Jump to content

TANRI veya YANILGISI


Recommended Posts

"Doğa bilimleri bardağından içilen ilk yudum insanı ateist yapar.ama bardağın dibinde tanrı sizi beklemektedir...!"

-Werner Heisenberg- (Nobel Ödüllü Fizikçi)

Demek gerceği görmek için Kuranı okumak sorgulamak gerekıyor diyorsunuz siz ateistler...

Ben de diyorum ki:Doğru...Ama okumanın sorgulamanın yanında bir de kapasite gerekiyor...

Bu videodaki ateist matematık profesöru de buna güzel bir örnek...(önceden ateist :D )

tarihinde doctorr tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 2,4k
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Her yerde olması sadece bir yerde olması anlamına gelmıyor....

Allah her yerde mi arş ta mı?

Eğer her yerde ise neden melekler ve ruh ona yükselmek için gidip geliyorlar?

Eğer arşta ise melekler allahın yanına gitmek için neden zaman harcıyorlar. Çok mu uzak?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Mearic/4. Melekler ve ruh, O'na, süresi elli bin yıl olan bir günde yükselir.

Şu sorulara ayeti baz alarak açık ve net bir cevabın var mı?

1. Melekler ve ruh, Allah'a yükselirken Melekler ve ruh için ne kadar zaman geçer?

2. Melekler ve ruh, Allah'a yükselirken bizim için ne kadar zaman geçer?

Yaratıcının heryerde olması sadece bır yerde olması anlamına gelmıyor...

Bizim için ne kadar zaman gecer dıye bır cıkarım elde edemeyız o ayetlere göre.

O aytelerden melekler ve ruhun bizden hızlı oldugunu anlıyoruz...Sen halen bunu göremedın...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Allah her yerde mi arş ta mı?

Eğer her yerde ise neden melekler ve ruh ona yükselmek için gidip geliyorlar?

Eğer arşta ise melekler allahın yanına gitmek için neden zaman harcıyorlar. Çok mu uzak?

Arş yaratıktır ...Allahı baglayamaz...Arşın Rabbi oldugundan arşı sahiplenıyor ve oradayım dıyor...Nasıl konusan iki kişinin üçüncüsü benım diyorsa(konuşan kişilerin hemen yanında olmasını söylemesı mekandan munezzeh oldugunu gösterıyor ve tabı daha bırcok ayetten bunu anlıyoruz)

Bu konu hakkında daha önce yazdım...

Kuranı cımbızlayarak anlamsızlaştırmak da sizi bağlar sadece...

Bu sacmalıklarınıza cevap vermekten yoruldum...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Yaratıcının heryerde olması sadece bır yerde olması anlamına gelmıyor...

Bizim için ne kadar zaman gecer dıye bır cıkarım elde edemeyız o ayetlere göre.

O aytelerden melekler ve ruhun bizden hızlı oldugunu anlıyoruz...Sen halen bunu göremedın...

At eşekten, eşek kirpiden, kirpi kaplumbağadan hızlıdır.

Melekler elbette bizden hızlı olacaklar. 2,3,4,5 çift kanatları var uçuyorlar. Bir de allah ekstra yaratmış :)

Ta arşa çıkıp iniyorlar elbetteki hızlı olacaklar.

Kargo şirketi kursan katırlarla mı dağıtım yaparsın? Uçaklarla mı?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Arş yaratıktır ...Allahı baglayamaz...Arşın Rabbi oldugundan arşı sahiplenıyor ve oradayım dıyor...Nasıl konusan iki kişinin üçüncüsü benım diyorsa(konuşan kişilerin hemen yanında olmasını söylemesı mekandan munezzeh oldugunu gösterıyor ve tabı daha bırcok ayetten bunu anlıyoruz)

Bu konu hakkında daha önce yazdım...

Kuranı cımbızlayarak anlamsızlaştırmak da sizi bağlar sadece...

