Jump to content

Sarayları Olmayan Bir Peygamber


Recommended Posts

sen şaman ismini alıp kullanma sempatisini gösterip sonra dönüp benim sçtğm kaba burnunu batırıyorsan sana sözüm yok eyvallah.

senden bir iskm olmaz, sen feleğini şaşırmış anguttan başka bir şey değilsin.

benim tepemi attırma g. oğlanı seni

Hey hey hey Saygılı Ol Terbiyeli Ol Arkadaş....

Adam İstediği İsmi Kullanır Bundan Sanane? İsterse Allah yazar Sanane?

Sen Adamın İsmiyle Cismiyle Ugraşmayı Bırak Konu İle İLgilen

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 217
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

ben senin yorumuna karşılık böyle yazdım pante..ayette kastedilen maddi fakirlik olmayabilir demek istemiştim..

Ayette kastedilen maddi anlamda fakirlik-zenginlik olmasa bile, Muhammed'in maddi olarak fakir olduğu öne sürülemez.

Eğer siyerleri-siretleri doğru kabul edecek olursak;

Muhammed'in sıkıntı yaşadığı dönem; Mekke'deki ambargo zamanından Medine'de egemen olduğu-Yahudileri temizlediği zamana kadar olan dönemdir ki takriben 6-7 yıllık bir süredir.

Ondan önce Hatice ile evliliği sayesinde zenginliğe kavuşmuştu zaten. Beni Nadir'in mallarına-mülklerine el koyarak kaybettiği zenginliğe tekrar kavuştu.

Sadece Fedek arazilerinden elde ettiği gelir, eş ve cariyelerinin tüm ihtiyaçlarını karşılamaya, geçimine yettiği gibi diğer muhtaç müslümanlara da yardım sağladığı belirtilir. Ganimetlerden gelen pay da cabası.

Son haccında sadece ehlibeyti için 100 deve kurban kesmiştir ki bugün 100 deve kurban kesen bir zengin duymuş değilim.

Bunlara karşın fakir olduğu iddiasında bulunmak doğru olmaz.

Ama Arapların kralı olmasına rağmen sarayı, saltanatı olmadığı doğrudur. Diğer toplumların krallarından (haremi dışında) çok daha mütevazi yaşadığı da doğrudur.

Bunun sebebini Muhammed'e bağlamak yanlıştır. Sebep o zenginliğe Arapların henüz sahip olmamasıdır.

Yani, Muhammed zenginlik ortamına rağmen mütevazi yaşamış değildir. Olmayınca nasıl yaşasın?!

Araplar Ömer'in döneminde büyük zenginliğe kavuşmuş, Muaviye-Yezid döneminde de zirveye çıkmışlardır. Tabi çalışarak değil, savaşarak, fetih-işgal, yağma, talan ve ganimetlerle..

tarihinde Pante tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

..ayette kastedilen maddi fakirlik olmayabilir demek istemiştim..

-off topic

"Kastedilen şey"

"Olmayabilir"

Bu iki kelime önemli. Neden?

Kuranı temel alarak bir tartışmaya giriştiyseniz -ki aslına herhangi bir konuyu tartışabildiğinizden emin değilim- konunun bu "göreceli anlamlar" noktasına gelmesi kaçınılmazdır. Hep böyle olur. O yüzden kaynağınız muğlakken, diliniz kesin olmasın. Mahçup düşersiniz.

Suç sizde değil. Suç, bir hüküm kitabına öznel bir dil sokan mantıksız kişilerde. Bunun ceremesini siz "kıvırmak" olarak çekiyorsunuz. Yukarıda mesajların birinde bana kıvırmayın yazmıştınız ben de ne alakası var diye düşünmüştüm aslında cevap vermeyi de düşünmüyordum ama görüyorum ki bir hayat tarzı olarak "kıvırmak" sizin için alışılageldik bir durum. Ve Orientalizmin gereğidir kıvırmak haklısınız. Ama bu yeteneğin hakkı size mahfuz, bize yıkmayın.

