Jump to content

Çılgın Proje Saçmalığı


Recommended Posts

Başbakan günler boyu merak edilen çılgın projesini açıkladı:

Karadeniz'den Marmara'ya kanal açılacak.

Kanalın proje ve etüd çalışmalarının 2 yıl süreceğini söyleyen RTE, böylece İstanbul'un içinden 2 deniz geçen bir şehir olacağını söylüyor.

Kanaldan 300.000 DWT'luk gemiler geçebilecekmiş.

Böylece Boğaziçi rahatlayacak, tehlikelerden arınacakmış.

Bunlar İstanbul'u mahvedecek.

Şehrin doğasıyla bu denli oynanmaz.

Tayyip'ten önce de bu proje vardı.

Aslolan bu projenin saçmalığı değil hatta gereklidir bile ama bu harcanan parayla diğer türlü sorunlar halolunabilinir.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 106
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Birçok sanayi tesisini teşvikle İstanbul dışına taşımanın yolları aranmalı.İstanbul tarih, kültür,turizm ve finans merkezi olmalı bence.İstanbul'a iki şehir kurarak yeşil alanları mahvedip nüfusunu 25 milyonlara taşımak hedeflenmemeli.Sonra 5 köprüde yapsan 3 kanalda açsan nafile durumuna düşecek.

Gelişmeye açık şehirlerin tümü öyle..

önünü alamazsın..

Newyork da öyle oldu Şangay da..

Kanal açılsa da açılmasa da İstanbul büyüyecek..

Link to post
Sitelerde Paylaş

AKP, son dönemde CHP'nin ortaya koyduğu olumlu-olumsuz birçok proje karşısında ezildi.

Bu bir gerçek. Ahmet Altan'ına varana kadar bu itiraf edildi.

Yeni CHP'ye statükocu ya da projesiz-vizyonsuz söylemleri artık geçersiz kaldı.

Üstüne üstlük gerek ergenekon davalarında yaşanan saçmalıklar, gerekse ÖSYM sınavlarındaki rezaletler AKP'yi zor duruma düşürdü.

Ecevit'in bu projesi RTE için can simidi gibi oldu.

Hem gündemi değiştirmek hem de şaşaalı bir proje olarak ortaya koyarak CHP'nin projelerini sollamayı hesapladı.

Yapılan tantanalara değer bir proje olsa 1994'de Ecevit ortaya koyduğunda da ilgi görürdü.

Bugün gündeme oturmasının sebebi; Önce "çılgın proje" denilip günlerce sır gibi saklanması, sonra animasyonlarla büyük bir proje havası verilerek ortaya konulup AKP'lilerce ve yandaş takımınca sahte bir coşkuyla karşılanmasıdır.

Bu insanlar 1994'de de bu ülkedeydiler. Yine politika yapıyor, yine medyada yazıyorlardı.

Şimdi ne oldu da bu coşkuya kapıldılar?

Aslında bu proje AKP'nin elini zayıflatır, oyunu düşürür. Ama muhalefet bunu çok iyi işleyip, halka çok iyi anlatabilirse.

Bu proje bırakın Anadolu insanını, İstanbul'lulara bile yarar sağlamayacak bir projedir.

Sadece bu projeden iş kapanlara ve proje mahallinde arsası olanlara yarayacaktır.

Halbuki 10-15 milyar dolarla neler yapılmaz?

En başta bir büyük depremde yaşanacak facianın önüne geçilebilir, yüzbinlerce insanın yaşamı kurtarılabilir.

Ya da Güneydoğu'da işsizliği ortadan kaldıracak yatırımlar yapılabilir, terörü minimize edecek büyük bir sanayi atılımı gerçekleştirilebilir.

Bakalım bu proje muhalefete mi yarayacak yoksa iktidara mı?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ülkemiz icin bir ilk Dünyamiz icin en az besinci olan bir düsünce sanirim ve bu acidan cilgin olamaz. Iyi bir düsünce ve Ecevitin bile 17 sene evvel dikkatini cekmis bir konu.

Gavur demeye alistirildigimiz insanlar 1910 lu senelerde hem de üc kat daha uzununu basarmis. Bu sebepten cilgin degil ama secim cilginligi denebilir. Digerlerinide her hafta aciklamaya devam edecek. Peki neden simdi? Bence proje güzel keske basarilsa ama projenin aciklanma zamani, hemde daha iki sene üzerine calisilacakmis cok kurnazca ve insani aptal yerine koymada cok cilgin. Aciklanma zamanini bu projenin ardindaki zekaya yakistiramadim.

