Jump to content

4+4+4 TASARI METNİ


Recommended Posts

Bu arada yanlış anlaşılan bir durumu da düzeltelim.

Aslında sistem 1 + 4 + 4 + 4

1 anasınıfı

4 ilkokul (temel eğitim)

4 ortaokul (mesleki temel de olabilir)

4 lise (mesleki olabilir)

Toplam 13 yıllık KESİNTİSİZ ZORUNLU eğitim.

Ancak, 1+4'ten sonra çocuğun yeteneği, ilgisi veya eğilimine göre mesleki eğitim alması için ortaokul tabir ettiğimiz ikinci 4 yıla geçiş olacak.

Mesela, endüstri meslek orta okulu, imam hatip orta okulu, fen ve sosyal bilimler ortaokulu v.s. gibi.

Başlangıçta il 4 yıldan sonrasına zorunlu da olsa açık öğretmden devam edilebilecekken, tartışmalar sonrasında açık öğretim ikinci 4 yılın sonunda başlayabilecek.

Yani Lise kısmı da her ne kadar zorunlu olsa da açıktan okunabilecek.

Bu tip okulların bitiminden sonra (yaklaşık 14 yaş) son 4 olan Liseye başlanacak.

Son dört yıl büyük oranda mesleki eğitim veya uzmanlığa yönelik eğitim verecek.

Son 4 yılın ardından ise üniverste gelecek, ki o konuda da sınavın kaldırılması ve üniverstelere doğrudan başvuru yapılması gündemde.

Bu son iki 4+4'ün başarı ortalamaları alınarak üniye başvuruda esas alınacak.

Kabaca bakıldığında , makul görülebilen, ancak iyice incelendiğinde sakıncalı pek çok yönü bulunan bir sistem olduğunu düşünüyorum.

Sakıncalarına da ayrıca bakabiliriz.

Bir de aynı tasarıda Rize Üniverstesinin RTE adını alması ve gene aynı tasarı da milletin sempati duyduğu isimlerin üniverstelere verilebileceğine atıf yapılması son derece planlı iş gibi geldi bana....FGÜ gelebilir yakında.

Hele de tasarı da RTE yağlamasını okuyunca iyice midem bulandı, milletin teveccühünü kazanmışmış da, bu tasarıyı kaleme alandan utanıyorum. Cumhuriyetin en iyi seviyelerine ulaştırmış ülkeyi, bir tasarıda yazan ifadelere bakın.

Ha bir de eğitimdeki ihalelerin Kamu İhale Kanunundan çıkarıldığını görüyoruz. Maşallah.

Tasarı geçti, ama cümleten geçmiş olsun.

tarihinde Afrodit tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

İdeolojik mahiyette değerlendirmediğin zaman ben bu tasarıda kötü birşey görmüyorum.

Isparta'daki üniversitenin adı Süleyman demeril koyuluyorsa, Malatya'daki İnönü koyuluyorsa, sayamadığımız kadar Atatürk ismi kuruluşlara veriliyorsa, RTE'nin isminin verilmesi pek yanlış bulmuyorum.

Ama unutmuşum ülkede tartışmalar ideolojik mahiyette cereyan ettiği için bunu bile eleştirecek arkadaşlar mevcuttur.

Kusura bakmayın

Link to post
Sitelerde Paylaş

eğitimdeki eksiklik 4+4+4 veya 8+4 veya 8+0 meselesi değildir.eğitim felsefesindeki temel yanlışlıktır.içinde bulundğumuz sistemde öğrencilerin hepsi 8 yıl aynı eğitimi görüyor.15 yaşında ise lise eğitimi başlıyor.

bu sekiz yıllık eğitimde öğrencinin ilgi alanı ve yeteneklerinin farkedileği bir yapılaşma yok.bunun da ötesinde öğrencinin bütün vaktini okula ayırmasını istiyor.öğrencini bütün vaktini okul sınavlarına harcadığından haliyle de bir ilgi alanı oluşmuyor.okulda öğretilen bilgiler de öğrencinin seçim özgürlüğünün elinden alınarak yapıldığından dolayı öğrencinin ilk yıllarında belirli bir ilgisinin oluşmasını engelliyor.öğrencinin kendi yaratıcılığla baş başa kalması engelleniyor ve birdenbire teorik bilimlerle ilgilenmesi isteniyor.öğrenci de çocukluğunda sahip olduğu merak duygusunu da yitiriyor.ardından ilk dönemlerde haliyle biraz isyan ediyor.ilerleyen dönemlerde bu duruma alışıp okuldaki başarının hem ailesi hem de dış ortamdaki sosyal hayata yansımasını görüp ilgi duymamasına rağmen derslerine sarılıyor.çalışkan öğrenci 8 yılın sonuna kadar kısıtlı sosyal çevresinde kalıyor ve bu sosyal çevrenin de kendisi gibi televizyon dışında başka bir belirli hobisi bulunmuyor.sayısal derslerden başarılı olamayan öğrenciler ise ailelerinde bir sorun olmasa dahi bulundukları okul ortamında aşağılanmışlık duygusuyla çeşitli olumsuz kişilik özellikleri ve alışkanlıklar elde ediyor.15 yaşına geldiğinde lise hayatının başlaması gerikiyor.son senelerini lise sınavına hazırlanarak geçirmiş öğrenci bir ilgi alanı olmamasından dolayı haliyle başarı simgesi olan anadolu ve fen liselerine yönlendiriliyor.çalışkan olmayan öğrenci ise ise hayata karşı bir memnuniyetsizlik ile ilgisini tamamen televizyona ve çoğunlukla bilgisayar oyunlarına yönlendiriyor ve lise olarak şanslıysa meslek lisesi,olmadı düz liseyi tercih ediyor.

