Jump to content

Allah'ın Varlığına 12 Delil


Recommended Posts

  • İleti 99
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Allah var mı yok mu öğrenmek çok kolay. Birisi suç duyurusunda bulunur. Mahkeme de allaha sana yok diyorlar varsan gel kendini 6 Ekim 2011 perşembe günü saat 14:00 deki duruşmada kendini kanıtla der. Olay kapanır.

Ateistler için allahın yokluğunu kanıtlamak zor. Yok olanı kanıtlamak olanaksız. Tek çözüm varsa gelsin kanıtlasın.

tarihinde ermanevren tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
gönderildi (düzenlendi)

Maddi karşılığı olmayan şeyler ile konuşuyorsanız boş konuşursunuz. .... canlılarda da canlılık özelliğini veren bedenden başka bir ruh yoktur.

... ...

Gerçek, sadece 5 duyumuz ile algılayıp aklımız ile varlığına kanaat getirdiğimiz şeylerdir. Hiçbir duyumuza hiçbir veri getirmeyen, algılayamadığımız şeyler hakkında ne söyleyebiliriz? Hiçbir şey söyleyemeyiz.

... ...

Özetle 5 duyumuza ve bunlardan gelen veriler ile işlem yapan aklımıza hitap etmeyen varlıkların olması ihtimali olsa bile bunlar bize hitap eder hale gelmedikçe yok hükmündedirler.

... ...

Peygambere akla ve mantığa aykırı özellikler yüklemezseniz, o da sıradan bir insan olur ve sözleri de pek ciddiye alınmaz.

... ...

Kuran, ... Hiçbir mucize içermediği gibi pek çok ilkel yönü de mevcuttur.

Eğer insan bir fotoğraftan ibaret değilse ve hareket eden bir mankenden farklı ise, onun beyninin ardındaki kişiliği aramak zorundayız. Subanaliz denilen kendi kendi ile konuşma nasıl açıklanabilir? Bizim içimizde olan asıl ben kimdir? İçimizde konuşan kişi kimdir? İçimizdeki hangi gizli kuvvet bizi sevmeye ya da nefret etmeye zorlamaktadır. Dış kalıbımızın ardında bir başka kişiliğimiz var. Bir hadisenin madde ötesi olması için zaman ve mekân mefhumlarının ötesinde meydana gelmesi gerekir.Bir insanın madde ötesi kişiliğinin en açık ispatı ise önsezi veya hiss-i kablel vuku denilen, olacak hadiseleri daha önceden sezebilmek özelliğidir. Evet, yakın zamana kadar insanın madde yapısının ardında gizlenen sırlar, ilim dünyasına kapalı sayılmaktaydı. Ancak telepati, biomanyetik alan, telekinezi, önsezi gibi meseleler büyük bir merakla ilim dünyasında incelenmeye başlanınca, insanın iç dünyasına pencereler aralanmış, buradan onun yüceliği görülmeye başlanmıştır. Hemen hemen bir çoğumuz olayları önceden garip bir şekilde farkettiğimizi sezmişizdir. Tarif edemediğimiz bu duygu fırtınası iç dünyamızdan gelen bir mesaj gibidir. Önsezinin temel özelliği, bir olay başlamadan evvel bize işaret veren duygu oluşudur.

Yaptığınız iftiraların somut dayanağı yok. Sadece öyle kabul etmek istiyorsunuz.

Biz ruh/beden ilişkisine ait ipuçlarını ilahi vahye dayandırıyoruz. Ruhun mahiyeti hakkında kesin bilgiye sahip değiliz. Peygamberin bir masal kahramanı, kuran-ı kerimin piyasadaki masal kitaplarından farksız bir kitap olduğunu nasıl söylersiniz? Bu kitap bir insanın yazabileceği gibi bir kitap olmadığı kesindir. O dönemde yaşamış bir insanın kendi yazabileceği bir kitap olması mümkün değildir. Ayrıca içerisinde bilgi verdiği hiçbir şeyin aksi kanıtlanamamaktadır. Bilimsel bulgulara işaret eden ayetler vardır.

Bu bahsettiklerim, her şeyi alet edevat olarak gören materyalist düşüncenin idrak edebileceğinin ötesindedir.

Önce şu konuya bir açıklık getirmek gerek. Madde nasıl var olmuştur? Yaratılıştan başka bir mantıklı açıklama var mıdır? Hawking'in dediği gibi yerçekimi kendi kendini mi yaratmıştır fikrine siz de katılıyor musunuz?

tarihinde haybenbe tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu bahsettiklerim, her şeyi alet edevat olarak gören materyalist düşüncenin idrak edebileceğinin ötesindedir.

