Jump to content

Ahzab-51


Recommended Posts

Nisa-24

Bir de harb esiri olarak sahibi bulunduğunuz cariyeler müstesna, evli kadınlarla evlenmeniz de size haram kılındı. Bütün bunlar Allah'ın üzerinize farz kıldığı hükümlerdir. Bunların dışında kalanlar ise iffetli olarak zina etmeksizin mallarınızla mehir vermek suretiyle evlenmek istemeniz size helal kılındı. O halde onlardan nikah ile faydalanmanıza karşılık mehirlerini kendilerine verin ki, bu farzdır. O mehri takdir edip kesinleştirdikten sonra birbirinizi razı etmenizde bir mahzur yoktur. Şüphesiz ki Allah her şeyi çok iyi bilendir, hüküm ve hikmet sahibidir.

24. Meşru şekilde [nikah yoluyla] sahip olduklarınız dışında bütün evli kadınlar . (26) Bu, üzerinize farz olan Allah'ın buyruğudur. Bunların dışında kalan bütün [kadınlar], kendilerine mal varlığınızdan [bir kısmını] vermeniz (27) ve gayrimeşru bir ilişki ile değil de evlilik bağı yoluyla meşru bir şekilde almak kaydıyla size helaldir.Kendileriyle evlenmek istediğiniz kadınlara hak ettikleri mehirlerini verin; ama bu meşru yükümlülük [üzerinde anlaştık]tan sonra [başka] bir şey üzerinde serbestçe anlaşmanızda sizin için bir sakınca yoktur. (28) Şüphesiz Allah her şeyi bilendir, hikmet sahibidir.

26 - Muhsane terimi, lafzen, "(iffetsizliğe karşı) güçlü kılınmış kadın"ı ifade eder ve üç anlam taşır: (1) "evli bir kadın", (2) "iffetli bir kadın" ve (3) "hür bir kadın". Hemen hemen bütün otoritelere göre, el-muhsanât terimi, yukarıdaki bağlamda "evli kadınlar"ı ifade eder. Mâ meleket eymânukum ("sağ ellerinizin sahip oldukları"; yani, "meşru şekilde sahip olduklarınız") ibaresi ise, çoğunlukla, Allah yolunda yapılan savaşlarda esir alınan kadınlar olarak anlaşılır (bkz. bu bağlamda 8:67 ve ilgili not). Bu anlamı tercih eden müfessirler, kendi ülkelerinde evli olsalar da, bu köle kadınlar ile evlenilebileceği kanaatindedirler. Ancak bu tür bir evliliğin meşruiyyeti konusunda Hz. Peygamber'in Ashâbı arasında bile meydana gelen temel görüş farklılıklarının ötesinde, bazı önde gelen müfessirler, mâ meleket eymânukum ibaresinin burada "nikah yoluyla meşru şekilde sahip olduğunuz kadınlar" anlamına geldiği görüşündedirler. Mesela Râzî, bu ayet ile ilgili yorumunda ve Taberî alternatif açıklamalarından birinde (Abdullah b. Abbâs, Mücâhid ve diğer bazı isimlere kadar uzanarak) bu görüşü paylaşır. Râzî, özellikle, "bütün evli kadınlar"a (el-muhsanât mine'n-nisâ') yapılan atfın yasaklanmış ilişkilerin sayılmasından hemen sonra gelmesinin kişinin kendi meşru eşinden başka herhangi bir kadınla cinsel ilişkiye girmesinin yasaklandığını vurgulamayı amaçladığına işaret eder.

27 - Lafzen, "mallarınızla istemeniz"; yani, Hukuk'un öngördüğü gibi, onlara uygun bir mehir teklif etmeniz.

28 - Karş. bu surenin 4. ayeti ve ilgili dipnot.

Muhammed Esed

(Yarım tesfir adamı dinder eder vesselam :) )

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 165
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Evvettt

Siz kur,an ayatlarini Türkceye nasil cevirebilirmisiniz,a yamuklar,a cöl kertenkeleleri,a deve kuslari,a orman baykuslari,a kukuma kuslari.hattinizi hüttinizi bilin.

Kur,an yalniz ve yalniz,KUTSAL DIL OLAN ARAPCAYLA YAZILABILR ve OKUNABILIR.

ANA DILDE NE OLIY.KUR,AN BABA DIL OLAN ARAPCAYLA ANCAK OKUNUR vede YAZILIR.

AKSINI YAPAN CARPULUR.

Kur,ani ancak Kureys putu El-Ilah anlar.

Muhammet saf adam,tabiki kari islerini El-Iah ayarlayacak.

Adam avratla ne yapilacagini bile bilmiyor.Ögretmek gerek.

Onun en yakin arkadasida,sevgiliside Allah olduguna göre,hem ögretecek,hemde nasil dogru olunur onu ögretecek.

Adam peygamber olmus tabiki en güzel avradiyla CIMAGI fazla yapacak,en cirkin karisiylada az cimag yapacak.

Oda güzel yaratsaydi kendini,bohmu vardi cirkin yaratti kendini.

Tabi geride bir sürü avrat olunca adamin cani güzeli secer.

Cirkinde buz koysun canim,adamin bir surü seyi yohki.

Sonra Allah ne diyor.

Canin hangisini isterse,

Bosver ötekileri,

Isterseler yanardag kimin yansinlar,

Esas senin keyfinin yerine gelmesi,

Onlarda bu durumdan memnun olmalilar.

Ama su seytan varya su seytan,Avratlari azitan o SAYTAN.

GIZLAR SIZDE ISTEYIN DIYE,AVRATLARIN ICINE FITNE SOHUYOR.

