Jump to content

Bir Pedofili Ayeti Daha!


Recommended Posts

Canlarım. Biriciklerim.

Elbette nisa ya da ünsa diyecek. Evlenilecek yaşta görüyor. Çocuk olarak görmüyor.

12 yaşındaki bir kız çocuğuyla evlenmiş Arap'a bir sorun. Nikahladığı 12 yaşındaki kız çocuğuna vildan mı diyor?

Sorun zaten burada. Bu kız çocuklarını vildan olarak görmüyor.

Yazık ki ne yazık.

Şu pembiş yazıda bahesilen sıfatı en çok hakedenlerden biri olan ulaş!

Hiç, oraya buraya sallanıpta ayakta kalmaya çalışma. Kendini hacıyatmazmı sanıyorsun sen? Ama sen buna fazla inandırma kendini!

Talak 4. ayette sorun yok, sorun sende... Kız çocukları yokki, kız çocuklarını kadın kabul etme olsun.

Senidemi kaybettiler ateistler sonunda... Halbuki arada sırada görünsen bile, hepsinden akıllı laflar edebiliyordun! Yazık ya bizim işimizde iyice zorlaştı... Şimdi yeniden akıllı muhatap bekle...

Ama, sen aklın olduğunu aklına getirebilirmisin? Ne dersin be ulaş yapabilirmisin bunu. Hadi bunu başar, sonra talak 4. ayete bir daha bak, hatanı kendin gör!

Küçük kız olmadığını anlayınca da küçük bir hata itirafı yaparsın artık değilmi?

Bu ikaz için çay borçlandın onu bil... Hesabın kabarıyor artık...

tarihinde aorskaya tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 363
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Saçmalama. Sen bunu arapçadan anlamayanlara yutturursun ancak. Hemen örnekleyeyim: "E lem ekul lehum"

"Ben size demedim mi?" ya da "ben size dememiş miydim?" anlamındadır.

İnanmazsan bakara 33 e bak. Orda örneği var. Tabi arapçadan anlıyorsan.

Bu mantığını, şeref sözü vermeden önce de talak 4. için kullansaydın ya demirefe... Gerçi oradada mantıklı bir yazın vardı, ama yine hatalı olmanı söylememe rağmen yeniden gözden geçirmeden, efelenip, bir de şeref sözü verdin!

Şimdi nasıl olacak durum demirefe,

Namaz kılıp müslüman olacağına söz vermiştin, ama müslümanlık öyle birine verilen söz karşılığında olunan bir şeyde değilki demirefe... Düzelmeye çalışsan bile, bir yerelere sokamıyoruz seni yahu, ne zor adammışsın sen...

Sen namaz, kılıp müslüman olmak için şeref sözü vermede, kurana hakaret ve iftira etmeyeceğine, ona yalan sokmayacağına, onu anlayamadığını ilan etmeye, müslümanlardan sadece küçük bir özür dileyeceğine söz ver.

Bundan sonra, kuranı anlamaya çalışıp, objektif olarak yaklaşmaya söz ver. Sonra, ister müslüman olmaya karar ver istersen iman etmemekte devam et...

Seni, zora sokmayalım, seçim senin, özgür seçimin olsun...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Demirefe, sen Arapça biliyorsun yani? Bildiğin halde, hiçbir çelişki olmadığını çözememen çok üzücü. Talak 4'te sübyanların bahsedilmediğini sen de iyi biliyorsun...

Talak 4 ü iyi bilseydi şeref sözü vermezdi! Ama, öğrenince, verdiği sözü değilde, daha çok işine gelecek başka şeyleri yapması teklif edildi. Sanırım değerlendirecektir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Yahu kafam yine karıştı benim;

Misal buradaki yetimler kim?

Yetim kadınlar-zavallı çocuklar-yetimler

Bu yetimler yetim erkek çocukları olamaz,burada sayılanlardan hiçbiri erkek olamaz çünkü ayet;

Diye başlıyor.Eğer buradaki yetimler ergenliğe girmemiş çocuklar ise,yetim kadınlar(ergenliğe girmiş dişiler) ve yetimler(ergenliğe girmemiş dişiler) ayrı olarak sayılmışsa o zaman zavallı çocuklar kim?

Ve şimdi farkettim Nisa 6. ayet yetimler ile ilgili;

Yani zavallı çocuklar hakkında yine bir hüküm yok.Eğer açıklamada denildiği gibi bu yetimler evlenmeyle ilgisi olmayan kızlar ise o halde zavallı çocuklar da evlenmeyle ilgisi olmayan kızlar olduğuna göre yetimler iki kere mi sayılmış?

Bu zavallı çocuklarla ilgili -ayette denildiği gibi- herhangi bir ayet var mı Kur'an'da?

