Jump to content

allah nedir kimdir ?


Recommended Posts

allah insana şah damarından daha yakındır. insanın benliğine en yakın olan, benliğin farkındalığını sağlayan bilinçir.

gözler onu algılayamaz ancak o gözleri algılar. bilinçsiz gözler bir şey göremez. ancak bilinç göze ihtiyac duymadan da görebilir.

allah bilinç olabilir mi?

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 59
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Canlıların özü Hücre çekirdekleri içinde bulunan DNA dır. DNA nın özü ise genlerdir.Allahın zatı bu genleri kontrol eden kral gen olabilir.Bunun dışında kainatın kendisi zaten Allahın vücududur.

Maksudun eğer ruyeti didar ise el hak

Zatında o bir noktayı irfanı alidir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

allah insana şah damarından daha yakındır. insanın benliğine en yakın olan, benliğin farkındalığını sağlayan bilinçir.

gözler onu algılayamaz ancak o gözleri algılar. bilinçsiz gözler bir şey göremez. ancak bilinç göze ihtiyac duymadan da görebilir.

allah bilinç olabilir mi?

Allah insana şah damarından daha yakındır. (Nerden belli?Kim demiş?)

İnsanın benliğinden kasıt ne? Benlik bilinç ayrı gayrı mı ki en yakın/ en uzak ayrımı yapıyorsun.

Gözler onu algılayamaz ancak o gözleri algılar. (Nerden belli?Kim demiş?)

Bilinçsiz gözler bir şey göremez. ancak bilinç göze ihtiyac duymadan da görebilir. Görmekten kastın düşünmekse evet kör insan da düşünebilir tamama da eee yani?

Peki Bilinç allah olabilirmi? Neden olmasın?

Link to post
Sitelerde Paylaş

allah insana şah damarından daha yakındır. insanın benliğine en yakın olan, benliğin farkındalığını sağlayan bilinçir.

gözler onu algılayamaz ancak o gözleri algılar. bilinçsiz gözler bir şey göremez. ancak bilinç göze ihtiyac duymadan da görebilir.

allah bilinç olabilir mi?

kimine göre öyle ama kurandaki allah çok densiz.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Allah insana şah damarından daha yakındır. (Nerden belli?Kim demiş?)

İnsanın benliğinden kasıt ne? Benlik bilinç ayrı gayrı mı ki en yakın/ en uzak ayrımı yapıyorsun.

Gözler onu algılayamaz ancak o gözleri algılar. (Nerden belli?Kim demiş?)

Bilinçsiz gözler bir şey göremez. ancak bilinç göze ihtiyac duymadan da görebilir. Görmekten kastın düşünmekse evet kör insan da düşünebilir tamama da eee yani?

Peki Bilinç allah olabilirmi? Neden olmasın?

insana en yakın olan ancak ona bilinci sağlayan birisi olabilir.

benlik nefstir bilinç ise ruhtur.

gözler onu algılayamaz. gözler bilinci algılayamaz. bilinç ise gözleri algılar. çünkü algılamak bilincin işidir.

görmekten kasıt görmektir. bilincin görmek için göz gibi bir aracı organa ihtiyacı yoktur.

bilinç allah ya da allah bilinç olabilir mi? veya allah var oluş ya da var oluş allah olabilir mi?

Link to post
Sitelerde Paylaş

insana en yakın olan ancak ona bilinci sağlayan birisi olabilir.

benlik nefstir bilinç ise ruhtur.

gözler onu algılayamaz. gözler bilinci algılayamaz. bilinç ise gözleri algılar. çünkü algılamak bilincin işidir.

görmekten kasıt görmektir. bilincin görmek için göz gibi bir aracı organa ihtiyacı yoktur.

bilinç allah ya da allah bilinç olabilir mi? veya allah var oluş ya da var oluş allah olabilir mi?

Benlik nefstir tamam.Bilinç Ruhtur diyorsunuz.Bilinç:ruhun dışında tanım gösterin

Ruh:Bilincin dışında tanım gösterin .

Bilinçten kasıt akılsa Oda İradedir.İrade ikiye ayrılır .İradeyi Cüziye İradeyi külliye.Her ikisimi? Zira İradeyi Cüziye külliyeye dahildir.

İradeyi külliyeyi nasıl anlıyorsunuz?