-off topic

Link to post
Sitelerde Paylaş

Çöl bedevilerinin saray kültürü yoktur.

Muhammed'den asırlar önceki antik, Yunan, antik Roma medeniyetleri yollar, okullar, kütüphaneler, hamamlar, hatta kanalizasyon sistemleri inşaa ederken, Muhammed 3 taşla kıçını temizlemeyi öğretmiştir.

Antik mısırlılar Muhammed'den 2-3 bin yıl önce papirus kullanırken, Muhammed, ayetlerini ota, taşa. köpeğin kemiğine yazmışlar.

Saray arapların neyine ki?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ayette kastedilen maddi anlamda fakirlik-zenginlik olmasa bile, Muhammed'in maddi olarak fakir olduğu öne sürülemez.

Eğer siyerleri-siretleri doğru kabul edecek olursak;

Muhammed'in sıkıntı yaşadığı dönem; Mekke'deki ambargo zamanından Medine'de egemen olduğu-Yahudileri temizlediği zamana kadar olan dönemdir ki takriben 6-7 yıllık bir süredir.

Ondan önce Hatice ile evliliği sayesinde zenginliğe kavuşmuştu zaten. Beni Nadir'in mallarına-mülklerine el koyarak kaybettiği zenginliğe tekrar kavuştu.

Sadece Fedek arazilerinden elde ettiği gelir, eş ve cariyelerinin tüm ihtiyaçlarını karşılamaya, geçimine yettiği gibi diğer muhtaç müslümanlara da yardım sağladığı belirtilir. Ganimetlerden gelen pay da cabası.

Son haccında sadece ehlibeyti için 100 deve kurban kesmiştir ki bugün 100 deve kurban kesen bir zengin duymuş değilim.

Bunlara karşın fakir olduğu iddiasında bulunmak doğru olmaz.

Ama Arapların kralı olmasına rağmen sarayı, saltanatı olmadığı doğrudur. Diğer toplumların krallarından (haremi dışında) çok daha mütevazi yaşadığı da doğrudur.

Bunun sebebini Muhammed'e bağlamak yanlıştır. Sebep o zenginliğe Arapların henüz sahip olmamasıdır.

Yani, Muhammed zenginlik ortamına rağmen mütevazi yaşamış değildir. Olmayınca nasıl yaşasın?!

Araplar Ömer'in döneminde büyük zenginliğe kavuşmuş, Muaviye-Yezid döneminde de zirveye çıkmışlardır. Tabi çalışarak değil, savaşarak, fetih-işgal, yağma, talan ve ganimetlerle..

ben Peygamberimizin açlıktan ölecek kadar aç olduğunu söylemedim.haliyle devlet başkanı olduğu dönemde diğer toplumlara karşı ezik mi olacak..maddiyata önem vermemiştir..

başlıkta belittiğim gibi mirası sadece o kadardır..bunu sen de söylüyorsun zaten..çok mütevazi bir hayat yaşamıştır..

diyorum ki; sizin iddia ettiğiniz gibi Kuran'ı kendi yazmış olsa neden servetine servet katmasın ki? sen kalk yeni bir din çıkar ve saltanatını sürme! akıl mantık işi değil..

Link to post
Sitelerde Paylaş

-off topic

"Kastedilen şey"

"Olmayabilir"

Bu iki kelime önemli. Neden?

Kuranı temel alarak bir tartışmaya giriştiyseniz -ki aslına herhangi bir konuyu tartışabildiğinizden emin değilim- konunun bu "göreceli anlamlar" noktasına gelmesi kaçınılmazdır. Hep böyle olur. O yüzden kaynağınız muğlakken, diliniz kesin olmasın. Mahçup düşersiniz.

