Onur 0 Oluşturuldu: Nisan 22, 2008 Raporla Share Oluşturuldu: Nisan 22, 2008 (düzenlendi) Arkadaşlar çok eskiden yani yaklaşık olarak 12 sene önce, gerçeklerden habersiz, şirin bir Müslüman olarak hayatımı geçirmekteydim. Daha sonra ise kanıma giren 2 ateist arkadaşımdan duyduklarım kafamı allak bullak etmişti. İşte o zamanlarda kafamı karıştıran ayetlerden biri: Ahzab-51 Onlardan dilediğini geriye bırakır, dilediğini de yanına alırsın. Boşadığın hanımlarından arzu ettiğini tekrar yanına almanda, senin üzerine bir günah yoktur. Böyle yapman onların mutlu olmalarına, üzülmemelerine ve hepsinin, senin verdiklerine razı olmalarına daha uygundur. Allah, kalplerinizde olanı bilir. Allah hakkıyle bilendir, halîmdir. Ayeti gelişigüzel okuduğumuz zaman anlamını kavrayamayabiliriz, ancak tefsirden açıklamasını okuduğumuzda, doğrudan Muhammed'in eşleriyle olan cinsel birleşme sırasından bahsettiği rahatlikla anlayabiliriz. Yani bu duruma göre Allah Muhammed'in eşleriyle olan cinsel birleşme sorununa bir düzenleme getiriyor. Şimdi Müslüman arkadaşlara sormak istiyorum; Bu ayeti okuyup da kafanızda şüpheler oluştuğu oldu mu? ''Allah'ın işi gücü yok da Muhammed'in sevisme sırasını düzenliyor!!'' dediğiniz oldu mu? Eğer olduysa bu şüphelerinizi nasıl bastırdınız? Yok eğer kafanızda hiçbir şüphe oluşmadıysa, Tanrı'dan (varsa eğer) böyle bir ayetin gelmesini nasıl açıklıyorsunuz? Nisan 22, 2008 tarihinde Onur tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Onur 0 Nisan 22, 2008 gönderildi Yazar Raporla Share Nisan 22, 2008 gönderildi (düzenlendi) Her yil actigim Ahzab-51 basligini, uzerinde ufak tefek degisiklikler yaparak yeniden tartismaya aciyorum. Ahzab-51 konusunda Elmalili ve Muhammed Esed tefsirlerinden kisa bir alinti; Elmalili Ahzab-51 Birden çok hanımı olanlara sıra ile bir nöbet izlemek vaciptir. Buna "Kasm" denilir. Fakat Peygamberin özelliklerinden olmak üzere ona "Kasm" vacip kılınmayıp kendi dilemesine bırakılıyor. Muhammed Esed Ahzab-51 Böylece Hz. Peygamber'in eşlerine karşı kocalık mükellefiyetlerinde katı bir "dönüşüm" (rotation) kuralına uymak zorunda olmadığı söylenmektedir. Nisan 22, 2008 tarihinde Onur tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Sexy Huri 0 Nisan 22, 2008 gönderildi Raporla Share Nisan 22, 2008 gönderildi Konu ahzab suresi oldu mu muslumanlar kostebek gibi yerin altina kacisirlar. Ahzab suresi Kuran'in yuz karasi.. Muhammed'in tum seks fantezilerinin sunuldugu suredir ahzab. Link to post Sitelerde Paylaş
AIRMAX 0 Nisan 22, 2008 gönderildi Raporla Share Nisan 22, 2008 gönderildi ayeti yanlis anliyorsunuz bi yerlerinizden anliyorsunuz.o ayeti cahil kimse anlayamaz o ayeti ancak alimler aciklayabilir.o ayet aslinda dikkatli incelendiginde verem asisinin bulunusunu isaret eder.ama sizde o beyin nerde be kardesim.kalpleriniz korlesmis. :P Link to post Sitelerde Paylaş