Pekiyi şuur altı nedir?Ruh ve Benlik Şuuraltınamı yoksa Şuur üstü Beşeriyettemidir?

Link to post
Sitelerde Paylaş

allah evrenin bilinci midir...

evrenin bir bilinci var mıdır...

yoksa evren allahtır da onun bilinci allahın bilinci mi dir...

evrendeki herşeyin kendine ait birbilinci var olup hepsinin biraradaki tümel bilinci mi tanrının kiyle eşittir...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Allah bir kavramdır.

Allah korkudur çoğu zaman, bazen de bir el freni,

Ara sıra bir teselli kaynağıdır;

O çok korktuğun, sürekli ezildiğin o yüksek mevkii sahibi kişiden büyük "o" vardır,

Her şeyin farkında olduğunu, her şeyi gördüğünü düşünürek mutlu olursun, mutlu olursun ki uğradığın haksızlıkların o farkındadır,

Ve senin için önemli olan budur, emirlerinin dışına çıkmadan yaşayabilirsen, "buna değer" diyebilirsin,

Allah aslında baba gibi bir şey,

Hem korkarsın, hem seversin.

Bu yüzden işte günümüz ınsanlarının dinlere halen ihtiyacı var.

http://www.ateistforum.org/index.php?showtopic=49087&view=&hl=&fromsearch=1

Link to post
Sitelerde Paylaş

allah insana şah damarından daha yakındır. insanın benliğine en yakın olan, benliğin farkındalığını sağlayan bilinçir.

gözler onu algılayamaz ancak o gözleri algılar. bilinçsiz gözler bir şey göremez. ancak bilinç göze ihtiyac duymadan da görebilir.

allah bilinç olabilir mi?

Evet, aynen öyle. Allah insana kendi ruhunda üflenmiş deniyor. Bu durumda benlik Tanrının bir parçası oluyor. İnsanda var olan kin,kıskançlık,şefkat,nefret gibi duygular aslında Tanrıdan geliyor. Onda da var bu duygular. Biz ondan parçayız ya...

Bu durumda nefisle benlik de ayrı parçalar olmuyor. Hepsi Tanrının uzantısı.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Benlik nefstir tamam.Bilinç Ruhtur diyorsunuz.Bilinç:ruhun dışında tanım gösterin

Ruh:Bilincin dışında tanım gösterin .

Bilinçten kasıt akılsa Oda İradedir.İrade ikiye ayrılır .İradeyi Cüziye İradeyi külliye.Her ikisimi? Zira İradeyi Cüziye külliyeye dahildir.

İradeyi külliyeyi nasıl anlıyorsunuz?

Pekiyi şuur altı nedir?Ruh ve Benlik Şuuraltınamı yoksa Şuur üstü Beşeriyettemidir?

bilinç ne akıldır, ne de benlik, ne de irade. benlik farkındalıktır. aklın, benliğin ve iradenin farkında olandır. bilinç sudur. kabın şeklini alır. iradeyi külli allah ın iradesidir. evren dahilindeki yasalar da iradeyi külliye ye dahildir. iradeyi cüziye ise insanın yaptığı seçimlerdir.

şuur altı, bilincin olmayıp benliğin dışavurulduğu durumdur. öz benlik şuur altındadır. bilinç daha çok şuur üstü takılır.

Evet, aynen öyle. Allah insana kendi ruhunda üflenmiş deniyor. Bu durumda benlik Tanrının bir parçası oluyor. İnsanda var olan kin,kıskançlık,şefkat,nefret gibi duygular aslında Tanrıdan geliyor. Onda da var bu duygular. Biz ondan parçayız ya...

Bu durumda nefisle benlik de ayrı parçalar olmuyor. Hepsi Tanrının uzantısı.

üflenen benlik değil, bilinçtir. bilinç benliğe üflenmiştir ki "ben" ben olduğunun farkına varabilsin.

Link to post
Sitelerde Paylaş

bilinç ne akıldır, ne de benlik, ne de irade. benlik farkındalıktır. aklın, benliğin ve iradenin farkında olandır. bilinç sudur. kabın şeklini alır. iradeyi külli allah ın iradesidir. evren dahilindeki yasalar da iradeyi külliye ye dahildir. iradeyi cüziye ise insanın yaptığı seçimlerdir.

şuur altı, bilincin olmayıp benliğin dışavurulduğu durumdur. öz benlik şuur altındadır. bilinç daha çok şuur üstü takılır.

