerektiği düşünülebiliyor?

Size bunu kim söylüyor? O kadınlara kendilerini böyle hissettiren ne?

Allah mı?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ayette yanlış anlaşılacak bir şey yok.

Kuran'ın arap Tanrısı köle kadını muhatap dahi almıyor. Direkman köle kadına hitap etmiyor, muhatabı köle sahibi olan erkek.

Arap Tanrısının "merhametliiği" ve "bağışlayıcılığı" kadın kölenin sahibi olan erkeğedir.,

İnek Suresinin şu ayetini de (2:223) göz önüne alırsak, durum daha da anlaşılır oluyor:

Kadınlarınız, sizin için bir tarladır. O halde tarlanıza dilediğiniz gibi varın ve kendiniz için ileriye hazırlık yapın.

(Gözümüzden kaçmasın diye ayrıca belirteyim: "Kadınınız" değil "kadınlarınız" diyor. Ve sadece "kendiniz için" diyor. Yani sadece erkek için.)

Burada da kadın insan yerine konulmuyor ve bu yüzden Tanrı kadına ve kadınlara direk hitap etmiyor.

Kadını/kadınları kullanma yetkisini tamamen erkeğin inisiyatifine bırakıyor.

Bu yüzden şeriat bu ayete göre kara veriyor.

Mesela erkek kadını döverse, kadın şikayet etse dahi, erkek haklı bulunur. Ne de olsa erkek, "tarlasına dilediği gibi girer."

Mesela erkek ters ilişkiye girmek istese, kadının söz söyleme hakkı yoktur. Şeriat mahkemesi erkeğe hak verecektir.

Not: Bu örnekler günlük yaşamdan alınmış örneklerdir. Bir müslüman femisiti olan Fatema Mernissi'nin şu kitabında verilen örnekler:

Der politische Harem. Muhammed und die Frauen (Politik Harem. Muhammed ve Kadınlar)

Sevgiler

Link to post
Sitelerde Paylaş

İsteği dışında para karşılığı seks yaptırılan, satılan, zorlanan kadın nedir?

Seks kölesi.

Bunu ona yapan kim?

Sahibi olan adam.

Peki bu kadınlar neden suçluluk duyuyor, neden günaha girdiklerini düşünüyor da üzülüp korkuyor, neden kendilerini suçluyor?

Buna cevap verin lütfen.

Bu kadar rezil bir şey olabilir mi? Bu nasıl bir ahlaktır, bu nasıl bir bakış açısıdır ki seks kölesi yapılmış zavallı kadınların Allah tarafından affedilmesi gerektiği düşünülebiliyor?

Size bunu kim söylüyor? O kadınlara kendilerini böyle hissettiren ne?

Allah mı?

İnsanlar hata yapar hata yaparak öğrenirler kadın veya erkek.hiç farketmez.biryerde okumuştum evde Anne ve babasının

kavga etmesinden dolayı çocuk kendini suçlu hissedermiş birebir deneyimlerimden yola çıkarak yazıyorum yazmak zorundayım çünkü bakış açımdan ötürü ahlaksız olarak damgalanmak üzereyim.suçluluk duygusu insanda çocukluk tan itibaren bilinç altına yerleşebilir ve yıllarca hatta ölene kadar bu duyguyla yaşama ihtimali mümkün olabilir.(bilinç altını keşfedemesse)yaptığı en ufak hatadan dolayı ane veyahutta babası tarafından çocuğuna zarar verebileceğini düşünemeyen anne ve babalar tarafından çocukta böle bir kalıntı bırakılabiliyor.Bir çocuğun kaderi belkide Annesi babasıdır.

ayrıca bana size bunu kim söylüyor diye bir genelleme yapamassın kelimelerine biraz daha dikkat et ben burda bir topluluk değilim yada bir grubun üyesi kimseye böle bir etiket yapıştıramassın. önyargılarından kurtulmanı tavsiye ederim öncelikle.ben kesinlikle bir kadın satıcısından yada yanlış olan hiçbirşeyden yana değilim.yazdığım yazıdada kesinlikle öle bir mana bulamassın.

Link to post
Sitelerde Paylaş

İsteği dışında para karşılığı seks yaptırılan, satılan, zorlanan kadın nedir?

Seks kölesi.

Bunu ona yapan kim?

Sahibi olan adam.

Peki bu kadınlar neden suçluluk duyuyor, neden günaha girdiklerini düşünüyor da üzülüp korkuyor, neden kendilerini suçluyor?