AteshBey 0 Nisan 22, 2008 gönderildi Raporla Share Nisan 22, 2008 gönderildi Açık söylemek gerekirse günümüz şartları göz önüne alındığında bu ayetler kadını küçülten ayetler... Bir erkeğe birden fazla eş, sırayla yatağa alma vs... Sanki kadın sıradan bir malmış ve sırf erkekler hizmet için yaratılmış gibi bir anlam çıkıyor. Benim kendime yaptığım açıklama şudur; O günki şartlarda kadın bas bayağı bir meta idi. Deve, koyun keçi vs gibi alınıp satılabiliyordu. Kadın o kadar değersizdiki bazıları kız çocuğunu bir utanç kaynağı olarak görüyor ve canlı canlı gömüyorlardı. Hal böyle iken hayır kadın ve erkek tamamen eşittir demek çok büyük tepkilere neden olabilirdi.. Kadını erkek seviyesindeki hak ve özgürlüklere getirmek aşamalı olarak yapılmalı idi. Kur-an da bu yolu izlemiş olabilir diye düşünüyorum... Tıpkı şarap örneğindeki gibi... Belki çok iddialı olacak ama o ayet sırf o gün için geçerli olabilir bence... Bugün için tamamen gözden geçirilmesi gereken bir ayettir... Link to post Sitelerde Paylaş
AIRMAX 0 Nisan 22, 2008 gönderildi Raporla Share Nisan 22, 2008 gönderildi Açık söylemek gerekirse günümüz şartları göz önüne alındığında bu ayetler kadını küçülten ayetler... Bir erkeğe birden fazla eş, sırayla yatağa alma vs... Sanki kadın sıradan bir malmış ve sırf erkekler hizmet için yaratılmış gibi bir anlam çıkıyor. Benim kendime yaptığım açıklama şudur; O günki şartlarda kadın bas bayağı bir meta idi. Deve, koyun keçi vs gibi alınıp satılabiliyordu. Kadın o kadar değersizdiki bazıları kız çocuğunu bir utanç kaynağı olarak görüyor ve canlı canlı gömüyorlardı. Hal böyle iken hayır kadın ve erkek tamamen eşittir demek çok büyük tepkilere neden olabilirdi.. Kadını erkek seviyesindeki hak ve özgürlüklere getirmek aşamalı olarak yapılmalı idi. Kur-an da bu yolu izlemiş olabilir diye düşünüyorum... Tıpkı şarap örneğindeki gibi... Belki çok iddialı olacak ama o ayet sırf o gün için geçerli olabilir bence... Bugün için tamamen gözden geçirilmesi gereken bir ayettir... yanlissin atesbey kardesim .allah insanlarin tepkisindenmi korkuyor?aman su an kadin bir mal ben biraz yumusatayim en iyisi aslinda kadinin esit olmasini istiyorumda ama beni yanlis anlarlar?allah boylemi dusundu?insanlara savasin, asagilik kopekler, sizi cehennemde yakacagim ,bana inanmayanin sonu cok fenadir diyebilecek kadar cesareti olan allah kadin hakkini vermeye gelince neden erteleme geregi duyuyor? diyorsunki allah bu isi asamali yapti tamam kabulum kadin haklarina biraz iyilestirme yaptida gerisi nerde asamanin basi var sonu yok?dunyada kadinin en ezildigi en asagalandigi toplumlar musluman toplumlar.ve bunuda kafalarina gore degil kuranin onlara emrettigi sekilde yapiyorlar. gelismis ulkelerde kadin haklarini allah mi verdi?onlarin insan yapimi kanunlari allahin "asamali" kanunlarindan daha iyi degilmi?onlar kadina hakki veririken tepkilerden korkmadan direk asamasiz verebiliyorken allahmi veremiyor? Link to post Sitelerde Paylaş
