Jump to content

Kuranda Kısas


Recommended Posts

Yani konu öyle net ki, "hüre hür, köleye köle, dişiye dişi" cümlesi çıkacak yahu, esprili bir şekilde dile getirdiğim gibi cebrail "patron burada daldırmış, dur ben şunu düzelteyim" dese sorun fazla büyümeyecek!

Ya da tersine cebrail'in "şimdi bu müslümanlar bu ayeti görünce karısını öldüren adama kısas yaparlar, iyisi mi ben şu cümleyi ilave edeyim" demiş, karısını öldüren adamı kısastan kurtarmış da diyebilirsiniz, bu da makul olabilir!

Ama ayet kesinlikle makul değil! Bu cümleyi ya silmenin, ya uydurma, ya yanlışlıkla yazılmış demenin bir yolunu bulmalısınız!

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 446
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

senin icin gercegin hicbir önemi yok.

Maalesef durum söylediğinin tam tersi! Acı gerçek allahın(!) hüre hür, köleye köle, dişiye dişi kısas yapılır demiş olması ve tüm hukuk, adalet, ne var ne yok dümdüz yerle bir etmiş olması! Müslümanların ve senin gibi onların destekçisi liboşların hazmedemediğiniz acı gerçek bu!

Ben gerçek için canımı veririm ve gerçeği acı da olsa kabullenmeyi hayat felsefem sayarım. Beni tek öfkelendiren apaçık gerçeklerin gizlenmeye çabalanması...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Muhammed'in avukatı mıyım ben

Olmadığını biliyorum ama, olayı tüm yönleriyle ortaya koymazsan öyle gibi görünebilirsin. Sen gerçek suçluyu cezalandırmayıp kardeşini cezalandıran bir hukuk sistemi görsen,

"gerçek suçluyu yakalayamadığı için adaleti böyle sağlamış"

der geçer misin, yoksa

"bu olmadı, gerçek suçluyu yakalaması gerekirdi, kimsenin suçu kardeşine yüklenemez"

demez miydin?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bakara-178 ile ilgili aorskaya'nın yaptığı gibi o kadar uzun ve derin analizlere gerek yok. Ayetin hangi durum için yazıldığını bilirsen, herşey apaçık görünüyor.

Ayet açıkça kabileler arasında bir denge sağlamak böylelikle asayişi temin etmek için yazılmış. Muhammed'in hükmünden önce güçlü kabileden bir köle öldürülürse, adamlar diğer taraftan bir hür öldürüyorlarmış. Muhammed bu adalete uymuyor, köle öldürülürse, köle öldürülecek, kadın öldürülürse kadın, hür öldürülürse hür öldürülecek, şayet öldürülen taraf para talep etmezse demiş, o kadar.

Bunun için bir sayfa değil, 10 sayfa yazı da yazsanız bu basit gerçek değişmiyor.

Sevgili searcher1,

1- Madem benim yaptığım gibi derin ve uzun analizlere ihtiyaç yoktu neden daha önce yazmadın?

2- Ayetin hangi durumlar için yazıldığını kurandan çıkarmak zorunda olduğunu bilmiyormusun? Hadis yada rivayetlerle olayı açıklarsan işin içinden çıkamayacağını göremiyormusun?

3- Zaten basitçe bu anlatımdan kurtulmak isteyenlerin rivayetlere başvurduklarını ve kenara çekildiklerini göremiyormusun?

4- Biz müslümanlar kuranı kuranla açıklamaya çalışırız. Bunu da yeri gelmişken öğrenmeni dilerim.

5- Bu açıklamayı, sadece bir kaç ateistin hezeyanını frenlemek için değil, müslümanlara da bir bakış açısı yaratmak için ele aldım.

6- Ayeti tek başına bağımsız olarak mkabul edip anlamaya çalışırsan, hep yanlış sonuca gideceğini göremiyormusun?

7- Sen o basit gerçeği hemen anlayıp kabul edebiliyorsan sana sözüm yok. Ama benim yazım anlamayanlara yada bilmeyenlere açıklama, inananlara ise bir bakış açısı dır.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Evet cevap bekliyorum: Bir adam bir kadını öldürdü. Ne yapalım? Kısas dişiye dişi olacağı için dişiye erkek kısas yapamayız diye salı mı verelim, yoksa adamın kızkardeşini mi dişiye dişi olarak kısas edelim.