üflenen benlik değil, bilinçtir. bilinç benliğe üflenmiştir ki "ben" ben olduğunun farkına varabilsin.

Bilinç=Ruh=Farkındalık diyorsunuz.Farkındalığa İdrakte deriz. İdrakle Farkındalığı şayet sizde aynı görüyorsanız o zaman her ikiside akıl değilmidir? Öyle ya akıl yada düşünce olmasa farkındalık olurmuydu?

İradeyi Külliye Allahın iradesidirde nedir? Ne Şekilde ortaya çıkar?Neye yarar? Yada yaramaz? Cennet Ortasındaki ağaç İradeyi külliye olmasın? Çünkü Onlar Çıplak oldukları halde bu hallerini görmüyorlardı o zamana kadar?Sadece Pozitif düşünüyorlardı.Yani Hurma vardı fakat zeytin yoktu?

Bilinç ruhsa Özbenlik yada Süper ego nedir?

Üflenen İradeyi külliyeden hasıl olan dert ateşi olmasın?

tarihinde gerçekçi53 tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilinç=Ruh=Farkındalık diyorsunuz.Farkındalığa İdrakte deriz. İdrakle Farkındalığı şayet sizde aynı görüyorsanız o zaman her ikiside akıl değilmidir? Öyle ya akıl yada düşünce olmasa farkındalık olurmuydu?

İradeyi Külliye Allahın iradesidirde nedir? Ne Şekilde ortaya çıkar?Neye yarar? Yada yaramaz? Cennet Ortasındaki ağaç İradeyi külliye olmasın? Çünkü Onlar Çıplak oldukları halde bu hallerini görmüyorlardı o zamana kadar?Sadece Pozitif düşünüyorlardı.Yani Hurma vardı fakat zeytin yoktu?

Bilinç ruhsa Özbenlik yada Süper ego nedir?

Üflenen İradeyi külliyeden hasıl olan dert ateşi olmasın?

var oluşun akla ihtiyacı yoktur. var olmak için akıl gerekmez. kuran a göre konuşacak olursak, akıl etmek ile idrak etmek farklı şeylerdir. akletmek anlamaktır, idrak etmek ise anlaşılacak şeyi algılamaktır.

cennet ortasındaki ağaç soy ağacı olabilir. allah, çocuklu kiracı istemeyen bir ev sahibi olabilir.

iradeyi külliye allah ın iradesidir ifadesi yeterince açık bir ifade. allah ın iradesi nşa altında evrenin yasalarıdır. bunun dışında mucizeler de allah ın iradesi olarak açığa çıkar.

bilinç ruhtur, özbenlik-süperego ise nefstir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

var oluşun akla ihtiyacı yoktur. var olmak için akıl gerekmez. kuran a göre konuşacak olursak, akıl etmek ile idrak etmek farklı şeylerdir. akletmek anlamaktır, idrak etmek ise anlaşılacak şeyi algılamaktır.

cennet ortasındaki ağaç soy ağacı olabilir. allah, çocuklu kiracı istemeyen bir ev sahibi olabilir.

iradeyi külliye allah ın iradesidir ifadesi yeterince açık bir ifade. allah ın iradesi nşa altında evrenin yasalarıdır. bunun dışında mucizeler de allah ın iradesi olarak açığa çıkar.

bilinç ruhtur, özbenlik-süperego ise nefstir.

