Jump to content

Süt Akrabalar Arası Evlilik Yasağı


Recommended Posts

İslam dahil bütün dinler akıl ve mantık ölçülerine göre değil toplumun sosyolojik özelliklerine göre yapılanır.

Dini değerleri modern mantıkla açıklamak olanaksızdır.

Yakın akraba ile evlenmeyi yasaklamayan bir din, süt kardeşliğinden doğan akrabalıklar

arası (süt anneleri, süt kız kardeşleri) evlenmeyi haram kılmıştır. Nisa 23.

Karınızın emzirdiği kız çocuğunu (süt kızınızı) şehvetle severseniz karınız size haram

olur der islam alimleri. Doğrudan memeden içilmezse, içilen süt miktarı sınırı gibi

sorular/sorunlar yanıtlanmıştır müslümanların değer verdiği kitaplarda.

Peki neden süt kardeşi ile evlenilmez? Sorun ne? Bu yasaktaki mantık nedir?

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 111
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Hammurabi Kanunları:

Madde-194. Bir adam çocuğuna bir sütanne tutar da eğer çocuk onun ellerinde ölürse;

Ve sütanne, anne ve babaya haber vermeksizin başka bir çocuğu emzirirse;

Onlar, sütanne'yi haber vermeksizin başka bir çocuğu emzirmekle suçlayabilirler ve onun memeleri kesilir.

Süt kardeşle evlilik yasağı eski toplumlardan, Sümerlerden gelir.

Kanunları aynı İslam'da olduğu gibi şöyle özetlenir:

“Emenin emzirene nefsi haramdır, emzirenin emene nesli haramdır.”

Yani, emen çocuk emzirenin diğer çocuklarıyla evlenemeyeceği gibi, onun emzirdiği her çocuğun neslinden biriyle de evlenemez.

Hammurabi Yasasında, çocuk öldüğü için sütanne cezalandırılmıyor. O anne-babanın iznini almadan başka bir çocuğu emzirdiği için memeleri kesiliyor.

Çünkü emzirdiği başka çocuğun nesliyle kendi neslinden biri evlendiğinde dine karşı suç işlemiş sayılacaklarına inanıyorlar ve bu tür evliliğe murdar-kirli gözüyle bakıyorlar.

Bu kanunda muallak bir konu var.

Süt annenin elinde ölen çocuğun önemi belirsiz. Ortada ölen bir çocuk olmasaydı, başka çocuğu emzirmek serbest olacaktı gibi anlaşılıyor.

Ya da süt kardeş saçmalığı gibi, mantıksız-saçma bir kanun.

Tabi asıl saçma olan, günümüz İslamcılarının hala bu zırvaları savunuyor olabilmeleri.

1 yaşındaki çocuğun bile evlendirilebileceğini söyleyenler; süt kardeş neslinin birbiriyle evlenemeyeceğine inanabiliyor ve savunabiliyor.

İşte din ve dini inanç böyle birşey!

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kan kardeşliği nasıl uydurma, akıl dışı, saçma ve dogmatikse, süt kardeşliği de aynıdır. Sütle hiç bir yakınlık oluşmaz.

Kan verdiğin kardeşin oluyor mu arkadaş? Hayır. Sütle ne olabilir yahu? Bir zerre bir şey olmaz!

İslamcılar öyle demiyor.

Akraba evliliğinden kaynaklanan sakatlıkların, hastalıkların aslında süt hısımlığından kaynaklandığını iddia ediyorlar.

Bloğumda bu konuya yer verdim:

İslam'da Süt Kardeşliği

tarihinde Pante tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Inkar edilemeyecek kadar sabit olan bu sut kardesligi hukmunu, dindar bilim adamlari ispatlayabilmek icin cok "bilimsel" arastirmalar yapmislar.

Anne sutu bagisiklik sistemine ve baska organlara etki ediyormus. Halen bilimin cozemedigi sirlar varmis anne sutunde. O yuzden yasaklanmis.

Islamin butun hukumleri, peygamberin sunnetlerinin arkasinda aslinda cok bilimsel sirlar vardir. Aslinda bu konularda arastirma yapmak gerekir!

Mesela sinegin bir kanadinda zehir, oburunde panzehir bulunmasi cok onemli bir bilimsel gelismedir!

Sag elle yemek de oyle. Sag elden salgilanan maddeler antioksidan ozellikteyken, sol elden zararli maddeler salgilaniyormus...

Lokman hekim olumsuzlugun sirrini bulmus, ama gerekli otlari bulamadan niyazi olmus...

Goruluyor ki, Islam'la bilim asla catismaz, Islam bilime yol gosterir!

Iste, kapi gibi ispat, anlayana...

Link to post
Sitelerde Paylaş

İslam dahil bütün dinler akıl ve mantık ölçülerine göre değil toplumun sosyolojik özelliklerine göre yapılanır.

Dini değerleri modern mantıkla açıklamak olanaksızdır.