Evet, kafan gerçekten karışmış senin. Ama, ayeti bir daha okursan; bu ayette, başka ayetlere gönderme yapıldığını görebilirsin. (yani bu ayet kadınlarla ilgili isteği kendi karşılamıyor, karşılayan ayetleri gösteriyor.)

Yani bu ayet, yetim kızları, zavallı çocukları (kız/erkek) ve yetimleri (kız/erkek) anlatmıyor. Sen, bu ayette bunlkar anlatılyor diye sorguluyor ve içinden çıkamıyorsun.

Halbuki bu ayette, "yetim kızların, zavallı çocukların ve yetimlerin anlatıldığı (diğer) ayetlerde, kadınların durumuda anlatıldı denilerek başka ayetlere gönderme yapılıyor. Yani bu ayet kadınların durumunu kendisi cevaplamıyor, bak, şu konuları anlatan ayetler onların cevabını vermişti diyor.

Bu nedenle, bu ayetten kişileri sorgularsan, yanlış sonuç çıkarabilirsin. Bu ayetin kendinde değil, atıf yaptığı diğer ayetlerde yetim kızlar, zavallı çocuklar ve yetimlerin durumları açıklanmıştır. Bu ayetlede, diğer ayetlerde, kadınların durumlarının anlatıldığını da görürsünüz demek vardır.

Selam...

tarihinde aorskaya tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Hâla iddia ediyor! Neyi öğretir, bilmiyor olduklarınızı. Lem, bilmiyor olduklarınız ile ilgili. "Lem tekunu ta'lemun" "bilmiyor olduklarınız" bilader! Öğrenince artık biliyor olursun! Her zamanı kapsamaz!

İki kere ikinin kaç ettiğinin tartışılabildiği tek yer: Müslümanların yaşadığı yerler!

Lem yelid ve lem yulede gelince: Doğurmamış doğrulmamış. Geçmiş zaman değil mi? Evet. Ezelden bu güne kadar doğurmadıysa şimdiden sonra niye doğursun? Gelecekte de doğurmayacağını söylemeye gerek var mı? Doğmadı dediğin zaman o zaten tamam. Bir daha doğmaz.

Örnek sayısız. Bakara 247: "lem yu'te se’aten mine-l mâl." "Mal bakımından genişlik verilmedi." Ee, şimdi malca dar olan asla hiç genişlik bulamaz mı?

O senin dediğin lâ. Bu hiç asla hiç bir yer ve zamanda yoktur demektir. Evreni arasan bulamazsın, hiç olmamıştır ve olmayacaktır anlamına gelir. Lem lâ dan farklıdır. Lem geçmişten şimdiki zamana kadarı kapsar.

Sana göre lem şimdiye kadar olan zaman dilimini bana göre ise aksi belirtilmedikçe tüm zaman dilimini kapsar.Geçmişte doğurmamışta sonra da doğurmaz keyfi bir yorumdur.Senin keyfi yorumuna göre ben de adet görmezler pekala diyebilirim ama senin tezin zaten fasa fiso.

Bakara 247'deki kişiye daha sonra ne olacağı aksi fiil veya açıklama getirmediği için yorum yapılamaz.Verilmemiş demektir.

Ayetin senin anlamda yorumlanması için lem yehıyd ifadesinin üstüne sonra adet görecek olanlar diye ekleme yapılması gerekirdi.Kısacası ayet hiç adet görmeyecek olan kadınları ifade ediyor.Adet görecekleri vs değil.Ben Talak 4'den o orjinal metinle ancak bunu anlıyorum.

Yani o ayet;

1-)menopoza girenleri (daha önce adet görüp adetten kesilenleri)

2-)hamileleri

3-)Adet görmeyen kadınları anlatıyor.

Bence senle ben lem konusuna farklı bakarak gereksiz mevzuyu uzatıyoruz.

Burada konu şu boşanacak olan adet görmeyen kadınlar ifadesine kız çocukları dahil midir değil midir?

Kısacası nisa ifadesindeki kadınlar kimlerdir hangi yaştakilerdir?Madem kız çocukları nisa neden ayrı vurgulanmış Arapça'da.

Adet görememiş ,adet göremeyen kadınlardan da bahsedilmesi doğal.Bu kadınlara kız çocukları da dahildir demek için talak 4 hiçbir somut veriye sahip değil.Arapça'da kız çocuğu ifadesini bulur ayette ararsın en basitinden.Yoksa yoktur.Var diye diretip durmak samimice değil.

tarihinde gamiolci tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Saçmaladın. Bir kızın hiç adet görmemiş olması, hamile kalmayacağı anlamına gelmez. Tam adet görecektir, hamile kalmıştır, adet olmamıştır.

