Jump to content

Kurandaki çelişkiler


Recommended Posts

senin anlayisinin bu kadar kit oldugunu bileydim cevap bile yazmazdim sana. zaman kaybisin sen anlasilan.

Altta ne anlatmışsın ki, bir şey anlayayım. Ben sadece örnek olarak sana iki ayet sunmuşum, sen önceki 2 ayet, sonraki iki ayet falan saymaya başlamışsın. Hangi önceki, hangi sonraki iki ayetten bahsediyorsun?

Benim misal olarak iki çelişkili ayet göstermem diğer bütün ayetleri kabul ettiğim anlamına mı gelir?

senin simdi celiski varsaydigin 2 ayetten tamanmen farkli iki ayete (celiski varsaydigin) ziplamanin bende uyandirdigi izlenim; sen onceki ayetlerde celiski olmadigini kabul ettin gibi. ole mi? tek tek gidelim simdi

Aşağıya ayetleri bir daha koyayım ki laf ebeliği yapma, işte ayetler, işte çelişki:

Enfal/65.Ey Peygamber! Mü’minleri savaşa teşvik et. Eğer içinizde sabırlı yirmi kişi bulunursa, iki yüz kişiye galip gelirler. Eğer içinizde (sabırlı) yüz kişi bulunursa, inkâr edenlerden bin kişiye galip gelirler. Çünkü onlar anlamayan bir kavimdir.

Enfal/66. Şimdi ise, Allah yükünüzü hafifletti ve sizde muhakkak bir zaaf olduğunu bildi. Eğer içinizde sabırlı yüz kişi olursa iki yüz kişiye galip gelirler. Eğer içinizde (sabırlı) bin kişi olursa, Allah’ın izniyle iki bin kişiye galip gelirler. Allah, sabredenlerle beraberdir.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 391
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Aşağıya ayetleri bir daha koyayım ki laf ebeliği yapma, işte ayetler, işte çelişki:

Enfal/65.Ey Peygamber! Müminleri savaşa teşvik et. Eğer içinizde sabırlı yirmi kişi bulunursa, iki yüz kişiye galip gelirler. Eğer içinizde (sabırlı) yüz kişi bulunursa, inkâr edenlerden bin kişiye galip gelirler. Çünkü onlar anlamayan bir kavimdir.

Enfal/66. Şimdi ise, Allah yükünüzü hafifletti ve sizde muhakkak bir zaaf olduğunu bildi. Eğer içinizde sabırlı yüz kişi olursa iki yüz kişiye galip gelirler. Eğer içinizde (sabırlı) bin kişi olursa, Allahın izniyle iki bin kişiye galip gelirler. Allah, sabredenlerle beraberdir.

Ilk ayette hitap edilen muslumanlarla takip eden ayette hitap edilen muslumanlar ayri. 2. Ayette hitap edilen muslumanlar zaafi olan muslumanlar. Ilk ayettekiler tam anlamiyyla iman etmis muslumanlar. Sonuc olarak 2. Ayet 1. Ayeti iptal etmiyor. Celiskide soz konusu degil

tarihinde anonim tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Yok dostum anonim olmuyor.

Öncelikle burda iki farklı gruba seslenildiği savı ayetle uyumlu değil.

65- Ey Peygamber! Müminleri cihada teşvik eyle. Eğer sizden sabredecek yirmi kişi olursa ikiyüze galip gelirler ve eğer sizden yüz kişi olursa kâfirlerden bin kişiye galip gelirler. Çünkü onlar hakkı ve akıbeti düşünmeyen anlayışsız bir kavimdirler.

66- Şimdi Allah sizden yükü hafifletti ve sizde bir zaaf olduğunu bildi. O halde sizden sabredecek yüz kişi olursa ikiyüz düşmana galip gelirler, sizden bin kişi olursa Allah'ın izniyle ikibin düşmana galip gelirler. Allah sabredenlerle beraberdir.

İlk doldurşa getirme ayeti yetersiz kalınca her iki ayetdede aynı sıfatlarla aynı kişilere seslenir.Sizden sabırlı olan ... kişi.

