Jump to content

Kuranın şiirselliği ve çelişkisi


Recommended Posts

hz muhammed peygamber olmadan önce hangi dine inanıyordu,bunuda bilirsin sen.

Sen bildiğini mi sanıyorsun? Masal kahramanı Muhammed'den bahsediyorsan, hangisini uydurursanız ona inanıyordur. Gerçekten yaşamış bir Muhammed varsa bence pagandır. Hanif falan değil.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 75
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Müslümanlardan bahseden yok senin rahmet peygamberinden bahsediyorum. Antlaşma bozuldu diye silah bırakmış insanlara toplu katliam yapılması günümüzde nerde oluyorda kimse tepki göstermiyor? İnsan bir haltı yemeye kafaya koyup kendini lezzetliymiş gibi inandirirsa yemeyeceği halt kalmaz! Bu mu senin vicdanın? Pöffff ! Koskoca bir pöffff... Gelmiş birde baskaları yaptı ses çıkarmadın o zaman bizimkine neden ses çıkarıyorsun diye ucuz polemiklere giriyorsun, yazık!Aman be , insan sandık birde o kadar vakit ayırıp yazı yazdık. Tek kişinin kazık atmasından bahsediyor birde aynı şeymiş gibi. Arkadas sende orda kellesi ucuna her ergen erkeğin bu antlaşmadan, iceriginden , mekkelilere müttefik olma kararında ortak söz sahibi olduğundan emin mısın ki burda ahkam kesip uçan kellelerden aldığın hazzı bizim de almamızı bekliyorsun. Davar mı kesiyorsun be?!!!!

İnsanların Ölümünden Dolayı, Yüreğinde Merhamet Filizleri Olan Birisi Sevinmez. Bende Sevinmiyorum. Lakin Olması Gerken Bir Şeyin Önüne Geçemezzsiniz. Yazdık Size Kaç Defa Objektif Olun Diye. Eğer Beni Kurayza Yok Edilmeseydi ! Medine Halkı Yok Edilecekti. Medineli Çocuklar Bir Bir Topraga Düşecekti. Oku Hayber'in Fethini, Bak Onların Halkı Öldürülmedi. Çünkü İhanet Diye Bir Şey Yoktu.

İhanet Kelime Anlamı İtibarı İle Affedilemez Bir Gerçektir. Kabul Etsenizde Etmesenizde Bu Gerçek Değişmez.

Kalın Sağlıcakla..

Link to post
Sitelerde Paylaş

Sen bildiğini mi sanıyorsun? Masal kahramanı Muhammed'den bahsediyorsan, hangisini uydurursanız ona inanıyordur. Gerçekten yaşamış bir Muhammed varsa bence pagandır. Hanif falan değil.

Bence, Sence, zan.... İnandıgınız Gerçekler Bir Bütün Olarak Bu şekilde İfade Edilmez Ama Haksısmıyım ?

Şöyle Böyle Dediğiniz O Peygamber Mekkede En Güvenilir Kişiler Arasında İlk SıradaGeliyordu ... EL EMİN

tarihinde Özgü® tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Böyle saçma bir iddiayı nerenden uydurduğun tam bir muamma. Böyle bir iddia sağlıklı bir insan vicdanından çıkamaz.

Mekke Benu Süleym, Gatafan, Fezare, Mürre, Aşça, Süleym, Beni Kurayza İttifakı Başarısız Oldu... Bir Kaç Ay Sonra Kurayzanın Tekrar başkalı İle İttifak Kurmayacağı Çokmu Saçma ! Tarih Bu Ve Benzeri Örnekler İle Dopdoludur..

Link to post
Sitelerde Paylaş

İnsanların Ölümünden Dolayı, Yüreğinde Merhamet Filizleri Olan Birisi Sevinmez. Bende Sevinmiyorum. Lakin Olması Gerken Bir Şeyin Önüne Geçemezzsiniz. Yazdık Size Kaç Defa Objektif Olun Diye. Eğer Beni Kurayza Yok Edilmeseydi ! Medine Halkı Yok Edilecekti. Medineli Çocuklar Bir Bir Topraga Düşecekti. Oku Hayber'in Fethini, Bak Onların Halkı Öldürülmedi. Çünkü İhanet Diye Bir Şey Yoktu.

İhanet Kelime Anlamı İtibarı İle Affedilemez Bir Gerçektir. Kabul Etsenizde Etmesenizde Bu Gerçek Değişmez.

Kalın Sağlıcakla..

O kadar abartma. Mekkeliler Muhammed kadar gaddar değil.

Maide/33. "Allah ve peygamberiyle savaşanların ve yeryüzünde bozguncu­luğa uğraşanların cezası öldürülmek veya asılmak yahut çapraz olarak el ve ayaklan kesilmek ya da yerlerinden sürülmektir. Bu onlara dünyada bir rezilliktir. Onlara ahirette büyük azap vardır."

