Jump to content

Yeni ve Özgün Bir Dini Başlatmak Mümkün müdür?


Recommended Posts

Yeni bir din çıkması olanaksızdır. Din kurumu geçerliğini yitirmiş ve kokuşmakta, çürümektedir. Olacak olan ancak dinlerin yok olması olabilir.

Diyelim kitabında evrimin, evrenin yapısının ve tüm bilimsel bilgilerin yer aldığı bir kitap yazan ve tanrı bu yeni kitabı gönderdi diyen biri çıktı. Bu iddia komik ötesi olacaktır. Bilim kitabını din kitabı olarak düzenlemek saçma bir taklitçilik olur. Bilimin adını değiştirip din yapmanın anlamı ne olacak? Bilim zaten bilim. Adını değiştirmeye gerek yok.

Dinci kanallarda belgeseller yeniden seslendirip aslan avlanırken "yüce allah kuranı keriminde buyuruyor ki..." dediğiniz zaman bu ancak makaraların kendi haline bırakılmasına yaradığı gibi olur aynen. Eğlenceli olur, bir din çıksın da neşemizi bulalım! Mevcut dinlerin çulu çıktı, eğlencesi kalmadı! Yeni eğlence fena olmaz!

Yaşadığı belirsiz bir adam yerine, kanlı canlı bir adamı ele alır, evire çevire cıcığını çıkarırız. Evranos niye kayboldu gitti? Gelse ya şu foruma?

tarihinde demirefe tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Sizi tebrik ediyorum. Sevgili haci, bir ve tek olan insanların çarpıttıkları sonsuz ve ebedi bir Yaratıcıyı kendi ağzınızdan itiraf ettiniz. ^_^

Yeni ve özgün bir dini başlatamamanın nedeni, inançsız ve dinsiz toplumların olmamasıdır.

Yeni ve özgün bir din böyle bir ortamda değişmeden varlığını sürdüremez.

Hem yeni din değişikliğe uğrayacaktır, hem de toplumun inanç sisteminde değişiklik olacaktır.

Yeni dinden önceki inanç sistemi yeni dinin ve inancın alacağı şekilden sorumludur.

Hristiyanlığı paganizm yönlendirmiştir. Kutsal günlerin hepsi paganizmden kalmadır.

Roma halkı putperestliğe ait kutsal günler Hrisitiyanlığa eklenene kadar direnmişlerdir.

İslam'ın aldığı şekilden de müşriklik ve Arap putperestliği sorumludur.

Aslında İslam putperestliğe Hristiyanlık ve Yahudilikten daha yakındır.

Kurban kesmek, kabeyi ziyaret etmek, kara taşı öpmek, kabeyi tavaf etmek, şeytan taşlamak, Kur'an'da üç puttan bahsetmek, Muhammed'în sakalına ve hırkasına bir tür tapmak, Kur'an'ı bir tabu olarak görmek ve putlara gösterilen saygıyı Kur'an'a göstermek ve diğerleri İslam'ın geçmişinin putperestlikten kaldığının kanıtlarıdır.

Ayrıca İslam eski Arap gelenek ve batıl inançlarının günümüze gelmesinden sorumlu bir dindir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben bir revize denemesi yapmak istiyorum.

Ta-Ha 131-Fitneye (belaya, sıkıntıya) düşürmek için dünya hayatının süsü , çiçeği olan zevcelerle faydalandırdığımız kimselere gözlerini bakışlarını uzatma veya onlara imrenme. Rabbinin rızkı (Yiyeceği) daha hayırlı ve daha kalıcıdır veya bakidir. 132- Ailene namazı emret ve namaz üzerinde sabırlı ol. Biz senden rızık (yiyecek) istemiyoruz . sana yiyeceği biz veriyoruz. Sonra gelen veya arkadan gelen (akıbet) yani gelecek zamanda olacak olan takva'nındır yani İslamındır.

Allah burada muhammede , yemek ye, kadınlarla da ilgilenme mi demiştir? Veya yemek yemen kadınlarla ilgilenmenden daha hayırlıdır mı demiştir? Obezler cennetlik midir ?

Ta-Ha 131'deki fitne Araf suresi 27. Ayetteki fitne ile aynı mıdır, benzer midir?

A'raf 27-Ey ademoğulları, şeytan, ana ve babanızı ayıp yerlerini kendilerine göstermek için elbiselerini soyarak nasıl cennetten çıkardıysa; sakın size de bir fitne yapmasın.