Ne diyorsunuz?

Adam sabırsızlanıyor, "işim gücüm var" diyor. "Beni kısas edemezsiniz, bırakın gideyim, kurana göre dişiye dişi kısas edilir, ben erkeğim, beni dişiye kısas edemezsiniz" diyor.

Ne diyelim ona?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Eğer bu rivayetler ayetteki kepazeliği farkedip vaziyeti kurtarmak için birileri tarafından uydurulmadıysa ve gerçekse, o zaman rezaletin boyutları inanılmaz artar. O zaman A kabilesinden bir adam B kabilesinden bir kadını öldürürse, dişiye dişi kısas edilebileceği için A kabilesinden bir kadının kısas edilmesi gerekecek! Katile bir şey olmayacak, suçsuz bir kadın idam edilecek!

Bunun adı çırpındıkça batmaktır! Böyle rezalet bir ifadeden çırpınmakla kurtulunmaz, battıkça daha çok batılır. Benim müslümanlara önerebileceğim tek çıkış, bu ayete birileri ekleme yapmış demeleri. Başka çıkış kesinlikle yoktur.

Demirefe, hem konuya cevap verilemeyip, hadisler yada rivayetlerle geleceğimizi iddia etmene rağmen, hiç bir hadis veya rivayete gerek duymadan konu açıklanınca bu defa sen rivayetleri kullanmaya başladın değilmi?

Çünkü başka şekilde davranamazsın. Çünkü kuran gerçekleri kafana dank eder. Sen de onu reddetmek için zorlanır durursun. Hatta üstüne üstüne geldiğini sanıp, küfürlere başvurursun.

Efe, hadi bakalım, efeliğini göster. Yazımdan alıntı yapda yanlışları göster de yen bizi, utandır bizi...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Evet cevap bekliyorum: Bir adam bir kadını öldürdü. Ne yapalım? Kısas dişiye dişi olacağı için dişiye erkek kısas yapamayız diye salı mı verelim, yoksa adamın kızkardeşini mi dişiye dişi olarak kısas edelim.

Ne diyorsunuz?

Adam sabırsızlanıyor, "işim gücüm var" diyor. "Beni kısas edemezsiniz, bırakın gideyim, kurana göre dişiye dişi kısas edilir, ben erkeğim, beni dişiye kısas edemezsiniz" diyor.

Ne diyelim ona?

Daha fazla terbiyesizlik yapma. Kısasla ilgili cevap yazımda verildi. Sen sadece gerçeklerden kaçtığını sanan ama kaçamayan, doğruları sindirim zorluğu çeken birisi olmaya başladın. Adam gibi, yanlış bulduğun yer varsa bir kere daha söylüyorum yazıdan alıntıla yap itirazını. Konu kirliliği yaratma.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Shef,

Amacın gercekten ayetin araya neden girdiğini anlamaksa yazımı bir kere daha düzgün okursan, nedenin belirtildiğini görürsün. Bu ayet yokken, zaten kısasın tüm şekli, kapsamı belirtilmiş olmasına rağmen, insanların sahip oldukları kabileler,n, sülalelerin birbirine üstünlük taslamaları yüzünden hala öldüren ve kısasa tabi tutulacak olan şahıs yerine daha önemsiz gördükleri köle, yada kadın gibi insanları zorlamaktaydılar. Bu hüküm, İnananlara; "islami otoriteye artık hiçbir şekilde itiraz etmeyin, bu hükümler benden gelmekte onlar kafalarına göre bir şey yapmamaktadırlar" anlamında, buna razı olun anlamında geldi.

İşte bu ayet olmazsa; bazıları kısasın musevi orijinli olduğunu ileri sürerek, kendine göre önemli kimseler yerine önemsiz (saydıkları) kimselerin kısasında dayatıyorlardı.

Ortalığı berbat etmediği gibi, tüm dikkatleri yeniden kısas topluyor. Yazımı tekrar okumanı öneririm.

aorskaya;benim sorumun cevabının bu olmadığını biliyorsun,sorunun cevabının olmadığınıda biliyorsun,bunları cevabının olmadığını bildiğini bende biliyorum...

Bak bu açıklamalar seni tatmin ediyor mu gerçekten?! Sen bu kadar sığ açıklamalarla tatmin olmayacak kadar zeki birisine benziyorsun!

