Jump to content

3 Ateist Olayını Yorumlayalım ?


Recommended Posts

Bu Olayı Yorumlayalım.... O 3 ateist yerinde olsaydınız ne derdiniz? Yorum yapalım bu hikayeye veya olaya ...

"3 ateist mevlanaya gitmişler.ona:

-eğer müsaitsen sana 3 sual soracağız?

mevlana:

-ben müsait değilim şems e gidin

demiş

ateistler şemse gitmişler.şems de o sıra bir KERPİÇ ile oyalanmaktadır

ateistler:

-müsaitsen sana 3 suan soracağız

şems:

-müsaidim.birinci soruyu sor

ateistler aralarında bir sözcü seçmişler.

ateist:

-allah var diyorsunuz.ama allahı göremiyoruz.allahı gösterin de biz de inanalım.biz görmediğimiz seye inanmayız

şems:

-diğer suali sor

ateist:

-diyorsunuz"seytan atesten yaratıldı ama daha sonra da diyorsunuz seytan ateşle cezalandırılacak".bu saçma değil mi ateş ateşe azap eder mi?

sems:

-son soruya geç

-ne diye insanlara hep baskı kurarsınız, nedir bu seriat,bırakın insanlar ne yapmak istiyorsalar onu yapsınlar o zaman insanlar daha mutlu olur

bütün bu sorularımıza cevap ver ki allaha iman edelim veremezsen .........

ateist daha cümlesini bitirmeden şems yerdeki kerpiçi alıp ateisttin kafasına atmış.ateisttin kafasına hiçbirsey olmamış.sadece acı ile inliyormuş.dışardan darbe yediği belli olmuyor

neyse ateist kadıya gidip davacı olmuş.kadı şemsten hesap sormak için onu huzuruna getirtmiş.

kadı:

-söyle bakalım.niye bu adamın başına kerpiç attın.adam şimdi senden hakkını istiyor..adam ateist diye niye ona kötü davranıyorsun.bizim dinimizde hoşgörü var.cabuk hesap ver!

şems:

-ben hiçbir sekilde bu adama şiddet kullanmadım.bana 3 soru sordu.ben de bu adamın dilden anlamayacağını anladım.onun yaşayarak öğrenmesini istediğimden 3 sorunun 3 üne de tek cevap verdim.

-nasıl yani?

-bu adam bana dedi ki"allahı bana göster inanayım."ben bu adamın yalan söylediğine inanıyorum.bu adamın başı falan ağrımıyor.başının ağrısını göstersin de inanayım

ateist:

-ama acıyor ben hissediyorum

-ben de allahın varlığını hissediyorum

ateist caresizce susmuş.söyleyecek bir laf bulamamış

şems:

-daha sonra bana dedi"seytan ateşten yaratıldı ateş ateşe azap eder mi hiç" ben de bu adama cevap olarak kerpiç attım.kerpiç de topraktan insan da topraktan nasıl kerpiç insana acı veriyorsa ateş de seytana öyle acı verecek

ateist:

-ama ama seyyy..

şems devam etmiş:

-daha sonra bana "bırakın insanlar ne yapmak istiyorsa yapsınlar ne diye onları engelliyorsunuz"dedi.ben de o an bu adama cok sinirlendim ve kafasına kerpiç atmak istedim.söyleyin bana"her insan yapmak istediğini yaparsa dünyada düzen kalır mı"

3 ateisttin de o anda kalplerinde birseyler açılmaya başlamış ve allaha iman etmişler..kadı şemsi cezalandıracaktı ama eski ateistler yeni müminler davalarından vazgeçmiş..."

Link to post
Sitelerde Paylaş

Hayatımda duyduğum en salakça argümanlardan biri acı'nın varlığı bilimsel olarak ispatlanmıştır insan vücudundaki sinirler acıyı hissetmemizi sağlar, allah putunun varlığının böyle bir ispatı olablir mi? allah efendinin varlığını ispat için böyle bir metafor kullanılamaz bu cahilcedir..

Ayrıca kdının huzuruna gelene kadar kafasındaki acı geçmeyen bir insanın kafasında mutlaka ama mutlaka bu darbenin izi bulunur, bu, belki kafasında bir yarık yada belki bir şiştir..

Link to post
Sitelerde Paylaş

Hepimiz biliyoruz ki bu masalın kaynağı birinin götü.

Müslümanlar pek sever böyle şeyleri. Necip Fazıl'ın sürekli olarak Nazım Hikmet'e ayar verdiği masalların anlatılmasının sebebi de budur. Bu tür dangalıklık dolu şeyler uydurmak zorundalar. Çünkü tatmin olabilecekleri bir gerçeklik yok.

Bir kaynak olarak göt, müslümanların yaşam biçimidir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

şems'e 1, mevlana'ya 2

bilge insan peşinde koşan ateiste 1,

ateizm sayesinde "bilgelik-erdem" kazandığını sanana 2

bilgi derseniz, ahanda şu hamam böcüğünde bile var o bilgi,

kimyasal bile salgılayabiliyor o böcek..

mühim olan bilginin kendisi değil

bilgiye erişim yöntemlerimizdir derim..

bilimsel metodlardan, şaşmayın derim bi de

Link to post
Sitelerde Paylaş

Şems günümüz bilgilerine sahip olsaydı o tek atışlı yanıtı sanırım vermezdi.