Önce şu konuya bir açıklık getirmek gerek. Madde nasıl var olmuştur? Yaratılıştan başka bir mantıklı açıklama var mıdır? Hawking'in dediği gibi yerçekimi kendi kendini mi yaratmıştır fikrine siz de katılıyor musunuz?

Benim de çoğunlukla bahsettiklerim, herşeyi alet-edevat olan bir dünyada yaşarken, El-İlah ile kandırıldıklarını idrak edemeyenlerin ötesindedir.

Hayvanların dinsiz materyalistler olması oldandır, maymuna sorsanız daldaki elmayı mı, cennet denilen hayali ülkedeki, hayali yemişleri mi desen, daldaki elmayı alır.

Yani bazılarımızdan daha akıllıdır.

Yaradılışla, evren ile, patlama ile hiç bir şey bilmesek bile, pekala en organize kandırmacaları bile anlayabilecek olgunluktayız. Anlaşılan o ki sosyalleştikçe çuvallamışız.

Link to post
Sitelerde Paylaş

cinali, bahsettim ya o önsezi olaylarına falan ne dersin?

hayvanların sezilerine duygularına ne demeli? depremi hissediyor hayvan. şimdi klasik olarak diyeceksin ki elektromanyetik dalgalar geliyor, bazı deprem türlerinin elektromanyetik dalgaları deprem anında ve çok hızlı geliyor ama köpekler yine çok öncesinden hissediyorlar.

Link to post
Sitelerde Paylaş

haybenbe sen hangi dünyada yaşıyorsun?

bu dünyada yaşamadığın kesin.

bir hayal ve masal dünyasında yaşıyorsun.

hayvanların sezileri vs de neyin nesi?

depremi önceden hiçbir hayvan sezemez.

emin ol sezmiş olsalardı gavur bilim adamları bunu nasıl yaptıklarını keşfederdi.

sana biri hayvanlar depremi seziyor demiş sen sorgulamadan inanmışsın.

her zaman her söylenilene bu kadar çabuk mu inanırsın?

sen saf mısın enayi misin?

Link to post
Sitelerde Paylaş

cinali, bahsettim ya o önsezi olaylarına falan ne dersin?

hayvanların sezilerine duygularına ne demeli? depremi hissediyor hayvan. şimdi klasik olarak diyeceksin ki elektromanyetik dalgalar geliyor, bazı deprem türlerinin elektromanyetik dalgaları deprem anında ve çok hızlı geliyor ama köpekler yine çok öncesinden hissediyorlar.

yok öyle demiycem de.

ruhlar alemi var, oradan metafizik güçler (artık melek mi olur, haydar mı olur, cebellez mi olur, mücella da olur) köpeğe mesaj gönderiyor de havla diye, diyecektim.

Lafımı ağzımdan aldın.

Kelleyi çalıştırın, metafizik olur mu, bilmesen de bir dalga var bir bağlantı varsa da bilim bunu ortaya çıkarır, o zaman da mucize metafizik olmaz, fizik olur.

Kaptın mı sen oni?

Link to post
Sitelerde Paylaş

cinali, bahsettim ya o önsezi olaylarına falan ne dersin?

hayvanların sezilerine duygularına ne demeli? depremi hissediyor hayvan. şimdi klasik olarak diyeceksin ki elektromanyetik dalgalar geliyor, bazı deprem türlerinin elektromanyetik dalgaları deprem anında ve çok hızlı geliyor ama köpekler yine çok öncesinden hissediyorlar.

Biz algılayamıyoruz ama bu hayvanlar allahın varlığını da algılıyorlardır. Hayvan deprem dalgalarını algılarken bizim gibi her türlü elektromanyetik dalgayı algılayacak sensörleri olan insanlar nedense algılayamıyor. Ne kadar saçma şey varsa sorgulamadan inanıyorsunuz ona yanıyorum. Boşuna gerici demiyorlar.

tarihinde ermanevren tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

cinali, bahsettim ya o önsezi olaylarına falan ne dersin?

hayvanların sezilerine duygularına ne demeli? depremi hissediyor hayvan. şimdi klasik olarak diyeceksin ki elektromanyetik dalgalar geliyor, bazı deprem türlerinin elektromanyetik dalgaları deprem anında ve çok hızlı geliyor ama köpekler yine çok öncesinden hissediyorlar.

Allah onların kulaklarına fısıldıyor.... Ben başka bir açıklamasını duymadım.

