Jump to content

ateist kişi müslüman sorgusu yapmalı mı?


Recommended Posts

Bu ne yaa? Git kardesim sen kumlarda oyna, burasi senin yerin degil. Bize dusunebilen, arastiran adam lazim.

Sirf yazmak icin, altta kalmayim diye yazmissin...

Doğrular ne ise omları yazıyorum.Şöyle bir örnek vereyim.Ben 22 yaşındayım.Bundan 24 yıl önce nerdeydim diye sorsam sana muhtemelen yoktun diyeceksin.Ben cevap olarak vardım diyeceğim.Vardım annemin ya da babamın yediği elmasında çikolatasında aldığı demirinde potasyumunda vardım.Saydığım şeyler do parça parça vardı.Mesela elmanın oluşması için geçirdiği aşamalar.Benim oluşmam için gerekli aşamalardan biridir.Yani benim oluşmam için elma ya da daha bir sürü yiyeceklerin yenmesi gerekir.Bu kadar parçalardan bir birleşme yapabiliyorsa Allah mantıken düşünürsek öldükten sonra azotlara diğer hava moleküllerine, toprağa dönüşen vücudumuzun tekrardan bir Allah tarafından birleştirilip dirilemeyeceğini söylemek büyük bir ahmaklıktır.

tarihinde tuer tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 68
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Doğrular ne ise omları yazıyorum.Şöyle bir örnek vereyim.Ben 22 yaşındayım.Bundan 24 yıl önce nerdeydim diye sorsam sana muhtemelen yoktun diyeceksin.Ben cevap olarak vardım diyeceğim.Vardım annemin ya da babamın yediği elmasında çikolatasında aldığı demirinde potasyumunda vardım.Saydığım şeyler do parça parça vardı.Mesela elmanın oluşması için geçirdiği aşamalar.Benim oluşmam için gerekli aşamalardan biridir.Yani benim oluşmam için elma ya da daha bir sürü yiyeceklerin yenmesi gerekir.Bu kadar parçalardan bir birleşme yapabiliyorsa Allah mantıken düşünürsek öldükten sonra azotlara diğer hava moleküllerine, toprağa dönüşen vücudumuzun tekrardan bir Allah tarafından birleştirilip dirilemeyeceğini söylemek büyük bir ahmaklıktır.

Tamam anlamistim zaten, henuz beyinsel gelismini tamamlayamadigini. Bence 25 yasini doldurmamis bir kimse tam anlamiyla yetiskin sayilmamali. Istisnalar vardir tabii, bazilari icin bu yas siniri cok daha yuksektir.

Neyse, umarim maddenin yok edilip, var edilemeyeceginden yola cikip olayi Allahin yeniden yaratabilecegine getirmissin. Sen hangi forumda yazdigini unuttun galiba.

Allahi ispatlayamiyorsan, bu dediklerin bos ve hatta ahmakligin daniskasidir...

Diger iletide de dedigim gibi, henuz vaktin var (ne de olsa cocuk yasta sayilirsin daha). Yalnizca arastirmayi, sorgulamayi ogrenmen lazim, gerisi gelir, merak etme...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Tamam anlamistim zaten, henuz beyinsel gelismini tamamlayamadigini. Bence 25 yasini doldurmamis bir kimse tam anlamiyla yetiskin sayilmamali. Istisnalar vardir tabii, bazilari icin bu yas siniri cok daha yuksektir.

Neyse, umarim maddenin yok edilip, var edilemeyeceginden yola cikip olayi Allahin yeniden yaratabilecegine getirmissin. Sen hangi forumda yazdigini unuttun galiba.

Allahi ispatlayamiyorsan, bu dediklerin bos ve hatta ahmakligin daniskasidir...

Diger iletide de dedigim gibi, henuz vaktin var (ne de olsa cocuk yasta sayilirsin daha). Yalnizca arastirmayi, sorgulamayi ogrenmen lazim, gerisi gelir, merak etme...

Saygıdeğer arkadaşım

Allah'ın varlığını önceki mesajlarımda açıklamıştım. tekrar açıklayayım farklı bir bakıştan

Varın isbatı yokun isbatından her zaman daha kolaydır. Bir elma cinsinin yeryüzünde bulunduğunu, bir tek elmayı göstermekle isbat edebiliriz. Halbuki yokluğunu iddia eden kimse bütün yeryüzünü, hattâ kainatı dolaşıp, ancak ondan sonra onun yokluğunu isbat edebilir. Bu ise, imkansızlık çapında bir zorluk demektir. Öyleyse diyebiliriz ki, yok hiçbir zaman isbat edilemez...

