Jump to content

Kuranda Kısas


Recommended Posts

Gerçekten bravo,

Söylenebilecek şey bulamıyorum. Konu hakkında bir yazıyı tam olarak okumadan bu kadar "Don kişot"luk yapılabilir yani.

Sanki kısas konusunda tek bu ayet olduğunu iddia eden oldu da arkadaş da onu düzeltiyor. Bu ayetten önce yazdığın gibi başka ayetler de vardı ve buna rağmen anlamayanlar!(sözde anlamayanlar)olduğundan bu ayet te geldi diyorum. OKUSAYDIN GÖRÜRDÜN.

Yahu arkadaş, senin gibi şöyle yazsaydı ya şeklindeki itirazları, siz zahmet etmeyin diye ben senaryo ettim ve bunlara cevabımı da yazımda vermiştim zaten. Şimdi bunları okumadan, ezbere nasıl yazabiliyorsunuz? anlamak mümkün değil.

Okuyun, anlayın ve ona göre yapın itirazınızı. Yeter artık ya, okumadan gelmeyin demekten yoruldum.

Hangi ayetlermiş onlar? Bir daha yaz. Tebliğdir, zarar gelmez. Sevaptır.

Hangi ayette sınıf ve cinsiyet ayrımı yapmadan kısas uygulayın hükmü var?

Dişe diş, buruna burun, cana can?

İki ayeti bir araya getirirsen, 'başka bir vatandaşın kölesinin kulağını kesmiş bir hürün kölesinin kulağı kesilir' sonucu çıkar kuzum.

Bak benim yazdığım cümle ile 2. bir ayete gerek kalmıyor. Net. Senin bile anlayacağın düzeyde.

Tanrın iki cümlelik şeyi anlatamamış, çaresiz kalıp aynı konu hakkında başka başka ayetler mi göndermiş?

Geleceği bildiği halde yanlış anlaşılacak bir ayeti Cebrail'e neden vahyetmiş?

İnsanları toprağa gömüp taşlama konusunda rivayetleri kabul etmeyerek "Kur'an'dan kanıt getirin, getiremiyorsanız özür dileyin" deyip, mevzu kısas olunca sayfa dolusu rivayet ile konuya açıklık getiren bir garip yanar döner müslümansın sen.

Çok da ciddiye almamalı seni.

Selamlar.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 446
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

KİRECTEN ALINTI

burası önemli...

kuranın yapmaya çalıştığı şeyi evrensel buluyorum...

içindeki kuralları değil... (1)

insanların içinde bulunduğu toplumu bir adım iki adım ileriye daha iyiye doğrya taşımaya çalışmasıdır bence evrensel olan...

yapabildiği şey toplumu getirdiği nokta belki sonrakileri için çok geri bile kabul edilecektir...

o getirilen noktayı sabit değişmez kabul edip oraya getireni gericilikle suçlamak insafsızlık olur...

tabi bunda peygamberi ve yaptıklarını putlaştıranların da kabahati yok değil... (2)

bu bir bayrak yarışı gbidir...

peygamberin bayrağı diktiği yerden daha ileri götürmeye çalışmaktır...

ama maalesef bu yapılmamız bayrağın dikildiği yer kutsanmış değişmez kabul edilmiş ve donukluk tutuculuk gericilik başgöstermiştir... (3)

kuran kendi devrine göre ilericiydi...(4)

ama onu daha ileri götürüp yapılamsı gereken devrimlere devam etmek gerekiyordu...(5)

maaelsef bu konuda hatalar yapılmıştır...(6)

Sevgili kirec, Lütfen aşağıdaki yazılarımı bütün ayrıntılarını dikkate alarak cevaplamanı rica ediyorum.

(1) Sanırım evrenselliğin ne demek olduğunu biliyor ve bundan hareketle de evrensel olmayan hükümlerin sadece çıktığı ilgili dönemi kapsadığını ve sonraki dönemlerde benzer durumlar olsa dahi uygulanmayacağını biliyor olmalısın.

“Kuranın içindeki kuralları evrensel bulmadığını” söylemektesin. Bu durumda kurandaki hükümler sadece çıktığı döneme uygulanabilir, sonraki dönemlere (evrensel olmadığına göre) uygulanamaz öylemi?

