Pitaya 0 Şubat 20, 2013 gönderildi Raporla Share Şubat 20, 2013 gönderildi "güneşin doğduğu yere varınca" bu söz öbeğinden çıkan anlam şudur. Güneşin sabit bir doğuş noktası vardır. Yolculuğu yapan kişi de bu noktaya yolculuk etmektedir. Halbuki arapçadaki yön adlarını kullansa sorun yok. Burda güneşin sabit olarak doğduğu yer anlamı çıkıyor. Eğer arapların coğrafi konumuna göre anlattıysa arkadaş bu tanrı niye herkese göre değil de araplara göre anlatıyor. Dünya yuvarlaktır bilgisi neden o kitapta mevcut değil. Şimdi yürüyor bi bakıyor ki güneş batmak üzere. Güneşin batıcağı yere doğru yürümeye devam ediyor. En sonunda deniz kıyısına geliyor ve güneşin batışını izliyor. O vardığı yerde bir kavim görüyor. Orayla olan işini bitiriyor ve tekrar yola çıkıyor. Sabah olmak üzere ve güneş doğmak üzere. Sonra güneşin ilk ışıkları beliriyor ve ilerliyor güneşin birazdan doğacağı yere doğru. Güneşin doğduğu yerde bir kavim görüyor. Güneşle kendileri arasına perde koymadığımız bir yer derken bir ihtimal 6 ay gündüzün yaşandığı bir yere varmış olabillir. Buda dünyanın bazı yerlerinde güneşin hiç batmadığını açıklar. Güneşin senin görüş açına göre bir doğuş noktası muhtemeldir. Bu anlatımdada sadece o anki batış ve doğuş noktalarına değinmiştir. İki dağ arasına ulaşınca gördüğü toplulukta neredeyse hiçbir sözü anlamayan bir topluluk. Sanki bir savaş içindeler ve zulkarneynin söylediklerinin o an onlar için hiç bir önemi yok. Bu anlatılanlar sadece kıssa. Her detay anlatılmadığı için tam olarak ne oldu bitti kesin bir şey söylemek mümkün olmuyor. Bende kendi düşüncelerimle bir anlam çıkarmaya çalıştım. ayetler dışında hiç bir ettiğim söz alıntı değildir. Link to post Sitelerde Paylaş
atılan2 0 Şubat 20, 2013 gönderildi Raporla Share Şubat 20, 2013 gönderildi 37:6 - Gerçekten biz dünya göğünü (o yakın göğü) bir zinetle, yıldızlarla süsledik. yıldızlar süs olduğuna gore dünyada düzdür bunda şaşılacak ne var yoksa siz ayetleri inkarmı edersiniz . Yıldızların, evrende etkisi nedir.Yani sonsuz güzelliklerinden başka.Dünyadan başka, insanın üzerinde döşek gibi oturabileceği bir gezegen varmıdır. Link to post Sitelerde Paylaş
atılan2 0 Şubat 20, 2013 gönderildi Raporla Share Şubat 20, 2013 gönderildi Bende onu soracaktım sana. Kuranda dünya deve kuşu yumurtası şeklinde bir ayet olmadığı için, Dünya ve deve kuşu yumurtasını birebir aynı kabul etmek kasmak olur.Ama bildiğim kadarıyla kök itibarıyla deve kuşu yumurtası veya yumurtanın yuvası vs .anlamına da gelen bir kelime var. Link to post Sitelerde Paylaş
H-D 0 Şubat 20, 2013 gönderildi Raporla Share Şubat 20, 2013 gönderildi bence kuranı ayet ayet ele almak yerine genelini değerlendirmek lazım.. genelini ele alıp kabul ettikten sonra aklımızın erişemediğine de biz kavrayamıyoruz demek lazım.. Link to post Sitelerde Paylaş
H-D 0 Şubat 20, 2013 gönderildi Raporla Share Şubat 20, 2013 gönderildi kuran sadece bir topluma veya bir zamana bakmadığı için ayetleri sadece bir manaya bakmıyorki.. mesela benim okuduğum kuranın ayet tefsirinde manası şudur veya budur demiyor ayet için.. belki manalarından biri budur diyor.. çünkü ayetin kendi zamanına bakan manaları olduğu gibi bu zamana bakan manaları ve gelecek zamana bakan manaları vardır.. Link to post Sitelerde Paylaş
Pitaya 0 Şubat 20, 2013 gönderildi Raporla Share Şubat 20, 2013 gönderildi bence kuranı ayet ayet ele almak yerine genelini değerlendirmek lazım.. genelini ele alıp kabul ettikten sonra aklımızın erişemediğine de biz kavrayamıyoruz demek lazım.. Aklımızın erişemediğini filan geç. Tanrının aklımızın erişemeyeceği şeyleri kalkıp bize söylemesi saçmalıktan ibarettir. Bazı ayetlerin üstüne sadece iyice düşünmek gerekiyor! Link to post Sitelerde Paylaş