Kafan çalışmıyor mu, adetten kesilmiş olana bile ne olur ne olmaz diye iddet bekletiyor, o da adetten kesilmiş nasılsa, ne zamandır adet olmuyor. Niye iddet bekliyor? Bu işlerde şıp diye bıçakla kesilir gibi kesinlik olmadığını bilmiyor musun?

Bir sen eksiktin ha, müslümanlara arka çıkacak! Ağzından çıkanı kulağın mı duymuyor, yoksa kulağında sorun yok ama kafan mı basmıyor? Yoksa deist olmak böyle bir tutarsızlık hali yaşamak mı, nedir?

Bu işlerde şıp diye bıçakla kesilir gibi kesinlik olmadığını bilmiyor musun? demişsin. Bu sözünle; kuranın 1400 yıl önce bunu nasıl bildiğini, senin nasıl bildiğini bilemediğini gösterdiğini görebiliyormusun? kuran insan ürünü ise, o devirde tıpla alakası bile olmayan Muhammed peygamberimiz bunu nereden bilipte yazdıracaktıki? Ama, bununla ilgilenmezsin, bunu düşünemzsin değilmi? Çünkü bu konuda kesin kararlısınız, döndüğün bir şeye bir daha asla bakmazsın değilmi demirefe...

Kendini bir şey sanma egonu yenebilirsen, çok güzel mantıklar kurabilir ve daha gerçekçi olabilirsin. Ama, egon, kaprisin senin aklının önüne geçiyor, aptal konumuna sokuyor haberin olsun. Bırak onlara uymayı, aklını dinle, aklına uy...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ayetin senin anlamda yorumlanması için lem yehıyd ifadesinin üstüne sonra adet görecek olanlar diye ekleme yapılması gerekirdi.Kısacası ayet hiç adet görmeyecek olan kadınları ifade ediyor.Adet görecekleri vs değil.Ben Talak 4'den o orjinal metinle ancak bunu anlıyorum.

Yani o ayet;

1-)menopoza girenleri (daha önce adet görüp adetten kesilenleri)

2-)hamileleri

3-)Adet görmeyen kadınları anlatıyor.

Bence senle ben lem konusuna farklı bakarak gereksiz mevzuyu uzatıyoruz.

Burada konu şu boşanacak olan adet görmeyen kadınlar ifadesine kız çocukları dahil midir değil midir?

Kısacası nisa ifadesindeki kadınlar kimlerdir hangi yaştakilerdir? Madem kız çocukları nisa neden ayrı vurgulanmış Arapça'da.

Adet görememiş ,adet göremeyen kadınlardan da bahsedilmesi doğal.Bu kadınlara kız çocukları da dahildir demek için talak 4 hiçbir somut veriye sahip değil.Arapça'da kız çocuğu ifadesini bulur ayette ararsın en basitinden.Yoksa yoktur.Var diye diretip durmak samimice değil.

Yazında 4. şahıs nerede kalıyor ozaman?

Hormonal yada kadın hastalığı nedeniyle hiç adet göremeyeceklerin kastedildiğini kabul ediyorsan bunların içine çift cinsiyetli, prematüre kadınlar vb. leride mi giriyor diyorsun o zaman.

Ama, bunların oloması imkansız, çünkü bunlar açıkça (rahatsızları yüzünden) adet görmemiş diye daha geniş açıklanırdı.

Buradaki henüz kişiyi değil, boşanma zamanını gösterir ve bu durumda da hasta olsun olmasın (yani yukarıdaki kadınlarıda kapsayan) boşanma anında adet görmemiş olanları açıklar. Böyle olunca küçük kızlar dışarıda kalır. Ayetin içeriği budur.

Aksi takdirde, boşanmayı düzenleyen bir surede, boşanmanın her halini belirten ayette, normal kadınlar konu dışında bırakılmış olurki, evliliklerin hemen hemen tamamına yakın bir oranda olanların burada anlatım dışı bırakılmasını kabul etmek saçmalık olur.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Yazında 4. şahıs nerede kalıyor ozaman?

Hormonal yada kadın hastalığı nedeniyle hiç adet göremeyeceklerin kastedildiğini kabul ediyorsan bunların içine çift cinsiyetli, prematüre kadınlar vb. leride mi giriyor diyorsun o zaman.

Ama, bunların oloması imkansız, çünkü bunlar açıkça (rahatsızları yüzünden) adet görmemiş diye daha geniş açıklanırdı.

Buradaki henüz kişiyi değil, boşanma zamanını gösterir ve bu durumda da hasta olsun olmasın (yani yukarıdaki kadınlarıda kapsayan) boşanma anında adet görmemiş olanları açıklar. Böyle olunca küçük kızlar dışarıda kalır. Ayetin içeriği budur.