Kötü yanı putunuz geleceği bilemez konumda çünkü teşvik işe yaramıyor isteksizlik karşısında geri adım atılıp yeni farketme durumuyla karşı karşıya kalınıyor. İkinci ayet bu dolduruşa getirmeyi tamamlamak için düzeltme işlevinde. Dikkatini çekerim direk tüm müminlere seslenir ve yine peşinden siz çoğulu ile devam eder.

Bir kısmını ifadesi ayetde na mevcut. Herkese yönelik ayetler. Bu hangi savaş bir araştırıver ve nasıl başlayıp neden inmiş ayetler anlada savunmaya çalış. Senin savunmanın geçersizliği zaten cümle yapısı ve anlatımı ile alakasız. Yok iki farklı grup bu ayetlerde. Çelişki ve putun acizliği çok net.

Sevgi saygımla.

tarihinde e-teist tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Ilk ayette hitap edilen muslumanlarla takip eden ayette hitap edilen muslumanlar ayri. 2. Ayette hitap edilen muslumanlar zaafi olan muslumanlar. Ilk ayettekiler tam anlamiyyla iman etmis muslumanlar. Sonuc olarak 2. Ayet 1. Ayeti iptal etmiyor. Celiskide soz konusu degil

Ayetleri biraz değiştireyim, sonra önüne gelene sor bakalım ne diyecekler?

Komutan askerlere hitap ediyor:

1. Hadi aslanlarım, korkmayın, evelallah sizden 20 kişi onlardan 200 kişiye, 100 kişi 1000 kişiye bedeldir.

2. Hmm, biraz fazla abartmışım, neyse, sizden 100 kişi onlardan 200 kişiye, 1000 kişi onlardan 2000 kişiye bedeldir.

Muhammed'in konuşması da aynen bu hesap. Enfal/65'de çok abartmış ama gerçekler suratına tokat gibi çarpınca geri adım atmış.

66- Şimdi Allah sizden yükü hafifletti ve sizde bir zaaf olduğunu bildi. O halde sizden sabredecek yüz kişi olursa ikiyüz düşmana galip gelirler, sizden bin kişi olursa Allah'ın izniyle ikibin düşmana galip gelirler. Allah sabredenlerle beraberdir.

İşin ilginç tarafı, Allah ilk başta tutturamamış, sonra işin farkına varmış çok salladığının ve hatasını düzeltme yoluna gitmiş.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ayetleri biraz değiştireyim, sonra önüne gelene sor bakalım ne diyecekler?

Komutan askerlere hitap ediyor:

1. Hadi aslanlarım, korkmayın, evelallah sizden 20 kişi onlardan 200 kişiye, 100 kişi 1000 kişiye bedeldir.

2. Hmm, biraz fazla abartmışım, neyse, sizden 100 kişi onlardan 200 kişiye, 1000 kişi onlardan 2000 kişiye bedeldir.

Muhammed'in konuşması da aynen bu hesap. Enfal/65'de çok abartmış ama gerçekler suratına tokat gibi çarpınca geri adım atmış.

66- Şimdi Allah sizden yükü hafifletti ve sizde bir zaaf olduğunu bildi. O halde sizden sabredecek yüz kişi olursa ikiyüz düşmana galip gelirler, sizden bin kişi olursa Allah'ın izniyle ikibin düşmana galip gelirler. Allah sabredenlerle beraberdir.

İşin ilginç tarafı, Allah ilk başta tutturamamış, sonra işin farkına varmış çok salladığının ve hatasını düzeltme yoluna gitmiş.

Sen hala anlamamakta israr ediyorsun bu ayetlerde celiski yok sadece hafifletme var. burda bu kadar bos bos yazacagin yerde googleda bir arama yapsaydin 10 larca aciklama var bu ayetlerle ilgili.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Sen hala anlamamakta israr ediyorsun bu ayetlerde celiski yok sadece hafifletme var. burda bu kadar bos bos yazacagin yerde googleda bir arama yapsaydin 10 larca aciklama var bu ayetlerle ilgili.

Çelişki nerede biliyor musun, Allah'ın her şeyi bildiğini iddia ediyorsunuz ama o daha 20 kişinin 200 kişiyi yenemeyeceğini bilmiyor, başta bir sallıyor, tutmayınca da kıvırıyor ve "Ben öyle demiştim ama öyle değilmiş, bunu yeni öğrendim." diye indirime gidiyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Sen hala anlamamakta israr ediyorsun bu ayetlerde celiski yok sadece hafifletme var. burda bu kadar bos bos yazacagin yerde googleda bir arama yapsaydin 10 larca aciklama var bu ayetlerle ilgili.

