Jump to content

Kafir Kimdir


Recommended Posts

 

 

Kusura bakma Ayet öyle demiyor

7. ve in lem yentehû : ve eğer son vermezlerse
8. ammâ (an mâ) yekûlûne : söyledikleri sözlerden
9. le yemessenne : mutlaka dokunacak
10. ellezîne keferû : kâfir olanlar
11. min-hum : onlardan
12. azâbun elîmun : elim (acı) azab

 

Söylediklerinden dönmezlerse onlardan Kafir olanlara azab dokunacak diyor

Yani söylediler diye değil. 

 

Esssenüzü kübüllah ya del zül mül kemal :D 

 

 

söylediklerinden dönerlerse de dokunacak mıymış?

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 74
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Ceale جعل - yaptı - yaptırdı fiilinin muzari kalıbı kullanılsaydı, kafirlik yapıp etmenin üstlenildiği sonuçlardır denebilirdi. Ama gösterdiğin ayetteki gibi kafirlikle etiketlenenlerin genelinde kafirlik olma sebebi, yazılan yequlüne dir. Söyledikleri sözler nedeniyle kafi olmuşlar yani. Düşünce suçu kafirlik olmuş. Ceale جعل eylemiyle kullanılmış kafirlik gösterirsen hak vereceğim sana.

Link to post
Sitelerde Paylaş
19 hours ago, Tumagü said:

Ceale جعل - yaptı - yaptırdı fiilinin muzari kalıbı kullanılsaydı, kafirlik yapıp etmenin üstlenildiği sonuçlardır denebilirdi. Ama gösterdiğin ayetteki gibi kafirlikle etiketlenenlerin genelinde kafirlik olma sebebi, yazılan yequlüne dir. Söyledikleri sözler nedeniyle kafi olmuşlar yani. Düşünce suçu kafirlik olmuş. Ceale جعل eylemiyle kullanılmış kafirlik gösterirsen hak vereceğim sana.

son söylediğin sözler buydu

 

On 13.05.2017 at 16:48, Tumagü said:

KFR كافر sözcüğünü eylem anlamında allah'ın kendisi de yapmaktadır ve daimi olarak yapacağını da vaad (الوعد) etmektedir. Ankebut 7 ve 29, Muhammed 2, Feth 5, Teğâbun 9, Nisa 31 ayetlerine bak,ne dediğimi anlayacaksın. KFR (كافر ) sözcüğünü, eylem anlamında ele alırsak müslümanlar gerçekten kafirdirler. Ama müslümanlar KFR (كافر ) sözcüğünü hep sıfat olarak ele aldıkları için ve kelimei şahadetle başlayarak müslümanlığı seçmiş oldukları için müslüman birisini kafir addetmezler. Oysaki teğabun 9'da Allah yukeffir (يُكَفِّرْ ) yapar yani salih amel işleyenlerin günahlarını örter. Teğabun 9'da sıfat olarak KFR (كافر ) kullanılmadığı için kimse Allah'a kafirun veya kufirun demez, kafirlikle suçlamaz.

ilk söylediğin sözler de buydu

 

Sonuç: Senin bir söylediğin bir söylediğine tutmuyor

İlk söylediğinin arkasında durmuyorsun

Link to post
Sitelerde Paylaş
20 hours ago, bir_akil_insan said:

 

söylediklerinden dönerlerse de dokunacak mıymış?

 

"Allah üçün üçünsüdür diyenler muhakkak kafir olmuşlardır, Hakkı doğruyu hakikati örtmüşlerdir." 

bu bir hakiklattir ki onlar kafir olmuşlardır

 

Fakat bu kafirlerin içlerinde samimi olarak "nefsinde sadık olarak" allah üçün üçünücüsüdür diyen kafirler olabilir. 

 

O yüzden Cenabı Hak bir ayrım daha yapmış "bunu söyleyenlerden de kafir olanlara azab dokunacak" demiştir

 Yani  bundan Muradının "nefsinde sadık olmayarak allah üçün üçüncüsüdür diyen kafirleri

ve Allah üçün üçüncüsüdür dediği halde o şekilde kabul ettiği yaratıcıya teslim olmayıp kafirlikte bulunanları hakkı örtenleri, milletin hakkını hukukunu örtüp gizleyenleri, göz dikenleri  kast-ı mahsus etmişlerdir

Teşekkür ederim saygılar

umarım seni ve diğerini aydınlatabilmişimdir. çok muazzam hakikatler ve hikmetler manalar verdim

 

 

tarihinde Dindarr tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
 

 

"Allah üçün üçünsüdür diyenler muhakkak kafir olmuşlardır, Hakkı doğruyu hakikati örtmüşlerdir." 