Aksi takdirde, boşanmayı düzenleyen bir surede, boşanmanın her halini belirten ayette, normal kadınlar konu dışında bırakılmış olurki, evliliklerin hemen hemen tamamına yakın bir oranda olanların burada anlatım dışı bırakılmasını kabul etmek saçmalık olur.

Normal kadınlar bakara süresinde açıklanmıştır.Bu konuda yersiz ısrarın benim açımdan kabul görmemektedir.Neden adet görmedikleri ayetin amaçladığı vurgu için önemsizdir.Kimler?Sorusunun cevabı ve muhattabı hiç adet görmemiş kadınlardır.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu kadar sinir iyi değildir dostum,biraz serinle.Ergenliğe girmemiş dolayısıyla adet görmeyen kız hamile kalabilir mi?Ben kalamaz diye biliyorum.Ama hastalıktan dolayı adet görmeyen kadın hamile kalabilir.

Ben kimseye arka çıkmam,doğru neyse onu savunurum.Müslüman doğru söylüyorsa Müslümanın,Satanist doğru söylüyorsa Satanistin yanındayımdır.

Ayrıca Talak 4ü ilgili ayetlerde tartışalım,yukarıda Müslüman arkadaşlara soru yönelttim,kayıplara karışmasın mesaj.Ayrıca senin düşüncen ne yukarıda yazdıklarımla ilgili,ben de mi var sorun ayette mi?

demirefenin sinirleri bozuk, o bu ayetin küçük kızları kapsamaması halinde çok büyük bir iddia da bulunarak şeref sözü verdiği için aksini ispata çalışanlara çok öfkeleniyor. Ama, kendi kaşınmış dersen o başka tabi...

Doğrunun yanında yer alabilmeyi her zaman becerebiliyorsan tebrik ederim. Müslüman birinin de kabulü bu yöndedir çünkü islam karşı taraf kim olursa olsun doğrunun, haklının yanında yer alınmasını emreder...

Müslümanlara hangi soruyu yönelttin? Yazı numarasını verirsen yada yeniden yazarsan cevaplamaya çalışırım. Az önce üstte, kafam karışık diye bir sorgulaman vardı, eğer o yazı ise cevap verdim. Daha net canlanabilir gözünde boşanma anındakilerin durumu...

Selam...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Normal kadınlar bakara süresinde açıklanmıştır.Bu konuda yersiz ısrarın benim açımdan kabul görmemektedir.Neden adet görmedikleri ayetin amaçladığı vurgu için önemsizdir.Kimler?Sorusunun cevabı ve muhattabı hiç adet görmemiş kadınlardır.

Bakara suresinin neresinde, hangi ayette açıklanmıştır. Burada (talak 4.)boşanma ayetinde bütün evlenebilecek kadınlar yer almaktadır. Olması gerekende budur. Bakarada değinilse bile asıl ayette olmamasını gerektirmez. Kaldıki, bakara suresinde boşanmadan bahsedilir. Ama kadınların boşanma anlarında bakılacak durumlarına değinilmez. Boşanma kararı ve boşanmadan sonraki durumlar anlatılır. Boşanma anı değil...

"Yersiz ısrar" diye inat edeceğine, bak ondan sonra hala aynısını söyleyebiliyorsan ayeti yaz, ben de bakayım. Senin gibi anlıyorsam hatamı düzeltip sana teşekkür edeyim, ama sen hatalı isen de hatalı olduğunu burada belirt.

İnsanların net bilgiye ihtiyacı var. Cevabını bekliyorum.

tarihinde aorskaya tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Zaten karışık olan şey bir daha karışmaz. Anlamayacak ne var, yetim, zavallı, fakir, kimsesiz kız çocukları alıp nikahlıyorlar, mehir de vermiyorlar. Mehir de farz, allah kızıyor mu yoksa diye tırsıyorlar, fetva istiyorlar. Fetva da şak diye geliyor. İşte bi sadaka atıverin, yasak savılsın diyor "allah" efendi, kıyağını geçiyor müslümanlara! Kitaba uydurmanın yolunu gösteriyor. Altın verecek değilsiniz ya, bi hurmayla bile olsa yasağı savıverin geçin, atın yatağa sabıyı, işinize bakın diyor. Olay bu.

Tabii islamda evlat edinme yasaklandığı için insanlık duygusu diye bir şey yok. Sabı da olsa dişi gördüler mi akıllarına tek bir şey geliyor!

Demirefe saçmalama sınırlarını aştın yine. Şabalakça konuşmayı bırak, onaylamaıyorum desende ahlak konusundaki çok mmodern tekliflerini burada yeniden hatırlatmayalım sana.

