Jump to content

Kuranda Yıldız ve Gezegenler


Recommended Posts

mealler işine geldiği gibi çeviriyor kuran'da ki YILDIZ ve GEZEGENLERİ

rahman suresi 6. ayette YILDIZ (NCM) ot'dur

http://www.kuranmeali.org/55/rahman_suresi/6.ayet/kurani_kerim_mealleri.aspx

NCM "necm" her yerde yıldız dı

ot oldu

sonra bi de KVKB var

bu KVKB "kevakib" de yıldız oldu

:D

NCM 6:97, 7:54, 16:12, 16:16, 22:18, 37:88, 52:49, 53:1, 55:6, 56:75, 77:8, 81:2, 86:3

KVKB: 6:76, 12:4, 24:35, 37:6, 82:2

http://www.kuranmeali.org/37/saffat_suresi/6.ayet/kurani_kerim_mealleri.aspx

Buradan şu anlaşılıyor: Kurandan ne yıldız, ne ot, ne hıyar, ne de cacık olur :D

Allah kuranı araplara indirerek büyük bir hata yapmış bence. Hele ki harekenin kullanılmadığı zamanda...

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 111
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

mealler işine geldiği gibi çeviriyor kuran'da ki YILDIZ ve GEZEGENLERİ

rahman suresi 6. ayette YILDIZ (NCM) ot'dur

http://www.kuranmeali.org/55/rahman_suresi/6.ayet/kurani_kerim_mealleri.aspx

NCM "necm" her yerde yıldız dı

ot oldu

sonra bi de KVKB var

bu KVKB "kevakib" de yıldız oldu

:D

NCM 6:97, 7:54, 16:12, 16:16, 22:18, 37:88, 52:49, 53:1, 55:6, 56:75, 77:8, 81:2, 86:3

KVKB: 6:76, 12:4, 24:35, 37:6, 82:2

http://www.kuranmeali.org/37/saffat_suresi/6.ayet/kurani_kerim_mealleri.aspx

google çeviride necm yıldız olarak çıkıyor.kevakıb gezegen olarak çıkıyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş

24:35 Allah, göklerin ve yerin nuru'dur. O'nun nuru, içinde misbah bulunan kandil gibidir. Misbah, sırça içindedir. Sırça , inci gibi yıldız gibidir. Doğuda ve batıda bulunmayan mübarek bir ağacın yağından yakılır. Onun yağı, ona ateş değmese de kendi kendine ışık verir. Nur üzerine nurdur. Allah dilediğini nuruna hidayet eder . Ve Allah, insanlara örnekler verir. Ve Allah, herşeyi en iyi bilendir.

nur,ışık,aydınlatıcı

misbah,

ışık

sırça,

cam,fanus,ışık geçirgen kaplayıcı malzeme

kandil,

İçinde sıvı bir yağ ve fitil bulunan kaptan oluşmuş aydınlatma aracı

inci=yıldız

yakıt,olmayan bir ağacın yağı

ateş değmeden yanar,yanmadan ışık verir

aydınlatıcı içinde aydınlatıcı,ışık içinde ışıktır.

bu ayette yıldız inciye benzetilmektedir.ici şekil olarak yovarlak,renk olarak saydamsı ışıklıdır.

incinin yapısını bir inceleylim;

inciler, küçük, yuvarlak, yüksek değerli, sert, sedef rengindedirler. Hayvanın vücuduna bir kum tanesi, bir parazit veya yapay olarak bir sedef parçası girince etrafında bunu kaplayan sedefimsi bir madde oluşur. Böylece tabaka üst üste gelerek küresel inci meydana gelir.

İnci, sedef yapısında olup %92 kalsiyum karbonat içerir

Yuh artık! :D Siz ne problemlisiniz arkadaş :D

Sırça , inci gibi yıldız gibidir.

kandil.jpg

İçinde ateş yanan saydam madde yıldıza benzetilmiştir,yıldızlarla ne alakası var?Yıldız da ışık saçıyor,içinde ateş yanan saydam madde de?Nur yüzlü dede deyince Ay'ı mı anlıyorsun sen? :D

Onun yağı, ona ateş değmese de kendi kendine ışık verir.

Niye yanlış meali alıyorsun?Doğrusu şu;

bu ağacın yağı, ateş dokunmasa bile neredeyse aydınlatacak (kadar berrak)tır.

