Jump to content

TANRI veya YANILGISI


Recommended Posts

  • İleti 2,4k
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Allah isimli bir tanrı varmış, aşağıdaki soruya cevap veremeyeceğini peşin peşin peşin kabul etmiş, nasıl bir tanrı bu aklı geç başına gelmiş

------------------------------------------------

Kerim bin Abdullah, Mekke'de yaşamış ve MS 610 yılında hakkın rahmetine kavuşmuştur. Mahşer günü sorguya çekilirken Kerim Bin Abdullah sorulardan sıkılsa ve birden "Bize de kitap indirseydin ben de doğru yolu bulurdum"dese;

1) Allah ne cevap verebilir?

2) Vereceği cevaplar aşağıdaki ayetleri yalanmış olmaz mı?

3) Kerim Bin Abdullah hakkında nasıl hüküm verilecek?

Bu iki ayeti biraz derinlemesi düşündüğümüzde kitabı kimin yazdığını anlamak çok kolay hale geliyor.

Enam 156 - "Kitap, bizden önce iki topluluğa indirildi. Biz onu okuyup araştırmaktan gerçekten habersizdik."Demeyesiniz

Enam 157 - Yahut "Bize de kitap indirilseydi, biz onlardan daha çok doğru yolda olurduk" demeyesiniz diye (Kur'an'ı indirdik). İşte size de Rabbinizden açık bir delil, hidayet ve rahmet geldi. Kim, Allah'ın âyetlerini yalanlayıp onlardan yüz çevirenden daha zalimdir! Âyetlerimizden yüz çevirenleri, yüz çevirmelerinden ötürü azabın en kötüsüyle cezalandıracağız.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Sagduyu mevcut konuyu saptırma.

Neden konu saptırmak olsun? Aslında benim söylediğim şey meselenin can alıcı noktası değil mi? Sen ortada evreni yaratan bir tanrı yani Allah olduğunu ileri sürüyorsun, ben de Allah'a atfedilen kitaba göre bu tanrının amacını sorguluyorum. Bu amaca baktığımızda senin savunduğun dinin ne kadar sığ bir din olduğu ortaya çıkıyor. Sen tanrı kavramını falan savunmuyorsun ki, senin savunduğun arabın Allah'ı. Hiç bir dine ait olmayan bir tanrı kavramını savunsan onun fikri de o der geçerim.

Soruyu tekrar sorayım, varsa bir cevabın ver.

Peki senin savunduğun Allah'ın amacı ne? Kendi tasarladığı bu insanların bir kısmını cennete koyup sonsuza kadar nasıl alem yaptığını, bir kısmını da cehenneme koyup sonsuza kadar nasıl yandığını izlemek mi? Bu mu yani ilahi amaç?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Neden konu saptırmak olsun? Aslında benim söylediğim şey meselenin can alıcı noktası değil mi? Sen ortada evreni yaratan bir tanrı yani Allah olduğunu ileri sürüyorsun, ben de Allah'a atfedilen kitaba göre bu tanrının amacını sorguluyorum. Bu amaca baktığımızda senin savunduğun dinin ne kadar sığ bir din olduğu ortaya çıkıyor. Sen tanrı kavramını falan savunmuyorsun ki, senin savunduğun arabın Allah'ı. Hiç bir dine ait olmayan bir tanrı kavramını savunsan onun fikri de o der geçerim.

Soruyu tekrar sorayım, varsa bir cevabın ver.

Peki senin savunduğun Allah'ın amacı ne? Kendi tasarladığı bu insanların bir kısmını cennete koyup sonsuza kadar nasıl alem yaptığını, bir kısmını da cehenneme koyup sonsuza kadar nasıl yandığını izlemek mi? Bu mu yani ilahi amaç?

Sagduyu bu başlıgın ana konusunun dışına cıkıyorsun sürekli...

Yaratıcının varlıgını inkar eden bir ateist kutsal kitaplar dışına da cıkıp neden yaratıcıyı inkar ettiğini söyleyebilmeli....

Bu başlıkta tasarımlar veya yukarıda kı konuda oldugu gıbı ''duyguların anlamları'' üzerinden yaratıcının varlıgı sorgulanıyor..

Cehenneme atıyor o yuzden yoktur diyip konuyu saptırmaya devam edersen cevap yazmama gerek kalmıyacaktır..

Link to post
Sitelerde Paylaş
IFEELGOOD[/color]' timestamp='1334499127' post='843848']

Neden olsun ki? Hangi mantıkla? Varlığına dair en küçük bir işaret yok. Dünya üzerinden milyarlarca insan gelmiş geçmiş, bir teki bile görememiş, hiçbir yerde rastlamamış. Bilimsel olarak zaten tek bir işaret bile yok. Tanrı'nın yaptığı zannedilen şeyleri de onun yapmadığı ortaya çıkmış.. Bilgi var artık.

125 bin civarı peygamber yani insan var Allahın varlığına delil olan,kaldiki sonra gelen nice evliyalarda vardır.Hadi bunuda geçtim hangi mantıkla '' neden olsun'' diyorsun.Şuanki yapılan insan içatlarından hangisi tesadüfen oluşmuşdur ? tabiki hiçbiri tesadüfen oluşmamışdır.E ozaman seni milyonlarca karmaşık bilgiyle yaratan bir yaratıcıya inanmıyorsun ? sence hangisi mantıklı ?

