Jump to content

TANRI veya YANILGISI


Recommended Posts

Kendi kendine var olmayı sen kafandan uyduruyorsun...(kendılıgınden türeme ile aynı anlamda kullanıyorsun yanı birsey yok sonra kendılıgınden oluşuyorsa buna kendılıgınden tureme denır)

Kendı kendıne var oldu dıyen bir müslüman olamaz...

Kendı kendıne var oldu demek önce yoktu sonradan oldu anlamı taşır...

Allah ezeli ve ebedidir...Kendı kendıne olmak demek mantıksal çelişki barındırıyor yanı...

İşte hep aynı sorun siz zihninizde YANILGILARINIZLA oluşturdugunuz yaratıcıyı inkar edıyorsunuz , onu biz de inkar edıyoruz... :D

İlla kendı evrenınde arıyorsan arş ı '''''ki böyle birşey mümkün değil çünkü en yüksek yer anlamındadır ayrıca yükselme derecelerı farklı boyutlara dair fikir veriyor'''' şöyle bir sorun ile de karşı karşıyasın...

hadi diyelim arş bizim anladıgımz evrende olsun...

yevm ıkı manda kulanılıyor Kuranda: Biri gün diğerı dönem...

işte mutlak surette o gunu 24 saat alma gıbı bir şansın kalmıyor....

Yanı orda kı gun bir dönem anlamında da kullanılmış olablır...

o yüzden işlemlerde 24 saat alamazsın

ii akşamlar ....

sayfaları gezerken dikkatimi çekti yukarıdaki iletinde

"yevm" kelimesinin iki anlamı olduğundan bahsetmişsin gün ve dönem olarak kullanılabildiğinden.

şimdi kuzum sorarım sana

kuran mucizelerinden bahsederken siz tapınıcılar gün kelimesinin 365 defa geçtiğini ve bunun mucize olduğundan dem vurursunuz

"yevm" kelimesinin çoğulu olan "eyyam, yevmeyn" ise 30 defa geçmektedir der ve bir ayın 30 gün olduğundan dem vurursunuz

şimdi biz bu "yevm" kelimesini gün olarak mı algılamalıyız yoksa "dönem" olarak mı

eğer dönem olarak anlayacak isek kuran dakı 365 mucizesi güme gidecek öyle değil mi doktorum

ne kadarda iki yüzlü ve şarlatansınız

ben şu arapça dilinin çok zengin bir dil olduğu safsatasına kıçımla gülüyorum

neden biliyormusun, zengin dil dediğin, soyut ve somut olan şeylerin her birinin karşılığının farklı kelimelerle ifade edilebilmesi gerekmektedir.

sen bir kelimeyle birbirinden çok farklı anlamları olan şeyleri anlıyorsan o dilin zenginliğinden değil süper fakirliğinden söz edilebilir

kehf suresinde ki zulkarneyn hikayesinde "karn" kelimesini hem boynuz hemde "zaman, çağ" olarak adlandırıyorsan bu da bir fakirliktir boynuz ile zaman,çağ çok farklı şeylerdir.

bu neden böyle olmaktadır tabiki de elin arabı kendi kuranı nı yüceltmek adına günümüz koşullarına ve bilimine göre kuranda geçen kelimelere yeni anlamlar yükleyecek ki kuran geçerliliğini koruyabilsin öyle değil mi doktorcu

Nazirat suresinin 30 ayetinde dehaha, dahv kelimesinden türediği söylenir. bu konu ile ilgili başka bir forum sayfasında ki tartışmamın linkini burdan takip edebilirsiniz : http://www.turkish-m...ere-soru/page-6

son söz araplar ve bunların şakşakçıları bu tür şarlatanlıkları zaman ve bilim geliştikçe yapmaya devam edecektir bilim yeni bir şey ortaya attığında kuranda buna karşılık gelen bir kelimeyi oynayarak yeni anlamlar yükleyecek ve ahan da bak bu kuran da var diyecekler

ama bizler bunu yemeyeceğiz yakarıda bahsettiğim ve mucize olarak kakalamaya çalıştığınız 365 gün hikayesi var ya işte ona dönem anlamı yüklediğinde mucizen çöpe gitti

ne yaparsanız yapın bir taraftan açık veriyorsunuz, bir taraftan düzelteyim diye uğraşırken öbürtaraftan öbsürt şeyler ortaya çıkıyor

not : doktor benim yazdığım ve sorduğum sorulara cevap vermemenin özel bir nedeni varmı merak ediyorum.

tarihinde cooldelta71 tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 2,4k
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

cooldelta yevm= gün

eyyam=dönem

''6 gün de yarattık '' dıye cevrılen ayette ''eyyam'' yanı dönem manası var...

