Jump to content

Ateistlerin huşu (huzur) sorunu var mıdır?


Recommended Posts

yani önce tanrıyı kabul edip inanıp sonramı onu bulmaya karar verdin.. bunu yaparken yaşamak, barınmak ve ihtiyaçlarını karşılamak için yada yaşamını kolaylaştırmak içinde faaliyetlerin varmı. bunları yaparken tanrıyı ararken duyduğun huşudan eser yokmu onu tanımak için nelerden vazgeçersin.

çalışmayı çok severim..

müslümanlar gibi dünya boş filan demem...

bu yanlış bence..

tanrıya iftiradır ayrıca...tanrı boş bir şey yaratmış gibi...

gerçi onların kitabı biraz öyle bakıyo... belki de ondandır...

şu an iyi gelirli bir işim var...çalışkan biriyim ve işimi sağlam yaparım...

onu tanıma adına pek birşeyden vazgeçtim diyemem..

şunu söyleyebilirim:

evlenmedim ve bir süre daha evlenmeyi düşünmüyorum..

belki bu açıdan engel oldu..

yanlız iken daha iyi yoğunlaşabiliyorum..

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 69
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

peki senin huşu içinde olmanı sağlayan şey başkaları içinde geçerlimidir yoksa görecelimidir. görecelidir diyeceğiz çünkü senin huzur bulduğun şey başkası için sıkıcı yada anlamsız gelebilir yinede bu onun kendisini iyi hissedeceği farklı şeyler yapmasına engel değildir. mucitler yeni icatlarıyla insanlığa kazandırdıklarıyla kendilerini huşu içinde hissedebilirler. bunun altında yatan şey "iyi"olmak "mükemmel"e ulaşmak değilmidir huşudan kastedilen iyi hissedebilme bir nevi sorunlara cevap buldukça huzurlu olabilme hali değilmidir. toplum düzeni olan yaşayışlarda bu kavramı genelleştirelim sen tanrıyı arıyorum bundan huşu duyuyorum diyorsun bir başkası eğlenceli hayattan "haz"lardan huşu duyabilir birbaşkası bilgiden huşu duyabilir sürekli mücadele halinde olan birisi sorunlarından uzaklaşmak için molalar verir bu kayalıklardan denizi izlemekte olur meditasyonda olur içkiyle olur müzikle olur, ama bunlardan zevk alması içinbile önce bunları bilmesi lazım herşey bilmekten gelir bunun sonu yoktur o yüzden ateistler huzursuzdur diyemezsin bilakis bilgiyle sonuca ulaştıkları için daha huzurludurlar teslimiyet yoktur daha mükemmelinin peşindedirler senin tanrıya ulaşmak için yapman gereken bilgi edinmek kitaplarla değil diyorsun, ama onun varlığına yaşadığın toplumda sana yakın olanların verdikleri bilgiyle ulaştın. hala arıyorum diyorsun sana verilenlerde eksik olan ne kabul edemediğin şey onu göremiyor olmanmı yoksa ona ulaşmak herşeyden vazgeçmek demekdeğildir düşüncesimi var.. huşu içinde değilde bulamadığın cevapların peşinde sıkıntı içindesin gibime geliyor. inanıyorsan teslimiyetçi olmayıda kabul etmelisin yada bana neye nasıl bir tanrıya inandığını açıkla ve onunla tanışmak için kitapları değilse neleri kullanıyorsun bu bilgileri nereden ediniyorsun ordan devam edelim..birde ateistler için yada diğer inananlar için verdiğin huzursuzlar tanımını kabul etmek mümkün değil.. herkesin aynı düşünceye sahip olmadığını göz önünde bulunduracak olursak iyi hissetmelerini sağlayan şeylerinde farklı alanları kapsadığını görürsün..