Ayette ''neredeyse'' kelimesi var.Yani ateş dokunmayınca ışık vermiyor,neredeyse verecek diyor.Bu da parantez içindeki berraklığı anlatmak için kullanılmış.Misal;

''Öyle bir koşuyor ki neredeyse uçacak''

Cümlesinde koşan uçmaz,uçamaz sadece koşanın ne kadar hızlı koştuğu abartılarak anlatılmıştır.Adamın bunu söylediği kişi koşanı görmemiştir ama koşanın uçabileceğini de düşünmez,çok hızlı koştuğunu anlar.

Ama sizin gibi fındık beyinlililer neler neler anlıyor :D

tarihinde Dark Prince tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Yuh artık! :D Siz ne problemlisiniz arkadaş :D

kandil.jpg

İçinde ateş yanan saydam madde yıldıza benzetilmiştir,yıldızlarla ne alakası var?Yıldız da ışık saçıyor,içinde ateş yanan saydam madde de?Nur yüzlü dede deyince Ay'ı mı anlıyorsun sen? :D

Niye yanlış meali alıyorsun?Doğrusu şu;

Ayette ''neredeyse'' kelimesi var.Yani ateş dokunmayınca ışık vermiyor,neredeyse verecek diyor.Bu da parantez içindeki berraklığı anlatmak için kullanılmış.Misal;

''Öyle bir koşuyor ki neredeyse uçacak''

Cümlesinde koşan uçmaz,uçamaz sadece koşanın ne kadar hızlı koştuğu abartılarak anlatılmıştır.Adamın bunu söylediği kişi koşanı görmemiştir ama koşanın uçabileceğini de düşünmez,çok hızlı koştuğunu anlar.

Ama sizin gibi fındık beyinlililer neler neler anlıyor :D

güzel yakalamışsın,yıldız olayını,bu mesajınla ilgileneceğim,dinlendikten sonra.

Link to post
Sitelerde Paylaş

İçinde ateş yanan saydam madde yıldıza benzetilmiştir,yıldızlarla ne alakası var?Yıldız da ışık saçıyor,içinde ateş yanan saydam madde de?Nur yüzlü dede deyince Ay'ı mı anlıyorsun sen? :D

bu konuyu açmamın nedeni katılımlarınızı beklemek için ama bilimsel veriler sun.ben kelimelerin tahlilini yapıyorum.hatalı bulduğun yerleri karşı tezinle doğrula.

şimdi hem yıldıza benzetilmiştir diyorsun,hemde yıldızlarla ne alakası var diyorsun.benzetmeden dolayı alakalı zaten.ayetteki keklimeleri tahlil ediyorum.ayette bu kelimeler geçiyormu geçmiyormu,

Niye yanlış meali alıyorsun?Doğrusu şu;

Ayette ''neredeyse'' kelimesi var.Yani ateş dokunmayınca ışık vermiyor,neredeyse verecek diyor.Bu da parantez içindeki berraklığı anlatmak için kullanılmış.Misal;

doğru meal dediğin nedir,kimin meali doğrudur.bence tek doğru orjinal metindir.fakat eleştirini dikkata alıyorum. arapça çeviride ilgili kelime böyle çıkıyor
Yaklaşık olarak, hemen hemen, neredeyse, az kalsın, az daha, adeta,
aytteki değmeden kelimesini silip diğer anlamlarını ekliyorum,

24:35 Allah, göklerin ve yerin nuru'dur. O'nun nuru, içinde misbah bulunan kandil gibidir. Misbah, sırça içindedir. Sırça , inci gibi yıldız gibidir. Doğuda ve batıda bulunmayan mübarek bir ağacın yağından yakılır. Onun yağı, ona ateş (Yaklaşık olarak, hemen hemen, neredeyse, az kalsın, az daha, adeta) de kendi kendine ışık verir. Nur üzerine nurdur. Allah dilediğini nuruna hidayet eder . Ve Allah, insanlara örnekler verir. Ve Allah, herşeyi en iyi bilendir.

Ama sizin gibi fındık beyinlililer neler neler anlıyor :D

eleştirilerini hakaret etmeden yaparsan,muhatabımın eleştirisini dikkate almak konusunda tereddüt etmem.
Link to post
Sitelerde Paylaş

Hinduların şu ayetini de düşün dostum;

Heryerde güneşler vardır,gece gökyüzü onlarla doludur.

şimdi bütün inaçların kaynağının islam olduğu konusuna girmeyelim çıkamayız,hinduizmin bir verisi kabul ediyorum bu ayeti,fakat kurandaki ayette bir anlatım bir işleyiş var.bunu irdeliyor ve karşılaştırıyorum.