murteddd 0 Nisan 22, 2008 gönderildi Raporla Share Nisan 22, 2008 gönderildi yanlissin atesbey kardesim .allah insanlarin tepkisindenmi korkuyor?aman su an kadin bir mal ben biraz yumusatayim en iyisi aslinda kadinin esit olmasini istiyorumda ama beni yanlis anlarlar?allah boylemi dusundu?insanlara savasin, asagilik kopekler, sizi cehennemde yakacagim ,bana inanmayanin sonu cok fenadir diyebilecek kadar cesareti olan allah kadin hakkini vermeye gelince neden erteleme geregi duyuyor? diyorsunki allah bu isi asamali yapti tamam kabulum kadin haklarina biraz iyilestirme yaptida gerisi nerde asamanin basi var sonu yok?dunyada kadinin en ezildigi en asagalandigi toplumlar musluman toplumlar.ve bunuda kafalarina gore degil kuranin onlara emrettigi sekilde yapiyorlar. gelismis ulkelerde kadin haklarini allah mi verdi?onlarin insan yapimi kanunlari allahin "asamali" kanunlarindan daha iyi degilmi?onlar kadina hakki veririken tepkilerden korkmadan direk asamasiz verebiliyorken allahmi veremiyor? sonuna kadar haklısın dostum. allahı bunlar kendileri gibi iş görüyo sayıyorlar,hem de onu her noksanlıktan tenzih ediyorlar. yok şarabı aşama aşama kladırmış, köleliği kaldırmamış yoksa ortalık karışırmış. o gün öyleymiş vs vs. o zaman siz de islamın 1400 sene önceki arap toplumuna göre olduğunu kabul edin. Link to post Sitelerde Paylaş
Andromeda 0 Nisan 22, 2008 gönderildi Raporla Share Nisan 22, 2008 gönderildi ayeti yanlis anliyorsunuz bi yerlerinizden anliyorsunuz.o ayeti cahil kimse anlayamaz o ayeti ancak alimler aciklayabilir.o ayet aslinda dikkatli incelendiginde verem asisinin bulunusunu isaret eder.ama sizde o beyin nerde be kardesim.kalpleriniz korlesmis. :P Açık söylemek gerekirse günümüz şartları göz önüne alındığında bu ayetler kadını küçülten ayetler... Bir erkeğe birden fazla eş, sırayla yatağa alma vs... Sanki kadın sıradan bir malmış ve sırf erkekler hizmet için yaratılmış gibi bir anlam çıkıyor. Benim kendime yaptığım açıklama şudur; O günki şartlarda kadın bas bayağı bir meta idi. Deve, koyun keçi vs gibi alınıp satılabiliyordu. Kadın o kadar değersizdiki bazıları kız çocuğunu bir utanç kaynağı olarak görüyor ve canlı canlı gömüyorlardı. Hal böyle iken hayır kadın ve erkek tamamen eşittir demek çok büyük tepkilere neden olabilirdi.. Kadını erkek seviyesindeki hak ve özgürlüklere getirmek aşamalı olarak yapılmalı idi. Kur-an da bu yolu izlemiş olabilir diye düşünüyorum... Tıpkı şarap örneğindeki gibi... Belki çok iddialı olacak ama o ayet sırf o gün için geçerli olabilir bence... Bugün için tamamen gözden geçirilmesi gereken bir ayettir... Al işte ilk kıvırtkan düştü meydane... Link to post Sitelerde Paylaş
Andromeda 0 Nisan 22, 2008 gönderildi Raporla Share Nisan 22, 2008 gönderildi Belki çok iddialı olacak ama o ayet sırf o gün için geçerli olabilir bence... Bugün için tamamen gözden geçirilmesi gereken bir ayettir... Tanrı alim-i mutlak değil yani; dinden çıktın bu arada tevbe et, kelime-i şehadet getir... Link to post Sitelerde Paylaş
