Jump to content

Kuranda Kısas


Recommended Posts

Ne yaparlar? Öldürürler mi? Bu bir ilkellik ve vahşet itirafı mı?

Biz de söylüyoruz, g bölgenden (buraya yazmak istemediğim için böyle yazıyorum) uydurma filan diyoruz günlük hayatta. Tersine burada kullanmıyorum ben kaba kelimeleri. Konuşma dilinde de karşıyım kullanmaya ama çok kızarsam kullanırım. Söz uçar yazı kalır çünkü.

Öldürmeselerde; herhalde bir şeyler yaparlardı değilmi? Burada bir yanlışı göstermeye çalışıyorum. İnsanların içinde yüzüne karşı yapamayacağın şeyleri arkasından da yapamaman gerekir. bunu gösteriyorum.

Ben senin yüzüne, senin inandıkların, değerli buldukların için aynı şeyleri söylersem sen de bana haklı olarak tepkini koyarsın değilmi?

Ama, herhangi bir isimle, istediğim çirkinliği sana ulaşamayacağın bir yerden yaparsam bir şey yapamazsın değilmi? O zaman ben doğru yapmış olurmuyum.

Bir düşünceyi kabul etmemek onu eleştirmek ayrı, ona hakaret etmek, ona küfretmek ayrıdır.

İyi düşün...

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 446
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Bu sözler ilk defa duyduğumuz şeyler değil. Sizin gibilerin, insanları öncelikle kurandan uzaklaştırma çabalarını, kurandan uzaklaştıramazsa da onun hakkında şüpheye düşürme çabalarını, onun içindekileri yanlış anlamaya çalışmalarını sağlamaya yönelik çabalarınızı biliyoruz.

Hadisçilerin senin gibi "sadece Kuran" diyenlere yönelttiği suçlamalara ne kadar benziyor.

Kuran yerine hadis koy, yazdığın cümleyi tekrar oku.

Şüpheye düşürmeye çalışmadığımı sen de biliyorsun. Zaten şüpheli. Elinde şüpheyi giderecek tek bir delil, kanıt olmadığı için mıymıylıyorsun.

Sorularım hala geçerli.

Sen, bunları söylediğine göre hiç dindarların olmadığı bir ortamda yaşıyor olmalısın. Aksi halde yalancısın. Öyle bir ortamda isende böyle imzalar kullanman çok normal olur. Dedim ya; o zaman "köpeksiz köyde deyneksiz gezensin"dir.

Aksi halde yalancısın. Çünkü; her an her yerde dindar biri çıkacaktır karşına, yada onlarla mutlaka aynı ortamda yaşayacaksındır. İnternette yazdığın imzanın arkasında isen o ortamlarda da bunu göstersene o halde yiğit. Ama bunu yapamazsın değilmi? Kimsenin tanımayacağı bir nick ile kimsenin tanıyamayacağı bir ortamda bunları imza olarak yazman senin kalıbının göstergesidir. İşte senin kabadayalığın buraya kadar, efelenmen buraya kadar... Sen gerçek ortamlar yerine sanal ortamlarda o da bilinemeyecek isimler kullanarak ancak diklenebilirsin...

Yiğitlikten bahsettiğine göre; ne yaparlar bana? Keserler mi?

Mesela senin ortamına girdiğimde, böyle bir tartışmada yeri gelince söylersem döver misiniz beni?

Çevremde müslüman dindar da var, muhafazakarı da var, senin gibi cahili de var, ateist de var, kültürel müslüman olan da var, spagetti canavarına tapınan da var, hristiyan da var. Söylerdin, söyleyemezdin, yiğitsen söyle, söyleyemezsin, döverler, ah yaparlar, keserler çocukluğuna girmeyeceğim. Kullandığımı beyan ettim.

Benim kitabım sana inanma-inanmama özgürlüğü veriyor. İnanmayanların sebeplerini de, din konusundaki düşüncelerini de (yada düşüncesizliklerini de) bu kitaba inananlara zarar verebilecek doğrulukta söylüyor. Sen bu kitaba gerçekten inanmıyorsan kitapta denilenlere neden inanıyorsun. Sen ne kadar mantıksızsın ya. Hem inanmıyorum, ispat edin diyorsun hem de içeriğini doğru kabul edip saldırıyorsun. Sen hangisine inanıyorsun önce onu düşün. İnanmadığına göre belki sana şaka falan yapıyordur, ha ne dersin?

Kitabı bile olmayan bir inanca inanıyor olduğunu göremeyen sen, içeriğinden rahatsız olduğunu beyan ederken onu kabul ettiğini göremiyormusun?

Sen de senin gibi inananlara; müslümanlara inanmayın, onlar sizin düşüncelerinizi değiştirir. Bizim düşüncelerimiz doğrudur, onların ki yanlıştır, pistir diye sadece kendine inananlara söylesen sorun yok.