İki isbat edici, binlerce nefy ve inkar ediciye tercih edilir. İki kişi aynı hakikatta ittifak etmişse, binlerce insanın kendi dar pencerelerinden şahsi bakışlarıyla onu inkarları hiçbir değer ifade etmez.

Bir sarayın kapılarından 999'u açık, biri kapalı olsa, kimse o saraya girilemeyeceğini iddia edemez. İşte inkarcı, devamlı surette kapalı olan o bir tek kapıyı nazara verip onu göstermek ister. O 999 kapı herkese açıktır tabiki görebilene. Bu 999 kapıdan birkaçını bahsedeyim..

1-)Alem, mümkinat nevindendir. Yani varlık ve yokluğu müsavidir. Varolduğu gibi, olmayabilir de. Varolurken de, hadsiz oluş keyfiyetlerinden herhangi birinin olması imkân dahilindedir. Yani en az varolan kadar olmayan da varolma şansına sahiptir. Her mümkin ise, kendi dışındaki bir sebebe bağlıdır. Öyleyse önce varolmayı, sonra da varolma şekil ve keyfiyetini, olmamaya ve olması mümkün diğer şekil ve keyfiyetlere tercih eden birisi vardır. O da Allah'dır.

2-)Alem durmadan değişiyor. Değişen herşey sonradan olmuştur. Bu bakımdan madde ezelî olamaz. Evet, maddenin termodinamik kanununa göre sürekli yokluğa doğru kayması, kainatın durmadan genişlemesi, güneşin süratle tükenişe doğru yol alması gibi vakalar, varlığın bir başlangıcı olduğunu gösteriyor. Sonradan olan her varlığın bir yaratıcısı vardır; illetsiz malul, sebepsiz netice ve sanatkarsız sanat mümkün değildir. Sebebler ise zincirleme devam edip sonsuza kadar gidemez. Öyleyse durmadan değişen, ezeli olmayıp sonradan meydana gelen ve bir ilk sebebe muhtaç olan şu madde aleminin de bir muhdisi vardır. O da Allah'dır.

3-)Yavru ördek, yumurtadan çıktığı anda yüzmesini becerebiliyor. Kozadan çıkan karıncalar, hemen dehliz kazmaya başlıyorlar. Arı, çok kısa zamanda sanat harikası olan peteği; örümcek ise, gergef inceliğindeki ağını örebiliyor. Bütün bunlardan anlıyoruz ki, bunlar ve bunlar gibi olanlar başka bir alemde kendilerine öğretilen mâlumatla ve yaratılıştan gelen bir kâbiliyetle iş görüyorlar. Halbuki insan, her şeyi bu dünyada öğrenmek mecburiyetindedir; hem de varlıklar arasında istidatça en mükemmel yaratık olduğu halde. Demek oluyor ki, diğerlerine bu husûsiyetleri veren bizzat kendileri değil, her yaptığını hikmetle yapan bir Zat'tır ki, onlara böyle ihsanda bulunmuş...

Kilometrelerce ötede yumurtalarını bırakıp dönen yılan balıklarının yavruları, yumurtadan çıkar çıkmaz yola koyulur ve annelerini sanki elleriyle koymuş gibi bulurlar. Bunu İlahi bir sevkten başka ne ile izah edebiliriz? Hayvanlarda gördüğümüz bu harikuladelik, ancak ve ancak Allah'ın bir vergisi olarak açıklanırsa, işte o zaman buna akli ve mantiki bir açıklama nazarıyla bakılabilir. Yoksa, başka her yorum, sadece bir safsatadan ibaret kalır..

Daha nice ispatları var.Bunlar birkaçı

Link to post
Sitelerde Paylaş

Sayın tuer, hayvanlarda gördüğümüz bu harikuladelik allah vergisi olarak açıklanamaz. Bence kainat vergisi olarak açıklanabilir. Allah yarattığı kainattan habersiz olabilir mi?

ALİ İMRAN 3/133. Rabbinizin mağfiretine ve Allah’a karşı gelmekten sakınanlar için hazırlanmış eni gökler ve yer kadar olan cennete koşuşun.

