self_defans 0 Oluşturuldu: Ekim 17, 2011 Raporla Share Oluşturuldu: Ekim 17, 2011 şu ayetlere bakıp biraz beyin egzersizi yapalım..... Meleklere: Âdeme secde edin dediğimizde hemen secde ettiler; ama İblis öyle yapmadı; kendini büyük görerek direndi ve kâfirlerden oldu. (Bakara, 2/34) İblis Çamur olarak yarattığına secde mi ederim? dedi ve ekledi; Sen kendine baktın mı; bana tercih ettiğin bu mu? Beni Kıyamet gününe kadar yaşatırsan birazı dışında onun bütün soyunu kendime bağlarım dedi. (İsrâ, 17/61-62) Ben ondan hayırlıyım beni ateşten yarattın, ama onu çamurdan yarattın . (Sad, 28/76) Kuru balçıktan, yıllanmış kara topraktan yarattığın bir beşere secde mi ederim? (Hicr, 15/33) Rabbim! Hiç olmazsa, tekrar dirilecekleri güne kadar bana süre tanı . (Hicr, 15/36) en sondaki ayeti tekrar okuyun şeytan ademin ve soyunun cennetteki imtihanı veremeyeceklerını dünyaya sürüleceklerini ve orada ölüp tekrar diriltileceklerini önceden biliyor...!!!!! GAYBI SADECE ALLAH BİLMEZMİYDİ devam edelim buna bağlı olarak.... Ve Âdeme bütün esmâyı talim eyledi. Sonra (varlık âlemlerini) melaikeye gösterip, haydi davanızda sadık iseniz, bana şunları, isimleriyle haber verin dedi. (Bakara Sûresi, 2/31) (ademe bir takım nesnelerin eşyaların veya buna benzer şeylerin isimlerini öğretiyor) Melekler dediler ki: Seni tenzih ederiz. Senin bize öğrettiğinden başka bizim hiçbir bir bilgimiz yoktur. Şüphesiz ki sen âlim ve hakîmsin. (2/32) Allah-u Teâlâ şöyle dedi: Ey Âdem! Onları isimleriyle bunlara haber ver. Bu emir üzerine Âdem onları isimleriyle meleklere haber verince Allah-u Teâlâ şöyle dedi: Ben size, ben göklerin ve yerin gaybını bilirim, sizin açıkladığınızı da, içinizde gizlediğinizi de bilirim dememiş miydim? (2/33) neden acaba bir melekte çıkıp Allahım bu nesnelerin (eşyaların ) adlarını bizede öğretsen biz de söylerdik bu ademin üstünlüğümüdür dememiş.. yine bakara 30 ayete bir goz atalım.... diyanet Meali(Yeni) Hani, Rabbin meleklere, Ben yeryüzünde bir halife yaratacağım demişti. Onlar, Orada bozgunculuk yapacak, kan dökecek birini mi yaratacaksın? Oysa biz sana hamdederek daima seni tesbih ve takdis ediyoruz. demişler. Allah da, Ben sizin bilmediğinizi bilirim demişti. buradada melekler daha henüz adem yaratılmadan once Allah bu kararını onlara acıkladıgı anda ademın yasak meyveyı yıyıp cennetten surulecegını yeryuzunde kan ve fesad olacagını sanıyesınde bılıyorlar... nasıl olur sımdı bu gaybı sadece Allah bılmıyormuydu??? ama yukarıdakı ayetlere bakarsak melekler bılıyor Allah bılmıyor cunkı sınava tabi tutup yasaklı meyve agacı kuralını o koyuyor.egerkı onceden bılıyorsa neden bu sınav??? ya seytana ne demelı ben buna mı secde edecegım dıyor Allahla laf atısına gırıyor...kabaca ozetlersek bak bende onun soyunu nasıl kendıme cekıyorum nasıl senden uzaklastırıyorum dıyor... sizce bunu kovuldugu cennettemı yapmayı kasdetmişti tabıkı hayır.. asıl gelmek ıstedıgım nokta su seytan kovuldugu cennete Allahtan habersız gırmeyı ve ademı kandırmayı nasıl becermıstı genelde yılan kılıgında derler Allah o zaman farkedemıyormu???? ademe bakarsak koskoca Allahı bırebır gormus konusmussun nasıl olurda seytanla ortaklık yaparak ona ıhanet edersın..bu kadar aptalsan seytan sana secde etmemekte haksızmıymıs.... son olarak ....seytan