Sonra müslüme arhadasin biri ne dedi?Siz o ayattan annamazsiniz,O ayat GANSER ilacindan bahsediyor.

Sende anlamadin len GIRRO,O ayat viyagradan bahseder.Zaten viyagrayi yapan adam,birgün kuran okurken o ayati görmüs,hemen düsmüs üstüne 111111 dakika bu ayati evirip cevirmis,birde ne görsün ayatin gizli yerinde Viyagranin formülünü görmezmi.Emir vermis imalata viyagra tabletleri tekirde tukur banda dökülmeye baslamis.

Hatta bu ayette baska seylerinde bulunacagi ümüdü var.

Naylon gizlarinda,bundan ögrenildigini saniyorum.

Saka bir yanada,ben inancliyim diyenlerin halini görüyorsunuz.

tolonbeg

Link to post
Sitelerde Paylaş
Siz kur,an ayatlarini Türkceye nasil cevirebilirmisiniz,a yamuklar,a cöl kertenkeleleri,a deve kuslari,a orman baykuslari,a kukuma kuslari.hattinizi hüttinizi bilin.

Kur,an yalniz ve yalniz,KUTSAL DIL OLAN ARAPCAYLA YAZILABILR ve OKUNABILIR.

Ben boyle bir sey demedim. Burada cevapların tamamını da Turkce tefsirlerden verdim...

Geri kalan yazın icinde diyebilecek tek bir seyim var....

Bizim agzımız gibi konus, sonra kendi konustugun seyi biz soyluyormusuz gibi cevap ver... Bende aynısını yapacam :D

Evettt..(ttt'yi tetete ya da tıtıtıtı diye okumanızı istiyoruz)

Bre manyaklar nasıl musluman olursunuz? Hepiniz atmaist olun! Atıp atıp sallıyoruz, orucumuzu ickiyle acıyoruz, yarımız subyancı yarımızda ibne zaten!

Atmaistlerin hali ortada :D

Link to post
Sitelerde Paylaş
o ayette bi kötülük göremiyorum.orda cinsel ilişkiden bahsetmemiştir.peygamberin eşlerinin çoğu zaten yaşlıydılar.o esnada peygamberde pek genç sayılmazdı.yaşı 60 a yaklaşıyordu.orda sıra olayı belki ilgilenme maddi ihtiyaçlarını giderme vs dir.orada cinsellik yok arkadaşlar.bu ayette zerre kadar kötü bir şey göremedim.olsaydı zaten görürdüm zaten.

yusuf şu yanlış bilgileri yazıp durma. :blink:

kaç tanesi yaşlıydı ya?

her seferinde sana kürübü sitteden delil getiriyorlar.

ama sen işine gelmeyenleri kabul etmiyorsun.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Bedenini satmak = Evlenmek

Git dinen nikahlanma nasıl oluyormus ogren, kadına sorulmadan erkek "aldım aldım aldım" deyince oluyormuymus sadece...

Mantıgını yirim senin :D

Yok ben dini nikahi biliyorum merak etme. Sen simdi palavrayi birak da evli kole yani koca sahibi bir kadin nasil razi oluyor onu biraz anlat. Bunu kocasi bosuyor mu? Kocasi bosamiyor oyle degil mi?

Yani efendisiyle evlenecegi sirada bu kadin evli ve kocasinin ustune yeni bir koca gelecek. Yani kolenin evliligi gecerli sayilmayacak ve sen de kolenin razi gelmesinden bahseden tefsiri buraya koyup, bilmislik taslayacaksin oyle mi?

Kolenin sanki cok soz hakki varmis gibi raziliktan bahsedecegine evli kolenin serbest kalabilmek icin efendisinin altina neden yattigini anlat. Kaldi ki yatmazsa onu ne gibi sorunlarin bekleyecegini de anlat ki razi gelip, gelmemesenin onemi var mi bilelim!!!

Sen sozde kaynak verdikce ne tur bir foseptige battiginin farkinda degilsin. Sen bu ayeti aklamak icin ne kadar tefsirden alinti da yapsan, bir taraflarini da yirtsan evli bir kadinin evliliginin nasil gecersiz sayilip, baska bir erkegin koynuna kendi rizasiyla sokuldugunu anlatamazsin.

Iyisi mi sen bu konulari bosver de esas mevzuya don bakalim. Allah ve Cebrail ikilisi neden Muhammed´in sevisme sirasiyla ugrasma geregi duymustur?

tarihinde Onur tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir kere böyle bir hüküm yok.

Yani İslamda 4 kadınla eveleneceksiniz diye bir hüküm veya farz yok...

Benim perspektif bakışıma göre şöyle üstüme alıyorum. Sizin nasıl aldığınız umrumda değil...

Bir erkek birden çok kadınla aynı anda evelenebilir... Ama bu, durumun muhatabı olan kadınların rızası olmadan yapılamaz...

Bu kadar basit...

Diğer ayetler konusuna gelince, siz örnek verin ben düşüncemi söyleyeyim...

peki erkek ikinciyi almak konusunda ısrar ederse kadını boşayabilir mi?

kadın boşanmak istemezse ve erkek ben ikinciyi illa alacağım derse,gene de kadını boşayabilir mi?

bunu kadın lehine engelleyecek bi hüküm var mıdır?

erkeğin elbette geleneksel fıkha göre boşannmak için sebebe ihtiyacı yok tabi.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Hırsızın elini kesmek: Hırsızlığı meslek haline getirmiş kişiler için gayet samimi olarak söylüyorum son derece caydırıcı bir ceza yöntemidir. Açıkçası çok mantıklı buluyorum.. Zira günümüz ceza hukukunda hiç bir cezanın, hırsızlığı meslek haline getirmiş olanlar üzerinde en ufak bir caydırıcılık etkisinin olmadığı açıça görülmektedir.