Buna cevap verin lütfen.

tek tek cevaplama gereği duydum.

İnsanlar hata yapar hata yaparak öğrenirler kadın veya erkek.hiç farketmez.biryerde okumuştum evde Anne ve babasının

kavga etmesinden dolayı çocuk kendini suçlu hissedermiş birebir deneyimlerimden yola çıkarak yazıyorum yazmak zorundayım çünkü bakış açımdan ötürü ahlaksız olarak damgalanmak üzereyim.suçluluk duygusu insanda çocukluk tan itibaren bilinç altına yerleşebilir ve yıllarca hatta ölene kadar bu duyguyla yaşama ihtimali mümkün olabilir.(bilinç altını keşfedemesse)yaptığı en ufak hatadan dolayı ane veyahutta babası tarafından çocuğuna zarar verebileceğini düşünemeyen anne ve babalar tarafından çocukta böle bir kalıntı bırakılabiliyor.Bir çocuğun kaderi belkide Annesi babasıdır.

umarım suçlulukla ilgili yeteri kadar açıklama yapabilmişimdir yeterli olmassa daha detaylı da ifade edebilirim ama biraz daha şuurlu bir şekilde yazmanı bekliyorum.

tarihinde GOKSEL tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

İnsanlar hata yapar hata yaparak öğrenirler kadın veya erkek.hiç farketmez.biryerde okumuştum evde Anne ve babasının

kavga etmesinden dolayı çocuk kendini suçlu hissedermiş birebir deneyimlerimden yola çıkarak yazıyorum yazmak zorundayım çünkü bakış açımdan ötürü ahlaksız olarak damgalanmak üzereyim.suçluluk duygusu insanda çocukluk tan itibaren bilinç altına yerleşebilir ve yıllarca hatta ölene kadar bu duyguyla yaşama ihtimali mümkün olabilir.(bilinç altını keşfedemesse)yaptığı en ufak hatadan dolayı ane veyahutta babası tarafından çocuğuna zarar verebileceğini düşünemeyen anne ve babalar tarafından çocukta böle bir kalıntı bırakılabiliyor.Bir çocuğun kaderi belkide Annesi babasıdır.

ayrıca bana size bunu kim söylüyor diye bir genelleme yapamassın kelimelerine biraz daha dikkat et ben burda bir topluluk değilim yada bir grubun üyesi kimseye böle bir etiket yapıştıramassın. önyargılarından kurtulmanı tavsiye ederim öncelikle.ben kesinlikle bir kadın satıcısından yada yanlış olan hiçbirşeyden yana değilim.yazdığım yazıdada kesinlikle öle bir mana bulamassın.

Sizinle daha önce yazıştığımı, tartıştığımı, konuştuğumu hatırlamıyorum, kim olduğunuzu ve düşüncelerinizi de net olarak bilmiyorum, o yüzden "sen" diye değil, "siz" diye hitabettim.

Burada "siz" tüm inanırları kapsayan ve çoğul olan "siz" değil, tekil birinci şahıs zamiri olan ama çoğul yazılıp söylenen "siz". Bu çok açık aslında.

>>>> bakış açımdan ötürü ahlaksız olarak damgalanmak üzereyim.

Bu da yanlış bir çıkarsama. Orada kişisel bir ahlaksızlıktan sözedilmiyor, Kur'an'ın ve bütün olarak İslam'ın ahlakı, aynı ahlakı Allah adına dayatması ve bunu da başarması sözkonusu. Rezil bir şey bu.

Anne babası ayrılmış çocukların önemli bir kısmı kendilerini ssuçlarlar. Bu doğru.

Bu, anne ve babalar ayrılmadan önce ve ayrılırken sürekli çocuk hakkında konuşup birbirlerini kötü anne baba olarak suçlaması, çocuğun bakımı ve ihtiyaçlarıyla ilgili yapılan kavgalar, yaşanan olayların tek tek hatırlanıp malzeme olarak kullanılması vb. nedeniyledir. Çocuk, anne ve babanın kendisi yüzünden ayrıldıklarını, o olmasa böyle bir şeyin olmayacağını, kendisinin her ikisine de yük olduğu ve zarar verdiği düşüncelerine kapılır. Daha birçok neden vardır bu suçluluğun neden ortaya çıktığıyla ilgili ama bu kadar özet yeter.

Peki suçlu kim?