 

Fakat bu kafirlerin içlerinde samimi olarak "nefsinde sadık olarak" allah üçünüçüsüdür diyenler olabilir. 

 

O yüzden Cenabı Hak bir ayrım daha yapmış onlardan kafir olanlara diyerek ayırmış  yani nefsinde sadık olmayarak kafir olanları kast-ı mahsus etmişlerdir

teşekkür ederim saygılar

umarım seni ve diğerini aydınlatabilmişimdir

 

 

 

muhakkak kafir olmuşlar ama aralarında kafir olmayanlar da olabilir miymiş?

 

yukarda ilginç bir görmezden gelme durumu var. Şöyle ki:

 

- ikinci tümcede onlardan diyor. demek ki onların hepsi kafir olmamış, demek ki içlerinde samimi olarak inandığı için söyleyip yanılanlar var ve bunları allah affediyor.

 

yani tümcede, sözde allah/özde arabın çok incelikli bir dikkat gerektiren ayrımı var.

 

ama aynı sözde allah/özde arabın ilk cümlede hiç de incelik gerektirmeyen kullanımı göz ardı ediliyor: öyle diyenler kafir olmuşlardır. 

 

burada yine allahın laf etmekten aciz olduğunu ve dindar gibilerin onun ne demek istediğini açıklamasına muhtaç olduğunu görüyoruz. zavallı allah, önce: bu lafı edenlerin alayı kafirdir diyor.   sonra sözde: içlerinden gerçek kafir olanları silkelerim, diyor. tabii burada şu sorular ortaya çıkıyor: 

 

- e tamam, gerçekten kafir olmayanlar bu lafları etmeye devam edebilir o halde, doğru mu? çünkü adam samimi olarak inandığı şeyi söylüyor.

- gerçekten kafir olmayanlar da bu lafları etmeye devam edemeyecekse, bu durumda allah için samimiyet hiç önemli değil, çünkü adam samimi olarak inandığı şeyi söyledi diye allah tarafından azaba uğrayacak

 

dindarın beyni ilk tümcede yanmıştır zaten, kalanlar için açıklama getirelim:

 

ayette der ki: allah üçün üçüncüsüdür diyenler kafir oldular. bu kafir olanlardan, tövbe edip vazgeçenler dışındakileri üzeceğim. 

Link to post
Sitelerde Paylaş

Gizleme fiilinin gerçekleşebilmesi için önce Tanrı'nın olduğunu bilmek ya da inanmak gerekir, ancak meselâ ben kendi açımdan baktığımda hiç öyle bir niyetim yok çünkü olmayan şey gizlenemez.

Kâfir kavramı inananların yarattığı ve onlar  açısından anlam ifade edebilen bir kavram,  inanmayan neyi gizlesin!

Bana kalırsa bu kavram üstü örtülü olarak, inanmayanın dahi aslında Tanrı'ya inandığı algısı yaratarak diğer bütün inananlara, inanmayanlar üzerinden  Tanrının var olduğu propagandasını yapma peşinde olan şark kurnazlarının işi, bunu yapacaklar ki kitleyi canlı tutabilsinler, tabii düşman yaratarak ayakta kalmalarına katkı sağlaması cabası.

tarihinde Confucius tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
4 hours ago, bir_akil_insan said:

 

- ikinci tümcede onlardan diyor. demek ki onların hepsi kafir olmamış, demek ki içlerinde samimi olarak inandığı için söyleyip yanılanlar var ve bunları allah affediyor.

 

Doğru!

 

Quote

 

ilk cümlede hiç de incelik gerektirmeyen kullanımı göz ardı ediliyor: öyle diyenler kafir olmuşlardır. 

 

 

E doğru Çünkü bu bir hakikatir ki Allah üçün üçünsüdür demek Hakikati örtmek demektir 
 

Quote


- e tamam, gerçekten kafir olmayanlar bu lafları etmeye devam edebilir o halde, doğru mu? çünkü adam samimi olarak inandığı şeyi söylüyor.

 

 

Evet Doğru! Gerçekten kafir olmayanlar bu sözleri söylemeye devam edebilirler. çünkü adam samimi olarak inandığı şeyi söylüyor.

