Jump to content

Kur'an'da Cennet


Recommended Posts

Bakalım Kur'an'da cennetle ilgili ayetler ne derece mantıklı. Yoksa sallama mı?

Önce büyüklüğünden başlayalım:

Ali İmran- 133. Rabbinizin bağışına, genişliği göklerle yer arası kadar olan ve Allah’a karşı gelmekten sakınanlar için hazırlanmış bulunan cennete koşun.

Nedir "genişliği göklerle yer kadar" ifadesinin anlamı?

Gökler sözcüğünden kastedilen evren ise; evrenin bir ucundan dünyaya kadar olan mesafe midir cennetin genişliği?

Bunun arasına herhalde milyarlarca galaksi girer. O milyarlarca galaksi içinde nobilyonlarca, septilyonlarca gezegen var. Bunun milyarlarca misli ise aradaki boşluklara sığar.

Yani, 1'in yanına yüzlerce sıfır koyarsak o kadar dünyanın sığacağı bir genişliktir bu.

Bunun izahını yapabilecek biri var mı?

Yoksa tek başına bu ayet bile hem cennetin, hem Kur'an'ın masal olduğunu mu gösterir?

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 68
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Bakalım Kur'an'da cennetle ilgili ayetler ne derece mantıklı. Yoksa sallama mı?

Önce büyüklüğünden başlayalım:

Ali İmran- 133. Rabbinizin bağışına, genişliği göklerle yer arası kadar olan ve Allah’a karşı gelmekten sakınanlar için hazırlanmış bulunan cennete koşun.

Nedir "genişliği göklerle yer kadar" ifadesinin anlamı?

Gökler sözcüğünden kastedilen evren ise; evrenin bir ucundan dünyaya kadar olan mesafe midir cennetin genişliği?

Bunun arasına herhalde milyarlarca galaksi girer. O milyarlarca galaksi içinde nobilyonlarca, septilyonlarca gezegen var. Bunun milyarlarca misli ise aradaki boşluklara sığar.

Yani, 1'in yanına yüzlerce sıfır koyarsak o kadar dünyanın sığacağı bir genişliktir bu.

Bunun izahını yapabilecek biri var mı?

Yoksa tek başına bu ayet bile hem cennetin, hem Kur'an'ın masal olduğunu mu gösterir?

şuanki evrenin genişliği ne kadarsa cennetin genişliği o kadardır...

yani göklerle yer arası genişlikte...

cennet burası zaten...

içinde huzur mutluk var sa gönlün genişler göklerle yer arası kadar açılır...

bir sıkıntıya düştün mü daralır da daralır cehenneme döner hayatın...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bunun izahını yapabilecek biri var mı?

Yoksa tek başına bu ayet bile hem cennetin, hem Kur'an'ın masal olduğunu mu gösterir?

Bu ayet tek başına bile bakıldığında ölümden sonra bir cennet/cehennem olmadığını aksine, yaşam alanında ne görüyorsak cennetin o olduğunu anlatır.

Zaten hadislerdeki cennet ile kurandaki cennet (bahçe) hiç benzemez.

Mesela Kehf suresinde bahsi geçen cennet, hep bağ bahçe diye meal edilir ki zaten özü de budur.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bakalım Kur'an'da cennetle ilgili ayetler ne derece mantıklı. Yoksa sallama mı?

Önce büyüklüğünden başlayalım:

Ali İmran- 133. Rabbinizin bağışına, genişliği göklerle yer arası kadar olan ve Allah’a karşı gelmekten sakınanlar için hazırlanmış bulunan cennete koşun.

Nedir "genişliği göklerle yer kadar" ifadesinin anlamı?

Gökler sözcüğünden kastedilen evren ise; evrenin bir ucundan dünyaya kadar olan mesafe midir cennetin genişliği?

Evren mi?

Ne yaptın sevgili Pante, olur mu hiç öyle şey?

Gökler ile ifade ediyor.

Yeni nesil müslüman kardeşlerimize göre 7 kat deyince Evren'den sonra 6 kat daha var. Biliyorsun atmosfer tabakaları falan yalan olunca yeni şeyimiz bu.

Dolayısıyla o genişliği sen aşağı yukarı 7 adet evrenin genişliği olarak düşün.