Ama yukarıda kı olayı soracak olursan şöyle:

ayette ''ellınbınyıllık bır gun '' denılıyor ya yanı bır boyutta kı 24 saatlık gunun başka bır boyutta 50 bın yılla denk gelebılecegı soylenıyor..

Yanı zaman izafiii....

-----

Cevap verilmeye deger tüm iletilere cevap vermeye çalışıyorum...

Ama senın de yaptıgın gıbı anlamadan hakaret edenlere ,bilgisizce yorum yapanlara pek zaman ayırmıyorum...

tarihinde doctorr tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

secde suresi 8 ayet bu gen diziliminden bahsettiğini düşünebilirmiyiz. gen dizilimide 8 e benziyor

8 arapça da ters v ile yazılır. Bizim kullandığımız 8 yazılışı hint daha sonra avrupa tarafından geliştirilmiştir.

Bu defa da ters v de ikili sarmalı gösterir dersiniz.

Link to post
Sitelerde Paylaş

cooldelta yevm= gün

eyyam=dönem

''6 gün de yarattık '' dıye cevrılen ayette ''eyyam'' yanı dönem manası var...

Ama yukarıda kı olayı soracak olursan şöyle:

ayette ''ellınbınyıllık bır gun '' denılıyor ya yanı bır boyutta kı 24 saatlık gunun başka bır boyutta 50 bın yılla denk gelebılecegı soylenıyor..

Yanı zaman izafiii....

-----

Cevap verilmeye deger tüm iletilere cevap vermeye çalışıyorum...

Ama senın de yaptıgın gıbı anlamadan hakaret edenlere ,bilgisizce yorum yapanlara pek zaman ayırmıyorum...

Yevm = gün

Yevmkum = senin günün

Yevmhum = onun günü

Eyyam = günler

Yevmeyni = iki gün

Yevmyzin = o gün

yevm ıkı manda kulanılıyor Kuranda: Biri gün diğerı dönem...

10 December 2012 - 11:52 PM, said: tarihinde yukarıdakı ifadeyi kullanıyorsun

daha sonra çark edip "yevm" gün, "eyyam" da dönemdir diyorsun

fakat biz biliyoruz ki "eyyam" , " günler" demektir yani günün çoğulu

ama siz hiç gocunmadan utanmadan insanın gözünün içine baka baka yalan söylüyor ve eyyam kelimesinin DÖNEM diye kakalamaya çalışıyorsun ve kuranda olmayan bir bilgiyi burada yutturmaya çalışıyorsun

ayette çeviri yapılırken 6 gün den bahsediyorken parantez içinde "dönem" hatta dahada ileri gidip "boyut" kelimesini sokuşturuyorsun

bu ne utanmazlık arkadaş sonra da kalkmış anlamamaktan bilgisizlikten bahsedip cevap vermemekten bahsediyorsun

ya sen ne kadar iki yüzlü bir insansın bir yazdığın diğer yazdığını tutmuyor sonra on takla atıp durumu kurtarmak adına seçmelerden saçmalar yapıyorsun

şu ayete dikkat edin burda benim bişey dikkatimi çekti

8. Sonra onun zürryetini, dayanıksız bir suyun özünden üretmiştir.

secde suresi 8 ayet bu gen diziliminden bahsettiğini düşünebilirmiyiz. gen dizilimide 8 e benziyor

<a href="http://www.google.co...%3D1987;652;298

bu sadece benim yorumum dur gerçeği ALLAH bilir ancak

aha bu arkadaşta yeni bir mucize peşinde ömer ÇÖLakıl a söyle sana kanaat getireceğin bir açıklama yapar, nasıl olsa kurandaki her saçmalığı biat etme yapınız olduktan sonra bok yeyin dese onda bile keramet ararsınız.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Eski ahite de yaratılış 6 gündür. Orda da gün geçer. Devir olursa bitkiler bir devir sonra hayvanlar bir devir, bunlardan sonra ay güneş yıldızlar sonraki devir olur ki biraz saçma olur. Canlılar var ama ay, güneş ve yıldızlar daha yok 200-300 milyon yıl.