Çocuk olmadığı kesin. Çocuk zaten bilinçsiz ve bencil anne babası yüzünden mağdur. Hiç haketmediği bir suçluluk yüklenmiş olması, durumu ayrıca katmerlemiyor mu?

Yukarıda bir güç konuşmaya başlıyor ve anne babayı bir yana bırakıp çocuğun duyduğu suçluluktan ötürü onu bağışlayacağını söylüyor.

Zaten yanlış bir örnek bu. Yetersiz.

Ayete dönersek..

Satılşan kişi kadın. İstemeyen, zorlanan kişi yine aynı kadın. Burada bir suç varsa zaten onun değil, onu satanın. Kadının hissettiği kirlenmişlik vs. ise Allah'ın zerre kadar umurunda olmaz.

Eğer gerçekten olsaydı, o erkekleri ağır cezalar vermekle tehdit ederdi. Engellemeye çalışırdı. Canlarına okurdu. İstediğinde bunu pek güzel yapıyor, buna muktedir, öyle değil mi? Bkz: ateiste ettiği küfür ve vadettiği sonsuz azap.

Kaldı ki ayet böyle değil. Ayet, affedilecek olanın seks kölesi yapılıp da suçluluk duyduğu için için Allah'ın sonsuuuuuz anlayışına ihtiyaç duyan kadını değil, satıcı olan erkeğin affedildiğini söylüyor.

Aksini iddia etmek için en küçük bir neden yok. Ben hata yapıp birebir çevirmeye kalkmıştım bir ara, kafam karışmıştı. Ama tüm meal ve tefsirciler bu konuda da en küçük bir savunma geliştirmemiş. Hatta hepsi not düşüp "ama tabii bu, erkek affediliyor diye bu işi yapmalarına izin vermek anlamı taşımaz, taşımamalı" der.

Şirk koşmayın lütfen. Allah adına konuşmayın, adamın ayetlerini çarpıtıp insanları kandırmayın.

*Siz diyorum ama yeniden söyleyeyim, çoğul "siz" değil bu. Böyle bir açıklama yapmak zorunda kalacağım, kırk yıl düşünsem aklıma gelmezdi valla.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • 2 weeks later...

Geçen gözüme bir ayet takıldı.

Diyanet - Nur 33

Evlenmeye güçleri yetmeyenler de, Allah kendilerini lütfuyla zengin edinceye kadar iffetlerini korusunlar. Sahip olduğunuz kölelerden "mükâtebe" yapmak isteyenlere gelince, eğer onlarda bir hayır görürseniz onlarla mükâtebe yapın. Allah'ın size verdiği maldan onlara verin. Dünya hayatının geçici menfaatlerini elde etmek için iffetli olmak isteyen cariyelerinizi fuhşa zorlamayın. Kim onları buna zorlarsa bilinmelidir ki hiç şüphesiz onların zorlanmasından sonra Allah (onları) çok bağışlayıcıdır, çok merhametlidir.

Müslümanlar, iffetini korumak istemeyen cariyelerini fuhuş yaptırarak helal para kazanabilir mi yani bu durumda? Önceden tartışıldımı bilmiyorum ama sanki serbestmiş gibi? Özellikle arapça bilgisi geniş olan üyeler bu konuya değinebilirmi?

kuranda pezevenklik serbest değildir zira zorlanmasından sonra affedilen pezevenkler deil cariyelerdir

Link to post
Sitelerde Paylaş

E peki tersi olursa? "iffetli olmak isteyen cariyelerinizi fuhşa zorlamayın" ya iffetli olmak istemiyorsa hosuna gidiyorsa rahat olun satin anlamina mi geliyor? Kuran'da pezevenklikte serbesttir, kavatlikta, muta ile zinada, mutayi eminim cok iyi bilirsin bir iki kere cinsel iliski canin cektiyse cagir imami pecete tutsun isin bitince bosa gitsin ama kavatlik apayri ayet inmis hakkinda.

Azhap 52- Bundan başka kadınlar sana helâl olmaz. Bunları başka eşlerle değiştirmek de olmaz. İsterse güzellikleri hoşuna gitsin. Ancak sahip olduğun cariyen başka. Allah her şeye gözcü bulunuyor.

Meali bu tefsiri ey mhmd fazla costun kari kiz duskunlugun dillere dustu bundan sonra guzellikleri hosuna gitse bile gidip herhangi birine sana su karimi vereyim sende bana karini gönder deme.

