Jump to content

Dünyanın Yuvarlaklıgı ve Denizlerin Karısmaması


Recommended Posts

hadi lennnnn : )

yeme bizi şimdi yaymak döşemek anlamını aldında.kendi verdiğin sözlük manasında yuvarlamak da var.illada benim dediğim.illada benim istediğim olacak diyorsun ha : )

Prof. Dr. Süleyman Ateş, en ünlü Arapça sözlük olan Lisanul Arab'a da dayanarak bu kelimenin anlamını şöyle açıklamaktadır : "...Hasılı dahv döşemek, düzeltmek demek ise de sadece basit bir döşemek ve düzeltmek değil, yuvarlak olarak düzeltmek, döşemek anlamını verir ki bu ayetten Yeryüzünün yuvarlak yaratıldığı anlamı çıkar." "Dahv" kelimesi cevizle oynanan bir oyun anlamında da kullanılmış, aynı kökten türeyen "medahi" kelimesi yuvarlak taşları ifade etmek için kullanılmıştır.

yani yuvarlama !

bu döşemek senin canının istediği döşemek değil.

kaldıki linkine baktım.sözlük anlamı için herhangibir kaynak yok.sadece arap dilinde denmiş.

bende diyorum ki Türk dilinde çaktı demek = gol attı demek !

90 a çaktı demiyorlar mı kardeşim : )

taktı demekte gol attı demek.90 a taktı demiyorlar mı kardeşim !

vs vs

kaynak yok sallaa !

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 91
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Ayrıca Muhammed'in içinde yaşadığı toplum ne derece bir gerizekalı toplum ki bu insanlara nasıl göğe çıktığını, evreni kimin yarattığını, bu yaratıcıya kimlerin muhalefet ettiğini anlatabiliyor ama çölün kumuna şöyle bir yuvarlak çizip de "dünya yuvarlaktır, neredeyse yusyuvarlaktır ama göbekten hafif şişkincedir" diyemiyor... Madem allah tarafından bu bilgiyle donatılmış muhammed, bilen bir kişi için bunu insanlara anlatması o kadar zor değil. Tabi o gün yaşayan herkesin terliksinin zeka seviyesinde olduğunu varsayarsak değil devekuşu yumurtası, dinozor yumurtası bile fayda etmez...

Link to post
Sitelerde Paylaş
hadi lennnnn : )

yeme bizi şimdi yaymak döşemek anlamını aldında.kendi verdiğin sözlük manasında yuvarlamak da var.illada benim dediğim.illada benim istediğim olacak diyorsun ha : )

Prof. Dr. Süleyman Ateş, en ünlü Arapça sözlük olan Lisanul Arab'a da dayanarak bu kelimenin anlamını şöyle açıklamaktadır : "...Hasılı dahv döşemek, düzeltmek demek ise de sadece basit bir döşemek ve düzeltmek değil, yuvarlak olarak düzeltmek, döşemek anlamını verir ki bu ayetten Yeryüzünün yuvarlak yaratıldığı anlamı çıkar." "Dahv" kelimesi cevizle oynanan bir oyun anlamında da kullanılmış, aynı kökten türeyen "medahi" kelimesi yuvarlak taşları ifade etmek için kullanılmıştır.

yani yuvarlama !

...

Buna ben yuvarlama değil,

kıvırtma derim.

.

Link to post
Sitelerde Paylaş

THECROW denilen kişi..

akışkan dinamiği konusu , sadece senin bileceğin bir konu mu ?

iki kitap okudun diye başımıza alim mi kesildin ?

asıl zırcahilin sen oldugu konusunda ,tüm mumin kardeşlerimle hemfikir olduğumu düşünüyorum..

miroglu ,sen de cavaplarını yarım yamalak yazıp , bu kişilere cahil oldugun izlenimini veriyorsun..

verdiğin yarım yamalak cevaplarla ,onları daha çok sevindiriyorsun..hiç bir şey bilmesen de internet denilen bilgi okyanusunda olduğumuzu unutma...dünyanın en ucundaki kütüphaneler , senin parmaklarınla klavyen arasında...

sadece dokun ve al..

saniyen......kafirleşmiş bir toplumu hak yola getirmek boşa kurek sallamaktır...ama desen ki ben, bu cahilleri görünce dinime daha çok bağlanıyorum - ozaman sana hak veririm.