Ha anladım dostum, "googledan bakınız, ben beceremedim meramımı tanrı olarak, onlarca kıvıran var" ayetini hatırlayamadım. Hangi surede? Kuranı kurtarın suresi mi? Kuranı çarpıtın mı?

Hadi dostum okuyan anlıyor, olayı bilende biliyor, o kurtarma hikayeleride bu aciz putu kurtaramıyor.

Sevgi saygımla...

Olayı kıvıran 10 kişiye sorduk, birde meleklerlede destek salınmış dediler. Psikolojik harekatın 1500 yıl önceki hali. He mi? He.

tarihinde e-teist tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Çelişki nerede biliyor musun, Allah'ın her şeyi bildiğini iddia ediyorsunuz ama o daha 20 kişinin 200 kişiyi yenemeyeceğini bilmiyor, başta bir sallıyor, tutmayınca da kıvırıyor ve "Ben öyle demiştim ama öyle değilmiş, bunu yeni öğrendim." diye indirime gidiyor.

Sen kendini sartlamissin celiski var diye azindan baska bir kelime cikmiyor. Allah her seyi biliyor tabi olmus ya da olacak. Buradaki bilmek kelimesi turkcedeki anlamiyla bilmek degil.müşahede etti anlaminda. Ama senin derdin uzum yemek degil bagciyi dovmek anlasilan.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ha anladım dostum, "googledan bakınız, ben beceremedim meramımı tanrı olarak, onlarca kıvıran var" ayetini hatırlayamadım. Hangi surede? Kuranı kurtarın suresi mi? Kuranı çarpıtın mı?

Hadi dostum okuyan anlıyor, olayı bilende biliyor, o kurtarma hikayeleride bu aciz putu kurtaramıyor.

Sevgi saygımla...

Olayı kıvıran 10 kişiye sorduk, birde meleklerlede destek salınmış dediler. Psikolojik harekatın 1500 yıl önceki hali. He mi? He.

Okuyan anlamiyor iste. Boyle celiskiler oldugunu saniyor. demek ole direk kurani turkcesinden alip okumak kurani anlamak icin yeterli degil. Kimsenin kivirdigi yokta senin sanki laflari gecistirmek gibi bir caban var.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Okuyan anlamıyor kısmı senin için geçerli. Peki anlam dersleriyle başlayalım. Bu savaştan bir gün önceki durum. Bedir savaşı arefesi, müslümanların sayısı az, kervan baskınındalar, kureyşliler kalabalık aşağı yukarı müslümanların on katı kuvvetle üzerlerine yürüyor. Müslümanlar azlıktan ve silah yetersizliğinden çekiniyor ve savaşmak istemiyor. İlk dolduruş ayetleri geliyor. Tüm müminleri dolduruşa getirme emri.

65- Ey Peygamber! Müminleri cihada teşvik eyle. Eğer sizden sabredecek yirmi kişi olursa ikiyüze galip gelirler ve eğer sizden yüz kişi olursa kâfirlerden bin kişiye galip gelirler. Çünkü onlar hakkı ve akıbeti düşünmeyen anlayışsız bir kavimdirler.

Sonuç muhammedciğin istediği gibi olmuyor.Pek istekli görünmüyorlar.İslam kaynakları tefsirleri bul okusana be gözüm. Bu hikaye aynen böyle. Sanırsın biz uyduruyoruz bunları.

66- Şimdi Allah sizden yükü hafifletti ve sizde bir zaaf olduğunu bildi. O halde sizden sabredecek yüz kişi olursa ikiyüz düşmana galip gelirler, sizden bin kişi olursa Allah'ın izniyle ikibin düşmana galip gelirler. Allah sabredenlerle beraberdir.

muhammed bu isteksizliği kırmak üzere tanrı adına gafı imzalıyor, şimdi farketti, anca ayıktı sizdeki zaafı diyip yükü hafiflettim moduna giriyor, artı olarak 3000 meleğinde destek yetiştiğini ilan ediyor.

ali İmran 123-124

Ve andolsun ki, Bedir (savaşında), siz (sayıca ve silahça) daha zayıf bir halde iken, Allah size yardım etti. Artık Allah'a karşı takva sahibi olun. Ve umulur ki böylece siz şükredersiniz!

