Jump to content

Kuranda Kısas


Recommended Posts

:lol: Yok ya? Alır da kaçar mısın? Uyan efendi, uyan! Adam Kurana kapı gibi yazmış: Hüre hür, köleye köle, dişiye dişi demiş! Sen bu apaçık ifade dururken nasıl kadına adam kısas edilir dersin?

Ben söyleyeyim: Kuranı inkar ederek. Başka yolun yoktur. Apaçık kısasın dişiye dişi yapılabileceği ayetini inkar edersen tamam, adamı kısas et. O zaman mesele kalmaz. Biz de zaten bu Kuran fena halde :D inkar edilesi bir kitap diyoruz, sen de bizi onaylıyor ve Kuranı inkar ediyorsun.

İnkar ettin mi mesele kalmaz. Mutabık olmuş oluruz. Çünkü biz de inkar ediyor, olmaz böyle şey, eğer kısas yapılacaksa insana insan yapılır, hürü kölesi dişisi olmaz diyoruz. B)

Yazık yaa! :D Bu Kuranın saçmalıklarını savunmaya kalkışmak nasıl bir şey biliyor musunuz, şöyle: :wub:

Artık senin normal biri olmadığına, biraz zeka özürlü olduğuna inandım. Koskoca bir yazıda bütün detaylarıyla anlattım okumadın!

Israrla bana şu şorumun cevabını ver dedin, ben de verdim. Bu defa bunu kabul etmiyorsun!

Artık, ezikliğinden kurtulda biraz, gerçekleri gör.

Kuranı inkar değil onu kabulümü açıklamaya çalıştım.

Sen okuduğundan anladığını bile anlamak istemeyen, aptal inadından kurtulamadıkça zaten sana bir şey anlatılamaz. Çünkü sen ancak; senin onaylayacağın cevabı bekliyorsun.

Kuranın nerede ne dediğini de niçin dediğini de bir kaç defa anlattım. Artık sana daha fazla anlatmaya gerek yok. sen den başka sanırım herkes birazda olsun anladı. Sen hala çizilmiş taş plak olmaya devam et.

Artık, İnsan olduğunu hatırlayıp, açılan konuya insan gibi bildiklerin kadar katılarak, konuyu sulandırmamaya çalıştığını görene kadar; seni cevaplamayacağım.

tarihinde aorskaya tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 446
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Kurana göre katili maktulün velisi affedebiliyor.

Ama bu durum sakattır. Katil elini kolunu sallayarak gezebiliyor.

Adam belki seri katil. Birini öldürdükten sonra başkasını da öldürürse suç kimin?

Sevgili aorskaya bu açıklamaya kendin tatmin oldun mu?

Bugün kısasın uygulandığı veya idamın olduğu birçok ülke var.

Oralarda cinayet olmuyor mu?

Kısas geri gelse cinayetlerin tamamı duracak mı?

Bu çok basit bir inanış olur.

Yine senaryoları değiştirebiliriz:

Maktulün velisi mirasın kendisine kalması için bir kiralık katil tutabilir.

Kiralık katil adamı öldürür. Velisi (misal oğlu olabilir) de katili affettiğini söyleyebilir.

Bu tür olaylar hep olmuştur ve hala da olur.

Maktulün ailesi fakirdir. Katil zengindir.

Katil maktulün ailesine muazzam para teklif edip kurtulabilir.

Katil fakirse direk kelle gider.

Sorular güme gitmesin...

Link to post
Sitelerde Paylaş
cevaplamayacağım.

Oldu, gözlerim doldu. B)

Kardeşim kitabında kısas hüre hür, köleye köle, dişiye dişi yapılır diyor mu? Diyor. Eee? Sen açıkla o zaman ne demek "hüre hür, köleye köle, dişiye dişi" ne anlama geliyor? Hayır bizim açıklamızı beğenmiyorsan ne anlama geldiğini sen açıklarsın değil mi? Bizim anladığımız yanlışsa doğrusunu sen söylersin, bu budur!

Tuttun, öldüren adam olduğu için adam kısası yapılır dedin. Adam kısası nasıl oluyor, adam kısası, kadın kısası ayrı mı diye sorduk, kem küm öyle demedim dedin.