Oturma organinizida yirtsaniz adamlarin acik acik yazdiklarini yok su anlama yok bu anlama geliyor diye degistiremezsiniz.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Azhap 52- Bundan başka kadınlar sana helâl olmaz. Bunları başka eşlerle değiştirmek de olmaz. İsterse güzellikleri hoşuna gitsin. Ancak sahip olduğun cariyen başka. Allah her şeye gözcü bulunuyor.

Meali bu tefsiri ey mhmd fazla costun kari kiz duskunlugun dillere dustu bundan sonra guzellikleri hosuna gitse bile gidip herhangi birine sana su karimi vereyim sende bana karini gönder deme.

Allah iyiliğini versin AteTürk..

Buradaki eş değiştirme "swinger" filan değil. Peygamber adam swinger yapar mı yahu?:)

Allah buna diyor ki -sözde tabii- "Karılarını boşayıp veya başka bir şey yapıp da terketme. Başka başka karılar edinmek istiyorsan onları bırakmana gerek yok, üstüne yenisini getir. Uçan da kaçan da sana helal, istediğin kadar alabilirsin. Eskilerden birini artık beğenmiyor olsan bile boşama, kenarda besleme olarak tut, başka işlerinde kullan. Ama cariyelr mühim değil, onları terkedebilirsin, satabilirsin, başkalarına armağan olarak sunabilirsin vs.."

Ya.. İşte böyle..

Ne kadar da kadın yanlısı bir Allah, görüyorsun. Kadını terketmemesini söylüyor ki zavallı kadın sahipsiz kalmasın, açlık sefalet çekmesin, ortalığa düşmesin...

Bu kadar da cömerttir işte.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Hani halk arasında bi laf vardır.

"Pezevenge iki gün pezevenk derler sonra beyfendi olur."

Muhammed beyfendiye saygılarımı sunarım.

Kuranda apaçık pezeveklik serbesttir.Halamı yüz çevirirsiniz?

tarihinde Absürdizm tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Allah iyiliğini versin AteTürk..

Buradaki eş değiştirme "swinger" filan değil. Peygamber adam swinger yapar mı yahu?:)

Allah buna diyor ki -sözde tabii- "Karılarını boşayıp veya başka bir şey yapıp da terketme. Başka başka karılar edinmek istiyorsan onları bırakmana gerek yok, üstüne yenisini getir. Uçan da kaçan da sana helal, istediğin kadar alabilirsin. Eskilerden birini artık beğenmiyor olsan bile boşama, kenarda besleme olarak tut, başka işlerinde kullan. Ama cariyelr mühim değil, onları terkedebilirsin, satabilirsin, başkalarına armağan olarak sunabilirsin vs.."

Ya.. İşte böyle..

Ne kadar da kadın yanlısı bir Allah, görüyorsun. Kadını terketmemesini söylüyor ki zavallı kadın sahipsiz kalmasın, açlık sefalet çekmesin, ortalığa düşmesin...

Bu kadar da cömerttir işte.

Birden bi çağrışım aracılığıyla bi soru oluştu kafamda :) Acaba allah feminist bir

tanrı olsaydı, islam bu kadar yayılabilir miydi :) ?

En azından kadınlara daha fazla üstünlük veren diyelim. Erkeklere de veriyor haklar

ama üstün olan kadın diye varsayalım. Eğer cevap ''hayır'' yayılmazdı ise çoğu

erkek bu dini çıkarı için seçiyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Birden bi çağrışım aracılığıyla bi soru oluştu kafamda :) Acaba allah feminist bir

tanrı olsaydı, islam bu kadar yayılabilir miydi :) ?

En azından kadınlara daha fazla üstünlük veren diyelim. Erkeklere de veriyor haklar

ama üstün olan kadın diye varsayalım. Eğer cevap ''hayır'' yayılmazdı ise çoğu

erkek bu dini çıkarı için seçiyor.

Allah azcık feminist olsaydı peygamberimiz bir kadın, Kur'an da şöyle bir kitap olurdu muhtemelen. :)

http://www.ateistforum.org/index.php?showtopic=38814

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bir de sanki açık kapı bırakıyormuş gibi sanki. Fuhuşa zorlamayın, ama zorlarsanız onları afederim diyor. Yani zorlayanı değil, zorlananı afederim diyor. Yaptığım yorum doğrumu?

Yabancı bir forumda kullanmayı düşünüyorum bu ayeti, ondan soruyorum.

Inanmasi guc gercekten ama yaptigin yorum dogru

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...