Suç sizde değil. Suç, bir hüküm kitabına öznel bir dil sokan mantıksız kişilerde. Bunun ceremesini siz "kıvırmak" olarak çekiyorsunuz. Yukarıda mesajların birinde bana kıvırmayın yazmıştınız ben de ne alakası var diye düşünmüştüm aslında cevap vermeyi de düşünmüyordum ama görüyorum ki bir hayat tarzı olarak "kıvırmak" sizin için alışılageldik bir durum. Ve Orientalizmin gereğidir kıvırmak haklısınız. Ama bu yeteneğin hakkı size mahfuz, bize yıkmayın.

-off topic

sen bilmezsin ve bunu yaşayamazsın ama yine de anlatmaya çalışayım;

Kuran'ın bir özelliği kendini herkese açmamasıdır..bu durum çok uçuk gelir sizin gibi akılcılara..arz-talep meselesi..onu kim hangi amaçla ve hangi niyetle okursa onu elde eder...siz her baktığınızda binlerce kusur görürsünüz,biz baktığımızda milyonlarca hakikat görürüz..bunu anlanı beklemiyorum çünkü anlasaydın ateist olmazdın..

Link to post
Sitelerde Paylaş

Çöl bedevilerinin saray kültürü yoktur.

Muhammed'den asırlar önceki antik, Yunan, antik Roma medeniyetleri yollar, okullar, kütüphaneler, hamamlar, hatta kanalizasyon sistemleri inşaa ederken, Muhammed 3 taşla kıçını temizlemeyi öğretmiştir.

Antik mısırlılar Muhammed'den 2-3 bin yıl önce papirus kullanırken, Muhammed, ayetlerini ota, taşa. köpeğin kemiğine yazmışlar.

Saray arapların neyine ki?

konuşma tarzın çok çirkin..kişiliğini ortaya koyuyorsun..ben sana ve inançsızlığına hakaret etmiyorum..adam gibi tartışmak çok mu zor..fikirleri kabul edersin veya etmezsin o sana kalmış..

bu saldırgan tutum benim haklı olduğumu gösteriyor..

Link to post
Sitelerde Paylaş
diyorum ki; sizin iddia ettiğiniz gibi Kuran'ı kendi yazmış olsa neden servetine servet katmasın ki? sen kalk yeni bir din çıkar ve saltanatını sürme! akıl mantık işi değil..

Bir insanın servet düşkünü olmaması; söylediklerinin, yazdıklarının tümünün doğru olduğunu göstermez.

Servet-saltanat sahibi olmamak, belki güven veren bir niteliktir ama doğruluğa, dürüstlüğe, haklılığa eşit anlam oluşturmaz.

Böyle bir mantık yürütürseniz Davud'un, Süleyman'ın peygamberliğini açıklayamazsınız.

Ya da servet düşkünü olmayanlar içinde müslümanlığı kabul etmeyen, başka inançta diretenlerin de doğru söylediklerini, doğru yaptıklarını kabul etmek zorunda kalırsınız.

Örneğin Che Guavera. Ateisttir, materyalisttir ama Küba'da devrimin saltanatını sürmek varken, Latin Amerika'da savaşa devamı tercih etmiş ve ölümü göze almıştır.

Link to post
Sitelerde Paylaş

sen bilmezsin ve bunu yaşayamazsın ama yine de anlatmaya çalışayım;

Kuran'ın bir özelliği kendini herkese açmamasıdır..bu durum çok uçuk gelir sizin gibi akılcılara..arz-talep meselesi..onu kim hangi amaçla ve hangi niyetle okursa onu elde eder...siz her baktığınızda binlerce kusur görürsünüz,biz baktığımızda milyonlarca hakikat görürüz..bunu anlanı beklemiyorum çünkü anlasaydın ateist olmazdın..

