Jump to content

Muhammed Mustafa erdemli bir insan mıydı?


Recommended Posts

Yaşadığı-yaşamadığı tartışmasına girmeden, yaşadığını ve İslamcılarca hakkında yazılanların doğru olduğunu varsayarak değerlendirdiğimizde Muhammed nasıl bir insandır.

Gerçekten örnek bir insan mıdır, erdemlilik vasıflarına tam olarak sahip olan biri midir, kamil insan mıdır?

Örneğin şu vasıfları taşır mıydı?

1- Haksızlıklara karşı ve adil

2- Sözüne güvenilir, dürüst

3- Şefkatli, merhametli

4- Eline, diline, beline sahip

5- Kul hakkı yemeyen

6- Çalışkan, üretken

7-Emeğe saygılı, sömürüye karşı

8- Alçakgönüllü, cömert

9- Nefsine-egosuna hakim, bencil olmayan

10- Savaşa-şiddete karşı, barıştan yana

11- Bilinçli, akılcı, mantıklı

12- İnsanlar arasında ayrım yapmayan

13- Saygılı-hürmetkar ve saygın

14- Nankörlük etmeyen, sadık, minnetkar

15- Hırslarına hakim, kin ve intikam gütmeyen

16- Namuslu, onurlu

17- Sabırlı, sağduyulu

18- Soğukkanlı, cesur, fedakar

19- Yalandan, düzenbazlıktan, tertipten, tuzaktan uzak

20- Şan-şöhret, servet, ihtişam, zevk ve sefa düşkünü olmayan

Bu maddelerden hangilerine uyup uymadığını belirtebilir, görüşünüzü ayet ve hadislerden örneklerle ortaya koyabilirsiniz.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 153
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Ben onu bunu bilmem.

Bir insan hem kainattan, galaksilerden, enerjilerden oluşan bir ortam hakkında bazı fikirler ileri sürecek,

Hem de cinsel birleşme için ileri geri dili dışarıda hareketler yaparak oh diye boşalacak (bu kadar azgın herifin ergenlik çağında yaptığı mastürbasyonun haddini hesabını da siz düşünün)

Evrendeki sistemi herkes biliyor.

Düzüşmece "kızışganlık" sistemi bulunmuyor bu evrende.

Bu adam olsa olsa bonobo olur diyeceğim ama coğrafi olarak ağaçsız çöle kadar nasıl gittiklerini açıklayacak teorim yok bonoboların.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bence hakkını yememek gerekir.

Sayılan maddelerin epeyini karşılıyordu, erdemli bir insandı.

(Ayrıca bir insanı değerlendirirken özel yaşamı veya cinsel yaşamına göre değerlendirmeye karşıyım. )

Bugünlerde bu konuyla ilgili bir yazı yazmıştım bir başka sitede.

http://www.sonsuz.us/node/ateist_ahlakcilik

tarihinde xenix tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Arapça bilmiyorum, Muhammed'in hayatını araştırmışlığım falan da yok ama benim Kuran meallerinden Muhammed'in anlatılan hayatından, İslam

tarihinden falan edindiğim izlenim, yani bu söyleyeceğim belgeye, kanıta falan dayanmıyor, sorarsanız getiremem, Muhammed'in Mekke'deki başlangıç

döneminde yahudilikten, hristiyanlıktan, doğu felsefelerinden edindiği bilgileri kafasında harmanlamış biri olarak hatta belki de samimi

olarak içinde yaşadığı toplumu düzeltmek adına ortaya çıkıp birşeyler anlatan zeki ama yarı kaçık birisi olduğu , fakat iş büyüyüp iktidar

olunca iktidar sarhoşluğuna kapılıp başta söylediği ilkeleri milkeleri boşverecek ölçüde zıvanadan çıktığıdır. Yani bu sorunun cevabı Mekke

dönemi için ayrı, Medine dönemi için ayrı şekilde verilmelidir bana göre.

Link to post
Sitelerde Paylaş

(Ayrıca bir insanı değerlendirirken özel yaşamı veya cinsel yaşamına göre değerlendirmeye karşıyım. )

Seninki de laf mı şimdi?

Bak şu gökyüzüne, bak şu dağa taşa, bak şu aya güneşe diyen adam gece gündüz seks yapıp duruyorsa ve bir de kitabında o saydığı nesnelerin sahibinden emir olarak cinsle yaşantısına yönelik ayet bulunuyorsa sorgulanır.

Bak müslümanların iddialarına...

Evrenle ilgili sözler diyorlaar.

O kadar iddialı ifadeleri kullanan adamın elektriği, rüzgar enerjisinden yararlanmayı vs bulmuş olması lazım.

Ama adamın bulduklarına baksana; ağza odun sokma, kıça taş, toprakla el yüz yıkama, onun bunun suratına gözüne tükürme falan...

İnsanların iddialarına bağlı olarak yaşam standartları kriter olur.

Sen normal vatandaş olarak istediğinle düşüşebilirken bir parlamenter, devlet başkanı, hayır kuruluşu başkanı falan bunu yapınca olmuyor.

