materyalistyobaz 0 Oluşturuldu: Şubat 8, 2012 Raporla Share Oluşturuldu: Şubat 8, 2012 Diyanet İşleri BAKARA 2/178. Ey İnananlar! Öldürülenler hakkında size kısas farz kılındı: Hür ile hür insan, köle ile köle ve kadın ile kadın. Öldüren, ölenin kardeşi tarafından bağışlanmışsa, kendisine örfe uymak ve bağışlayana güzellikle diyet ödemek gerekir. Bu, Rabbinizden bir hafifletme ve rahmettir. Bundan sonra tecavüzde bulunana elem verici azab vardır. Aorskaya nikli arkadaşımız bize bu ayetin hikmetlerini,faziletlerini,modern hukuka uygunluğunu,"dişiye dişi, köleye köle" ifadelerinin ne müthiş hikmetler barındırdığını açıklayacak ve öğretecekmiş. Öyleyse buyursun söz sizde sayın aorskaya ; Link to post Sitelerde Paylaş
kirec 0 Şubat 8, 2012 gönderildi Raporla Share Şubat 8, 2012 gönderildi kısas bir hak olarak verilmelidir... ama dayatılmamalıdır... yani isteyen kısas hakkını kulanabilmeli istemeyen bundan vazgeçip başka bir cezayı seçebilmelidir... Link to post Sitelerde Paylaş
herakles79 0 Şubat 8, 2012 gönderildi Raporla Share Şubat 8, 2012 gönderildi Kısas ayetinde gidin öldüreni veya öldürene denk birini öldürün yazmıyor zaten.Kısası kan davası sanan şaşkolozlar olabilir. Link to post Sitelerde Paylaş
kaşif 0 Şubat 8, 2012 gönderildi Raporla Share Şubat 8, 2012 gönderildi Kısas ayetinde gidin öldüreni veya öldürene denk birini öldürün yazmıyor zaten.Kısası kan davası sanan şaşkolozlar olabilir. Kim öldürülecek peki? Link to post Sitelerde Paylaş
kaşif 0 Şubat 8, 2012 gönderildi Raporla Share Şubat 8, 2012 gönderildi kısas bir hak olarak verilmelidir... ama dayatılmamalıdır... yani isteyen kısas hakkını kulanabilmeli istemeyen bundan vazgeçip başka bir cezayı seçebilmelidir... Ayet dayatıyor ama... Size kısas farz kılındı diyor. Sizin tercihinize kalmıştır denmiyor. Link to post Sitelerde Paylaş
herakles79 0 Şubat 8, 2012 gönderildi Raporla Share Şubat 8, 2012 gönderildi Ayet dayatıyor ama... Size kısas farz kılındı diyor. Sizin tercihinize kalmıştır denmiyor. Öldürenler hakkında demiyor ama.Öldürülenleri kısas edecekmişin. Link to post Sitelerde Paylaş
kirec 0 Şubat 8, 2012 gönderildi Raporla Share Şubat 8, 2012 gönderildi Ayet dayatıyor ama... Size kısas farz kılındı diyor. Sizin tercihinize kalmıştır denmiyor. nasıl dayatıyor ... dayatma demek mutlaka kıyas uygulanmalıdır demektir demi... hiç bir çıkış yolu olamaz... efendim ben kısas yapmak istemiyorum affediyorum yahut buna başka ceza verilsin diyemezsiniz... eğer böyle bir durum varsa gerççekten bir dayatma var demektir... halbuki daha cümlenin devamında afetmekten vazgeçme ihtimalinden bahsediliyor... böyle dayatma mı olur... Link to post Sitelerde Paylaş
searcher1 0 Şubat 8, 2012 gönderildi Raporla Share Şubat 8, 2012 gönderildi Sen bakma Muhammed'e kireç, sanki o ne dediğini biliyor muydu? Önce farz kılındı demiş, sonra affedebilirsiniz demiş. Mekke'deyken ayrı konuşmuş, Medine'deyken ayrı. Bu yüzden dinleyenlerin de kafasını karıştırmış. Müşrikler müslümanlara bu Muhammed sizi kekliyor demişler, bir gün başka, diğer gün başka söylüyor demişler. Muhammed'de adamların sesini kısmak için hemen bir ayet uydurmuş, "Biz bir ayeti unutturursak ya da geçersiz kılarsak daha iyisini getiririz" diye. 23 yılda söylenen bütün sözlerin birbiri ile tutarlı olmasını beklemek saflık zaten. Link to post Sitelerde Paylaş
materyalistyobaz 0 Şubat 8, 2012 gönderildi Yazar Raporla Share Şubat 8, 2012 gönderildi Bir müslüman çıksın da bu ayetten ne halt anladığını yazsın bir zahmet. Aorskaya'dan ses yok zira. Link to post Sitelerde Paylaş
shef 0 Şubat 8, 2012 gönderildi Raporla Share Şubat 8, 2012 gönderildi Ayette şöyle bir ibare var:"Hür ile hür insan, köle ile köle ve kadın ile kadın" Yani ölen ile öldürülenin aynı sınıfta olması gibi bir durum sözkonusu. Bu duruma dayanarak şöyle bir soru soralım: Eğer bir adam bir kadını öldürürse, cezayı alacak olan kişi katilin karısı mı olacak? Link to post Sitelerde Paylaş
kirec 0 Şubat 8, 2012 gönderildi Raporla Share Şubat 8, 2012 gönderildi Bir müslüman çıksın da bu ayetten ne halt anladığını yazsın bir zahmet. Aorskaya'dan ses yok zira. biri senin kardeşini yada çocuğunu yada babanı kasden taammüden öldürürse sen de o katilin öldürülmesini isteyebilirisin... öldüren kişi ister kodaman ister yönetici ister zengin ister erkek kadın ne olursa olsun farketmez... ama yok öldürülmesin madem ama başka bir ceza verilsin ve tazminat da ödesin gibi bir seçeneğide seçebilirisin... Link to post Sitelerde Paylaş