Herkes göremiyorsa ateist forumda ne işin var? Neden görenlerle birlikte değilsin? Göremeyenlere peygamber bile gösteremiyor madem sen neyi test ediyorsun? Özel bir yeteneğin mi var, yeni peygamber misin? Bu forumda bulunma amacın nedir kardeşim, iddian nedir? Mecazı hicazı kalp gözünü bırak yeni birşeyin var mı? Herhangi bir nesnel tartışmaya girip birşey anlatabiliyor musun? Herhangi bir bilimsel veri ile birşeyi kanıtlayabiliyor musun? Veya bilimsel olarak kanıtlanan birşeyi çürütebiliyor musun?

freeman06 teizmin sığlığının küçük bir örneğisin, bak bu hakaret anlamında değil teizmin aklı başında temsilcileri var ama onlardan değilsin şimdilik. Birşeyler konuşabilmek için yeterliliğin yok, buraya hissettiklerini anlatmaya gelmişsin herhalde. Önce büyük abilerin neler yazmış ve nasıl çürütülmüşler bir oku, aydınlan. Sonra konuşacak fikrin kalırsa ortaya korsun.

Hala kalp gözü falan diyeceksen bu forum sana birşey kazandırmaz, "bu söylemlerle" ise sen bu foruma "mesaj sayısından" başka birşey kazandırmazsın.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Herkes göremiyorsa ateist forumda ne işin var? Neden görenlerle birlikte değilsin? Göremeyenlere peygamber bile gösteremiyor madem sen neyi test ediyorsun? Özel bir yeteneğin mi var, yeni peygamber misin? Bu forumda bulunma amacın nedir kardeşim, iddian nedir? Mecazı hicazı kalp gözünü bırak yeni birşeyin var mı? Herhangi bir nesnel tartışmaya girip birşey anlatabiliyor musun? Herhangi bir bilimsel veri ile birşeyi kanıtlayabiliyor musun? Veya bilimsel olarak kanıtlanan birşeyi çürütebiliyor musun?

freeman06 teizmin sığlığının küçük bir örneğisin, bak bu hakaret anlamında değil teizmin aklı başında temsilcileri var ama onlardan değilsin şimdilik. Birşeyler konuşabilmek için yeterliliğin yok, buraya hissettiklerini anlatmaya gelmişsin herhalde. Önce büyük abilerin neler yazmış ve nasıl çürütülmüşler bir oku, aydınlan. Sonra konuşacak fikrin kalırsa ortaya korsun.

Hala kalp gözü falan diyeceksen bu forum sana birşey kazandırmaz, "bu söylemlerle" ise sen bu foruma "mesaj sayısından" başka birşey kazandırmazsın.

kimmiş o çürütülen abiler anlat hele..s

ayrıca en eskimisin yenimisin bilmiyorum uzun süre yoktum..

ben bu forumdan kaç kez atıldığımı bile sayamadım..bilmem birşeyler çağrıştırdımı..

Link to post
Sitelerde Paylaş
neyi kimden öğrendiğinizi bile bilmiyorsunuz..

Bilmeye çok iyi biliyoruz da bunda hiç bir olağanüstülük yok. Ha yani şimdi Türkler Araplarla tanışmasa sanat olmayacaktı öyle mi? Komik bari olmayın. Orta Asyadan batıya doğru göç eden Türkler Hazar denizi kıyılarına geldiklerinde büyük kısmı güneye döndü. Onlar Arapça'dan "san'a" sözcüğünü öğrendi. Az kısmı ise kuzeye döndü, şimdiki Macarlar olan bunlar da Avrupa'dan "art" sözcüğünü öğrendi. Bu kadar yani, bir olağanüstülük yok.

Araplar herhalde ağaçtan yay, demirden kılıç, kerpiçten baraka, topraktan kap yapıyorlardı, bunlar da "san'a" dır. Bunda hiç bir keramet yok.

Türkler göçebeydi, yerleşik düzene geçtiler ve yerel kültürlerden aldıklarıyla bu işi yaptılar. Tamamen kültürel bir olayda ne keramet arıyorsunuz ki?

