kaşif 0 Temmuz 21, 2011 gönderildi Raporla Share Temmuz 21, 2011 gönderildi Bakara/178: Ey iman edenler! Öldürülenler hakkında size kısas farz kılındı. Hüre karşı hür, köleye karşı köle, kadına karşı kadın kısas edilir. Ancak öldüren kimse, kardeşi (öldürülenin vârisi, velisi) tarafından affedilirse, aklın ve dinin gereklerine uygun yol izlemek ve güzellikle diyet ödemek gerekir. Bu, Rabbinizden bir hafifletme ve rahmettir. Bundan sonra tecavüzde bulunana elem dolu bir azap vardır. İslamda ne eşitlik vardır, ne de adalet. İşte ayet, her türlü rezillik var, kölecilik var, kadına 2. sınıf muamelesi var, adaletsizlik var. Şimdi senaryolara bakalım: 1. Adam zengin. Bir adamı öldürdü. Öldürülenin kardeşi de diyelim para canlısı bir herif. Zenginden alacağı diyeti düşünüp,adamı affediyor, adam para vererek yırtıyor. 2. Adam fakir. Bir adamı öldürdü. Öldürülenin kardeşi de diyelim para canlısı bir herif, ama öldüren de züğürt. Eee, para da alamayacağına göre, niye affetsin, öldüveriyor fukarayı. 3. Adam zengin veya fakir, gitti bir köleyi öldürdü. Ne olacak şimdi? Ne diyor ayet, köleye karşı köle. 4. Adam zengin veya fakir, gitti bir kadını öldürdü. Ne olacak şimdi? Ne diyor ayet, kadına karşı kadın. Ha birde, İslam'da kölelik yoktur diyenler var, köleliği düzenleyen o kadar ayeti görmezden gelip işkemdeden sallarlar. Lafı dolandırmaya gerek yok, getirisin ayeti, ahan da bu ayete göre kölelik yasaktır dersin. Kıymeti harbiyesi olmayan birsürü konuda bu yasak, bu değil diyen Kuran, kölelik hakkında ne diye yasaktır dememiş. Ayeti geçtim, hadis bile getiremezler. Bu da veda hutbelerinden birisinden bir pasaj: "Ey insanlar! "Cenab-i Hakk her hak sahibine hakkini vermistir. Her insanin mirastan hissesini ayirmistir. Mirasciya vasiyet etmeye lüzüm yoktur. Cocuk kimin döseginde dogmussa ona aittir. Zina eden kimse icin mahrumiyet vardir. Babasindan baskasina ait soy iddia eden soysuz yahut efendisinden baskasina intisaba kalkan KÖLE, Allah'in, meleklerinin ve bütün insanlarin lanetine ugrasin. Cenab-i Hakk, bu gibi insanlarin ne tevbelerini, ne de adalet ve sehadetlerini kabul eder. Muhammed efendi giderayak köleler hakkındaki kesin hükmünü de vermiş, kölelerin köleliğini iyice perçinlemiş. Biraz araştıran İslam'ın ne pislik olduğunu rahatça görüyor, birisini saklasan diğeri ortaya çıkıyor. İnsan biraz düşünür be, ulan ben bu dini savunmaya mecbur muyum kardeşim diye? Peygamber dedikleri adam defolu, hükümleri defolu, uygulamaları defolu. İslam'ı uygulayan bütün İslam ülkelerinin hali ortada. Hadi 1 kişi yanlış anlar, 2 kişi yanlış anlar, 10 kişi yanlış anlar, 1 milyon kişi yanlış anlar, bunların hepsi de mi yanlış anlıyor? Ne biçim tanrı bu be? Mecbur mu bu insanlar bu tanrının hatalarını düzeltmeye? Bakara 178. ayet adaletsizliğin daniskasıdır. Senin dediğin gibi ben gidip başka bir adamın kölesini öldürsem o adam da kısas olarak benim bir kölemi öldürecek. E nerede adalet? Suçsuz bir köleyi öldüren ben ceza mı aldım? Peki benim suçsuz yere