Jump to content

Allahı kim yarattı sorusu sorulamaz!


Recommended Posts

Allah varmı'dır sorusu olabilir

Bulabildiğin tüm sistemleri araştırarak,ya sistemlerin oluşumuna yön veren olasılıkların bir yaratıcı tarafından kullanıldığına inanırsın, yada olasılıkları bir yaratıcı olarak görürsün olur biter.

Ama Allahı kim yarattı sorusu, Allah var ise doğa üstü olması gerektiğini bilmeyenlerin sorusudur.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 86
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

hesap mak. kim yarattı insan, insanı kim yarattı allah, allahı kim yarattı...?

Neden olmasın? ikide bir, allahın yaratma gücünü, insanın bir proje yaratması olayına benzeten teiste verilecek bir cevaptır.

Eğer ben bir şey yaratmışsam ve bir şeyde beni yaratmışsa bu zincirleme reaksiyonun devam etmesi gerek, eğer gerekmiyorsa bu örneği verme, saçma benzetmeler yapma! Sözüm meclisten dışarı <_<

Link to post
Sitelerde Paylaş

allah varmı yokmu bilmiyorum ama varsa sorumu onu kim yarattı buna allah cevap verse bu sefer onu kim yarattı diye soracağız.

soru: Allahı kim yarattı

cevap : falanca kişi

soru: peki falanca kişiyi kim yarattı

cevap: falanca kişi 2

soru: peki falanca kişi 2 yi kim yarattı?

sonsuza kadar böyle gitmeyeceğine göre bi sonu olması lazım yani yaratanı olmayan biri lazım biz'e yaratanı olmayan birşey oluyorsa bizde yaratanı olmayan varlıklardan biri olabiliriz.

Link to post
Sitelerde Paylaş

allah varmı yokmu bilmiyorum ama varsa sorumu onu kim yarattı buna allah cevap verse bu sefer onu kim yarattı diye soracağız.

soru: Allahı kim yarattı

cevap : falanca kişi

soru: peki falanca kişiyi kim yarattı

cevap: falanca kişi 2

soru: peki falanca kişi 2 yi kim yarattı?

sonsuza kadar böyle gitmeyeceğine göre bi sonu olması lazım yani yaratanı olmayan biri lazım biz'e yaratanı olmayan birşey oluyorsa bizde yaratanı olmayan varlıklardan biri olabiliriz.

"Bir sonu/basi olmasi lazim" yerine, bakis acisini yaratilistan gozleme degistirmek daha saglikli olmaz mi?

Sonucta zaman ve zamansal her soylem de insanoglu urunudur ve bir paradokstur.

Link to post
Sitelerde Paylaş

"Bir sonu/basi olmasi lazim" yerine, bakis acisini yaratilistan gozleme degistirmek daha saglikli olmaz mi?

Sonucta zaman ve zamansal her soylem de insanoglu urunudur ve bir paradokstur.

Ona bakarsan yaratıcı fikri ve inanç ihtiyacıda insanoğlu söylemidir, bir paradoks daha.. eğer üretimim tanrıyı bağlamıyorsa, tanrı üretimimde onu bağlamayabilir mi?

tarihinde Darwinist1 tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Ona bakarsan yaratıcı fikri ve inanç ihtiyacıda insanoğlu söylemidir, bir paradoks daha..

Aynen. Zaten bu algilansa insanoglu o zaman boyle bir soyleme ihtiyaci olup olmadigini sorgular. Kisaca soylemler insanoglunu yonlendirecegine, insanoglu soylemlerini yonlendirir ve kontrol eder.

Link to post
Sitelerde Paylaş

hesap mak. kim yarattı insan, insanı kim yarattı allah, allahı kim yarattı...?

Neden olmasın? ikide bir, allahın yaratma gücünü, insanın bir proje yaratması olayına benzeten teiste verilecek bir cevaptır.