Onur 0 Nisan 22, 2008 gönderildi Yazar Raporla Share Nisan 22, 2008 gönderildi Hal böyle iken hayır kadın ve erkek tamamen eşittir demek çok büyük tepkilere neden olabilirdi.. Kadını erkek seviyesindeki hak ve özgürlüklere getirmek aşamalı olarak yapılmalı idi. Kur-an da bu yolu izlemiş olabilir diye düşünüyorum... Tıpkı şarap örneğindeki gibi...Ayet herhangi bir asamayla ilgili degil AteshBey. Ayette diger Musluman erkeklerin uymasi gereken cinsel nobet sirasina, Muhammed´in uymamasi durumunda, kendisine bir gunah yazilmayacagindan bahsediliyor. Yani Muhammed´e kiyak geciliyor. Hal boyle olunca, Muhammed´in karilari daha da degersiz bir mal haline geliyorlar. Eger senin dedigin gibi bir asama soz konusuysa, ortada tersine isleyen bir durum var. Belki çok iddialı olacak ama o ayet sırf o gün için geçerli olabilir bence... Bugün için tamamen gözden geçirilmesi gereken bir ayettir...Tabi ki sadece o gun icin gecerli, cunku ayet Muhammed´in istedigi gece, istedigi karisiyla sevisebilecegini ve bu durumda kendisine herhangi bir gunah yazilmayacagi belirtiyor. Link to post Sitelerde Paylaş
AteshBey 0 Nisan 22, 2008 gönderildi Raporla Share Nisan 22, 2008 gönderildi yanlissin atesbey kardesim .allah insanlarin tepkisindenmi korkuyor? Bu işin korkma ile ne alakası var? Tamamen kazandırma meselesi... Uyuşturucu tedavilerinde bile hastaya uyuşturucu etkisi yapan ilaçlar verilir... Halbuki buna ne gerek var... Kapat bir odaya kilitle ve bekle... insanlara savasin, asagilik kopekler, sizi cehennemde yakacagim ,bana inanmayanin sonu cok fenadir diyebilecek kadar cesareti olan allah kadin hakkini vermeye gelince neden erteleme geregi duyuyor? Bir kere islamda durduk yere savaş emri yoktur... Bu tamamen ateistlerin bakmak istediği perspektif ile alakalıdır. Sürekli örneğini verdiğiniz ayet ise gayrimüslimler ile yapılan bir anlaşma sonucun anlaşmayı ihlal edenler için söylenmiştir. Sizi cehennemde yakacağım ifadesi de Kendisine isyan edenleri muhatap alır... Aşşağılık köpekler gibi ifadelerde hakikaten aşşağılık işler yapanlar için kullanılır... Sence 4-5 yaşındaki çocuklara tecavüz edenler aşşağılık köpek değilde nedir? diyorsunki allah bu isi asamali yapti tamam kabulum kadin haklarina biraz iyilestirme yaptida gerisi nerde asamanin basi var sonu yok?dunyada kadinin en ezildigi en asagalandigi toplumlar musluman toplumlar.ve bunuda kafalarina gore degil kuranin onlara emrettigi sekilde yapiyorlar. Burada iş alimlere düşüyor bence... Kadının en fazla aşşağılayan ülkelerin hep müslüman olması bu onların cahilliğinden başka bir şeye işaret etmez.. gelismis ulkelerde kadin haklarini allah mi verdi?onlarin insan yapimi kanunlari allahin "asamali" kanunlarindan daha iyi degilmi?onlar kadina hakki veririken tepkilerden korkmadan direk asamasiz verebiliyorken allahmi veremiyor? Fransa'da kadınlar 1960 lara kadar kocasından izinsiz banka da hesap açtıramıyorlardı... Tanrı alim-i mutlak değil yani; dinden çıktın bu arada tevbe et, kelime-i şehadet getir... Konu ile ne alakası var? Link to post Sitelerde Paylaş