öldürülen kölemin günahı ne? Yine aynı şekilde gidip başka adamın kadınını öldürsem o da benim kadınımı öldürecek. Her iki durumda da suçlu olan ben ceza çekmeyeceğim. Ama masum olan iki kişi yok yere öldürülmüş olacak ve buna da adalet denecek!!!... Buradan da anlaşıldığı gibi köleler ve kadınlar mal olarak tanımlanmıştır. Yani ben gidip bir adamın arabasını çizersem veya parçalarsam ceza olarak o da benim arabama aynısını yapmaya hakkı vardır demektir. Bu söz konusu eşya olunca makul karşılanabilir. Ama söz konusu bir insan olunca vaziyetin vahameti ortaya çıkar. Bu ilkel Bedevi kabilelerinin töresidir. Ama bu ilkel hukuka her şeyi bilen her şeye gücü yeten Allahın hukuku diyorlar. Ondan sonra utanmadan kölelik yoktur İslamda, kadın haklarının en iyi İslam savunur diyorlar... Link to post Sitelerde Paylaş
musab-bin-umeyr 0 Temmuz 22, 2011 gönderildi Raporla Share Temmuz 22, 2011 gönderildi Peki benim sorumu ANLAMAK niye bu kadar zor arap kardeşim. Fakir ve HASTA bir kişinin KEFARET durumunda tutması gereken oruç ile ilgili MAİDE suresinde (hadi onu da geçtim kuranın herhangi bir yerinde ) affedileceği allahın Adil olduğu mu yazıyor. Yoksa yüce allah fakir ve hasta kişileri hiç dikkate almamış. Yansın şerefsizler mi demiştir. Fakir kısmı tek başına yeterli gelmiyor muydu hasta diyede bir şık ekledin ? Kara puntolarla yazmışsın bir de... peki tatmin olmayacak olsanda bizde öyle cevaplayalım Eğer bir hastalık söz konusu ise ve diyet ödeyemeyecek kadar da fakir ise, hastalık geçene kadar oruç tutmaz. Eğer hastalık sürekli bir halde ise ve ümitsiz ise fidyeye de diyete de gerek yoktur. başka sorun var mı ? Link to post Sitelerde Paylaş
musab-bin-umeyr 0 Temmuz 22, 2011 gönderildi Raporla Share Temmuz 22, 2011 gönderildi (düzenlendi) üstelik yemin konusu çok kapsamlı bir konudur. Allah dışında bir şey üstüne yemin etmek doğru olmadığı gibi, bazı durumlarda kefaret yetersiz kalır ve tövbe istiğfar gerektirir. Bazı özel durumlarda yeminin bozulması harama gireceği gibi, bazen de işte sizin belirttiğiniz kefaret gerektiren boş bulunduğumuz anlarda ettiğimiz saçma yeminler için oruç veya ikram söz konusu olur diyet için. unutulmaması gereken İslam yemin etmekten mümkün mertebe kaçınmayı uygun görmüştür... siz şimdi yeminin hangi türünden dem vuruyorsunuz onu yazın ilk önce ? Temmuz 22, 2011 tarihinde musab-bin-umeyr tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
DIESEL 0 Temmuz 22, 2011 gönderildi Raporla Share Temmuz 22, 2011 gönderildi Bakara 178. ayet adaletsizliğin daniskasıdır. Senin dediğin gibi ben gidip başka bir adamın kölesini öldürsem o adam da kısas olarak benim bir kölemi öldürecek. E nerede adalet? Suçsuz bir köleyi öldüren ben ceza mı aldım? Peki benim suçsuz yere öldürülen kölemin günahı ne? Yine aynı şekilde gidip başka adamın kadınını öldürsem o da benim kadınımı öldürecek. Her iki durumda da suçlu olan ben ceza çekmeyeceğim. Ama masum olan iki kişi yok yere öldürülmüş olacak ve buna da adalet denecek!!!... Buradan