Jump to content

Mevlana, Yunus e Ateistmiydi yoksa deistmiydi...


Recommended Posts

  • İleti 135
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Yunus Emre ye sormuşlar mevlananın mesnevisi hakkında ne düşünüyorsun diye yunus demişki çok uzatmış ben olsam ıkı cümlede anlatırdım ve demişki şu dizelerinde

Ete kemiğe büründüm

Yunus diye göründüm..........

Şimdi ben den başka tanrı tanımam demek değilmi bu yani, allah benim, o halde Yunus da Ateist değilmi ateizimin özü beni var eden bir yaratan tanrının olmadığına inanmak ....eğer öle ise yunus da ben kendimi kendim yarattım hatta kaybettirdim kendime demiyormu

Kendimi kendim kaybettim

Bula kendim kendimi........

ben tanrıyım dıor adam........ ete kemiğe bürünmüş halim bu............ böyle gözüküyorum ama aslım tanrıdır............ o halde ben allaha mallaha inanmam tanımam ceneneti menneti de istemem ben ateistim demek deilmi bu.....

Link to post
Sitelerde Paylaş

Tasavvuf ve mistisizm olarak, tanrilari erisilmez ve bilinmez oldugundan ve dini bir icerik olarak herhangibir din icermediginden, deist degil, teisttiler. Cunku kendilerince belirledikleri bir tanrilari vardi.

Tanriya varisin, iki yolu vardir, ya dinli ya da dinsiz;dinli (dini uygulama ile) dinsiz (tasavvuf ile) tanriya ulasmak teizmdir.

Deizm ise, tanriya ulasmak ile ilgilenmez, sadece tanriyi var sayar.

tarihinde evrensel-insan tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Yunus Emre ye sormuşlar mevlananın mesnevisi hakkında ne düşünüyorsun diye yunus demişki çok uzatmış ben olsam ıkı cümlede anlatırdım ve demişki şu dizelerinde

Ete kemiğe büründüm

Yunus diye göründüm..........

Şimdi ben den başka tanrı tanımam demek değilmi bu yani, allah benim, o halde Yunus da Ateist değilmi ateizimin özü beni var eden bir yaratan tanrının olmadığına inanmak ....eğer öle ise yunus da ben kendimi kendim yarattım hatta kaybettirdim kendime demiyormu

Kendimi kendim kaybettim

Bula kendim kendimi........

ben tanrıyım dıor adam........ ete kemiğe bürünmüş halim bu............ böyle gözüküyorum ama aslım tanrıdır............ o halde ben allaha mallaha inanmam tanımam ceneneti menneti de istemem ben ateistim demek deilmi bu.....

Senin bu yazın neye benziyor biliyormusun ?

Halamın bıyıkları olsa dayım olurdu...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Mevlana Mesnevi sinde 1. cilt sayfa 47(690 )nolu beyit

Ben bu sırrı etraflıca açıklamayı ,anlatmayı çok isterdim ama ,zayıf akıllı birisinin ayağının kaymasından ,inkara düşmesinden korkarım.

Vahdet sırlarının nükteleri ,manalı sözleri,keskin bir kılıca benzer .Eğer kalkanın yoksa geriye doğru kaç .

Bu elmas kadar keskin kılıçın karşısına kalkansız gelme.Çünkü kılıç acımadan keser,kesmekten ona usanç gelmez.

Bu yüzden ben nükteler kılıcını kınına koydum.Bu konuyu gereği gibi derinleştirmedim.Yanlış okuyan birisi aykırı mana vermesin ..........demiştir...

bu şekilde çok ifadeler vardır mesnevide .....

nedir gizlenen ateistlikmidir......?

Link to post
Sitelerde Paylaş

biri;

Oncelikle kimin ne oldugunu ortaya koymak icin, tabanlari belirlemen lazim.

Tanriya ulasmak tabani, ister dinli ister dinsiz olsun teizmdir. Mevlana'da kendince tanrisina ulastigindan, bir teisttir.

Tanriya var saymak, ama ona ulasmak gibi bir dusunce tasimamak ise, deizmdir.

