Jump to content

Bir Pedofili Ayeti Daha!


Recommended Posts

Kuranda namaz dahil hiç bir şey eksik değildir. Sen bulamamışsan yada bulma gereği duymamışsan bilmeden konuşma. Ayrıca, sadece kuran diyenler, hiç bir zaman peygamberi önemsemezlik ve gereksiz görmezler. İftira atma. Çünkü sadece kurancılar; peygambere iman edilmezse, iman edilmemiş olunacağını ve dinden çıkılacağını herkesten iyi bilirler.

Seni diğerlerinden ayrı tutuyorum Aoskaya. Sözüm başkalarına. Peygamberize askerlik arkadaşıymış gibi Muhammed diye hitap edenler var mesela. Kuran'da hangi vaktin kaç rekat olduğu yazıyor mu?

Sadece Kurancılar da kendi içinde ayrılıyor. Hepsi senin gibi değil. Geçenlerde ''Muhammed'in Kuran'ı bizden daha iyi anladığı ne malum'' diyen birisi çıktı. Sen onu uyarmıştın hatta.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 363
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Ayet şöyle;

Nisa:127=Kadınlar hakkında senden fetva istiyorlar. De ki: Onlar hakkında size fetvayı Allah veriyor. Kitapta, kendilerine (verilmesi) farz kılınanı vermediğiniz ve evlenmek istediğiniz yetim kızlara, zavallı çocuklara ve yetimlere âdil davranmanıza dair, size okunmakta olan âyetler de bunu açıklıyor. Ne hayır yaparsanız, şüphesiz Allah onu bilir.

Gördüğünüz gibi ''zavallı çocuklar'' da evlenmek istedikleri arasında sayılıyor.

Verilmesi farz kılınan şey meallerde miras olarak geçiyor fakat miras olamaz mehirdir.Çünkü miras kişi öldükten sonra eşine,çocuğuna kalır,buradakiler ise hem ölmemişler daha,dolayısıyla miras sözkonusu olamaz,ayrıca Müslümanlara helal kılınan kadınlar şunlardır;

Ahzab:50=Mehirlerini verdiğin eşlerini, Allahın sana ganimet olarak verdiği cariyeleri, seninle beraber hicret eden amcanın kızlarını, halalarının kızlarını, dayının kızlarını, teyzelerinin kızlarını ve Peygamber nikahlanmayı dilediği takdirde müminlerden ayrı, sırf sana mahsus olmak üzere kendisinin mehrini Peygambere hibe eden mümin kadını almanı helal kılmışızdır. Bir zorluğa uğramaman için; müminlerin eşleri ve cariyeleri hakkında onların üzerine neyi farz kılmış olduğumuzu bildirmiştik. Allah bağışlayandır, merhamet edendir.

Gördüğünüz gibi ayetlerde sayılanlar arasında kişinin evlenmediği takdirde mirasını hakedecek birileri yoktur.Miras akrabalara kalmaz,dolayısıyla burada bahsedilen hak mehirdir,o da ancak evlenilecek kadına verilir.

Sizlerin düşünceleri neler bu konuda?Açıkça çocuklarla evlenmenin meşru olduğu anlaşılmıyor mu bu ayetten?

Siz, kuranda çelişki yada cinsellik başta olmak üzere saçmalaık bulacağım derken iyice zavallı duruma düşüyorsunuz heberiniz yok.

Kuranda küçük kızlarla evlilik olmadığını nisa-6. ayeti ve Talak 4. ayeti ile örnekli olarak ispatlayacağımı (inşallah yarın) öncelikle belirteyim.

Şimdi iddilarınıza hazine sanarak sarıldığınız ayet bakın size yanlışınızı nasıl gösteriyor.

NİSA-127

Kadınlar hakkında senden fetva istiyorlar. De ki: “Onlar hakkında size fetvayı Allah veriyor.” Kitapta, kendilerine (verilmesi) farz kılınan (miras)ı vermediğiniz ve evlenmek istediğiniz yetim kızlara, (1) zavallı çocuklara (2) ve yetimlere (3) âdil davranmanıza (4) dair, size okunmakta olan âyetler de (5) bunu açıklıyor. Ne hayır yaparsanız, şüphesiz Allah onu bilir.

Bu ayette 3 ayrı kişi ele alınmakta ve onlara haksızlık yapılmamasının, adil davranılmasının gerekliliğinin kuran ayetleri ile anlatıldığı söylenir.

Şimdi ayeti en iyi şekilde anlamak için adım adım gidelim:

1- "...Kitapta, kendilerine (verilmesi) farz kılınan (miras)ı vermediğiniz ve evlenmek istediğiniz yetim kızlara,..." denilerek başlanmıştır.