A'raf 22-Böylece onları aldatarak aşağı (kuyuya) sarkıttı . Ağacı tadınca, çirkin yerleri kendilerine göründü ve cennet yapraklarını üst üste yamayıp üzerlerini örtmeğe başladılar

A'raf 22'deki tafika kelimesi yaprakları bitiştirerek örtünme işini ilk defa yapmaya başladıklarını anlatır. Daha önce yapraklarla örtünmedilerse A'raf 27'de şeytanın ayıp yerleri göstermek için adem ile havvadan çekip aldığı libas nedir?

Ayıp yerler olarak türkçeye çevrilen sev'et veya sev'at kelimesi Maide suresi 31'de ceset olarak türkçeye çevriliyor.

Maide 31- ALLAH kardeşinin cesedini (sev'et) nasıl gömeceğini göstermek için yeri eşeleyen bir karga gönderdi.

İnsan yaşarken bedeni iyi halde olan bir şeydir ama öldüğü zaman bedeni yani cesedi kötü halde olan bir şeydir. Sev'et, kötü halde olan şey demektir. Veya kendisinden kötülük gelebilecek olan şey demektir. Adem ile havva karı koca olduklarına göre yani aralarındaki ilişki zina olarak tanımlanamayacağına göre ayıp yerler yani cinsel organları neden kötü olarak tanımlanmıştır? Adem ile havva'nın ayıp yerleri görünmez değildi, ortaya çıkan şey cinsel organların kötülük yapan hali veya kötü işte kullanılma durumudur. Bu yasaklanan kötü işi yapmayı öğrendikleri veya alıştıkları için kendilerini frenleyecek bir elbiseye veya giysiye gereksinim duyuyorlar. Bu yasaklanan kötü iş, ağacın tadına bakmakmış. Peki, bu ağaç nerede? kuyunun dibinde mi?

A'raf 22 deki -fe della hüma- daki della kelimesi kuyuya sarkıtmak (yusuf 19'a bakabilirsiniz) anlamındadır. Şeytan Ademle havvayı kuyuya sarkıtmıştır. Bu sarkıtıldıkları kuyu ne olabilir? Bence vagina yani döl yatağı olabilir. Yani kur'an'a göre Adem'le havva'ya yasaklanan şey cinsel organlarının birleşmesidir. Nerede kalmıştık ? kuyunun dibinde şecere var. Şecere ağaç anlamına gelebileceği gibi soy ağacı olarak da anlaşılabilir. Bu durumda vaginanın dibindeki soy ağacı yasaklanmıştır diyebiliriz. Ademle havvaya yasaklanan şey çocuk yapmak mıdır, yoksa bir soy ağacındaki gibi çok çocuk yapmak mıdır? Bence çok çocuk yapmak yasaklanmış.

Yani kur'an diyorki; çok çocuk fitnedir. Tegabun 15-Mallarınız ve çocuklarınız sizin için ancak bir fitnedir.

A'raf 27'de şeytanın Adem ile havvadan çekip aldığı elbise nedir. Çekip aldığı elbise bence takva'dır. A'raf 26- Ey İnsanoğulları! Ayıp yerlerinizi örtecek libas ile sizi süsleyecek elbiseler gönderdik. Takva libas'ı ise bunlardan daha hayırlıdır. Libas bir şeye karışarak onun mahiyetini değiştiren şeydir.

Takva nedir? takva, müslümanın kendini cehennemden korumasıdır. Yani bir başka ifade ile müslümanın günahlardan sakınması, uzak durmasıdır. Şeytan Adem ile havva'dan takva'yı çekip almıştır.

A'raf 28- Onlar sınırı veya ölçüyü aşan bir iş (fuhuş) yaptıkları zaman, babalarımızı fuhuş yaparken bulduk Allah da bize bunu emretti derler.

Adem ile havva ölçüyü, sınırı aşarak fuhuş yapmıştır.

A'raf 29- De ki: rabbim sayıya bir sınır koymayı (kıst: bu kelime bizim kullandığımız taksit ile aynı.) emretti.

Belli bir sayıya kadar çocuk yapan Adem ile Havva daha sonra cinsellikten uzak mı duracaklardı? Bence obez olacaklardı. (espiri yaptım.)

Çok çocuk yapmamayı bir din'e anafikir yapmak bu adamların kafasına nereden gelmiş olabilir? Mekke , mezapotamya gibi verimli bir bölge değildi. Yaşadıkları coğrafi bölge veya yiyecek içecek kaynaklarının yetersiz olması böyle bir düşünceye neden olmuş olabilir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Tartışmaya katıl

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Misafir
Bu konuyu yanıtla

×   Yapıştırdığınız içerik biçimlendirme içeriyor.   Biçimlendirmeyi Temizle

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Yükleniyor ...
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...