Kısas ise yine bana göre en adaletli ceza yöntemidir ve daha insancıldır... Kardeşini öldüren birisinin cezasına yine mağdurların karar vermesi kadar adaletli bir ceza sistemi olamaz... Yine günümüz hukuk anlayışına göre kişilere karşı yapılan haksız eylemler bile devlet tarafında hangi hakka dayanarak affedildiği çok büyük bir tartışma konusudur.

Zina: İslam ahlakına göre ahlaksızlıktır... Yani zina yasaktır. Dolayısıyla bir cezaya tabii olmalıdır... 100 kırbaç cezasına itirazınız nedir? Önce anlamalıyım... Çok ağır bir ceza olması mı yoksa zinanın suç sayılması mı yanlıştır size göre?

devletin kimseyi affetme yetkisi olmamalı.

bu bugünkü ceza hukukundan çok,

siyasilerin o. çoçuğu olması ile ilgilidir.

islamda maktülün ailesi katili affedebilir.

bu da adil bir uygulama değildir,

çünkü ölen kişinin fikri hiçbir şekilde alınamamaktadır.

ceza her şekilde infaz edilmelidir.

aileler satın alınabilir çünkü. :blink:

Link to post
Sitelerde Paylaş
Dürüst olmak gerekirse günümzde kırbaç cezası uygulamak biraz abes kaçar... Ama oradaki maksat illede 100 kırbaç vurmak olduğunu sanmıyorum... Yapılan eylemin karşılığını vermek olarak alıyorum... O günki şartlarda bu ceza kırbaçla uygulanıyor olabilir ama bugünde illede kırbaç vurulsun diye bir kaidenin olması gerektiğini düşünmüyorum... Fakat uygulanırsa da neden böyle çağ dışı bir ceza yöntemi uygulanıyor diye de sorgulayamam, sorgulasam bile karşı bir önerim olmalı ve bu önerinin caydırıcılığı olmalıdır...

Hatta benim bakış açıma göre illede bir ceza uygulamak şeklinde bir hüküm bile çıkartılmayabilir... Çünki bu suçun cezası zaten inancımıza göre ahirette kesilecektir... Ancak dünya da verilen ceza çevreye karşı gösterilen sorumsuzluğun cezasıdır...

atesh bey sen ne yaptın ya?

allah infaz sıraında onlara acımayın diyor,

sen ceza uygulanmasa da olur diyorsun.

yeni bir din mi doğuyor ne? ;)

Link to post
Sitelerde Paylaş
İlişkiyi cariyenin ve hanım (hanımlarının) rızası dışında yapıyorsan zinadır hatta hakka tecavüzdür. Aynı cezayı, hatta daha ağırını gerektirir...

Böyle bir Farz yok! O senin uydurman!

atesh bey çarpıtıyor ve yalan söylüyorsun.

cariye ile ilişkiye girmek için ne cariyenin ne de eşin iznine gerek yok.

kaç kadın buna razı olur ya?

o zamanki arap kadınlarında böyle bi anlayış vardı diyeceksen cevap verme.

bu durum hem karı,hem de cariye için insan onurunu yaralayıcı bi durumdur. ;)

ha benim inandığım islam değil,

ben kendi sentezimi oluşturuyorum diyorsan,

o zaman tabi bize laf söylemek düşmezz. ;)

Link to post
Sitelerde Paylaş
Beğenmemek değil, o zamanki şartlarda zina edene değnek vurulmasının tavsiye edilmesi son derece normaldir... Ama dünya bir gelişim içerisinde bundan dolayı burada mantıksızlık cezanın uygulanış biçiminde değil cezanın gerekliliği/gereksizliği konusunda aranmalıdır. Yani 100 değnek vurmuşsun ya da hapse atmışsın ne farkeder?

Miras meselesine gelince;

Kuranda miras dağıtımı hakkında bir şekil vardır. Ancak o da FArz değildir... Tamamen kişiye bağlıdır...

siz islam değil,

kendi aklınıza inanıyorsunuz.

o tavsiye falan değildir.

bu bi had cezasıdır ve had cezaları mutlaka uygulanmalıdır.

bunlar asla hafifletilemez.

hafifletilip o anki devleti idare edenlere bırakılacak olanlar,

daha küçük çaplı suçlar için uygun görülen tazir cezalarıdır.

eğer ben zaten müslüman değilim,

bu ayrı bi inanç diyorsanız,

özür diliyorum ben.

çünkü sizi müslüman sayıp

ortalama bi müslümana yönelteceğim ithamları size de yönelttim.

tekrar pardon. :o

siz inancınızın adını ve esaslarını yazın,

bunun üzerine müsadeniz olursa konuşuruz. ;)

Link to post
Sitelerde Paylaş
Yok ben dini nikahi biliyorum merak etme. Sen simdi palavrayi birak da evli kole yani koca sahibi bir kadin nasil razi oluyor onu biraz anlat. Bunu kocasi bosuyor mu? Kocasi bosamiyor oyle degil mi?

Evlenmesin, zorla mı? Esed "kole" ya da "cariye" demiyor, "elinin altında bulunanlar" diyor...Gidip kıyıtırk iki tane tefisre bakıp burada konsuyorsun. Konunun basında senin Nisa-24'ne Esed'in cevirini ve tefsirini verdim, oku!