Link to post
Sitelerde Paylaş
peki senin huşu içinde olmanı sağlayan şey başkaları içinde geçerlimidir yoksa görecelimidir. görecelidir diyeceğiz çünkü senin huzur bulduğun şey başkası için sıkıcı yada anlamsız gelebilir yinede bu onun kendisini iyi hissedeceği farklı şeyler yapmasına engel değildir. mucitler yeni icatlarıyla insanlığa kazandırdıklarıyla kendilerini huşu içinde hissedebilirler. bunun altında yatan şey "iyi"olmak "mükemmel"e ulaşmak değilmidir huşudan kastedilen iyi hissedebilme bir nevi sorunlara cevap buldukça huzurlu olabilme hali değilmidir. toplum düzeni olan yaşayışlarda bu kavramı genelleştirelim sen tanrıyı arıyorum bundan huşu duyuyorum diyorsun bir başkası eğlenceli hayattan "haz"lardan huşu duyabilir birbaşkası bilgiden huşu duyabilir sürekli mücadele halinde olan birisi sorunlarından uzaklaşmak için molalar verir bu kayalıklardan denizi izlemekte olur meditasyonda olur içkiyle olur müzikle olur, ama bunlardan zevk alması içinbile önce bunları bilmesi lazım herşey bilmekten gelir bunun sonu yoktur o yüzden ateistler huzursuzdur diyemezsin bilakis bilgiyle sonuca ulaştıkları için daha huzurludurlar teslimiyet yoktur daha mükemmelinin peşindedirler senin tanrıya ulaşmak için yapman gereken bilgi edinmek kitaplarla değil diyorsun, ama onun varlığına yaşadığın toplumda sana yakın olanların verdikleri bilgiyle ulaştın. hala arıyorum diyorsun sana verilenlerde eksik olan ne kabul edemediğin şey onu göremiyor olmanmı yoksa ona ulaşmak herşeyden vazgeçmek demekdeğildir düşüncesimi var.. huşu içinde değilde bulamadığın cevapların peşinde sıkıntı içindesin gibime geliyor. inanıyorsan teslimiyetçi olmayıda kabul etmelisin yada bana neye nasıl bir tanrıya inandığını açıkla ve onunla tanışmak için kitapları değilse neleri kullanıyorsun bu bilgileri nereden ediniyorsun ordan devam edelim..birde ateistler için yada diğer inananlar için verdiğin huzursuzlar tanımını kabul etmek mümkün değil.. herkesin aynı düşünceye sahip olmadığını göz önünde bulunduracak olursak iyi hissetmelerini sağlayan şeylerinde farklı alanları kapsadığını görürsün..

bu yaklaşım tüm insanlar için geçerli olabilir dostum

neden mi?

çünkü tüm insanlarda ''gizeme'' karşı bir merak vardır..

doğuştan başlar üstelik bu..yeni doğan bir çocuk için herşey gizemlidir..sonra gizemler azalır..sora daha da azalır...

sonra daha büyük bir gizem..maddenin ötesi..

ancak bir materyalist çocuğunu yönlendirip bu gizemi daha dar bir alana sıkıştırabilir..

bu tamamen yönlendirmedir..bir dindarın çocuğunu kısıtlaması gibi : herşeyi Allah yaptı araştırmana gerek yok filan yani..

bilim adamlarının mükemmele ulaşmak kavramını kabul ederim..çünkü oratada gizemler hala mevcut ise mükemmellik sağlanmamış demektir..madde ötesine geçilmedikçe de mükemmellik yakalanmış sayılmaz..bazıları sayabilir..ama içinde bir ukdenin kalacağından eminim..

iyi olmak kavramı ise havada uçuşan bir kavramdır. bunu biryerlere oturtamayacağım...

ben tanrıyı arama arzusunun doğuştan geldiğini kabul ediyorum..ancak sonraları baskı yada kısıtlamalarla engellenebilir..

örneğin bir çocuk anne yada babası tarafından süreklki olarak '' maddeden ötesi yok'' şeklinde telkinlerle büyürse bu çocukda bu duygu körelir..

içki dans yada başka şeyler sonradan öğrenilen şeylerddir..rahatlamaya dönük çabalardır...

yani kişi genelde kendini iyi hissetmek adına bilinçli olarak seçer ve yapar bunu...geçici bir rahatlama sağlar...

vucuda bir müdahaledir bu..

evet olumlu etkileri vardır ancak sınırlı bir zaman aralığında geçerlidir...

benim söylediğim ise daha kapsayıcıdır ve bir müdahale değildir...

yeni büyüyen bir bebeğin sağı solu karıştırıp onları tanımaya çalışması gibi..tamamen doğal..

bu nedenle bir insan içki içerken yada dans ederken de madde ötesine uzanmaya çalışabilir..mevleviler böyle değil midir mesela..

bir içki yada bir dans kişinin başka şeylerden vazgeçmesine neden olabilir..

ancak öteleri merak etmek her yeri kapsar..onun girmediği alan yoktur.. çüğnkü bu çalışma tamamen madde üzerinedir..

türkiyede bu tarz görüşler dile getirildirğinde genelde evliyalar yada dervişler akla gelir.. bunu karıştırmayalım...

ateistlerin huzursuz olduğunu söylemedim..ancak şunu söyleyebilirim..