Bu sacmalıklarınıza cevap vermekten yoruldum...

Ben senin yanıtlarından allahın heryer de mi yoksa arşta mı olduğunu anlayamadım.

Bir de allah heryerde ise melekler neden ona çıkıp iniyorlar?

Metafiziğe, izafiyete girmeden kıvırmadan yanıt ver.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Yaratıcının heryerde olması sadece bır yerde olması anlamına gelmıyor...

Bizim için ne kadar zaman gecer dıye bır cıkarım elde edemeyız o ayetlere göre.

O aytelerden melekler ve ruhun bizden hızlı oldugunu anlıyoruz...Sen halen bunu göremedın...

Anladık, melekler ve ruh bizden hızlı, ama sen bu ayetten izafiyet çıkarmadın mı?

Secde/5. Gökten yere kadar bütün işleri Allah yürütür. Sonra bu işler, süresi sizin hesabınızla bin yıl olan bir günde O’na yükselir.

Mesela bu ayetten işler Allah'a yükselirken bizim için 1000 yıl çeçiyor ki bu 1000 yıl Allah için 1 gün demekmiş.

Mearic/4. Melekler ve ruh, O'na, süresi elli bin yıl olan bir günde yükselir.

Ama bu ayet yukardaki net değil, daha saçma.

Hem unutma, bu ayetlerden izafiyet çıkaran sendin. Şimdi İzafiyet teorisinin prensiplerine göre sorulara cevap ver:

1. Melekler ve ruh, Allah'a yükselirken Melekler ve ruh için ne kadar zaman geçer?

2. Melekler ve ruh, Allah'a yükselirken bizim için ne kadar zaman geçer?

3. İşler, Allah'a yükselirken Allah için ne kadar zaman geçer?

4. İşler, Allah'a yükselirken bizim için ne kadar zaman geçer?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben senin yanıtlarından allahın heryer de mi yoksa arşta mı olduğunu anlayamadım.

Bir de allah heryerde ise melekler neden ona çıkıp iniyorlar?

Metafiziğe, izafiyete girmeden kıvırmadan yanıt ver.

İzafiyete girse de duvara tosluyor. Metafizik zaten sallama alanı, öyle olmasa fantastik filmler nasıl yapılırdı, masallar ve efsaneler ortaya nasıl çıkardı?

Link to post
Sitelerde Paylaş

İzafiyete girse de duvara tosluyor. Metafizik zaten sallama alanı, öyle olmasa fantastik filmler nasıl yapılırdı, masallar ve efsaneler ortaya nasıl çıkardı?

Klasik Fizikten bi haber Kuran'da Modern Fiziği bulmaya çalışıyorlar.

Klasik Fizik Kuran'a uymuyor çünkü.

Meleklerin kanatları, arş, gökyüzünün tavanındaki yıldızlar, yer merkezli düz dünya, ay, güneş.

Hepsi klasik fiziğe aykırı.

Modern Fizik metafiziğin isteklerini sunuyormuş gibi ama çoğu kanıtsız teorik.

Bu da işlerine geliyor. Paralel Evren, izafiyet, dark matter, big bang tam aradıkları şey.

Ama bu defa da kurandan kopmaları gerekiyor. Onu da yapamıyorlar. Ortaya ucube fikirler çıkıyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş

- Allah bu evrende olmayan bir materyalden de olsa birşeyden oluşmalı. Bu nedir?

- Belleği ve düşünme yetisi olduğuna göre heterojen bir yapıda olmalı. Bu kısımları evrenin içinde mi dışında mı?

- Bizim evrendeki bir maddeye veya canlıya etkileşime girebiliyor ise madde ile etkileşebilen bir bozonik parçacığa sahip olmalı. Ortak bir parçacık olmalı.

- Yoktan var edebilmesi işini nasıl yapabildiğini bir şekilde anlatabilmelisiniz.

tarihinde anarkom tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

- Allah bu evrende olmayan bir materyalden de olsa birşeyden oluşmalı. Bu nedir?