Andromeda 0 Nisan 22, 2008 gönderildi Raporla Share Nisan 22, 2008 gönderildi Bir kere islamda durduk yere savaş emri yoktur... Bu tamamen ateistlerin bakmak istediği perspektif ile alakalıdır. Sürekli örneğini verdiğiniz ayet ise gayrimüslimler ile yapılan bir anlaşma sonucun anlaşmayı ihlal edenler için söylenmiştir. Hadisleri kabul etmeyince sebeb-i nüzuller de havada kalır... Ayete bakar ne derse yaparız, neticede Kur'an apaçık bir kitap; yoksa değil mi? Link to post Sitelerde Paylaş
Nitsuga 0 Nisan 22, 2008 gönderildi Raporla Share Nisan 22, 2008 gönderildi Aklımın almadığı şey Muhammed'in bu ayetleri hangi amaçla ortaya çıkardığı, Belkide halk arasında çıkan söylentileri bastırmak için olabilir.. Link to post Sitelerde Paylaş
Sexy Huri 0 Nisan 22, 2008 gönderildi Raporla Share Nisan 22, 2008 gönderildi Aklımın almadığı şey Muhammed'in bu ayetleri hangi amaçla ortaya çıkardığı, Belkide halk arasında çıkan söylentileri bastırmak için olabilir.. Gunaydin baska ne nedeni olabilir ki? Kuran bastan sona Muhammedin cevresindeki olaylari konu alan bir hikaye kitabidir. Link to post Sitelerde Paylaş
Bruce lee 0 Nisan 22, 2008 gönderildi Raporla Share Nisan 22, 2008 gönderildi Bir kere islamda durduk yere savaş emri yoktur... Bu tamamen ateistlerin bakmak istediği perspektif ile alakalıdır. Sürekli örneğini verdiğiniz ayet ise gayrimüslimler ile yapılan bir anlaşma sonucun anlaşmayı ihlal edenler için söylenmiştir. Sizi cehennemde yakacağım ifadesi de Kendisine isyan edenleri muhatap alır... Aşşağılık köpekler gibi ifadelerde hakikaten aşşağılık işler yapanlar için kullanılır... Sence 4-5 yaşındaki çocuklara tecavüz edenler aşşağılık köpek değilde nedir? Arkadaş sana kurandaki savaşlardan değil,allahın cehennemle yakma tehdidinden bahsetmiş. İyiki duymuşsunuz bebek tecavüz olayını, kurandaki her saçmalığı aklamak için bunu öne sürüyorsunuz.Ne alakası varsa.Allah ayetlerine inanmayanları aşağılık köpek olarak tanımlıyor bebek tecavüzcülerini değil. Aha işte ayet A’râf 176 Dileseydik elbette onu bu ayetler sayesinde yükseltirdik. Fakat o, dünyaya saplandı ve hevesinin peşine düştü. Onun durumu tıpkı köpeğin durumuna benzer: Üstüne varsan da dilini çıkarıp solur, bıraksan da dilini sarkıtıp solur. İşte ayetlerimizi yalanlayan kavmin durumu böyledir. Kıssayı anlat; belki düşünürler. Daha adet görmemiş bebeklerin evlenmesine izin veren arap allahı, memeleri teni tomurcuklanmış bebekleri cennette cinsel hizmete sunan yine kendisi. Bu durumda bebeklere tecavüz etmeyi kabul etmeyenler aşağılık köpek olmuş oluyor. Yani senin dediğini tam tersi. Link to post Sitelerde Paylaş
murteddd 0 Nisan 22, 2008 gönderildi Raporla Share Nisan 22, 2008 gönderildi ben aşagılık bir köpeğim ve dilim de dışarda, ve ben cehenneme de odunum, ve ben alçağım, kahrolasıcayım, yuh bana, ve ellerim de kurumalı, nankörüm üstelik, tartışmaya da düşkünüm, ve ben irine ve zakkuma layığım, ve azgınlığım öyle büyük ki, beni ancak sonsuz ateş paklar. ne yapmışım ben peki? muhammedin zırvalarını ve zorba putunu inkar etmişim. Link to post Sitelerde Paylaş
herakles_ 0 Nisan 22, 2008 gönderildi Raporla Share Nisan 22, 2008 gönderildi Atesbey, Bu ayetler şimdi uygulanmamalı mı diyorsun?Şimdi uygulanmayanlarla uygulanacakları nasıl ayırt etmeli? Esenlik dilerim.. Link to post Sitelerde Paylaş