Araplar kalıcı eserler yapmamışlardır. Ev üstüne ev bina etmenin gurur, isyan ve büyüklenme olduğu hakkında hadisler vardır. Kültür böyle. Heykel, kabartma, saray, tapınak, bunlar Arap kültüründe yoktur. Bir Kabe yapmışlar sembolik, oda yamuk yumuk son derece uyduruk, ölçüsüz hesapsız saçma bir yapıdır. Hiç bir ölçüsü diğer tarafını tutmaz. Araplar çok kadın ve çok deveyi zenginlik sayardı. Araplar o kadar mühendislik cahilidir ki Kudüs'teki Süleyman mabedi ve sarayını kafaları basmadığı için cinlerin şeytanların yaptığı Kuran'da yazar. Hadiste de "biz hesap bilmeyiz. Ay'a bakar oruç tutar, Ay'a bakar bayram ederiz" denmiştir. Bu ayrı bir rezalet. En ilkel topluluklar güneş takvimini bulmuşken Araplar Ay takvimi kullanmışlardır ve bu takvim mevsimlere uyum sağlayamaz. Taş devri insanı güneşi gözlemiş ve İngiltere'de ünlü ve muhteşem taş yapıt Stonehenge'i yapmışlardır. Bu yapı şaşılacak derecede güneşe endekslidir.

Muhammed'in zengin olmadığını ise Kuran yalanlar. İnşirah adlı pasajında. Sapkındın, doğru yolu gösterdik, yetimdin koruduk ve fakirdin zengin yaptık der. Tabii ilahi ilimler zengini yaptık filan diye çarpıtıp atış serbest ama yemeyiz. Çünkü ganimet paylaşımı hakkında sure vardır. Enfal adlı pasajda Muhammed ilk cümleye açgözlülükle ganimetin tamamını alacağını belirterek başlarken sonra geri adım atıp beşte birine razı olur. Ganimet de kadın ve devedir. Mekkelilerin sarayları yoktu ki saraylarına el koysun. Araplarda böyle bir gelenek yoktur zaten...

tarihinde demirefe tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Buharî ve Müslim’in yaptıkları rivayette, Hz. Aişe’nin bildirdiğine göre Peygamberimiz (a.s.m) şöyle buyurdu: “Biz miras bırakmayız; bizim geriye bıraktığımız her şeyimiz sadakadır.”

Peygamberimiz (a.s.m) vefat ettiği zaman geriye bıraktığı malı: Zaruri olarak kullandığı elbisesi, birkaç su kabı, içinde yıkandıkları tekne, iki adet kilim, bir çarşaf, makas, tarak, misvak gibi eşyaları, kılıç, ok, zırh, mızrak, miğfer'den oluşan silahları, “Düldül” adındaki bir devesi, savaş ganimeti olarak payına düşen ve devlet reisi olarak bundan ihtiyaç sahiplerinin ihtiyaçlarını gidermekle yükümlü olduğu; “Fedek” arazinin yarısı, Ümmü’l-Kura’nın üçte biri, Hayber’den kendisine düşen beşte biri olan payı ve Ben-i Nadir’den bir kaleden ibaret olan arazî ki bunların tamamını Müslümanlara tasadduk etmiştir. (bk. Tirmizî, Şemail, s.149)

Şimdi iddia edildiği gibi Kuran'ı kendi yazmış olan birisinin mal varlığını düşünürsek; Saraylar,Haremler,Küplerce altınlar,Dev tapınaklar,sayısız develer vs vs vs bunların olması gerekirdi..Çünkü diğer çok tanrılı dinlerde durum böyleydi..sadece tapınaklara sunulan adaklarla bile köşe oldular adamlar..İslam dinini insanlara kabul ettirmekle neler neler elde etmiş değilmi..

eee daha ne olsun? O zamanda toprak o kadar gelişmişti ki, Muhammet toprak sahibi olana kadar faizi yasaklamadı, ancak Medine'ye kaçıp, toprak sahibi olunca kapitalin idaresini kontrol altına almak ve toprak sahiplerini avantajlı yapmak için faizi yasakladı. Akabinde topraklar değer kazanmaya başladı, çünkü paranın değeri düştü. Bu nedenle Ebubekir ve Ali Fedek arazisi için kavga ettiler. Düşünün iki büyük halifeyi birbirine düşürecek kadar kıymetli bir toprak parçasından bahsediyoruz.