Yani efendisiyle evlenecegi sirada bu kadin evli ve kocasinin ustune yeni bir koca gelecek. Yani kolenin evliligi gecerli sayilmayacak ve sen de kolenin razi gelmesinden bahseden tefsiri buraya koyup, bilmislik taslayacaksin oyle mi?

Yahu ne efendisi? Herkesin tek efendisi Allahtır gene sacma sapan cevirilere bakıp konusuyorsun.

"Evli kadınla evlenebilirsiniz" diye kim demis? Bunu nereden cıkardın?

Kolenin sanki cok soz hakki varmis gibi raziliktan bahsedecegine evli kolenin serbest kalabilmek icin efendisinin altina neden yattigini anlat. Kaldi ki yatmazsa onu ne gibi sorunlarin bekleyecegini de anlat ki razi gelip, gelmemesenin onemi var mi bilelim!!!

Daha halen kole diyorsun, yahu islamda kolecelik yoktur! Senin kıytırık meallerinde "kole,cariye" gecebilir.

Yanısıra efendisinin altına yatmaksa mesele evlilik ne alaka? Versin efendisine baksın yoluna, evlilik ne yemeye? Yani mesele oysa hem senin cariyelerin rahat eder hemde senin efendilerin...Ne diye evleniyor bunlar yahu?

Sen sozde kaynak verdikce ne tur bir foseptige battiginin farkinda degilsin. Sen bu ayeti aklamak icin ne kadar tefsirden alinti da yapsan, bir taraflarini da yirtsan evli bir kadinin evliliginin nasil gecersiz sayilip, baska bir erkegin koynuna kendi rizasiyla sokuldugunu anlatamazsin.

Sozde kaynak dedigin tek duzgun ceviri yapmıs Muhammed Esed dir. Diger cevirilere bakıp burada atmaistlik yapıyorsunuz.

İslamda senin kolelelerine eziyet diye bir sey yoktur. Cunku kolecilik yoktur. "Elinin altında bulunma" ifadesini bosuna kullanmıyor Esed. Senin kolelerini "oglum,kızım!" diye cagırırlarmıs, aynı yerde yemek yerlermis, onlara ailenin bir uyesiymis gibi davranırlarmıs...Bu kolecelik mi oluyor? Yerim senin mantıgını.

Bu durumda senin kolelerin "ben evlenmiyorum" diyemez mi? Evlenmiyorum derse eziyet mi yapacaklar buna hakları mı var sanki?

Iyisi mi sen bu konulari bosver de esas mevzuya don bakalim. Allah ve Cebrail ikilisi neden Muhammed´in sevisme sirasiyla ugrasma geregi duymustur?

Ayıpsın, hemen

50. EY PEYGAMBER! Mehirlerini (57) verdiğin eşlerini ve Allah'ın sana bahşettiği savaş esirleri arasından sağ elinin altında bulunanları (58) sana helal kıldık. Ve seninle birlikte [Yesrib'e] göç etmiş olan amcalarının ve halalarının kızlarını, dayılarının ve teyzelerinin kızlarını; (59) ve kendilerini Peygamber'e özgür iradeleriyle teklif eden, Peygamber'in de almak istediği (60) mümin kadınları [da sana helal kıldık]: [bu sonuncusu] yalnız sana özgü bir imtiyazdır, öteki müminler için değil, [zaten] onlara eşleri ve sağ ellerinin altında bulunanlar konusunda yapmaları gerekeni bildirdik. (61) [Ve] artık sen [gereksiz] bir endişeye kapılmamalısın, şüphesiz Allah çok bağışlayıcıdır, rahmet kaynağıdır.

57 - Ecr terimi, bu bağlamda, spesifik olarak "mehir" (mehr) anlamına gelen farîda ile eş anlamlıdır: bkz. sure 2, not 224.

58 - Değişik yerlerde (bkz. özellikle 4:25, not 32) işaret edildiği gibi İslam, cariyeliğin hiçbir şekline rıza göstermez ve meşru bir nikaha dayanmadıkça bir erkek ile kadın arasındaki her tür cinsel ilişkiyi kesinlikle yasaklar. Bu konuda "özgür" bir kadın ile köle arasındaki tek fark, birincisinin kocasından mehir talep edebilmesine karşılık, meşru yollarla sahip olduğu kölesi (lafzen, "sağ elinin sahip oldukları") ile, yani inancın ve özgürlüğün savunulması için yürütülen "Kutsal Savaş"ta (cihâd) esir alınan bir kadın (2:190, not 167 ve 8:67, not 72) ile evlenen kişinin böyle bir mükellefiyetinin olmamasıdır: çünkü bu durumda köle kadının evlenme yoluyla özgürlüğünü elde etmesi, mehire denk bir bedel olarak görülmektedir.

59 - Bu, Hz. Peygamber'in evliliği konusunda -eşlerinden hiç birini boşayamamasına ilaveten (bkz. aşağıdaki 52. ayet)- getirilmiş yeni bir kısıtlamadır: Bütün öteki Müslümanlar amca veya dayıları çocukları ile evlenmekte serbest oldukları halde Hz. Peygamber, bunlar arasından ancak kendisi ile birlikte Mekke'den Medine'ye göç etmek (hicret) suretiyle İslam'a bağlılıklarını güçlü bir şekilde ve erkenden isbatlamış olanları ile evlenebilir: Beğavî'ye göre, "amcalarının ve halalarının kızları" terimi, eski Arapça'daki kullanımından gelen bir içerikle, yalnız gerçek amca ve hala çocuklarını değil, genelde Muhammed (s)'in babasının mensup olduğu Kureyş kabilesinin bütün kadınlarını kapsar. Aynı şekilde "dayılarının ve teyzelerinin kızları" da, annesinin kabilesi olan Benî Zühre'nin bütün kadınlarını gösterir.