Ne bilsin Muhammed, Evren dediğimiz 1. katcığın milyarlarca ışık yılı büyüklüğünde olduğunu.

Selamlar.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Cennetin büyüklüğü ve konumu ile ilgili olarak bir başka ayeti ele alalım.

Bu ayette Muhammed, Cebrail'i nerede gördüğünü belirtir. Ve o gördüğü yerin yanında Meva Cenneti'nin olduğunu söyler.

Necm-13. Andolsun ki, o, Cebrail’i bir başka inişte daha görmüştü.

14. Sidretü’l-Müntehâ’nın yanında.

15. Me’vâ cenneti onun yanındadır.

Kur'an'da çeşitli cennet isimleri var. Adn, Firdevs, Meva gibi..

Demek ki Meva cenneti, Sidretül Münteha denen son gökte, arşın yakınında imiş.

Öyleyse evrende her yerin cennet olduğu-olacağı şeklinde bir fikir yanlış olur.

Anlaşılan Muhammed, başlangıçta diğer dinlerin ve putperestlerin bahsettiği gibi genel anlamda cennetten bahsetmiş, daha sonra takva derecelerine göre cennetleri çeşitlendirmiş olmalı.

Ancak "genişliği göklerle yer kadar" ifadesi sırıtıyor.

İster aradaki mesafe olarak düşünelim, isterse gökler kadar geniş, yer kadar geniş gibi düşünelim, mantıksız bir ifade.

Aradaki mesafe kadar düşünüldüğünde; gökler bir uçta yer diğer uçta gibi bir anlam çıkar ki bilime terstir.

Benzetme olarak gökler kadar genişle yer kadar geniş ifadesi de kıyaslanamayacak ölçüdedir. Çünkü evrenin yanında dünya, dünyanın yanında çakıl tanesi gibidir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

44. Onlar, cehennemle kaynar su arasında dolaşır dururlar.

45. Öyleyken Rabbinizin nimetlerinden hangisini yalanlayabilirsiniz?

46. Rabbinin huzurunda durmaktan korkan kimselere iki cennet vardır.

47. Öyleyken Rabbinizin nimetlerinden hangisini yalanlayabilirsiniz?

48. İki cennet de çeşit çeşit ağaçlarla doludur.

49. Öyleyse Rabbinizin hangi nimetlerini yalanlayabilirsiniz?

50. İkisinde de akıp giden iki kaynak vardır.

51. Öyleyken Rabbinizin hangi nimetlerini yalanlayabilirsiniz?

52. İkisinde de her türlü meyveden çift çift vardır.

53. Öyleyken Rabbinizin hangi nimetlerini yalanlayabilirsiniz?

54. Hepsi de örtüleri atlastan minderlere yaslanırlar. İki cennetin de meyvesinin devşirilmesi yakındır.

55. Öyleyken Rabbinizin hangi nimetlerini yalanlayabilirsiniz?

56. Oralarda gözlerini yalnız eşlerine çevirmiş güzeller var ki, bunlardan önce onlara ne insan ne de cin dokunmuştur.

57. Öyleyken Rabbinizin hangi nimetlerini yalanlayabilirsiniz?

58. Sanki onlar yakut ve mercandırlar.

59. Öyleyken Rabbinizin hangi nimetlerini yalanlayabilirsiniz?

60. İyiliğin karşılığı iyilikten başka bir şey midir?

61. Öyleyken Rabbinizin hangi nimetlerini yalanlayabilirsiniz?

62. Bu ikisinden başka iki cennet daha vardır.

63. Öyleyken Rabbinizin hangi nimetlerini yalanlayabilirsiniz?

64. Bu cennetler koyu yeşildirler.

65. Öyleyken Rabbinizin hangi nimetlerini yalanlayabilirsiniz?

66. İkisinde de durmadan fışkıran iki kaynak vardır.

67. Öyleyken Rabbinizin hangi nimetlerini yalanlayabilirsiniz?

68. İkisinde de her türlü meyveler, hurma ve nar vardır.

69. Öyleyken Rabbinizin hangi nimetlerini yalanlayabilirsiniz?

70. İçlerinde huyu güzel yüzü güzel kadınlar vardır.

71. Öyleyken Rabbinizin hangi nimetlerini yalanlayabilirsiniz?