Deizmin, tanrililari, panteizm ve panenteizmdir. Ateizmin ise tanrisi yoktur.

Yani ateizm, tam olarak tanrisina varan teizmin ve tanrisina varma geregi duymayan, tanrisini belirleyen, ya da belirlemeyen deizmin tanrisal yanasim ve tanrisal zihniyet olarak olumsuz karsitidir. Ayrica, ateizm; deizm ve teizm gibi, herhangibir seyi tanrilastirmaz. Tanrilastirirsa (senin gibi) ateist olamaz.

Ateizmin, tanrisal yanasim ve tanrisal zihniyetinde, tanri olumsuz ve negatiftir, yani yoktur. Oyuzden bir ateistin, tanrilasma, tanrilastirma, tanrinin varligi ve tanriya varma, tanriyi ozdeslestirme, belirleme, ya da belirsiz kilma gibi icerigi yoktur.

Link to post
Sitelerde Paylaş

İşte böyleee,

Sen şaytanla melegi nasıl aynı sepette gösterebilirsin?

Gerçi gösterenler okadar çohku

İlahıyatları bitirenlerimi dersin

Harp ohullarını bitirenlerimi dersin

Ünüversiteleri bitirenlerimi dersin.

Pıroflarımı

Allamalarımı dersin

Bunların çoğu bu şaytanla melegi bir görmekte,göstermektedirler.Hatta GOCA Yunusu Calalın yanında çömez bile görmeyip,gösterenler okadar çohku

Selçuklu devletini yıkılmasının en büyük nedenlerinden biri Calalattın ve kendisi gibi Selçuklunun sırtından geçinip.Mogollara casusluk yapıp onlarla bir olup İşgalcılara karşı direnen Ahı Evren ve Ahılara karşı karşı mevlevileri Moğollarla birlikte savaştıran bir HEİNDİR calal..Mogol komutanlardan ÇAÇA onun en büyük dostlarından biridir.

Selçukluda kendini ve ülkei bu yobazlara kemirttirmiştir.

Kendini kuran Türkmenlere TU KAKA deyipTürkmenleri safdışı edip,Arap ve Acam yobazlarına ülkede büyük söz hakkı verince onlarda Selçukluya hakkettigi IHANATI yapmışlardır.

KOCAYUNUS güzellikler,hoş görü sultanıdır,mevlanaysa bunun tam tersidir.Yedigi tabağa pisleyen,

kendilerine kucah açan Selçuhlu ülkesine ıhanat eden biridirler.

Aynı oyunu Calalın babası

Harzam ülkesine oynadığı için harzam şahı tarafından ülkeden kovulmuştur.

Oda gelip YOBAZLAR cenneti Bağdata postu sermişti.

Un elden suda gölden ye Allahım ye.

Öyle çabuh yükselmişki Selçukluda

Selçuklu Şahına Türkçeyi kaldırtmiş yerine Farsçayı resmi dil olarah goydurtmuş hatta bir çoh yerde Melikleri tehdite kadar ileri gitmiş.

Kendisini BABALIKTAN uzahlaştıran Melike şöyle deyip salonu terk etmiştir.

Bizde yeni bir EVLAT buluruz.

Gerçekten melik kısa bir zaman sonra birileri tarafından öldürülür ve Mevlana tekrar Selçuklunun babası seçilir .

Tolonbeg

tarihinde tolonbey tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Senin bu yazın neye benziyor biliyormusun ?

Halamın bıyıkları olsa dayım olurdu...

Mevlana Mesnevi sinde 1. cilt sayfa 47(690 )nolu beyit

Ben bu sırrı etraflıca açıklamayı ,anlatmayı çok isterdim ama ,zayıf akıllı birisinin ayağının kaymasından ,inkara düşmesinden korkarım.

Vahdet sırlarının nükteleri ,manalı sözleri,keskin bir kılıca benzer .Eğer kalkanın yoksa geriye doğru kaç .

Bu elmas kadar keskin kılıçın karşısına kalkansız gelme.Çünkü kılıç acımadan keser,kesmekten ona usanç gelmez.