Düşünüyorum öyleyse varım.Düşünürseniz şayet var olduğunuzu idrak ederseniz.Varlıkta akıl ve sevgi vardır.İdrak Özbenlikte oluşan bir anlamadır.Bilinç Beşeri ruhtur.Zamanla kazanır.Misal Atatürkün DNA sını aldınız ve Onu Rahme aşılayabildiniz .Ortaya bir çocuk çıktı .Aynı Atatürk gibi gözler mavi saçlar sarı IQ çok yüksek Zevkler aynı öfkeler aynı ama Yaşam aynı olmazsa Beşeri ruh farklı olur ve ortaya mesela bir din yobazı çıkabilir.:)Cennette üreme olmaz .Çünkü orası manevi bir yerdir. Orada ancak pozitif düşünce üretilir.Ve Ortaya marifet erkek veletleri çıkar.:)Negatif düşünmeye başladığınızda Cennet biter nerede olursanız olunuz.Allahın koyduğu İrade Eksi sonsuz ve artı sonsuz düşüncedir.Buda ademiyetten neşet eder.Mushafta Meleklerinde sorduğu buydu ."Yeryüzüne bozguncu ve kan dökücü bir halifemi getireceksin?"Ademiyetin olmasıyla birlikte Azazil isyan eder.Yoksa o zamana kadar İbadetleri yeri göğü arşı sarmıştı.Bu ne demektir?Allahta Azazilde Melekte Ademde ne varsa işte o imtihana tabi olanda.Şeytan melekti ve Aklın ta kendisiydi ibadeti ise Hizmetiydi.İmtahana o zamana kadar tabi olmayanın işleri tıkır tıkır yolundaydı.Ama ademiyetle birlikte çatallaştı vede lanetlendi.Çünkü ademiyet aşktı .Aşk İhtirası çıkardı İhtiras ise Düşünceyi İradeyi külliyeye çevirdi vesveseler ortaya çıktı .İşler bozuldu Eyvah.

Bende gider idim kendi işime

Aşkın doluları yağdı başıma

Ağu kattı benim tatlı aşıma

Ummanlara gark eyledi sel beni

Pir Sultan abdal

Selamlar

Link to post
Sitelerde Paylaş

varlıkta akıl ve duygu vardır. sadece sevgi değil, nefret de vardır. bilinç sonradan kazanılmaz yani evrimleşerek oluşmaz. bilinç birden gelip giden bir şeydir. zamanla kazanılan şey benlik olabilir.

kuran a göre şeytan akıl olamaz. zira kuran da aklını kullanmayanlar yerilir.

islam a göre allah zaman ve mekandan bağımsızdır. bir de kuran da allah a ulaşmak diye bir deyim vardır.

bazen düşünceye daldığımda zaman ve mekandan, benliğimden soyutlandığımı fark ediyorum yani düşünürken nerede ve hangi zamanda olduğumu unutuyorum. salt bir bilinç hali yaşıyorum. allah bilincşe acaba allah a ulaşmak böyle bir şey olabilir mi?

tarihinde a-theist tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

varlıkta akıl ve duygu vardır. sadece sevgi değil, nefret de vardır. bilinç sonradan kazanılmaz yani evrimleşerek oluşmaz. bilinç birden gelip giden bir şeydir. zamanla kazanılan şey benlik olabilir.

kuran a göre şeytan akıl olamaz. zira kuran da aklını kullanmayanlar yerilir.

islam a göre allah zaman ve mekandan bağımsızdır. bir de kuran da allah a ulaşmak diye bir deyim vardır.

bazen düşünceye daldığımda zaman ve mekandan, benliğimden soyutlandığımı fark ediyorum yani düşünürken nerede ve hangi zamanda olduğumu unutuyorum. salt bir bilinç hali yaşıyorum. allah bilincşe acaba allah a ulaşmak böyle bir şey olabilir mi?

İki tür akıl vardır:1-İradeyi Külliye:Öküzle temsil edilir.(Çift boynuzu olması hesabıyla)İbrahimin Karısı Sara aklı külü temsil eder aynı zamanda Şeytaniyet makamıdır.Dünyevi açıdan kısırdır.Ancak vede ancak İlmi Ledünü size verir .Oda İshakla temsil edilir.Vahdeti vüçutçu tasavvufta :"İlim şeytandadır" sözünün manasıda budur.

2-İradeyi Cüziye:Balıkla temsil edilir.Dünyadaki bütün beşeri işlerinizi onunla görürsünüz.İbrahime İsmaili veren Mısırlı Zenci kadın Taş anlamındaki Hacer İradeyi cüziyenin ta kendisidir.Kara taş Çünkü o Maalesef İmtahana tabi olana yeterince hizmet edememiştir.Etmek istesede İradeyi külliye müsade etmez.Menakıptada Sara İsmaili veHaceri yanından kovar.

Takdire bağlanıp demişiz beli

İradeyi cüziyeden çekmişiz eli

Dümeni şikeste keştii dili

Nihayet ummana saldık bakalım

Allahın zaman ve mekandan münezzehliği zaman ve mekanda olmasını engellemez.Şah damarınızdan daha yakın her bir hücrenizde vardır.