- Belleği ve düşünme yetisi olduğuna göre heterojen bir yapıda olmalı. Bu kısımları evrenin içinde mi dışında mı?

- Bizim evrendeki bir maddeye veya canlıya etkileşime girebiliyor ise madde ile etkileşebilen bir bozonik parçacığa sahip olmalı. Ortak bir parçacık olmalı.

- Yoktan var edebilmesi işini nasıl yapabildiğini bir şekilde anlatabilmelisiniz.

rüyaların yapıldığı maddeden olabilir...

hem içinde hemdışında olabilir...

aynı anda farklı yerlerde bulunabilme özelliği fotonlarda bile var....

ol der olur...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Yaratıcının ''NE'' oldgunu anlayacak bir sevıyemız yok...

Var oldugunu rasyonel verılerle temellendırebilrken ''NE'' olduguna dair bir fikir yürütmek mümkün değil...

İnsanın ve evrende kı herseyın madde-enerjı oldugnu göz önüne alırsak ,madde ve enrejı dışında düşünecek bir kapasatıye sahip olmadıgımızı anlamamız lazım...

Madde-enerjı olmayan birşeyın ne olabılecegını idrak edemıyoruz cunku...

''İhlas suresi 4''

''Hiçbirşey O'na denk ve benzer değildir''

Bu ayet bu hususu gözler önüne serdiği gibi mantıksal boyutu da son derece önemlidir...

Çünkü madde-enerji cinsinden olan bir Yaratıcının madde-enerjiyi yaratması beklenemez...

tarihinde doctorr tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

ol der olur...

1.bu yöntemi herhangi bir konuda herhangi bir kanaate ulaşmak için yaptığımız herhangi bir akıl yürütmede de kullanabilir miyiz? kullanabiliyorsak o kanaate ulaşmak için akıl yürütmeye gerek var mı (zira akıl yürütmede mantıksız, imkansız vs. durumları devre dışı bırakmamız lazım). kullanamıyorsak sadece tanrı için kullanabiliyor olmamızın açıklaması nedir (dikkat burada daha tanrı fikrine ulaşmadık, ona ulaşmak için akıl yürütüyoruz)? tanrıya "henüz" inanmayan biri neden tanrının kadir-i mutlaklığının yol açacağı mantık hatalarını görmezden gelsin?

2.atom altı parçacıklarda görülen durumlar moleküler düzeyde de geçerli midir? o halde birisini öldürürken kamerada görüntülenen sanık aynı zamanda evde olduğunu iddia edebilir mi? eğer atom altı ve moleküler düzey arasında gözlemleyememe/gözlemleyebilme açısından böyle bir fark var ise tanrıyı bunlardan hangi kategoriye hangi gerekçeyle sokacağız?

iyi ki kuantum var yoksa tanrının hali nic'olurdu.

Link to post
Sitelerde Paylaş

bakın şu şekilde düşünebilirsek belki biraz anlayabiliriz. tasavvuf arşı kalp olarak görüyor ama. biz mecaz olarak arşı beyin olarak düşünelim. vucudumuzuda evren oolarak. şimdi yüce yaratan önce evreni yarattı sonra en yüksekteki arşa istiva etti yani vucudumuzun çatısı olan beyne istiva ettiğini var sayalım bu şekilde bütün vucuttaki her hareketten olan her şey onun kontrolu altında olur vucudun hem arşında hem her noktasına sahip olur.misal olarak.şimdi işler ona yükseliyormuş ya mesela meleklerde içte olan bizim görmediğimiz kan olsun işlerde vitamin olsun mesela .beyne kan şu kadar hızda gidiyor anladınız mı. bunlarmisal olup gerçekle alakası yok tamamen benzet medir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

