Jump to content

Ahzab-51


Recommended Posts

ben aşagılık bir köpeğim

ve dilim de dışarda,

ve ben cehenneme de odunum,

ve ben alçağım,

kahrolasıcayım,

yuh bana,

ve ellerim de kurumalı,

nankörüm üstelik,

tartışmaya da düşkünüm,

ve ben irine ve zakkuma layığım,

ve azgınlığım öyle büyük ki,

beni ancak sonsuz ateş paklar.

ne yapmışım ben peki?

muhammedin zırvalarını ve zorba putunu inkar etmişim. :angry::angry::angry:

bunlar kendi tercihlerin.istersen cennette yüksek makamlarda olabilirsin ama tabi sen bilirsin.dünyadada ahirettede her insan çalıştığının ve emeğinin karşılığını alır.gökten para yağma olayı yok.Allah senden cennet için ücret ver demiyor yada kazma kürek gece gündüz çalışta demiyor.eğer idda ettiğin gibi zorba bi allah olsaydı senin sırtına ağır yükler yüklerdi.bak dünyada şuan rahatsın.neden? hiç düşündünmü? zorba dediğin Allah sana fırsat ve süre tanıyor müslüman olasın diye.Allah ın tek istediği ona inanman ve 4 4 lük olmasada 4 2 lik ibadet yapman.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 165
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

dostum!

peki hangi hükümler böyle muhattabının tercihine bırakılabilir?

diğer başka ayet ve durumlarda da söz konusu olabilir mi bu yaklaşım?

Bir kere böyle bir hüküm yok.

Yani İslamda 4 kadınla eveleneceksiniz diye bir hüküm veya farz yok...

Benim perspektif bakışıma göre şöyle üstüme alıyorum. Sizin nasıl aldığınız umrumda değil...

Bir erkek birden çok kadınla aynı anda evelenebilir... Ama bu, durumun muhatabı olan kadınların rızası olmadan yapılamaz...

Bu kadar basit...

Diğer ayetler konusuna gelince, siz örnek verin ben düşüncemi söyleyeyim...

tarihinde AteshBey tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

o ayette bi kötülük göremiyorum.orda cinsel ilişkiden bahsetmemiştir.peygamberin eşlerinin çoğu zaten yaşlıydılar.o esnada peygamberde pek genç sayılmazdı.yaşı 60 a yaklaşıyordu.orda sıra olayı belki ilgilenme maddi ihtiyaçlarını giderme vs dir.orada cinsellik yok arkadaşlar.bu ayette zerre kadar kötü bir şey göremedim.olsaydı zaten görürdüm zaten.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir kere böyle bir hüküm yok.

Yani İslamda 4 kadınla eveleneceksiniz diye bir hüküm veya farz yok...

Benim perspektif bakışıma göre şöyle üstüme alıyorum. Sizin nasıl aldığınız umrumda değil...

Bir erkek birden çok kadınla aynı anda evelenebilir... Ama bu, durumun muhatabı olan kadınların rızası olmadan yapılamaz...

Bu kadar basit...

Diğer ayetler konusuna gelince, siz örnek verin ben düşüncemi söyleyeyim...

Bu söylediğin cümleyi Kur'an kullanarak bana ispat eder misin? Veya klasik islam fıkh kaynakları da olur...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Demekki bu durum tamamen bakış açısı ile ilgili...

Bakmak isteyen benim gibi de bakabilir, bir çok ateist gibi de bakabilir...

Burada görev tabii ki alimlere düşüyor...

Demekki görevlerini tam yerine getiremiyorlarki böyle absürd iddialar ortaya çıkıyor...

İalve:

Yorumunun islam dışı olduğuna nasıl karar verdin?

tarihinde AteshBey tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir erkek birden çok kadınla aynı anda evlenebilir... Ama bu, durumun muhatabı olan kadınların rızası olmadan yapılamaz...

Bu söylediğin cümleyi Kur'an kullanarak bana ispat eder misin? Veya klasik islam fıkh kaynakları da olur...

O benim yorumumdur... Akla mantığa sığan da budur...

Yorumumun islam dışı olduğuna nasıl karar verdin?