Link to post
Sitelerde Paylaş

burada ayetteki anlatımlarla yıldızın yapısını karşılaştıracağım;

24:35 Allah, göklerin ve yerin nuru(aydınlatıcısı,ışığı)'dur. O'nun nuru,

ayetin çıplak anlamı ile bakarsak,allah yerin ve göklerin aydınlatıcısı ve ışık saçanı olarak kendini betimliyor.fakat başka ayetlerden allahın nur olmadığı hiçbirşeye benzemediğini biliyoruz. bunu yıldız olarak düşünürsek,ve yıldız%2

tarihinde dindarsurpriz tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

eleştirilerini hakaret etmeden yaparsan,muhatabımın eleştirisini dikkate almak konusunda tereddüt etmem.

Böyle saçma bir yorum yapabilmek için Harun gibi deli olmak lazım :D Ayet benzetmelerle birşey anlatmaya çalışıyor,bilinen kelimeleri vb. kullanıyor,bunun neresinde yıldız var neresinde ampül var?

Allah, göklerin ve yerin nurudur. O’nun nurunun temsili şudur: Duvarda bir hücre; içinde bir kandil, kandil de bir cam fânûs içinde. Fânûs sanki inci gibi parlayan bir yıldız. Mübarek bir ağaçtan, ne doğuya, ne de batıya ait olan zeytin ağacından tutuşturulur. Bu ağacın yağı, ateş dokunmasa bile neredeyse aydınlatacak (kadar berrak)tır. Nur üstüne nur. Allah, dilediği kimseyi nuruna iletir. Allah, insanlar için misaller verir. Allah, her şeyi hakkıyla bilendir.

Zeytin ağacından tutuşturulan bir kandil,sanki bir yıldızmış.Kur'an'da güneşe de kandil denilir,o halde bizler de bunun mecazlığını bir yana atıp bilimsel çelişki diyelim olur mu?Üstelik burada mecaz olsa bile yıldızlara yorabileceğimiz hiçbişey söylenmiyor.Sanki yıldız gibi parlayan birşeyden söz ediyor,benzetme sanatı yapıyor anlayacağın.

Ne kadar kıvırırsan kıvır,o da Araplarda bir deyimdir,aydınlatıyor demiyor neredeyse aydınlatacak diyor,yukarıda açıklamasını yaptık,berraklığı ifade eden bir deyim,türkçede de var aynı benzetme şeyleri,yukarıda örnek verdim,ötesi yok.

şimdi bütün inaçların kaynağının islam olduğu konusuna girmeyelim çıkamayız,hinduizmin bir verisi kabul ediyorum bu ayeti,fakat kurandaki ayette bir anlatım bir işleyiş var.bunu irdeliyor ve karşılaştırıyorum.

O zaman Hindu mucizeleri Kur'an'ınkilerden nasıl üstün oluyor?O halde Kur'an değişmiş,Hinduların ki doğru olmasın?

burada ayetteki anlatımlarla yıldızın yapısını karşılaştıracağım;

24:35 Allah, göklerin ve yerin nuru(aydınlatıcısı,ışığı)'dur. O'nun nuru,

ayetin çıplak anlamı ile bakarsak,allah yerin ve göklerin aydınlatıcısı ve ışık saçanı olarak kendini betimliyor.fakat başka ayetlerden allahın nur olmadığı hiçbirşeye benzemediğini biliyoruz. bunu yıldız olarak düşünürsek,ve yıldız%2

Sende bu mantık olduğu sürece sana cevap vermemiz boş :D

tarihinde Dark Prince tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

burada ayetteki anlatımlarla yıldızın yapısını karşılaştıracağım;

24:35 Allah, göklerin ve yerin nuru(aydınlatıcısı,ışığı)'dur. O'nun nuru,

ayetin çıplak anlamı ile bakarsak,allah yerin ve göklerin aydınlatıcısı ve ışık saçanı olarak kendini betimliyor.fakat başka ayetlerden allahın nur olmadığı hiçbirşeye benzemediğini biliyoruz. bunu yıldız olarak düşünürsek,ve yıldız%2

bu mesajın devamı silinmiş,bir sayfa dolusu şey vardı yahu.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Böyle saçma bir yorum yapabilmek için Harun gibi deli olmak lazım :D Ayet benzetmelerle birşey anlatmaya çalışıyor,bilinen kelimeleri vb. kullanıyor,bunun neresinde yıldız var neresinde ampül var?

iyide benim ampulden bahsettiğim mesajım yok ortada silinmiş.  daha öncede söyledim sana,anlam ilişkisine göre değil ayette geçen kelimelere göre inceleme yaptım.zaten ayet allahın nurunu anlatıyor gibi gözüküyor.ama benzetmeler var.tabi bu size bir şey ifade etmez.ama şu gerçek,kuran allahın sözüyse kullanılan kelimelerde tesadüfi değildir.tabi türlçeleştirmede anlam kaymaları yok değil.