SAYGILAR

Link to post
Sitelerde Paylaş

Gelişmeye açık şehirlerin tümü öyle..

önünü alamazsın..

Newyork da öyle oldu Şangay da..

Kanal açılsa da açılmasa da İstanbul büyüyecek..

İstanbul'un göç alması pekala engellenebilir.Genel olarak İstanbul'daki nüfus artışının sebebi iş konusudur.Ve İstanbul nüfusunun çoğu küçük atelyelerde,esnaf yanlarında ve fabrikalarda çalışan işçi ve emekçi kesimidir.Bu insanların kendi memleketlerine dönebilmeleri sağlanmalı.(Emekli olup dönen çok ama bu çok uzun bir süreç).Bir şehrin nüfusunun çokluğuyla övünmek gibi salakça olgu ancak bizim ülkemizde var sanırım.

Başbakanın 3 çocuk zırvalığına bu geçim zorluğu döneminde uyanların fazla olacağını sanmıyorum yeni nesil hem evlilik hemde çok çocuk büyükme hususunda istekli değil.

Diğer bölgeler ve şehirlere yatırım yapılarak iş ve istihdam alanları sağlanmalı bu parayla.İstanbul'a yapılacak yatırımlar nüfusunu dahada artıracak mantıkta olmamalı.

tarihinde Galileo100 tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Basında bu konuya hiç değinilmemiş:

Bu kanalın 150 metrelik genişliği gidiş-geliş için kesinlikle yetersizdir.

Gemiler için boğaz Karadeniz'e gidiş, kanal ise Karadeniz'den geliş olarak düzenlenirse sorun olmaz.

Sadece küçük tekneler çift yönlü kullanabilir.

Aksi halde kazalar kaçınılmazdır.

300.000 DWT'luk gemi geçişlerinden söz ediliyor. Bunların uzunlukları 300-400 metre, genişlikleri 50-60 metre.

Böyle bir gemi geçerken kanalın diğer yönünü trafiğe kapatmak gerekir.

Ya da genişliği en az 250-300 metre yapmak gerekir. Ya da ortadan bariyerle sınırlamak. Bu da maliyeti çok yükseltir.

O nedenle gidişlerin boğazdan, gelişlerin kanaldan düzenlenmesi zorunludur.

Ayrıca gemiler kanaldan geçişe zorlanamaz. Montrö anlaşması üzerinde değişiklik gerektirir.

Yani, sadece hükümetin kararıyla olacak iş değil.

Kanalın akıntı durumu da bir muamma.

Büyük olasılıkla akış, Karadeniz'den Marmara'ya doğru olacaktır.

Çünkü Karadeniz'in su yüksekliği nehir akışları nedeniyle Marmara'dan 30-40 cm. daha yüksek.

Kanal akışı boğazdaki mevcut akıntıların niteliklerini de değiştirecektir.

Bu tür değişimler ekolojik yapıyı kesinlikle etkileyecektir.

Yani, doğal akışla dolup-boşalarak dengesini sağlayan bir göle-havuza, yeni bir boşaltma kanalı eklediğinizde doğal yapı bozulur, sonuçlar ise önceden kestirilemez.

Bu konuda Denizbilimci Prof. Dr. Cemal Saydam'ın olumsuz görüşleri var:

http://haber.sol.org.tr/devlet-ve-siyaset/deniz-bilimleri-uzmanindan-kanal-istanbul-uyarisi-haberi-41958

Link to post
Sitelerde Paylaş

-Suveyş kanalı,panama kanalı gibi İstanbul'u yabancı devletlere satma kiralama projesi.(tayyip ağa prensliğide olabilir.)

-İstanbul'un tatlı su kaynaklarını kurutma projesi.

-İstanbul'un doğal alanlarını kurutma projesi.(Bir bölgenin en az 1/3 ü doğal alan ayrılmalıdır.Yakacak temini için ormanlık alanlar,tarım alanları doğal alan değildir.)

-Toplum çıkarı yerine birkaç bireyin çıkarını düşünme projesi.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Proje o kadar çılgınca değil.Yapılmasının faydalı olacağına inanıyorum.Maliyeti yüksek fakat istanbul için ne harcarsanız harcayın ekonomiye geri dönüşü daha fazla olacaktır.