1.bu yöntemi herhangi bir konuda herhangi bir kanaate ulaşmak için yaptığımız herhangi bir akıl yürütmede de kullanabilir miyiz? kullanabiliyorsak o kanaate ulaşmak için akıl yürütmeye gerek var mı (zira akıl yürütmede mantıksız, imkansız vs. durumları devre dışı bırakmamız lazım). kullanamıyorsak sadece tanrı için kullanabiliyor olmamızın açıklaması nedir (dikkat burada daha tanrı fikrine ulaşmadık, ona ulaşmak için akıl yürütüyoruz)? tanrıya "henüz" inanmayan biri neden tanrının kadir-i mutlaklığının yol açacağı mantık hatalarını görmezden gelsin?

2.atom altı parçacıklarda görülen durumlar moleküler düzeyde de geçerli midir? o halde birisini öldürürken kamerada görüntülenen sanık aynı zamanda evde olduğunu iddia edebilir mi? eğer atom altı ve moleküler düzey arasında gözlemleyememe/gözlemleyebilme açısından böyle bir fark var ise tanrıyı bunlardan hangi kategoriye hangi gerekçeyle sokacağız?

iyi ki kuantum var yoksa tanrının hali nic'olurdu.

''Ol derse olur'' u bizim gerçekleştiremememiz onu gözlemleyemediğimiz anlamına gelmiyor...

Cansız maddelerden canlı elde edemememız ,bu olayı gözlemleyemedıgmz anlamına gelmıyor oldugu gibi...

Yanı ''sadece Yaratıcı için'' kullanıyor olmamızın nedenı gercekleştiremedgıımz ve bizim için mümkün olmadıgı halde bunu gözlemlıyor oluşumuzdur...

Zaten yaratıcı bu gıbı olgular sayesınde Yaratıcı-Yaratılan farklılıgıını ortaya koyuyor...

Örnegın bir sinek yaratamazsınız meydan okuması gibi....

(Bu başlıkta yazdıgım bir iletiden alıntıdır:)

[''Ey insanlar! Size bir örnek verildi. Şimdi ona iyi kulak verin. Sizin Allah’tan başka taptıklarınız bir sinek dahi yaratamazlar, hepsi bunun için toplansalar bile. Eğer sinek onlardan bir şey kapsa, bunu ondan kurtaramazlar. İsteyen de âciz, istenen de.''(Hac suresi ayet73)

Yaratma iki ayrı bölümden oluşur

1-Parçaları birleştirme(inşa)

2-Yoktan var etme(ibda)

1. maddeye göre insanın cüzi yaratıcılıgı vardır diyebiliriz.

2.madde de ki yaratma (yoktan var etme) sadece Allah a aittir...

Bu yüzden bu ayette Kuranda ki meydan okumalardan biridir...

Bir sineğin yaratılması için evvela parçaların birleştirilmesi(atomlarının bir araya getirilimesi) sonrasında da onu canlandırmak(görme,işitme,karakter, benlik,bilinç vs vs gibi daha önce olmayan ve maddenın özelliği olmayan özelliklerin yoktan ona verilmesi.)

Tesaduf seceneği inşa için söz konusu olabilir( parçaların bir araya gelmesi durumunda)

Örneğin bir insanın proteininin oluşması için gerekli olan aminoasit diziliminin olasılık hesabı yapılabilir...(tek bir albuminin tesadufen oluşması için bile mevcut evren zamanı yeterli değil ayrıca)

Ama daha önemlisi ve sürekli gözardı edilen o parcanın canlanması olayıdır ve bu olasılıklarla acıklanamaz.İşte burda tesaduften bahsetmek mumkun değildir.

''Bir sinek yaratamazsınız'' meydan okuması göz ardı edilemiyecek kadar sarsıcıdır... -_- -_-Sineğin hammaddesi olan atomlar elimizde.Buyrun o atomları bir araya getirip canlandırın ve Kuranın bu ayetinin ve netice itibariyle tüm davasını gecersiz kılın...