Burada, kısa bir açıklama yapıp bu kısma döneyim.

Her yerde olduğu gibi islam olan bölgelerde de babasını kaybeden yetimler (erkek-kız) olmaktadır.

İşte islam olan yerlerde; bu yetimler, (varsa yakını olan) bir tecrübeli erkek tarafından gözetilir, korunup, eğitilip, büyütülürler. Evlenme çağına gelene kadarda olgunlaşıp olgunlaşmadıkları konusunda denenirler. (nisa-6) Bu işleri yükümlenen kimse yetimlerin velisi olur.

İslama göre; Veli olan varlıklı biri ise yetimleri, bunlara kalan mirasa dokunmadan kendi imkanlarından finanse ederek büyütmesi gerekir. Fakir ise yetimler için yaptıkları harcamaları yetimlerin mirasından karşılayarak aynısını yapması gerekir.

Olması gereken yukarıdaki durumlara bazen uymayanlar ve yetimlerin malları üstüne konmak isteyen uyanıklar çıkabilmektedir.

İşte bu kimseler, yetimlere mallarını doğrudan vermese hemen islami yönetim tepesine binerek çeşitli yaptırımlarla birlikte yetimlere mirasın transferini sağlayacaktır. Ancak, bu uyanıklar bu durumdan da kurtulma için yetimlere mirası vermemenin yolu, çözümü olarak onlarla evlenmeyi keşfederler.

İşte ayetin (1) ile işaretlediğim kısmındaki yazı bu duruma işaret etmektedir. Yani bu durumda olan birinci kişi tespit edilmektedir.

Uyanık veli, miras vermek istemediği ama açıktanda yapamadığı durum için yetim kızla, miras vermemek için evlenmek ister... Kısaca 1. kişi miras verilmeden (vermemek için) evlenilen yetim kızdır.

Burada, miras ve evlenme bu kişi ile sınırlı kalmakta, bitmektedir. Bundan sonraki kişilerin miras yada evlenmekle ilgileri yoktur. Onlar hepimizin tahmin edeceği normal durumda bulunan kimselerdir.

2- "..., zavallı çocuklara..."

Burada 2. kişi; (miras ve evlenmeyle ilgisi olmayan) fakir, düşkün, gariban vb. şekilde isimlendirebileceğimiz kız/erkek çocuklarıdır.

3- "...ve yetimlere..."

Burada 3. kişi ise (miras ve evlenmeyle ilgisi olmayan) yetim kalan kız/erkek çocuklardır.

Şimdi buraya kadar olan anlatımı toparlayacak olursak; ilkinde miras vermemek için evlenilmek istenen kız çocuğu, ikincisinde herhangi bir kız yada erkek gariban çocuk, üçüncüsünde ise herhangi bir kız yada erkek yetim vardır.

İŞTE KADINLAR HAKKINDA FETVA VERİLMESİ İSTENİNCE PEYGAMBER FETVA VERMİYOR VE FETVANIN (YUKARIDAKİ KİMSELER ÖRNEKLENDİRİLEREK) ALLAH TARAFINDAN AYETLERLE VERİLDİĞİ ANLATILIYOR.

BU ÖRNEKLERLEDE NEREDE VE NASIL AÇIKLADIĞINA DELİL GETİRİLİYOR.

Yani, kadınlar için fetva yerine ayetlerden anlatım gören insanların ikna olması için; "bakın, şu kimselere adil davranılması istenen ayetler vardı ya, işte o ayetlerde kadınlarla ilgili bilgiler yer alıyor deniliyor.

Başka fetva istemeyin, beklemeyin deniyor....

Sanırım anlaşılır olmuştur.

Not: Kadınlarla ilgili ayetlerde (nisa suresinin çoğu, ahzab 50, talak 4 vb.) ayetlerdir. Peygamber fetvası yerine kadınlarla ilgili hükümler ve kararlar için bu ayetlere bakılması gerekir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Zavallı çocuk'tan ne anlayabiliriz. Şimdi gelirler o zavallı çocuğu şekilden şekile sokarlar.

Allah akıl versin :lol:

Artık şu saçma sapan konuşma huyunuzu terkedin. Çok düşkün oluyorsunuz böyle yaparak. Sen, bunları bırakta yazı cevaplandı ona bak.

Varsa itirazın yazımdan alıntılayarak yap.

tarihinde aorskaya tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Halifeleri ispatlayamazsında, peygamberin küçük kızlarım aldığını rivayetlere sığınmadan bir ispatlasana yiğit. Kuranda varmı bu bilgi. Çünkü, islamdan konuşabilmen için kurandan konuşman gerek. Peygamber dışındaki şahıslar ise islama tabi olsalar bile islamın kendisi değildir. Bu nedenle, tabilerin yanlışını islama yükleyemezsin. Önce bunu bilmen gerekir. Buyur, kurandan göster bakalım iddianda doğruysan.