E be birader, anlat şu işi ne demek bu hüre hür, köleye köle, dişiye dişi?

Ne demek bu yahu? Anlat bakalım, başlayabilirsin. Evet: "Hüre hür köleye köle, dişiye dişi" şu demektir:

.................................................................(Boşluğu doldurunuz.)

tarihinde demirefe tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Sorular güme gitmesin...

Aslında bu soruna, sanırım shef ismindeki arkadaşında sorusuyla ortak olarak bir yazımda cevap verdim.Sen de o cevabı gördün, Yani soruların güme gitmediğini sen de biliyorsun.

Ama aşağıya alıntıladığım gibi bir mantıkla bunu anlamaya çalışmak yerine çöpe atmış olmayasın.

İçinde kölelik bulunan, kadını 2. sınıf gösteren bir kitaptan hukuk öğrenecek değiliz.

İstersen şimdi tekrar, nasıl olsa hiçbir şekilde kabul etmeyeceğin cevapları istemek yerine aşağıya alıntıladığım ve rica ettiğim hususu (varsa tabi cevabını yazarak) düşün.

İçinde kölelik bulunan, kadını 2. sınıf gösteren bir kitaptan hukuk öğrenecek değiliz.DEMİŞSİN.

İşte bu kadar, bitti. Senin bu mantığın zaten başka kabullere seni açamazki! Sen bu önyargılardan kurtulamadıkça, bu sabit anlayışınla hangi konuyu nerede tartışabilirsinki. Senin gibi önyargıları ve sabit fikirleri olan, değişmez kafalılar baştan söylesinler bari böyle olduklarını. En azından bu kadar bari dürüst olsunlar. Dürüstçe bu fikirde olduğunuzu bildirmenizden dolayı sizi şahsen tebrik ederim.

Ama bir ricam olacak. Ben kitabımdan daha iyi bir çözümü olan kaynağın olmayacağını düşünüyorum. Yine de yapabilirsen senin kitaplarından BİREYSEL SUÇLARA VERİLECEK CEZANIN KISASTAN DAHİ ADİL OLDUĞUNU KABUL ETTİKLERİNİ buraya kısaca yazıversen diyorum. Ne dersin, senin kitaplarında böyle şeyler olduğunu gösterebilirmisin?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Katledilenin ailesinin affetmesi sonucu katili topluma salıveren sistemi savunan domatestir.

Aferin ulaş, ama sana bir şey söyleyeyimmi; Ortalığın Hıyarlardan geçilmediği durumlarda bir kaç domatesin olması problem olmamalıdır. Takma kafana, herkes rolüne devam değilmi?

tarihinde aorskaya tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Aslında bu soruna, sanırım shef ismindeki arkadaşında sorusuyla ortak olarak bir yazımda cevap verdim.Sen de o cevabı gördün, Yani soruların güme gitmediğini sen de biliyorsun.

Ama aşağıya alıntıladığım gibi bir mantıkla bunu anlamaya çalışmak yerine çöpe atmış olmayasın.

İstersen şimdi tekrar, nasıl olsa hiçbir şekilde kabul etmeyeceğin cevapları istemek yerine aşağıya alıntıladığım ve rica ettiğim hususu (varsa tabi cevabını yazarak) düşün.

Benim sormak istediğim soruyu görmezden geliyorsun:

Kurana göre katili maktulün velisi affedebiliyor.

Ama bu durum sakattır. Katil elini kolunu sallayarak gezebiliyor.

Adam belki seri katil. Birini öldürdükten sonra başkasını da öldürürse suç kimin?

Yine senaryoları değiştirebiliriz:

Maktulün velisi mirasın kendisine kalması için bir kiralık katil tutabilir.

Kiralık katil adamı öldürür. Velisi (misal oğlu olabilir) de katili affettiğini söyleyebilir.

Bu tür olaylar hep olmuştur ve hala da olur.

Maktulün ailesi fakirdir. Katil zengindir.

Katil maktulün ailesine muazzam para teklif edip kurtulabilir.

Katil fakirse direk kelle gider.

Sen katili ailesi affetti diye nasıl salabilirsin.