erlik 0 Nisan 22, 2008 gönderildi Raporla Share Nisan 22, 2008 gönderildi Şu teslimiyet ne kötü bir şey... Bu ayetten çıkardığım sonuç her an her şeyi teslim etmeye hazır olmalısın... Müslüman arkadaşlara önemle duyurulur... Link to post Sitelerde Paylaş
AteshBey 0 Nisan 23, 2008 gönderildi Raporla Share Nisan 23, 2008 gönderildi A’râf 176 Dileseydik elbette onu bu ayetler sayesinde yükseltirdik. Fakat o, dünyaya saplandı ve hevesinin peşine düştü. Onun durumu tıpkı köpeğin durumuna benzer: Üstüne varsan da dilini çıkarıp solur, bıraksan da dilini sarkıtıp solur. İşte ayetlerimizi yalanlayan kavmin durumu böyledir. Kıssayı anlat; belki düşünürler. Sureyi tam olarak (bilerek veya bilmeyerek) okumadığınız için böyle saçma sapan bir iddia da bulunuyorsunuz. O sureyi tam olarak okumanızı öneririm. Ben yine de kısaca anlatayım... Hz.Musa ve 40 yıl çölde dolaşan israiloğulları vaadedilen topraklara gitmek için bir krallığın içinden geçmek zorunda idiler... Tüm girişimlere rağmen krallık buna izin vermediği gibi israiloğullarını öldürmek ile tehdit ettiler... Bu krallıkta Bael (adını yanlış hatırlıyor olabilirim) adında bir gayri müslim kişi vardı... Bu kişiyi özel yapan ALLAH adı ile yaptığı her duanın kabul olup gerçekleşmesi idi. Hz. Musa(A.S) başka bir yol olmadığından dolayı bu yoldan geçmek için savaşmaktan başka çare olmadığını görünce savaşarak geçmeye karar verir. Yapılan mücadeleler sonucunda israiloğulları savaşı kazanmak üzeredir. Savaşı kaybetme üzere olduğunu düşünen kral Bael'in ününü bildiği için onu çağırtır ve "Eğer savaşı kazanmamız yönünde bize dua eder ve savaşı kazanırsak seni altına ve kadına boğacağım" şeklinde büyük vaatler verir. Bael kabul eder. Savaş meydanın hakim bir tepeye çıkar ve Tam israiloğullarının yenilmesi için dua edecek iken ALLAH (C.C) onun dilini uzatır... Öylesine uzarki adam konuşamaz nefes almakta bile zorlanır... İşte onun bu hali için aşşağılık köpek benzetmesi yapılmıştır. Anlatılanlar inanmanız gerekmiyor, ama aşşağılık köpek benzetmesinin inanmadıpınız hikayedeki birine yapılmış olması ne kadar ilginç değil mi? Atesbey, Bu ayetler şimdi uygulanmamalı mı diyorsun?Şimdi uygulanmayanlarla uygulanacakları nasıl ayırt etmeli? Esenlik dilerim.. Bence bu seçim kadına bırakılmalı... Kadın kabul ederse uygulanabilir kabul etmiyorsa uygulanmamlı... Link to post Sitelerde Paylaş
murteddd 0 Nisan 23, 2008 gönderildi Raporla Share Nisan 23, 2008 gönderildi İşte onun bu hali için aşşağılık köpek benzetmesi yapılmıştır. Anlatılanlar inanmanız gerekmiyor, ama aşşağılık köpek benzetmesinin inanmadıpınız hikayedeki birine yapılmış olması ne kadar ilginç değil mi? Bence bu seçim kadına bırakılmalı... Kadın kabul ederse uygulanabilir kabul etmiyorsa uygulanmamlı... dostum! peki hangi hükümler böyle muhattabının tercihine bırakılabilir? diğer başka ayet ve durumlarda da söz konusu olabilir mi bu yaklaşım? Link to post Sitelerde Paylaş
Recommended Posts