Yakın akraba ile evlenmeyi yasaklamayan bir din, süt kardeşliğinden doğan akrabalıklar

arası (süt anneleri, süt kız kardeşleri) evlenmeyi haram kılmıştır. Nisa 23.

Karınızın emzirdiği kız çocuğunu (süt kızınızı) şehvetle severseniz karınız size haram

olur der islam alimleri. Doğrudan memeden içilmezse, içilen süt miktarı sınırı gibi

sorular/sorunlar yanıtlanmıştır müslümanların değer verdiği kitaplarda.

Peki neden süt kardeşi ile evlenilmez? Sorun ne? Bu yasaktaki mantık nedir?

Bilgisizlik... Gerçek yakın akrabalar arası evliliği sünnet yap, hiç akraba olmayanlar arasındaki evliliği ise gereksiz yere yasak kıl... Neresinden tutsak elimizde kalan antik bir inanç sistemi...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu konuda bilimsel dergilerde (sosyal antropoloji) oldukça fazla araştırma var.

Milk Kinship in Islam diye kitap bile var. Saçmalık olarak görüyorlar ama adamlar araştırmışlar.

Süt akrabalığının ingilizcesi Milk Kinship

Kaynaklar: Google Akademik Araması

Birçok farklı görüşler var. Anladığım kadarıyla;

  1. Mahrem ve kutsal sayılan meme ve buna bağlı kardeşlik. (Pagan kültürü)
  2. Süt veren anneler genelde toplumun alt kesimi oluyor.
    Yakınlaşmadan dolayı alt kesimden biri ile evliliği engellemek.
    Amaç sınıf farklılığını, mirası korumak. (Sosyolojik)
  3. Süt emme sırasında çocuğa anneden karakter vb. geçmesi. (Simya)
  4. Emilen sütün erkek çocuğun spermlerine geçtiğinin düşünülmesi. (Simya)
  5. Kadının sütünün rahimdeki kanın süzülmesinden geldiğinin düşünülmesinden gelen kardeşlik.
    Rahimden besleniyorlarmış gibi düşünülmesinden gelen karındaşlık. (Simya)

Benim düşüncem simya. Bilgisizlik, cahillik. Bir de benim sallama düşüncem de var ama biraz daha araştırayım.

Ben de 4'e benzer düşünüyorum.

Sanki süt ile meni arasında bir ilişki görüyorlar.

Tarık 7 ayeti benim aklıma hep bunu getirmiştir.

Ne alakası var meninin kaburga ve bel arasından gelmesinin.

Meni ile gelen hısımlılığın sütle de gelebileceği düşünülmüş olmalı.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Her canlıya kainatta rol biçilmiştir. O da görevini yerine getirdiğinde canını teslim ediyor.

Ne görevi yahu?

Eşek arısı soktuğunda bir halt olmuyor. Çok kızgınsa birkaç kez sokuyor.

Ama bal arısının iğnesinin evrimsel yapısı, ölümüne sebep oluyor.

Birkaç bin yıl sonra belki onların iğnesi de geri çıkacak yapıya kavuşacak.

O zaman Allah, yeni bir arı nesli mi yaratmış olacak? :D

Link to post
Sitelerde Paylaş
bal arısı

Arkadaşlar, bal arısının iğnesi daha etkindir. Çünkü iğnesini bir kez batırdı mı, arıyı uzaklaştırsanız da iğne ve ona bağlı zehir bezi saplı kalır. Zehir bezi içindeki tüm zehiri boşaltıncaya kadar pompalama yapmaya devam eder. Eşek arısı beş kere de soksa bu etkinliği sağlayamaz. O yüzden bal arısı soktuğunda iğnesini üstten tutmadan bir an önce çıkarın. Üstten tutar sıkarsanız biraz daha zehir boşalır.

Beni eşek arısı soktuğunda küçük bir kızarıklık oluşur. Ama bir sefer yolculukta camdan giren bir bal arısının sapladığı iğneyi çıkarmak için sağa çekecek uygun yer bulayım diye beş dakika vakit kaybettiğimde tüm boynum ve sırtım kızardı. Neredeyse hastaneye gidecektim.

Bal arısı gerçekten evrimin harikası müthiş bir canlı. Son derece saygı duyarım. Ateist olmasam kutsal sayardım. Kediler, kuşlar ve sosyal böcekler (bal arısı ve karınca gibi) en hayran olduğum türlerdir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

süt akrabalığının altındaki mantığı bende çözemedim...

eski toplumda bu uygulamanın olduğunu görüyoruz...

eski toplumdaki bazı kuralların bu gün anlamsız absürt gelmesi genelde o toplum yapısını bilmemekten kaynaklanıyor...

iyice derinliğine analiz edince günümüzeki bazı uygulmaların izdüşümü olduğunu farkediyoruz...

mesela saç tıraşı ...

saçı farklı kesen berebe el kesme cezası mı ne veriliyor muş...

bu gün çok abuk subuk gelen bu uygulamanın sebebi araştırılınca az çok anlaşılır hale geliyor...

saç traşı bir kimlik cüzdanı gibiymiş...

bir köleyi hür gibi traş etmek yahut namuslu bir kadını fahişe gibi traş etmek kimlik değiştirmeye giriyormuş...