Ali imran 133. ... cenneti(n) Arzuha s semavati ve l earzu........ cennetin genişliği gökler ve yerdir.

Bu ayetteki mantıksızlık, kur'anın kainattan habersiz insanlar tarafından uydurulmuş olduğunu bize gösterir. Bu ayete göre yer göklerin içinde değildir. Eğer yer göklerin içinde olsaydı sadece göklerin genişliği kadar denirdi. Ayrıca bu Ayeti uyduranların uzaydan haberleri yok. Uzay boşluğunda ırmakların hurilerin ne işi var?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Yani yaratıcının mükemmel olması gerekiyor ki yaratıcı olabilsin

Aslında yaratıcının mükemmel olması gerekmiyor. Bizi yaratabilecek derecede olması yeter. Her konuda mükemmel olamazsınız. Hem iyilik de mükemmel olup hem de kötülükte mükemmel olamazsınız.

tarihinde MrAtheistPhilosopher tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Yaratılanlara baktıgınız da fevkalede denılecek gözlerımızın alamadıgı guzellıklerın kendı kendıne olmadıgını anlamamak bence cok sacma...

İnanmamak bence daha acı bır duygu....

Gecmısınızı bır sorgulayın neler görduler ve sızlerde göreceksınız onlar gıbı cok mutlu gıden bır hayatınız olacak belkı de hıcbırsey yolunda gıtmeyecek zamana bırakacaksınız bırden duzelıcek hersey derken arkanıza baktıgınızda neler olup bıttıgını dusundugunuz de zor gunlerı atlattıgınızı göreceksınız buda sızın ıcınızdekı gayret ve sabırınızın sonucu olacak...

Pekı bu yasananlar bos seyler mı degıl hepsı gercek....

Yanı tek gercek olamayanlar sızler mısınız...

Ben hepınızın bu dunyada nasıl huzurlu yasıorsanız öldükten sonra da yasamanızı ısterım hemde özgurce ....

Dogru olanı bulun arkadaslar....

Link to post
Sitelerde Paylaş

NAHL 65. Allah gökten su indirir ve ölümünden sonra yeryüzünü diriltir. Kulak veren kimseler için bunda ibret vardır.

Bu ayette yeryüzünün ölümü ile anlatılmak istenen şey nedir?

Yeryüzünün ölümü , üzerindeki bitki örtüsünün sararması, kurumasıdır . Sanırım, eski devirlerde Arabistanda bitki örtüsü yağış aldığı zamanlarda yeşeriyor , kurak zamanlarda da sararıp kuruyormuş. Acaba bu sararıp kuruyan bitkiler tamamen canlılığını kaybedip ölüyor muydu? Yani bu bitkilerin toprak altında kalan köklerinde veya tohumlarında en ufak bir hayat belirtisi bile kalmıyor muydu? Yani bu bitkiler gerçekten de ölüyor muydu? Bence bu bitkiler tamamen canlılığını kaybetmiyordu.

Rum 19 O, ölüden diriyi çıkarır ve diriden ölüyü çıkarır. Ve arzı (toprağı), ölümünden sonra diriltir. Ve işte (tıpkı) bunun gibi (topraktan) çıkarılacaksınız.

'' O, ölüden diriyi çıkarır ve diriden ölüyü çıkarır.'' Müfessirlerin bazıları bu meseleyi şöyle tefsir etmişler:''Yumurtadan tavuk çıkar, tavuktan da yumurta çıkar.'' Yani burada tavuk diri, yumurta da ölü oluyor. İnsandan nutfe (meni, ölü) , nutfeden de insan çıkar diye de devam ediyorlar.

Müfessirlerin bazıları ise bu mesele hakkında şöyle demişler: ''Kafirden mü'min , mü'minden de kafir çıkar.'' Burada mü'min diri, kafir ise ölü oluyor.