Var mı size göre?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Eğer insan bir fotoğraftan ibaret değilse ve hareket eden bir mankenden farklı ise, onun beyninin ardındaki kişiliği aramak zorundayız. Subanaliz denilen kendi kendi ile konuşma nasıl açıklanabilir? Bizim içimizde olan asıl ‘ben’ kimdir? İçimizde konuşan kişi kimdir? İçimizdeki hangi gizli kuvvet bizi sevmeye ya da nefret etmeye zorlamaktadır. Dış kalıbımızın ardında bir başka kişiliğimiz var. Bir hadisenin madde ötesi olması için zaman ve mekân mefhumlarının ötesinde meydana gelmesi gerekir.”Bir insanın madde ötesi kişiliğinin en açık ispatı ise ‘önsezi’ veya ‘hiss-i kablel vuku’ denilen, olacak hadiseleri daha önceden sezebilmek özelliğidir. Evet, yakın zamana kadar insanın madde yapısının ardında gizlenen sırlar, ilim dünyasına kapalı sayılmaktaydı. Ancak telepati, biomanyetik alan, telekinezi, önsezi gibi meseleler büyük bir merakla ilim dünyasında incelenmeye başlanınca, insanın iç dünyasına pencereler aralanmış, buradan onun yüceliği görülmeye başlanmıştır. Hemen hemen bir çoğumuz olayları önceden garip bir şekilde farkettiğimizi sezmişizdir. Tarif edemediğimiz bu duygu fırtınası iç dünyamızdan gelen bir mesaj gibidir. Önsezinin temel özelliği, bir olay başlamadan evvel bize işaret veren duygu oluşudur.

Yaptığınız iftiraların somut dayanağı yok. Sadece öyle kabul etmek istiyorsunuz.

Biz ruh/beden ilişkisine ait ipuçlarını ilahi vahye dayandırıyoruz. Ruhun mahiyeti hakkında kesin bilgiye sahip değiliz. Peygamberin bir masal kahramanı, kuran-ı kerimin piyasadaki masal kitaplarından farksız bir kitap olduğunu nasıl söylersiniz? Bu kitap bir insanın yazabileceği gibi bir kitap olmadığı kesindir. O dönemde yaşamış bir insanın kendi yazabileceği bir kitap olması mümkün değildir. Ayrıca içerisinde bilgi verdiği hiçbir şeyin aksi kanıtlanamamaktadır. Bilimsel bulgulara işaret eden ayetler vardır.

Bu bahsettiklerim, her şeyi alet edevat olarak gören materyalist düşüncenin idrak edebileceğinin ötesindedir.

Önce şu konuya bir açıklık getirmek gerek. Madde nasıl var olmuştur? Yaratılıştan başka bir mantıklı açıklama var mıdır? Hawking'in dediği gibi yerçekimi kendi kendini mi yaratmıştır fikrine siz de katılıyor musunuz?

Siz bu yazdıklarınıza inanıyorsanız, iyi bir Müslüman olursunuz ama başka birşey olamazsınız.

Hele şunlara ne demeli?

Ancak telepati, biomanyetik alan, telekinezi, önsezi gibi meseleler büyük bir merakla ilim dünyasında incelenmeye başlanınca, insanın iç dünyasına pencereler aralanmış, buradan onun yüceliği görülmeye başlanmıştır. Hemen hemen bir çoğumuz olayları önceden garip bir şekilde farkettiğimizi sezmişizdir. Tarif edemediğimiz bu duygu fırtınası iç dünyamızdan gelen bir mesaj gibidir. Önsezinin temel özelliği, bir olay başlamadan evvel bize işaret veren duygu oluşudur.
Ne bunlar? İlim dünyası bunları mı inceliyor. İslam ilmidir inceleyen ilim.