Bu yüzden ben nükteler kılıcını kınına koydum.Bu konuyu gereği gibi derinleştirmedim.Yanlış okuyan birisi aykırı mana vermesin ..........demiştir...

bu şekilde çok ifadeler vardır mesnevide .....

nedir gizlenen ateistlikmidir......?

DİESEL SANIRIM SENDEN BAHSEDİOR MEVLANA

Ben mevlana değilim DİESEL ayağınmı kayacak hayatın mı kayacak umursamam hazır nükteler kılıcı kınındayken bence yavaşdan yol al ha dersen ki benim gerçeğe karşı kalkanım vardır ayakda kalırım devam et arkadaş

NE OLURSAN OL GEL

derim sana ne diyim:)

biri;

Oncelikle kimin ne oldugunu ortaya koymak icin, tabanlari belirlemen lazim.

Tanriya ulasmak tabani, ister dinli ister dinsiz olsun teizmdir. Mevlana'da kendince tanrisina ulastigindan, bir teisttir.

Tanriya var saymak, ama ona ulasmak gibi bir dusunce tasimamak ise, deizmdir.

Deizmin, tanrililari, panteizm ve panenteizmdir. Ateizmin ise tanrisi yoktur.

Yani ateizm, tam olarak tanrisina varan teizmin ve tanrisina varma geregi duymayan, tanrisini belirleyen, ya da belirlemeyen deizmin tanrisal yanasim ve tanrisal zihniyet olarak olumsuz karsitidir. Ayrica, ateizm; deizm ve teizm gibi, herhangibir seyi tanrilastirmaz. Tanrilastirirsa (senin gibi) ateist olamaz.

Ateizmin, tanrisal yanasim ve tanrisal zihniyetinde, tanri olumsuz ve negatiftir, yani yoktur. Oyuzden bir ateistin, tanrilasma, tanrilastirma, tanrinin varligi ve tanriya varma, tanriyi ozdeslestirme, belirleme, ya da belirsiz kilma gibi icerigi yoktur.

şimdi ne geldi aklıma mevlananın tebrızliyle karşılasması ve beyazıt hikayesi neyse DİESEL gibi arkadaşların ayağı kayar mayar ılerde gırerız o konuya ......

tamam evrensel işimiz var gene tabanları belirleyelim ama bunun için senin kafandaki ben (biri) ile mevlanayı silmek ve sadece benim anlattığım biri ve mevlanayı bulmak gerekiyor bu da çok zor çok neden mi dosdum bak sana değer veriyorum sakın beni yanlış analama ama kitap dilindesin çıkman lazımki kitaplardan anlatabileyim sana...ben sana diorumki gönül gözü sen bana neler anlatıorsun atacam senin tüm kitablarını havuza ateşe sonra konuşcaz smile.gif oda mümkün değil mümkün olanı diyelim bari satır aralarından geliyorum evrensel ,satırları unuturmusun beni okurken ......

mevlana ya da ben yani biri ya da yunus burda yaradanı aramakdan vaz geciyor ne bulması ulaşması kim kaybetmiş biz bulucaz smile.gif hallacı mansur vs artık hepsi aynı şeyi ifade ediyor yok kardeşim yok arama smile.gif ateist ne diyor yok smile.gif

demekki deist meist pantesit canteist deiller düpe düz ateist adamlar....

ATEİST OLARAK YUNUS MEVLANA .....TANRIMI YOK KARDEŞİM BEN KENDİME İNANIYORUM BEN HAKKIM ALLAH BENİM DİOR BENİ YARATAN BAŞKA BİR ALLAH TANIMIORUM YOK İNANMIYORUM........

ATEİST OLARAK SEN NE DİORSUN.....TANRIMI YOK KARDEŞİM BEN BİLİME İNANIYORUM BEN İNSANIM ALLAH YOKDUR BENİ YARATAN BİR ALLAHA İANANMIYORUM RASTLANTI İLE OLUSMUS DENK GELMIŞ HER ŞEY........