Adam seri katil belki. Gidip 10 kişiyi daha öldürecek.

Veya ortada anlaşmalı bir cinayet var.

Hüre hür vs olayını sormuyorum.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Oldu, gözlerim doldu. B)

Kardeşim kitabında kısas hüre hür, köleye köle, dişiye dişi yapılır diyor mu? Diyor. Eee? Sen açıkla o zaman ne demek "hüre hür, köleye köle, dişiye dişi" ne anlama geliyor? Hayır bizim açıklamızı beğenmiyorsan ne anlama geldiğini sen açıklarsın değil mi? Bizim anladığımız yanlışsa doğrusunu sen söylersin, bu budur!

Tuttun, öldüren adam olduğu için adam kısası yapılır dedin. Adam kısası nasıl oluyor, adam kısası, kadın kısası ayrı mı diye sorduk, kem küm öyle demedim dedin.

E be birader, anlat şu işi ne demek bu hüre hür, köleye köle, dişiye dişi?

Ne demek bu yahu? Anlat bakalım, başlayabilirsin. Evet: "Hüre hür köleye köle, dişiye dişi" şu demektir:

.................................................................(Boşluğu doldurunuz.)

Biliyormusun, sen hiç utanmadan bunları bu şekilde yazmaya devam ederken ne kadar aciz göründüğünü, ufaldığını...

Bunları belki 40-50 defa sadece sana yazdım. Ama "vermeyince .... neylesin...." durumlarından kurtulamıyorsun sen. İşte bu nedenle anlamıyacaksın. Bir değil yüz kere daha yazsam yine anlamayacaksın değilmi?

Senin bildiğin bu durumunu; bak artık ben de öğrendim.

Ama olur da gerçekten ne bileyim bir seleksiyon falan geçirirsen ve anlamaya çalışırsan o uzun ve gereksiz bulduğun yazımı okuyuver. Ama yine yapamayacaksın değilmi, bu film hep böyle devam edecek değilmi? Yazık, çok yazık.

Link to post
Sitelerde Paylaş
yazımı okuyuver

Tamam güzelce kardeşim okuduk! "Öldüren adam olduğu için adam kısası yapılır demek istiyor" şeklinde saçma bir savunma yaptın. Biz de "o ne ya, kadın kısası ne ki adam kısası nasıl olacak" dedik, yok öyle demedim kem küm ettin.

Öyle demediysen ne dedin? Onu soruyoruz. Yahu soru çok basit! Kısasın hüre hür, köleye köle, dişiye dişi yapılması n-e d-e-m-ek?

Bu kadar basit bir soru yahu!

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kısasın hüre hür, köleye köle, dişiye dişi yapılması n-e d-e-m-ek?

Bu kadar basit bir soru yahu!

Hür bir insan köle öldürmüşse ve hür olan katilin yerine canı alınacak kölesi yoksa bu ayet error verir. 404 not found falan yani.

Bunu bildiğin halde Muhammed'in ümmetini bu kadar zorlama sevgili demirefe.

Görmüyor musun? Ayeti baştan aşağı reddediyor ve "köleyi öldüren kimse, ona kısas uygulanır" diyor. Müslümanları dinden imandan çıkarıyorsunuz sorularınızla. Ayıptır.

Selamlar.

Link to post
Sitelerde Paylaş

AORSKAYADAN ALINTI

Aslında bu soruna, sanırım shef ismindeki arkadaşında sorusuyla ortak olarak bir yazımda cevap verdim.Sen de o cevabı gördün, Yani soruların güme gitmediğini sen de biliyorsun.

Ama aşağıya alıntıladığım gibi bir mantıkla bunu anlamaya çalışmak yerine çöpe atmış olmayasın.

????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

İstersen şimdi tekrar, nasıl olsa hiçbir şekilde kabul etmeyeceğin cevapları istemek yerine aşağıya alıntıladığım ve rica ettiğim hususu (varsa tabi cevabını yazarak) düşün.

Sevgili kaşif, bu yaptığını sana yakıştıramadım. Yani, kurandan bir şeyi kabul etmenin mümkün olmadığını söylediğin kısımdaki dürüstlüğünü burada göstermediğini görüyorum.