Allahla bır nevı ıddıalasmaya baslıyor ya bak gorecek sın ben madem ınsan yuzunden cennetten kovuldum onların hepsını bak nasıl kendıme cekıcsem nasıl hepsını ayartıcam yoldan cıkarıcam vs Madem beni azdırdın, ben de onlar için, senin doğru yolunun üstüne oturacağıma yemin ederim. Sonra önlerinden, arkalarından, sağlarından ve sollarından sokulurum. Görürsün, onların çoğu sana teşekkür etmezler. (Araf, 7/16-17) yanı bır anlamda bu adem ona secde etmemı gerektırecek bır varlık degıl bunu sana gosterıcem dıyor...ee soyle bır etrafınıza bakın şeytan bu iddialaşmada uzak ara onde gorunmuyormu Link to post Sitelerde Paylaş
albastı 0 Ekim 17, 2011 gönderildi Raporla Share Ekim 17, 2011 gönderildi Haklı mı bilmem de, senaryoya göre çok şahsiyetli olduğu kesin. Link to post Sitelerde Paylaş
eyvahcubbeli 0 Ekim 17, 2011 gönderildi Raporla Share Ekim 17, 2011 gönderildi “Ben ondan hayırlıyım beni ateşten yarattın, ama onu çamurdan yarattın .” (Sad, 28/76) Ateş mi yoksa çamur mu hayırlı, buna nasıl karar vermiş bu şeytan? Link to post Sitelerde Paylaş
Dofre 0 Ekim 17, 2011 gönderildi Raporla Share Ekim 17, 2011 gönderildi Kuranda yazılanlara inanmıyorum ki burda anlatılan şeytanın varlıgına inanayım. Şeytanı insanın kendi suçlarını atmak için yaratılan bir hayal ürünü olarak kabul ediyorum. Ha illaki Kuranda geçenleri doğru kabul ederseniz o zaman azcık kafası olan biri şeytanın insanların üstünde oynamak istediği oyuna Allahında izin verdiğini kabul etmiş olursunuz. Al birini vur ötekine.. Link to post Sitelerde Paylaş
self_defans 0 Ekim 17, 2011 gönderildi Yazar Raporla Share Ekim 17, 2011 gönderildi Ben ondan hayırlıyım beni ateşten yarattın, ama onu çamurdan yarattın . (Sad, 28/76) Ateş mi yoksa çamur mu hayırlı, buna nasıl karar vermiş bu şeytan? ne o bunumu bulabildin sadece cübbeli sorulara cevap versen diyorum..... Link to post Sitelerde Paylaş
materyalistyobaz 0 Ekim 17, 2011 gönderildi Raporla Share Ekim 17, 2011 gönderildi Soruya bak ateş mi, toprak mı daha hayırlıymış Muhah. Odun daha hayırlı hem yanar hem topraktan çıkar. Link to post Sitelerde Paylaş
eyvahcubbeli 0 Ekim 17, 2011 gönderildi Raporla Share Ekim 17, 2011 gönderildi ne o bunumu bulabildin sadece cübbeli sorulara cevap versen diyorum..... Bunu zaman zaman düşündüğüm olmuştur. Yani şeytan alim idi, Allah'a karşı bu anlamsız önermeyi laf olsun diye mi yaptı? Link to post Sitelerde Paylaş
self_defans 0 Ekim 17, 2011 gönderildi Yazar Raporla Share Ekim 17, 2011 gönderildi Bunu zaman zaman düşündüğüm olmuştur. Yani şeytan alim idi, Allah'a karşı bu anlamsız önermeyi laf olsun diye mi yaptı? bir önceki iletindeki sorduğun sorunun cevabı olarak kabul ediyorum bu iletini Link to post Sitelerde Paylaş
sebû 0 Ekim 17, 2011 gönderildi Raporla Share Ekim 17, 2011 gönderildi Cübbeli, şimdi bu şeytan allahın var olduğunun 1. dereceden şahidi. Sonuçta allahla diyaloğa girmiş, anlaşma yapmış. Peki şeytan allahın ne kadar gücü ve kudreti olduğunu senden daha iyi biliyorken ve de senden daha üstün iken nasıl oluyorda allaha posta koyma cürretini gösterebiliyor. Gerizekalı mı bu iblis? Yoksa allahın bir yanlışını mı, bir hatasını mı gördü? Link to post Sitelerde Paylaş