Birini yargılamak için konumuna göre özel hayatı birincil veya ikincil kriter olabilir.

Bu da doğaldır.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bana göre bu yaptığınız "ahlakçılıktır" ve "dincilikten" daha tehlikelidir.

Başkalarının özel yaşamları üzerine söz söylebilmeyi kendinize hak olarak görüyorsanız, dinci ile farkınız yok nazarımda. Ha dinci, ha ahlakçı. İkisi de özgür değil.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bana göre bu yaptığınız "ahlakçılıktır" ve "dincilikten" daha tehlikelidir.

Başkalarının özel yaşamları üzerine söz söylebilmeyi kendinize hak olarak görüyorsanız, dinci ile farkınız yok nazarımda. Ha dinci, ha ahlakçı. İkisi de özgür değil.

Senin algılayamadığın şey şu.

Birisi gelip dese ki: "Ben oksijensiz yaşayabiliyorum. Nefes almadan yaşayabiliyorum"

Bu ifadeden sonra o kişinin normal olarak yaptığı "Nefes alıp verme hareketi" (sorgulanmaz, kontrol bile edilmez kimsede) artık onun için bir kriter haline dönüşür.

İddialara bağlı olarak özel ve genel tüm hayatın (yaşamsal fonksiyonların da dahil) tartışma konusu yapılabilir.

Ahlakçılık yaptığım da yok.

Kişinin iddiaları cinsel yaşamının da incelşenmesini ve referans alınmasını gerektiriyor.

Hatta diğer iddialara bakarsan )psişik güçler, telekinezi, uçma falan) tüm biyolojik bedeninin ve özel yaşantısının incelenmesi etik olur.

Bunun da ahlakçılıkla, dincilikle alakası yoktur.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ateist Bakış bence özel yaşamına falan karışmıyor. Sadece söyledikleriyle yaptıkları birbirini tutmuyor demiş. Bu özel hayatına karışma dğeil bence. Allahın elçisi olduğunu söyleyen birinin heralde daha sözünün eri biri olmasını bekleriz değil mi? Bence eleştirilerinde haklı.

Eğer peygambersen istersen 10 tane doğrun olsun 1 yanlışın varsa eleştirilirsin. Normal arkadaşların ise kredisi çok daha fazladır. Kaldı ki bu maddelerin sadece birkaçı doğru bana göre. Mekke'deyken belki biraz yiğit, biraz delikanlıymış ama Medine'ye hicretinden sonra tamamen o başlangıçtaki ruhunu kaybedip bir despota dönüşmüş.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Haklı olabilirsin. Hem söylemiş hem de uygulamış :). Şu anda sana gerçekten kaynak gösteremeyeceğim. Ama bu konuyu araştırmak zaten aklımdaydı. Haticeyle evli olduğu dönemde sözümona inmiş ayetlerle hadisleri incelemeyi düşünüyordum. Eğer üşenmezsem bakacağım bunlara. Bir "belge" bulursam seninle de paylaşırım kardeşim :).

İlk anda şöyle bir şey söylenebilir. Ahzab 50. ayet örneğin acaba ne zaman geldi. Hatice öldükten sonra mı önce mi. Bu da bir çeşit söylem değiştirme sayılmaz mı? Hatice'nin ölümünden sonra geldiğini düşünüyorum bu ayetin, bu düşünceme dayanarak bu soruyu soruyorum.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Pek çok dinci arkadaşa göre muhammed prototip bir insandır yani allaha göre bütün insanların olması gereken örnek teşkil eden kişidir doğal olarak inanan pek çok kimse kuranın gereklerinden ziyade muhammed gibi yaşamaya çalışır burdada bazı sorunlar var (9 yaşında kızı koynuna sokması gibi) ve bunun sorgulanması gayet doğrudur günümüzde senin benim gibi normal bir insan sayılan siyasetçilerin bile özel hayatı masaya yatırılıyor peygamber gibi "yeri ve göğü onun için yarattım" denilen sözde bütün dünyaya örnek olması gereken zatın hayatında ne kadar çarpıklık varsa islam hayatında ki çarpıklığı görmek ve sorgulamak o kadar kolay olacaktır...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Tek eşlilik erdem midir mesela?

Veya çok eşlilik?

Erdem söylemlerinin dinlerden farkı yoktur. Dinlerin de erdem söylemlerinden. Onlarda bir takım insanların uydurmaları sonuçta.

İnsan kendi erdemlerini belirleyemez, kolay kolay. Dinden kurtulmak yetmez, erdemcilik ve ahlakçılıktan da kurtulmak gerekir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Günümüzde Yemende,Mısır,Sudan,diğer müslüman ülkelerinde Muhammed örnek alınıp ( 7-8 ) yaşında kız çocukları evlendiriliyor.

Hal böyle iken; kainatın efendisi örnek insan, bir çok ülkeyi özel hayatıyla etkileyebiliyor ve örnek alınıyorsa bu ve buna benzer çirkinlikleri sorgulamanın neresi ahlakçılıktır?!

Link to post
Sitelerde Paylaş

Tek eşlilik erdem midir mesela?