Neden korkuyorsun kardeşim? Madem alıntı yapıyorsun yazımın anlamını bütünlüğünü bozmadan alsana. Buna yüreğin yetmiyormu?

Yukarıda “?????” işaretli kısımda atladığın yazı senin yazdığın ve daha önce alıntıladığım aşağıdaki yazı değimliydi?“

İçinde kölelik bulunan, kadını 2. sınıf gösteren bir kitaptan hukuk öğrenecek değiliz.

Bu kısmı neden çıkardın da okuyuculara sanki soruna cevap verememişim izlenimi vermeye çalışıyorsun. Bu en küçük bir vicdana bile sığarmı?

Benim sormak istediğim soruyu görmezden geliyorsun:

Sen katili ailesi affetti diye nasıl salabilirsin.

Adam seri katil belki. Gidip 10 kişiyi daha öldürecek.

Veya ortada anlaşmalı bir cinayet var.

Hüre hür vs olayını sormuyorum.

Bak hala senin sorularını bu durumda bile aynen alıntılıyorum. Ama bu sorularını şimdi cevaplamayacağım.

Ancak sen aşağıdaki söylediğini,

İçinde kölelik bulunan, kadını 2. sınıf gösteren bir kitaptan hukuk öğrenecek değiliz.

en azından "kuran hükümleri üstünde düşüneceğini, mantıklı bulmazsan kabul etmeyeceğini", önceki fikrini şimdi böyle değiştirdiğini söylediğini görürsem cevaplarım.

Ama sen de bir zahmet daha önceki ve aşağıya alıntıladığım yazımda istenenlere cevap vereceksin değilmi?

İçinde kölelik bulunan, kadını 2. sınıf gösteren bir kitaptan hukuk öğrenecek değiliz.DEMİŞSİN.

İşte bu kadar, bitti. Senin bu mantığın zaten başka kabullere seni açamazki! Sen bu önyargılardan kurtulamadıkça, bu sabit anlayışınla hangi konuyu nerede tartışabilirsinki. Senin gibi önyargıları ve sabit fikirleri olan, değişmez kafalılar baştan söylesinler bari böyle olduklarını. En azından bu kadar bari dürüst olsunlar. Dürüstçe bu fikirde olduğunuzu bildirmenizden dolayı sizi şahsen tebrik ederim.

Ama bir ricam olacak. Ben kitabımdan daha iyi bir çözümü olan kaynağın olmayacağını düşünüyorum. Yine de yapabilirsen senin kitaplarından BİREYSEL SUÇLARA VERİLECEK CEZANIN KISASTAN DAHİ ADİL OLDUĞUNU KABUL ETTİKLERİNİ buraya kısaca yazıversen diyorum. Ne dersin, senin kitaplarında böyle şeyler olduğunu gösterebilirmisin?

tarihinde aorskaya tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Hür bir insan köle öldürmüşse ve hür olan katilin yerine canı alınacak kölesi yoksa bu ayet error verir. 404 not found falan yani.

Bunu bildiğin halde Muhammed'in ümmetini bu kadar zorlama sevgili demirefe.

Görmüyor musun? Ayeti baştan aşağı reddediyor ve "köleyi öldüren kimse, ona kısas uygulanır" diyor. Müslümanları dinden imandan çıkarıyorsunuz sorularınızla. Ayıptır.

Selamlar.

Aferin ulaş,

Önceki sebze kalabalığı içindeki yerini korumakta ısrarlı olduğunu görüyorum.

Gücün yetiyorsa; bu konuda yazdıklarımı oku, anla, sonra itiraz et. Ayeti nerde reddettiğimi yazımı okumadan nazıl söyleyebilirsin? Bu nasıl mantık?

"Görmüyor musun? Ayeti baştan aşağı reddediyor ve "köleyi öldüren kimse, ona kısas uygulanır" diyor." DİYEREK TE KENDİ GÖRMEDİĞİN DURUMU GÖSTERİYORSUN, FARKINDA DEĞİLSİN.