Zeytin ağacından tutuşturulan bir kandil,sanki bir yıldızmış.Kur'an'da güneşe de kandil denilir,o halde bizler de bunun mecazlığını bir yana atıp bilimsel çelişki diyelim olur mu?Üstelik burada mecaz olsa bile yıldızlara yorabileceğimiz hiçbişey söylenmiyor.Sanki yıldız gibi parlayan birşeyden söz ediyor,benzetme sanatı yapıyor anlayacağın.

tekrar söylüyorum,bu kitap evranin yaratıcısının sözleri ise,benzetmede yapsa,alakasız iki kelimeyi yanyanada kullansa bir hikmeti vardır.bunu anlayabileceğini sanmıyorum.

Ne kadar kıvırırsan kıvır,o da Araplarda bir deyimdir,aydınlatıyor demiyor neredeyse aydınlatacak diyor,yukarıda açıklamasını yaptık,berraklığı ifade eden bir deyim,türkçede de var aynı benzetme şeyleri,yukarıda örnek verdim,ötesi yok.

O zaman Hindu mucizeleri Kur'an'ınkilerden nasıl üstün oluyor?O halde Kur'an değişmiş,Hinduların ki doğru olmasın?

o senin fikrin bu konuya girmeyeceğim.

Sende bu mantık olduğu sürece sana cevap vermemiz boş :D

canın isterse.ben araştırmalara devam edeceğim.ama son yazdığım mesaj yok.ben düzenleme yapmıştım ama tekrar yayınlamıştım.uyuzlandım şimdi.onca emek boşa gitti.tekrar yapmak zorundayım.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Eynessera Minessüreyye diye geçer kitaplarda...Yani yeryüzündeki atom nerede, gök yüzündeki yıldız nerde arada aşılmayacak mesafeler var...Bu konunun sonu ateizme çıkacak gibi gözüküyor....

Yine başka bir eserde dünyanın bütün bilgileri bir insana gelse, içinde o bilgileri aydınlatacak ışık yoksa abesiyet-i mutlaka suretine döner, demektedir....

İşte bunu aynası bu kadar sanatları (yıldızları) görüp, sahibine inanmamak, aklın anahtar gibi yalama olduğunun daha işe yaramadığının bir delili olmaz ise ne olur....Halbuki sanatlı bir eser sanatkarsız olmaz...herkesin malumudur...

Link to post
Sitelerde Paylaş

24:35 Allah, göklerin ve yerin nuru'dur. O'nun nuru, içinde misbah bulunan kandil gibidir. Misbah, sırça içindedir. Sırça , inci gibi yıldız gibidir. Doğuda ve batıda bulunmayan mübarek bir ağacın yağından yakılır. Onun yağı, ona ateş değmese de kendi kendine ışık verir. Nur üzerine nurdur. Allah dilediğini nuruna hidayet eder . Ve Allah, insanlara örnekler verir. Ve Allah, herşeyi en iyi bilendir.

bu konuda en popüler ayet budur sanırm.ayetin mealinde parantez içinde verilen açıklayıcı kelimeleri çıkarttım.bir iki bilmediğimiz kelime var ayette.bende ne olduklarını bilmiyorum.ama ayetten anlaşılan oki,yıldız;içinde tuhaf bir ağacın yağı bulunan kandildir.kuran bilimden haberi olmadığı için yıldızları kandil sanmıştır,acaba bu doğrumu,yıldızlar kandilmidir.

Diyanet çevirisi:

24:35. Allah, göklerin ve yerin nûrudur. O'nun nûrunun temsili, içinde lamba bulunan bir kandillik gibidir. O lamba kristal bir fanus içindedir; o fanus da sanki inciye benzer bir yıldız gibidir ki, doğuya da, batıya da nisbet edilemeyen mübarek bir ağaçtan, yani zeytinden (çıkan yağdan) tutuşturulur. Onun yağı, neredeyse, kendisine ateş değmese dahi ışık verir. (Bu,) nûr üstüne nûrdur. Allah dilediği kimseyi nûruna eriştirir. Allah insanlara (işte böyle) temsiller getirir. Allah her şeyi bilir.