ÇOK FARK VARMI.... BELKI VARDIR..... AMA SORU ŞU ATEİSTLIK DEILMI BU ADAMALARIN YAŞADIĞI ŞEY SİMDİ BU NEDİR YANİ BU İNANCI TEİZMİN İÇİNE SOKANI BİLİM ÇARPAR YAW smile.gif YAZIKDIR ETMEYİN ARKADAŞLAR EYLEMEYİN TEİSTLERDEN BÖLE ADAMLAR ÇIKMAZ................

Link to post
Sitelerde Paylaş

Tasavvuf ve mistisizm olarak, tanrilari erisilmez ve bilinmez oldugundan ve dini bir icerik olarak herhangibir din icermediginden, deist degil, teisttiler. Cunku kendilerince belirledikleri bir tanrilari vardi.

Tanriya varisin, iki yolu vardir, ya dinli ya da dinsiz;dinli (dini uygulama ile) dinsiz (tasavvuf ile) tanriya ulasmak teizmdir.

Deizm ise, tanriya ulasmak ile ilgilenmez, sadece tanriyi var sayar.

Evrensel-insan, tasavvufçular(islamdaki tasavvufçuları ele alalım) kendi dinlerinin tanrılarını ulaşmaya çalışırlar. Yani tanrının kabulü vardır. Ama cennet veya cehennemle ilgilenmez. Onların amacı tanrıya(islamdaki adıyla Allah'a) ulaşmaktır. Tasavvufçular dinsiz değildirler yani. Sadece amaçları farklı olduğundan dinle uğraşmazlar.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Selçuklu devletini yıkılmasının en büyük nedenlerinden biri Calalattın ve kendisi gibi Selçuklunun sırtından geçinip.Mogollara casusluk yapıp onlarla bir olup İşgalcılara karşı direnen Ahı Evren ve Ahılara karşı karşı mevlevileri Moğollarla birlikte savaştıran bir HEİNDİR calal..Mogol komutanlardan ÇAÇA onun en büyük dostlarından biridir.

Selçukluda kendini ve ülkei bu yobazlara kemirttirmiştir.

Beni mevlananın siyasi kimliği ilgilendirmiyor..... hangi devleti nallatmış......kime sığınmış vs.... hiç umurumda değil .....beni dünya görüşü tarikatı ...hayat felsefesi...inancı....eserleri kitapları ...... ilgilendiriyor.....

Link to post
Sitelerde Paylaş

Genco;

Bildigim kadariyla, tasavvufta din sarti yoktur, iman sarti vardir. Oyuzden dinsiz dedim.

O yuzden de teist dedim, deist demedim.

Tanriya varmak iki turludur, bir din inanc ve uygulamalari ile, bir de iman ile; iman tanriya varmak isteyenin ya dininin, ya da kendi belirledigi yoldur (mesela semai donmesi gibi zikir gibi, meditasyon gibi v.s.)

Link to post
Sitelerde Paylaş

Mevlana Mesnevi sinde 1. cilt sayfa 47(690 )nolu beyit

Ben bu sırrı etraflıca açıklamayı ,anlatmayı çok isterdim ama ,zayıf akıllı birisinin ayağının kaymasından ,inkara düşmesinden korkarım.

Vahdet sırlarının nükteleri ,manalı sözleri,keskin bir kılıca benzer .Eğer kalkanın yoksa geriye doğru kaç .

Bu elmas kadar keskin kılıçın karşısına kalkansız gelme.Çünkü kılıç acımadan keser,kesmekten ona usanç gelmez.

Bu yüzden ben nükteler kılıcını kınına koydum.Bu konuyu gereği gibi derinleştirmedim.Yanlış okuyan birisi aykırı mana vermesin

.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Yunus Emre bugünün tabiriyle kesinlikle bir panteist idi.

Ben okudum îsm-i Azam ki vücuda geldi âlem

Koyuban adımı âdem benim uş cihana geldim

 

Kamu yerde ben bulundum kamu zerrede bilindim

Kamu yana çün çalındım bu ile beyana geldim.

 

Ne kişidürür bu Yunus ki iyan edivdür bu razı

İşidin bu söz ü sazı benim uş lisana geldim.