Ayeti baştan aşağı kabul ediyor ve "köleyi öldüren kimse, ona kısas uygulanır" diyorum. Bunu size çok uzun gelen yazımda detaylandırdım. Yapapabilirsen ordaki açıklamalrımı alıntıla onlara itiraz et.

Yoksa demirefe gibi etkisiz eleman olmaya devam et.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Sevgili kirec, Lütfen aşağıdaki yazılarımı bütün ayrıntılarını dikkate alarak cevaplamanı rica ediyorum.

(1) Sanırım evrenselliğin ne demek olduğunu biliyor ve bundan hareketle de evrensel olmayan hükümlerin sadece çıktığı ilgili dönemi kapsadığını ve sonraki dönemlerde benzer durumlar olsa dahi uygulanmayacağını biliyor olmalısın.

“Kuranın içindeki kuralları evrensel bulmadığını” söylemektesin. Bu durumda kurandaki hükümler sadece çıktığı döneme uygulanabilir, sonraki dönemlere (evrensel olmadığına göre) uygulanamaz öylemi?

Peki içeriği evrensel olmazsa; bu içeriklerden oluşan bütünün yapmaya çalıştığı hangi şey nasıl evrensel olabilir? İçi evrensel olmayan şeyin Görüntüsümü evrensel olmaktadır?

Bir kez daha düşünerek cevaplamanı öneririm.

(2) Kuranın iman eden toplulukları getirdiği nokta şua an neresidir sana göre? Kuranın indiği andaki insanların kuranla geldiği o günkü nokta; bu gün baktığında çok mu geri kalmış görünmektedir sana?

Bunda peygamberi ve yaptıklarını putlaştıranları kabahatlerini de kısaca açıklayabilirmisin?

(3) Ne bayrak yarışıdır, peygamberin bayrağı diktiği yerden nasıl daha ileri götürülebilir. Kuran yetmiyormu? Kuran varken bile başka nasıl şeyler yapılmalıydı?

(4) kuran şimdi gericimi?

(5) Kuranı nasıl daha ileri götürerek devrim yaptırtmayı düşünüyorsunuz? Kuranda değişikliklermi öneriyorsunuz? Zamana uymadığını düşündüğünüz hükümler “zamanımızın meşhur deyimi olan” çağdaş hükümlerlemi değiştirilseydi?

(6) Bu konuda kuran değiştirilmediği için mi hatalar vardır? Yoksa ne gibi hatalar yapılmıştır?

Evet bunları, lütfen her maddeyi ayrı şekilde cevaplayın. Ateistlere şirin görünmek adına lafın nereye gideceğini tam düşünmeden yazdığını sanıyorum. Şimdi tekrar düşünerek, önceki yazılarında hatalı olduğunu düşündüğün yerler varsa bunları belirtmeni, yoksa aynen katıldığını belirterek yazmanı bekliyorum.

1-evrensel olan kuranın anafikridir...

o da insanların mutlu huzurlu ve adil bir şekilde yaşamasıdır...

bunu sağlayacak olan kuralların düzenlenmesi her gün değişiklik gösterebilir...

yasama faaliyeti süreklidir...

her yeni gün yeni şartlar altında eski kurlların değiştirlmesi düzenlenmesi yada yeni kurallar konulması gerekir...

sabit olan kurallar değil bu kuralları çıkarırken takip edilmesi gereken ana fikirdir...

eğer kuralları sabitlersek yeni şartlar oluştuğunda insanların mutluluğu huzuru ve adalet hasar görür...

zamanlar değiştiğinde adaleti sağlayan kurallar da değişir...

bu mesela evrensel bir anafikirdir...

kurandaki birkaç ceza yöntemi gibi kendi yöresinde ve zamanında oluşan bir takım sorunlara yönelik getirdiği kuralları o zamanda ve zeminde adaleti sağlamış olabilir...

bu gün de adaleti sağlayan her türlü kural uygulama kuranidir ...

görünüşte kurandaki özel örnekle uyuşmasa da...

ardındaki sağladığı adalet bakımından...

bu gün hippokratın yöntemlerini ve tedavi şekillerini aynen uygulamaya kalksak olmaz...

ama onun önerdiği tedavi prensipleri hala geçerlidir...

kuranın önerdiği prensipler evrenseldir...