Peki içeriği evrensel olmazsa; bu içeriklerden oluşan bütünün yapmaya çalıştığı hangi şey nasıl evrensel olabilir? İçi evrensel olmayan şeyin Görüntüsümü evrensel olmaktadır?

Bir kez daha düşünerek cevaplamanı öneririm.

(2) Kuranın iman eden toplulukları getirdiği nokta şua an neresidir sana göre? Kuranın indiği andaki insanların kuranla geldiği o günkü nokta; bu gün baktığında çok mu geri kalmış görünmektedir sana?

Bunda peygamberi ve yaptıklarını putlaştıranları kabahatlerini de kısaca açıklayabilirmisin?

(3) Ne bayrak yarışıdır, peygamberin bayrağı diktiği yerden nasıl daha ileri götürülebilir. Kuran yetmiyormu? Kuran varken bile başka nasıl şeyler yapılmalıydı?

(4) kuran şimdi gericimi?

(5) Kuranı nasıl daha ileri götürerek devrim yaptırtmayı düşünüyorsunuz? Kuranda değişikliklermi öneriyorsunuz? Zamana uymadığını düşündüğünüz hükümler “zamanımızın meşhur deyimi olan” çağdaş hükümlerlemi değiştirilseydi?

(6) Bu konuda kuran değiştirilmediği için mi hatalar vardır? Yoksa ne gibi hatalar yapılmıştır?

Evet bunları, lütfen her maddeyi ayrı şekilde cevaplayın. Ateistlere şirin görünmek adına lafın nereye gideceğini tam düşünmeden yazdığını sanıyorum. Şimdi tekrar düşünerek, önceki yazılarında hatalı olduğunu düşündüğün yerler varsa bunları belirtmeni, yoksa aynen katıldığını belirterek yazmanı bekliyorum.

1-evrensel olan kuranın anafikridir...

o da insanların mutlu huzurlu ve adil bir şekilde yaşamasıdır...

bunu sağlayacak olan kuralların düzenlenmesi her gün değişiklik gösterebilir...

yasama faaliyeti süreklidir...

her yeni gün yeni şartlar altında eski kurlların değiştirlmesi düzenlenmesi yada yeni kurallar konulması gerekir...

sabit olan kurallar değil bu kuralları çıkarırken takip edilmesi gereken ana fikirdir...

eğer kuralları sabitlersek yeni şartlar oluştuğunda insanların mutluluğu huzuru ve adalet hasar görür...

zamanlar değiştiğinde adaleti sağlayan kurallar da değişir...

bu mesela evrensel bir anafikirdir... (a)

kurandaki birkaç ceza yöntemi gibi kendi yöresinde ve zamanında oluşan bir takım sorunlara yönelik getirdiği kuralları o zamanda ve zeminde adaleti sağlamış olabilir...

bu gün de adaleti sağlayan her türlü kural uygulama kuranidir ... ( b )

görünüşte kurandaki özel örnekle uyuşmasa da...

ardındaki sağladığı adalet bakımından...

bu gün hippokratın yöntemlerini ve tedavi şekillerini aynen uygulamaya kalksak olmaz...

ama onun önerdiği tedavi prensipleri hala geçerlidir...

kuranın önerdiği prensipler evrenseldir...

örnek olarak verdiği kurallar ise değildir...

ama aynı şartlar oluşursa aynen uygulama imkanı bulunabilir belki...

2-kuranın insanlara vermek istediği ana mesajı algılayabilen toplumlar ileri gitmişler ama bu mesajı alamayan bu nedenle de görünüşteki kuralları asıl zannedenler geride kalmışlardır...

gerici olan kuranın kendisi değil onu anlamakta zayıf kalan toplumlar olmuştur... ( c )

3- bayrak yarışı hayırda iyilikte adalette güzellikte yarıştır...

herkes kendi şartlarında en hayrılı en iyi en doğru en güzel olanı bulmaya uygulamaya göstermeye çalışacaktır...

peygamber bunun bir örneğini sergilemiştir...

bizim yapmamız gereken onun yaptıklarını aynen taklid etmek değil yapmak istediğini anlayıp kendi ortamımızda bunu gerçekleştirmeye çalışmaktır... (d)

4- hayır

5- kuranda değişiklik falan önermiyorum...

bu zaten mümkün değildir ve gerekli de değildir...

geçmiş değiştirilebilir mi...