Şeref sözü verdiğin kabulle ilgili senin lehine başka teklifim olmuştu, onu kabul ediyormusun onu söyle... Bunları gördüğün halde pas geçme... Sözünü hatırlatacağımı söylemiştim.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bakara suresinin neresinde, hangi ayette açıklanmıştır. Burada (talak 4.)boşanma ayetinde bütün evlenebilecek kadınlar yer almaktadır. Olması gerekende budur. Bakarada değinilse bile asıl ayette olmamasını gerektirmez. Kaldıki, bakara suresinde boşanmadan bahsedilir. Ama kadınların boşanma anlarında bakılacak durumlarına değinilmez. Boşanma kararı ve boşanmadan sonraki durumlar anlatılır. Boşanma anı değil...

"Yersiz ısrar" diye inat edeceğine, bak ondan sonra hala aynısını söyleyebiliyorsan ayeti yaz, ben de bakayım. Senin gibi anlıyorsam hatamı düzeltip sana teşekkür edeyim, ama sen hatalı isen de hatalı olduğunu burada belirt.

İnsanların net bilgiye ihtiyacı var. Cevabını bekliyorum.

Ayetin asıl ayet yahut diğerinden önemli olduğunu belirtebilecek bir otoritemisin sen?Bakara süresindede boşanma ile ilgili diğer hükümler mevcut.Asıl ayet bu diğeri de önemsiz diye bişe yok.Herbirisini birlikte değerlendirmelisin.

İlgili ayeti daha önce vermiştim.2:227'den itibaren bakarsın.

2:228'de 3 adet dönemi bekler normal adet gören bir kadın.

Talak4 belli başlı durumlarda adetlerinden yola çıkıp iddet süresi tayin edemeyenlerin beklemesi gereken sürelerden bahseder.Bu kadar basit.Çocuklardan da bahsetmiyor.

Ateistleri eleştiriyorsun sabit fikirlerinden dolayı fakat sen de kendi düşüncene dediğim dedik bir fetva merciimişsin gibi davranıyorsun.

Ne otoritesin ne de kendince edindiğin misyonun önemi var.Kendine çeki düzen ver.

tarihinde gamiolci tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Kuranla ilgili tartışmaları oldum olası hiç sevmem.

Çok basit ve kolaya kaçmak görürüm.

Ancak bu başlıkta dönen şeyler hiç hoş değil.

Birincisi hiç alakası yokken ayetteki cinsellik imasının yetim kızlarla sınırlandırılmayıp, zavallı çocuklara da kaydırılması.

İkincisi de bu kaymadan sonra gelişigüzel bir serbest atışın başlatılması.

Bu ayette zavallı çocuklar ifadesine cinsellikle ilgili zerre kadar ima yüklenemez. (1)

Yetim kızlar konusuna gelince. Cinselliğe çekilebilir. (2)

Bu noktalar belirtilsin.

Böyle zafer olmaz.

Bu ayette sadece zavallı çocuklar (1) değil, yetim kızlarda (2), yetimlerde (kız/erkek) cinsellikle ilgilendirilemez.

Çünkü bu ayet, kadınlarla ilgili fetva isteyene, bu kişilerin durumlarının açıklandığı ayetlere başvurmalarını işaret eder.

Yani ayet, fetva isteğini kendi cevaplamaz. Başka ayette bu isteğinizin cevabı verilmiştir, o ayetlerde şu (yetim kızlar, zavallı çocuklar, yetimlerle ilgi anlatımlar olan ayetler varya işte bu ayetlerdir denilerek) ayetlerdir. O ayetlerde bu kimselerin durumunu açıklayan Allah, aynı ayetlerde kadınlarla ilgili bilgileri de vermiştir der.

Şimdi anlaşılmış olmalıdır her halde...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ayetin asıl ayet yahut diğerinden önemli olduğunu belirtebilecek bir otoritemisin sen?Bakara süresindede boşanma ile ilgili diğer hükümler mevcut.Asıl ayet bu diğeri de önemsiz diye bişe yok.Herbirisini birlikte değerlendirmelisin.

Bir konuyu düzenleyen ayetler içinden bazıları, konunun çekirdeğini oluştururken, diğerleride eklerini, yada daha da pekişmesini, daha itiraz edilemez duruma gelmesini sağlayabilir.

Kuran terminolojisinden ve edebiyatından bahsetmeyeceğim bile... Ama kuranda konuların bir çekirdek hükmünü oluşturan ayetler olabilir, buna zamanla itirazlar, yada açıklamaları karşılamak üzere başka ayetlerle destekler verilebilir. Örnekleyecek olursak; kuranda kısas konusu ile ilgili çekirdek ayetlerle yetinmeyip, itiraz yada başka isteklerle kısas uygulayacılarına zorluk çıkartanlara açıklama olarak gelen bakara 178 örnek verilebilir.