Link to post
Sitelerde Paylaş
THECROW denilen kişi..

akışkan dinamiği konusu , sadece senin bileceğin bir konu mu ?

iki kitap okudun diye başımıza alim mi kesildin ?

asıl zırcahilin sen oldugu konusunda ,tüm mumin kardeşlerimle hemfikir olduğumu düşünüyorum..

miroglu ,sen de cavaplarını yarım yamalak yazıp , bu kişilere cahil oldugun izlenimini veriyorsun..

verdiğin yarım yamalak cevaplarla ,onları daha çok sevindiriyorsun..hiç bir şey bilmesen de internet denilen bilgi okyanusunda olduğumuzu unutma...dünyanın en ucundaki kütüphaneler , senin parmaklarınla klavyen arasında...

sadece dokun ve al..

saniyen......kafirleşmiş bir toplumu hak yola getirmek boşa kurek sallamaktır...ama desen ki ben, bu cahilleri görünce dinime daha çok bağlanıyorum - ozaman sana hak veririm.

Hiçbir cevap vermeyipte senin gibi sadece sapmalamaktan iyi değilmi?

Link to post
Sitelerde Paylaş
güzel bir konuşmaydı dostum.teşekkür ederim.

Bi şey değil. Güle güle kullan.

ama bak sana dahv hakkında bir bilgi daha vereyim.

Yok sağolasın. Ben almıyayım.

Asalakların, sahtekarkarın, şarlatanların, kelime oyunlarına karnım tok.

Seni biraz da olsa düşünmeye önem veren birisi tahmin ettiğimden yazmıştım o iletiyi.

Belki Harun Yahya sahtekarının deve kuşu yumurtlamasının farkına varırsın,

Veya Süleyman Ateşin cevizleriyle oynamayı azaltırsın ümidim vardı.

Yanılmışım.

Sağlık olsun.

Eh artık Harun Yahya gibi bol bol palavra atarsın millete

Bakın Dünya cevize ne kadar benziyor diye.

Ve gösterirsin resimleri:

İşte Dünyaaaaa

globe_west_540.jpg

İşta ceviz.

ceviz.jpg

diye.

Ne kadar birbirine benziyor di miii?

Hıh demiş. Burnundan düşmüş.

:P

Bu da kavanoz dipli Dünya. Pardon ceviz.

ceviz1.jpg

Sevgiler

Link to post
Sitelerde Paylaş
ne dansöz adamlarsınız siz ??

Kuranda dünya yuvarlak deseydi eminim dünya yuvarlak değil geoit diye bas bagır bagırırdınız. Yalansa yalan diyin bakalım ?

Kardeşim,

Sen hangi yuvarlak gezegenin üstünde, güneşin battığı yere gidebilir ve güneşi pis bir suya batar bulursun?

Emin ol, Kurandaki tek yuvarlaklık, müslümanların, çaresiz kalıp kıvırtmaya başlamak zorunda kalmalarıdır.

.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Tefsir alimlerinin ayeti kerimeye dair açıkalamaları

İbn Kesir (r.h) yeri döşedi anlamını taşıyan ayeti açıklarken şunları söyler:

Allah (c.c) şu ayeti kerimeyle yeri döşemenin manasını açıklamıştır: “Suyunu ve otlağını içerisinden çıkardı” Fussilet Suresi’nde yerin göklerden evvel yaratıldığı daha önce bahsedilmişti (ne kadar ilginç değil mi? neyse konumuz bu değil-gargoyle) . Fakat yer gök yaratıldıktan sonra döşendi. Yani yerde potansiyel olarak bulunanı aktif hale getirdi. Abdullah b. Abbas (r.a)’tan şu nakledilir: ‘Yeri döşemesi suyunu ve otlağını ondan çıkarması, üzerinde nehirlere yol açması, dağlar ve kumlar, yollar ve tepeler yaratmasıdır. İşte ‘daha sonra yeri döşedi’ ile kasdedilen budur.