Cevap verecem diye kendini çok zorlama, araştırmaya ayır vaktini..Emin ol ben bu konularıda, sorduğum sorunun cevabını da biliyorum!! Önemli olan sizi araştırmaya,sorgulamaya sevketmek..

Ayrıca aoskaya birşey merak ettim: Kurandan başka kaynak tanımam diyen sen bana yukarıda yaptığın açıklamayı neye dayanarak yaptın???

Link to post
Sitelerde Paylaş

Sevgili searcher1,

1- Madem benim yaptığım gibi derin ve uzun analizlere ihtiyaç yoktu neden daha önce yazmadın?

2- Ayetin hangi durumlar için yazıldığını kurandan çıkarmak zorunda olduğunu bilmiyormusun? Hadis yada rivayetlerle olayı açıklarsan işin içinden çıkamayacağını göremiyormusun?

3- Zaten basitçe bu anlatımdan kurtulmak isteyenlerin rivayetlere başvurduklarını ve kenara çekildiklerini göremiyormusun?

4- Biz müslümanlar kuranı kuranla açıklamaya çalışırız. Bunu da yeri gelmişken öğrenmeni dilerim.

5- Bu açıklamayı, sadece bir kaç ateistin hezeyanını frenlemek için değil, müslümanlara da bir bakış açısı yaratmak için ele aldım.

6- Ayeti tek başına bağımsız olarak mkabul edip anlamaya çalışırsan, hep yanlış sonuca gideceğini göremiyormusun?

7- Sen o basit gerçeği hemen anlayıp kabul edebiliyorsan sana sözüm yok. Ama benim yazım anlamayanlara yada bilmeyenlere açıklama, inananlara ise bir bakış açısı dır.

1. Benim için ihtiyaç olmaması, senin söz söyleme hakkın yok demek değil ki. Herkes görüşünü söylemeli.

2. Kuran'dan çıkmıyor işte hangi durumlar için yazıldığı, ama yazılma sebebini bilince herşey açıklığa kavuşuyor. Daha kolay fikir yürütme imkanı buluyoruz.

4. Biz müslümanlar diyerek, bütün müslümanlar adına konuşamazsın, konuşacaksan sadece kendi adına konuş. Kimi Kuran'la açıklamaya kalkar, kimi de hadis ve kayıtlı diğer olaylarla.

6. Ayetin önünde ve arkasında başka açıklayıcı ayetler yoksa ben ne yapayım? Taa 50 sayfa ilerde başka bir ayet mi aramak zorundayım? Diyelim ki aradım, o da bir açıklama yapmıyor ki, sadece işleri daha da karıştırıyor, o kadar.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Konuları dağıtma, birşeyi öğrenmek istiyorsan, onu ilgili konu başlığı altında iste.

"Rezalet yani, kısas diyor, hüre hür, köleye köle, dişiye dişi diyor! Böyle rezalet mi olur?" gibi saçma sapan çıkarmalarınla uğraşmak zorunda değiliz. Ancak bu konuyu daha önce de ateistler öne sürdüğünden, gerçekten bu konuyu öğrenmek için ayrı bir başlık gerekir. Eğer gerçekten bu hükmünmü yoksa senin gibilerin anlayışınınmı rezaley olduğunu öğrenmek istiyorsan, "KURANDA KISAS" konulu bir başlıkta, konuyu kurandan hükümler alıntılayarak, itiraz ettiğin yerleri göster, ben de sizin düştüğünüz rezaleti göstermeye çalışayım.Tabi konuları dağıtma, hikayeler anlatma huyunu firenleyebilirsen buna zaman bulabiliriz.

sevgili aorskaya bunlar taktiktir...

siz kendi uslubunuzca bir konuyu ele alıp onu cevaplandırın...

karşı tarafı düzeltemezsiniz ama gerekli bilgileri verdikçe arada anlayanlar faydalananlar olacaktır...

konunun özünü bildiğiniz doğruyu ortaya koyun mutlaka alan biri bulunur...

böyle gereksiz şeylerle enrjinizi harcamayınız...

