Jump to content

Hicret Uydurma mı?


Recommended Posts

Iranlilarin Osman tarafindan derlenen kitaba inandiklarini dusunmuyorsun umarim. Islamdaki en buyuk ihtilaflarin kaynagi Osman tarafindan yok edilen Kuran'dir

İran resmi sitelerindeki Kuran mushafları ile Türkiye'dekiler aynı.

Osman'dan mı Süleymandan mı bilemem.Yeryüzünde Osman'dan kalmış tam mushaf yok.

Şiilerin Osman düşmanlığını bilirim ama Osman'dan kalan mushaf iki taraftada yok zaten.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 140
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Mezhepler Kur'an derlemelerinden çok sonra oluşmuşlardır.

Muhtemelen son düzenlemeler 8. yüzyıla girmeden tamamlanmıştır.

Ama mezhepler 8. yüzyılın 2. yarısından sonra ortaya çıkmıştır.

Ondan öncesi Emevi-Haşimi çekişmesi şeklindedir, dinsel-inançsal farklılık yoktur.

Ayrıca Ali'nin Mushafı'nın gerçek olma olasılığı çok düşüktür.

Olsaydı, 5 yıla yakın halifeliği döneminde mushafını çoğaltır, yayardı. Ve bir şekilde izi kalırdı.

Muhabbet bu degil, Iran'da bizim kuran kutsal kabul eiliyor mu? Soru buydu

Link to post
Sitelerde Paylaş

İran resmi sitelerindeki Kuran mushafları ile Türkiye'dekiler aynı.

Osman'dan mı Süleymandan mı bilemem.Yeryüzünde Osman'dan kalmış tam mushaf yok.

Şiilerin Osman düşmanlığını bilirim ama Osman'dan kalan mushaf iki taraftada yok zaten.

Illaki orjinal ilk metin elimizde olmak zorunda degil. Su an bize ulasan ve kutsal kabul edilen Osman'in kuranidir, oyle rivayet edilir

Link to post
Sitelerde Paylaş

Muhabbet bu degil, Iran'da bizim kuran kutsal kabul eiliyor mu? Soru buydu

Tabiki.

İran resmi sitelerini didik didik edebiliriz gerekirse.

Şiilerin ayrı bir Kuran'ı var hurafesini unutun.Onu sünniler yumurtlamış kendi mezhepsel öğretilerinin doğru olduğunu dayatmak adına farklı Kuran okuyorlar demişler.Sünni hurafelerine inanma sen.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Illaki orjinal ilk metin elimizde olmak zorunda degil. Su an bize ulasan ve kutsal kabul edilen Osman'in kuranidir, oyle rivayet edilir

Ulaşan bişe yok.Rivayetle yol alıncaksa.Dünya'da öküzün boynuzunda ona uyalım olur mu.

Bu başlığın asıl konusu da bir RİVAYET!!

Mekke'den Medine'ye hicret diye yutturulan masal.

Rivayetlere yer yok.

tarihinde Galileo tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Tabiki.

İran resmi sitelerini didik didik edebiliriz gerekirse.

Şiilerin ayrı bir Kuran'ı var hurafesini unutun.Onu sünniler yumurtlamış kendi mezhepsel öğretilerinin doğru olduğunu dayatmak adına farklı Kuran okuyorlar demişler.Sünni hurafelerine inanma sen.

Sende isine gelmeyen herseyi tam gaz bodoslama inkar etmeye devam et. Sunni panteist seni

Link to post
Sitelerde Paylaş
Muhabbet bu degil, Iran'da bizim kuran kutsal kabul eiliyor mu? Soru buydu

Dikkatli okursan bu muhabbete yanıt olduğunu görürsün.

Şiiler'in Kur'an'ı Sünnilerinkiyle aynıdır.

Çünkü Şiilik-Sünnilik Kur'an düzenlemelerinden çok sonra ortaya çıkmıştır.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ulaşan bişe yok.Rivayetle yol alıncaksa.Dünya'da öküzün boynuzunda ona uyalım olur mu.

Bu başlığın asıl konusu da bir RİVAYET!!

Mekke'den Medine'ye hicret diye yutturulan masal.

Rivayetlere yer yok.

Sence su an elinde bulunan kurani kim kitap haline getirdi o zaman?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Dikkatli okursan bu muhabbete yanıt olduğunu görürsün.

Şiiler'in Kur'an'ı Sünnilerinkiyle aynıdır.

Çünkü Şiilik-Sünnilik Kur'an düzenlemelerinden çok sonra ortaya çıkmıştır.