Ama seçim döneminde ortaya yem olarak atılması yanlış oldu. Proje adına üzücü birşey bence.

Link to post
Sitelerde Paylaş

İşte böyleee,

Sohahda kı ınsanlara bu konu sorulunca verdikleri yanıtlara bahılırsa bu halkın oyuyla şeye bile gidilebilebülemez:-)))).

Suru - 1 -İstanbul kanalı deye birşey duydunuzmu?

Yanıt-1-Yeni bir televizyon kanalımı açılıyor?.

Soru - 2-İstanbul kanalı nereden nereye açılacah?

Yanıt- 2-Tırabzondan İzmire galiba.

Vay sizin TORPAH başıyıza..

Yahu bizim halh bahar duymaz gabiba :-))))))

Hani derlerya,SAGIR DUYMAZDA uydurur :-))))) Vallah bu söz tam bizim halh için.

IRAHMATLIH gomunus Nesin,sonradan galıba FAŞIST olduydu :-))))

Dimiştiki,bu milletin % 70 şi abtal.

Yahu gardaşım Nesin,neden bu kadar iyimsersin, çıh % 80 e ,dahada çıhabülersen,çıh % 90 sana, kimse bukadar abtal olmaz bu ülkede deyemez.

Bir or generel gidiyor uzun saçlı genç din adamı Memişe,dıkkat edinde dilinizi yutmayasınız.

Diyorki , İmam Memişe, şu kitebe bah bahalım,BEN GENELGUYMAY başkanı olacahmıyım?

Vay seni or generel deye GURTLANASAN emi.

Ben şimdi , bu ülke tümden FITTIRDI (%100) desem yanlışmı dimiş olurum.

Eskere Kelle

Canıya Sayın denilen bir ülkede usu basında kimse olabülürmü?

Ölkeniz % 100 FITTIRDI desem nasıl olar?

siz bana bir US verin.

Ecele yanıt vermezseniz,sanırım ben FITTIRACAM haaaaaa.

Tolonbeg

Link to post
Sitelerde Paylaş

Böyle birşeyin gündeme gelip, saçma da olsa

mimarların, kent plancıların, mühendislerin söz almaları, böyle teknik şeylerin konuşulmasını olumlu buluyorum.

Seçim yatırımıymış, dikkatleri başka yöne çekmekmiş, bunları tolere ediyorum.

Proje için söyleyeceğim; "petrol tankeri geçişi" gibi afaki bir konu için topografyayı cart diye değiştirmek çok çok gereksiz bir saçmalık. Düşündükçe bunu kabul ettim. Gelecekte petrol ihtiyaç olmaktan çıkacak. Şimdiki mesele ise boru hatlarıyla çözülür, Rusya bile bundan razı.

Tankerden başka şehircilik için düşünüldüyse bu proje, tartışılır. Hatta deprem-tehditindeki nüfusun binalarının kurulacak yeni şehre taşınması, ilk anda cazip bile gelebilir. Ama bütün olarak baktığımda ben bunu yanlış buluyorum.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Aynen öyle, ne güzel gündem değişti.

Sınavdaki skandal falan daha arkalara itildi. Sonuçlar da o arada açıklandı.

Sınavlarda hile yapıldığını ben en az 10 yıldır biliyorum, yeni bir şeyler söyle. Bir dönem Ankarada SMMM sınav sorularını satın almayanı dövüyorlardı.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Başlık temizlendi Sevgili Pante.

Mürted az önce bir milyonuncu kez atılmıştı zaten. Bu başlığı henüz görmemiştik, senin temzilik talebinden haberimiz de yoktu ama isabet olmuş.

Cigi ise adres ve ad soyad gibi özel bilgilerini bir daha forumda yayınlamaması için uyarılıyor.

Özel bilgilerimizi forumda yayınlamamız yasak. Kurallar arasında okuyabilir herkes.

Link to post
Sitelerde Paylaş

gtünde patlayacak o proje ülkenin.. ikinci boğaz olacak sanıyorlar, düz kara seviyesinin altında bir tür çukur olan, yük gemilerinin geçtiği bir kanalın etrafına kim gider oturur?? gemilere karşı yemek yemek güzel olcak demek.. korinth kanalı neyse o da öyle olacak. fazlası yok.. kim gider böyle bir kanalın etrafına iş yeri ya da rezidans yapar???

yunanistan%20(155)_tn.jpg

tarihinde BABAYARO tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...