Tamam da sevgili kardeşim, başka yerdeki tecrübelerimden böyle konular açıp, ayetleri yazdığımda, ayetleri anlamaya çalışmak yerine sabote etmeye çalıştıklarına tanık oldum. Örneğin, kısasla ilgili bir konu açsam ve yazışmaya çalışsam, yazışmak kurallarını tek tek belirtmedikçe (çoğu zaman belirtsem de); kısas anlamak, itiraz etmek ve kendi düşüncesini yazmak yerine, "aaa, bak köle dedin, demekki kuran köleliği istiyor." gibi "dam üstünde saksağan..." durumları yaratabiliyorlar. O nedenle hangi konuyu hangi şartlarda tartışmak istiyorlarsa o şekilde tartışmak üzere konuyu açmalarını istiyorum. Yoksa dediğin çok kolay zaten. saygılarımla...

OKUYUCULARIN TAKDİRİNE!

SEVGİLİ ARKADAŞLAR KONUNUN AÇILMASI, TARTIŞMA ADABI, YAZI İÇERİĞİ VE KULLANILAN ÜSLUBUN NASIL OLMASI GEREKTİĞİ TARAFIMDAN DİLLENDİRİLMİŞ, BAZI KATILIMCILAR KONUYA DÜZGÜNCE İTİRAZLARINI YAZMAK YERİNE SABOTAJ AMACLI ÇALIŞACAĞINI BELİRTMİŞTİM.

BUNU YAPARKEN DE KONU İÇİNDEN ALINTILAR YAPIP İTİRAZLARINI DİLLENDİRMEK YERİNE HALA HİÇ AÇIKLAMA YAPILMAMIŞ GİBİ DAVRANMAYA ÇALIŞTIKLARINDAN DERT YANMIŞTIM.

“aaa, bak köle dedin, demek ki kuran köleliği istiyor." gibi "dam üstünde saksağan..." durumları yaratabiliyorlar.” DEMİŞİM.

Buyrun ispatı; (konu tarafımdan cevaplandığı halde, cevabla ilgili hiçbir alıntı yok, “DÖN BABA, DÖNELİM!”)

Maalesef durum söylediğinin tam tersi! Acı gerçek allahın(!) hüre hür, köleye köle, dişiye dişi kısas yapılır demiş olması ve tüm hukuk, adalet, ne var ne yok dümdüz yerle bir etmiş olması! Müslümanların ve senin gibi onların destekçisi liboşların hazmedemediğiniz acı gerçek bu!

Ben gerçek için canımı veririm ve gerçeği acı da olsa kabullenmeyi hayat felsefem sayarım. Beni tek öfkelendiren apaçık gerçeklerin gizlenmeye çabalanması...

SEN GERÇEK İÇİN CANINI VERİRSİN ÖYLEMİ? AŞAĞIDAKİ HANGİ GERÇEKSİN BİZE GÖSTER.

Sevgili “demirefe”,

Sen yazdıklarının (kendi içinde) çeliştiğini görmüyormusun, ne dediğinin farkındamısın?

(1) ile işaretlediğim paragrafta; önce anlamak için okuduğunu, sonra sana çevrendeki Müslüman önderlerin(!) , kuranı bırakıp kendi dediklerine inanmanı istediklerini ve aksi halde dinden çıkacağını söylediklerini ve sonuçta onların haklı çıktıklarını belirtmişsin . Sonra önder dediğin kimselerin, sahtekar ve yalancı olduklarını ve bu nedenle de kendilerinin dinden çıkmadıklarını yazmışsın.

Sen şimdi, onların dediğine uyup, kurana uymadığın içinmi, yoksa onların iddialarına inanmayıp kurana uyduğun içinmi dinden çıktın. Şurasını düzgünce bir anlatabilseydin.

(2) ile işaretlediğim paragrafta; “ Kuran'da gerçekte ne yazdığını anlayınca kılıcın kınından çıktığı gibi islamdan çıktım” diyorsun. Kuranda gerçekte ne yazıyor da acaba hemen islamdan çıktın. Bizim göremediğim hangi gerçeği gördün, şunu bir zahmet bizimde görmemiz için yazıver. İstersen yazdıklarını bir kez daha oku, önce ; “okurken onun doğru olduğuna inanan bir müslümandım.” diyorsun, sonra da hemen ardından bu ifadeni yalanlayarak ; “kuran'da gerçekte ne yazdığını anlayınca kılıcın kınından çıktığı gibi islamdan çıktım” diyorsun.

Sen zaten kınına hiç girmediğini göremiyormusun?