Bu tarif şeffaf olmayan elektrik ampülü tarifine çok benziyor. İnciye (beyaz) benzeyen kristal fanus, kendisine ateş değmeden de ışık veren ve fanusun içinde bulunan bir lamba. AKP'nin sembolü şimdi daha mantıklı hale gelmiş oldu.

Ayrıca:

Mülk 5. Andolsun ki biz, (dünyaya) en yakın olan göğü kandillerle donattık. Bunları şeytanlara atış taneleri yaptık ve onlara alevli ateş azabını hazırladık.

Nuh 16. Onların içinde ayı bir nûr kılmış, güneşi de bir çerağ (kandil) yapmıştır.

Nebe 12. Üstünüzde yedi kat sağlam göğü bina ettik. 13. (Orada) alev alev yanan bir kandil yarattık.

Kuran'da yıldızlar kandil, ay nurdur (ışık?). Bu yıldızlar şeytanlara atış taneleridir.

Ayın nur değil, taş olduğunu, yıldızlarında şeytanlara atış taneleri olmadığını biliyoruz. Bu ayetler yüzyıllarca insanları yanıltmıştır. Allah insnlara tuzak kurmuş olabilir, ne de olsa O tuzak kuranların en hayırlısıdır.

Link to post
Sitelerde Paylaş

[ name=gokmavi' timestamp='1334339366' post='842440]

Diyanet çevirisi:

24:35. Allah, göklerin ve yerin nûrudur. O'nun nûrunun temsili, içinde lamba bulunan bir kandillik gibidir. O lamba kristal bir fanus içindedir; o fanus da sanki inciye benzer bir yıldız gibidir ki, doğuya da, batıya da nisbet edilemeyen mübarek bir ağaçtan, yani zeytinden (çıkan yağdan) tutuşturulur. Onun yağı, neredeyse, kendisine ateş değmese dahi ışık verir. (Bu,) nûr üstüne nûrdur. Allah dilediği kimseyi nûruna eriştirir. Allah insanlara (işte böyle) temsiller getirir. Allah her şeyi bilir.

Bu tarif şeffaf olmayan elektrik ampülü tarifine çok benziyor. İnciye (beyaz) benzeyen kristal fanus, kendisine ateş değmeden de ışık veren ve fanusun içinde bulunan bir lamba. AKP'nin sembolü şimdi daha mantıklı hale gelmiş oldu.

sen dalganı geç bir yandan ama al sana ampulün kuranda tarifi. 

Ayrıca:

Mülk 5. Andolsun ki biz, (dünyaya) en yakın olan göğü kandillerle donattık. Bunları şeytanlara atış taneleri yaptık ve onlara alevli ateş azabını hazırladık.

şimdi bakalım yakın gök kandillerle donatılmış.neresi bu yakın gök,dünya atmosferimi,uzaymı.kandillerle donattık dediğine göre yıldızlar kasdediliyor.yıldızlar yakın gökte.yakın gök samanyolu galaksismidir.yoksa yakın gök sadece yıldızların bulunduğu uzaymıdır.bu açıdan bakarsak kurana göre uzak gök var ve arada yıldızlar yok diye düşünebiliriz.

yıldızın her birini kandil olarak ele aldığına göre kandile bir bakalım.
kandil;
İçinde sıvı bir yağ ve fitil bulunan kaptan oluşmuş aydınlatma aracı.
yıldız kandile benzetildiğine göre kurana göre yıldız içinde yağ bulunan fitili olan dışında bir kabı olan aydınlatma aracı.kandiller iki çeşittir.bir çeşidi,kabininin içinde yanan ateşle ışık verir,diğeri kabinini dışından yağa uzanan fitil sayesinde yanan ateşten elde edilen ışıktır.

fakat kurandaki kandilin ne olduğunuda incelemek gerekir,

24 35[b][b]Allah, göklerin ve yerin nûrudur. O'nun nûrunun temsili,[/b]içinde lamba bulunan bir kandillik gibidir. O lamba kristal bir fanus içindedir; o fanus da sanki inciye benzer bir yıldız gibidir ki[/b]

bu ayette göre allahın nuru,kandil gibidir.bu durumda allahın nuru,klasik kandil tarifine bakarsak,içinde yağ ve fitil bulunan,ateş yanan ve kabı olan birşeydir.böyle bir şey olamayacağına göre,demekki kuranın bir kandil tarifi var.nedir bu kandil tarifi;