Bilim bunları ya reddediyor ya da farklı açıklıyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Zannedersen rus astronot YUri Gagarin uzay dönüşü yaptığı yolculuk sonrası Allahı göremedim diye bir söz söylemişti.İbni Rüşt de bir daire çizer içine bilinen evreni koyar,ağaçlar yıldızlar madde,duygu hepsi bu dairenin içindedir.Allahı ise dairenin dışına koyar.Eğer tanrı dediğinizi kendiniz gibi ,kendi evreninizin kural ve kanunlarına bağlı bir şey -şey eşyanın tekilidir-zannediyorsanız çıkmazlar içinde dolanırsınız.Sizin benim gibi madde olan maddenin hal ve kanunlarına tabidir.O zaman başı ortası ve sonu vardır.Kuranda tarif edilen Allah mükemmel ötesidir ve tanımlamalarla tanımlanamaz,zira tanımlar bilinen madde içindir.Allah görür ,bilir,duyar dmek bile onun bizler gibi kavrayışları dolayısıyla bazı algılama araç ve yeteneklerine ihtiyacı olduğunu gösterir.Bu deyimler bizim konuyu anlamamız için kullanılan anlatımlar,müteşabih yani benzetmelerdir.Kuran Allahın varlığı dert etmemiştir.Var olan bir şeye yok diyerek yok olmayacağı gibi,yok olan bir şey de var olamaz.Biri Allahın varlığını 100 ayrı yolla kanıtlıyormuş,bunu duyan başka biri şöyle demiş 1 tanesi yetmedimi.Eğer böyle bir gücün olabileceğini tasavvur ediyorsanız var edemiyorsanız yok dersiniz.Fikriyat ve eylemlerinizi de ona göre yönlendirrisiniz.Gerisi teferruat kısmı.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Zannedersen rus astronot YUri Gagarin uzay dönüşü yaptığı yolculuk sonrası Allahı göremedim diye bir söz söylemişti.İbni Rüşt de bir daire çizer içine bilinen evreni koyar,ağaçlar yıldızlar madde,duygu hepsi bu dairenin içindedir.Allahı ise dairenin dışına koyar.Eğer tanrı dediğinizi kendiniz gibi ,kendi evreninizin kural ve kanunlarına bağlı bir şey -şey eşyanın tekilidir-zannediyorsanız çıkmazlar içinde dolanırsınız.Sizin benim gibi madde olan maddenin hal ve kanunlarına tabidir.O zaman başı ortası ve sonu vardır.Kuranda tarif edilen Allah mükemmel ötesidir ve tanımlamalarla tanımlanamaz,zira tanımlar bilinen madde içindir.Allah görür ,bilir,duyar dmek bile onun bizler gibi kavrayışları dolayısıyla bazı algılama araç ve yeteneklerine ihtiyacı olduğunu gösterir.Bu deyimler bizim konuyu anlamamız için kullanılan anlatımlar,müteşabih yani benzetmelerdir.Kuran Allahın varlığı dert etmemiştir.Var olan bir şeye yok diyerek yok olmayacağı gibi,yok olan bir şey de var olamaz.Biri Allahın varlığını 100 ayrı yolla kanıtlıyormuş,bunu duyan başka biri şöyle demiş 1 tanesi yetmedimi.Eğer böyle bir gücün olabileceğini tasavvur ediyorsanız var edemiyorsanız yok dersiniz.Fikriyat ve eylemlerinizi de ona göre yönlendirrisiniz.Gerisi teferruat kısmı.

hiç bir şekilde tanımlayamıyacağımnız anlayamayacağımız algılyamayacğımız bir tanrının var olup olmadığını nasıl tasavvur edebilir ki...

hadi ettik deyelim...

böylesi bir tanrının bizimle ne alıp veremediğini nerden çözeceğiz...

bizden bir şey ister mi istemez mi ne yapalım onun için ...

belki hiç onu rahatsız etmememizi istiyordur...

o bizden ne ister ...

ister se neden...

istemez se neden...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kirec,tanımlayamamak dediniz.Kuran şöyle tanımlar:Birdir,bir benzeri yoktur,doğmamış,doğrulmamıştır,uyku tutmaz,evrenin hakimidir,evrene şekil verip kuralları koyandır,güç sahibidir,hiç bir şey ondan gizli kalmaz.Anlayamağa gelince bunlar anlaşılan şeyler.Algılamaya gelince böyle bir özelliklere sahip bir varlık olamaz diyebilirsiniz doğal olarak,algılayabilmek için gönüle ihtiyaç var.İçinizdeki ve dışınızdaki işaretleri iyi idrak edip süzmeniz gerek.İnsanoğlu kendini olduğundan fazla büyük zannediyor.Nasıl denir, deryada damla bile değiliz.Aslolan mesele böyle büyük bir gücün varlığı değilde onun bir bilincinin olup olmadığıdır.Yardılışa inananlarının bir çoğu yaratıcı gücün bir benliği,bilinci olduğu konusunda şüphelidirler.Bu güç insanlardan ne ister kısmına gelince;rahat bırakılmamızı isteseydi kendi içimizden bizler gibi bazı insanlarla ilişkiye girmezdi.Nebi-haberci-,resul-elçi- fonksiyonundan bahsediyorum.Bu gezegende insanlardan başka canlılarla irtibata geçildiğiğinin bir iddia yok.Diğer canlıları en azından diğer hayvanları rahat bırakan Allah bizden ne istiyor.Hayvanlar gibi rahat bırakılmak isterdim.Ye,iç,üre,uyu.Hayvanların yaptığı bu,bir çok insanında yaptığı bu.Allah insanı seçmisse ona bir fırsat vermişse bu fırsatı tepmek yahut onamak elimizdeyse işte vermemiz gereken karar burda.Mezardan çıkma bir benzer, müteşabih bir anlatımdır.Yeni bir mekan yeni evren kuralları ve yeni bir vucutla bir ileri aşama varsa.Bu teklifi red yahut kabul bize kalmış.