Kısasta; "cana can, göze göz...." diyen ayetlere rağmen, cana karşılık canı alandan başkasının canlarının alınması önerisi, isteği yada itirazı üzerine konuya son nokta konulmak üzere bakara 178 ile, hüre karşılık hür, köleye karşılık köle, dişiye karşılık dişi) denilmiştir.

Bu nedenle asıl ayet bu ötekiler hikaye diyen yok. Asıl ayetler bunlar, ancak öteki ayetlerde bu ayetlere eklenerek konuya son şeklini veriyorlar diyen biri var. Bu nedenle hitabını ona göre yap bir daha... Ayetlerin ne olduğunu, hepsinin aynı önemde olduğunu biliyoruz.

İlgili ayeti daha önce vermiştim.2:227'den itibaren bakarsın.

2:228'de 3 adet dönemi bekler normal adet gören bir kadın.

BAKARA 228

Boşanmış kadınlar kendi kendilerine üç ay hâli (hayız veya temizlik müddeti) beklerler. Eğer Allah’a ve ahiret gününe inanıyorlarsa, Allah’ın kendi rahimlerinde yarattığını gizlemeleri onlara helâl olmaz. Kocaları bu süre içinde barışmak isterlerse, onları geri almağa daha çok hak sahibidirler. Kadınların, yükümlülükleri kadar meşru hakları vardır. Yalnız erkeklerin kadınlar üzerinde bir derece farkı vardır. Allah, mutlak güç sahibidir, hüküm ve hikmet sahibidir.

Şimdi sen ukalaca tavırlarla beni anlamadığın konularda yanlışa düşmekle itham etmeyi bırakta ayete iyi bak. kırmızı boyalı kısımda her şey özetleniyor dikkat edersen. Ama dikkat etmiyor, sonra ahkam mkesiyorsun.

Boşanmış kadınlar deyimini ele alırsak sadece bu kısım bile açıklamayı kendi kendine yeteri kadar yapıyor.

1- Bakara 228 de boşanma durumu vardır. Yani boşanma kararının verilmesi anı değil, boşanmanın gerçekleşmiş olmasından sonraki durumlara baklılması sözkonusudur.

2- Bu ayette sadece boşanmış kadınlar denmektedir. Yani kadınlar arasında hiçbir ayrım yapılmamakta, boşanmış olan bütün kadınlara seslenilmektedir. Senin iddia ettiğin gibi sadece normal kadınlara seslenme yoktur. Boşanan bütün kadınlara seslenme vardır.

Bu nedenle bu ayette bahsedilen boşanmış kadınlar deyiminin içine;

a-)menapoza girmiş ve boşanmış kadınlar

b-)boşanmış normal kadınlar

c-)boşanmış hastalıklı (hormonal, çift cinsiyet, prematüre vb.)kadınlar girmektedir.

kısaca boşandıktan sonraki bir durum var burada. Hakbuki talak 4 boşanmadan önceki bir anı yani boşanma anını düzenler ve bu nedenle evlenebilecek bütün kadınlara boşanma esnasında değinmektedir.

3)Bu ayette boşanmış kadınlara seslenilerek bunların kendi kendilerine yapması gerekenleri yaparak beklemeleri istenir.

4- halbuki talak 4. ayetinde ise boşanmadan önceki durumlar yaşanmaktadır. Yani boşanma, bu sürelerden sonra olacaktır. Bu da bakara ayetindeki kadınlarınkinin boşanmadan önceki halini düzenler. Herhangi bir şekilde talak 4. ayete göre beklenmeden ( örneğin kadının boşanma anından hemen önce adet gördüğü bilinerek) boşanma olursa, kadınların kendilerini kontrol ederek 3 ay beklemeleri emredilir. buda boşanmış olsa bile hamile olması halinde çocuğun soyunun tespiti açısından gerekli olmaktadır.

TALAK 4. ayet:

Kadınlarınızdan âdetten kesilmiş olanlarla, henüz âdet görmeyenler hususunda tereddüt ederseniz, onların bekleme süresi üç aydır. Hamile olanların bekleme süresi ise, doğum yapmalarıyla sona erer. Kim Allah’a karşı gelmekten sakınırsa, Allah ona işinde bir kolaylık verir.

Bu ayetide analiz ederek maddeler halinde anlatıma devam edelim.

5- Talak 4. ayeti incelersek; burada kadınlara değil onları boşayacak makama seslenildiğini görürüz. Bu bakımdan da talak 4 te evlenebilecek bütün kadınların yer alması gerekir. (bakara 228 de seslenilen bütün kadınlar yerine sadece birisi olsaydı bile) "o bakarada yer alıyor ya burada gerek yok" diyemeyiz. Çünkü orada boşanması biten kadınlar anlatılmaktadır.