Başlangıçta ışığı, geceyi ve gündüzü yarattığı için canlıları yaratmış. Ertesi gün de göğü tanzim etmiş rabbimiz amin.

tarihinde anarkom tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Tepesinde her an ceza vermek için bekleyen bir tukakacı tanrı varlığı yanılgısının yansımaları. Tanrının yanılgı olduğunu düşünmekten kaçar insan. Cenabet gezerse başına iş geleceğini sanır. Tanrı hakkında da sorgulama yaparsa çarpılma korkusu sarar. Çıkmak istemez o kuyudan.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Tesadufun bilinçten üstün yönlerı nelermiş ki bilincin yapamadıklarını yapıyor olsun?

İki ''temel'' üstün yönü var.

1. sonsuz amanı var (en bilinçli varlık dediğin insanın sonsuz zamanı yok)

2.sonsuz kez ''zar atma (deneme) şansı var (insanda bunlar yok)

Yani tesadüf için hiçbir sınır yok, ama bilinç için sayılamayacak kadar sınır var.

Tesadufun yapamayacagı bırsey istedın ben de gösterdım(kendiliğinden türeme) ama yine aynı yüzsüzlükle yan yattın...

Bu nasıl oldu?

Deneme yanılma ile mi?

Gittin ''tesadüf kardeş şunu yap'' dedin ama o yapamadı mı?

En başından beri konuyu anlamadın ki, ordaki çelişkiyi bir türlü göresin.

''tesadüf ile olan'' ve ''tesadüf ile olamayan'' arasında kıyaslama yapabilmen içiin iksinden de birer örneğin olmak zorunda.

Ondan sonra evrene bakar bunlarla kıyaslar ve kararını verirsin.Senin örneklerin nerde?

Ortada bır sınek var ama nasıl var oldugunu biliyoruz,bilmiyoruz değil.

Bok biliyorsun.

Teist:Bu sinek gibi tüm canlıları YARATICI meydana getirdi...

Ateist:Tesadufen oluştu :D (Tesadufen oldugunu söyledıgın halde bilmiyoruz diyip yalan söylemen neden?)

Gerizekalı deyince de alınıyorsun.

Orda ''önce'' ve ''sonra'' ayrımı olduğunu anlayamadın mal.

Önce Ortada bir sinek var, -kimse nasıl varolduğunu bilmiyor iken (geçmiş zaman)

Sonradan biri diyor ki ''ben biliyorum allah yarattı'' -bu şu an

şimdi tekrar geriye dönerek oku ve anlamaya çalış.

(8 yaşa anlatır gibi anlatıyorum artık)

Teist:Mevcut tasarım ve anlamdan hareketle ortada bir BİLİNCin varlıgını rasyonel temellendırebiliyor(sen yapamıyorsan bu adamın dedıgı doğrudur demıyoruz,tasarım ve anlamdan hareketle ortada bir BILINCIN varlıgını temellendırıyoruz)

Ateist:Tasarım da anlam da kendılıgınden oldu.... :D

Şu gülen suratı yukardakinin yanına koyunca paragrafın tüm anlamı değişecek gibi.O sarı kafa da olmasa ne bok yiyeceksin acaba.

Doğrusu şöyle

Ateist: Tasarım da anlam da ordaki ''ebn biliyorum allah yarattı'' diyen adamın iddiarından.Oyasa biz tasarım ve anlam olup olmadığını bile bilmiyoruz -yada yok diyoruz.

Teist:İlk canlılıgın ortaya cıkması(kendılıgınden türeme) bir irade olmadan mümkün değil...(varlık varlıktan gelir) :D

Ateist:İlk canlının ortaya cıkması(kendiliğinden türeme) sadece tesaduftur...

Bak sarı kafa o tarafa geçince senin yazdığın komik göründü.

''şu mümkün değil bu mümkün değil'' demek akılcı bir yöntem değildir.

Bende ''allahı kendi kendine varolması mümkün değildir'' derim .

Mümkün olmayanın neden mümkün olmaycağını kanıtlar ile gösermen gerek.

Burda başa dön, ''iki örnek kıyaslaması'' konusu...

İşte tam da burda sorumuzu soruyoruz; Bu ilk ilkel canlının meydana gelmesı tesaduf ise ve tesadufun bilimden ilimde bi haber,kör,sagır,beyınsız oldugunu biliyorken bunu sız neden yapamıyorsunuz?Tesadufte olan sız de olmayan ne?BEYIN mi?