Eğer ben bir şey yaratmışsam ve bir şeyde beni yaratmışsa bu zincirleme reaksiyonun devam etmesi gerek, eğer gerekmiyorsa bu örneği verme, saçma benzetmeler yapma! Sözüm meclisten dışarı <_<

kim yarattı sorusu,cevabıda verir aslında.kim yarattı? yaradıcı.eninde sonunda yaratan yaratıcıdır,diğerleri yaratılandır.Yaratıcıyı kim yarattı diye sorduğumuzda,yaratıcıyı yaratılana indirgeyip onu neyin yarattığını sorarız.yaratan yaradıcıdır.sonsuz cevap yaratan yaratıcıdır.

Link to post
Sitelerde Paylaş

allah varmı yokmu bilmiyorum ama varsa sorumu onu kim yarattı buna allah cevap verse bu sefer onu kim yarattı diye soracağız.

soru: Allahı kim yarattı

cevap : falanca kişi

soru: peki falanca kişiyi kim yarattı

cevap: falanca kişi 2

soru: peki falanca kişi 2 yi kim yarattı?

sonsuza kadar böyle gitmeyeceğine göre bi sonu olması lazım yani yaratanı olmayan biri lazım biz'e yaratanı olmayan birşey oluyorsa bizde yaratanı olmayan varlıklardan biri olabiliriz.

sonsuza gitmez.ama anlamsızca sonsuzkez sorulabilir.yaradıcı kelimesi ilki tarif eder.o ilk yaradıcıdır.diğerleri yaradılan.o sonsuzdaki ilk yaradıcıdır.ilki ne yarattı diye sorarsak,yaratan ilktir zaten.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Şöyle düşünün: "yaratma" denen kavram insan icadı, zaman gibi yani göreceli. Ben aciz bir insan olarak, bir icat yaparsam onu sadece "yaparım" Çünkü elimde zaten yaratılan doğal maddeler mevcuttur. Ama Allah, bu dediğim kavramların, yaratma kavramının, insan kavramının hepsinin sahibi, yani bu kavramlar da ona ait. Dolayısıyla, insan zekasının tasvir edemeyeceği kadar bir güç olan Allah, zaten ezelden beri vardır. Bu kadar muazzam bir varlığın da bir yaratıcısı olmalı diye düşünmek onu dünyadaki herhangi bir maddeye indirgemektir.

Allah, insan oğlunun zihninin alabileceği herşeyden münezzehtir. Dolayısıyla, bizim aklımızın onun da yaratanı olmalı demesi, onun bilgisinde geçerli değildir.

tarihinde Doğrucu tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Şöyle düşünün: "yaratma" denen kavram insan icadı, zaman gibi yani göreceli. Ben aciz bir insan olarak, bir icat yaparsam onu sadece "yaparım" Çünkü elimde zaten yaratılan doğal maddeler mevcuttur. Ama Allah, bu dediğim kavramların, yaratma kavramının, insan kavramının hepsinin sahibi, yani bu kavramlar da ona ait. Dolayısıyla, insan zekasının tasvir edemeyeceği kadar bir güç olan Allah, zaten ezelden beri vardır. Bu kadar muazzam bir varlığın da bir yaratıcısı olmalı diye düşünmek onu dünyadaki herhangi bir maddeye indirgemektir.

Allah, insan oğlunun zihninin alabileceği herşeyden münezzehtir. Dolayısıyla, bizim aklımızın onun da yaratanı olmalı demesi, onun bilgisinde geçerli değildir.

asıl olan bu fakat ,torba değilki büzesin,soruyolar işte.sordukları içinde mantıklı cevap vermek gerekir.bu sadece mantık oyunu.

