Jump to content

Kuranda Kısas


Recommended Posts

tanrı var ya da yok, buna inanır inanmazsın beni hiç alakadar etmez.

zaten mesele inanmak değil, mesele inançlar uğruna başkalarına zarar verilmesidir.

insanlığın tek derdi budur. (1)

şimdi soruna gelelim, allah var diyelim, ismiyle cismiyle kurandan veya hadislerden veya inananlardan böyle bir allah tasviri yarattın kafanda diyelim.

söyle bakalım dünyanın kütlesini, evreni, iğneden ipliğe her şeyi ol demekle yaratma gücüne sahip istediği şeyi ol dediğinde yapma gücüne sahip bir allah bir tanrı neden insanla konuşsun?

ya da neden en son Muhammedle konuşmuş olsun?

bir tanrı neden bir insanı vekil tayin etsin? (2)

Ben benim. tek başımayım. nerde neye inandığım beni ilgilendirir. ben yaşadığım toplumun minimal kurallarına ve hukuğa bağlı yaşarım.

Daha da gerisi kimseyi bağlamaz.

Buradan çıkışla, diyorum ki benim görüşlerim birilerinin değil benim görüşlerim. (3)

Ve bence, Kuran kitabı ki aslında onun bir adı yoktur, sonradan koyulmuştur, o iki cilt arasında sayfaları olan kitap ya da herneyse, bildiğin bir insan söylemidir.

Çünkü içindeki bilgilerin hiçbirinde bir tanrının sarfedeceği sözler yoktur.

Neden yoktur?

Yktur, çünkü tanrı dendi mi aklımıza kainata yaratan bir şey geliyorsa,kainata yaratan bir güç bir avuç kitapla uğraşacak kadar firasetsiz olmamalı. (4)

Bir de sana abla tavsiyesi olsun; kendini muhammed gibi düşün ve ondan sonra oku. ve de allah yerine başka bir şey düşünerek oku. mesela doğa de o de bu de...

İbrahim gibi yap işte. (5)

Yazılarınızın bazı kısımlarını yukarıdakilerden farklı bulmadığımdan ve kalabalık yapmasın diye (yanlış anlaşılmayacağını umud ederek) almadım.

(1) İnsanların başkasına zarar vermeden istedikleri gibi yaşaması ve inanması benimde, diniminde kabulüdür. Benim dinimde zorlama yoktur, saldırmadıkça kimseye zarar veremezsiniz.

(2) Allah, peygamberleri ve en son Muhammed peygamberi ; insanlara en iyi tebliği insanın yapacağından hareketle elçi tayin etti. Geçmişte de farklı elçiler (örneğin daha mevkili bir insan, yada melek vb.) beklendiği şeklindeki itirazları görüyoruz.

Sizin için bu açıklama yeterli olmayabilir ve buradan yine başka sonuçlara gidebilirsiniz.

(3) Siz kesinlikle sizsiniz, siz bir bireysiniz ve istediğiniz düşüncede, kabulde serbestsiniz. Bundan daha insani bir istek olamaz, en ufak bir şekilde itiraz edilemez.

(4) Mükemmel Yaratacının kuran gibi bir kitap göndermesini onun sıfatlarına uygun bulmadığınızdan kabul etmediğinizi görüyorum. Bu da bir bakış açısı tabi. Ama ban göre yanlış olsa da bu konuda konuşmak istemezseniz burada bırakılmalıdır.

(5) Kesinlikle İbrahim gibi hanif davranmaya çalışıyorum. Allah’ın bir insana verdiği en önemli şeyin akıl olduğunu ve sadece din konusunda değil her konuda bundan mümkün olduğu fazlalıkla yararlanılmasını doğru buluyorum. Sonuçları yanlış çıksa bile, o sona giden olayın akılın kabulünden geçmesi gerektiğini düşünüyorum. Başka akılların ürünlerini de hemen reddedip atmak yerine, faydalanmaya çalışıyorum. Eğer diğer akıl benden daha iyi bir sonuç bulmuşsa kendiminki yerine onu kabulleniyor ve doğru yaptığıma inanıyorum.

Bu nedenle burada sizlerden ve saldırgan davrananları bulunsa dahi genel olarak ateist arkadaşlardan da faydalanıyorum. En azından farklı bakış açıları yakalamamda yardımları oluyor diyebilirim.