 

Quote

- gerçekten kafir olmayanlar da bu lafları etmeye devam edemeyecekse, bu durumda allah için samimiyet hiç önemli değil, çünkü adam samimi olarak inandığı şeyi söyledi diye allah tarafından azaba uğrayacak

 

İşte burada teklemişsin beyninde kısa devre oluşmuş kekelemişsin.

Zira bir önceki cümlen de: 

"Gerçekten kafir olmayanlar bu lafları etmeye devam edebilirler. doğru mu?" dedin evet dedik  

Burada ise  "gerçekten kafir olmayanlar edemezlerse" diyorsun

Neden edemesinler?  

çünkü ikinci tümcede "Bu söylediklerinden vazgeçmezlerse onlardan kafir olanlara azab dokunacaktır" diyor

söylemeye devam edenlere azab olucak demyor 

 

o yüzden bu kısımda beynin teklemiş. bunun için kafanı biraz aşağı doğru eğ, sonra salla, biraz sola biraz sağa yatır. kısa devre yerinde atsın

sonra kontrol kalemini al. beynine tut, elektirk varsa tamam beynin çalışıyor eğer yoksa beynin çalışmıyor

burada yapman gereken şey bir elektirikçiye gitmek olucak Aaaaa asa basa   Aaaaa asa basa :Dasa

 

Link to post
Sitelerde Paylaş
 

 

Doğru!

 

 

E doğru Çünkü bu bir hakikatir ki Allah üçün üçünsüdür demek Hakikati örtmek demektir 
 

 

Evet Doğru! Gerçekten kafir olmayanlar bu sözleri söylemeye devam edebilirler. çünkü adam samimi olarak inandığı şeyi söylüyor.

 

 

İşte burada teklemişsin beyninde kısa devre oluşmuş kekelemişsin.

Zira bir önceki cümlen de: 

"Gerçekten kafir olmayanlar bu lafları etmeye devam edebilirler. doğru mu?" dedin evet dedik  

Burada ise  "gerçekten kafir olmayanlar edemezlerse" diyorsun

Neden edemesinler?  

çünkü ikinci tümcede "Bu söylediklerinden vazgeçmezlerse onlardan kafir olanlara azab dokunacaktır" diyor

söylemeye devam edenlere azab olucak demyor 

 

o yüzden bu kısımda beynin teklemiş. bunun için kafanı biraz aşağı doğru eğ, sonra salla, biraz sola biraz sağa yatır. kısa devre yerinde atsın

sonra kontrol kalemini al. beynine tut, elektirk varsa tamam beynin çalışıyor eğer yoksa beynin çalışmıyor

burada yapman gereken şey bir elektirikçiye gitmek olucak Aaaaa asa basa   Aaaaa asa basa :Dasa

 

 

:D bu kızarttığım kısım ne demek ola ki?

 

tekleme yok dindar, rahat olun. ilk madde, akıl sağlığı yerinde ve okuduğunu anlayabilen birinin reddetmesi gereken madde idi. çünkü madem ilk madde ile herhangi bir sıkıntınız yok, bu durumda gerçekten allahınızın varlığını kabul edip de, sırf gıcıklık olsun diye ona atar yapan, ağzına yüzüne tükürenleri bulup dininizi anlatmanız en doğrusu olacaktır. çünkü, bizler için siz, arabın dübüründen uydurduğu bir tanrıya tapınmaktasınız ve bunu söylerken de samimiyiz. 

 

Aynı zamanda bizler, sizin inancınıza göre, kafir de değiliz. Bu durumda, koca bir kitap dönüp dönüp kafirlere lanet okurken, aslında hepi topu yeryüzündeki bir avuç insanla dalaşan bir tanrı söz konusudur. Bu, gelmiş geçmiş yüzlerce milyar insan içindeki bir avuç insan, allahınızın varlığını kabul edip, gıcıklığına ya da akıl hastası oldukları için onunla dalaşmakta ve alemleri yaratan tanrınızın bütün derdi de bu bir avuç akıl sağlığı yerinde olmayan insan yüzünden 23 yıl boyunca sızlanmak oluyor diyorsunuz.

 

Dindara göre kafir:

- atayizler değil

- dinsizler değil

- diğer dinlerdekiler değil

- müslümanların hepsi değil

- müslümanlar içinden, allaha iman edip de yine de onu karalamaya çalışan miniminnacık, akıl sağlığı yerinde olmayan bir kısım 

ve bütün kitap neredeyse bunlar hakkında :D

 

ne güzel kafalar bunlar.