o kendi şartlerı altında yaşanmış oluşmuş bitmiştir...

değiştirilmesi gereken kurana bakış açımızdır... (e)

o bizim için her zaman ve şartta uygulanması gereken bir kurallar bütünü değil

feyz alınması ve gayesi anlaşılması gereken

bir tarihsel değerli veridir... (f)

6-değişmeyen tek şey değişimdir...

değişmesi gereken kuran değildir...

o değişmez...

değişmesi gereken uygulamamız gereken yöntemler ve kurallardır...

bu gün doğru olan şey neyse onu bulup uygulama çabamızı hiç kaybetmemeliyiz...

daha açık söyliyim...

herhangi bir durumda kuranın içinde görülen uygulama yerine başka bir uygulama daha adil ve hakkaniyetli ise kurandaki örnek bırakılıp daha adil olanı uygulamak gerekir... (g)

ve bence kuranın istediği de budur...

(a) Kuranın içeriğinin değil ana fikrinin evrensel olduğunu söyleyerek absürb bir açıklama yapmışsınız.

Peki sizin dediğiniz gibi, kurandaki hükümlerin değilde ana fikir diye icat ettiğiniz yeni kavramın evrensel olduğunun kanıtı nedir? Yoksa bizim göremediğimiz ama sizin gördüğünüz; “AYETTEKİ HÜKÜMLERİN HEMEN ARDINDAN YADA BAŞKA YERDE; EY İNSANLAR (YADA İNANANLAR) BEN BU GÜN İÇİN BU HÜKÜMLERİ KOYUYORUM AMA SİZ YARINLARDA BUNA BENZER ADİL HÜKÜMLERİ DEĞİŞEN ŞARTLARA GÖRE KENDİNİZ KOYMALISINIZ” diye bir hükmemi rastladınız.

insanları yaratan koyduğu hükümlerin bütün insanlar için adil olduğunu söyleyip bunu koyarken, siz neye dayanarak daha sonra daha adil hükümler konulabilir, kuranın ana fikri budur diyebiliyorsunuz?

( b ) Kurandaki cezaların o zaman ve yörede adaleti sağlamış olabilir ancak bu gün de onları aynen uygulamak yerine “adaleti sağlayan başka hükümler” de kuranidir. buyurmuşsunuz. Bunun böyle kurandan olduğunu kuranın neresine dayanarak söylemektesiniz bu birinci soru.

İkinci soru ise şu; kuranda cana can, göze göz diye evrensel bir ceza var. Ama siz bunu zamana ve yöreye uygun olmadığını düşünerek evrensel bulmadığınızdan siz şimdi söyleyin bakalım. Bu zamanda bütün insanlarda ortak uygulanabilecek adil bir hüküm nasıl olmalıdır? Cana can kısası yerine, müebbet hapis mi, 25-30 sene ve beklide Rahşan affı gibi bir afla salıverilmemi yoksa ABD nin bazı eyaletlerinde olduğu gibi idammı?

Hadi buradan yada kendiniz daha adil bir örnek veriverin. Göz çıkaranın gözünü çıkarmayalım ama 1-2 yıl (o da fazla oldu galiba diyerek azaltın yada) ceza veriverin. hadi bakalım sizin adaletinizi görelim. Bir de bunların ne kadar süreyle uygulanması gerektiğimni de nedenleriyle belirtiverin lütfen.

( c ) Burada laf karmaşası yaratmışsınız benim sorumun cevabı değil.

Siz ilk yazınızda;

“…yapabildiği şey toplumu getirdiği nokta belki sonrakileri için çok geri bile kabul edilecektir... “ DEMEKTESİNİZ.

Daha kolay anlamanız için şöyle sorayım; Siz kuranın indiği dönemdeki insanların, örneğin sahabe toplumunun bulunduğu noktayı, bugün bulunduğunuz noktadan gerimi buluyorsunuz?

(d) Paygamberimiz; namaz kılmış, oruç tutmuş, başka inançtakilere hakemlik yapmış ve hatta saldıranlara karşı çeşitli cihatlar yapmıştır.

Hadi şimdi sen, onun yaptıklarını yapmak yerine onu geçen, bayrak taşıyan biri olda sen neler yapacağını burada anlatıver.