Sonuçta aklımızın, düşüncelerimizin sonuçlarını yaşamalıyız…

Konuya yaklaşımınız için teşekkür ederim. Saygılarımla…

tarihinde aorskaya tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 446
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Afrodit, sana tek bir soru sormama izin verir misin lütfen? Başka soru sormayacağım, lütfen dikkatli olarak bir seferde yanıtlarsan sevinirim. Bu Kuran adı verilmiş kitabın yazarının, Muhammed adında akıllı bir adam olduğuna inanıyorsun. Peki, bu adam tartıştığımız kısas ile ilgili cümlesinde "hüre hür, köleye köle, dişiye dişi" demekle sence ne kastetmiş olabilir?

"Bilmiyorum" yanıtı da kabulüm, başka soru sormayacağım.

Senin ne demek istediğini anlıyorum.

Sınıfsal ayrım var demek istiyorsun.

Hür, köle ve kadın.

Hepsi için ayrı bir hukuksal veya toplumsal ayrım var demek istiyorsun.

O cümleden onu anladım diyorsun.

Sorun değil arkadaşım, tanrı manrı cümlesi değil zaten diyorum ben de.

Sıradan bir insandı işte bulunduğu toplumda birşeyler düzeltmeye çalıştı, algısı görgüsü neyse, çapı neyse o kadar yapabildi.

Hür hür ile, abid/kul kul ile, kadın kadın ile diyor....

Kendi iradesiyle yapan, azmettirilen ve dişiler diyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş

anlamadım sen şimdi ne dedin :)

orada bir söylem var.

adamın biri çarpık düzende çıkıyor ve öyle değil şöyle yapılmalı diyor.

düşmanı ne kadar ciddiye alırsan düşmanın o kadar güçlenir.

Düzenin çarpık olduğunu nereden çıkardın?

Belki düzen çok daha iyiydi?

Aksini ispatlayabilir misin?

Selamlar.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Düzenin çarpık olduğunu nereden çıkardın?

Belki düzen çok daha iyiydi?

Aksini ispatlayabilir misin?

Selamlar.

sana göre bana göre değil, ona göre çarpıktı elbette.

şimdi yani her fikir görecelidir.

düşünsene dünyanın yarısı bu adama taparken diğer yarısı nefret ediyor.

peki düzeltiyorum: çarpık olduğunu düşündüğü düzeni değiştirmeye niyetlenmişti.

Link to post
Sitelerde Paylaş

sana göre bana göre değil, ona göre çarpıktı elbette.

şimdi yani her fikir görecelidir.

düşünsene dünyanın yarısı bu adama taparken diğer yarısı nefret ediyor.

peki düzeltiyorum: çarpık olduğunu düşündüğü düzeni değiştirmeye niyetlenmişti.

freand'in başka bir başlıkta alıntıladığı şu ayet ile nasıl bir düzen sağlamaya çalışıyordu merak ediyorum;

O kadar olacak. Muhammed'e her zaman torpil geçiyor. Şu ayete bir bak. B)

AHZAB 50: ''',Bir de Peygamber kendisiyle evlenmek istediği takdirde, kendisini peygambere hibe eden mümin kadını, diğer müminlere değil, sırf sana mahsus olmak üzere helâl kıldık.'''

Şu cümleyi kurabilen adama iyi niyet beslemek başlı başına bir meziyet.

Selamlar.

Link to post
Sitelerde Paylaş

herhangi bir davranışın karşılığında ne yapılmalıdır...

1-hiç bir şey yapılmayabilir...

2-o davranışın aynısı yapılabilir...

3-yada farklı bir davranışla karşılık verilebilir...

bu üç seçenekten hangisini seçmek gerekir...

seçeneğimizi belirlerken neler dikkat etmek gerekir...

ilk davranışın nelere yol açtığına yada açacağına bakılabilir...

karşılık olarak verilecek tepkinin nelere yol açacağına bakılır...

bunları düşünüp taşındıktan sonra en uygun seçeneğe göre davranılır...

yani bu biraz hesap kitap işi gibi gözüküyor...

hazır bir şablon yok...

sürekli ölçme tartma işiyle meşgul olacak zihin...

akıl kullanılacak...

başka yolu yok..

Link to post
Sitelerde Paylaş
Şu cümleyi kurabilen adama iyi niyet beslemek başlı başına bir meziyet.

evet, neden orda "nefsini bahşeden kadın sadece sana özel diyor"

yani başka erkeklere başka kadınlar kendi nefslerini bağışlasa neden olmuyor?

ne diyor ki burda?

ben hep nefsinden beraat eden, kadınlığından vazgeçen anlamışımdır, çünkü başka bir yerde kadınına anne gibi davranacaksan olmaz diyor.

ben de burda hep kendi nefsini bahşeden derken kadınlığından vazgeçen anlamışımdır.

Yanlış mı anlamışım?