eyvahcubbeli 0 Ekim 17, 2011 gönderildi Raporla Share Ekim 17, 2011 gönderildi Cübbeli, şimdi bu şeytan allahın var olduğunun 1. dereceden şahidi. Sonuçta allahla diyaloğa girmiş, anlaşma yapmış. Peki şeytan allahın ne kadar gücü ve kudreti olduğunu senden daha iyi biliyorken ve de senden daha üstün iken nasıl oluyorda allaha posta koyma cürretini gösterebiliyor. Gerizekalı mı bu iblis? Yoksa allahın bir yanlışını mı, bir hatasını mı gördü? Allah en doğrusunu bilir, benim bu konuda düşüncem şeytan hakkının yendiğini düşündü. Çok hizmeti ve ibadeti vardı vaktiyle, sonra birden bire Adem diye biri çıktı ve buna secde etmesi emredildi. Bunu kendisine yediremedi ve isyan etti. Ama diğer pencereyi göremedi, yaptığı ibadetlerde ve hizmetlerde kendisini gördü. İhlası önemsemedi ve kibire kapıldı. Link to post Sitelerde Paylaş
kirec 0 Ekim 17, 2011 gönderildi Raporla Share Ekim 17, 2011 gönderildi şeytan kötülük demektir... kötülük burada kişileştirilip konuşturuluyor... yani heralde böyledir... Link to post Sitelerde Paylaş
eyvahcubbeli 0 Ekim 17, 2011 gönderildi Raporla Share Ekim 17, 2011 gönderildi şeytan kötülük demektir... kötülük burada kişileştirilip konuşturuluyor... yani heralde böyledir... Allah'ın şeytan gibi bir mahluk yaratması zor mu? Link to post Sitelerde Paylaş
everest. 0 Ekim 17, 2011 gönderildi Raporla Share Ekim 17, 2011 gönderildi Bu allahla şeytan arasındaki ayrılık senaryosuna hep bayılmışımdır . İki sevgili gibilerdi . Bir adem çıkıverdi . Araları bozuldu . Bunların aralarını yapmak gerek arkadaş . İki sevgili yüzünden bir insanlık heba olacak :D Link to post Sitelerde Paylaş
Dofre 0 Ekim 17, 2011 gönderildi Raporla Share Ekim 17, 2011 gönderildi Bunu zaman zaman düşündüğüm olmuştur. Yani şeytan alim idi, Allah'a karşı bu anlamsız önermeyi laf olsun diye mi yaptı? Hangi Allaha? Link to post Sitelerde Paylaş
ermanevren 0 Ekim 17, 2011 gönderildi Raporla Share Ekim 17, 2011 gönderildi (düzenlendi) Ne allah ne de şeytan var ama ben bu şeytan masalındaki eksiklikleri ve eleştirilerimi yazayım. Şeytan daha adem yaratılmadan allah'la ileri geri konuşup cennetten kovuluyor ama sonra adem ve havayı kandırmak için nasıl yeniden cennete girebiliyor. Dini hikayeler film senaryolarındaki gibi bir çok tutarsızlığı içerir. Ama seyredenler için çok önemli değildir çoğunlukla. İsimleri meleklerin bilmeyip ademin bilmesi durumu, allahın herşeyden haberi olabileceğini kurgusunu toparlamak içindir. Şetandan dolayı karizması çizilen allah, bu şekilde meleklere kendini kanıtlar. Ademin ve insanların yaratılacağını, insanların yeryüzüne inip bozgunculuk yapacağını melekler nasıl bilebilir? Allah yeri ve gökleri yaratmazdan önce herşeyin kaderini Levh-i Mahfuz'a yazarken şeytan bu levhayı görmüş ve okumuştur. Toplantıdan önce şeytan diğer meleklerle kulis yapmış ve toplantının amacını ve ilerde olacakları onlara fısıldamıştır. Dinciler meleklerin iradesinin olmadığını söyler. Meleklerin allahı fikrinden vaz geçirmeye çalışması ise irade olduğunu gösteriyor. Şeytanın allahın iradesine karşı gelebilecek değişmez özgür bir iradeye sahip olduğunu görüyoruz. Bu şeytan masalının yanlış kurgusunu ortaya çıkarır. Allah şeytan çekişmesi pagan dininindeki Apollon ve Dionysos çekişmesinin karşılığıdır. İslama yahudilikten gelen bu şeytan hikayesi, insanın yaratılışı ve dünyada bulunmasının sebebine ait kurguları anlatmak için tek tanrılı bir dine göre uydurulmuştur. Ekim 17, 2011 tarihinde ermanevren tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