 

 

 

Link to post
Sitelerde Paylaş

Sayın Dindarr,
Allah'ın kafirleri cehennemde yakacağını söylemesi bir eylem halini yansıtmıyor mu? Bunu anlamayacak kadar köhneleşmiş olamazsınız! Allah gerçekten kafirleri cehennemde yakamayacağı halde yakma eylemi fikirsel olarak öyle belirtilmiş. Ceale جعل - yaptı - yaptırdı eylemi sırasında allah'ı göremediğimiz için ve allah kendini göstermeden insanların günahlarını örteceğini, bazılarının günahları sevaba dönüştüreceğini, ahirette yapmaya söz verdiği için kafirdir dedim ben doğal olarak.

Link to post
Sitelerde Paylaş
On 31.05.2017 at 20:30, Tumagü said:

Sayın Dindarr,
Allah'ın kafirleri cehennemde yakacağını söylemesi bir eylem halini yansıtmıyor mu? Bunu anlamayacak kadar köhneleşmiş olamazsınız! Allah gerçekten kafirleri cehennemde yakamayacağı halde yakma eylemi fikirsel olarak öyle belirtilmiş. Ceale جعل - yaptı - yaptırdı eylemi sırasında allah'ı göremediğimiz için ve allah kendini göstermeden insanların günahlarını örteceğini, bazılarının günahları sevaba dönüştüreceğini, ahirette yapmaya söz verdiği için kafirdir dedim ben doğal olarak.

 

çok küçük yazmışsın okuyamadım

 

Bak canım "Kefere" örtmek demek

"Mağfirette" örtmek demektir

Mağfirette : Allah zatıyla sıfatıyla Kulunu örtüyor ben yaptım diyor sen yapmadım

Keferede ise gece gibi örtüyor gece yaptığın seninle kalsın diyor mahlukat bilmesin

 

Allah sevdiği kullarının seyyiatını hasanet olarak kabul etmesi meslesi ise şudur

O sevdiği ahlaklı kulları iyliklerini meyve kabul ediyor ufak tefek hataları da çerçöp gibi kabul ediyor

pazarda meyveler çer çöpleriyle beraber tartılır anladın mı kamon

seyyiatını da hasanet olarak tartıyor

keferelik bir şey yok canım okey

 

tarihinde Dindarr tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
On 05.06.2017 at 23:33, Dindarr said:

 

çok küçük yazmışsın okuyamadım

 

Bak canım "Kefere" örtmek demek

"Mağfirette" örtmek demektir

Mağfirette : Allah zatıyla sıfatıyla Kulunu örtüyor ben yaptım diyor sen yapmadım

Keferede ise gece gibi örtüyor gece yaptığın seninle kalsın diyor mahlukat bilmesin

 

Allah sevdiği kullarının seyyiatını hasanet olarak kabul etmesi meslesi ise şudur

O sevdiği ahlaklı kulları iyliklerini meyve kabul ediyor ufak tefek hataları da çerçöp gibi kabul ediyor

pazarda meyveler çer çöpleriyle beraber tartılır anladın mı kamon

seyyiatını da hasanet olarak tartıyor

keferelik bir şey yok canım okey

 

Olmaz olur mu? Keferenin başka anlamları da, daha doğrusu açılımı var; 1. Yaramaz çocuk. 2. Terbiyesiz, kötü adam. 3. Oynak, güven vermeyen. 4. Sırnaşık, arsız köpek.

Örtüyü kaldırınca, keferenin bu anlamları ortaya çıkıyor ve tam da seni tarif ediyor gibi. Ne dersin dindoş usta?

tarihinde ilkeli tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
On 30.05.2017 at 23:15, Dindarr said:

 

"Allah üçün üçünsüdür diyenler muhakkak kafir olmuşlardır, Hakkı doğruyu hakikati örtmüşlerdir." 

bu bir hakiklattir ki onlar kafir olmuşlardır

 

Fakat bu kafirlerin içlerinde samimi olarak "nefsinde sadık olarak" allah üçün üçünücüsüdür diyen kafirler olabilir. 