Siiler elimizde bulunan kuranda bir cok eksik yada ekleme gibi seyler olduguna inanir. Bu durumda ayni kitaba inaniyorlar diyebilmemiz imkansiz. Goya kuranda Ali'nin peygamber oldugu dahi yaziliydi ama Ebubekir ile Omer tarafinda cikarildi bu ifadeler vs

tarihinde jadi tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Siiler elimizde bulunan kuranda bir cok eksik yada ekleme gibi seyler olduguna inanir. Bu durumda ayni kitaba inaniyorlar diyebilmemiz imkansiz. Goya kuranda Ali'nin peygamber oldugu dahi yaziliydi ama Ebubekir ile Omer tarafinda cikarildi bu ifadeler vs

Şiiler Ali'nin peygamber olduğuna kesinlikle inanmazlar.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Camur mu :) Bunun camur oldugunu hic dusunmemistim sevgili sunni maganda

müslüman desen gam yemicemde sünni demen komik.Sünni argümanları sen savunuyorsun bana karşı:)

Sünnilerin attığı çamuru atıyorsun sürekli:)

Yani bu yazışmada olsa olsa sen sünni şaşkoloz ben şii panteist olurum:)

Link to post
Sitelerde Paylaş

Tevbe suresi 40. Ayette iki kişinin mağarada korku içinde birilerinden saklandıkları anlaşılıyor mu? Bence anlaşılıyor. Ayette yühricunehü denmemiş, ahrecehü denmiş. Yani çıkmasına sebep oldular denmiş. Yani onu mekkeden çıkaranlar yok. Onun çıkmasına sebep olanlar var.

Müşrikler peşine düşüp arayacakları birini mekke dışına neden kendileri çıkartsın?

Link to post
Sitelerde Paylaş

müslüman desen gam yemicemde sünni demen komik.Sünni argümanları sen savunuyorsun bana karşı:)

Sünnilerin attığı çamuru atıyorsun sürekli:)

Yani bu yazışmada olsa olsa sen sünni şaşkoloz ben şii panteist olurum:)

Bir kere sen sunni oldugun icin boyle bir hususta tarafsiz yorum yapabilmen imkansiz. Elbette her iki mezhebinde senin kutsal saydigin kitabi kabul ettiklerini savunacaksin, Siiler kurani tam olrak gecerli kabul etmez sozunu camur olarak tanimlayacaksin, zonta gibi ciddi ciddi tartismaya calisan insanlara hakaret ederek galip geldigini sanacaksin vs vs

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bir kere sen sunni oldugun icin boyle bir hususta tarafsiz yorum yapabilmen imkansiz. Elbette her iki mezhebinde senin kutsal saydigin kitabi kabul ettiklerini savunacaksin, Siiler kurani tam olrak gecerli kabul etmez sozunu camur olarak tanimlayacaksin, zonta gibi ciddi ciddi tartismaya calisan insanlara hakaret ederek galip geldigini sanacaksin vs vs

jadı sen şiilerin farklı Kuran'ını koysana şuraya:)

Koyamıcaksan bik bik etme.

tarihinde Galileo tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

jadı sen şiilerin farklı Kuran'ını koysana şuraya:)

Koyamıcaksan bik bik etme.

Siiler Ali'nin halife olmasiyla ilgili ayatlerin Ebubekir ve tayfasi tarafindan cikarildigina inanirlar. Hatta Muhammed'in Ayse tarafindan zehirlenerek olduruldugunu soyleyecek kadar isi ilerletirler. Onlara gore elimizde bulunan kuran orjinalinden farklidir, ama bu hepsini toptan reddettikleri anlamna gelmez. Ceza ve medeni hukuk yasalarini bkabul ettikleri bir gorunen bir gercek zaten ama dusunmeyi ve analiz etmeyi beceremeyen insanlarla bu nereye kadar tartisilabilir

Link to post
Sitelerde Paylaş

Tevbe suresi 40. Ayette iki kişinin mağarada korku içinde birilerinden saklandıkları anlaşılıyor mu? Bence anlaşılıyor. Ayette yühricunehü denmemiş, ahrecehü denmiş. Yani çıkmasına sebep oldular denmiş. Yani onu mekkeden çıkaranlar yok. Onun çıkmasına sebep olanlar var.

Müşrikler peşine düşüp arayacakları birini mekke dışına neden kendileri çıkartsın?

Nane, Arapçayı bildiğin için mi yazıyorsun yoksa bir yerden mi baktın da yorum yapıyorsun?

Nerden çıkarıyorsun ahrecehu'nun "çıkmasına sebep olmak" anlamına geldiğini?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Tartışmaya katıl

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Misafir
Bu konuyu yanıtla

×   Yapıştırdığınız içerik biçimlendirme içeriyor.   Biçimlendirmeyi Temizle

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Yükleniyor ...
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


×
×
  • Yeni Oluştur...