(e) Kuranda değişiklik olmaz, geçmiş değiştirilebilirmi diyerekte bunun mümkün olmadığını gösterirken, kuranı da geçmiş olarak nitelediğinizi kabul ediyorsunuz öylemi?

(f) Kuran uygulanması gereken kurallar bütünü değil derken bunu nerden kaynaklandırıyorsunuz? kuranın içindeki kuralları uygulamayıp nasıl bir feyz alarak nasıl uyguluma öneriyorsunuz? Örneğin kısas yerine önerileriniz nedir, feyz alıp yazarmısınız?

Artık “Elmalılı’dan mı esinlenirsiniz, saidi Nursi’denmi esinlenirsiniz bilmem ama, Öyle bir feyz alıp yazınız ki lütfen kuran sadece tarihsel değeri olabilsin, başkaca değeri olamasın.

(g) Sen kendin öyle bir örnek ver ki, kurandaki uygulamadan daha adil ve hakkaniyetli bir uygulama olsun, kurandaki uygulamayı terk et.

HADİ BAKALIM BECEREBİLECEKMİSİN? BUYUR…

tarihinde aorskaya tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

ohoo aorskaya hocam senle işimiz var...

neyse ben diyeceemi dedim...

eğer söylediklerimden genel düşünce yapım hala anlaşılmadıysa yapabileceğim pek bişey yok...

bundan sonra söyliyeceklerim muhtemelen aynı şeylerin tekrarı olacaktır...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Hangi ayetlermiş onlar? Bir daha yaz. Tebliğdir, zarar gelmez. Sevaptır.

Hangi ayette sınıf ve cinsiyet ayrımı yapmadan kısas uygulayın hükmü var?

Dişe diş, buruna burun, cana can?

İki ayeti bir araya getirirsen, 'başka bir vatandaşın kölesinin kulağını kesmiş bir hürün kölesinin kulağı kesilir' sonucu çıkar kuzum.

Bak benim yazdığım cümle ile 2. bir ayete gerek kalmıyor. Net. Senin bile anlayacağın düzeyde.

Tanrın iki cümlelik şeyi anlatamamış, çaresiz kalıp aynı konu hakkında başka başka ayetler mi göndermiş?

Geleceği bildiği halde yanlış anlaşılacak bir ayeti Cebrail'e neden vahyetmiş?

İnsanları toprağa gömüp taşlama konusunda rivayetleri kabul etmeyerek "Kur'an'dan kanıt getirin, getiremiyorsanız özür dileyin" deyip, mevzu kısas olunca sayfa dolusu rivayet ile konuya açıklık getiren bir garip yanar döner müslümansın sen.

Çok da ciddiye almamalı seni.

Selamlar.

“İki ayeti bir araya getirirsen, 'başka bir vatandaşın kölesinin kulağını kesmiş bir hürün kölesinin kulağı kesilir' sonucu çıkar kuzum.” DİYORSUN.

Peki kuzum, iki ayete gerek yok sen şu ayetten başkasının canı, gözü.... kavramını nasıl anlıyorsun?

Maide (5) 45 - Onun içinde (Tevrat'ta) onlara, cana can ile, göze göz ile, buruna burun ile, kulağa kulak ile, dişe diş ile ve yaralamalara karşı kısas olduğunu yazıp farz kıldık. Kim onu bağışlar da (kısas hakkından vazgeçerse) artık o kendisi için (günahlarına) kefâret olur. Ve kim, Allah'ın indirdiğiyle hükmetmezse, o taktirde işte onlar, onlar zalimlerdir. (iniş_112)

Sen şimdi burada; konunun bir suçun cezalandırılması olduğunu, suçlu ve suçtan zarar göreni bir kalem de atlar, ben buradan suçlunun canı yerine başka birinin canını, suçlunun gözü yerine alakasız birinin gözünü … anlıyorum.” diyebilir(mi)sin. Kaldıki kuranda geçerli olan herkes kendi suçundan ceza görür, hiç kimse yapmadığı bir suçtan, başkasının suçundan dolayı cezalandırılamaz” genel hükmünü de pas geçer ve böyle olduğunu hala söyler(mi)sin.

işte böyle şeyler söylenip, zorluklar çıkartıldığı için başka ayetlerle konular pekiştirilmiştir.

Şimdi biraz daha anlaşılabilmiştir umarım.