Ebû Nasr Âhmed b. Ubeydullah el-Mahfidî, Ebû Amr b. Necid'den, o Müslim'den, o Abdurrahman b. Hammad'dan, o Said b. Ebî Arube'den, o Katade'den, o da Enes'ten bize şu rivayette bulundu;

"Ukl ve Ureyne Kabilelerinden on kadar bir insan grubu Rasulullah (s.a.v.)'a gelerek:

"Ey Allah'ın Rasulü, biz davar sahibi kimselerdik. Tarlalarımız, ekinimiz yoktu. Bu yüzden Medine'nin havasını sağlığımıza elverişsiz bulduk" dediler. Rasulullah (s.a.v.) on­lara bir deve sürüsü ve bir çobanla Medine dışına çıkmalarını ve orada develerin sütlerin­den ve idrarlarından içerek tedavi olmalarını emir buyurdu. Bunlar, Harre denilen mıntı­kanın civarında bulunuyorlardı. Sıhhatlerine kavuşunca Rasulullah (s.a.v.)'ın çobanını kat­lettiler, develeri de sürüp götürdüler. Rasulullah (s.a.v.) peşlerinden adam gönderip on­ları getirtti. Ellerini ve ayaklarını kestirip gözlerini çıkarttırdı ve bunları ölünceye dek Harre'de bu halleri üzere öylece bırakıldılar."

Katade dedi ki: "Bize zikrolunduğuna göre bu âyet bu eşkıya hakkında nazil ol­muştur."

Link to post
Sitelerde Paylaş

Mekkeliler Muhammed kadar gaddar değil.

Elbette. Ben islam tarihinin yalancısıyım: Mekkeliler Hudeybiye anlaşması ile müslümanların silahsız olarak gelip Kabe'yi tavaf etmelerine izin verdiler.

Muhammed ise Mekke'yi işgal edince "pis müşriklerin mescidi harama sokulmamalarını, görüldükleri yerde öldürülmelerini" emreden tevbe suresini duyurdu.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Elbette. Ben islam tarihinin yalancısıyım: Mekkeliler Hudeybiye anlaşması ile müslümanların silahsız olarak gelip Kabe'yi tavaf etmelerine izin verdiler.

Muhammed ise Mekke'yi işgal edince "pis müşriklerin mescidi harama sokulmamalarını, görüldükleri yerde öldürülmelerini" emreden tevbe suresini duyurdu.

Nedense Mekke Feth Edilirken Kimse Öldürülmedi. Neredeyse Hiç Kan Dökülmedi. Mekke'lilerin O dönemde Kabeye Giriş İzni (antlaşma)Vermeleri Olası Bir Savaşa Hazır Olmadıkları İçindi. Yoksa Bir Jest Yada İnsanlık Dersi Değil.

tarihinde Özgü® tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Nedense Mekke Feth Edilirken Kimse Öldürülmedi. Neredeyse Hiç Kan Dökülmedi.

Neden biliyor musun? Mekke'nin fethi sırasında müslüman olmayanların Mekke'yi terk etmeleri, kalmak isteyenlerin İslam'a geçmesi emredildi. Haram aylar çıkana kadar şehirden gitmeyenlere idam cezası vardı.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Neden biliyor musun? Mekke'nin fethi sırasında müslüman olmayanların Mekke'yi terk etmeleri, kalmak isteyenlerin İslam'a geçmesi emredildi. Haram aylar çıkana kadar şehirden gitmeyenlere idam cezası vardı.

ikrime ,safvhan, süheyl buna en iyi örnek değilmi? Bunlar Kureyşin Önde Gelenleri.. Hiç Biri Öldürülmedi.

Madem Yazdın Bende Yazayım ... Fetihten Sonra Kimler Öldürüldü Bunu İsimleri İle Beraber Yazarmısın ?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Peygamber Mekke'de genel af ilan etti. Ancak on biri erkek, altısı kadın olmak üzere on yedi kişiyi genel af dışında tuttu. Bunların katlinin serbest bırakılması da kişisel kin ve düşmanlık yüzünden değildi. Bunlar çok büyük suç işlemişlerdi. Mesela Abdullah b. Sa'd b. Ebû Serh, önce Müslüman olmuş, Medine'ye hicret etmiş ve hatta vahiy katipleri arasında yer almıştı. Bir müddet sonra İslâm'dan çıkıp Mekke müşriklerinin yanına dönmüş, kâtipliği sırasında vahyi kendi arzusuna göre tahrif ettiğini söyleyerek müşriklerin İslâmiyet aleyhindeki çalışmalarını desteklemişti. Ebû Süfyan'ın karısı Hind de, Uhud'da şehit edilen Hz. Hamza'nın ciğerini çiğnemişti. Bununla beraber bu ikisi ve daha başkaları affedildi. Öldürülmesi serbest bırakılanlardan sadece altı kişi Mekke'ye girildiği gün katledildi. Süheyl b. Amr, Safvân b. Ümeyye ve İkrime b. Ebû Cehil gibi müşriklerin ileri gelenlerine emân verildi. Hz. Peygamber Mekkelilerden kimlerin kendisine ve sahâbîlerine işkence yaptığını, kimlerin kendisini öldürmek üzere süikast tertiplediğini ve kimlerin Bedir, Uhud ve Hendek gibi savaşlara iştirak ettiğini ve bütün bedevîleri toplayarak kendisini ve İslâm'ı ortadan kaldırmak istediğini çok iyi biliyordu. Bunlar Mekke'nin fethiyle birlikte onun eline düşmüşlerdi. İsteseydi hepsini kılıçtan geçirebilirdi. Onun bir tek sözü ve hatta işareti bile bunu gerçekleştirmeye yeterdi. Fakat o böyle yapmadı. Çünkü Hz. Peygamber, prensib olarak her zaman düşmanı kazanmayı, imha etmeye tercih ederdi. Onun bütün bu davranışları, insanların kalbinin nasıl kazanılacağını gösteren ve hoşgörü anlayışını ortaya koyan hususlardır.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Mekke Arabistan'ın kalbi. Kureyş islam öncesinde de islam sonrasında da lider kabile olmayı sürdürmek isteyen, muhammed diye biri eğer yaşadıysa onun kabilesi. Yaşamadıysa Kureyş'in yarattığı bir fenomen. Buraya muhammedin kan dökerek girdiği diye bir tarih yazılabilmesini hiç olası görüyor musunuz? Muhammed diye biri varsa kabilesine, dininin merkezi yapacağı yere elbette çok kanlı biçimde girmez.