çoğu ateist arkadaş deistliğe çok yakın ifadeler kullanıyor..bunu başka bir başlıkta tartışmaya açmıştım..

bu da benişüphelendirmiyor değil...

toparlayayım..

madde ötesini merak etmek doğuştan gelir. her insanda vardır..

eğer yeni doğan birey engellenmezse...

önce yakın çevresini...

sonra bunlar arasındaki ilişkileri...

sonar uzak çevresini., ve bunlar arasındaki ilişkiyi..sonra da maddenin ötesini merak eder ve arar..

işte bahsettiğim heyacan..

tarihinde tcbh077 tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

İnsanda merak vardır.Hayvanlarda da vardır.

Ancak madde ötesine merak bir çok çocukca merak gibi basit bir merakla başlar.

İnsan birçok saçma şeyi merak eder.

madde ötesine merak olması madde ötesi olduğunu kanıtlamaz.

bu arada konuyu ''ateistler huşusuzdur buda madde ötesi olduğuna ve bir tanrı olduğuna kanıttır'' diye başladın şimdi tersini söylüyorsun.

Huşu sorunu deistlerde vardır.Onlar sürekli panik atak derecesinde korku ve endişe duydukları için deist olarak kalırlar.

siz herşeye inanırsınız yeterki mucizevi bişey olsun.

ancak bunların mantıksız olduğunu da düşünür çelişki içinde kalırsınız.

Bunun ortaya çıkardığı huşusuzluk sorunu da böyle deistik kafa karışıklığına neden olur.

tarihinde NiHiL tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
İnsanda merak vardır.Hayvanlarda da vardır.

Ancak madde ötesine merak bir çok çocukca merak gibi basit bir merakla başlar.

İnsan birçok saçma şeyi merak eder.

madde ötesine merak olması madde ötesi olduğunu kanıtlamaz.

bu arada konuyu ''ateistler huşusuzdur buda madde ötesi olduğuna ve bir tanrı olduğuna kanıttır'' diye başladın şimdi tersini söylüyorsun.

Huşu sorunu deistlerde vardır.Onlar sürekli panik atak derecesinde korku ve endişe duydukları için deist olarak kalırlar.

siz herşeye inanırsınız yeterki mucizevi bişey olsun.

ancak bunların mantıksız olduğunu da düşünür çelişki içinde kalırsınız.

Bunun ortaya çıkardığı huşusuzluk sorunu da böyle deistik kafa karışıklığına neden olur.

HERHANGİ BİRİNİN HUŞUSUZ OLMASI TANRININ VARLIĞI KONUSUNDA KANIT OLAMAZ...ben böyle birşey söylemedim..

eğer öyle anlaşılmışsa bu yanlıştır..

bizler mantıksız ifadesini madde ötesi için hiç kullanmayız..

çünkü mantığın sınırlarını asla çizmedik, çizmeyiz...maddenin sınırları içinde mantık ararım..ancak bu sınırların dışında mantık

aramamı gerektiren hiç bir nedenim yoktur..

zaten ateistlerin de hatası budur...onlar mantığın sınırlarını çizmiştir..

şimdi de herşeyi kapsamaktan uzak bu dar çemberde ahkam kesiyorlar..

bu nedenle huzursuzluk oranı fazla olabilir..çünkü hiç bir zaman mantığın sınırlarının aşılamayacağını garantiedemezler...

Link to post
Sitelerde Paylaş
Yahu nerden biliyorsun kardeşim benim duyduğum huzuru da huzursuzluğu da? Resmen kendi kendinizi kandırıyorsunuz.

Huzursuzluk, hep ensende biri varmış gibi paranoyalara kapılmaktır. Attığın her adımda "acaba dinen caiz olmayan bir şey mi yaptım" korkusudur. Kargalar kahvaltı etmeden sıcacık yatağından kalkıp, uykudan fedakarlık ederek, kargalarınkinden beter bir sesin çağrısıyla namaza durmaktır. Bir kadının saç telinden tahrik olmak, kadınların yanında kendini rahat hissedememektir.