72. Otağlar içinde sahiplerine tahsis edilmiş hûriler vardır.

73. Öyleyken Rabbinizin hangi nimetlerini yalanlayabilirsiniz?

74. Bunlara onlardan önce ne bir insan ne bir cin dokunmuştur.

75. Öyleyken Rabbinizin hangi nimetlerini yalanlayabilirsiniz?

76. Yeşil yastıklara ve hârikulâde güzel döşemelere yaslanırlar.

77. Öyleyken Rabbinizin hangi nimetlerini yalanlayabilirsiniz?

78. Büyüklük ve ikram sahibi Rabbinin adı yücelerden yücedir.

İş yine dayandı hurilere salavat getirin yatana saman yok :D

Link to post
Sitelerde Paylaş

Cennetin büyüklüğü ve konumu ile ilgili olarak bir başka ayeti ele alalım.

Bu ayette Muhammed, Cebrail'i nerede gördüğünü belirtir. Ve o gördüğü yerin yanında Meva Cenneti'nin olduğunu söyler.

Necm-13. Andolsun ki, o, Cebrail’i bir başka inişte daha görmüştü.

14. Sidretü’l-Müntehâ’nın yanında.

15. Me’vâ cenneti onun yanındadır.

Kur'an'da çeşitli cennet isimleri var. Adn, Firdevs, Meva gibi..

Demek ki Meva cenneti, Sidretül Münteha denen son gökte, arşın yakınında imiş.

Öyleyse evrende her yerin cennet olduğu-olacağı şeklinde bir fikir yanlış olur.

Anlaşılan Muhammed, başlangıçta diğer dinlerin ve putperestlerin bahsettiği gibi genel anlamda cennetten bahsetmiş, daha sonra takva derecelerine göre cennetleri çeşitlendirmiş olmalı.

Ancak "genişliği göklerle yer kadar" ifadesi sırıtıyor.

İster aradaki mesafe olarak düşünelim, isterse gökler kadar geniş, yer kadar geniş gibi düşünelim, mantıksız bir ifade.

Aradaki mesafe kadar düşünüldüğünde; gökler bir uçta yer diğer uçta gibi bir anlam çıkar ki bilime terstir.

Benzetme olarak gökler kadar genişle yer kadar geniş ifadesi de kıyaslanamayacak ölçüdedir. Çünkü evrenin yanında dünya, dünyanın yanında çakıl tanesi gibidir.

Necm'de Cebrailden bahsedilmez, mealciler parantezlerle bunun Cebrail olduğunu ısrarla gözümüze sokar.

Ben Necm olayını hep Muhammedin kendisini bulduğu an olarak algıladım.

Kutsiyet katılacak olsaydı, şüphesiz Kuran mushafındaki en etkileyici sure Necmdir.

Ama bence o ayetlerde hepimizin bir süreç içinde yaşadığı kendiyle yüzleşme anlatılıyor.

Muhammed çok iyi bir şairmiş :)

Link to post
Sitelerde Paylaş

44. Onlar, cehennemle kaynar su arasında dolaşır dururlar.

45. Öyleyken Rabbinizin nimetlerinden hangisini yalanlayabilirsiniz?

46. Rabbinin huzurunda durmaktan korkan kimselere iki cennet vardır.

47. Öyleyken Rabbinizin nimetlerinden hangisini yalanlayabilirsiniz?

48. İki cennet de çeşit çeşit ağaçlarla doludur.

49. Öyleyse Rabbinizin hangi nimetlerini yalanlayabilirsiniz?

50. İkisinde de akıp giden iki kaynak vardır.

51. Öyleyken Rabbinizin hangi nimetlerini yalanlayabilirsiniz?

52. İkisinde de her türlü meyveden çift çift vardır.

53. Öyleyken Rabbinizin hangi nimetlerini yalanlayabilirsiniz?

54. Hepsi de örtüleri atlastan minderlere yaslanırlar. İki cennetin de meyvesinin devşirilmesi yakındır.

55. Öyleyken Rabbinizin hangi nimetlerini yalanlayabilirsiniz?

56. Oralarda gözlerini yalnız eşlerine çevirmiş güzeller var ki, bunlardan önce onlara ne insan ne de cin dokunmuştur.

57. Öyleyken Rabbinizin hangi nimetlerini yalanlayabilirsiniz?