Ayrıca; kurana iftira atan siz kuranda görmediğiniz bir hükmü sırf rivayetlere dayanarak nasıl kurana mal etme yanlışına düştüğünüzü görüp, özür dilemek yerine ben den bir şeyler bekliyorsunuz şaşıyorum.

Şimdi sizinle ilgili söylentiler duysam ve sizi onlar gibi yaftalasam, sizin hakkınızı yemiş olmazmıyım? Özür dilemek yanlışını gören biri için bir erdem değilmidir?

Link to post
Sitelerde Paylaş

ohoo aorskaya hocam senle işimiz var...

neyse ben diyeceemi dedim...

eğer söylediklerimden genel düşünce yapım hala anlaşılmadıysa yapabileceğim pek bişey yok...

bundan sonra söyliyeceklerim muhtemelen aynı şeylerin tekrarı olacaktır...

Peki kirec, cevabın buysa peki... daha fazla zorlamaya gerek yok...

Ama genel olarak şunu söylemeliyim, Bir insan bir görüş yazarken dikkatli ve düşünerek yazmalı, daha sonra o görüşlerine itiraz gelebileceğini bilmeli ve ona göre yazmalı. Ama gerçek bir müslüman bana göre bu konuda çok daha dikkatli yazmalı...

Nasıl anlarsan artık...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kısas konusundaki yazımdan alıntı yaparak, kısasın adil olmadığını gösterip, bireysel suçlara daha adil cezalar öngören düşünceler sunulamayacak. Neyse biraz daha bekleyelim bakalım...

kısasın uygulanması aşamasında bazı sıkıntılar sözkonusu olabilir...

adamın birini karnından bıçakladılar kafa atıp gözünde kulağında dişinde bazı hasarlar verdiler...

bunu yapanların karnına bıçak sokulacak sa çok farklı organlar zarar görebilir iç kanama yahut çok daha fazla hasar verilebilir...

gözün görmesi yüzde kırbeş hasar gördüyse aynı oranda bir hasar nasıl verilecek...

dişini kıran adamların dişi yoksa nasıl kısas uygulanacak...

gibi düşündükçe ortay çıkabilen sıkıntılar mevcuttur...

artı mahkemede meydana gelebilecek hatalardan dolayı kısas uygulamasından geri dönmekte zor...

kısasa karşılık öldürülen adamın suçsuzluğu sonradan ortaya çıksa problem...

tecavüz ederek cinsel organına zarar veren kişiye yine bu kısas nasıl uygulanacak falan vs...

Link to post
Sitelerde Paylaş

kısasın uygulanması aşamasında bazı sıkıntılar sözkonusu olabilir...

adamın birini karnından bıçakladılar kafa atıp gözünde kulağında dişinde bazı hasarlar verdiler...

bunu yapanların karnına bıçak sokulacak sa çok farklı organlar zarar görebilir iç kanama yahut çok daha fazla hasar verilebilir...

gözün görmesi yüzde kırbeş hasar gördüyse aynı oranda bir hasar nasıl verilecek...

dişini kıran adamların dişi yoksa nasıl kısas uygulanacak...

gibi düşündükçe ortay çıkabilen sıkıntılar mevcuttur...

artı mahkemede meydana gelebilecek hatalardan dolayı kısas uygulamasından geri dönmekte zor...

kısasa karşılık öldürülen adamın suçsuzluğu sonradan ortaya çıksa problem...

tecavüz ederek cinsel organına zarar veren kişiye yine bu kısas nasıl uygulanacak falan vs...

Ya adamlar daha Bakara/178'i açıklamaya çalışırken kafayı yiyorlar, bir de bu ayrıntılara girerlerse iyice devreler atar.

Kısas ölçilebilir zararlar için iyi bir yöntem olabilir ama ölçülemeyen zararlar için bir işe yaramaz. Mesela adama 100 liralık zarar verdin, verirsin 100 lira, olur biter. Ama ya ölçülemeyen zararlar?