Sende beyin olup da bir işe yaramıyor olması bize ''belki de beyin bir dezavantajdır'' dedirtiyor.

Belki de bizde beyin olduğu için beyni olmayan tesadüfün yaptığını yapamıyoruz?

zaten beyni meydana getiren de tesadüf ise tesadüf beyinden üstün sayılmaz mı hem?

Varsayım bile yapamıyorsun.

Herşey tesaduf ha

çamurdan ve kaburgadan yaratılmış ha

Ademin çocukları birbirini düzmüş ha

Nuhun gemisine dünyadaki tüm hayvanlar girmiş ha

Link to post
Sitelerde Paylaş

''Ol derse olur'' u bizim gerçekleştiremememiz onu gözlemleyemediğimiz anlamına gelmiyor...

Cansız maddelerden canlı elde edemememız ,bu olayı gözlemleyemedıgmz anlamına gelmıyor oldugu gibi...

Yanı ''sadece Yaratıcı için'' kullanıyor olmamızın nedenı gercekleştiremedgıımz ve bizim için mümkün olmadıgı halde bunu gözlemlıyor oluşumuzdur...

Zaten yaratıcı bu gıbı olgular sayesınde Yaratıcı-Yaratılan farklılıgıını ortaya koyuyor...

Örnegın bir sinek yaratamazsınız meydan okuması gibi....

TANRININ HEM EVRENEN BAĞIMSIZLIĞINI, HEM DE EVRENLE ETKİLEŞİMİNİ NASIL GÖZLEMLİYORMUŞUZ? ZİRA OL DEME OLMA AÇIKLAMASI (!) İLGİLİ ARKADAŞ TARAFINDAN BU BAĞLAMDA KULLANILDI. YANİ BİZ DİYORUZ Kİ HEM MADDEDEN VE BİLDİĞİMİZ ANLAMDA VARLIKTAN MÜNEZZEH OLMAYI, HEM DE MADDEYİ YARATARAK ONUNLA ETKİLEŞİMİ BİR ŞEKİLDE AÇIKLAMAK DURUMUNDASINIZ, YOKSA BU ÇELİŞKİ TEŞKİL EDER. VE TANRIYA HENÜZ İNANMAMIŞ BİR İNSANI TUTARLI BİR AÇIKLAMA İLE İNANDIRMAK İMKANSIZ HALE GELİR. ARKADAŞ DA "OL DER OLUR" DEMİŞ. VE BİZ BUNU GÖZLEMLİYORUZ ÖYLE Mİ? KAFALAR GÜZEL HERHALDE.

(Bu başlıkta yazdıgım bir iletiden alıntıdır:)

[''Ey insanlar! Size bir örnek verildi. Şimdi ona iyi kulak verin. Sizin Allah’tan başka taptıklarınız bir sinek dahi yaratamazlar, hepsi bunun için toplansalar bile. Eğer sinek onlardan bir şey kapsa, bunu ondan kurtaramazlar. İsteyen de âciz, istenen de.''(Hac suresi ayet73)

Yaratma iki ayrı bölümden oluşur

1-Parçaları birleştirme(inşa)

2-Yoktan var etme(ibda)

1. maddeye göre insanın cüzi yaratıcılıgı vardır diyebiliriz.

2.madde de ki yaratma (yoktan var etme) sadece Allah a aittir...

Bu yüzden bu ayette Kuranda ki meydan okumalardan biridir...

Bir sineğin yaratılması için evvela parçaların birleştirilmesi(atomlarının bir araya getirilimesi) sonrasında da onu canlandırmak(görme,işitme,karakter, benlik,bilinç vs vs gibi daha önce olmayan ve maddenın özelliği olmayan özelliklerin yoktan ona verilmesi.)

Tesaduf seceneği inşa için söz konusu olabilir( parçaların bir araya gelmesi durumunda)

Örneğin bir insanın proteininin oluşması için gerekli olan aminoasit diziliminin olasılık hesabı yapılabilir...(tek bir albuminin tesadufen oluşması için bile mevcut evren zamanı yeterli değil ayrıca)

Ama daha önemlisi ve sürekli gözardı edilen o parcanın canlanması olayıdır ve bu olasılıklarla acıklanamaz.İşte burda tesaduften bahsetmek mumkun değildir.

''Bir sinek yaratamazsınız'' meydan okuması göz ardı edilemiyecek kadar sarsıcıdır... -_- -_-Sineğin hammaddesi olan atomlar elimizde.Buyrun o atomları bir araya getirip canlandırın ve Kuranın bu ayetinin ve netice itibariyle tüm davasını gecersiz kılın...