Sonra birden bire Farabi’yi de aşarak Determinizmi keşfediyorsun. Abi, sen neymeşsin böyle? Yine de bir zahmet yukardaki sorularımı cevaplayıver.

Yukarda, Farabi’yi falan sollasan da hızını alamayıp bir yerlere toslamaya devam ediyorsun. Okuduğunuzu anlama özürlü değilseniz, yazımın neresinde kuranı gerçekten anlamak için kılavuzların sözünden çıkmadan okumalısın dediğimi gösterin. Gösteremezsiniz. Bu durumda debelenip durmayında, daha doğru düzgün okumadığınız bir kitabı ukalaca eleştirmeye kalkmayın. İftira ettiğinin farkındamısın? iyiki sadece “anlamak için oku” dedik. Bu kadar basit bir deyimi bile çarpıtmaya çalışarak ne duruma düştüğünüzün farkına varın.

Herakles79 ‘ un söylemine verdiğin cevaba bir bak. Eğer okuduğu basit şeyleri bile anlama özürlü değilsen ve kasıtlı olarak bir şeyleri çarpıtmaya çalışıyorsan komik duruma düşüyorsun arkadaş.

Kuranda ; sadece, yani kayıtsız şartsız olarak ” Müşrikleri gördüğünüz yerde öldürün” denmez. “Müşriklerin Müslümanlara saldırmaları halinde geri püskürtülmeleri, savunma için gerekirse nerede olursa olsun öldürülmeleri ve pişmanlık duyup af dilemeleri halinde de dokunulmaması” gerektiği emredilir.

Şimdi bir anne çocuğuna; “ödevini bitirmeden sinemaya gidemezsin” dese sen burayı okuyunca sinemaya gidemezsin şeklindemi anlayacaksın? Ne deyim, sırf yazabilmek, ileri ateist olduğunu gösterebilmek için bunları yapmaya çalışıyorsan, bana göre onları da küçümsüyorsun…

Hadi be demirefe, şu alıntıladığım ve hala cevaplamadığın yazıdaki durumunu, sorularımı bir açıklayıver. Hala açıklamazsan demirefeliği bırakmanı, “tenekeefe” yi kullanmanı öneririm.

Link to post
Sitelerde Paylaş

aorskaya, sen searcher'a verdiğim cevabı kendi üzerine alınmayı bırak da, sana sorduğum soruya cevap ver. O yanıt sana değil. :D Senin sorun yukarda! ^_^

Bana sorduğun soru falan göremedim. Bütün hindi gibi kabarmalarla, "kısası anlat, ama sakın hadislerle falan gelme" demen üzerine konu burada açıldı ve cevabımı yazdım. Sen de iddianda dürüstsen, yazımdan alıntılarla bana hatalarımı göster.

Bak ben sana hep bu şekilde hata gösteriyorum.

Sorduğun soru varsa kaçıncı ileti de sordun? İleti numarasını yazarsan bulur cevaplarım.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Sevgili searcher1,

1- Madem benim yaptığım gibi derin ve uzun analizlere ihtiyaç yoktu neden daha önce yazmadın?

2- Ayetin hangi durumlar için yazıldığını kurandan çıkarmak zorunda olduğunu bilmiyormusun? Hadis yada rivayetlerle olayı açıklarsan işin içinden çıkamayacağını göremiyormusun?

3- Zaten basitçe bu anlatımdan kurtulmak isteyenlerin rivayetlere başvurduklarını ve kenara çekildiklerini göremiyormusun?

4- Biz müslümanlar kuranı kuranla açıklamaya çalışırız. Bunu da yeri gelmişken öğrenmeni dilerim.

5- Bu açıklamayı, sadece bir kaç ateistin hezeyanını frenlemek için değil, müslümanlara da bir bakış açısı yaratmak için ele aldım.

6- Ayeti tek başına bağımsız olarak mkabul edip anlamaya çalışırsan, hep yanlış sonuca gideceğini göremiyormusun?

7- Sen o basit gerçeği hemen anlayıp kabul edebiliyorsan sana sözüm yok. Ama benim yazım anlamayanlara yada bilmeyenlere açıklama, inananlara ise bir bakış açısı dır.