Link to post
Sitelerde Paylaş

ben herkesi dinleyip anlayıp varsa çelişkilerini görmek ve göstermek ve bu arada doğru olanı bulmak isteyen biriyim

Onlar sözü dinlerler ve sözün en güzeline uyarlar.İlke bu zaten.

Anlarsın kabul edersin

Anlarsın red edersin

Anlamazsın kabul edersin

Anlamazsın red edersin.

Çevremizde o kadar çok anlamadan kabul ve red edenler var ki.Önemli olan anlayıp kabul ve red etmekte.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Allah varlığını nasıl ortaya koymalı dedim bu cevabı vermişsiniz teşekkür ederim.:)

Bir ressemı yaptığı resimde mi ararsınız? Resim ressamın varlığının dedlilidir fakat resmin içerisinde ressamı bulamassınız.Aynı bu şekilde kainatta Allahın dedlilidri ama kainatın içerisinde Allahı bulamassınız.

Eminimki bu sorulardan sıkılmışsınızdır ama sorulması gereken bir soru olduğu için ısrarla bende sormak istiyorum sizin mutlak varlığınız nedir?

şu söylenmeli ki bir şey hep vardı.Bir şeyin olmadığı bir yokluktan bir şeyin var olması mümkün değildir.

O halde bir mutlak varlık olmak zorunda.Başlangıçta hiç bir şey yoktu diye kesinlikle düşünülemez.Sizin bu başlangıçtan bu yana olan varlığını nedir?Önce bunun cevabını alayım sonra devam edelim.. :)

Kainatın içinde Allahu bulamazsak o zaman şu soruyu sormalıyız,

Allah nerede ?

Evrenin içinde değilse o zaman dışında,

dışında ise demekki oda bir mekanın içinde,

bir mekanın içinde ise o mekan ondan büyük demektir,

o zaaman içinde olduğu mekanıda kendimi yarattı yoksa hep ordamıydı,

kendisi yarattı ise ondan önce neredeydi

kendisi yaratmadı ise yani hep orda ise bu,

kendisindende büyük bir varlığın olduğunu göstermezmi,

yani Allahın içinde olduğu mekan + Kainatın alanı,

Allahtan çok çok büyük oluyor,

Sonra Allah kainatı yaratmadan önce ne yapardı,

kainat son bulunca ne yapcak,

vede zaten hiçbirşeyin yok olduğunu savunan yok, yoktan varettim diye yazan kutsal kitaplardır,

biz yoktan varolmaz dedikçe,varolan enerjinin veya maddenin takendisidir,

evrenin varoluşunda bilinç varmı yokmu orası çokta umrumda değil,

öldükten sonra bilincimiz devam edecekmi etmeyecekmi oda umrumda değil,

ama bugün dünya nufüsünun %90 bir yalana inanıyor orası gerçek.

Link to post
Sitelerde Paylaş
gönderildi (düzenlendi)

ben herkesi dinleyip anlayıp varsa çelişkilerini görmek ve göstermek ve bu arada doğru olanı bulmak isteyen biriyim...

doğru olanın ne olduğunu bilmiyorsanız, insanların çelişkilerinden yola çıkarak doğruya ulaşmak çabası yanlış olmaz mı?

iki mühendisin kendi aralarında yaptıkları hesap kitap tartışmasına bakarak mühendislik öğrenilmez.

çelişki bulayım derken kendinizi çelişkiler arasında bulmayın... :)

tarihinde haybenbe tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

doğru olanın ne olduğunu bilmiyorsanız, insanların çelişkilerinden yola çıkarak doğruya ulaşmak çabası yanlış olmaz mı?

iki mühendisin kendi aralarında yaptıkları hesap kitap tartışmasına bakarak mühendislik öğrenilmez.

çelişki bulayım derken kendinizi çelişkiler arasında bulmayın... :)

tam terine doğruyu bulmanın başka bir yolu var mıdır ki...

bir konu hakkındaki doğruyu bilmiyorsanız o konu hakkında kim ne diyorsa dinlersiniz...

iredelersiniz ölçersiniz çelişkilerini doğru yönlerini ayıklarsınız...

böyle böyle gerçeğe ulaşırsınız...

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...