60 - Bu yan cümlecik, lafzen, "kim Peygamber'e kendini bir armağan olarak sunarsa (in vehebet nefsehâ)" şeklindedir. Klasik müfessirlerin büyük kısmı, bunun, "bir mehir beklemeden veya istemeden" anlamına geldiğini, çünkü mehrin normal/sade Müslümanlar için evlilik akdinin temel bir unsuru olduğunu söylerler (karş. 4:4 ve 24 ve ilgili notlar; ayrıca sure 2, not 224).

61 - Yukarıdaki ara cümle, evlilik konusunda daha önce vahyedilmiş genel kurallara (bkz. 2:221, 4:3-4 ve 19-25 ve ilgili notlar) ve özellikle mehir sorunu ile ilgili olanlara işaret etmektedir.

51. [Şunu bil ki,] onlardan dilediğini bir süre yanından uzaklaştırabilirsin ve dilediğini de yanına alabilirsin; ve [bir süre] uzaklaştırdıklarından birini yeniden istemende bir vebal yoktur: (62) bu, [seni her gördüklerinde] gözlerinin parlamasını (63) ve [gözden çıkarıldıkları zaman] üzülmemelerini ve onlara vermek zorunda olduğun her şeyden hoşnutluk duymalarını sağlar: çünkü [yalnız] Allah kalplerinizden geçeni bilir; ve Allah her şeyi bilendir, halîmdir. (64)

62 - Böylece Hz. Peygamber'e, doğuştan adalet duygusuna sahip olmasına ve her zaman eşlerine mutlak bir eşitlik duygusuyla yaklaştığını hissettirecek şekilde davranmasına rağmen, onlara karşı kocalık mükellefiyetlerinde katı bir "dönüşüm" (rotation) kuralına uymak zorunda olmadığı söylenmektedir.

63 - Yani, Hz. Peygamber onlardan birine ne zaman yaklaşsa, bunu kocalık "sorumluluğu"nun bir gereği olarak değil de, içten gelen bir şefkat ve sevgi ile yaptığına kesinlikle emin olduklarından.

64 - İbni Hanbel'in Müsned'inde Hz. Ayşe'den rivayet edilen bir Hadis'e göre "Hz. Peygamber, sevgisini eşleri arasında eşit bir şekilde paylaştırır ve şöyle dua ederdi: Ey Allah'ım, ben elimden geleni yapıyorum, öyleyse benim elimde olmayıp [yalnızca] Senin kudretinde bulunan bir şeydan dolayı beni sorumlu tutma!" -bu şekilde kalbinin içindekine, yani [eşlerinden] bir kısmını ötekilerden daha fazla sevmesine işaret etmek istiyordu.

52. Bundan sonra [başka] hiçbir kadın sana helal değildir (65) -onları[n hiç birini] başka kadınlarla, güzellikleri seni fazlasıyla cezbetse de, değiştirme[ne izin verilmemiştir]- (66) [halen] sahip oldukların (67) dışında [hiç biri sana helal değildir]. Allah her şeyi görüp gözetendir.

65 - Bazı müfessirler (mesela Taberî) bu kısıtlamanın yukarıda 50. ayette sayılan dört kadın kategorisi ile bağlantılı olduğunu ileri sürerler: oysa, bu yasaklamanın Hz. Peygamber'in halen evli bulunduğu kadınlara ilaveten başka herhangi bir kadınla evlenmesini kapsadığı daha doğru görünmektedir (Beğavî, Zemahşerî). İbni Abbâs, Mücâhid, Dehhâk, Katâde ve İbni Zeyd (ki tümü İbni Kesîr'de yer almaktadır) yahut Hasan Basrî (Taberî tarafından 28-29. ayetler ile ilgili yorumunda nakledilmiştir) gibi bazı ilk dönem tanınmış otoriteleri, daha fazla evliliğin yasaklanmasını, dünya hayatının cazibeleri ile ahiretin güzellikleri arasında yapılan tercihe dayandırmışlardır. Hz. Peygamber'in eşleri, 28-29. ayetlerdeki ısrarlı vurgulamalar karşısında bu tercihi yapmak durumunda kalmışlar ve tercihlerini "Allah ve Rasûlü" için kullanmışlardı (karş. yukarıdaki 32. not). Bütün bu ilk dönem otoriteleri, 52. ayetin nüzulünü -ve onun Hz. Peygamber'in eşlerini kasdettiği gerçeğini- inançları ve bağlılıklarından dolayı Allah'ın onlara bu dünyada verdiği bir ödül olarak değerlendirirler. Hz. Peygamber'in "Sana bundan sonra [başka] bir kadın helal değildir" kesin emrini görmezden geldiğini düşünmek mümkün olmadığından, sözkonusu pasajın, Hayber'in fethinin ve Hz. Peygamber'in Safiyye ile evliliğinin -son evliliği- vuku bulduğu H. 7. yıldan önce nazil olması mümkün değildir. Sonuç olarak 28-29. ayetlerin (ki, biraz önce gördüğümüz gibi, 52. ayet ile yakın bir bağlantı içindedirler) daha sonraki bir dönemde nazil olduğunu düşünmek daha doğrudur, yoksa H. 5. yılda (yani Hz. Peygamber'in Zeyneb ile evlendiği yılda) değil.

66 - Yani, yerine başka bir eş almak için mevcut eşlerinden birini boşamana (burada vurgu, eşlerinden birini "değiştirme"nin -yani, boşamanın- yasaklanmasına yapılmıştır).