58. Sanki onlar yakut ve mercandırlar.

59. Öyleyken Rabbinizin hangi nimetlerini yalanlayabilirsiniz?

60. İyiliğin karşılığı iyilikten başka bir şey midir?

61. Öyleyken Rabbinizin hangi nimetlerini yalanlayabilirsiniz?

62. Bu ikisinden başka iki cennet daha vardır.

63. Öyleyken Rabbinizin hangi nimetlerini yalanlayabilirsiniz?

64. Bu cennetler koyu yeşildirler.

65. Öyleyken Rabbinizin hangi nimetlerini yalanlayabilirsiniz?

66. İkisinde de durmadan fışkıran iki kaynak vardır.

67. Öyleyken Rabbinizin hangi nimetlerini yalanlayabilirsiniz?

68. İkisinde de her türlü meyveler, hurma ve nar vardır.

69. Öyleyken Rabbinizin hangi nimetlerini yalanlayabilirsiniz?

70. İçlerinde huyu güzel yüzü güzel kadınlar vardır.

71. Öyleyken Rabbinizin hangi nimetlerini yalanlayabilirsiniz?

72. Otağlar içinde sahiplerine tahsis edilmiş hûriler vardır.

73. Öyleyken Rabbinizin hangi nimetlerini yalanlayabilirsiniz?

74. Bunlara onlardan önce ne bir insan ne bir cin dokunmuştur.

75. Öyleyken Rabbinizin hangi nimetlerini yalanlayabilirsiniz?

76. Yeşil yastıklara ve hârikulâde güzel döşemelere yaslanırlar.

77. Öyleyken Rabbinizin hangi nimetlerini yalanlayabilirsiniz?

78. Büyüklük ve ikram sahibi Rabbinin adı yücelerden yücedir.

İş yine dayandı hurilere salavat getirin yatana saman yok :D

Bu ayetleri Pante bir yerde yazmıştı zannedersem. Ne kadar da şiirsel :D

tarihinde epitaph tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Kur'andaki cennet İslam öncesi dinlerde de mevcut.

Bu konuda aşağıdaki linkte verdiğim e-kitaptan Kur'an'daki cennet ile diğer dinlerdeki cennet karşılaştırmasını inceleyebilirsiniz:

http://www.scribd.com/halil53/d/42803425/22-Hinduizm%E2%80%99de-Cennet-ve-Cehennem

Dolayısıyla cennet-cehennem sadece Muhammed ve Kur'an tarafından iddia edilmedi. Önceki dinlerdeki cennet-cehennem anlatımlarıyla paralel.

O nedenle cenneti-cehennemi mecazi anlamda görmek mümkün değil.

Kur'an açık olarak dünya hayatının geçici ve ebedi hayat için bir sınav olduğunu birçok ayette belirtmiştir.

Ayrıca kıyamet koptuğunda göklerin ve yerin dürüleceği, ardından ahiret hayatının başlayacağı açık olarak yazılıdır.

Darul ahireti yani ahiret yurdu ifadesi 13 ayette geçmektedir.

Sonuçta Kur'an'a göre ölümden sonra cennet ve cehennem hayatı vaadi kesindir.

Tevrat'ta cennet dünyada-Aden'de bir bahçe olarak geçmektedir.

Bu küçük cenneti Yahudiler kendileri için yeterli görmüştür ama sonraki dinler yetersiz görüp cenneti göklere taşımıştır.

"Cennet-cehennem yerde midir gökte mi?" sorusunun Kur'andaki yanıtı göktedir-göklerdedir.

Gelelim Kur'an'a göre cennetin şu anda varolup olmadığına;

Bakara-35. Dedik ki: "Ey Âdem, sen ve eşin cennette oturun, ikiniz de ondan dilediğiniz yerde bol bol yeyin, fakat şu ağaca yaklaşmayın, yoksa zalimlerden olursunuz."

Taha-123. Dedi ki: Birbirinize düşman olarak hepiniz oradan (cennetten) inin! Artık benden size hidayet geldiğinde, kim benim hidayetime uyarsa o sapmaz ve bedbaht olmaz.

Adem ile Havva masalından görürüz ki cennet halihazırda vardır. Ayrıca Necm-15 ayetinde de "Me’vâ cenneti onun yanındadır." ifadesiyle de cennetin varolduğunun belirtildiğini görmüştük.