Bu halinizle huşudan, huzurdan mı bahsediyorsunuz bize? Hahahaha....

Size katılmıyorum kişisel yorumum şöyledir;

aslında bir Yaratıcı ya inanan insan bilir ki, tıpkı çocukluğunda (yaratıcı dünyasında henüz yer etmemiş iken) kendisini kollayıp gözeten sürekli gözü üzerinde olan bir annesi yada babası var bundan husursuzluk yerine bilakis bilir ki gizli bir emniyet kemeri kendini sürekli sarmaktadır.

bu durumun sağladığı güven ortamında hesapsızca hareket eder, hatta hiç kimse yada hiçbir şeyden korkmaz bilir, ki en kötü anlarda dahi bir (ingaa) sesi kendisini kurtarmaya gelen annesini yine kendisine amade etmeye yetecektir, bunu da ufaklık bilir tabiki :)

Vesselam sonuçta, bir inanan ın durumu aslında bundan hiçte farklı değildir.

dünya da olup biten tüm hadisattan korkar bazen insanoğlu yada herşey kötüye gitmek zorundaymış gibi bir hisse kapılır kimi zaman.

işte tam bu anda bir ateist ten farklı olarak korku ve endişe yerine inanan kişide baş gösteren durum şu cümleyle özetlenebilir;

GÖRELİM MEVLA NE EYLER NE EYLERSE GÜZEL EYLER.

tam emniyet içinde ondan gelecek olan sıkıntı yada hüzün ve dram içeren durumların dahi, tıpkı çocukluğun da elini prize yaklaştırdığı için atılan şefkat manası yüklü bir eline vurma (yada elini sıkıştırma cimcik) eylemi olduğunu şimdi biliyor olması gibi,

Yaradan ın gönderdiği sıkıntılarında bir mana ve ifade taşıdığını bilir, ve yine yaradanın ikaz edici sıfatının tecellisinden yine yaradıcısının bağışlayıcı affedici isminin tecellisine sığınır.

Bunun adına da SABIR denir.

Saygılarımla Doğan Gülbudak

Link to post
Sitelerde Paylaş
çünkü mantığın sınırlarını asla çizmedik, çizmeyiz...maddenin sınırları içinde mantık ararım..ancak bu sınırların dışında mantık

aramamı gerektiren hiç bir nedenim yoktur..

zaten ateistlerin de hatası budur...onlar mantığın sınırlarını çizmiştir..

şimdi de herşeyi kapsamaktan uzak bu dar çemberde ahkam kesiyorlar..

Senin yaptığın ''şu saman yığınının içinde bir altın ğne var'' diyen birine önce inanmak.Sonra inkar etmek. Ancak ''ya hakkaten varsa'' diye aramaya devam etmek oluyor. samanlıkta iğne arıyorsun ancak iğne olduğundan bile emin değilsin.Başkasının bu iddasına inanmıyormuş gibi gösüküyor ama inanıyorsun.Bu da seni rahatsız ediyor.Ya altın iğne varsa.

şiMdi sorlacak şu Varsa ne olacak? tanrının değeride bu altın ğneyle aynı olabilir.Bukadr hafif bir altın için saman yığını içinde kaybolmaya değmez

bu nedenle huzursuzluk oranı fazla olabilir..çünkü hiç bir zaman mantığın sınırlarının aşılamayacağını garantiedemezler...

Olmaz. Ateistler sürekli panik halinde dolaşmaz.Birisi aşabiliyorsa mantığın sınıralrın çıksın göstersin.ü

''olabilir, belki vardır,'' bunlar kimseyi biyere vardırmaz.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Size katılmıyorum kişisel yorumum şöyledir;

aslında bir Yaratıcı ya inanan insan bilir ki, tıpkı çocukluğunda (yaratıcı dünyasında henüz yer etmemiş iken) kendisini kollayıp gözeten sürekli gözü üzerinde olan bir annesi yada babası var bundan husursuzluk yerine bilakis bilir ki gizli bir emniyet kemeri kendini sürekli sarmaktadır.

bu durumun sağladığı güven ortamında hesapsızca hareket eder, hatta hiç kimse yada hiçbir şeyden korkmaz bilir, ki en kötü anlarda dahi bir (ingaa) sesi kendisini kurtarmaya gelen annesini yine kendisine amade etmeye yetecektir, bunu da ufaklık bilir tabiki :)

Evet din bu yüzden vardır zaten.

ancak huşu denilen bu değil.bu bilinmezlerin doğurduğu korkulardan bilnen bir inançla kurtulma yöntemidir sadece.