:o

Link to post
Sitelerde Paylaş
Bence bu seçim kadına bırakılmalı... Kadın kabul ederse uygulanabilir kabul etmiyorsa uygulanmamlı...

Peki Zinadaki 100 celde atılması konusunda seçim kime bırakılmalı?Hırsızın ellerini kesmek yada çizmede?Yada kısasta?

Link to post
Sitelerde Paylaş
Peki Zinadaki 100 celde atılması konusunda seçim kime bırakılmalı?Hırsızın ellerini kesmek yada çizmede?Yada kısasta?

Hırsızın elini kesmek: Hırsızlığı meslek haline getirmiş kişiler için gayet samimi olarak söylüyorum son derece caydırıcı bir ceza yöntemidir. Açıkçası çok mantıklı buluyorum.. Zira günümüz ceza hukukunda hiç bir cezanın, hırsızlığı meslek haline getirmiş olanlar üzerinde en ufak bir caydırıcılık etkisinin olmadığı açıça görülmektedir.

Kısas ise yine bana göre en adaletli ceza yöntemidir ve daha insancıldır... Kardeşini öldüren birisinin cezasına yine mağdurların karar vermesi kadar adaletli bir ceza sistemi olamaz... Yine günümüz hukuk anlayışına göre kişilere karşı yapılan haksız eylemler bile devlet tarafında hangi hakka dayanarak affedildiği çok büyük bir tartışma konusudur.

Zina: İslam ahlakına göre ahlaksızlıktır... Yani zina yasaktır. Dolayısıyla bir cezaya tabii olmalıdır... 100 kırbaç cezasına itirazınız nedir? Önce anlamalıyım... Çok ağır bir ceza olması mı yoksa zinanın suç sayılması mı yanlıştır size göre?

tarihinde AteshBey tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Eger Muslumansaniz ve bu ayeti savunmaya karar verdiyseniz, bunun icin bir suru yol bulabilirsiniz. En basitinden hadisleri ve hadislere dayanan tefsirleri reddedersiniz, olur biter. Ancak bu tur savunmalarin ya da sacma sapan bahanelerin hicbiri Islam´in ozuyle bagdasmaz.

O yuzden mumkunse palavra atmak yerine, sordugum sorulara cevap veriniz. Sorularimi yineliyorum;

Bu ayeti okuyup da kafanızda şüpheler oluştuğu oldu mu? ''Allah'ın işi gücü yok da Muhammed'in sevisme sırasını düzenliyor!!'' dediğiniz oldu mu?

Eğer olduysa bu şüphelerinizi nasıl bastırdınız? Yok eğer kafanızda hiçbir şüphe oluşmadıysa, Tanrı'dan (varsa eğer) böyle bir ayetin gelmesini nasıl açıklıyorsunuz?

tarihinde Onur tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
Zina: İslam ahlakına göre ahlaksızlıktır... Yani zina yasaktır. Dolayısıyla bir cezaya tabii olmalıdır... 100 kırbaç cezasına itirazınız nedir? Önce anlamalıyım... Çok ağır bir ceza olması mı yoksa zinanın suç sayılması mı yanlıştır size göre?

İtirazım yok bu cezanın uygulanması yönünde hüküm vermiş Kuran'ın uygulanması yönünde bakışınızı irdelemeye çalışıyorum..Zina eden iki kişiye bu cezayı uygulamalısınız..Bunu uyguluyor ve uygulanması gerektiğini savunuyormusunuz?

Link to post
Sitelerde Paylaş
İtirazım yok bu cezanın uygulanması yönünde hüküm vermiş Kuran'ın uygulanması yönünde bakışınızı irdelemeye çalışıyorum..Zina eden iki kişiye bu cezayı uygulamalısınız..Bunu uyguluyor ve uygulanması gerektiğini savunuyormusunuz?

Dürüst olmak gerekirse günümzde kırbaç cezası uygulamak biraz abes kaçar... Ama oradaki maksat illede 100 kırbaç vurmak olduğunu sanmıyorum... Yapılan eylemin karşılığını vermek olarak alıyorum... O günki şartlarda bu ceza kırbaçla uygulanıyor olabilir ama bugünde illede kırbaç vurulsun diye bir kaidenin olması gerektiğini düşünmüyorum... Fakat uygulanırsa da neden böyle çağ dışı bir ceza yöntemi uygulanıyor diye de sorgulayamam, sorgulasam bile karşı bir önerim olmalı ve bu önerinin caydırıcılığı olmalıdır...