Link to post
Sitelerde Paylaş

kısasın uygulanması aşamasında bazı sıkıntılar sözkonusu olabilir...

adamın birini karnından bıçakladılar kafa atıp gözünde kulağında dişinde bazı hasarlar verdiler...

bunu yapanların karnına bıçak sokulacak sa çok farklı organlar zarar görebilir iç kanama yahut çok daha fazla hasar verilebilir...

gözün görmesi yüzde kırbeş hasar gördüyse aynı oranda bir hasar nasıl verilecek...

dişini kıran adamların dişi yoksa nasıl kısas uygulanacak...

gibi düşündükçe ortay çıkabilen sıkıntılar mevcuttur...

artı mahkemede meydana gelebilecek hatalardan dolayı kısas uygulamasından geri dönmekte zor...

kısasa karşılık öldürülen adamın suçsuzluğu sonradan ortaya çıksa problem...

tecavüz ederek cinsel organına zarar veren kişiye yine bu kısas nasıl uygulanacak falan vs...

kirec,

Sadece kısasın yada kuranın problemleri olduğuna ilişkin kabulle olaylara yaklaşan soruları sormaktasın. Sana verilen cevaplara da kısmen yada tamamen yaptığın itirazlar sana yeniden cevaplandırılmaktadır.

Ancak, senin, itirazlarına karşılık sorulan kontra sorulara cevap vermeden kenara çekilip, sonra yeniden ortaya çıkıp kısasta şöyle problemler var dediğin soruları hemen cevaplamıyorum.

Sen de soruları cevaplama nezaketini göster, sonra tekrar soru sormaya hak kazan.

Yukarda örneklediğin uygulamalarda, problem olmadan adil suç tayin modern hukuktan örnekleri sen ver ben daha sonra açıklayım bu defa.

Yani aynı soruları kendine sor, ve kısastan daha adil uygulama olarak bu olayların insan kaynaklı cezalarını yazıver bakalım.

Hadi sorunsuzca atlamadan, kaybolmadan yazıver lütfen...

Hatta mevcut hukuk kaynakları yerine, senin deyiminle evrensel olmayan kuran içeriklerini bir kenara koy, bir feyze gel ve ideal cezayı, ve ne kadar süreli olarak bunun uygulanması gerektiğini problem oluşturmayacak şekilde tayin et...

Hadi bakalım, hakeme küfreden seyirci olmada, biraz maçı yönet. Cevabını bekliyorum.

tarihinde aorskaya tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Ya adamlar daha Bakara/178'i açıklamaya çalışırken kafayı yiyorlar, bir de bu ayrıntılara girerlerse iyice devreler atar.

Kısas ölçilebilir zararlar için iyi bir yöntem olabilir ama ölçülemeyen zararlar için bir işe yaramaz. Mesela adama 100 liralık zarar verdin, verirsin 100 lira, olur biter. Ama ya ölçülemeyen zararlar?

Çok akıllı arkadaşım,

Ölçülemeyen zararları, suçları senin hukukun hangi ölçüyle (hangi adalet anlayışıyla) cezalandırabiliyor, bana anlatabilirsen, ben bunu da anlatabilirim.

1- Bunu kısaca anlatıver.

2- örneğin, Adamın bütün dişlerini kırana nasıl ceza veriyor, 3 dişini kırana nasıl ceza veriyor, kulağını kesene nasıl ceza veriyor. Bu cezaları hangi ölçüyle veriyor?

Hadi yazıver, sen bakara-178 açıklayanlarla uğraşacağına bunları cevaplayabilirsen cevaplasana...

tarihinde aorskaya tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Çok akıllı arkadaşım,

Ölçülemeyen zararları, suçları senin hukukun hangi ölçüyle (hangi adalet anlayışıyla) cezalandırabiliyor, bana anlatabilirsen, ben bunu da anlatabilirim.

1- Bunu kısaca anlatıver.

2- örneğin, Adamın bütün dişlerini kırana nasıl ceza veriyor, 3 dişini kırana nasıl ceza veriyor, kulağını kesene nasıl ceza veriyor. Bu cezaları hangi ölçüyle veriyor?

Hadi yazıver, sen bakara-178 açıklayanlarla uğraşacağına bunları cevaplayabilirsen cevaplasana...

Belirli bir süre hapis cezası veriyor. Ben iddia etmiyorum ki, modern hukuk %100 adil diye, becerebildiği kadar adil olmaya çalışıyor. %100 adaletin İslam hukukunda olduğunu iddia eden sensin.

tarihinde searcher1 tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Belirli bir süre hapis cezası veriyor. Ben iddia etmiyorum ki, modern hukuk %100 adil diye, becerebildiği kadar adil olmaya çalışıyor. %100 adaletin İslam hukukunda olduğunu iddia eden sensin.