6- Talak 4 de adete bakarak, adet görmemişse bekleme ve sonra boşanma var. Bakara 228 de ise önce boşanma sonra adete bakma var.

Şimdi umarım herkes anlamıştır.

Sevgili arkadaşıma da, kendi hırsına engel olabilmesini, ikazlara göre yeniden durumu analiz edebilmesini rica ediyorum. Çünkü, bu cevabı vermeden önce, bakara 228 de boşanmadan sonraki durum var, boşanma esnasından bahsedilmez ona göre bak demiştim. Ama, hırs insanı köreltebiliyor ve inatlaştırabiliyor. Halbuki dinden konuşuyorsak en doğruyu bulmak için en çok çabayı harcamalı, iddiaları, görüşleri iyi anlayabilmeliyiz.

Ateistleri eleştiriyorsun sabit fikirlerinden dolayı fakat sen de kendi düşüncene dediğim dedik bir fetva merciimişsin gibi davranıyorsun.

Ne otoritesin ne de kendince edindiğin misyonun önemi var.Kendine çeki düzen ver.

Sana daha önce bakara 228 ile talak 4 farklı şeylerdir, şunlara bakta ben hatalı isem bana göster, sana teşekkür edeyim, aksi halde sen görüşünü değiştir insanlar doğruyu görsünler diyen bana, dediğim dedik diyen birisi suçlamasını bile yaptın yahu! Şimdi utandınmı yaptığından bari...

Şimdi bunları söylemek için fetva mercinde olmaya gerek olmadığını görebildinmi bari?

Şimdi cevabını yeniden bekliyorum arkadaşım...

Selam...

tarihinde aorskaya tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Çaktım elbet ama ben azıcık bile kıvırma imkanı varsa o ayetle uğraşmam,benim uğraştıklarım vurdu mu oturtan türden.Talak 4 ile ilgilenmiyorum çünkü adam hastalıktan dolayı der geçer,ben de biliyorum İslam'da bal gibi sübyancılık olduğunu ama birazcık bile kıvırma imkanı varsa adam ayeti kıvırır,ne yaparsan yap,o yüzden derinlemsine incelerim herşeyi.

Sen nasıl bir karanlıksın böyle yahu...

Vurdumu oturtan türden yazarsın öylemi? Konu başlığında astığın yazının açıklaması yapılarak, oradaki yetim kızların, zavallı çocukların ve kız erkek yetimlerin durumlarının sadece örneklendiği anlatıldı. Talak 4. ayeti ile de küçük kızların evliliği olmadığı ispatlandı. Bunun linki yapıştırıldı. Bunları sen gördün, okudun. Hala utanmadan "ben de biliyorum İslam'da bal gibi sübyancılık olduğunu ama"diyorsun.

Sen inanmazsan inanma, ama sana ispatlanan bir konuya, bir arkadaşın sana çıkışınca, ona yaranmak için yalan söylemeye utanmıyormusun? O arkadaşın da açtığı konularda yeterince madara edildi zaten. Bunu bil, o da dersini aldı, ediyor ezber... O verdiği şeref sözünü nasıl unuttururum diye kıvranmakla meşgul. Ara sırada olsa, bzilere görünmeden yazmaya çalışıyor.

Madem vurdumu oturtursun gerçekten, o zaman vurulduğunda rahatça oturmasını da bilmelisin.

Konu hala anlaşılmadıysa, yazıları tekrar yapıştaryımmı anlamanız için?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Sen şimdi cidden anlamadın mı?

Bak bilader. Açıkça anlatayım o zaman. Bir kız zamanı gelince, ki bazen şaşılacak kadar erken de olabiliyor, doğa sürpriz yapıyor, yumurtalıklarında zaten var olan yumurtalar olgunlaşıp yumurtalığı terkeder. Rahim de olası bir döllenme durumu için hazırlık yapar. Zigotu besleyebilmek için rahim duvarlarını besler. Döllenme gerçekleşmezse yumurta ve yapılan hazırlık dışarı atılır, buna adet denir.

Şimdi: Kız hiç adet görmedi. Ama evli. Yani buna evlilik denirse. Bir adam kızı almış evine, yatağında yatırıyor. Daha hiç adet görmedi. Tam ilk adetini görecekti, fakat yumurta döllendiği için hazırlık boşa gitmedi. Rahim döllenen yumurtayı beslemeye ve zigot oluşturmaya başladı. Hiç kimsenin haberi yok! Normalde adet görecekti, ama göremedi!

Okulda seçmeli seksoloji dersi yok diye bu kadar cahil de kalınmaz bilader!