Ama, çok gerekli gördüğün rivayetleri can simidi olarak kullanamazsın.

Sen Muhammed'in Allah'ın elçisi olduğunu, Kuran'ın Allah'ın sözleri olduğunu rivayetlere sığınmadan ıspatlayabilir misin? Kuran dediğin kitap gökten mi düştü sanki? Kuran rivayetten başka ne ki? İslam'da rivayet olmayan ne var? Kuran'ın yazıldığı deri parçaları, taşlar, kemikler nerede?

Allah madem insanlığa bir mesaj vermek istiyor, neden aynı anda, tüm kavimlere kendi dillerinde ve kendi içlerinden çıkmış bir elçi göndermiyor?

İslam'da ne zaman ve hangi millet sadece Kuran'ı temel almış? 1400 yıldır senin rivayet diye güvenmediğin, dışladığın, uydurma dediğin hadislere ve sünnetlere göre yaşayan milyarlarca müslüman ne olacak? Sana göre mesela Muhammed Aişe ile 9 yaşında evlendiğine göre 9 yaşındaki kızlarla evlenmek caizdir diyen ve uygulayan müslümanlar müslüman değil mi? Sana göre bunların hepsi Kuran'a muhalefet etmiyorlar mı? Sana göre Kuran'a muhalefet eden bunca insan sonsuza kadar cehennemde yakılmalı mı?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Evlenmesinlerde zavallı yetim çocuklar sahipsiz mi kalsınlar ? :)

Ya da

O evlilik senin bildiğin evliliklerden değil , cinsellik yok o evliliklerde !!!! :)

Seç beğen

Bunlar olmayan bir yazı yazdım, utanacakmısın? Utansanda bize söyleyebilecekmisin?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Siz, kuranda çelişki yada cinsellik başta olmak üzere saçmalaık bulacağım derken iyice zavallı duruma düşüyorsunuz heberiniz yok.

Kuranda küçük kızlarla evlilik olmadığını nisa-6. ayeti ve Talak 4. ayeti ile örnekli olarak ispatlayacağımı (inşallah yarın) öncelikle belirteyim.

Şimdi iddilarınıza hazine sanarak sarıldığınız ayet bakın size yanlışınızı nasıl gösteriyor.

NİSA-127

Kadınlar hakkında senden fetva istiyorlar. De ki: “Onlar hakkında size fetvayı Allah veriyor.” Kitapta, kendilerine (verilmesi) farz kılınan (miras)ı vermediğiniz ve evlenmek istediğiniz yetim kızlara, (1) zavallı çocuklara (2) ve yetimlere (3) âdil davranmanıza (4) dair, size okunmakta olan âyetler de (5) bunu açıklıyor. Ne hayır yaparsanız, şüphesiz Allah onu bilir.

Bu ayette 3 ayrı kişi ele alınmakta ve onlara haksızlık yapılmamasının, adil davranılmasının gerekliliğinin kuran ayetleri ile anlatıldığı söylenir.

Şimdi ayeti en iyi şekilde anlamak için adım adım gidelim:

1- "...Kitapta, kendilerine (verilmesi) farz kılınan (miras)ı vermediğiniz ve evlenmek istediğiniz yetim kızlara,..." denilerek başlanmıştır.

Burada, kısa bir açıklama yapıp bu kısma döneyim.

Her yerde olduğu gibi islam olan bölgelerde de babasını kaybeden yetimler (erkek-kız) olmaktadır.

İşte islam olan yerlerde; bu yetimler, (varsa yakını olan) bir tecrübeli erkek tarafından gözetilir, korunup, eğitilip, büyütülürler. Evlenme çağına gelene kadarda olgunlaşıp olgunlaşmadıkları konusunda denenirler. (nisa-6) Bu işleri yükümlenen kimse yetimlerin velisi olur.

İslama göre; Veli olan varlıklı biri ise yetimleri, bunlara kalan mirasa dokunmadan kendi imkanlarından finanse ederek büyütmesi gerekir. Fakir ise yetimler için yaptıkları harcamaları yetimlerin mirasından karşılayarak aynısını yapması gerekir.

Olması gereken yukarıdaki durumlara bazen uymayanlar ve yetimlerin malları üstüne konmak isteyen uyanıklar çıkabilmektedir.