67 - Buradaki mâ meleket yemînuke (lafzen, "sağ elinin sahip oldukları" yahut "malik bulundukları") ifadesi, bence, 4:24'deki ile aynı anlamı, yani "sizin izdivaç yoluyla sahip bulunduklarınız" (bkz. sure 4, not 26); anlamını taşımaktadır: o halde yukarıdaki ayetin, Hz. peygamber'in o anda akdedilmiş bulunan evliliklerini kapsadığı kabul edilmelidir.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Gidip kıyıtırk iki tane tefisre bakıp burada konsuyorsun.

Yahu ne efendisi? Herkesin tek efendisi Allahtır gene sacma sapan cevirilere bakıp konusuyorsun.

Daha halen kole diyorsun, yahu islamda kolecelik yoktur! Senin kıytırık meallerinde "kole,cariye" gecebilir.

slamda senin kolelelerine eziyet diye bir sey yoktur. Cunku kolecilik yoktur. "Elinin altında bulunma" ifadesini bosuna kullanmıyor Esed. Senin kolelerini "oglum,kızım!" diye cagırırlarmıs, aynı yerde yemek yerlermis, onlara ailenin bir uyesiymis gibi davranırlarmıs...Bu kolecelik mi oluyor? Yerim senin mantıgını.

Aslinda bu konuyu acarken senin gibi arsiz bir kimsenin gelip, konunun icine edebilecegini tahmin ettigimden, her sayfada konunun disina cikilmamasi icin arkadaslari uyardim, ancak ise yaramamis. Kiytirik tefsir nedir kardesim?

Hem kolelik muessesini kaldiren kimmis? Islam´da kolelik yokmus. Yahu git isine kardesim, kimlerle ugrasiyoruz. Bir halt bilmeden ipini koparan geliyor, yok Islam´da su yoktur, yok mealler ve tefsirler kiytiriktir.

Sacma sapan komik yazilar yazacagina konu basligina yonel.

"Evli kadınla evlenebilirsiniz" diye kim demis? Bunu nereden cıkardın?

Sozde kaynak dedigin tek duzgun ceviri yapmıs Muhammed Esed dir. Diger cevirilere bakıp burada atmaistlik yapıyorsunuz.

Niye tek duzgun ceviri Muhammed Esedmis? Bunun kararini kim veriyor cahil adam? Kaldi ki Muhammed Esed´in mealindeki mesru ifadesi de birsey ifade etmez, cunku savas esiri kadinlardan istifade etmek, Islam´a gore mesru bir haktir.

Adamdaki keyfe bak yahu? 10 tane mealin icinden tek duzgunu Muhammed Esed´inkidir demis. Sen kimsin ki bunun kararini verebiliyorsun?

Bu durumda senin kolelerin "ben evlenmiyorum" diyemez mi? Evlenmiyorum derse eziyet mi yapacaklar buna hakları mı var sanki?
Cok haklari var, hatta oyle haklari var ki namuslu kalmak isterlerse fuhusa zorlayamiyoruz. Namuslu kalmak istemezlerse yani razi gelmek zorunda kalirlarsa fuhus da yaptirabiliriz. Istersen ayeti de gozunun icine sokayim.
Ayıpsın, hemen
Bu nedir kardesim? Sacma sapan kopyala yapistir yapip, durma. Muhammed Esed tefsirinde gecen rotasyon yani her gece baska bir karisiyla yatmak hukmu Muhammed icin gecerli olmamasi ve Allah´in Muhammed´in sevisme sirasina bir duzenleme getirmesinden bahset.

Kopyala yapistir yapip, durma. Sordugum soruya cevap ver. Allah ve Cebrail ikilisi neden Muhammed´in sevisme sirasiyla ugrasiyorlar ve hangi hangi karisiyla yattiginin cetelesini tutuyorlar?

tarihinde Onur tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
o tavsiye falan değildir.

bu bi had cezasıdır ve had cezaları mutlaka uygulanmalıdır.

bunlar asla hafifletilemez.

Zina yapan 100 değnek vurulacaktır emrini bul getirsene bana...

atesh bey çarpıtıyor ve yalan söylüyorsun.

cariye ile ilişkiye girmek için ne cariyenin ne de eşin iznine gerek yok.

kaç kadın buna razı olur ya?

İşkembeden sallamak diye buna derim işte...

İslamda birden fazla kadınla evlenecek adamda adeletli davranmak şartı vardır. Ayrıca eşinin rızası olmadan bunu yapamaz.

Bakara suresi 228 : Evlilikte bir erkeğin kadın üzerinde ne kadar hakkı varsa kadınında erkek üzerinde bir derece daha az olmak üzeri hakkı vardır.

"Erkeklerin kadınlar üzerinde bulunan hakları gibi kadınların da erkekler üzerinde hakları vardır. Erkeklerin kadınlar üzerinde hakları bir derece daha fazladır."

Nisa 4:

"Bir erkek iffetli bir kadına zina isnad eder de, sonra dört şahid getiremeyenlere seksen değnek vurun, ebeddiyen onların şahitliğini kabul etmeyin."

Nisa 32: Tarihte ilk kez kadına mülkiyet hakkı verildi.. Bu hak; avrupada 1882 yılında kadına verilmiştir.

"Erkeklere kazandıklarından bir pay, kadınlara da kazandıklarından bir pay vardır."

İslama göre Ana hakkı, baba hakkında fazladır.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Söylemeden de geçemeyeceğim...