O zaman mü'minlere (şöyle) diyordun: "Rabbinizin, indirilen meleklerden üç bini ile size yardım etmesi, size kâfi gelmiyor mu?"

Ve gördüğün üzere ali imrandada desteklediği hali ile tüm savaşa katılanlara yöneliktir seslenişler, bir kısım müminden bahseden yok ortada. Sallama ve desteksiz, ayetin içermediği anlamlarla kıvırma işi yapan kafir müslümanların uydurduklarıyla kurtarılmıyor . Çünkü kolay ispatı, ayetin neresinden uydurduklarını, hangi kelimenin dayanakları olduğunu yaz görelim. Çünkü böyle bir ifade içeren kelimecik dahi yok bu ayetlerde. Sorun senin bilmiyor olman değil, bilmediğin konularda başkasının ipiyle kuyuya dalman. Türkçe oku, arapça oku(bilen varsa okut) anlam değişmiyor, tanrı bilmiyor geleceği, aciz durumda , çünkü muhammed aklınca strateji geliştirirken tanrıcılığa fazla kaptırmış.

Boş demogojiyi bırak, iddianı desteklemeyi dene. Belki becerirsin. :)

Sevgi saygımla...

tarihinde e-teist tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Buradaki muhabbet de güzelmiş.Sağolsun Sayın anonim ayetlerle ilgili doyurucu,mantıklı,ikna edici bir cevap vermiş.

Peş peşe gelen aynı vakayla ilintili iki ayette, Allah farklı kişilere sesleniyor; bu olmadıysa demek ki Türkçesinden okununca anlaşılmıyor Arapçasını da okumak lazım; bu da mı olmadı; anlamıyorsunuz arkadaş siz?

Keşke tablo bu olmasaydı.Gerçekten sorulan soruya karşılık gelecek bilgi,mantık,tutarlılık içeren bir cevap verilebilse,verilebilseydi.

tarihinde D.A. tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Sen kendini sartlamissin celiski var diye azindan baska bir kelime cikmiyor. Allah her seyi biliyor tabi olmus ya da olacak. Buradaki bilmek kelimesi turkcedeki anlamiyla bilmek degil.müşahede etti anlaminda. Ama senin derdin uzum yemek degil bagciyi dovmek anlasilan.

Kendini şimdi de böyle mi kandırmaya başladın? Arapça "alime" kelimesi ne zamandan beri "müşahade" anlamına geliyor? Şu anda karşımda olsan bir beşlik takardım sana, iyi kıvırıyorsun.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Okuyan anlamiyor iste. Boyle celiskiler oldugunu saniyor. demek ole direk kurani turkcesinden alip okumak kurani anlamak icin yeterli degil. Kimsenin kivirdigi yokta senin sanki laflari gecistirmek gibi bir caban var.

Kıvıra kıvıra islam.. o kadar zor gelir ki bir anda onlarca yıl yaptıklarının boş yere olduğunu kabul etmek , anlatılanların hep masal ve yalan olduğunu görmek. onları görmektense , pes ettim demektense ne dediğini bilmez halde herşeyi inkar etmek , suçu başkalarında aramak kolay gelir. umarım bir gün aklınla kavrarsın bunları da beyin nedir bilmeyen ve kavrama becerisini kalbe yükleyen bir puta tapmaktan vazgecersin.. :)

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bir çelişki de ben ekleyeyim.

Mücadele 1 - Kocası hakkında seninle tartışan ve Allah'a şikayette bulunan kadının sözünü Allah işitmiştir. Allah, sizin konuşmanızı işitir. Çünkü Allah, işitendir, bilendir.

2 - İçinizde zıhâr yapanların kadınları, onların anaları değildir. Onların anaları ancak kendilerini doğuran kadındır. Şüphesiz onlar çirkin ve yalan bir laf söylüyorlar. Kuşkusuz Allah, affedici, bağışlayıcıdır.

Zihar,araplarda boşama şekillerinden biridir.Erkek karısını anasına benyeten bir söz söylerek onu boşamış olurdu.Bu şekilde kocasının boşadığı bir kadın muhammede gelerek şikayette bulunur ve bunun üzerine bu ayetler inmiştir.