Ama sıkar :D :D]

BENİM SİNEĞİN ATOMLARINDAN SİNEK YARATABİLME İDDİAM YOK. AKLINIZIN BASMADIĞI ŞEY SİNEĞİN İLLA Kİ ROBOT YAPAN MÜHENDİS GİBİ BİR ŞEY TARAFINDAN YARATILMIŞ OLMA ZORUNLULUĞUNUN OLMADIĞIDIR. ZEKA VE TASARLAMA BU EVRENDE GÖRDÜĞÜMÜZ YÜZBİNLERCE FENOMENDEN SADECE BİRİDİR VE SADECE KÜÇÜK BİR PARÇASI OLDUĞU EVRENİN TEMELİ OLARAK KABUL EDİLMESİ İÇİN HİÇBİR MANTIKSAL GEREKÇE BULUNMAMAKTADIR.

Kadir-i mutlaklıgın mantıksal cıkmazları yoktur.

Onu ''mantıksal cıkmaz'' olarak yorumlayan ''beyinlerin'' Yanılgısı mevcuttur....

KADİR-İ MUTLAKLIK BAL GİBİ DE MANTIKSAL ÇIKMAZLARLA, DAHA DOĞRUSU TANRININ MUTLAK VE HER ZAMAN HER ŞEYDEN DAHA GÜÇLÜ OLMA İDDİASIYLA ÇELİŞME HALLERİYLE DOLUDUR. TANRI KENDİNDEN DAHA GÜÇLÜ BİR TANRI YARATABİLİR Mİ? YARATIRSA ARTIK EN GÜÇLÜ DEĞİLDİR. YARATAMAZSA KADİR-İ MUTLAK DEĞİLDİR. MANTIKSAL ÇIKMAZ DEĞİLSE BUNA BİR CEVAP ALALIM O HALDE.

2-Tanrının, makro fızık veya mıkro fızk kategorılerden herhangı bırınde olma zorunlulugu neden olsun kı?

Makro fizik ile mikro fizik arasında kı kanunların farklılıgı bunlardan herhangı bırının bilimsel olmadıgı anlamına gelmıyor kı...

Kuantum düzeyınde kı bir parcacagın aynı anda farklı yerlerde olması,Yaratıcının bır kuantum parcacıgı gıbı hareket ettıgı manasına gelmıyor sadece ''aynı anada farklı yerlerde olabilme'' için mantık yürüten birine BİLİMSEL veri sunuyor..

Cinayet işleyenın o anda evde oldugunu idda etmesı (makro fizik kanunlarına uygun degıl),kuantum düzeyınde kı parcacıkların aynı anda farklı yerlerde olması(mikro kanunlarına uygun) tezini çürütmüş olmuyor.

ÖNCELİKLE MİKRO EVRENDE AYNI ANDA FARKLI YERDE OLABİLMEDEN ZİYADE GÖZLEMLEME SORUNUNDAN KAYNAKLANAN BİR DURUM VAR BİLDİĞİM KADARIYLA. BU NEDENLE AYNI ANDA FARKLI YERDE OLAN PARÇACIKLAR DİYE BİR ŞEY OLDUĞU KESİN DEĞİL. VARSAYALIM Kİ ÖYLE OLSUN. O HALDE TANRI BİR MİKRO FİZİK FENOMENİ MİDİR? DEĞİLSE NE DEMEYE FOTONA BENZETİYORUZ? EĞER ÖYLE İSE NEREDE KALDI TANRININ FİZİK DIŞILIĞI?

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • 2 weeks later...

Yevm = gün

Yevmkum = senin günün

Yevmhum = onun günü

Eyyam = günler

Yevmeyni = iki gün

Yevmyzin = o gün

yevm ıkı manda kulanılıyor Kuranda: Biri gün diğerı dönem...