Şimdi madem bu cennetler göklerde yer alıyor ve kıyametten sonra bu gökler yerle bir edilecek, dürülüp yokedilecek, Allah'tan başka hiçbir varlık kalmayacak; O halde ne diye cennet ve cehennemi önceden yaratıyor ve sonra tekrar yaratmak durumunda kalıyor? Neden bir işi iki kere yapıyor? Bu bir çelişki değil midir?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kur'andaki cennet İslam öncesi dinlerde de mevcut.

Bu konuda aşağıdaki linkte verdiğim e-kitaptan Kur'an'daki cennet ile diğer dinlerdeki cennet karşılaştırmasını inceleyebilirsiniz:

http://www.scribd.com/halil53/d/42803425/22-Hinduizm%E2%80%99de-Cennet-ve-Cehennem

Dolayısıyla cennet-cehennem sadece Muhammed ve Kur'an tarafından iddia edilmedi. Önceki dinlerdeki cennet-cehennem anlatımlarıyla paralel.

ifadesiyle de cennetin varolduğunun belirtildiğini görmüştük.

Şimdi madem bu cennetler göklerde yer alıyor ve kıyametten sonra bu gökler yerle bir edilecek, dürülüp yokedilecek, Allah'tan başka hiçbir varlık kalmayacak; O halde ne diye cennet ve cehennemi önceden yaratıyor ve sonra tekrar yaratmak durumunda kalıyor? Neden bir işi iki kere yapıyor? Bu bir çelişki değil midir?

Cennet cehennem fikri önceki dinlerde de varsa, bu kez de o milletlere de peygamberler geldi, cennet cehennem fikri anlatıldı, ancak zamanla değişikliklere uğradı, denecek. Yani buradan bir sonuç çıkmıyor.

İki kere yaratma işini ise iyi tespit etmişsin. Denecek bir şey yok.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Cennet cehennem fikri önceki dinlerde de varsa, bu kez de o milletlere de peygamberler geldi, cennet cehennem fikri anlatıldı, ancak zamanla değişikliklere uğradı, denecek. Yani buradan bir sonuç çıkmıyor.

Cennet ve cehennemin önceki dinlerde de olmasından ve Kur'an'daki anlatımların o inançlarla paralellik taşımasından bahsetmemin nedeni; az da olsa cennet-cehennemin mecazi olduğunu iddia edenlerin yanıldıklarını belirtmek içindir.

Mecazi olmadığı dışında bir sonuç için ya da bir çelişki için yazmış değilim zaten.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Benim aklıma sadece tomburcuk memeler ve şaraplar geliyor kuranda cennet deyince, oyhş :D

Düşünsenize çok ciddi bir ölü mevlüdünde filan arapça okuyor hacı teyze bunu. Türkçesini okusa ya o an. Tomburcuk memeler ve şaraplar filan ahahahah :D

Link to post
Sitelerde Paylaş

İlk saçma soruna yanıt verdim ama msn'de yazışır gibi tartışmaktan hoşlanmam.

Yanıtını bildiğin sorular sorma. Fikirin neyse sadede gel.

neden saçma olsun ki..senin savlarından çok çok daha mantıklı..olmayan bir yerden bu dünyaya gelmişsin,daha bu dünyanın neden niçin varolduğunu bilmiyorsun ve kalkmış cennet yoktur diyebiliyorsun..bundan daha saçma ne olabilirki..sen önce bu dünyada ne işin var onu açıkla bize? madem yoktun neden varoldun? dünya varsa neden bambaşka dünyalar da var olmasın?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Benim aklıma sadece tomburcuk memeler ve şaraplar geliyor kuranda cennet deyince, oyhş :D

Düşünsenize çok ciddi bir ölü mevlüdünde filan arapça okuyor hacı teyze bunu. Türkçesini okusa ya o an. Tomburcuk memeler ve şaraplar filan ahahahah :D

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ademin içinde bulunduğu cennetin işlevi sınav için, dünya da vaad edilenden farklı gibi.

fakat Adem yasak ağaçtan yemeseydi bu dünya olmayacakmıydı,

Adem in yasak ağaçtan yemesi bu dünya da ki sınavı çok anlamsız kılıyor aslında.

tarihinde equus tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...