1. Benim için ihtiyaç olmaması, senin söz söyleme hakkın yok demek değil ki. Herkes görüşünü söylemeli.

2. Kuran'dan çıkmıyor işte hangi durumlar için yazıldığı, ama yazılma sebebini bilince herşey açıklığa kavuşuyor. Daha kolay fikir yürütme imkanı buluyoruz.

4. Biz müslümanlar diyerek, bütün müslümanlar adına konuşamazsın, konuşacaksan sadece kendi adına konuş. Kimi Kuran'la açıklamaya kalkar, kimi de hadis ve kayıtlı diğer olaylarla.

6. Ayetin önünde ve arkasında başka açıklayıcı ayetler yoksa ben ne yapayım? Taa 50 sayfa ilerde başka bir ayet mi aramak zorundayım? Diyelim ki aradım, o da bir açıklama yapmıyor ki, sadece işleri daha da karıştırıyor, o kadar.

1- Herkes görüşünü zaten rahatça söyleyebilmeli, bunda anlaşmazlık yok. Sadece, konu hakkında daha önce de yazdıkların arasında buradaki bir düşünceni gösterir bir analiz, bir görüş belirttiğini göremedim. Bu nedenle daha önce görüş belirtmemişken neden ben görüş belirttikten sonra uzun ve gereksiz (derin) buldun?

2- Kurandan ayetlerin, hangi durumlar için uygulanacağı en açık ve anlaşılır bir biçimde çıkmaktadır. Her zaman böyledir. Yazılma sebebi bilinince her şeyin açığa kavuştuğu, daha kolay fikir yürütme imkanı bulunması iddianız her durumda ve her zaman geçerli olamaz.

Çünkü, o ayetin iniş sebebi olarak yapılan açıklama, kuranda yer almıyorsa, yani insan kaynaklı bir açıklama ise her zaman yanlış olabilir, hata olabilir. Bu durumda bu sebep o ayetin hükmü konusunda kişiyi yanıltabilir. Ayrıca, bu sebebe göre fikir yürütmekle de yanlış fikirler oluşabilir ki bu da kurandaki ayetin gerçekliğine ters düşebilir.

Ayrıca, kuran ayetlerini bırakıp,hükmü insani kaynaklar ile açıklayarak sahiplenmeye çalışırsak; aynı konuda çelişik insan görüşlerini de reddedemeyiz. o zaman içinden çıkılamaz bir duruma düşebiliriz.

3- (sizin yazınızda 4.madde olarak geçen kısma cevap) Biz Müslümanlar diyerek, bir Müslüman bilinciyle bütün Müslümanlar adına konuşabilirim. Çünkü bilirimki gerçek bir Müslüman her şeyden önce kuranı kaynak alır, ondan beslenir. Diğer kaynaklardan kurana ters değilse, temizse, yani zehirlenme şüphesi yoksa faydalanır. Ama illaki son hükmü kuran verir.

Kurana ters düşen hadis, sünnet, rivayet, tarikat, mezhep vb. görüşlere göre islamı anlatan yada yaşayan zaten gerçekten Müslüman değildir . O kişi ancak (eğer münafık değilse) olsa olsa en iyimser ihtimalle kendini Müslüman sanma yanlışına düşünen ya iyi akıl edememiş düşünememiş birisi yada saftirik olabilir.

4- (sizin yazınızda 6.madde olarak geçen kısma cevap) Ayetin önünde arkasında başka ayet arama zahmetine katlanamayacaksan zaten Müslüman olamazsın ve bu durumda sizin şikayet etmeye hakkınız yok. Kimse de size ayetin arkasına önüne bakmanız konusunda zorlayamaz. Ha sizin için geçerli olmayan bu durum bir Müslüman için zorunluluktur. Müslüman bilir ki, kuranda; “belli bir konuda ayet yada ayetler inerek çekirdek hüküm tespit edilir. Sonra zamanla pratikteki problemlere göre açıklayıcı başka ayetler gelebilir”. İşte Müslüman, bir konuda hükme varacaksa o konuyla ilgili ayetleri de bir zahmet araştırıp bulmak ve konuyla ilgili bütün ayetlerin hükmü ile karara varmalıdır

“Diyelim ki aradım, o da bir açıklama yapmıyor ki, sadece işleri daha da karıştırıyor, o kadar.”