Demirefe aferin sana, işte sadece bildiğin bu konularla ortaya çıksan sana kimse bir şey diyemez. Diyenin karşısında, senin yanında olurum.

Ama, bazen sana bir şeyler oluyor, uçuyorsun, farabiyi falan solluyorsun vb. şekilde çılgınca ortaya çıkışlarla aklının dumura uğradığını gösteriyorsun.

Bilmediğin konuda bir daha yazma.

Şeref sözü vermiştin, ben de sana o söz yerine kolaylık getiren başka şeyler yap demiştim. Hala cevabını alamadık, şerefini nasıl göstereceğini duyamadık demirefe...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bir gerçeği anlatayım o zaman sana;

Bitlisteyim Askerlik görevimi yapıyorum gezici bir timiz bir üsbölgesinde operasyon sonrası konaklıyoruz bu üsbölgesinin sınırlarında korumakla yükümlü olduğu 5 tane köy var neyse uzatmıyorum bir telefon geliyor karakola bir kadın kızımı satıyorlar yardım edin benim söylediğimi söylemeyin kocam beni öldürür diyor ve adresi veriyor ama karakoldaki askerler pusu ve nöbet görevleri yüzünden yetersiz olduğu için bizim tim den 6 kişi ve karakoldan 10 askerle beraber bir tim oluşturulup köye gidiliyor işin özüne gelecek olursak 45-50 yaşlarında bir amca 3 büyük baş hayvan karşılığı 11 yaşında kızla evlenmek istiyor babası onay veriyor bu onayıda şipalli(gerçek adı bu ne isimler gördüm hepsini şıh koymuş dediler adam pis sallıyor yada bi anlamları var bilmiyorum) adındaki şıh tan onay alarak veriyor tim komutanımız bağırıp çağırıyor 11 yaşında kız evlendirilirmi diye adamın verdiği tek cevap peygamberimiz de yapmış doğru olmasa yaparmıydı oluyor(komutanımızdan yediği yumruk hala aramızda bir sır) şıhda bu yüzden onaylamış her halde bilmiyorum neyse sonuç olarak iki adamıda ilçelere hakim karşısına yolladık. özet olarak bu kimin suçu birisi bana söylesin lütfen.

Senin suçun!

(şaka şaka, neyse hafifletelim, sen de suçlusun!)

tarihinde aorskaya tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Biz işin her detayını çözemeye uğraştıkça yükleniyorlar valla,istiyorlar ki hemen kabullenip körü körüne Kur'an'da sübyancılık olduğunu savunalım :D

Körükörüne savunma tabi ama körükörüne konuşmada... Sen değilmisin "kuranda sübyancılık var biliyorum, ama şöyle koydummu oturtacak bir ayet arıyorum" diyen...

Boşuna bekleme böyle bir ayeti, çünkü yok, aksine sübyancılık olmadığını gösteren ayetler var.

Sonra, ortaya yanılıpta vurdummu oturtayım diye çıkıpta, vurulupta oturmakta olduğunu unutma...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Yav sen müslümanların değme aryantallere taş çıkarttığını daha öğrenemediysen ben ne deyim sana? Milim kıvırtma payı olmasın, nasıl beceriyorlarsa kıvırtıyorlar işte, çare var mı?

Hadi fosil diye allah kireçleri kemik şekline getirip toprağa gömdüyse de bakalım kullarım evrim mi diyecekler, yoksa kurandaki çamur hikayesine inanmaya devam mı edecekler, evrim diyenler cehenneme, çamur diyenler cennete gidecekse, ne biliyorsunuz bunun allahın imtihanı olmadığını diyen insanlardan sen ne bekliyorsun yahu?

Bunları çelik telle sar, milim kıpırdayamasınlar, yine kıvırtırlar. Kıpırdayamasalar, ima ile bile namaz kılar, allaha tapar bunlar! :D

Sen de az zennelik denemelerinde bulunmadın demirefe. Hatta zenneliğin nasıl olduğunu herkese göstermek için, buz pistine çıktın ama düşmekten onuda sergileyemedin. Ne yapsan etsen olmadı, hep ayakların kaydı değilmi? Ben de artık bunları bırakıp, ciddi işlerle karşımıza çıkarsın sanıyordum. Ama yine şaşırtmadın bizi, aynı şeylere devam ederek...

Fosille başlayan cümledeki yalanıda sadece senin gibi bir derleyebilir. Ne kadar sahte şeylerle birbirinize caka satıyorsunuz böyle yahu? Seni, neyle sararlarsa sarsınlar, hal değiştirerek yine kurtulacağını sanıyorsun değilmi?

Ama, şeref sözünü cevapla....

tarihinde aorskaya tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...