Ama sıkar :D :D]

Kadir-i mutlaklıgın mantıksal cıkmazları yoktur.

Onu ''mantıksal cıkmaz'' olarak yorumlayan ''beyinlerin'' Yanılgısı mevcuttur....

2-Tanrının, makro fızık veya mıkro fızk kategorılerden herhangı bırınde olma zorunlulugu neden olsun kı?

Makro fizik ile mikro fizik arasında kı kanunların farklılıgı bunlardan herhangı bırının bilimsel olmadıgı anlamına gelmıyor kı...

Kuantum düzeyınde kı bir parcacagın aynı anda farklı yerlerde olması,Yaratıcının bır kuantum parcacıgı gıbı hareket ettıgı manasına gelmıyor sadece ''aynı anada farklı yerlerde olabilme'' için mantık yürüten birine BİLİMSEL veri sunuyor..

Cinayet işleyenın o anda evde oldugunu idda etmesı (makro fizik kanunlarına uygun degıl),kuantum düzeyınde kı parcacıkların aynı anda farklı yerlerde olması(mikro kanunlarına uygun) tezini çürütmüş olmuyor.

tarihinde doctorr tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Sineği yaratanın senin allahın olduğunun kanıtı var mı?

Biri de çıkp ''sineği benim götüm yaratmıştır'' derse. Delil olarak da ''sen yaratta görelim'' meydan okumasını kulanırsa.Onada aynı mantıkla inanmak mı gerekir?

''sen yapamıyorusun, o halde ben kim yapmıştır dersem o yapmıştır'' -daha aptalcası olmazdı...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Sineği yaratanın senin allahın olduğunun kanıtı var mı?

Biri de çıkp ''sineği benim götüm yaratmıştır'' derse. Delil olarak da ''sen yaratta görelim'' meydan okumasını kulanırsa.Onada aynı mantıkla inanmak mı gerekir?

''sen yapamıyorusun, o halde ben kim yapmıştır dersem o yapmıştır'' -daha aptalcası olmazdı...

Ee be beyinsiz,madem canlılık tesaduf gıbı komık bır secenekle olabılıyorsa ve tesadufte mevcut tasarım ve anlamı meydana getırecek bır bılınc yoksa, aynı zamanda canlılık ıcın gereklı olan hammadde(atomlar,elementler vs) mevcut iseler o zaman sen de ki beyını(tesadufe göre daha avantajlısın ne de olsa) kullanarak cansız maddelerden bir sinek meydana getirsene...

Ama bir beyin tasımanız beyinsiz olmadıgnızı göstermıyor ...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Yine bol keseden atıp tutmuşsunuz.

Tanrının varlığını rasyonel olarak nasıl temellendiriyorsunuz?

Öncelikle varlıktan, varlıgımızdan...

Ayrıca mevcut tasarım ve anlamdan yola cıkarak...

tarihinde doctorr tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

(tesadufe göre daha avantajlısın ne de olsa)

Sende bunu kanıtlayabilecek beyin var mı?

Bilinçliliğin yapamadığını tesadüf yapabilir.

Neden yapamasın?

Herşey bir bilinç ile oluyorsa sen tesadüfün ne olduğunu hiç bilmiyorsun demektir, elinde örnek yok çünki.

Neye dayanarak tesadüf ile şu olmaz bu olmaz diyebilirsin? Bize tesadüfle olmaya çalışmış ama başarız olmuş bir örnek verebilirmisin.

Tüm argümanlarınız gerzekçe yüzeysellikten ibaret.Tüm inancınızı saçma sapan mantık haytalrı üzerine kurmuşsunuz.

Kendinize samandan bir barınak yapmışsınız içerde güvende sanıyorsunuz.

''aha sinek yaratamadın, ohalde allah var'' bu mu senin tüm hayatına yön veren inancının temeli?

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...