Bazı müfessirler ise bu konuda rum suresi 18. (önceki) ayet ile bağlantı kuruyorlar. diyorlar ki; Sabahleyin insanlar küçük ölümden uyanıp (çıkıp) hayata girer. Bu tefsiri yapanlar çok saçmalamışlar. Bence insanın sabahleyin uykudan uyanması, ölünün dirilmesine benzetilebilir. Sabahleyin uyanmak, ölüden dirinin çıkmasına benzetilemez. Yumurtadan (ölüden) tavuk çıkar diyenler daha mantıklı bir tefsir yapmışlar. Fakat sanırım yumurtayı haşladıktan sonra haşladığı yumurtayı yemekten vazgeçenler olmuş. Sonra da o yumurtayı kurkuğa yatan tavuğun altına koymuşlar. Ve haşlanan yumurtadan tavuk çıkmadığını görmüşler. Yani haşlanan yumurta ile haşlanmamış yumurta arasında fark olduğunu görmüşler ve böylece başka tefsirlere gerek görmüşler.

Ve şöyle demişler:''Kafirden (ölüden) mü'min çıkar''. Bu tefsiri yapanlar da saçmalamışlar.

Rum 19. Ayette amaç insanların nasıl diriltileceğini örneklerle açıklamaktır. Burada bizi ayette anlatılmak istenen şeyi anlamaya götürecek olan şey; ölü yerin diriltilmesidir. Su ölü yeri diriltiyor. Yani ölü yerdeki bitki tohumları veya çekirdekleri de ölü olarak kabul ediliyor. Yani Kur'an'a göre hurma çekirdeği zeytin çekirdeği , buğday tanesi ölüdür, canlı değildir. Ölü olan buğday tanesinden diri olan, canlı olan buğday bitkisi çıkarılıyor. Size göre buğday tanesi ölü müdür? Veya şöyle sorayım haşlanmış buğday tanesi ile haşlanmamış buğday tanesi arasında fark var mıdır? Doğru olanı bulmama yardımcı olur musunuz lütfen

Link to post
Sitelerde Paylaş

Yaratılanlara baktıgınız da fevkalede denılecek gözlerımızın alamadıgı guzellıklerın kendı kendıne olmadıgını anlamamak bence cok sacma...

İnanmamak bence daha acı bır duygu....

Gecmısınızı bır sorgulayın neler görduler ve sızlerde göreceksınız onlar gıbı cok mutlu gıden bır hayatınız olacak belkı de hıcbırsey yolunda gıtmeyecek zamana bırakacaksınız bırden duzelıcek hersey derken arkanıza baktıgınızda neler olup bıttıgını dusundugunuz de zor gunlerı atlattıgınızı göreceksınız buda sızın ıcınızdekı gayret ve sabırınızın sonucu olacak...

Pekı bu yasananlar bos seyler mı degıl hepsı gercek....

Yanı tek gercek olamayanlar sızler mısınız...

Ben hepınızın bu dunyada nasıl huzurlu yasıorsanız öldükten sonra da yasamanızı ısterım hemde özgurce ....

Dogru olanı bulun arkadaslar....

ben de seni doğruya davet ediyorum.

ayrıca her şeyin mükemmel olduğunuda nerden çıkardın. engellli doğan çocuklara ne diyorsun. tanrın hata yapmış olabilir mi?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ascomycota...

Bılım ınsanlarımıza akraba evlılıgı yapılmamasını önermekte lakın ,ınsanlar dogarken mı engellı doguyor bır kaza sonucu engellı olmucan ne malum....

Özellıkle sunu düşünmek lazım butun ınsanlarımızın saglıklı oldugunu dusunelım pekı ya ıyısı kötusunu nE olucak kötulugun oldugu bır ulkede hersey yolundamı olucak yaratan ınsanlar bırbırlerınden destek alsın ve görsunler kı kendınden daha kötu ınsanların oldugunu bılsınler ve farkına varsınlar hallerınden sıkayetcı olmasınlar...

Cennet ve Cehennem oldugu muddetce bu dunyada ıyı de yasayacak kötude ...

Daha önce de demıstım bu dunya sınav dunyası özgurlugun dunyası degıl bunu kavrayın ıstıorum...

Herkesın yasamı son buldugunda iyiler ve kötuler aynı çatı altında olamayacaktır...

Bizler halımıze şükredelım dıe yaratan bazı kullarını özürlü yaratmıstır onun bu dunyadaki yasamı ve sınavı senınkınden zor olcaktır ama onun kazancı senınkınden fazla olcaktır...

Bu da gayretı sayesınde yaratanı kazanacak öldüğü zaman hak ettıgı makam da olmasını saglayacaktır hıcbırsey dengesız degıl herkes yaptıgı ıle sorgulanacakır....

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...