Hatta benim bakış açıma göre illede bir ceza uygulamak şeklinde bir hüküm bile çıkartılmayabilir... Çünki bu suçun cezası zaten inancımıza göre ahirette kesilecektir... Ancak dünya da verilen ceza çevreye karşı gösterilen sorumsuzluğun cezasıdır...

Link to post
Sitelerde Paylaş
Zina: İslam ahlakına göre ahlaksızlıktır... Yani zina yasaktır. Dolayısıyla bir cezaya tabii olmalıdır... 100 kırbaç cezasına itirazınız nedir? Önce anlamalıyım... Çok ağır bir ceza olması mı yoksa zinanın suç sayılması mı yanlıştır size göre?

Sorum şu: Pazardan çok genç (11 yaş ve üstü; adet görüyor ve islam fıkhına göre "akıl baliğ" yani) ve güzel bir cariye (savaş esiri vs) kızı satın alarak evime getirip, evlenmeden onunla cinsel ilişki kurmam islamda caiz midir değil midir? Cevabınızdan sonra devam edeceğim...

Link to post
Sitelerde Paylaş
Dürüst olmak gerekirse günümzde kırbaç cezası uygulamak biraz abes kaçar...

Aaaa olmadı şimdi :rolleyes: ... O zaman farz olduğu üzere celde (değnek) vuralım...Tüm zamanların kitabı ne diyorsa öyle yapalım ve bedenini dilediği gibi kullandığı için bir insanı cezalandıralım; ölenler ölür kalan sağlar bizimdir :o ...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ateshbey,

İşte beğenmediğiniz hükümleri revize etmek beğendiklerinizide aynen bırakmak gibi bir arzuya yöneleceksiniz hayata bakışınız ve vicdani durumunuza göre..

Kuran 100 celde diyorsa bunu uygulamama gerekçeniz ben bunu yakıştıramıyorum olmamalı...

Ha diyorsanızki kıyas yapılarak farklı cezalar ve yaptırım uygulanabilir, o zaman biz de bu zamanki düşünceye göre ispat ve delil bakışımız 600'li yıllar gibi olmak zorunda değil..Mistik olup ve Arap toplumunu esas alan değerleri neden önemseyelim ki?

Zinayı hoş karşılamamak için illaki Kuran okumak ve müslüman olmak gerekiyor sanırım...Sadakatsizlik neticesinde eşler dilerse ayrılır..

Bir soru daha sorayım...Yine Kuran kadına geriye kalanda yarım pay bırakıyor..

Oğlunuz ve kızınıza siz nasıl paylaşım düşünüyorsunuz?

Esenlik..

tarihinde sokrates tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
Sorum şu: Pazardan çok genç (11 yaş ve üstü; adet görüyor ve islam fıkhına göre "akıl baliğ" yani) ve güzel bir cariye (savaş esiri vs) kızı satın alarak evime getirip, evlenmeden onunla cinsel ilişki kurmam islamda caiz midir değil midir? Cevabınızdan sonra devam edeceğim...

İlişkiyi cariyenin ve hanım (hanımlarının) rızası dışında yapıyorsan zinadır hatta hakka tecavüzdür. Aynı cezayı, hatta daha ağırını gerektirir...

O zaman farz olduğu üzere celde (değnek) vuralım...Tüm zamanların kitabı ne diyorsa öyle yapalım ve bedenini dilediği gibi kullandığı için bir insanı cezalandıralım; ölenler ölür kalan sağlar bizimdir

Böyle bir Farz yok! O senin uydurman!

tarihinde AteshBey tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Ateşbey Zina cezası ayetlerinin olduğu ilk sürede FARZ kelimesi motamot geçmekte...

24/1 Suratün enzelnaha ve feradnaha ve enzelna fıha ayatim beyyinatil lealleküm tezekkerun

tarihinde sokrates tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...