En azından bu defa çok dürüst davrandın, tebrik ederim.

İddia benim fikrim değil, Bizzat Kuranın, islamın, Allah'ın iddiasıdır. Ben sadece doğru olduğuna inandım ve kabul ettim ve ilan ettim bunu.

Benim bu ilanıma karşılık siz, kısasın modern hukukun yanına bile yaklaşamayacağını iddia ettiniz, ispatlayın, örnekleyin dedim. Siz de cevap veremeyenlere göre en azından bir cevap verebildiniz.

Görüldüğü üzere; insan icadı hukuk bütün insanlara uygulanacak ortak ölçü bulamıyor. Ama kısas böyle değil, kuran böyle değil... Bir kimse kurana inanıyorsa, ben islamım, müslümanım diyorsa bu kuralların hepsini istisnasız kabul etmektedir. İşte kuranın gücü ve tüm insanlara eşit uygulanması bakımından adaleti de burdan gelmektedir. Herkese aynı suça karşılık aynı ölçüde ceza... işte böyle...

tarihinde aorskaya tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

En azından bu defa çok dürüst davrandın, tebrik ederim.

İddia benim fikrim değil, Bizzat Kuranın, islamın, Allah'ın iddiasıdır. Ben sadece doğru olduğuna inandım ve kabul ettim ve ilan ettim bunu.

Benim bu ilanıma karşılık siz, kısasın modern hukukun yanına bile yaklaşamayacağını iddia ettiniz, ispatlayın, örnekleyin dedim. Siz de cevap veremeyenlere göre en azından bir cevap verebildiniz.

Görüldüğü üzere; insan icadı hukuk bütün insanlara uygulanacak ortak ölçü bulamıyor. Ama kısas böyle değil, kuran böyle değil... Bir kimse kurana inanıyorsa, ben islamım, müslümanım diyorsa bu kuralların hepsini istisnasız kabul etmektedir. İşte kuranın gücü ve tüm insanlara eşit uygulanması bakımından adaleti de burdan gelmektedir. Herkese aynı suça karşılık aynı ölçüde ceza... işte böyle...

Modern hukukun %100 adil olamaması, Kuran'ın %100 adil olduğunu göstermez. Adam gidiyor birini öldürüyor, öldürülenin kardeşi para alıp adamı affediyor? Adalet bunun neresinde?

Peki bir müslüman müslüman olmayan birini öldürürse, ceza ne oluyor?

İsrâ/33:

Haklı bir sebep olmadıkça, Allah’ın, öldürülmesini haram kıldığı cana kıymayın. Kim haksız yere öldürülürse, biz onun velisine yetki vermişizdir. Ancak o da (kısas yoluyla) öldürmede meşru ölçüleri aşmasın. Çünkü kendisine yardım edilmiştir.

Ayette bahsedilen haklı sebep ne olabilir? Sebebin haklı olduğunu kim, hangi ölçülere göre belirleyecek?

Öldürülmesi haram kılınan canlar kimlerin canlarıdır? Hangi canların haram kılındığı Kuran'da açıklanmış mı?

Bu kadar belirsiz ifadelere göre, adalet nasıl sağlanır?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Cevapların yazımda var.

Yazında cevap olabilecek bir kırıntı bile bulamadım. Öldüren adamsa, adam kısası yapılır, kadınsa kadın, köleyse köle kısası yapılır gibi abuk sabuk bir cevap vermişsin. Neymiş bu adam kadın köle kısası deyince yazdım oku diyorsun! ^_^

Ben kısasın hüre hür, dişiye dişi, köleye köle uygulanabileceğinden başka bir anlam göremiyorum ayette. Anlamı bu değilse ne olduğunu da açıklayamadın. Açıklamadığın sürece açıklayamıyorsun, açıklaması yok demektir öyle değil mi?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bir kez daha ayetin apaçık anlamını tekrarlıyorum:

apaçık kast sistemi. Kuranı yazanlar toplumu üçe ayırıyorlar. Hürler, köleler, kadınlar.

İşte kısas ancak bu kast sınıfları içinde yapılabiliyor. Öyle köleyi, kadını öldüren hür adama kısas filan yok!

Peki diyeceksiniz, köle veya dişi hür bir adamı öldürürse ne olacak? Zaten onu serbestçe öldürürler. Ona kısas koymaya zaten gerek yok. Onu hür bir adam öldürürse zaten kısas uygulanamıyor.