Şems kerpici kendi kafasına da vursaydı, empati yapabilir, ateistin cektiği acının gerçek olduğunu "görürdü".

Şems gibi bir düşünürün de bunu düşünemeyecek kadar akılsız olabileceğini düşünmek ( ve böyle saçma bir hikaya uydurmak ) bizim günümüz müslümanlarına nasıp olmuş.

Ateş dediğimiz, bir kimyasal tepkimeden yayılan ışık enerjisidir. O zamanlar ateş bir cisim gibi algılanıyordu. Cisim kendisine benzer cisme pekala zarar verebilir. Şeytanın demirden yaratılmış olduğu düşünülseydi daha sert bir demirle şeytana pekala zarar verilebileceği düşünülürdü. Ayrıca toprak farklı birçok elemetten çoğunlukla metallerden oluşmuştur. Oysa tüm canlılarıntemel yapımaddesi karbon oksijen ve hidrojendir. Metaller canlıların yapısında çok az yer kaplar.

Dindarlar, dinciler her ne kadar tanrıyı aklın, acının ve benzerlerinin görünmezliği ile açıklamaya çalışıyorlarsa da, gerçekte tanrıyı hep bir somut varlık olarak algılamaktan kendilerini alamazlar.

Düzeni sağlamak için de dine gerek yok. Düzeni sağlamak dine mi düşmüş? Bir maymun topluluğunda da bir düzen var, bunu din mi sağlıyor? Bir toplumda düzeni sağlayan gerçekte bireyler ve topluluklar arasındaki güç ilişkisidir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ateist müslüman ülkesinde olacak ve kellesi gitmeyecek ???

Şems onlara hemen evrensel kurandan bahsetmeyecek

Şems onların inanmazlarsa diğer dünyada yanacaklarından eziyet çekeceklerinden vs vs bahsetmeyecek

Şems eğer inanırlarsa onlara kız oğlan kız huri vaat etmeyecek

öyle miiiii

Link to post
Sitelerde Paylaş

yorumluyorum ki;

biz bunu hep yaparız, nabza göre şerbet vermek gerek, doğru bu hikaye ile kalbi huşu dolanlar, tarifsiz hissiyata giriftar olanlar var, zaten belli onlar da mevlana ile, şems ile çağdaştır zaten,

tebliğ yapıyorsak malzemeleri iyi gözlemlemek, iyi kullanmak gerek, malzeme insan, malzeme din, o zaman için en akıllıca işi yapmış olmalı, baksanıza ateist olarak adlandırdığımız kahramanımız topraktan yaratıldığına inanıyor,

bu hikaye zaten sanki biraz farklıydı da, neyse ben de oyunbozan olmayayım,

işte zaman başka zaman, insan başka insan, islamın alimi çok başka artık, ne lazımsa, kim ne talep ederse ona göre version değiştiririz, bu hikaye kalp gözünüzü açmadı, secdenin de manyetik çekimine girmedi iseniz, version farkından kaynaklı uyumsuzluk ve red vuku bulmuştur, senle başka, mahallenin fatmagülün suçunun ne olduğudan büyük felsefik sorulara açık olmayan hanım ablasına başka tavır takınıyorsak bu da 1400 yıllık tecrübenin eseridir. O da çağına göre böyle yapmış.

Yani bende yorumu budur,

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • 4 weeks later...

bu hikayenin Tebrizli Şems ile alakası falan yok. İlmihallerde anlatılan saçma kıssadan hisseler. Şakirt fıkraları, esprileri. sığ, bayat..

Şems tebliğ görevi olmadığını bilen, öyle kıssadan hisseler falan uğraşamayacak kadar da soğuk ve asabi biriydi. Mevlana'nın aksine hümanistlikle falan uzaktan yakından alakası zaten yoktu. Adamdan tüm halk nefret etmiş zaten sonunda da öldürmüşler.

Bana sorarsanız batıda olsaydı adı sokrates olurdu. Eksiği yok çünkü. Yaşadığı dönemde dilegetirmesi zorunluluk olan dini söylemleri çıkarın ve gerisini okuyun bakalım neler demişler. aynısı mevlana için de geçerli. Başlıkların birinde yolunun tozu olamayız diyor biri mevlana için. yani burdan öylesine okkalı metinler gösteririm ki adamın senden beter kafir olduğunu görürsün. kutsallaştırma merakınız batsın!

Link to post
Sitelerde Paylaş

-Allah var diyorsunuz. Ama Allah'ı göremiyoruz. Allah'ı gösterin de biz de inanalım.biz görmediğimiz seye inanmayız

Biz görmediğimiz şeye inanmayız demek doğru değil bence. Gözünü kapattığınızda size seslenen biri için 'Aslında o yok!' demek doğru olmaz.

Aslı ' Biz algılayamadığımız şeye inanmayız!' olmalı.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...