da anlaşıldığı gibi köleler ve kadınlar mal olarak tanımlanmıştır. Yani ben gidip bir adamın arabasını çizersem veya parçalarsam ceza olarak o da benim arabama aynısını yapmaya hakkı vardır demektir. Bu söz konusu eşya olunca makul karşılanabilir. Ama söz konusu bir insan olunca vaziyetin vahameti ortaya çıkar. Bu ilkel Bedevi kabilelerinin töresidir. Ama bu ilkel hukuka her şeyi bilen her şeye gücü yeten Allahın hukuku diyorlar. Ondan sonra utanmadan kölelik yoktur İslamda, kadın haklarının en iyi İslam savunur diyorlar... Kölelik islamlamı başladıki islamı suçluyorsunuz. kölelik islam öncesi bir uygulamadır.İslam öncesi dönemde aynı zamanda kan davaları sürmektedir gerçi günümüzde de hala bu gelenekten kurtulamamış insanlar var neyse.Bunlar arasındaki kavgadaki ölümlerde 1 kişiye karşı bütün aşiretin kanı istenebilmekteydi. Böyle bir ortamdan söz ediyoruz.Ayrıca hür olanla köle olan arasında da sınıf farkı olduğunu unutmayalım o dönemde.İşte kuranda tam böyle bir ortamda inmiştir.hür birinin köleyi öldürmesi sonucu öldüren hürün canını almak,aralarındaki sınıf farkı yüzünden sonu gelmez bir kan davasına sebep olabilir ve daha fazla ölümlere yol açabilirdi.o yüzden ayet aynı zamanda adalet sağlamaktır. "Hizmetçi ve köleleriniz sizin kardeşlerinizdir. Ona yediğinizden yedirin, giydiğinizden giydirin... Eğer onlara zor işler teklif ederseniz derhal onlara yardım ediniz. " * "Sizden biriniz bu kölemdir, bu cariyemdir demesin. “Kızım veya oğlum yahut kardeşimdir.” desin. "Kısaca birinci merhalede İslam köle insandır prensibini yerleştiriyor topluma. İslam köleyi önce insan saydırır sonra hür kılma için sebepler yaratır. İslam köleyi azad etmeyi tavsiye etmiştir de toptan köleliğin kaldırılması için niçin açıkça emir vermemiştir : Çünkü şartlar olgunlaşmamıştır. Aşağıda sayacağımız ortam, şartlar varlığını sürdürdüğü için İslam köleliği kaldırmamıştır. Ama şartların oluşması, ortamın olgunlaşması ile kölelik müessesesi kendiliğinden ortadan kalkacaktır. Bu şartlar oluştuğunda İslam devlet başkanı ve alimler meclisi köleliğin kaldırılma aşamasının geldiğini ortak bir hüküm ile ilan edebilirler. Ayrıca günümüz şartlarında köleliğin kendiliğinden kalktığı da bir vakıadır. Hiç kimse İslam adına köleliğin devamını savunamaz. İslam’ın köleliğin kalkma şartları olgunlaşana tek savunduğu görüş: Esirleri önce Müslüman ailelerine taksim edip, böylece onların karşı çıktıkları dünya görüşünü, yaşayarak görüp öğrenip anladıktan sonra insanca muamele görüp İslam’ı tanıyan bu insanların çeşitli sebepler bulunarak ( sevap, yemini bozmanın cezası...) serbest bırakılması veya Müslüman esirlerle karşılıklı değiştirilmeleri. İslam bazı haramları aşama aşama ortadan kaldırmıştır. İçki, kölelik... gibi. Çünkü toplumu o haramın kaldırılacağı ortama hazırlamak lazımdır. Bu da belli bir eğitim, aşama, zaman gerektiriyordu. Amerika, kuzey-güney iç savaşından sonra bir hamlede köleliği kaldırır. Şartlar oluşmadığı toplum hazır olmadığı için ortada kalan köleler yeniden eski efendilerinin yanlarına dönerler. İşte İslam böyle bir kısır döngüye, sonuçsuz bir girişime sebep olmamak için aşamalı olarak köleliği kaldırmayı hedefler. Bunun için İslam köleyi önce insan olarak kabul ettirir topluma. Sonra bu insanların İslam’ın doğru yönünü öğrendikten sonra serbest bırakılması için sebepler, nedenler,şartlar yaratır." anlayana sivrisinek saz anlamayana davul zurna az Link to post Sitelerde Paylaş