Link to post
Sitelerde Paylaş

mutlak yokluk olabilir mi? olamaz. o halde mutlak bir varlık vardır. mutlak yokluk olmadığına göre o yokluğun içinden çıkıp var olması gereken, başlangıçlı bir varlık da yoktur. böyle bir varlık olabilir mi? olabilir. var oluştur. mutlak yokluk olmadığına göre var oluş hep vardı ve olmaya da devam edecektir. buna var olan hepimiz şahitiz. inkar eden kafirdir. var oluş ezelidir. her şeyin öncesinde var olmuş olması açısından evveldir, ilktir

x var oldu y var oldu z var oldu. x ilktir. yanlış. ondan önce allah vardır. allah ilktir. x e ilk demek x ten önce hiçbir şey yoktu demektir. oysa x ten önce var oluş vardır. x in sonradan var olmuş yaratılmış olduğunu bildiğimize göre ona ilk diyemez. çünkü ondan önce var olan, var oluşta ilk olan allah vardır.

herşeyin sonrasında da var olacak olması açısından ahirdir, sondur. x sonuncu. y sonuncu. z sonuncu. z sondur. yanlış. ondan sonra en sonda allah vardır. sonuncu olarak sonsuza kadar devam edecektir. z ye son demek z den sonra her şey yok olacak demektir. oysa yokluk olmadığına ve mutlak varlık olduğuna göre z den sonra var oluş mutlak varlık yine var olacaktır. z nin ölümlü olduğunu bildiğimize göre onun en son olduğunu söyleyemeyiz. çünkü ondan sonra birçok şey var olup sonlanarak z nin sonrasında yer alabilir. allah mutlak varlık var oluş olduğuna göre sonlu değildir, sonsuzdur. sonsuz olduğuna göre her sonlu varlık o sonsuzluğun bir yerinde zamanında bitecek olduğundan allah sondur. tüm sonları içinde barındırandır. x in sonu çizegenin 1 noktasında biter. allah ın 1 noktası x in sonudur.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Şöyle düşünün: "yaratma" denen kavram insan icadı, zaman gibi yani göreceli. Ben aciz bir insan olarak, bir icat yaparsam onu sadece "yaparım" Çünkü elimde zaten yaratılan doğal maddeler mevcuttur. Ama Allah, bu dediğim kavramların, yaratma kavramının, insan kavramının hepsinin sahibi, yani bu kavramlar da ona ait. Dolayısıyla, insan zekasının tasvir edemeyeceği kadar bir güç olan Allah, zaten ezelden beri vardır. Bu kadar muazzam bir varlığın da bir yaratıcısı olmalı diye düşünmek onu dünyadaki herhangi bir maddeye indirgemektir.

Allah, insan oğlunun zihninin alabileceği herşeyden münezzehtirAllah, Dolayısıyla, bizim aklımızın onun da yaratanı olmalı demesi, onun bilgisinde geçerli değildir.

""yaratma" denen kavram insan icadı, zaman gibi yani göreceli." diyorsun çok güzel ama hemen ardından "Çünkü elimde zaten yaratılan doğal maddeler mevcuttur." diyorsun.

Sen bir insan olarak yaratma kavramını insanın icat ettiğini kabullenebiliyorsun ama ne hikmetse herşeyin de yaratılmış olduğunu idda ediyorsun. İş iddanı kanıtlamaya gelince de yan çizip bu kavramı da tanımlayamadığım bir güç "allah yaratttı" , onu da ben anlayamam diyorsun. Bir anlaşmazlığı çözmek için daha anlaşılmaz fakat ispat gerektirmeyen başka bir bilinmezi kanıt olarak sunuyorsun.

Sonra sen de diğerleri gibi orda duramıyorsun başlıyorsun üfürmelere:

-insan zekasının tasvir edemeyeceği kadar bir güç olan Allah

-zaten ezelden beri vardır

-Bu kadar muazzam bir varlığın

-Allah, insan oğlunun zihninin alabileceği herşeyden münezzehtir.

Şimdi burada allah için yaptığın tanımlamaları kimin için yapsan evrenin yaratıcısı o olur.

Çünkü kanıta ihtiyacın yok. Adı allah olmuş örümcek adam olmuş havuçlu kek olmuş hiç farketmez.

Sana nasıl yani neden bir yaratıcı olsun ki diyenlere herseye bak yaratılmıs gibi bunu da X gücü yaptı deyiverirsin. Çok üstüne gelirlersede O oyle süperki diye başlayan namelerle insan aklının onun gücünü algılayamayacağı yönünde ikna etmeye çalışırsın olmadı kurandan 2 ayet le tırsıtmayı denersin olur biter. herşey bukadar basit.