Celaleyn tefsiri yazarları (Allah her ikisine de rahmet eylesin) şunları zikrederler: “Daha sonra yeri döşedi yani onu düz kıldı ve yaşanabilir olması için hazırladı. Gökten önce döşenmemiş bir halde yaratılmıştı. Ayetteki ‘çıkardı’ kelimesinin anlamı şudur: Suyunu –pınarları fışkırtmak suretiyle- ve otlağını ondan çıkartarak onu döşedi. Otlak ise hayvanların gıdalandığı ağaçlar ve otlarla insanların yediği azıklar ve meyvelerdir. Bunlara otlak denmesi bir istiâredir.

Fizilal müellifi şunları söylemektedir: "yerin döşenmesi; hazırlanması, yerkabuğunun yayılması anlamlarına gelir. Böylece yer, üzerinde yürümeye ve bitki bitiren toprağın oluşumuna uygun hale gelir. Allah Teala, kaynaklardan ve gökten yağan su ile yerden su çıkarmıştır. Gökten yağan su aslında yerden buharlaşan, sonra da yağmur şeklinde yağan sudur. Allah Teala yerden otlağı çıkarmıştır. Bu insanların ve hayvanların yediği bitkidir. Canlılar doğrudan veya dolaylı olarak bu bitkilerle yaşarlar."

Safvetü'l-beyan li meani'l-Kur'an kitabında şu ifadeler geçmektedir." Yeri döşedi demek onu düzgün ve geniş kıldı demektir. Bunu göğün inşa edilmesi, kalınlığının yükseltilmesi, düzenlenmesi, gecesinin örtülüp karartılması ve gündüzünün açığa çıkarılmasını zikrettikten sonra bahsetmektedir. Allah (c.c) döşemeyi şu sözüyle açıklar: ‘ondan suyunu çıkardı’ Su çıkartma, kaynakların fışkırması, nehirlerin ve büyük denizlerin oluşmasıyla gerçekleşmiştir.'ve otlağı çıkardı." Yani insanların ve hayvanların yediği her şeyi. Bu Allah Teala'nın sonra gelen şu sözünden de anlaşılmaktadır: 'size ve hayvanlarınıza geçim olsun diye'. Daha sonra bizlere yeri düz kılanın o olduğunu, insanların üzerinde yaşaması için yeri elverişli kıldığını bildirmiştir. Birinci haberi daha önce zikretmiştir; çünkü göğün büyüklüğü Allah'ın açık kudretine daha açık bir şekilde işaret etiği gibi akılları hayrete düşüren olağanüstülükleri de göstermektedir. Göğün bina edilişi ve ardından zikredilenlerin sıralanması sadece zikrediliştedir, kendileri değil. Ayette döşeme fiilinin göklerin ve içindekilerinin yaratılmasından sonra olduğuna dair bir kanıt yoktur.

Safvetü't-tefasir adlı eserde şunlar söylenmektedir: “Daha sonra yeri döşedi.” Yani yeri, göğü yaratıp düz hale getirdi. İnsanların yaşaması için elverişli kıldı. 'ondan suyunu ve otlağını çıkardı.' Yani yerden su kaynakları çıkardı, üstünde nehirler yarattı, insanların ve hayvanların yediği bitkileri ve otlakları bitirdi.

El-Müntehab fi tefsiri'l-Kur'an adlı eserde de şu sözlerle karşılaşırız: daha sonra yeri düz ve insanların yaşaması için elverişli yarattı. Kaynaklar fışkırtarak, nehirler akıtarak yerden su çıkarttı. İnsanlar ve hayvanlar beslensin diye de bitkisini bitirdi.

bir tanesi de yuvarlamadan bahsetsin be birader!

ne kadar ıkınsanız da kelimenin tam olarak karşılığı "yaymak"tır. anlamadığın nokta şu : taşın veya cevizin yuvarlanması için kullanıldığında bu kullanım yuvarlanan şeylerin şekli için değil yuvarlanmanın sürüklenmek ile benzer anlam taşımasından kaynaklanmaktadır. yani bu fiil yuvarlanan şeylere o şekli vermek için değil zaten o şekile olan şeylerin sürüklendiğini anlatmak için kullanılır. aksi halde atın ayağını sürüklemesi için kullanılmazdı. dünya at ayağı biçiminde olsaydı yine mucize diyecektiniz.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...