Muhammed bir devrim yaparak bu şekilde boşanmadan dönmenin yolunu açmıştır. Bir sonrakı ayette bunu görmekteyiz.

3 - Kadınlardan zıhâr ile ayrılmak isteyip de sonra söylediklerinden dönenlerin, karılarıyla temas etmeden önce bir köleyi hürriyete kavuşturmaları gerekir. Size öğütlenen budur. Allah, yaptıklarınızdan haberi olandır.

Ayrıca muhammed bu konuda gayet tutarlı benimde katıldığım doğru bir tesbit yapmıştır.

Onların anaları ancak kendilerini doğuran kadındır.

Bir kadın birinin anası olabilmesi için doğurması gerekiyormuş,anası olmayan bir kadın için lafla anam gibisin gibi söylemlerin de ayette belirtildiği gibi ''Şüphesiz onlar çirkin ve yalan bir laf söylüyorlar

çirkin ve yalan bir söz olduğunu belirtmiştir

Şimdi gelelim bununla çelişen diğer ayetlere.

Ahzab 6 - Peygamber, müminlere kendi nefislerinden önce gelir. O'nun hanımları da onların analarıdır. Akraba da Allah'ın kitabında birbirlerine, diğer müminlerden ve muhacirlerden daha yakındırlar. Ancak dostlarınıza bir maruf (uygun bir vasiyet) yapmanız müstesnâdır. Bu, kitapta yazılıdır.

Ahzab 53 - Ey iman edenler! Peygamberin evlerine vaktine bakmaksızın ve yemeğe izin verilmedikçe girmeyin. Fakat çağırıldığınız vakit girin. Yemeği yediğinizde de hemen dağılın. Sohbet etmek için de izinsiz girmeyin. Çünkü bu haliniz peygambere eziyet veriyor, ama o sizden utanıyor. Fakat Allah gerçeği söylemekten utanmaz. Hem O'nun hanımlarına bir ihtiyaç soracağınız vakit de perde arkasından sorun. Böyle yapmanız hem sizin kalbleriniz ve hem de onların kalbleri için daha temizdir. Hem sizin Resulullah'a eziyet etmeye hakkınız yoktur. Ondan sonra hanımlarını da ebediyyen nikâh edemezsiniz. Çünkü bu Allah katında çok büyük bir günahtır.

Eeee hani mücadele suresinde kişiyi ancak doğuran kadının anne olabileceğini,aksi takdirde çirkin ve yalan bir söz olduğunu söylüyordu.Müslümanları muhammedin eşleri doğurmadığına göre onların anaları sayılması mücadele suresindeki ayetle çelişir.

Hem ayrıca,muhammedin eşlerinden ayşe ebubekirin,hafsa da ömerin kızıdır. Bir insanın kendi öz kızı nasıl annesi sayılabilir buda diğer çelişki.Dahasıda var. Muhammed evleatlığı zeyd,in karısı ile evlendikten sonra,zeynep kuranın bu ifadesine göre eski eşi zeyd, in annesi sayılmaktadır. Bir insan yıllarca koynuna alıp yattığı bir kadını nasıl anne olarak görebilir bu saçmalığın daniskası.

Şimdi bu ayetleri kurtarmak isteyen müslümanlar '' efendim ahzap suresindeki anne ifadesi manen veya hürmeten anne'' anlamında diye kıvırmaya başlayacaklar.

Hadi hatırları kırılmasın öyle olsun diyelim

Ahzab 40 - Muhammed, sizin adamlarınızdan hiçbirinin babası değildir. Ama Allah'ın Resulü ve peygamberlerin sonuncusudur. Allah her şeyi hakkiyle bilendir.

Muhammed niye hürmeten veya manen ne zıkkımsa artık,müslümanların babası sayılmıyor, cevap verebilecek bir babayiğit müslüman varmı?

tarihinde Hz Ukala tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Allah'a her şey serbest nasıl olsa. İnsanlar söyleyince "çirkin ve yalan" oluyor, kendisi söyleyince bir şey yok.

Bir insan başka bir insanı diri diri yaksa, bırakın insanı her hangi bir hayvanı diri diri yaksa müslümanlar isyan eder, bunu yapan insan olamaz derler ama Allah sonsuza kadar insan yakınca gık demiyorlar.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • 4 years later...

insan 13:

Orada koltuklar üzerine kurulmuş olarak bulunurlar. Orada ne güneş (yakıcı sıcak) görürler, ne de dondurucu soğuk.