Veya çok eşlilik?

Erdem söylemlerinin dinlerden farkı yoktur. Dinlerin de erdem söylemlerinden. Onlarda bir takım insanların uydurmaları sonuçta.

İnsan kendi erdemlerini belirleyemez, kolay kolay. Dinden kurtulmak yetmez, erdemcilik ve ahlakçılıktan da kurtulmak gerekir.

ben tek eşliliği daha iyi görüyorum...

erdemcilik ve ahlakçılıkta iyi bir şey...

sen neden beğenmedin...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Tek eşlilik erdem midir mesela?

Veya çok eşlilik?

Erdem söylemlerinin dinlerden farkı yoktur. Dinlerin de erdem söylemlerinden. Onlarda bir takım insanların uydurmaları sonuçta.

İnsan kendi erdemlerini belirleyemez, kolay kolay. Dinden kurtulmak yetmez, erdemcilik ve ahlakçılıktan da kurtulmak gerekir.

Nasıl bir insan olacaksın peki?

Şu olmaz, bu olmaz..

Ne olur?

Bize olanlardan bahset biraz. Olmayanlardan değil........

Link to post
Sitelerde Paylaş

Tek eşlilik erdem midir mesela?

Veya çok eşlilik?

Erdem söylemlerinin dinlerden farkı yoktur. Dinlerin de erdem söylemlerinden. Onlarda bir takım insanların uydurmaları sonuçta.

İnsan kendi erdemlerini belirleyemez, kolay kolay. Dinden kurtulmak yetmez, erdemcilik ve ahlakçılıktan da kurtulmak gerekir.

Tuhaf tuhaf yerlere çekiyorsun konuyu.

Cinsel birleşmenin tek eşlilikle çift eşlilikle alakası yok.

Cinsel birleşme hem bir ihtiyaçtır hem de bir ZEVKTİR.

Bu zevki hat safhada kullanan kişinin söylemlerine bakarsan anlarsın.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Pek çok dinci arkadaşa göre muhammed prototip bir insandır yani allaha göre bütün insanların olması gereken örnek teşkil eden kişidir doğal olarak inanan pek çok kimse kuranın gereklerinden ziyade muhammed gibi yaşamaya çalışır burdada bazı sorunlar var (9 yaşında kızı koynuna sokması gibi) ve bunun sorgulanması gayet doğrudur günümüzde senin benim gibi normal bir insan sayılan siyasetçilerin bile özel hayatı masaya yatırılıyor peygamber gibi "yeri ve göğü onun için yarattım" denilen sözde bütün dünyaya örnek olması gereken zatın hayatında ne kadar çarpıklık varsa islam hayatında ki çarpıklığı görmek ve sorgulamak o kadar kolay olacaktır...

Günümüzde Yemende,Mısır,Sudan,diğer müslüman ülkelerinde Muhammed örnek alınıp ( 7-8 ) yaşında kız çocukları evlendiriliyor.

Hal böyle iken; kainatın efendisi örnek insan, bir çok ülkeyi özel hayatıyla etkileyebiliyor ve örnek alınıyorsa bu ve buna benzer çirkinlikleri sorgulamanın neresi ahlakçılıktır?!

Peki sizin evrimde nasıl oluyor bu iş?

Kadın üremeyecek ise neden yumurtlar ki? Tamam yumurtladık, o yumurta olgunlaşacak mı ne olacak ne kadar süre beklemek gerek,

daha yaşın küçük diyerek biraz daha çocukluğunu yaşasın diye bir köşeye terk edilen kedi, inek, maymun görmedim ben,

Adet oluyor musun kardeşim, yumurtan var mı, üremek için önündeki engel nedir? Bunun nesi ahlaksızlık veya erdemsizlik,

Rica ederim hadi biz bu meseleleri daha masalsı, daha ahlaki düşünürüz, ederiz de evrimcilerden böyle sözleri duymak saçmadır, fiziksel yapısı müsait olan memeli gayet de cinsel ilişkiye girebilir, doğum da yapabilir,

Sıcak coğrafyalarda yaş küçülüyor, soğuk coğrafyalarda yaş büyüyor ise bu mantığı asla değiştirmez,

Peygamberi örnek alıp 7-8 yaşındakileri evlendiriyor iseler bu onların yanlış algısıdır, kimisi de kendini şişliyor zikir diyerek, onların da kendi içinde bir mantığı elbet var, sorsan o da müslüman, ne yapalım şimdi yanlış üzerinden, yanlışın aklanmasına mı çalışalım biz,

belli bir sistem vardır canlılarda, hayatın gidişatı vardır, kuralları vardır, sende bende, kedide, salyangozda değişmeyen,

baskın temel duruş, hal ve hareketlerimiz, meyillerimiz vardır, buna aykırı, insani olmayan, herhangi bir durum göremiyorum Peygamberimde,

erdemli mi değil miden önce, insan yapı ve fıtratına ne kadar uygun bir hayattır’a bakıyoruz,

üzgünüm ama hepinizden daha çok evrimsel takılıyoruz çoğu zaman biz.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...