Ancak hiçbirşeyden hiçkimseden korkmadığını sanmak bu durumda saçma olur.

Bu inancın temel nedni zaten korkuları bastırmaktır.İnsan bulara inamkasızın yaşayamıyacak derecede korkaksa, bu korkuları bastırmak için uyduruluş daha büyük bir korkuya dayanarak korkusuz demek komik olur.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Senin yaptığın ''şu saman yığınının içinde bir altın ğne var'' diyen birine önce inanmak.Sonra inkar etmek. Ancak ''ya hakkaten varsa'' diye aramaya devam etmek oluyor. samanlıkta iğne arıyorsun ancak iğne olduğundan bile emin değilsin.Başkasının bu iddasına inanmıyormuş gibi gösüküyor ama inanıyorsun.Bu da seni rahatsız ediyor.Ya altın iğne varsa.

şiMdi sorlacak şu Varsa ne olacak? tanrının değeride bu altın ğneyle aynı olabilir.Bukadr hafif bir altın için saman yığını içinde kaybolmaya değmez

Olmaz. Ateistler sürekli panik halinde dolaşmaz.Birisi aşabiliyorsa mantığın sınıralrın çıksın göstersin.ü

''olabilir, belki vardır,'' bunlar kimseyi biyere vardırmaz.

eğer aradığın şey tanrı ise bunu ''bir samanlıktaki iğne kadar değerli'' diyerek anlatamazsın..

üstelik s sen tanrıyı aramasan bile samanlığın dışında bir yerde mi kalcaksın..

ikimiz de samanlığın içindeyiz..ben samanlığın her tarafını didik didik ediyorum..

bu esnada samanlığı daha iyi tanıyorum (bilimsel bilgi üretiyorum)

belki istediğimi bulamıyorum ama yine de olumlu birşey yapmış oluyorum..

peki ben bunu yaparken sen ne yapıyorsun samanlıkta?

Link to post
Sitelerde Paylaş
eğer aradığın şey tanrı ise bunu ''bir samanlıktaki iğne kadar değerli'' diyerek anlatamazsın..

Tanrının o iğne kadar değeri vardır ancak.

Eğer tanrıyı bulabilmek için kendini bütün ömrün boyunca o samanlığı karıştırır gibi boş yere çabalıyarak geçirmen gerekiyorsa, böyle bir tanrının varlığı ile yokluğu (yada: varlığını bilmek veya bilememek) arasında bir fark yok demektir.Yani bulsan bile bulduğun anda ''ee buldum şimdi ne olacak?'' diye düşüneceksin ve geriye bakıp ''ulan ben ne salakmışım tüm zamanımı buna harcadım.Buldum da ne oldu'' diyeceksin.

üstelik s sen tanrıyı aramasan bile samanlığın dışında bir yerde mi kalcaksın..

ikimiz de samanlığın içindeyiz..ben samanlığın her tarafını didik didik ediyorum..

bu esnada samanlığı daha iyi tanıyorum (bilimsel bilgi üretiyorum)

belki istediğimi bulamıyorum ama yine de olumlu birşey yapmış oluyorum..

peki ben bunu yaparken sen ne yapıyorsun samanlıkta?

Evet ben samanlığın dışındayım.Benim ''samanlık'' benzetmem senin sandığın ''evren'' değil. Ben onu ''din' olarak düşündüm.

Tanrıyı bulmak için dini didik didik etmen gerek. başka nasıl bulabilirsin?

Çünkü sana başta ''burda tanrı var'' diyen adam aslında din.şimdi hem o adama inanmayıp hemde tanrının varolduğuna inanman saçma.

Yaptığın şeyin neden olumlu olduğunu da bilmiyorsun.

Ayrıca başlıktan kopmamaya çalışıyorum. Burda tüm göstergeler senin ciddi bir huşusuzluk içinde panik atak nöbetleri geçirerek samanlığı altüst etiğini buna karşılık ateistlerin sana göre son derece rahat olduğunu gösteriyor.(huşu problemi böylece kapandı heralde)

Link to post
Sitelerde Paylaş
Tanrının o iğne kadar değeri vardır ancak.