24 35 [b]içinde lamba bulunan bir kandillik gibidir[/b].
kandilin içinde bir lamba var.nasıldır bu lamba; 
[b]O lamba kristal bir fanus içindedir[/b];
[b]o fanus da sanki inciye benzer bir yıldız gibidir[/b]
kristal,cam veya saydamsı,geçirgen bir madde içinde olan lamba,inci ve yıldıza benzetilmektedir.nedir bu inci ve yıldız,
[b]incinin yapısı ve oluşumu[/b];midyenin içine giren kum tanesinin zamanla katmanlar halinde sedefimsi bir maddeyle sarılarak oluşan küre biçimli ışıltılı oluşum.
[b]yıldızın yapısı ve oluşumu[/b]atomlardan oluşan uzay bulutunun,birkaç atomun birleşmesiyle oluşan çekim kuvvetine kapılıp,yoğunlaşarak,ve kütleler halinde katmanlaşarak küre haline gelen,ışık saçan uzay cismi.

işte bu lamba yıldız ve inci ile benzer özellikler taşımaktadır.aynı zamanda kuranın kandil tarifiyle,yıdız ve inci benzerlik taşımaktadır yine ayete göre.

[b]ki, doğuya da, batıya da nisbet edilemeyen mübarek bir ağaçtan, yani zeytinden (çıkan yağdan) tutuşturulur[/b]. bu lamba ve kandilin yakıtı doğuda ve batıda olmayan bir zeytin ağacının yağıdır.doğuda ve batıda olmayan bu ağaç kuzey ve güneydedir denilebilirmi.yoksa aslında olmayan bir ağacın yağımı demek istenmiş.demekki bu yağ ağaçtan değil,başka birşeyden üretilen birşey.
[b]
Onun yağı, neredeyse, kendisine ateş değmese dahi ışık verir[/b].bu yağa benzetilen yakıt neredeyse ateş değmeden ışık verir.yani yanmaz ama ışık verir diye anlamak yanlışmıdır.
[b](Bu,) nûr üstüne nûrdur[/b]
tüm bu oluşum,ışık üstüne ışıktır demek yanlışmı olur.

Nuh 16. Onların içinde ayı bir nûr kılmış, güneşi de bir çerağ (kandil) yapmıştır.

buradaki kandili yukarıdaki incelenen kandil gibi düşünmek yanlışmı olur.ayrıca kandil kendi ışık yayabilen bir obje olduğu halde güneşle ilişkilendirilmiş,ay ise kandil değilde sadece nur olarak betimlenmiş bunun nedeni nedir.nur ne demektir.

Nebe 12. Üstünüzde yedi kat sağlam göğü bina ettik. 13. (Orada) alev alev yanan bir kandil yarattık.

bu ayette yukarıdaki kandil tarifine alev alev yanan ifadesi eklenmiştir.oysa kandil neredeyse ateş değmeden yanan bir yakıt kullanıyordu.alev alev yanmak tabiri sadece ateş içinmi kullanılır,

Kuran'da yıldızlar kandil, ay nurdur (ışık?). Bu yıldızlar şeytanlara atış taneleridir.

ay taş olsabile sonuç itibariyle bir ışık saçar.fakat ışığı kendi üretmez.şeytan ve yıldız ilişkisi çok ilginçtir ve kesinlikle yakın markaja alınması gereken bir konu.

Ayın nur değil, taş olduğunu, yıldızlarında şeytanlara atış taneleri olmadığını biliyoruz. Bu ayetler yüzyıllarca insanları yanıltmıştır. Allah insnlara tuzak kurmuş olabilir, ne de olsa O tuzak kuranların en hayırlısıdır.

allah ayetleri hakkında düşünülmesini istemiştir.düşünmezsen,kafanda yıldızı şeytana atılan taş olarak tasavvur edersin.işte bööle.

tarihinde dindarsurpriz tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Diyanet çevirisi:

24:35. Allah, göklerin ve yerin nûrudur. O'nun nûrunun temsili, içinde lamba bulunan bir kandillik gibidir. O lamba kristal bir fanus içindedir; o fanus da sanki inciye benzer bir yıldız gibidir ki, doğuya da, batıya da nisbet edilemeyen mübarek bir ağaçtan, yani zeytinden (çıkan yağdan) tutuşturulur. Onun yağı, neredeyse, kendisine ateş değmese dahi ışık verir. (Bu,) nûr üstüne nûrdur. Allah dilediği kimseyi nûruna eriştirir. Allah insanlara (işte böyle) temsiller getirir. Allah her şeyi bilir.

