Jump to content

Ahzab Suresi 72. ayet


Recommended Posts

Zekice bir yerden bakmışsın.

Şöyle bildiğiniz gibi islam inancına göre ruhlar bir anda yaratılır. Ve kalubelada bulunur. Burada tüm ruhlar yani bizler Alahın varlığını bilmektedir. Tıpkı melekler veya diğer varlıklar gibi. Özgür irade bilmediği sanal dünyaya geçme halidir. Diyorum ya dünya gerçek değildir.

Koyulaştırdığım ve özellikle harflerini büyüttüğüm cümlede mantık hatası var. Özgür iradesi zaten olmayan varlıklar neye,nasıl,hangi özgür iradeleri ile karar vermiştir? Ayrıca allah arz etmez,hele hele yere göğe hiç arz etmez derse isteyerek veya istemeyerek bu emaneti alın der, o kadar! Sen kullarına arz eden bir padişah gördün sanırım...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Zekice bir yerden bakmışsın.

Şöyle bildiğiniz gibi islam inancına göre ruhlar bir anda yaratılır. Ve kalubelada bulunur. Burada tüm ruhlar yani bizler Alahın varlığını bilmektedir. Tıpkı melekler veya diğer varlıklar gibi. Özgür irade bilmediği sanal dünyaya geçme halidir. Diyorum ya dünya gerçek değildir.

Asıl gerçek dünyadır. Somuttur.

Yaşayan herkes görür, duyar, dokunur hisseder, kokusunu alır, tad alır...

Ruh yaratılması, kalubela, tüm ruhların Allah'ın varlığını bilmesi... bunlar sanrılardan ibarettir. İnançtır. İnanç, bilinmeyen, kanıtı olmayan bir şeyin var olduğunu varsaymaktır.

"Biliyoruz" dediğin şeyleri biz niye bilmiyoruz? Sen ve senin gibi düşünenlerin ayrıcalığı nedir?

Link to post
Sitelerde Paylaş

İnanç bir bilinmeyenin ön kabulü,

Bu elma şekerinin tatlı olduğuna inanıyormusun?

Burada önemli olan akıl erdirmek. Akıl erdirmek bir iş akışı veya haritası gibi. Elemanları somut veya soyut. Burada giriş ve çıkışlardaki oklar kişiye özgü. kimi için mantıklı kimi için mantıksız. Sonuçta bir bütün olarak tümdengelen ağaç yapısı var kişisel olarak.

Allah -> Peygamber vs. için örneğin desitlerde bu ok mantıklı görünmüyor gibi. Ancak peygamber somut tarihsel bir süreçken Allah somut bir süreç değil. Bu durumda teistler, deistlerden mantıklımıdır? sonuçta deistlerin elemanı soyutken, teistlerin elemanlarında somut öğeler var. Yani akıl erdirmede elemanların elle tutulur olması veya elemanın evrenin iç-dış olayında olması o elemanın akıl haritasında kullanılmadığını göstermez.

Biliyoruz dediğimiz süreçleri sizin bilmemeniz sebebi ağaç mantık yapısında tümevarımsal metotdan kaynaklanmaktadır. Bu modern bilimsel metotdur.

Bilim ve din aynı pramidi gözlemler. Kıyamet bilimin, insanlık tarihininde pramidin en üst noktası Tanrıyı kanıtladığı noktadır. Burada sorun şuki, insan ömrü ile bilimin ömrü aynı değildir.

Ayrıcalık konusu ise; bir düzen ve düzenin anarşisi arasında doğaya bakan iki grubun farkıdır. İster düşünsel ister eylemsel olsun anarşiye düzenin evren içindeki bakış ile evren dışında anarşiye Allahın bakışı aynı değildir. Yani ateizme teizmin karşı duruşu ile Tanrının karşı duruşu aynı değildir. Teistler ateistleri bu yönü ile kendilerinden aşağıda görürken esasen bir çok teistten takva yönünden üstündür.

Kurandaki ayrıcalık yönü düzene ortaklıkla ilgilidir. Allaha iman ise bir zaman mefrumu içerir. Bilimsel açıdan tümevarım yapan bir insan ömrünü bu yönde geçirmesiyle ateistken - tümden gelerek Allah kabulünden sonrasını bir kaç saniyelik şahedetle geçirmesiyle teistken;Aralarında Allah yönünden bir fark yoktur. Çünkü Allah zamansızdır.

Asıl gerçek dünyadır. Somuttur.

Yaşayan herkes görür, duyar, dokunur hisseder, kokusunu alır, tad alır...

Ruh yaratılması, kalubela, tüm ruhların Allah'ın varlığını bilmesi... bunlar sanrılardan ibarettir. İnançtır. İnanç, bilinmeyen, kanıtı olmayan bir şeyin var olduğunu varsaymaktır.

"Biliyoruz" dediğin şeyleri biz niye bilmiyoruz? Sen ve senin gibi düşünenlerin ayrıcalığı nedir?

tarihinde osarici tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Zekice bir yerden bakmışsın.

Şöyle bildiğiniz gibi islam inancına göre ruhlar bir anda yaratılır. Ve kalubelada bulunur. Burada tüm ruhlar yani bizler Alahın varlığını bilmektedir. Tıpkı melekler veya diğer varlıklar gibi. Özgür irade bilmediği sanal dünyaya geçme halidir. Diyorum ya dünya gerçek değildir.

Ademin ve eşinin ruhu bu ruhlarla aynı zamanda yaratılmış oluyor o zaman? Allah'ın yerinde olmak istemezdim açıkçası,çünkü her şeyin ne olup,nereye varacağını ve nerede bittiğini bilerek varolmak çok sıkıcı. :) Ona kolaylıklar diliyorum doğrusu o bunu dileyeceğimi biliyordu. :)

Link to post
Sitelerde Paylaş

İşte embeleee,

Ülen Peguen,yazına çoh gülmüşem,bizim manıtuda seni güldürsün.

Penguen:O zaman ne diye "emanet"i doğrudan doğruya insana vermemiş de ----salak ----gibi önce yere, dağlara ve göklere teklif ((ya da arz, her neyse) etmiş?

:-))))))))))

Bir de insanın aklına şu geliyor;

Ola ki yer, dağlar ve gökler "emanet"i yüklenmeyi kabul etselerdi, cehennemde onlar mı yanacaktı? Ya da cennette hurilerle onlar mı halvet olacaktı?

İslam akıl dinidir!

Eyyyyyyyy Penguen sen Arapmısın Halvet yazıyon..

Arabın HELVETİNİN türkçesi SEVİŞMEKTİR .

halvetin devemi CIMAĞDIR,cımağın türkçesi .....

Arapca bülmiyen ohurlarımıza yardım boynumuzun borcudur.

ARHADAŞLAR LÜTÜFEN ,TÜRKÇE YAZALIM.

Bizi çeviriye zorlamayın.

Günehi varsa ben gabul ediyürüm :-)))).

Valla ciddi deyiyem.

Tolondede

tarihinde IFeelGood tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • 7 years later...

İnsanı cahil ve zalim olacak,emaneti yüklenecek  bir şekilde tasarlayan kim?İslam palavrasına göre allah.Bu başlangıcı ve sonu olmayan allah,hep var olan allah,sonsuzluğunda takılırken böyle bir canlı tasarlamaya karar veriyor.Hem insanı bu şekilde tasarlıyor,sonra da insan emaneti yüklendi,çünkü çok cahil ve zalim diyor.İnsanlar tarafından tasarlanan allah,oldukça kötü bir tasarım.

tarihinde Buzul tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...