 

O yüzden Cenabı Hak bir ayrım daha yapmış "bunu söyleyenlerden de kafir olanlara azab dokunacak" demiştir

 Yani  bundan Muradının "nefsinde sadık olmayarak allah üçün üçüncüsüdür diyen kafirleri

ve Allah üçün üçüncüsüdür dediği halde o şekilde kabul ettiği yaratıcıya teslim olmayıp kafirlikte bulunanları hakkı örtenleri, milletin hakkını hukukunu örtüp gizleyenleri, göz dikenleri  kast-ı mahsus etmişlerdir

Teşekkür ederim saygılar

umarım seni ve diğerini aydınlatabilmişimdir. çok muazzam hakikatler ve hikmetler manalar verdim

 

 

"Allah üçün üçünsüdür diyenler muhakkak kafir olmuşlardır, Hakkı doğruyu hakikati örtmüşlerdir." 

bu bir hakiklattir ki onlar kafir olmuşlardır" 

 

Bunu, onlar demiyor, piriniz ve siz diyorsunuz. Onlar; "Üçün üçü bir bütündür, ayrılamaz diyorlar. Siz; "Nolmaz, nolamaz, ille de üçün biri olacak" diye, debeleniyorsunuz.

tarihinde ilkeli tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • 4 months later...

Kuranda evren anlamında tek bir sözcük olmadığı halde,Kuranda geçen gök sözcüğüne evren anlamı veren müslümanlar kafirlikten kaçayım derken yine kafirlikten kaçamazlar,gerçeğin üstünü örtüp,gizleyen bir kafir olurlar.
Kuran evrenden söz etmemiş,Kuranda evren anlamında bir sözcük yoktur deseler şimdi olmayacak.Bu onları ya düz bir dünya ve gök kubbe biçimindeki bir modeli savunmaya itecek ya da Kuranda yanlış var,Kuran insan yazımıdır,Allah yok,islam yalan diyip dinden çıkacaklar.Ama bunlar ikisini de yapmıyorlar.İslam bağımlısı,islamdan çıkma korkusu yaşayan beyinleri bir yerde bir sorun,bir yanlış var diyor bunlara.Bak bunu kabul edersen,dinden çıkıp,boşluğa düşersin,ne yap ne et bir çıkış yolu bul,bağımlılığını yitirme.Kuran her şeyi bilen Allahın betiği,Kuran evrenden söz etmez olur mu,Allah evreni bilmez mi ya diye bir düşünce de var ya kafalarında.
İşte bu yanlış düşünceleri ve duygusal yaklaşımları,korkuları yüzünden,Kuranda evren anlamında bir sözcük olmadığı halde gök sözcüğüne evren anlamı veriyorlar,işte burada Allah evrenden söz ediyor diyerek.
Bu da onların yağmurdan kaçarken doluya tutulmalarına neden oluyor.Kuranda gök sözcüğü hem evren,hem dünya göğü anlamında kullanmıştır dediğin an sanki ilgililermiş gibi,Kuranın apaçık,anlaşılır,ayrıntılı,eksiksiz olmadığını,Kuranın insan yazımı olduğunu onaylarsın.Dahası Kuranın değiştirilmesinin ve daha çok Kuranın ortaya çıkmasına neden olursun.Çünkü herkes artık işine geldiği gibi Kuranda geçen gök sözcüklerine evren anlamı verebilirler.

 

Göklerde ve yerde bulunan her canlı ve melekler, büyüklük taslamaksızın allah'a secde ederler. nahl 49

 

Bu ayette geçen gök sözcüğüne ver evren anlamı. Oldu mu sana evrenler.

 

Evrenlerde ve yerde bulunan her canlı ve melekler, büyüklük taslamaksızın allah'a secde ederler. nahl 49

 

Bakın Kuran değişti ve bir Kuran daha ortaya çıktı. Kuran artık çoklu evrenlerden söz ediyor. Her anlam değişikliği başka bir Kuran ortaya çıkarır.

 

Düz bir dünya ve gök kubbe biçimindeki bir modeli savunamıyorsun,yanlış olduğu için.Şimdi bunu savunsan gerçeğin üstünü örtüp,gizleyen,yalanlayan bir kafir olacaksın.Bunu biliyorsun,bu yanlışı savunamayacağını,beyninin sana yanlışı savunuyorsun diyeceğini.Bu düşünce içini kemirecek ve seni dinden çıkmaya zorlayacak.

 

Gel gör ki bu durumdan kaçayım,gerçeği kabul edip,bağımlı olduğum islamı yitirmemeyim,bir çıkış bulayım derken,bir başka kapana kısılıp,yine kafir oluyorsunuz.İşte İslam böyle bir din.Paket halinde benimsediğiniz,içeriğimde tek bir yanlış bile bulma seçeneğiniz yok,bulursanız dinden çıkarsınız ve sonsuza dek yanarsınız diyen,bağımlı olduğunuz İslam sizleri bu durumlara düşürmüş ve sizleri kafirliğe tutsak etmiş.

tarihinde Buzul tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...