şimdi de nüfüs cüzdanındaki bilgileri değişitirmek tahrifat yapmak belli bir cezayı gerektiiriyor...

kuran toplumunda süt akrabalığı uygulanıyor anlaşıldığı kadarıyla...

bu devam ettirilmiş...

özellikle anne baba ve kardeşlerle evliliği yasaklamayı ensesti belli bir sınırda tutmak istemek olarak düşünebiliriz belki...

bu anlamda evlatlığın boşandığı eşiyle bile evlenebilmeye izin verilmesi ensestin sınırlarını belirlemek noktasında bir uygulama olarak düşünülebilir...

ama iki kızkardeşle aynı anda evlenmek ile süt akrabalığın da evilik yasağına dahil edilmesini bu ensest yasağıyla bağdaştırmak mümkün değil gibi...

yani kuralın altındaki anafikri tam bulamadık...

Link to post
Sitelerde Paylaş

sadece kelimelerin anlamlandırmakla bir metni anlayamazsınız.

bağlamı yani ortamın şartlarını bilmeniz lazım,zaman işledikçe bağlamdan uzaklaşırsınız.

ilk muhatabların çağının kültürüne sahip olmadan,o kültürü anlamadan yapılan eleştiriler

modern muhataplar tarafından-kendi kültürleri gereği-saçma olarak nitelendirilmesi doğaldır.

mesajın -Kuranın- ilk muhataplarının zamanında bir çocuğın emzirilmesi önemli bir konuydu.

emzirilen,emzirten,emziren açısından.

çeşitli sebeblerden ememeyen yahut emzirilmeyen çocuklara bir süt anne bulunurdu.

Kuran bunu en az 2 yıl olarak belirlerken,muhammedin 4 yıl süt annesinin yanında kaldığı düşünülürse

Bu süt anne aynı zamanda diğer ihtiyaçlarını karşılayan,evinin kapılarını açan 2. bir anne oluyor.

çocuğun ve süt annenin bütün ihtiyaçlarının karşılanması ilkesi,onların artık bir aile olması

emziren ve emzirenin her iki aile bireylerinin kaynaşması,iki farklı ailenin bir olarak görülmesi

kan bağıyla kurulan yapı gibi,süt bağıyla kurulan bu yapıyı bu anlayışa göre analiz etmek gerekmektedir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

sadece kelimelerin anlamlandırmakla bir metni anlayamazsınız.

bağlamı yani ortamın şartlarını bilmeniz lazım,zaman işledikçe bağlamdan uzaklaşırsınız.

ilk muhatabların çağının kültürüne sahip olmadan,o kültürü anlamadan yapılan eleştiriler

modern muhataplar tarafından-kendi kültürleri gereği-saçma olarak nitelendirilmesi doğaldır.

mesajın -Kuranın- ilk muhataplarının zamanında bir çocuğın emzirilmesi önemli bir konuydu.

emzirilen,emzirten,emziren açısından.

çeşitli sebeblerden ememeyen yahut emzirilmeyen çocuklara bir süt anne bulunurdu.

Kuran bunu en az 2 yıl olarak belirlerken,muhammedin 4 yıl süt annesinin yanında kaldığı düşünülürse

Bu süt anne aynı zamanda diğer ihtiyaçlarını karşılayan,evinin kapılarını açan 2. bir anne oluyor.

çocuğun ve süt annenin bütün ihtiyaçlarının karşılanması ilkesi,onların artık bir aile olması

emziren ve emzirenin her iki aile bireylerinin kaynaşması,iki farklı ailenin bir olarak görülmesi

kan bağıyla kurulan yapı gibi,süt bağıyla kurulan bu yapıyı bu anlayışa göre analiz etmek gerekmektedir.

Evlatlık eşiyle evlenmeyi bu açıklamanın neresine sığdıracağız :)

Link to post
Sitelerde Paylaş

Evlatlık eşiyle evlenmenin bir ateist için ne gibi bir sakıncası olabilir?

Midesi almaz :(

Midesi alanlara afiyet olsun.

Not:Bu arada seni non-teistler konusunda kandırmışlar :) Kan man içmiyoruz, aklında olsun, kedi kesenler de biz değiliz. Kadınları taşlayarak da öldürmeyiz. Cadı da avlamadık.

tarihinde alpan tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Tartışmaya katıl

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Misafir
Bu konuyu yanıtla

×   Yapıştırdığınız içerik biçimlendirme içeriyor.   Biçimlendirmeyi Temizle

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Yükleniyor ...
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


×
×
  • Yeni Oluştur...