atılan2 0 Şubat 20, 2013 gönderildi Raporla Share Şubat 20, 2013 gönderildi kuran sadece bir topluma veya bir zamana bakmadığı için ayetleri sadece bir manaya bakmıyorki.. mesela benim okuduğum kuranın ayet tefsirinde manası şudur veya budur demiyor ayet için.. belki manalarından biri budur diyor.. çünkü ayetin kendi zamanına bakan manaları olduğu gibi bu zamana bakan manaları ve gelecek zamana bakan manaları vardır.. Meallerin hepsi, meali yapan kişinin yaşadığı zamana ve bilgi birikimlerine göre yorumudur. Link to post Sitelerde Paylaş
H-D 0 Şubat 20, 2013 gönderildi Raporla Share Şubat 20, 2013 gönderildi mesela bir işe girişeceğiniz zaman onun gelirini giderini artısını eksisini düşünürsünüz art eksiye galip geliyorsa o işe girersiniz değilmi çünkü kara girmiş olursunuz.. kuranında genelini incledikten sonra atıyorum % 90 ını kavradınız diğer %10 a da benim aklım ermiyor olabilir de bilader.. senin ilmin ve aklın umman gibi değilki.. bir matematik konusunu öğrendiğin zaman hepsini kavrayabiliyormusun.. kavrayamadığını peki red ediyormusun..? Link to post Sitelerde Paylaş
H-D 0 Şubat 20, 2013 gönderildi Raporla Share Şubat 20, 2013 gönderildi Meallerin hepsi, meali yapan kişinin yaşadığı zamana ve bilgi birikimlerine göre yorumudur. meal ayrı tefsir ayrıdır bilader önce ikisinin ayrımını öğren.. Link to post Sitelerde Paylaş
H-D 0 Şubat 20, 2013 gönderildi Raporla Share Şubat 20, 2013 gönderildi Aklımızın erişemediğini filan geç. Tanrının aklımızın erişemeyeceği şeyleri kalkıp bize söylemesi saçmalıktan ibarettir. Bazı ayetlerin üstüne sadece iyice düşünmek gerekiyor! aynı soruyu sana soruyorum matematikte bir konuyu öğrendikten sonra anlamadığın kavramadığın kısımları red ediyormusun..? Link to post Sitelerde Paylaş
H-D 0 Şubat 20, 2013 gönderildi Raporla Share Şubat 20, 2013 gönderildi bu mevzularla uğraşanlar ittifaken aynı gerçeğin varlığına şehadet etmişler.. biz buna icma diyoruz.. yani işin ehlinin o konuda söz hakkı sahibi olması.. mesela en kral doktorun veya mühendisin bu konuda söz hakkı yoktur.. veya bilim adamının.. niye çünkü işin ehli değiller.. tıbbi bir konuda mühendisin lafı beş para eder mi?hayır hatta en ünlü bir mühendisin tıbbı bir meselede söz hakkı bir tıp talebesi kadar da değildir.. bir ilacı gidip mühendise soruyormusunuz.. hayır niye çünkü alanı değil.. Link to post Sitelerde Paylaş
Pitaya 0 Şubat 20, 2013 gönderildi Raporla Share Şubat 20, 2013 gönderildi aynı soruyu sana soruyorum matematikte bir konuyu öğrendikten sonra anlamadığın kavramadığın kısımları red ediyormusun..? Aklın alamayacağı başkadır, anlamamak başkadır! Aklın alamayacağı demek ben ne yapsam ne etsem onu anlayamam demektir. Kuranda aklın alamayacağı hiç bir şey yoktur. Bu arada islam alimlerinede hiç güvenme. %95 i boş teneke. Yer ve gök bitişikken biz onları birbirinden ayırdık ayetini big bang e yoruyorlar ki uzaktan yakından alakası yoktur. Bunun gibi bir çok açıklamaları ile kuranı çelişkiler topluluğu haline getiriyorlar. Yer ve gök bitişikken demek atmosfersiz bir dünya demek. Bu ikisini birbirinden ayırmak ta araya yaşamın oluşabileceği bir atmosferi var etmek. Merkürü düşün örneğin. Ha merkürdesin ha uzayda ne farkeder. Link to post Sitelerde Paylaş