anadolu ve fen liselerindeki öğrenciler salt bir başarı isteğiyle çalışmaya devam ediyor.veya küçük bir bölümü yine bir ilgi alanı olmaksızın sadece isyan ediyor.lise hayatını çalışarak geçiriyor ve son senesinde meslek seçimi düşünülmeden sadece çalışılıyor.ve prestijli veya para getiren meslekler seçiliyor.ve hayatı boyunca rasgele seçtiği mesleği sevdiği sevdiğine inanmaya çalışarak veya kendini kandırmayıp memnuniyetsizlikle geçiriyor.

4+4+4'te olacak olay ise ilk 4 yılda çocuk yine aynı ikilemleri ve isteksizliği yaşayarak başarılı veya başarısız öğrenci olacak.ikinci 4 yılı yeteneklerine ve ilgisine göre değil ailesinin hayaline göre yaşayacak.en son dördün ne işe yaradığını anlayamadın zaten.

bir de, bir yasa çıkacakken neden sürekli amerika ve avrupa ülkeleri örnek gösterilir anlamıyorum.bir ülkenin hedefi başka ülkeleri geçmekse örnek alma mantığını kullanarak o ülkeleri bu konularda geride bırakması nasıl beklenir?amerika eğitim konusunda zaten içler acısı bir ülke("waiting for the superman" belgeselini öneririm)avrupa ise sadece kötünün iyisi.eğer bir eğitim sistemi geliştirilecekse bu tamamen öğrencinin isteğine bağlı bir sistem olmalıdır."we are the people we've been waiting for" belgeselindeki sistem geliştirilmeye çalışılıp uygulanmalır(tam bilgi sahibi olmamama rağren summerhill okulunu araştırmanızı öneririm).eğitimin toplum için olduğunu düşünmüyorum ama toplum yararını da düşündüğümüzde toplumun yararı sadece ekonomik gelişme mi yoksa toplumun mutlu bir hayat sürmesi midir.onu da geçelim isteksiz bir bireyle çalışma isteğiyle kavrulan bir bireyin topluma faydaları eşit midir.tesla'yı ve yüz tane itü mezununu ele alın okudukları okullara parlak geçmişlerine bakın sizce hangisi daha yararlı olabilir?

Link to post
Sitelerde Paylaş

İdeolojik mahiyette değerlendirmediğin zaman ben bu tasarıda kötü birşey görmüyorum.

Isparta'daki üniversitenin adı Süleyman demeril koyuluyorsa, Malatya'daki İnönü koyuluyorsa, sayamadığımız kadar Atatürk ismi kuruluşlara veriliyorsa, RTE'nin isminin verilmesi pek yanlış bulmuyorum.

Ama unutmuşum ülkede tartışmalar ideolojik mahiyette cereyan ettiği için bunu bile eleştirecek arkadaşlar mevcuttur.

Kusura bakmayın

ideolojiyi bırakalım.bu öneri hazırlanırken 1 sayfa boyunca kendi üst düzey yöneticilerine methiyeler düzmeleri sence muhalefetin görüşlerine ne kadar saygı gösterdiklerini ve ne kadar kontrol bizde mesajı verdiklerini göstermiyor mu?

Link to post
Sitelerde Paylaş

İdeolojik mahiyette değerlendirmediğin zaman ben bu tasarıda kötü birşey görmüyorum.

Isparta'daki üniversitenin adı Süleyman demeril koyuluyorsa, Malatya'daki İnönü koyuluyorsa, sayamadığımız kadar Atatürk ismi kuruluşlara veriliyorsa, RTE'nin isminin verilmesi pek yanlış bulmuyorum.

Ama unutmuşum ülkede tartışmalar ideolojik mahiyette cereyan ettiği için bunu bile eleştirecek arkadaşlar mevcuttur.

Kusura bakmayın

Doğu, sen tasarıyı okumadın mı?

Methiyeleri görmedin mi?

Ben özünde hoşlanmıyorum, devlet büyüklerinin isimleriyle üniverste kurulmasını.

Özgün isimlerinin olması tercihimdir.

Lütfen tasarıyı satır satır okuyunuz.

Ordan burdan duyduğumuz söylemlerle tavır almayalım.