shef 0 Şubat 8, 2012 gönderildi Raporla Share Şubat 8, 2012 gönderildi (düzenlendi) biri senin kardeşini yada çocuğunu yada babanı kasden taammüden öldürürse sen de o katilin öldürülmesini isteyebilirisin... öldüren kişi ister kodaman ister yönetici ister zengin ister erkek kadın ne olursa olsun farketmez... ama yok öldürülmesin madem ama başka bir ceza verilsin ve tazminat da ödesin gibi bir seçeneğide seçebilirisin... Tamamda bir kadın bir erkek tarafından öldürülürse ne olacak? Zira ayette "kadına kadın" deniyor ne yapılır bu durumda? Şubat 8, 2012 tarihinde shef tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
materyalistyobaz 0 Şubat 8, 2012 gönderildi Yazar Raporla Share Şubat 8, 2012 gönderildi Bak bir üstündeki arkadaş nasıl anlamış ayeti. Şimdi iki ihtimal var, farklı yorumlar gelirse 3,4. ihtimaller olacak. Muhammedin cinsel hayatına,saçma masallara sayfalar ayıran allah en ağır yaptırımı neden böyle bir cümleyle geçiştirmiş ? Herkesin aynı anlayabileceği şekilde ifade etmeyi becerememiş mi ? Kasten kelimesi yerine geçecek bir sözcük göremedim.Ortada müthiş bir belirsizlik var. Sarhoş araba kullansam birini öldürsem ne yapacağız ? Link to post Sitelerde Paylaş
searcher1 0 Şubat 8, 2012 gönderildi Raporla Share Şubat 8, 2012 gönderildi Bak bir üstündeki arkadaş nasıl anlamış ayeti. Şimdi iki ihtimal var, farklı yorumlar gelirse 3,4. ihtimaller olacak. Muhammedin cinsel hayatına,saçma masallara sayfalar ayıran allah en ağır yaptırımı neden böyle bir cümleyle geçiştirmiş ? Herkesin aynı anlayabileceği şekilde ifade etmeyi becerememiş mi ? Kasten kelimesi yerine geçecek bir sözcük göremedim.Ortada müthiş bir belirsizlik var. Sarhoş araba kullansam birini öldürsem ne yapacağız ? Ölen müslümansa, ailesine diyet ödeyeceksin ve mümin bir köle azat edeceksin. Müslüman değilse, onu bilmiyorum. Link to post Sitelerde Paylaş
materyalistyobaz 0 Şubat 8, 2012 gönderildi Yazar Raporla Share Şubat 8, 2012 gönderildi Bir belirsizlik daha çıktı ortaya, öldüren öldürülen müslümansa/değilse ne yapılacak ? Bu da yok ayette. Link to post Sitelerde Paylaş
kaşif 0 Şubat 8, 2012 gönderildi Raporla Share Şubat 8, 2012 gönderildi Öldürenler hakkında demiyor ama.Öldürülenleri kısas edecekmişin. Yani???... Ne demek istiyorsun herakles, ağzından kerpetenle laf çıkıyor. Link to post Sitelerde Paylaş
kirec 0 Şubat 8, 2012 gönderildi Raporla Share Şubat 8, 2012 gönderildi Ölen müslümansa, ailesine diyet ödeyeceksin ve mümin bir köle azat edeceksin. Müslüman değilse, onu bilmiyorum. hata ile öldürme de kısas uygulanmaz başka yaptırımlar uygulanır ... müslüman olup olmaması bişey değiştirmez... Link to post Sitelerde Paylaş
kirec 0 Şubat 8, 2012 gönderildi Raporla Share Şubat 8, 2012 gönderildi Bir belirsizlik daha çıktı ortaya, öldüren öldürülen müslümansa/değilse ne yapılacak ? Bu da yok ayette. yoksa o konu sonucu etkilemez demektir... Link to post Sitelerde Paylaş
kirec 0 Şubat 8, 2012 gönderildi Raporla Share Şubat 8, 2012 gönderildi Tamamda bir kadın bir erkek tarafından öldürülürse ne olacak? Zira ayette "kadına kadın" deniyor ne yapılır bu durumda? öldürenin kadın erkek hür köle olması dikkate alınmaz ... kim öldürdüyse ona kısas uygulanır... yada affedilecekse başka ceza... Link to post Sitelerde Paylaş
shef 0 Şubat 8, 2012 gönderildi Raporla Share Şubat 8, 2012 gönderildi öldürenin kadın erkek hür köle olması dikkate alınmaz ... kim öldürdüyse ona kısas uygulanır... yada affedilecekse başka ceza... Ayeti yok sayıpta mı yorum yaptın yoksa ayette benim anlamadığım birşey mi keşfettin? Açık açık diyor işte: "kadına kadın" hatta bunu geçtim köle birisi hür birisini öldürürse de aynı kafa karıştırıcı işlem ortaya çıkıyor Kireç. Yani Kireç senin dediğini kabul edebilmem için" katili öldürün" demesi gerekirdi ki bu dediğini uygulayalım. Boş yere ayeti çarpıtmanın alemi yok! Keşke hiç olmasaydı dediğiniz ayetlerden biride bu ayet işte! Link to post Sitelerde Paylaş
Recommended Posts