musab-bin-umeyr 0 Temmuz 22, 2011 gönderildi Raporla Share Temmuz 22, 2011 gönderildi şu kölelik konusunu açmayın artık. bakara 178'de görmek istediğini görüp, islam'da kölelik vardır diyen, bir önceki ayet bakara 177yi niye görmez... bu kadar mı körsünüz... Link to post Sitelerde Paylaş
katalan 0 Nisan 3, 2012 gönderildi Raporla Share Nisan 3, 2012 gönderildi Eeee baktık Bakara 177'ye. Kölenizi iyi davranın diyor Çok insalcıl 177. İyilik, yüzlerinizi doğu ve batı tarafına çevirmeniz değildir. Asıl iyilik, o kimsenin yaptığıdır ki, Allah'a, ahiret gününe, meleklere, kitaplara, peygamberlere inanır. (Allah'ın rızasını gözeterek) yakınlara, yetimlere, yoksullara, yolda kalmışlara, dilenenlere ve kölelere sevdiği maldan harcar, namaz kılar, zekât verir. Antlaşma yaptığı zaman sözlerini yerine getirir. Sıkıntı, hastalık ve savaş zamanlarında sabreder. İşte doğru olanlar, bu vasıfları taşıyanlardır. Müttakîler ancak onlardır! Link to post Sitelerde Paylaş
kitapsiz 0 Nisan 3, 2012 gönderildi Raporla Share Nisan 3, 2012 gönderildi islamda kölelik yoktur. diye göz göre göre yalan söyleyen KUL(köle)LAR. hadi, bu kadar büyük bir yalani siz köle köle yuttunuzda, bize yutturabileceginizi nasil düsünebiliyorsunuz? Link to post Sitelerde Paylaş
kitapsiz 0 Nisan 4, 2012 gönderildi Raporla Share Nisan 4, 2012 gönderildi dingiller yine kacmayi tercih etmisler. Link to post Sitelerde Paylaş
Engse Hohol 0 Eylül 12, 2016 gönderildi Raporla Share Eylül 12, 2016 gönderildi İsmail'i kesmek üzereyken İbrahim'e koç gönderen allah, açlıktan ve hastalıklardan bitkin insanları görebiliyor mu? göremiyor, çünkü allahın katında (indellah), çizik bir elmas, çizik olmayan bir çakıl taşından daha iyi ve kullanışlıdır. Zengin bir ateist, zengin olmayan bir müminden daha iyi ve kullanışlıdır. Allah fakir müminlere, bozuk teknoloji gibi davranır ve ilgilenmez onlarla. Allah ihtişam tiryakisi dir de ondan. Link to post Sitelerde Paylaş
Tumagü 0 Eylül 13, 2016 gönderildi Raporla Share Eylül 13, 2016 gönderildi Fakirlik zeka ile ilintili. Zeka gri maddeyle Gri madde Tanrı ile... Tanrı, zenginlerin fakirleri doyurmasına salık vermekle, içgüdüyü yöneten limbik sisteminin, gri maddenin serpiştirildiği korteks sistemin astı olmasına hükmetmiştir. Gri maddeli korteks sistemin üst olmasına hükmetmiş ki, zekanız içgüdünüze baskın gelsin. Bu kısımlar iyi-kötü, eksik-fazla açıklanabiliyor. Açlıktan kemikleri midelerine yapışmış insanları görmenin, Tanrı'nın vicdanını niye sızlatmadığı açıklanamıyor maalesef. Link to post Sitelerde Paylaş
Recommended Posts