Allaha ulaşmak:Nefsinizi oluşturan her bir genin Beşeri nimetleri kenara atıp Kral gen haline gelmesidir.İmtihanda budur .Kalmak yoktur İntihar etmedikçe .Zorla yana yana öğretilir.(eşşek sudan gelinceye kadar!)Gayede budur Her birimiz bir gen havuzuyuz ve Onların oyununa tabiyiz.Oyunu bilebiliriz ama mani olamayız. Selamlar.

tarihinde gerçekçi53 tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

varlıkta akıl ve duygu vardır. sadece sevgi değil, nefret de vardır. bilinç sonradan kazanılmaz yani evrimleşerek oluşmaz. bilinç birden gelip giden bir şeydir. zamanla kazanılan şey benlik olabilir.

kuran a göre şeytan akıl olamaz. zira kuran da aklını kullanmayanlar yerilir.

islam a göre allah zaman ve mekandan bağımsızdır. bir de kuran da allah a ulaşmak diye bir deyim vardır.

bazen düşünceye daldığımda zaman ve mekandan, benliğimden soyutlandığımı fark ediyorum yani düşünürken nerede ve hangi zamanda olduğumu unutuyorum. salt bir bilinç hali yaşıyorum. allah bilincşe acaba allah a ulaşmak böyle bir şey olabilir mi?

bilincin ne olduğu konusu biraz karışık...

bilinç insan beyninin bir fonksiyonudur diyenler var...

beyinde hasar oluştuğunda bilinç te hasar görüyor...

bilinç ancak insan beyninin algılayabildiği bir dış etken de olabilir...

yani televizyon radyo gibi aletlerin algılayıp yayınlayabildiği bir yayın gibi...

bu aletler hasar gördüğünde gelen yayın hasar görmüyor ama tv eskisi gibi düzgün çalışmıyor...

insan beyni evrendeki en kompleks yapıymış...

ancak bu yapının alıp işleyebildiği bir şey olabilir belki bilinç...

bu evrenin bilinciyse tanrı ile aynı şey den bahsediyor olabiliriz...

bilinci kullanmayı engelleyen şeylerin tanrıdan uzaklaştırması yada günah kategorisinde görülmesi bundan olabilir...

tarihinde kirec tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Girdim anın zikrine azalarım dil oldu

Şirinime varmağa her canibem yol oldu

Geç ak ile karadan Halkı çıkar aradan

Niyazi dön buradan durma sana yol oldu

Sizinle mücadele ediyor. Ederkende O Şeytani Çift başlı kılıç şakır şakır size vuruyor. Ve Size "Kolla kendini diyor!" Ne kadar kollayabilirsiniz kendinizi?Şeytanın zararı karşınızdakine değildir. Sizi karşınızdakine Kurban eder.

tarihinde gerçekçi53 tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
bilincin ne olduğu konusu biraz karışık...

bilinç insan beyninin bir fonksiyonudur diyenler var...

beyinde hasar oluştuğunda bilinç te hasar görüyor...

bilinç ancak insan beyninin algılayabildiği bir dış etken de olabilir...

yani televizyon radyo gibi aletlerin algılayıp yayınlayabildiği bir yayın gibi...

bu aletler hasar gördüğünde gelen yayın hasar görmüyor ama tv eskisi gibi düzgün çalışmıyor...

insan beyni evrendeki en kompleks yapıymış...

ancak bu yapının alıp işleyebildiği bir şey olabilir belki bilinç...

bu evrenin bilinciyse tanrı ile aynı şey den bahsediyor olabiliriz...

bilinci kullanmayı engelleyen şeylerin tanrıdan uzaklaştırması yada günah kategorisinde görülmesi bundan olabilir...

rüyadaki gerçeklik hissiyle uyanıklıktaki gerçek hissinin aynı olması bilincin beyinden farksız bir şey olduğu anlamına gelebilir. bilinç beyin dahil her şeyi algılayan şeydir, hasar görmüş beyni de algılayan bilinçtir denilebilir. bilinç insandan bağımsızdır. ruhun rabbin emrinde olması, bilincin o nun kontrolünde olduğu anlamına gelebilir. zira insan ne zaman uykuya dalıp ne zaman uyunacağına kendisi karar veremiyor. şeytan uzak demektir. şeytan allah a uzaktır. allah bilinç ise şeytan da bilince, bilinçlilğe uzaktır. şeytan bilinçsizlik ve cehalettir. bilinç düzen demektir, bilinçsizlik kaos demektir.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...