Sizler zaten önyargılı yaklaştığınızdan, baştan redçi anlayışla yaklaştığınızdan söylediğiniz (kuranda da olduğu gibi ama sizler için) gerçekten doğrudur. Onu anlamaya çalışmak yerine yalanlamak için çalışanlara kuran geçit vermez, kendini kapatır. Dolayısıyla sizler gerçekten yanlış bulabilir, anlamayabilirsiniz.

Ama aynı kuranın, onu anlamaya çalışan Müslüman için tam tersine işleri çok basitleştirdiği görülür.

tarihinde aorskaya tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Yanıt verilemedi ve ayetin bir hukuk katliamı olduğu, kabul edilmesi olanaksız bir insan hakkı, hukuk ihlali olduğu kanıtlandı. Teşekkür ederim.

Aferin sana yavrucuğum,

Ortada soru falan yok. Ama, "sana soru sordum cevaplamadın, karar: "ayet bir hukuk katliamıdır,insan hakkı ihlalidir, hukuk ihalilidir"

Dostum sen burada, ateistlere, tek kişilik tiyatro falanmı yapıyorsun sanıyorsun.

Sen hukuk, insan hakkı falanda bilmiyor olmalısın? ( Hadi bakalım, şimdi bir de kemalist avukat falan olmuyormuymuşsun? :D ) O zaman yandığımın resmidir.

Dostum, uyan! Üsküdar'da sabah oldu? Sana çok sorduğum ve tekrar alıntıladığım soruya doğru dürüst cevabının olmayacağını bilmeme rağmen daha önceki yazımda da nerede sorduysan sorunu ileti numarasını, yazı numarasını, yazı askı numarasını, hangisinden anlarsan artık belirtte cevaplayayım.

Bilmem anlatabildimmi?

tarihinde aorskaya tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Kurana göre katili maktulün velisi affedebiliyor.

Ama bu durum sakattır. Katil elini kolunu sallayarak gezebiliyor.

Adam belki seri katil. Birini öldürdükten sonra başkasını da öldürürse suç kimin?

Ben de ona değinecektim, kaşif benden önce değinmiş.

Zengin öldürürse, parayı verip paçayı kurtarma şansı var, hele de öldürdüğü kişinin ailesi de paraya muhtaçsa paçayı kurtarması kesin gibi, fakirin öyle bir şansı da yok, direk kısasa kurban gidiyor.

Sevgili kaşif, sevgili searcher1,

Bu sorularınızın cevabını aslında biraz düşünürseniz bilirsiniz, bulursunuz! Nasılmı? Bakın şöyle yapalım. Çok uzağa gitmeden, size bir soru sorayım, siz biraz düşünün, aklınız başınızda olduğunu düşündüğünüzde cevaplayın lütfen?

SORU:

Diyelim ki yaşadığınız yerde, kısas hükümleri ve velisinin affetme seçimleri aynen dediğimiz gibi (kurandaki gibi)var ve uygulanmakta.

Siz bu hükümlerin uygulanacağını yani kısasa tabi tutulacağınızı bilirseniz, siz belki bağışlanırım diye yada ne bileyim, “ben çok zenginim, onların da paraya ihtiyacı var, para verip bu işten nasıl olsa sıyrılırım” diye katil olmayı göze alabilirmisiniz? Bu konuda şansınızı denemek istermiydiniz?

Buyrun cevaplarınızı!

tarihinde aorskaya tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
Sizler zaten önyargılı yaklaştığınızdan, baştan redçi anlayışla yaklaştığınızdan söylediğiniz (kuranda da olduğu gibi ama sizler için) gerçekten doğrudur. Onu anlamaya çalışmak yerine yalanlamak için çalışanlara kuran geçit vermez, kendini kapatır. Dolayısıyla sizler gerçekten yanlış bulabilir, anlamayabilirsiniz.

Ama aynı kuranın, onu anlamaya çalışan Müslüman için tam tersine işleri çok basitleştirdiği görülür.

Unutma, bir zamanlar ben de senin durduğun yerdeydim, oradan da baktım duruma yani. Ama sen hiç bu tarafta olmadığın için önyargılı olan sen oluyorsun. Sen daha düşünmeye başlarken bu kitapta yazılan herşey kesin doğrudur yaklaşımı ile yanaştığın için sağlıklı bir değerlendirme yapman zaten imkansız. Eğer bu önyargı ile işe başlamasan, ayetteki adaletsizliği, saçmalığı görmemene imkan yok.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...