İşte bu kimseler, yetimlere mallarını doğrudan vermese hemen islami yönetim tepesine binerek çeşitli yaptırımlarla birlikte yetimlere mirasın transferini sağlayacaktır. Ancak, bu uyanıklar bu durumdan da kurtulma için yetimlere mirası vermemenin yolu, çözümü olarak onlarla evlenmeyi keşfederler.

İşte ayetin (1) ile işaretlediğim kısmındaki yazı bu duruma işaret etmektedir. Yani bu durumda olan birinci kişi tespit edilmektedir.

Uyanık veli, miras vermek istemediği ama açıktanda yapamadığı durum için yetim kızla, miras vermemek için evlenmek ister... Kısaca 1. kişi miras verilmeden (vermemek için) evlenilen yetim kızdır.

Burada, miras ve evlenme bu kişi ile sınırlı kalmakta, bitmektedir. Bundan sonraki kişilerin miras yada evlenmekle ilgileri yoktur. Onlar hepimizin tahmin edeceği normal durumda bulunan kimselerdir.

2- "..., zavallı çocuklara..."

Burada 2. kişi; (miras ve evlenmeyle ilgisi olmayan) fakir, düşkün, gariban vb. şekilde isimlendirebileceğimiz kız/erkek çocuklarıdır.

3- "...ve yetimlere..."

Burada 3. kişi ise (miras ve evlenmeyle ilgisi olmayan) yetim kalan kız/erkek çocuklardır.

Şimdi buraya kadar olan anlatımı toparlayacak olursak; ilkinde miras vermemek için evlenilmek istenen kız çocuğu, ikincisinde herhangi bir kız yada erkek gariban çocuk, üçüncüsünde ise herhangi bir kız yada erkek yetim vardır.

İŞTE KADINLAR HAKKINDA FETVA VERİLMESİ İSTENİNCE PEYGAMBER FETVA VERMİYOR VE FETVANIN (YUKARIDAKİ KİMSELER ÖRNEKLENDİRİLEREK) ALLAH TARAFINDAN AYETLERLE VERİLDİĞİ ANLATILIYOR.

BU ÖRNEKLERLEDE NEREDE VE NASIL AÇIKLADIĞINA DELİL GETİRİLİYOR.

Yani, kadınlar için fetva yerine ayetlerden anlatım gören insanların ikna olması için; "bakın, şu kimselere adil davranılması istenen ayetler vardı ya, işte o ayetlerde kadınlarla ilgili bilgiler yer alıyor deniliyor.

Başka fetva istemeyin, beklemeyin deniyor....

Sanırım anlaşılır olmuştur.

Not: Kadınlarla ilgili ayetlerde (nisa suresinin çoğu, ahzab 50, talak 4 vb.) ayetlerdir. Peygamber fetvası yerine kadınlarla ilgili hükümler ve kararlar için bu ayetlere bakılması gerekir.

Aydınlatıcı olmuş tşkr ederim...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Zavallı çocuklara iyi davranın demiyor kitapta yazan hükmü uygulayın bunlarda diyor :) Peki zavallı çocuklara neden mehir verilir?

Sen yaz bakalım karanlık prens, bol keseden at bakalım.

Zavallı çocuklara mehir verilmediğini onlara adil davranılması gerektiğini, ama bu ayette bunların anlatılmadığını sadece örneklendirildiğini görünce ne yapacaksın bakalım.

Bu ayette, zavallı çocuklara, yetimlere ve hakkı yenmek için evlenilmek istenen yetim kız çocuklarına başka ayetlerde belirtilen adil davranmalara atıf yapılması vardır.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ayrı yazıldıklarına göre "yetim kızlar" diye bahsedilenlerin çocuk olmadığı yetişkin kadın olduğu anlamı çıkıyor. Sadece çocuklar mı yetim/öksüz kalır?

Ayrı yazılınca neden öyle anlam çıksınki? Yetişkin kadın, başkalarına muhtaç olmadan ayakta durabilir değilmi?

Bu yetim/öksüz deyimi ayakları üstünde duramayacak küçükler için kullanılır.

Şimdi ayakları üstünde deik diye sakın engellilerden bahsetmeye kalkma!

tarihinde aorskaya tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Yahu insan bi ayeti okur,orada ''çocuklar'' ifadesi de var.Böyle yapıp da başlığı bulandırma,düşüncelerini bir mesajda yaz ki uğraşmayalım iki saat,İbrahim'e müjdelenen çocuk çelişkisinde olduğu gibi.

Konu dışında ama sen değindiğin için soruyorum.

İbrahim peygambere müjdelenen çocuktada yine bu ayette olduğu usuldemi çelişki buldun? Eğer öyleyse sakın dillendirme mahcup olursun diyeyim. Önerimi yabana atma!

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...