 

burada söz konusu olan, büyük olasılıkla güneş ve aydır. zemheri, bir yandan da ay anlamına geliyormuş. ilişkilendirme şöyle:

çölde  -mevsimine göre- gündüz sıcak ve daha sıcak; gece ise soğuk ve daha soğuk arasındadır. yani arabın soğuğu, ay çıktığındadır. bu yüzden ay aynı zamanda soğuk hava sürecini anlatmak için de kullanılıyor olabilir. dolayısı ile, yukardaki ayet aslında güneş ve ay görmezler şeklinde daha doğru görünüyor. çünkü, arap mitolojisine göre cennette gece ve gündüz de yoktur.

 

ama sonuç olarak ister güneşi kastetsin, ister de sıcağı kastetsin; kuran kendisi ile çelişir.

 

murselat 41:

Allah’a karşı gelmekten sakınanlar, gölgeler içinde ve pınar başlarındadırlar.

 

oysa ki cennette güneş ve yakıcı sıcak olmayacaktı. gölgede, pınar başında serin serin oturmak ne ola ki? cennette güneş yokken, gölge niye var ki?

 

yasin 56

 

Onlar ve eşleri gölgelerde koltuklara yaslanmaktadırlar.

 

basbayağı, güneş/sıcak olmayan cennete sıcaktan/güneşten gölgelere sığınan insanlar olacak deniyor.

 

arap mitolojisi çok gülünç.

Link to post
Sitelerde Paylaş
34 dakika önce, bir_akil_insan yazdı:

çölde  -mevsimine göre- gündüz sıcak ve daha sıcak; gece ise soğuk ve daha soğuk arasındadır. yani arabın soğuğu, ay çıktığındadır. bu yüzden ay aynı zamanda soğuk hava sürecini anlatmak için de kullanılıyor olabilir. dolayısı ile, yukardaki ayet aslında güneş ve ay görmezler şeklinde daha doğru görünüyor. çünkü, arap mitolojisine göre cennette gece ve gündüz de yoktur.

 

 

bir ek bilgi olarak: çölde nem yoktur. gökyüzü bulutlu değil ve kum fırtınası da yoksa, ısıyı tutacak herhangi bir şey olmadığı için, gece tüm ısı gerisin geriye çölü terkeder. yani arabın gözlemi ile: gökte ay açık seçik görülüyorsa, gece çok soğuk olacaktır. ay <-> soğuk ilişkisi bundan olsa gerek.

 

aynı durumu gözlemlemek isteyenler, yaşadıkları yerlerde  havanın berrak, bulutsuz ve düşük nemli olduğu gecelerde daha keskin soğuğu deneyimleyebilirler.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • 7 months later...

Elif, Lam, Ra.Ayetleri muhkem kılınmış, sonra hüküm ve hikmet sahibi ve her şeyden haberdar olan Allah tarafından birer birer açıklanmış bir Kitap'tır.Hud 1

 

Sana Kitab'ı indiren O'dur. Ondaki bir kısım ayetler Kitab'ın temelini oluşturan kesin anlamlı muhkem ayetlerdir. Diğerleri ise müteşabih ayetlerdir. Kalplerinde bir eğrilik bulunanlar, bozgunculuk yapmak ve kendilerine göre yorumlamak amacıyla müteşabih olan ayetlerin üzerine düşerler. Onların yorumunu Allah'tan başka kimse bilemez. İlimde derinleşmiş olanlar ise 'Bunlara iman ettik. Hepsi Rabbimizin katındandır' derler. Şu var ki, akıl sahiplerinin dışındakiler bunlardan ibret almazlar.Ali İmran 7

 

Hud 1de Kuran ayetlerinin hepsi için muhkemdir denilirken,ali imran 7de kuran ayetlerinin bir bölümü muhkemdir,bir bölümü müteşabihtir denilmiştir.Kuran ayetlerinin bir bölümü müteşabih ise Kuran ayetlerinin hepsi muhkem olamaz.Yok Kuran ayetlerinin hepsi muhkem ise,Kuranın içinde müteşabih ayet olamaz.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...