Bu tarif şeffaf olmayan elektrik ampülü tarifine çok benziyor. İnciye (beyaz) benzeyen kristal fanus, kendisine ateş değmeden de ışık veren ve fanusun içinde bulunan bir lamba. AKP'nin sembolü şimdi daha mantıklı hale gelmiş oldu.

Ayrıca:

Mülk 5. Andolsun ki biz, (dünyaya) en yakın olan göğü kandillerle donattık. Bunları şeytanlara atış taneleri yaptık ve onlara alevli ateş azabını hazırladık.

Nuh 16. Onların içinde ayı bir nûr kılmış, güneşi de bir çerağ (kandil) yapmıştır.

Nebe 12. Üstünüzde yedi kat sağlam göğü bina ettik. 13. (Orada) alev alev yanan bir kandil yarattık.

Kuran'da yıldızlar kandil, ay nurdur (ışık?). Bu yıldızlar şeytanlara atış taneleridir.

Ayın nur değil, taş olduğunu, yıldızlarında şeytanlara atış taneleri olmadığını biliyoruz. Bu ayetler yüzyıllarca insanları yanıltmıştır. Allah insnlara tuzak kurmuş olabilir, ne de olsa O tuzak kuranların en hayırlısıdır.

yukarıda çok karışık durduğu için tekrar yayınlıyorum aynı mesajdır.

]şimdi bakalım yakın gök kandillerle donatılmış.neresi bu yakın gök,dünya atmosferimi,uzaymı.kandillerle donattık dediğine göre yıldızlar kasdediliyor.yıldızlar yakın gökte.yakın gök samanyolu galaksismidir.yoksa yakın gök sadece yıldızların bulunduğu uzaymıdır.bu açıdan bakarsak kurana göre uzak gök var ve orada yıldızlar yok diye düşünebiliriz.

yıldızın her birini kandil olarak ele aldığına göre kandile bir bakalım.

kandil;

İçinde sıvı bir yağ ve fitil bulunan kaptan oluşmuş aydınlatma aracı.

yıldız kandile benzetildiğine göre kurana göre yıldız içinde yağ bulunan fitili olan dışında bir kabı olan aydınlatma aracı.kandiller iki çeşittir.bir çeşidi,kabininin içinde yanan ateşle ışık verir,diğeri kabinini dışından yağa uzanan fitil sayesinde yanan ateşten elde edilen ışıktır.

fakat kurandaki kandilin ne olduğunuda incelemek gerekir,

24 35Allah, göklerin ve yerin nûrudur. O'nun nûrunun temsili,içinde lamba bulunan bir kandillik gibidir. O lamba kristal bir fanus içindedir; o fanus da sanki inciye benzer bir yıldız gibidir ki

bu ayette göre allahın nuru,kandil gibidir.bu durumda allahın nuru,klasik kandil tarifine bakarsak,içinde yağ ve fitil bulunan,ateş yanan ve kabı olan birşeydir.böyle bir şey olamayacağına göre,demekki kuranın bir kandil tarifi var.nedir bu kandil tarifi;

24 35 içinde lamba bulunan bir kandillik gibidir.

kandilin içinde bir lamba var.nasıldır bu lamba;

O lamba kristal bir fanus içindedir;

o fanus da sanki inciye benzer bir yıldız gibidir

kristal,cam veya saydamsı,geçirgen bir madde içinde olan lamba,inci ve yıldıza benzetilmektedir.nedir bu inci ve yıldız,

incinin yapısı ve oluşumu;midyenin içine giren kum tanesinin zamanla katmanlar halinde sedefimsi bir maddeyle sarılarak oluşan küre biçimli ışıltılı oluşum.

yıldızın yapısı ve oluşumuatomlardan oluşan uzay bulutunun,birkaç atomun birleşmesiyle oluşan çekim kuvvetine kapılıp,yoğunlaşarak,ve kütleler halinde katmanlaşarak küre haline gelen,ışık saçan uzay cismi.

işte bu lamba yıldız ve inci ile benzer özellikler taşımaktadır.aynı zamanda kuranın kandil tarifiyle,yıdız ve inci benzerlik taşımaktadır yine ayete göre.

ki, doğuya da, batıya da nisbet edilemeyen mübarek bir ağaçtan, yani zeytinden (çıkan yağdan) tutuşturulur. bu lamba ve kandilin yakıtı doğuda ve batıda olmayan bir zeytin ağacının yağıdır.doğuda ve batıda olmayan bu ağaç kuzey ve güneydedir denilebilirmi.yoksa aslında olmayan bir ağacın yağımı demek istenmiş.demekki bu yağ ağaçtan değil,başka birşeyden üretilen birşey.