H-D 0 Şubat 20, 2013 gönderildi Raporla Share Şubat 20, 2013 gönderildi Aklın alamayacağı başkadır, anlamamak başkadır! Aklın alamayacağı demek ben ne yapsam ne etsem onu anlayamam demektir. Kuranda aklın alamayacağı hiç bir şey yoktur. Bu arada islam alimlerinede hiç güvenme. %95 i boş teneke. Yer ve gök bitişikken biz onları birbirinden ayırdık ayetini big bang e yoruyorlar ki uzaktan yakından alakası yoktur. Bunun gibi bir çok açıklamaları ile kuranı çelişkiler topluluğu haline getiriyorlar. niye kuranda aklın anlamayacağı bir şey olmasın.. sana bir örnek verecem.. Yer ve gök bitişikken demek atmosfersiz bir dünya demek. Bu ikisini birbirinden ayırmak ta araya yaşamın oluşabileceği bir atmosferi var etmek. Merkürü düşün örneğin. Ha merkürdesin ha uzayda ne farkeder. Link to post Sitelerde Paylaş
Cuvcuv 0 Şubat 20, 2013 gönderildi Raporla Share Şubat 20, 2013 gönderildi Şimdi yürüyor bi bakıyor ki güneş batmak üzere. Güneşin batıcağı yere doğru yürümeye devam ediyor. En sonunda deniz kıyısına geliyor ve güneşin batışını izliyor. O vardığı yerde bir kavim görüyor. Orayla olan işini bitiriyor ve tekrar yola çıkıyor. Sabah olmak üzere ve güneş doğmak üzere. Sonra güneşin ilk ışıkları beliriyor ve ilerliyor güneşin birazdan doğacağı yere doğru. Güneşin doğduğu yerde bir kavim görüyor. Güneşle kendileri arasına perde koymadığımız bir yer derken bir ihtimal 6 ay gündüzün yaşandığı bir yere varmış olabillir. Buda dünyanın bazı yerlerinde güneşin hiç batmadığını açıklar. Güneşin senin görüş açına göre bir doğuş noktası muhtemeldir. Bu anlatımdada sadece o anki batış ve doğuş noktalarına değinmiştir. İki dağ arasına ulaşınca gördüğü toplulukta neredeyse hiçbir sözü anlamayan bir topluluk. Sanki bir savaş içindeler ve zulkarneynin söylediklerinin o an onlar için hiç bir önemi yok. Bu anlatılanlar sadece kıssa. Her detay anlatılmadığı için tam olarak ne oldu bitti kesin bir şey söylemek mümkün olmuyor. Bende kendi düşüncelerimle bir anlam çıkarmaya çalıştım. ayetler dışında hiç bir ettiğim söz alıntı değildir. Anlam çıkarmaya çalışmak zaten asıl mesele. Dünyanın yuvarlak olduğunu bilen bir tanrı güneş yükseldi veya battı tanımlamalarını kullanmaz. Bu tür hikayeler de anlatmaz. Anlatacağı şeyler esas şeyler olmalıdır. Niye geldik niye gidiyoruz? İçi hikayelerle dolu amaçsız bir edebi eser. Link to post Sitelerde Paylaş
H-D 0 Şubat 20, 2013 gönderildi Raporla Share Şubat 20, 2013 gönderildi yazım gelmemiş niye kuranda anlaşılmayan bir yer olmasın.. sana bir örnek verecem.. Link to post Sitelerde Paylaş
H-D 0 Şubat 20, 2013 gönderildi Raporla Share Şubat 20, 2013 gönderildi Anlam çıkarmaya çalışmak zaten asıl mesele. Dünyanın yuvarlak olduğunu bilen bir tanrı güneş yükseldi veya battı tanımlamalarını kullanmaz. Bu tür hikayeler de anlatmaz. Anlatacağı şeyler esas şeyler olmalıdır. Niye geldik niye gidiyoruz? İçi hikayelerle dolu amaçsız bir edebi eser. dostum Allah cüzi meselelerde külli hakikatleri akıllara öğretir.. sen o cüzi meselede takılıp ardındaki külli manayı görmedinmi sıkıntı oluşur.. Link to post Sitelerde Paylaş
devart 0 Şubat 20, 2013 gönderildi Raporla Share Şubat 20, 2013 gönderildi kuranda dünyanın şekli Sanırım böyle (yersen) Link to post Sitelerde Paylaş
H-D 0 Şubat 20, 2013 gönderildi Raporla Share Şubat 20, 2013 gönderildi mesela hz yunusun kıssasını ele alalımmı o cüzi hakikatten külli hakikate nasıl geçilir? Link to post Sitelerde Paylaş
atılan2 0 Şubat 20, 2013 gönderildi Raporla Share Şubat 20, 2013 gönderildi meal ayrı tefsir ayrıdır bilader önce ikisinin ayrımını öğren.. Önceki yorumum mealler hakkındadır.Tefsirlerde aynı kategoridedir.Tefsiri yapan kişinin yaşadığı zamana ve kültür birikimine göre bir yorumdur. Link to post Sitelerde Paylaş
H-D 0 Şubat 20, 2013 gönderildi Raporla Share Şubat 20, 2013 gönderildi sükutu tastik olarak kabul ediyorum.. biraz zamanımızı alacak çünkü önce hz yunusun kıssasını yazacam.. sonra külli hakikatlerden kast ettiğim manayı söyliyecem.. Link to post Sitelerde Paylaş
Recommended Posts