İslamın başlangıç devrinde, kadına islamdan daha fazla değer veren ikinci bir millet, din, ırk vs. söyleyin... Bırakın o devri, 1800 lere kadar gelin... Kadının bir hayvan kadar bile değeri yoktur hiç bir ideolojide veya dinde... Kadın ancak 1800 lü yıllardan sonra yavaş yavaş insan sıfatına sokulmaya başlanmıştır.

Ve siz sıkılmadan yarım yamalak bilgilerinizle islama çamur atıyorsunuz...

Link to post
Sitelerde Paylaş
Aslinda bu konuyu acarken senin gibi arsiz bir kimsenin gelip, konunun icine edebilecegini tahmin ettigimden, her sayfada konunun disina cikilmamasi icin arkadaslari uyardim, ancak ise yaramamis. Kiytirik tefsir nedir kardesim?

Senin tefsirlerini yapanların Esed'e nasıl baktıklarını az arastır, ogrenirsin.

Hem kolelik muessesini kaldiren kimmis? Islam´da kolelik yokmus. Yahu git isine kardesim, kimlerle ugrasiyoruz. Bir halt bilmeden ipini koparan geliyor, yok Islam´da su yoktur, yok mealler ve tefsirler kiytiriktir.

Koseye sıkıstın :D

Niye tek duzgun ceviri Muhammed Esedmis?

Sizin sorununuz bu, dogruyu bulmaya degil, fitneyi bulmaya calısıyorsunuz. Esed kafasına gore ceviri yapmıyor, yaptıgı cevirilerin anlamları da altına yazmıs, nedenini de acıklamıs. Git senin tefsirlerini yazanların Esed gibi acıklamasını getir bana

Bunun kararini kim veriyor cahil adam?

Ben veriyorum.

Kaldi ki Muhammed Esed´in mealindeki mesru ifadesi de birsey ifade etmez, cunku savas esiri kadinlardan istifade etmek, Islam´a gore mesru bir haktir.

Esed boşuna mı o kadar mealin anlamını altına yazmış, oku bakalım bir! Siz Esed'i sevmezsiniz, çünkü Esed sizin islamda "huri" dediginiz seylere "onun aslı hür yani özgür demektir" diyebilecek bilgide bir insan. Siz islamı huri ile tomurcuklanmıs meme ile gorun ama bir kere bile Esed'i okumayın. Gidin bakın Esed'in meallerinizde hurilerini ve tomurcuklanmıs kızlarınızı bulabilecek misiniz?

Adamdaki keyfe bak yahu? 10 tane mealin icinden tek duzgunu Muhammed Esed´inkidir demis. Sen kimsin ki bunun kararini verebiliyorsun?

Ben, benim. Zamanında Kur'an kurslarında hocalık, müezzinlik...bile yaptım. Asıl sen kimsin?

Cok haklari var, hatta oyle haklari var ki namuslu kalmak isterlerse fuhusa zorlayamiyoruz. Namuslu kalmak istemezlerse yani razi gelmek zorunda kalirlarsa fuhus da yaptirabiliriz. Istersen ayeti de gozunun icine sokayim.

Hic durma, bende anında Esed ile cevap vereyim :)

Bu nedir kardesim? Sacma sapan kopyala yapistir yapip, durma. Muhammed Esed tefsirinde gecen rotasyon yani her gece baska bir karisiyla yatmak hukmu Muhammed icin gecerli olmamasi ve Allah´in Muhammed´in sevisme sirasina bir duzenleme getirmesinden bahset.

Kopyala yapistir yapip, durma. Sordugum soruya cevap ver. Allah ve Cebrail ikilisi neden Muhammed´in sevisme sirasiyla ugrasiyorlar ve hangi hangi karisiyla yattiginin cetelesini tutuyorlar?

Sana Kur'an la cevap veriyoruz benim agzımla cevap vermemi istiyorsun. Sana İslam bilgini Esedle cevap veriyoruz benim cevabımı istiyorsun. Hem ben cahil bir adamım ne yapacaksın beni sen Esed'e laf yetiştir.

Link to post
Sitelerde Paylaş
Ben veriyorum. Ben, benim. Zamanında Kur'an kurslarında hocalık, müezzinlik...bile yaptım. Asıl sen kimsin?
Ben kimmiyim? Benim kim oldugumdan sanane. Ben konular hakkinda ahkam kesmek yerine, geleneksel Islam´in goruslerini dile getiriyorum. Genel kabul goren seyleri bir tarafa birakip, ''onlari cope atin, Esed dogrudur'' diyen ben miyim ki bana kim oldugumu soruyorsun?

Hem sen simdi kolelik yoktur, cariyelik yalandir da falan da hikaye anlatmayi birak. Gidersin bir baslik acip, sacma sapan yazilarini orada yazarsin ve Islam´da koleligin olmadigini ispatlamaya calisirsin.

Hazir papagan gibi Esed´den bahsetmisken; bir bakalim Esed sevisme sirasi icin ne demis;

Muhammed Esed

Ahzab-51

Böylece Hz. Peygamber'in eşlerine karşı kocalık mükellefiyetlerinde katı bir "dönüşüm" (rotation) kuralına uymak zorunda olmadığı söylenmektedir.

Mevcut Esed tefsirinden de anlasilacagi uzere, Muhammed´in sevisme sirasina bir duzenleme getiriliyor ve istedigi gece istedigi karisiyla yatabilecegi soyleniyor.

Simdi Allah´in (varsa eger) bu tip seylerle ugrasmasi seni supheye dusurdu mu? ''Allah ve Cebrail´in isi gucu yok da Muhammed´in hangi gece hangi karisiyla seviseceginin cetelesini tutuyor'' dedigin oldu mu?