Ama, inanmamak söz konusu olunca kendinize bile inanmamak gerekir değilmi? İnanç eleştirilecek bir şeyse hiç inanmadan yaşamak zorunda olmalısınız. Ama inançsızlığı savunurken bazı şeylere inanmak, yada inanmak zorunda kalmak çok rahatsız ediyor kişiyi değilmi? Saçmalatabiliyor değilmi?

Kitaba inanmıyorsan içindekilere niye inanıyorsun gibi cümleler kurarak iyice saçmalamaya başladın.

"Ateizm inançtır" deyince inanç olmuyor maalesef. Aptal durumuna düşüyorsun.

Bizim bir şeye inanmadığımız yok. Allah'a inanmamak için Allah diye bir tanrının olabilme ihtimalini göz önüne almamız gerekir.

Bu mefhuma bakarak, "o zaman kendinize de inanmıyorsunuz" gibi 5 yaş seviyesindeki mantıksal çıkarımları kendine sakla.

tarihinde Ulaş'ın sesi bu tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
İyi düşün...

"İyi düşün co!" gibi olmuş ama, düşünecek bir şey yok. Biz çağdışı ve ilkel bir kitaba çağdışı ve ilkel diyoruz. Kanıtlarını da gösteriyoruz. Bunda hakaret olan ne var? Küfür etmiyoruz ki? Kitabında o ilkellikler yazmasa da işkembeden uydursak, hakaret olur. Ama okuyoruz, görüyoruz, ilkel ve çağdışı şeyler yazıyor. Gördüğümüzü söylemeyelim mi? Üç maymunu mu oynayalım? Nerde kaldı inanç özgürlüğü?

Link to post
Sitelerde Paylaş

"İyi düşün co!" gibi olmuş ama, düşünecek bir şey yok. Biz çağdışı ve ilkel bir kitaba çağdışı ve ilkel diyoruz. Kanıtlarını da gösteriyoruz. Bunda hakaret olan ne var? Küfür etmiyoruz ki? Kitabında o ilkellikler yazmasa da işkembeden uydursak, hakaret olur. Ama okuyoruz, görüyoruz, ilkel ve çağdışı şeyler yazıyor. Gördüğümüzü söylemeyelim mi? Üç maymunu mu oynayalım? Nerde kaldı inanç özgürlüğü?

Kim neye isterse ona inansın, ama başkalarına zorlamasın, saldırmasın diyen bir dini daha neyle suçlayabilirsinizki?

İnanç özgürlüğüne en güzel örneği bulduğunuz kitaba da ilkel diyenlerin ilkelliklerini nasıl anlatabilirizki? Bu ilkeller bunu anlayabilirlermiki?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Allah insanlar arasında kısası farz kılıyor...

Peki allah ile insanlar arasında niye kısas yok. Kendisine sırf inanılmadığı için bir insanı sonsuz cehennem azabına hükmetmek hangi vicdana sığar? Bu suçun (allaha göre) karşılığı, cezası bu mu olmalı?

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • 1 month later...

Bakara 178, 3 kısımda ele alınabilir.

1ncisi: Ey iman edenler! Öldürülenler hakkında size kısas farz kılındı. Hüre hür, köleye köle, kadına kadın (öldürülür).

Bu kısım akılları ve vicdanları zorlayan kısmıdır. Kimse de makul bir açıklama getirememektedir. Aşiret yasasıdır.

2ncisi:Ancak her kimin cezası, kardeşi (öldürülenin velisi) tarafından bir miktar bağışlanırsa artık (taraflar) hakkaniyete uymalı ve (öldüren) ona (gereken diyeti) güzellikle ödemelidir.

Bu kısım da egemen olanı, güçlü olanı korumaya yöneliktir. Yine aşiret hukukunun bir parçasıdır. Zayıf olan genelde diyeti kabul edecek veya etmek zorunda bırakılacaktır. Güçlü olan ise her zaman kısas hakkını uygulatacaktır.

3üncüsü:kardeşi (öldürülenin velisi) tarafından

Burada Kuran'da kardeşi ifadesi kullanılırken meallerde velisi kullanılmaktadır. Bu kısımda hatadır. Allah kardeşi demiştir ama kulları herkesin kardeşi olamayacağını öngörerek, kardeşi veli yapmışlardır.

Not:Kardeşi yerine babası ifadesinin kullanılmamasını konuyu sulandıracaklara hatırlatmak isterim.

--------------------------------

Bakara 178. Ey iman edenler! Öldürülenler hakkında size kısas farz kılındı. Hüre hür, köleye köle, kadına kadın (öldürülür). Ancak her kimin cezası, kardeşi (öldürülenin velisi) tarafından bir miktar bağışlanırsa artık (taraflar) hakkaniyete uymalı ve (öldüren) ona (gereken diyeti) güzellikle ödemelidir. Bu söylenenler, Rabbinizden bir hafifletme ve rahmettir. Her kim bundan sonra haddi aşarsa muhakkak onun için elem verici bir azap vardır.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...