Eğer tanrıyı bulabilmek için kendini bütün ömrün boyunca o samanlığı karıştırır gibi boş yere çabalıyarak geçirmen gerekiyorsa, böyle bir tanrının varlığı ile yokluğu (yada: varlığını bilmek veya bilememek) arasında bir fark yok demektir.Yani bulsan bile bulduğun anda ''ee buldum şimdi ne olacak?'' diye düşüneceksin ve geriye bakıp ''ulan ben ne salakmışım tüm zamanımı buna harcadım.Buldum da ne oldu'' diyeceksin.

Evet ben samanlığın dışındayım.Benim ''samanlık'' benzetmem senin sandığın ''evren'' değil. Ben onu ''din' olarak düşündüm.

Tanrıyı bulmak için dini didik didik etmen gerek. başka nasıl bulabilirsin?

Çünkü sana başta ''burda tanrı var'' diyen adam aslında din.şimdi hem o adama inanmayıp hemde tanrının varolduğuna inanman saçma.

Yaptığın şeyin neden olumlu olduğunu da bilmiyorsun.

Ayrıca başlıktan kopmamaya çalışıyorum. Burda tüm göstergeler senin ciddi bir huşusuzluk içinde panik atak nöbetleri geçirerek samanlığı altüst etiğini buna karşılık ateistlerin sana göre son derece rahat olduğunu gösteriyor.(huşu problemi böylece kapandı heralde)

bana orada bir tanrının olabileceğini kim söylerse söylesin..

bunun bir önemi yok...

şu an bana bu anlamlı geliyor...baskı altında da değilim..

çoğu dindar daha sonra ateist olabiliyor...yani baştaki telkinler sonradan etkisini kıaybedebilir.

bu nendenle söylediğinin bir anlamı kalmıyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş
bana orada bir tanrının olabileceğini kim söylerse söylesin..

bunun bir önemi yok...

Bak gittikce değişiyosun.Şimdi de seni deistlikten teistliğe geçiriyorum.

Çünkü deist=kafası karışmış teist.sen inanmışsın bikere. Kendinle çatışıyosun.

Ateistlere hesap sorar gibi sorduğun sorular da bunu açıkca gösteriyor.

İnanmak istiyosun ama saçmalığını da görmezden gelmiyorsun.

Adarda kalıp deist denen şey olduğunu sanıyorsun.

Bknz:

şu an bana bu anlamlı geliyor...baskı altında da değilim..

Kendi kendini baskı altına almışsın işte.

Başlık konusunda kaçma boşyere sen açtın bunu.huşusuz olan sensin işte kabul et.

Link to post
Sitelerde Paylaş
ayrıca nihil muhammedin tanrısıyla fazla haşir neşir olduğunu düşünüyorum..

yoksa tanrı kavramını bu kadar hafife almazdın...

muhammedin olmayan tanrısının saçmalıkları seni fazla etkilemiş

hahah :lol:

Nerde gördün? genellikle bir dinden örnek vermek gerektiğinde islamı örnek veriyorum.Çünkü bu forumda en çok sahiplenilen din o (teistler açısından).

Merak etme ben islamdan başka dinler de yaşadım.

Tanrı kavramını bukadar hafife almamın nedeni herkes için açıkca ortadadır.Herkes kendini kandırıyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş
hahah :lol:

Nerde gördün? genellikle bir dinden örnek vermek gerektiğinde islamı örnek veriyorum.Çünkü bu forumda en çok sahiplenilen din o (teistler açısından).

Merak etme ben islamdan başka dinler de yaşadım.

Tanrı kavramını bukadar hafife almamın nedeni herkes için açıkca ortadadır.Herkes kendini kandırıyor.

hahaha :lol:

kendini kandırmadığpın için çok şanslısın bize de dua et..belki kurtuluruz :lol::lol::lol::lol: :P :P :P

tarihinde tcbh077 tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

ve bu forumdaki ateistlerin 'deistik' düşündüklerini söylemişsin.

Mesele şu: tanrı yok, din var. Bu yüzde deist ve agnostik türünde kavramlar uydurma şeylerdir.

tanrının varolduğun dinler öğretir.Bu yüzden önce dinler eleştirilmeli.

sonrasında dine inanmayıp ta onun iddası olan tanrıya inanmak geçici (yada sendeki gibi kalıcı) kafa karışıklığı durumundan ibaret.

Din yoksa tanrı da yok. varsa bile bi boka yaramaz.Aramak uğraşmak aptallık olur.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...