Onun yağı, neredeyse, kendisine ateş değmese dahi ışık verir.bu yağa benzetilen yakıt neredeyse ateş değmeden ışık verir.yani yanmaz ama ışık verir diye anlamak yanlışmıdır.

(Bu,) nûr üstüne nûrdur

tüm bu oluşum,ışık üstüne ışıktır demek yanlışmı olur.

]buradaki kandili yukarıdaki incelenen kandil gibi düşünmek yanlışmı olur.ayrıca kandil kendi ışık yayabilen bir obje olduğu halde güneşle ilişkilendirilmiş,ay ise kandil değilde sadece nur olarak betimlenmiş bunun nedeni nedir.nur ne demektir.

bu ayette yukarıdaki kandil tarifine alev alev yanan ifadesi eklenmiştir.oysa kandil neredeyse ateş değmeden yanan bir yakıt kullanıyordu.alev alev yanmak tabiri sadece ateş içinmi kullanılır,

ay taş olsabile sonuç itibariyle bir ışık saçar.fakat ışığı kendi üretmez.şeytan ve yıldız ilişkisi çok ilginçtir ve kesinlikle yakın markaja alınması gereken bir konu.

allah ayetleri hakkında düşünülmesini istemiştir.düşünmezsen,kafanda yıldızı şeytana atılan taş olarak tasavvur edersin.işte bööle.

tarihinde dindarsurpriz tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Bedevi araplar kıt akıllarıyla ve kulaktan dolma bilgileriyle yazdıkları kurana şöyle acayip, görülmemiş, olağanüstü bir şeyler yazalım demişler. Ne yazalım ne yazalım, şöyle yağı acayip berrak, neredeyse daha ateş dokunmadan yanıverecek bir yağla çalışan bir cam lamba olsun! Cam tabii o zaman nadir bulunan, çok kıymetli bir malzeme! Zeytinyağı da öyle! Anca kralların saraylarında bulunur!

Döşenmiş yazmışlar! Gariplerin dünyada gördüğü en gelişmiş icatlar camdan yapılmış kandiller! :lol:

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben müslümanken bu ayette elektriğin tarif edildiğine inanmıştım da o günler nasıl bu kadar beyinsiz olabilmişim, benim beynimi nasıl bu kadar yıkamışlar, nasıl izin vermişim diye kendime nasıl kızıyorum, nasıl utanıyorum anlatamam! Çocuk da olsam bunların ahmakça empozelerini aklım kesmesi gerekirdi! Nasıl aldanmışım diye hayıflanıyorum! Şöyle kafamı toplayıp ergenlik çağını atlatıncaya kadar bu saçma ahmakça şeylere inandım, yani şaşıyorum, nasıl inandım!

Bu beyinsiz ahmakların tek bir çocuğun beynini yıkamalarına izin vermemek bir insanlık görevidir. Bunların amacı, insanları beyni çalışmayan, uzaktan kumandayla yönetilen robotlar haline getirmek!

Evangelistler basacak düğmeye, kuklalarına oy vereceksin. Basacaklar düğmeye, aleviler düşmandır diyeceksin! Basacaklar düğmeye, komşularınla savaşa tutuşacaksın!

Link to post
Sitelerde Paylaş

(Allah), geceyi, gündüzü, Güneş'i ve Ay'ı sizin emrinize verdi. Yıldızları da, emrine boyun eğdirdi. Muhakkak bunda, akledecek bir kavim(topluluk) için ayetler vardır.

[NAHL(16)/12]

bu ayet çok sıradan gözüksede dikkatimi çeken bir şey var.ayın ve güneşin bizim yani dünyanın emrine verildiği yazıyor.güneş ve ayın başka bir işlevi yokmudur.sadece dünya için yaratıldıklarını belirtmek uzay hakkında bilgisi olmayan biri için fazla iddialı olmazmıydı.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...