Bu proje aslında eskidir ve biraz ekseninden kaymış halidir.

Bu proje aslında, çok kaba tabirle ARA ELEMAN yetiştirme yöntemidir.

Dikkat ederseniz, tasarının bir kısmında "öğrenciye seçeceği alanla ilgili hayat standardının v.b." anlatılması da yer alıyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Doğu, sen tasarıyı okumadın mı?

Methiyeleri görmedin mi?

Ben özünde hoşlanmıyorum, devlet büyüklerinin isimleriyle üniverste kurulmasını.

Özgün isimlerinin olması tercihimdir.

Lütfen tasarıyı satır satır okuyunuz.

Ordan burdan duyduğumuz söylemlerle tavır almayalım.

Bu proje aslında eskidir ve biraz ekseninden kaymış halidir.

Bu proje aslında, çok kaba tabirle ARA ELEMAN yetiştirme yöntemidir.

Dikkat ederseniz, tasarının bir kısmında "öğrenciye seçeceği alanla ilgili hayat standardının v.b." anlatılması da yer alıyor.

Yahu sen kime neyi anlatıyorsun okuyun falan diyorsun İmamın Ordusu kitabındada böyle dedin bir internete atsınlar iş bitecek dedin ne oldu sonuç..

Devleti iki şekilde yönetirsin ya seculer kanunlara yada bilime göre yada din inaçlarına göre bu anlamda dünya üzerinde en batıl gerici ve hatayın her alanına müdahale etmeye çalışen din islamdır.

Bunda hem fikir miyiz hem fikirsek islamın doktirinleri

İslamda kızın başını adet görmeden kapayakcaksın.

Kuranı yayacaksın.

Muhammedi anlatacaksın.

Allah bile bunlardan sonra gelir.

Duyduklarınızda islamın ayak sesleri.

He aradan kamu ihale kanununda adamlar torba olarak geçirip ihale kanunu değiştirip yandaşa hesapsız kitapsız 20 milyar dolar dağıtırsa kimin umurunda yeterki gül yüzlü muhammed ders olarak okutulsun.

Yeterki kızların başında türban olsun sonra o kızlar asgari ücretten aşağıya 500 tl bir markette atölyede 12 sat çalışsın sonra hacıagaya 2. 3. karı olsun.

Devamlı salya sümük kullanılsın.

tarihinde Protagoras tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

İdeolojik mahiyette değerlendirmediğin zaman ben bu tasarıda kötü birşey görmüyorum.

Isparta'daki üniversitenin adı Süleyman demeril koyuluyorsa, Malatya'daki İnönü koyuluyorsa, sayamadığımız kadar Atatürk ismi kuruluşlara veriliyorsa, RTE'nin isminin verilmesi pek yanlış bulmuyorum.

Ama unutmuşum ülkede tartışmalar ideolojik mahiyette cereyan ettiği için bunu bile eleştirecek arkadaşlar mevcuttur.

Kusura bakmayın

Rte gürcü yahudisi ama, hoş rizede çok var yahudisi, pontusu. :lol:

Link to post
Sitelerde Paylaş

Yahu sen kime neyi anlatıyorsun okuyun falan diyorsun İmamın Ordusu kitabındada böyle dedin bir internete atsınlar iş bitecek dedin ne oldu sonuç..

İyi de kitabın nete saçılması çok zaman aldı. Kimse içeriğine itibar edemedi.
Devleti iki şekilde yönetirsin ya seculer kanunlara yada bilime göre yada din

inaçlarına göre bu anlamda dünya üzerinde en batıl gerici ve

hatayın

her alanına müdahale etmeye

çalışen din islamdır.

Bunda hem fikir

miyiz hem fikirsek islamın doktirinleri

İslamda kızın başını

adet görmeden kapayakcaksın.

Kuranı yayacaksın.

Muhammedi

anlatacaksın.

Allah bile bunlardan sonra gelir.

Duyduklarınızda

islamın ayak sesleri.

Evet.

He aradan kamu ihale kanununda adamlar torba olarak geçirip ihale

kanunu değiştirip yandaşa hesapsız kitapsız 20 milyar dolar dağıtırsa

kimin umurunda yeterki gül yüzlü muhammed ders olarak okutulsun.

Yeterki

kızların başında türban olsun sonra o kızlar asgari ücretten aşağıya 500 tl bir

markette atölyede 12 sat çalışsın sonra hacıagaya 2. 3. karı

olsun.

Devamlı salya sümük kullanılsın.

Anlamadım demek istediğini. Ne yani ipin ucu kaçtı, boşuna mı söyleniyoruz, boşuna mı panikl,yoruz, boşuna mı protesto ediyoruz.

Herkesin bir çapı var, çapımız yettiğince tepki veriyoruz.

Ülkenin bazı kesimlerinin alt apısını hepimiz biliyoruz, neticede bu ülkede yaşıyoruz.

Kimin ne kadar söylem gücü varsa bence bunu kullanmalı.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...