10 December 2012 - 11:52 PM, said: tarihinde yukarıdakı ifadeyi kullanıyorsun

daha sonra çark edip "yevm" gün, "eyyam" da dönemdir diyorsun

fakat biz biliyoruz ki "eyyam" , " günler" demektir yani günün çoğulu

ama siz hiç gocunmadan utanmadan insanın gözünün içine baka baka yalan söylüyor ve eyyam kelimesinin DÖNEM diye kakalamaya çalışıyorsun ve kuranda olmayan bir bilgiyi burada yutturmaya çalışıyorsun

ayette çeviri yapılırken 6 gün den bahsediyorken parantez içinde "dönem" hatta dahada ileri gidip "boyut" kelimesini sokuşturuyorsun

bu ne utanmazlık arkadaş sonra da kalkmış anlamamaktan bilgisizlikten bahsedip cevap vermemekten bahsediyorsun

ya sen ne kadar iki yüzlü bir insansın bir yazdığın diğer yazdığını tutmuyor sonra on takla atıp durumu kurtarmak adına seçmelerden saçmalar yapıyorsun

Cooldelta71 zamanın izafılıgı hakkında onlarca ileti yazdım anlamadan yorum yapmaya devam edıyorsun...

Yevm gün demek bu dogru ama ayette gecen 1000 yıllık bır gun ve 50000 yıllık bır gun terımlerınden yevmin bir dönemide kapsadıgı sonucunu cıkarablırız......

Eyyam dönem demek...

Anlamak için okudugunu düşünmüyorum zaten...

Link to post
Sitelerde Paylaş

İnanç virüsü bulaşmış insanlar çoğunlukla şizofrenler gibi hareket ederler. Şizofren gerçek hayatı kendi sanrılarına uydurur. Uymasa da uydurur. İnanan da gerçeği kendi yalanına uydurur. Uymasa da uydurur.

Ateizm de bir inançtır...

Bol bol safsatalar ile dolgunlaştırılmış bir inançtır...

Gercegi kendi yalanına uydurmaya güzel bir örnektir ...

tarihinde Tabipp tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Cooldelta71 zamanın izafılıgı hakkında onlarca ileti yazdım anlamadan yorum yapmaya devam edıyorsun...

Yevm gün demek bu dogru ama ayette gecen 1000 yıllık bır gun ve 50000 yıllık bır gun terımlerınden yevmin bir dönemide kapsadıgı sonucunu cıkarablırız......

Eyyam dönem demek...

Anlamak için okudugunu düşünmüyorum zaten...

siz bu kafayla giderseniz daha çok şey çıkartırsınız

sizin için dünya bir sirk çadırı sizlerde bunun içindeki hokkabazlarsınız

şapkadan tavşan çıkarır gibi kurandan da herşeyi çıkarırsınız :)

sen ilk değilsin sonda olmayacaksın senin gibi kimler geldi geçti kuranı ha bire Windows günceller gibi güncelemektesiniz kelimelere yeni yeni anlamlar yükleyerek sürekli güncel tutmaya çalışmaktasınız

artık üç maymunu oynamayı bırakın bak dünya bırakıyor hristiyan olan avrupa ülkelirinin insanları artık yemiyor insanlar bilinçleşiyor beyhude çabalar bunlar çok değil 150- 200 yıl sonra ortada kuran diye birşey kalmayacak

gelelim meseleye;

nur suresi 55 ci ayeti ve linki : http://www.kuranmeali.org/24/nur_suresi/55.ayet/kurani_kerim_mealleri.aspx

Vaadallâhullezîne âmenû minkum ve amilûs sâlihâti leyestahlifennehum fil ardı kemestahlefellezîne min kablihim, ve leyumekkinenne lehum dînehumullezîrtedâ lehum ve le yubeddilennehum min ba’di havfihim emnâ(emnen), ya’budûnenî lâ yuşrikûne bî şey’â(şey’en), ve men kefere ba’de zâlike fe ulâike humul fâsikûn(fâsikûne).

Allah, sizlerden iman edip iyi davranışlarda bulunanlara, kendilerinden öncekileri sahip ve hakim kıldığı gibi onları da yeryüzüne sahip ve hakim kılacağını, onlar için beğenip seçtiği dini (İslâm'ı) onların iyiliğine yerleştirip koruyacağını ve (geçirdikleri) korku döneminden sonra, bunun yerine onlara güven sağlayacağını vâdetti. Çünkü onlar bana kulluk ederler; hiçbir şeyi bana eş tutmazlar. Artık bundan sonra kim inkâr ederse, işte bunlar asıl büyük günahkârlardır.

bu ayette nerede yazıyor eyyam gösterirmisin ?

1000 ve 5000 yıldan bahsederken neden dönem kelimesini kullanmasın kuran dönem demek isteseydi açık açık yazardı değilmi ?

bende senin düşünmek için okuduğunu sanmıyorum ezbere gidiyorsunuz.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...