 

Deniz kenarında ova, kuyuda işliyen kova

İsa´nın ağzında dua oldum bile geldim.

Ay oldum âleme doldum, bulut oldum göğe ağdım

Yağmur olup yere yağdım, nur oldum güneşe geldim.

 

Kıyl-u kaiden geçenlere yolda gözün açanlara

Anlayıban seçenlere vak´a oldum düşe geldim.

 

Benim ol dertler dermanı, benim ol marifet kâm

Benim Mus-i İmranî Tur dağından aşa geldim.

 

Yolum sana oldu durak sabahın söylenendir

Hak Yunus dilinde Hak olup dillere düşegeldim.

 

Ben oldum İdris-i terzi, Şit oldum dokudum bezi

Davud´un görklü avazı ah edip nalişe geldim.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Yunus Emre bugünün tabiriyle kesinlikle bir panteist idi.

Lütfen Kam arkadaşımızın yapdığı gibi konusu üzerinde tartıştığımız kişilerin eserleri üzerinde ortaya koydukları fikir ve inançları üzerinden alıntı yaparak bunun üzerine kendi yorumlarımızı belirtirsek çok daha anlamlı olur ......

Evrensel İnsan sen de lütfen yoksa mesnevinin tamamını buraya yazdırtma sakın bana ya da tartışmaya çalışma bu konuda lütfen........

Link to post
Sitelerde Paylaş

biri;

Evrensel İnsan sen de lütfen yoksa mesnevinin tamamını buraya yazdırtma sakın bana ya da tartışmaya çalışma bu konuda lütfen...-biri-

Bu neyi degistirecek, mevlanayi teistlikten, baska bir yere mi "terfi ettirecek?"

çok şey değişebilir öncelikle tasavvuf ehlinden ateizme geçiş köprüsü kurulabilir,ateistlere karşı bakış açısı islamın kırılabilir......

Link to post
Sitelerde Paylaş

Biri;

çok şey değişebilir öncelikle tasavvuf ehlinden ateizme geçiş köprüsü kurulabilir,ateistlere karşı bakış açısı islamın kırılabilir..-biri-

Teizmden ateizme gecis, her durumda, sartta, zamanda ve inancta kisi icin mumkundur, yeterki aklinda sabitleyip, sahiplendigi teizmini sorgulasin, ondan zarar gordugunun ve rahatsiz oldugunun ve bunun bir yasam ve iliski sorunu oldugunun farkina ve bilincine varsin.

Bu farkindalik ve bilinc akil sorgulanmadikca, sen istersen ne koprusu kurarsan kur,gecis mumkun degildir.

Kopruyu de kuracak olan, gecisi de saglayacak olan kisinin aklinda yer etmis teizmi sorgulamasi ve onu bir sorun olarak algilamasi ile mumkundur, baska da bir yolu yoktur.

Kimse kendi bilincli olarak istemedikce, agziyla kusda tutsa, baska bir kimseyi inandigindan vaz geciremez.

Bilinc verilmez, alinir. Sorun gosterilemez, gorulur v.s.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Yunus Emre'nin yaşamı ile dizeleri objektif okunulursa, inandığı aradığı tanrının kuranın allahı olmadığı anlaşılır.Dolayısı ile günümüz anlayışı ile Yunus Emre'ye ''deist'' diyebiliriz.Çünkü Yunus Emre kendisinin deist olduğunu bilmiyordu diye düşünüyorum.

Mevlana ise tartışmasız panteisttir.Araştırmalarda devlet tarafından yazdırılmış tarihlere yönlendirmelere itibar edilmezse gerçek doğrulara ulaşmak daha kolay olur ve aldatılma tuzağına düşülmez.

800 yıl önce yaşamış insanları olayları günümüz anlayışı ve bakış açıları ile eleştirmek doğru olmaz.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Mevlâna ya da Yunus'u ya da kendinizi, herhangi bir doktrine bağlamadan çok mu havada çok mu başı boş görüyorsunuz?

Niye ille de birisi bir "ist" ya da "cı" olmalı?

Gruplamadan anlayamıyor musunuz hayatı ya da insanları? <_<

tarihinde esron tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...