örnek olarak verdiği kurallar ise değildir...

ama aynı şartlar oluşursa aynen uygulama imkanı bulunabilir belki...

2-kuranın insanlara vermek istediği ana mesajı algılayabilen toplumlar ileri gitmişler ama bu mesajı alamayan bu nedenle de görünüşteki kuralları asıl zannedenler geride kalmışlardır...

gerici olan kuranın kendisi değil onu anlamakta zayıf kalan toplumlar olmuştur...

3- bayrak yarışı hayırda iyilikte adalette güzellikte yarıştır...

herkes kendi şartlarında en hayrılı en iyi en doğru en güzel olanı bulmaya uygulamaya göstermeye çalışacaktır...

peygamber bunun bir örneğini sergilemiştir...

bizim yapmamız gereken onun yaptıklarını aynen taklid etmek değil yapmak istediğini anlayıp kendi ortamımızda bunu gerçekleştirmeye çalışmaktır...

4- hayır

5- kuranda değişiklik falan önermiyorum...

bu zaten mümkün değildir ve gerekli de değildir...

geçmiş değiştirilebilir mi...

o kendi şartlerı altında yaşanmış oluşmuş bitmiştir...

değiştirilmesi gereken kurana bakış açımızdır...

o bizim için her zaman ve şartta uygulanması gereken bir kurallar bütünü değil feyz alınması ve gayesi anlaşılması gereken bir tarihsel değerli veridir...

6-değişmeyen tek şey değişimdir...

değişmesi gereken kuran değildir...

o değişmez...

değişmesi gereken uygulamamız gereken yöntemler ve kurallardır...

bu gün doğru olan şey neyse onu bulup uygulama çabamızı hiç kaybetmemeliyiz...

daha açık söyliyim...

herhangi bir durumda kuranın içinde görülen uygulama yerine başka bir uygulama daha adil ve hakkaniyetli ise kurandaki örnek bırakılıp daha adil olanı uygulamak gerekir...

ve bence kuranın istediği de budur...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Tamam güzelce kardeşim okuduk! "Öldüren adam olduğu için adam kısası yapılır demek istiyor" şeklinde saçma bir savunma yaptın. Biz de "o ne ya, kadın kısası ne ki adam kısası nasıl olacak" dedik, yok öyle demedim kem küm ettin.

Öyle demediysen ne dedin? Onu soruyoruz. Yahu soru çok basit! Kısasın hüre hür, köleye köle, dişiye dişi yapılması n-e d-e-m-ek?

Bu kadar basit bir soru yahu!

Ya demirefe daha fazla sabırları zorlama? Git yazımdan oku. Sana en az 40-50 defa anlattım. Hala soruyor gibi yaparak, beni öfkelendirip tartışmanın seviyesini düşürmeye çalışıyorsun değilmi?

Cevapların yazımda var. oku, öğren, TABİ İSTERSEN. istemezsen daha fazla uğraştırma.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Aferin ulaş,

Önceki sebze kalabalığı içindeki yerini korumakta ısrarlı olduğunu görüyorum.

Gücün yetiyorsa; bu konuda yazdıklarımı oku, anla, sonra itiraz et. Ayeti nerde reddettiğimi yazımı okumadan nazıl söyleyebilirsin? Bu nasıl mantık?

"Görmüyor musun? Ayeti baştan aşağı reddediyor ve "köleyi öldüren kimse, ona kısas uygulanır" diyor." DİYEREK TE KENDİ GÖRMEDİĞİN DURUMU GÖSTERİYORSUN, FARKINDA DEĞİLSİN.

Ayeti baştan aşağı kabul ediyor ve "köleyi öldüren kimse, ona kısas uygulanır" diyorum. Bunu size çok uzun gelen yazımda detaylandırdım. Yapapabilirsen ordaki açıklamalrımı alıntıla onlara itiraz et.

Yoksa demirefe gibi etkisiz eleman olmaya devam et.

Konuyu çok dağıtmamak adına, katilin affedilmesi sonucu topluma salıverilmesi gibi hukuki absürtlüklere girmeden ayetin ilk cümlesini irdeliyorum.