Yok eger olmadiysa, Allah´in, Muhammed´in yatak cetelesini tutmasini hangi mantikla acikliyorsun?

tarihinde Onur tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
Ben kimmiyim? Benim kim oldugumdan sanane. Ben konular hakkinda ahkam kesmek yerine, geleneksel Islam´in goruslerini dile getiriyorum. Genel kabul goren seyleri bir tarafa birakip, ''onlari cope atin, Esed dogrudur'' diyen ben miyim ki bana kim oldugumu soruyorsun?

Hey yavrum atmaistler. Madem o kadar kalıplara baglısınız ne diye islamı reddediyorsunuz? İslam genel kabul gormeyen bir sey mi?

Mevcut Esed tefsirinden de anlasilacagi uzere, Muhammed´in sevisme sirasina bir duzenleme getiriliyor ve istedigi gece istedigi karisiyla yatabilecegi soyleniyor.

katı bir "dönüşüm"

Bir donusum yapılacagı kesin ama "katı" olmayabilecegi soylenmis. Bunun yanında muminlerinde donusumu ve neler yapacagı da daha onceki ayetlerde belirtilmis. Bu senin "yatak cetelesi" dedigin sey sadece Muhammed'e degil tum ummete yapılmıstır. Cunku islam dini her konuda bir seyler soyler ama siz sadece cımbızcılık yaptıgınızdan bu yanları gormekten oteye gidemezsiniz ve koca islamı sadece cinsellikmis gibi algılarsınız.

Mevcut Esed tefsirinden de anlasilacagi uzere, Muhammed´in sevisme sirasina bir duzenleme getiriliyor ve istedigi gece istedigi karisiyla yatabilecegi soyleniyor.

Simdi Allah´in (varsa eger) bu tip seylerle ugrasmasi seni supheye dusurdu mu? ''Allah ve Cebrail´in isi gucu yok da Muhammed´in hangi gece hangi karisiyla seviseceginin cetelesini tutuyor'' dedigin oldu mu?

Yok eger olmadiysa, Allah´in, Muhammed´in yatak cetelesini tutmasini hangi mantikla acikliyorsun?

Bahsettigimiz ayetde peygambere kıyak gecme degil kısıtlama var. O bir kısıtlama ayetidir. Adam gibi Esed'in yorumlarını okusan anlayacaksın

59 - Bu, Hz. Peygamber'in evliliği konusunda -eşlerinden hiç birini boşayamamasına ilaveten (bkz. aşağıdaki 52. ayet)- getirilmiş yeni bir kısıtlamadır: Bütün öteki Müslümanlar amca veya dayıları çocukları ile evlenmekte serbest oldukları halde Hz. Peygamber, bunlar arasından ancak kendisi ile birlikte Mekke'den Medine'ye göç etmek (hicret) suretiyle İslam'a bağlılıklarını güçlü bir şekilde ve erkenden isbatlamış olanları ile evlenebilir: Beğavî'ye göre, "amcalarının ve halalarının kızları" terimi, eski Arapça'daki kullanımından gelen bir içerikle, yalnız gerçek amca ve hala çocuklarını değil, genelde Muhammed (s)'in babasının mensup olduğu Kureyş kabilesinin bütün kadınlarını kapsar. Aynı şekilde "dayılarının ve teyzelerinin kızları" da, annesinin kabilesi olan Benî Zühre'nin bütün kadınlarını gösterir.

Ben kimmiyim? Benim kim oldugumdan sanane.

Sen kimsin ki bunun kararini verebiliyorsun?

Hem bana kim oldugumu sor, hemde ben sana "sen kimsin" dedigimde "sanane!" de! Seviyorum siz atmaistleri :D

tarihinde tats tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
Bahsettigimiz ayetde peygambere kıyak gecme degil kısıtlama var. O bir kısıtlama ayetidir. Adam gibi Esed'in yorumlarını okusan anlayacaksın
Yahu sen ne hasta bir kisiliksin? Sana Esed ne yazmis kac kere verecegim? Salakliga yatip, konuyla alakasiz amca kizi hala kizi muhabbetine giriyorsun ve alakasiz seyler yaziyorsun.

Iki de bir konuyu sabote edip, durma hasta herif. Esed diger muminlere farz olan rotasyon kuralinin Muhammed´e farz olmadigini yazmis iste kac kere verecegiz. Ama ben senin derdini anladim. Yalandan konuyu kaynatmaya calisiyorsun. Buradan yonetici arkadaslari sesleniyorum, lutfen gerekeni yapsinlar....

Link to post
Sitelerde Paylaş
Bakın Ateshbey, bilmediğiniz konularda tartışmaya girmeyin... "Hanımın rızası" diye bir kavram zaten islamda yoktur; ayetlerde, hadislerde ve dolayısıyla islam muamelatında da geçmez... Siz galiba islamı medeni kanunla falan karıştırıyorsunuz... :unsure: Bir de "hanımın rızası" diye bir kavram olsa dünyada hiç "çok eşlilik" diye bir kavram olur muydu sizce :)

Bakın Ateshbey, bilmediğiniz konularda tartışmaya girmeyin... "Hanımın rızası" diye bir kavram zaten islamda yoktur; ayetlerde, hadislerde ve dolayısıyla islam muamelatında da geçmez... Siz galiba islamı medeni kanunla falan karıştırıyorsunuz...

sen sapıtmıssın,senın annen müslüman kadındır,sor annene babam senın hiç rızanı almadan sana yanaştımı diye ?

terbiyesiz.Rıza almadan yapılan iş,tecevüzdür! sapıkmısın sen ? terbiyesiz.

Not: hakaret laf sokma ihanet gibi hareketlerde bulunmadım,bu sana en yakın örnekti.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...