Burda tam olarak ne diyor?

tarihinde Afrodit tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

evet, neden orda "nefsini bahşeden kadın sadece sana özel diyor"

yani başka erkeklere başka kadınlar kendi nefslerini bağışlasa neden olmuyor?

ne diyor ki burda?

ben hep nefsinden beraat eden, kadınlığından vazgeçen anlamışımdır, çünkü başka bir yerde kadınına anne gibi davranacaksan olmaz diyor.

ben de burda hep kendi nefsini bahşeden derken kadınlığından vazgeçen anlamışımdır.

Yanlış mı anlamışım?

Burda tam olarak ne diyor?

sadece peygambere özel bir takım öneriler olduğu kabul ediliyor...

mesela peygamberin eşleri o öldükten sonra başkalarıyla evlenemez çünkü onlar sizin analarınızdır gibi bir şey var...

bunu ben pek anlayamam mesela...

peygamber eşlerine diğer kadınlardan iki misli ceza verilmesi olayı var...

nedir acaba bunların nedeni...

Link to post
Sitelerde Paylaş

sadece peygambere özel bir takım öneriler olduğu kabul ediliyor...

mesela peygamberin eşleri o öldükten sonra başkalarıyla evlenemez çünkü onlar sizin analarınızdır gibi bir şey var...

bunu ben pek anlayamam mesela...

peygamber eşlerine diğer kadınlardan iki misli ceza verilmesi olayı var...

nedir acaba bunların nedeni...

elbette senin ve benim olaya bakış açım bambaşka.

ben onun 2 evli olduğunu bilirim.

ilki ölünce bir de mariye ile evlenmiştir o kadar. ben böyle bilirim.

bu adama yazılan özel kütibeler kar değil zarardır.

ona özel iyilik değil, ona özel sorumluluk olarak algılıyorum.

anlatması zor, o nedenle boşver. çünkü böyle yazdıkça benim 1400 yıl önce yaşayıp ölmüş sıradan bir adamı tanrı yaptığımı sanacaklar :)

Link to post
Sitelerde Paylaş

sadece peygambere özel bir takım öneriler olduğu kabul ediliyor...

mesela peygamberin eşleri o öldükten sonra başkalarıyla evlenemez çünkü onlar sizin analarınızdır gibi bir şey var...

bunu ben pek anlayamam mesela...

peygamber eşlerine diğer kadınlardan iki misli ceza verilmesi olayı var...

nedir acaba bunların nedeni...

Anlayamazmısın?, Anlamak istemezmisin? Doğrusunu söyle kirec!

Peygamberin özel konumunu kavrayan herkes, onun bir elçi olduğunu ve elçinin eşlerininde bunu anlamasını, buna göre daha dikkatli olunması gerektiği sonucunu kabul etmesi gerektiğini bilir. Bu nedenle bilgilere en yakın kimseler olarak bu bilgilere uymazlarsa diğerlerine göre daha fazla cezalandırılmalarının mantığını anlarlar.

İnananların gözünde elçinin konması gereken yer; onların eşlerinin de ana olarak kabulüyle çok güzel özetleniyor. İnanan müminde, Peygambere eş olmayı kabul eden kadında bunları kabul etmelidir.

Bunda "neyi anlamak istemiyorsun", yada diğer bir anlatımla; "neyi anlamamak istiyorsun" kirec!

Link to post
Sitelerde Paylaş

elbette senin ve benim olaya bakış açım bambaşka.

ben onun 2 evli olduğunu bilirim.

ilki ölünce bir de mariye ile evlenmiştir o kadar. ben böyle bilirim.

bu adama yazılan özel kütibeler kar değil zarardır.

ona özel iyilik değil, ona özel sorumluluk olarak algılıyorum.

anlatması zor, o nedenle boşver. çünkü böyle yazdıkça benim 1400 yıl önce yaşayıp ölmüş sıradan bir adamı tanrı yaptığımı sanacaklar :)

Hadi hibe edilen nefis olsun seni kırmayacağım. Biliyoruz ki sen yazılana göre vicdanını kurgulayan değil, vicdanına göre yazılanları anlamlandıran birisin. Ancak azgın Muhammed'in yatağına fazladan kadın atmak için ayet yazdığı gerçeği değişmeyecek.

Neyse,

İki evli olduğunu hangi kaynağı delil kabul ederek biliyorsun?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Peygamberin boşanma hakkı yok.Bu yüzden boşandığında mehir ödemek durumu kalmıyor.

Bu hak ne zaman elinden alınmış?

Peygamber olur olmaz mı, yoksa 60 yaşına gelip elden ayaktan düştüğünde mi?

Belki son ayette elinden alınmıştır.

Geniş zamandan bahsederek olayı manipüle ediyorsun.