Kureyş'in iktidarı hiç değişmedi. Sadece tek tanrıya dayandırılan inançla faşistleşti. Tevbe suresi adı verilen besmelesiz ültimatom ile kan dökme tehdidinde bulunuldu. Yine kabe, karataş ve şeytan taşlama putçu tapınmaları devam etti. Yağmacılık ve talancılık da...

Link to post
Sitelerde Paylaş

ikrime ,safvhan, süheyl buna en iyi örnek değilmi? Bunlar Kureyşin Önde Gelenleri.. Hiç Biri Öldürülmedi.

Madem Yazdın Bende Yazayım ... Fetihten Sonra Kimler Öldürüldü Bunu İsimleri İle Beraber Yazarmısın ?

Muhammed neden Mekkelileri öldürsün ki? Sonuçta hepsi kendi ırkından ve İslam'a geçmeye hazır insanlar. Zaten Muhammed'e de asker lazım. Ama yahudiler öyle değil, adamlar dinlerini bırakmaktansa ölümü göze almışlar.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Peygamber Mekke'de genel af ilan etti.

Muhammed diye birisi büyük olasılıkla ya yoktur veya varsa sıfır etkili, kullanılan bir meczuptur. Olay Kureyş içindeki iktidar mücadelesidir.

Kureyş adına sure yazılarak kureyş adı onore edilmiştir ve liderliği kutsanmıştır. İktidarı pekiştirilmiştir. Hem de namaz suresi olarak yazılmıştır ki her namazda kureyşin kutsandığı hatırlanıp iktidarı pekişsin.

Bu nasıl af ki iktidara boyun eğmeyen "pis müşriklerin" görüldüğü yerde öldürülmeleri emrediliyor?

tarihinde demirefe tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Maide/33. "Allah ve peygamberiyle savaşanların ve yeryüzünde bozguncu­luğa uğraşanların cezası öldürülmek veya asılmak yahut çapraz olarak el ve ayaklan kesilmek ya da yerlerinden sürülmektir. Bu onlara dünyada bir rezilliktir. Onlara ahirette büyük azap vardır."

Ebû Nasr Âhmed b. Ubeydullah el-Mahfidî, Ebû Amr b. Necid'den, o Müslim'den, o Abdurrahman b. Hammad'dan, o Said b. Ebî Arube'den, o Katade'den, o da Enes'ten bize şu rivayette bulundu;

"Ukl ve Ureyne Kabilelerinden on kadar bir insan grubu Rasulullah (s.a.v.)'a gelerek:

"Ey Allah'ın Rasulü, biz davar sahibi kimselerdik. Tarlalarımız, ekinimiz yoktu. Bu yüzden Medine'nin havasını sağlığımıza elverişsiz bulduk" dediler. Rasulullah (s.a.v.) on­lara bir deve sürüsü ve bir çobanla Medine dışına çıkmalarını ve orada develerin sütlerin­den ve idrarlarından içerek tedavi olmalarını emir buyurdu. Bunlar, Harre denilen mıntı­kanın civarında bulunuyorlardı. Sıhhatlerine kavuşunca Rasulullah (s.a.v.)'ın çobanını kat­lettiler, develeri de sürüp götürdüler. Rasulullah (s.a.v.) peşlerinden adam gönderip on­ları getirtti. Ellerini ve ayaklarını kestirip gözlerini çıkarttırdı ve bunları ölünceye dek Harre'de bu halleri üzere öylece bırakıldılar."

Katade dedi ki: "Bize zikrolunduğuna göre bu âyet bu eşkıya hakkında nazil ol­muştur."

tarihinde searcher1 tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...