Şu Kur'an ayeti,

Diyanet İşleri

BAKARA 2/178. Ey İnananlar! Öldürülenler hakkında size kısas farz kılındı: Hür ile hür insan, köle ile köle ve kadın ile kadın. Öldüren, ölenin kardeşi tarafından bağışlanmışsa, kendisine örfe uymak ve bağışlayana güzellikle diyet ödemek gerekir...

Bunu da ben yazdım,

Ey inananlar! Öldürülenler hakkında size kısas farz kılındı: Her kim bir insanı öldürmüşse, öldürenin sınıf, makam ve cinsiyetine bakmaksızın size farz kılınan bu kısas uygulanmalıdır. Ancak, öldüren, ölenin kardeşi tarafından bağışlanmışsa, kendisine örfe uymak ve bağışlayana güzellikle diyet ödemek gerekir...

Çok pis ayet yazarım.

Tartışmaya mahal verdirmem. Benim yarattığım, ilmim ve bilgim yanında esamesi okunmayacak eksik akıllı inananlarıma bırakmam bu işleri.

Selamlar.

Link to post
Sitelerde Paylaş

AORSKAYADAN ALINTI

Aslında bu soruna, sanırım shef ismindeki arkadaşında sorusuyla ortak olarak bir yazımda cevap verdim.Sen de o cevabı gördün, Yani soruların güme gitmediğini sen de biliyorsun.

Ama aşağıya alıntıladığım gibi bir mantıkla bunu anlamaya çalışmak yerine çöpe atmış olmayasın.

????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

İstersen şimdi tekrar, nasıl olsa hiçbir şekilde kabul etmeyeceğin cevapları istemek yerine aşağıya alıntıladığım ve rica ettiğim hususu (varsa tabi cevabını yazarak) düşün.

Sevgili kaşif, bu yaptığını sana yakıştıramadım. Yani, kurandan bir şeyi kabul etmenin mümkün olmadığını söylediğin kısımdaki dürüstlüğünü burada göstermediğini görüyorum.

Neden korkuyorsun kardeşim? Madem alıntı yapıyorsun yazımın anlamını bütünlüğünü bozmadan alsana. Buna yüreğin yetmiyormu?

Yukarıda ????? işaretli kısımda atladığın yazı senin yazdığın ve daha önce alıntıladığım aşağıdaki yazı değimliydi?

İçinde kölelik bulunan, kadını 2. sınıf gösteren bir kitaptan hukuk öğrenecek değiliz.

Bu kısmı neden çıkardın da okuyuculara sanki soruna cevap verememişim izlenimi vermeye çalışıyorsun. Bu en küçük bir vicdana bile sığarmı?

Benim sormak istediğim soruyu görmezden geliyorsun:

Kurana göre katili maktulün velisi affedebiliyor.

Ama bu durum sakattır. Katil elini kolunu sallayarak gezebiliyor.

Adam belki seri katil. Birini öldürdükten sonra başkasını da öldürürse suç kimin?

Yine senaryoları değiştirebiliriz:

Maktulün velisi mirasın kendisine kalması için bir kiralık katil tutabilir.

Kiralık katil adamı öldürür. Velisi (misal oğlu olabilir) de katili affettiğini söyleyebilir.

Bu tür olaylar hep olmuştur ve hala da olur.

Maktulün ailesi fakirdir. Katil zengindir.

Katil maktulün ailesine muazzam para teklif edip kurtulabilir.

Katil fakirse direk kelle gider.

Sen katili ailesi affetti diye nasıl salabilirsin.

Adam seri katil belki. Gidip 10 kişiyi daha öldürecek.

Veya ortada anlaşmalı bir cinayet var.

Hüre hür vs olayını sormuyorum.

Bak hala senin sorularını bu durumda bile aynen alıntılıyorum. Ama bu sorularını şimdi cevaplamayacağım.

Ancak sen aşağıdaki söylediğini,

İçinde kölelik bulunan, kadını 2. sınıf gösteren bir kitaptan hukuk öğrenecek değiliz..

en azından "kuran hükümleri üstünde düşüneceğini, mantıklı bulmazsan kabul etmeyeceğini", önceki fikrini şimdi böyle değiştirdiğini söylediğini görürsem cevaplarım.