NOT: Faizin yasaklanmasının kuranın inmesinden yıllar sonra olmasının altında yatan etmeni araştırınız. Eğer faiz kötü idiyse neden en başında yasaklanmadı?

Link to post
Sitelerde Paylaş

arap ülkelerinde 8 yaşındaki çocuğu kurşuna dizdiler...

Al sana uygarlık ve uygar yasalar!!! ;

""Yargıtay 14. Ceza Dairesi, kamuoyunda “utanç davası” olarak bilinen, Mardin’de 13 yaşında satıldığı 26 kişinin tecavüzüne uğrayan N.Ç. ile ilgili davada, büyük eleştirilere neden olan mahkeme yorumunu doğru buldu."" 30 Ekim 2011- habertürk

Link to post
Sitelerde Paylaş

sen şaman ismini alıp kullanma sempatisini gösterip sonra dönüp benim sçtğm kaba burnunu batırıyorsan sana sözüm yok eyvallah.

senden bir iskm olmaz, sen feleğini şaşırmış anguttan başka bir şey değilsin.

benim tepemi attırma g. oğlanı seni

Bu kadar küfürü neden yedim anlayamadım!? Sağlıklı bir tepki değil senin gösterdiğin.

Neyse ben akıl saglıgı yerinde insanlarla konuştuğumu düşünmüştüm. Bana lafla sataşıp cevabını alınca böyle tepki olmamalı bence! İyi oldu olacak ne yiyeceğimi de sana sorayım. Sana ne benim takma ismimden... Konuyla ilgili yazacaksan yaz yoksa bana sataşma! Benim ağzımda iyi küfür yapar hatta âlâsını yapar...

tarihinde şaman tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Al sana uygarlık ve uygar yasalar!!! ;

""Yargıtay 14. Ceza Dairesi, kamuoyunda “utanç davası” olarak bilinen, Mardin’de 13 yaşında satıldığı 26 kişinin tecavüzüne uğrayan N.Ç. ile ilgili davada, büyük eleştirilere neden olan mahkeme yorumunu doğru buldu."" 30 Ekim 2011- habertürk

İyi de bunlar zaten AKP li yargıçlar. Yani dindar kesimdenler. Bu mahkemeler bizim değil ki.

Link to post
Sitelerde Paylaş

eee daha ne olsun? O zamanda toprak o kadar gelişmişti ki, Muhammet toprak sahibi olana kadar faizi yasaklamadı, ancak Medine'ye kaçıp, toprak sahibi olunca kapitalin idaresini kontrol altına almak ve toprak sahiplerini avantajlı yapmak için faizi yasakladı. Akabinde topraklar değer kazanmaya başladı, çünkü paranın değeri düştü. Bu nedenle Ebubekir ve Ali Fedek arazisi için kavga ettiler. Düşünün iki büyük halifeyi birbirine düşürecek kadar kıymetli bir toprak parçasından bahsediyoruz.

NOT: Faizin yasaklanmasının kuranın inmesinden yıllar sonra olmasının altında yatan etmeni araştırınız. Eğer faiz kötü idiyse neden en başında yasaklanmadı?

O toprakları (haşa) bankadan faizli kredi çekip mi aldı..hayal gücünüz ne kadar geniş.

ayrıca alkol de kötüydü ancak hemen yasaklanmadı.medineye göç ettikten sonra bile müslümanlar halen alkol içiyorlardı..insanlar eski kültürleri bir anda terkedemiyorlar.faizciliğin bundan bir farkı yok..

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...