Körükörüne inandığınız kaynaksız, mesnetsiz, subjektif bir dinin mantıklı olabileceğini sanmak en mantıksız davranışınız.

Link to post
Sitelerde Paylaş

bu resim dünya hayatını anlatıyor sanki.madde olarak var,deneylenebilir.ama gerçek değil.

kendini gerçekleştirme...

yahut kendini yaratma...

yahut kendini oluşturma...

süreci...

belki tanrı şuan bu süreçtedir...

evren bir taraftan yaratılan ve bir taraftan yaratan...

tanrı ve evren yukarıdaki resimdeki eller gibi olabilir...

Link to post
Sitelerde Paylaş

""yaratma" denen kavram insan icadı, zaman gibi yani göreceli." diyorsun çok güzel ama hemen ardından "Çünkü elimde zaten yaratılan doğal maddeler mevcuttur." diyorsun.

Sen bir insan olarak yaratma kavramını insanın icat ettiğini kabullenebiliyorsun ama ne hikmetse herşeyin de yaratılmış olduğunu idda ediyorsun. İş iddanı kanıtlamaya gelince de yan çizip bu kavramı da tanımlayamadığım bir güç "allah yaratttı" , onu da ben anlayamam diyorsun. Bir anlaşmazlığı çözmek için daha anlaşılmaz fakat ispat gerektirmeyen başka bir bilinmezi kanıt olarak sunuyorsun.

Sonra sen de diğerleri gibi orda duramıyorsun başlıyorsun üfürmelere:

-insan zekasının tasvir edemeyeceği kadar bir güç olan Allah

-zaten ezelden beri vardır

-Bu kadar muazzam bir varlığın

-Allah, insan oğlunun zihninin alabileceği herşeyden münezzehtir.

Şimdi burada allah için yaptığın tanımlamaları kimin için yapsan evrenin yaratıcısı o olur.

Çünkü kanıta ihtiyacın yok. Adı allah olmuş örümcek adam olmuş havuçlu kek olmuş hiç farketmez.

Sana nasıl yani neden bir yaratıcı olsun ki diyenlere herseye bak yaratılmıs gibi bunu da X gücü yaptı deyiverirsin. Çok üstüne gelirlersede O oyle süperki diye başlayan namelerle insan aklının onun gücünü algılayamayacağı yönünde ikna etmeye çalışırsın olmadı kurandan 2 ayet le tırsıtmayı denersin olur biter. herşey bukadar basit.

Körükörüne inandığınız kaynaksız, mesnetsiz, subjektif bir dinin mantıklı olabileceğini sanmak en mantıksız davranışınız.

Al işte bir yanlış anlama. Ben "yaratma kavramı insan icadı" derken, kavramı diyorum farkındaysan, yaratmayı insan yapar demiyorum. Yaratmak için bir güç gerekir ya hani, o güç Allah'tır buna inanırız. Ama biz kendi aklımızla deriz ki her eserin bir yaratıcısı var. Dolayısıyla bunu bizim aklımız bize dikte eder. Resim çizilirse, onun çizicisi de olmalı demek gibi. Ama bizi yaratan Allah, bu "yaratma" kavramının da yaratıcısı zaten, yani o ezelden beri var,

Ezelden önce ne var? Allah yine var, ondan daha önce ne var? Allah yine var.... İşte bu kısır sorular Alalh'ın kudreti için sorulmamalı, Allah'ın varolması için, yaratılmaya ihtiyaç tabi ki duymayacak, o bizim bunu düşünmemizi sağlayan zihni de yarattığı için, öyle sanıyoruz. Başka bir zihin türü yaratsaydı sormayacaktık.

Bu kısır döngüyü bırakın artık, Allah burada bahsi geçen varlık. Senin gördüğün, görmediğin, göremeyeceğin, görmek isteyeceğin, vs.. vs.. uzayıp giden, insan beyninin alamayacağı kadar sonsuz bir kudret. Açıklamalar bile kifayetsiz kalıyorken, bu saçma soruyu sormayın...

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...