Ama sen de bir zahmet daha önceki ve aşağıya alıntıladığım yazımda istenenlere cevap vereceksin değilmi?

İçinde kölelik bulunan, kadını 2. sınıf gösteren bir kitaptan hukuk öğrenecek değiliz.DEMİŞSİN.

İşte bu kadar, bitti. Senin bu mantığın zaten başka kabullere seni açamazki! Sen bu önyargılardan kurtulamadıkça, bu sabit anlayışınla hangi konuyu nerede tartışabilirsinki. Senin gibi önyargıları ve sabit fikirleri olan, değişmez kafalılar baştan söylesinler bari böyle olduklarını. En azından bu kadar bari dürüst olsunlar. Dürüstçe bu fikirde olduğunuzu bildirmenizden dolayı sizi şahsen tebrik ederim.

Ama bir ricam olacak. Ben kitabımdan daha iyi bir çözümü olan kaynağın olmayacağını düşünüyorum. Yine de yapabilirsen senin kitaplarından BİREYSEL SUÇLARA VERİLECEK CEZANIN KISASTAN DAHİ ADİL OLDUĞUNU KABUL ETTİKLERİNİ buraya kısaca yazıversen diyorum. Ne dersin, senin kitaplarında böyle şeyler olduğunu gösterebilirmisin?

Başka başlıktaki tartışmayı buraya taşırsan işin içinden çıkamayız.

Sorduğum soruya cevap vermeni neden bir şarta bağlıyorsun?

Kuranı mantıklı bulmadığım için ateistim zaten. Zira bulmuş olsaydım müslüman kalırdım.

Sen sorulan sorulara verecek cevabın varsa ver.

Verecek cevabın yoksa veya bilmiyorsan konuyu başka yerlere çekme.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Konuyu çok dağıtmamak adına, katilin affedilmesi sonucu topluma salıverilmesi gibi hukuki absürtlüklere girmeden ayetin ilk cümlesini irdeliyorum.

Şu Kur'an ayeti,

Diyanet İşleri

BAKARA 2/178. Ey İnananlar! Öldürülenler hakkında size kısas farz kılındı: Hür ile hür insan, köle ile köle ve kadın ile kadın. Öldüren, ölenin kardeşi tarafından bağışlanmışsa, kendisine örfe uymak ve bağışlayana güzellikle diyet ödemek gerekir...

Bunu da ben yazdım,

Ey inananlar! Öldürülenler hakkında size kısas farz kılındı: Her kim bir insanı öldürmüşse, öldürenin sınıf, makam ve cinsiyetine bakmaksızın size farz kılınan bu kısas uygulanmalıdır. Ancak, öldüren, ölenin kardeşi tarafından bağışlanmışsa, kendisine örfe uymak ve bağışlayana güzellikle diyet ödemek gerekir...

Çok pis ayet yazarım.

Tartışmaya mahal verdirmem. Benim yarattığım, ilmim ve bilgim yanında esamesi okunmayacak eksik akıllı inananlarıma bırakmam bu işleri.

Selamlar.

Gerçekten bravo,

Söylenebilecek şey bulamıyorum. Konu hakkında bir yazıyı tam olarak okumadan bu kadar "Don kişot"luk yapılabilir yani.

Sanki kısas konusunda tek bu ayet olduğunu iddia eden oldu da arkadaş da onu düzeltiyor. Bu ayetten önce yazdığın gibi başka ayetler de vardı ve buna rağmen anlamayanlar!(sözde anlamayanlar)olduğundan bu ayet te geldi diyorum. OKUSAYDIN GÖRÜRDÜN.

Yahu arkadaş, senin gibi şöyle yazsaydı ya şeklindeki itirazları, siz zahmet etmeyin diye ben senaryo ettim ve bunlara cevabımı da yazımda vermiştim zaten. Şimdi bunları okumadan, ezbere nasıl yazabiliyorsunuz? anlamak mümkün değil.

Okuyun, anlayın ve ona göre yapın itirazınızı. Yeter artık ya, okumadan gelmeyin demekten yoruldum.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...