Halen bu gelenek doğuda sürüyor. Bir kadını rahatça öldürmek normal sayılıyor. Töre deyip öldürmeyi hak sayıyorlar. Töre dediğimiz şeriatın hortlağıdır. Şeriat yasal olarak ölmüş, ama hortlağı zombi gibi dolaşıyor töre adı altında...

İşte konu ile ilgili gerçek budur.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bir kez daha ayetin apaçık anlamını tekrarlıyorum:

apaçık kast sistemi. Kuranı yazanlar toplumu üçe ayırıyorlar. Hürler, köleler, kadınlar.

İşte kısas ancak bu kast sınıfları içinde yapılabiliyor. Öyle köleyi, kadını öldüren hür adama kısas filan yok!

Peki diyeceksiniz, köle veya dişi hür bir adamı öldürürse ne olacak? Zaten onu serbestçe öldürürler. Ona kısas koymaya zaten gerek yok. Onu hür bir adam öldürürse zaten kısas uygulanamıyor.

Halen bu gelenek doğuda sürüyor. Bir kadını rahatça öldürmek normal sayılıyor. Töre deyip öldürmeyi hak sayıyorlar. Töre dediğimiz şeriatın hortlağıdır. Şeriat yasal olarak ölmüş, ama hortlağı zombi gibi dolaşıyor töre adı altında...

İşte konu ile ilgili gerçek budur.

Demirefe, senin dilindeki akıcılığa hayranım. Bu kadar özlü konuşmanın sırrı nedir söyler misin? :)

Link to post
Sitelerde Paylaş

Allahın birinin yerine başkasının kısas edilmesine engel olmak gibi bir zoru olsa, bunu apaçık söyler. "Kimse başkasının yerine kısas edilemez!" Bitti! Konu kökünden halloldu! Ne gerek var yok dişi, yok hür, yok köle zırvalamaya?

Bu konu öyle kesin, öyle nettir ki, milim kıvırtma payı yoktur!

Yahu bu allah iki lafı bir araya getiremeyip saçma sapan konuşuyorsa madem, ne allahlığa soyunmuş? Boyundan büyük işlere niye kalkışmış?

Allaha bu lafları ben değil müslümanlar söylüyor. "Bizim allahımız öyle aciz ki, iki lafı bir araya getirip bir meramını anlatamaz. Lafı evirir çevirir, içine eder bırakır mevzunun. Hiç bir şey anlaşılmaz. O yüzden onun ne demek istediğini biz açıklıyoruz" diyorlar!

Ya bir mert olun, bir dürüst olun ya! "Bu allahın emri, kadın için köle için hür adama kısas yapmayız, allah böyle emrediyor, düşük yaratılan kadın, esir edilmiş köle için koskoca hür adama hiç kısas yapılır mı, allah doğru söylemiş" deyin de helal size, dürüst, mert adamlarmışsınız diyelim be!

Bari bir meziyetiniz olmuş olur!

tarihinde demirefe tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Demirefe, senin dilindeki akıcılığa hayranım. Bu kadar özlü konuşmanın sırrı nedir söyler misin? :)

Çok teşekkür ederim. Okumayı öğrendiğimden beri elime geçen her şeyi okurum. Bir metni anlayamamaktan çok rahatsızlık duyarım. O metni mutlaka anlamalıyım. Anlayamadığım bir konu beni fena rahatsız eder, sürekli kafamı kurcalar. Bu yüzdendir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kısasa kısas anlayışını kusursuz ve ilahi olarak benimseyip, modern hukuku kul hukuku diye aşağılayanlara gülüyorum. Kısasa kısas dediğiniz şey de insan hukuku. Fazla düşünmeyen bronz çağ insanlarının ilkel hukukudur.

Sen gülmeye devam et, kendi kendine gülenlerden olmaya devam et, ama bir ara dur, düşün istersen!

Bronz çağ insanlarının ürünü diyerek, öyle kabul ederek, o çağ insanları yakınına bile yaklaşamadığını göremiyor, ilkel dediğin insanlar yanında çok ilkel kaldığını algılayamıyorsun...

Devam edin bakalım, oynayın gücünüz yettiğince "ÜÇ MAYMUNLAR"ı...

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...