mep v2 0 Ekim 17, 2011 gönderildi Raporla Share Ekim 17, 2011 gönderildi Ben bu Şeytanın ne menem bişi olduğunu, oldum olası anlıyamamışımdır.Allah (!) kitapta (!) şeytandan uzak durun diye bangır ,bangır bağırır.Sonra kalkar aynı kitapta,peygamberi süleyman için onlara dalgıçlık yaptırdığını filan anlatır...Eee.? Yav yüzme bilen bi meleği yokmudur Allahında,Süleymanın başına Şeytan sarıp sonra bide onu "Aman bi azgınlık yapmasın ha..!" diye kontrol etmeye çalışır..? ( kovuyo filan ama,şeytan olmadanda yapamıyo he.. ) Enbiya 81 Bir de şeytanlardan, Süleyman için dalgıçlık eden ve daha bundan başka işler yapanları da onun emrine verdik. Hep onları zapteden bizdik. Link to post Sitelerde Paylaş
Pante 0 Ekim 17, 2011 gönderildi Raporla Share Ekim 17, 2011 gönderildi Ben bu Şeytanın ne menem bişi olduğunu, oldum olası anlıyamamışımdır.Allah (!) kitapta (!) şeytandan uzak durun diye bangır ,bangır bağırır.Sonra kalkar aynı kitapta,peygamberi süleyman için onlara dalgıçlık yaptırdığını filan anlatır...Eee.? Yav yüzme bilen bi meleği yokmudur Allahında,Süleymanın başına Şeytan sarıp sonra bide onu "Aman bi azgınlık yapmasın ha..!" diye kontrol etmeye çalışır..? ( kovuyo filan ama,şeytan olmadanda yapamıyo he.. ) Enbiya 81 Bir de şeytanlardan, Süleyman için dalgıçlık eden ve daha bundan başka işler yapanları da onun emrine verdik. Hep onları zapteden bizdik. Sevgili Mep hoşgeldin. Aklında yanlış kalmış herhalde 82. ayet olacak. Ama tam isabet, çok uygun bir konuda yakalamışsın şeytanların dalgıçlığını. Böylece dinlerin masalında şeytanların Allah'ın emrinde olduğu bu ayetle de kanıtlanıyor. Olur ya ayeti çarpıtmaya kalkışanlar, Sad-37 ayetinde de aynı şeyin yazıldığını bilsinler. Müslümanlara da "Cinler Hz. Süleyman'ın emrindeydi" denir de şeytanlardan bahsedilmez. Şeytancı Süleyman! Link to post Sitelerde Paylaş
duygu_m 0 Ekim 17, 2011 gönderildi Raporla Share Ekim 17, 2011 gönderildi şeytan kötülük demektir... kötülük burada kişileştirilip konuşturuluyor... yani heralde böyledir... Heraldelerden oluşan bir din olabilir mi? Heralde boynuzlu atta yaşamıştır onada tapmalıyız heralde..)) Link to post Sitelerde Paylaş
KaraCat 0 Ekim 17, 2011 gönderildi Raporla Share Ekim 17, 2011 gönderildi Seytan ayrintida gizlidir.... Link to post Sitelerde Paylaş
kirec 0 Ekim 17, 2011 gönderildi Raporla Share Ekim 17, 2011 gönderildi Heraldelerden oluşan bir din olabilir mi? Heralde boynuzlu atta yaşamıştır onada tapmalıyız heralde..)) olur bence... bu şeytan hikayesi aslında kötülük probleminin başka bir şekilde anlatımıdır... hani niye bu kötülükler oluyor tanrı neden bunlara izin veriyor filan diye soruyoruz ya... işte bu kötülük şeytanla sembolize edilmiş... insanoğlunun kötülükle yani kendi kötülüğüyle mücadelesi kötülüğün kıyamete kadar izinli olması kötülüğün insana boyun eğmeyen bir özellik olması gibi şeyler kişileştirme yoluyla anlatılmış... yani aslında orda anlatılan her birimizn hikayesi... adem biziz... şeytan bizi dinlemeyen kötü yönlerimiz... melekler bizim emrimizdeki tüm özelliklerimiz ve kuvvelerimiz... allah ise... Link to post Sitelerde Paylaş
Recommended Posts