Selamlar.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Anlayamazmısın?, Anlamak istemezmisin? Doğrusunu söyle kirec!

Peygamberin özel konumunu kavrayan herkes, onun bir elçi olduğunu ve elçinin eşlerininde bunu anlamasını, buna göre daha dikkatli olunması gerektiği sonucunu kabul etmesi gerektiğini bilir. Bu nedenle bilgilere en yakın kimseler olarak bu bilgilere uymazlarsa diğerlerine göre daha fazla cezalandırılmalarının mantığını anlarlar.

İnananların gözünde elçinin konması gereken yer; onların eşlerinin de ana olarak kabulüyle çok güzel özetleniyor. İnanan müminde, Peygambere eş olmayı kabul eden kadında bunları kabul etmelidir.

Bunda "neyi anlamak istemiyorsun", yada diğer bir anlatımla; "neyi anlamamak istiyorsun" kirec!

anlamak isterim...

peygamberin eşleri nasıl oluyor da bizim annelerimiz oluyor...

bzim annelerimiz ancak bizi doğuranlar değil midir...

peygamberin eşi o vefat ettikten sonra yahut ondan boşandıktan sonra evlenmek isteseydi ne kötülüğü vardı...

peygambere özel mehirsiz evlenebilme izninin anlamı nedir...

niçin diğer müminler mehirsiz evlenemez...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu hak ne zaman elinden alınmış?

Peygamber olur olmaz mı, yoksa 60 yaşına gelip elden ayaktan düştüğünde mi?

Belki son ayette elinden alınmıştır.

Geniş zamandan bahsederek olayı manipüle ediyorsun.

Selamlar.

Seninkisi niyet okuma sadece.

Olayı manüpüle eden sen oluyorsun.Çünkü yaş meselesine işine geldiğince atıf yapan sensin.

Mehir boşanan kadına evlenirken belirlenen miktar kadar verilir.

Peygamberle evlenen peygamberin eşi olarak kalacak ve ölecek.Boşanamıyorlar.

Bunu ataerkil bir toplum olan Araplara malzeme vermemek ve çocuk isnat etmemek için yapmıştır kanımca.

tarihinde herakles79 tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Seninkisi niyet okuma sadece.

Olayı manüpüle eden sen oluyorsun.Çünkü yaş meselesine işine geldiğince atıf yapan sensin.

Mehir boşanan kadına evlenirken belirlenen miktar kadar verilir.

Peygamberle evlenen peygamberin eşi olarak kalacak ve ölecek.Boşanamıyorlar.

Bunu ataerkil bir toplum olan Araplara malzeme vermemek ve çocuk isnat etmemek için yapmıştır kanımca.

İyi de ne zaman yapmış.

Link to post
Sitelerde Paylaş

elbette senin ve benim olaya bakış açım bambaşka.

ben onun 2 evli olduğunu bilirim.

ilki ölünce bir de mariye ile evlenmiştir o kadar. ben böyle bilirim.

bu adama yazılan özel kütibeler kar değil zarardır.

ona özel iyilik değil, ona özel sorumluluk olarak algılıyorum.

anlatması zor, o nedenle boşver. çünkü böyle yazdıkça benim 1400 yıl önce yaşayıp ölmüş sıradan bir adamı tanrı yaptığımı sanacaklar :)

Herhalde 12 demek istedin de baştaki 1'i yazmayı unuttun.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Seninkisi niyet okuma sadece.

Olayı manüpüle eden sen oluyorsun.Çünkü yaş meselesine işine geldiğince atıf yapan sensin.

Mehir boşanan kadına evlenirken belirlenen miktar kadar verilir.

Peygamberle evlenen peygamberin eşi olarak kalacak ve ölecek.Boşanamıyorlar.

Mehir evlenirken verilen paradır.

Bunu ataerkil bir toplum olan Araplara malzeme vermemek ve çocuk isnat etmemek için yapmıştır kanımca.

Yok, kıskançlığından yapmış. Sahabelerden birisi o hep bizim kadınlarımızı alıyor, o ölünce de ben Aişe'yi alacağım deyince, bir ayetle bunun önünü kapatmış.

Link to post
Sitelerde Paylaş

İki evli olduğunu hangi kaynağı delil kabul ederek biliyorsun?

uçtuğunu tepesinde bulutla gezdiğini söyleyen aynı kaynaklar çok evli olduğunu da demektedir.

ben sadece tarihe bakıyorum.

sadece 2 kadından çocuk sahibi olmuştur.

o zaman 2 evlidir benim nazarımda.

bu bana göre böyledir.

kime göre ne olduğuna da karışmam, fikrim budur.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...