Ayrıca burda Ruhun varlığına da delil vardır.Düşünsene bundan bin yıl önce doğmamışsında,bu asırda dünyaya gelmişsin..halbuki sen önce kendiden bile haberin yoktu ?İnsan ister istemez bir yaratıcıya inanmak zorunda kalıyor bütün olanlara tesadüf diye kaldırıp atamazsınız..Bu o kadar kolay değil.

Ölümden sonra hayat yoktur diyorsunuz peki elinizde somut bir delil var mı yok ?

Ama bakın kuranda ne yazıyor

“Sizi boşuna yarattığımızı ve gerçekten bize döndürülmeyeceğinizi mi sandınız?” (23/Mü’minûn, 115)

“İnsan, kendi başına ve sorumsuz bırakılacağını mı sanıyor?” (Kıyamet/36)

Azıcık aklı olan bir insan maymun teorisi zırvalarına inanmayıp bir yaratıcı olduğuna inanır örneğin şu bilim adamı gibi azıcık mantıklı olun

Ama şöyle bir ayette vardırki

Ve o inkâr edenlerin (kâfirlerin) hali, haykırması sebebiyle bağırıp çağırmadan başka bir şey işitmeyen (anlamayan) kimsenin durumu gibidir. (Onlar) sağır, dilsiz ve kördürler. Bu yüzden onlar akıl edemezler (idrak edemezler).BAKARA - 171

Sizin durumunuzu ne yazıkki bu ayete bağlıyorum başka birşey değil...

tarihinde Teblig tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

tebliğ sen ne anlıyosun etrafa bakınca hicbirşey kendiliğinden oluşamazmı sence

Bana göre hiçbirşey kendiliğinden oluşmaz,bu benim yani inanların mantıklağıyla hiç bağdaşmaz çünkü ben kendimi bilmekden acizim,ayrıca bu dünyada ne işim var ?

.Bakın yüce rabbimiz ne demiş

''Hakka iletici doğru yolu (şeriati) beyan etmek Allah’a aittir. O yoldan sapan da var. Allah dileseydi, sizin hepinizi hidayete erdirirdi''NAHL - 9

Link to post
Sitelerde Paylaş

Sagduyu bu başlıgın ana konusunun dışına cıkıyorsun sürekli...

Yaratıcının varlıgını inkar eden bir ateist kutsal kitaplar dışına da cıkıp neden yaratıcıyı inkar ettiğini söyleyebilmeli....

Bu başlıkta tasarımlar veya yukarıda kı konuda oldugu gıbı ''duyguların anlamları'' üzerinden yaratıcının varlıgı sorgulanıyor..

Cehenneme atıyor o yuzden yoktur diyip konuyu saptırmaya devam edersen cevap yazmama gerek kalmıyacaktır..

Konu tanrı olunca hiç bir ifade konu dışı değerlendirilemez. Hem senin savunduğun tanrının ismi Allah değil mi, ne diye savunduğun tanrının adını zikretmekten utanıyorsun? Gelelim yine senin savunduğun Allah'a.

Evet, nedir senin Allah'ının amacı? Neden insanlığı yaratmaya karar vermiş? Kendi yarattığı bir kısım insanın yanmasını izlemekten ne zevk alıyor?

Kendi tasarladığı bu insanların bir kısmını cennete koyup sonsuza kadar nasıl alem yaptığını, bir kısmını da cehenneme koyup sonsuza kadar nasıl yandığını izlemek mi yani ilahi amaç?

tarihinde sağduyu tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Evren ve insanın oluşumu için kendiliğinden oluşu secmek akla yapılan en buyuk haksızlıksa evreni tasarlayanın kendiliğinden oluşması daha büyük akılsızlıkdır o zaman tanrıda tasarlanmıştır onu tasarlayanda tasarlanmıştır bu böylece sonsuza kadar gider

tarihinde FREE MAN tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Evren ve insanın oluşumu için kendiliğinden oluşu secmek akla yapılan en buyuk haksızlıksa evreni tasarlayanın kendiliğinden oluşması daha büyük akılsızlıkdır o zaman tanrıda tasarlanmıştır onu tasarlayanda tasarlanmıştır bu böylece sonsuza kadar gider

İşde burda bu ayet devreye giriyor...

Eğer ikisinde de (semada ve arzda), Allah'tan başka ilâhlar olsaydı, ikisi de (yer de, gök de) mutlaka fesada uğrardı. Arşın Rabbi Allah, onların vasıflandırdığı (isnat ettikleri) şeylerden münezzehtir.ENBİYÂ - 22

Link to post
Sitelerde Paylaş

Evren ve insanın oluşumu için kendiliğinden oluşu secmek akla yapılan en buyuk haksızlıksa evreni tasarlayanın kendiliğinden oluşması daha büyük akılsızlıkdır o zaman tanrıda tasarlanmıştır onu tasarlayanda tasarlanmıştır bu böylece sonsuza kadar gider

Bu başlıkta yazdıgım bir iletiden alıntıdır:

Ex nihilo(yokluktan) nihil fit(yokluk meydana gelir)

Madem varız o zaman bir varlıga ihtiyacımız var...

Daha önce belirtiiğim gibi bu varlık ezeli olan evren idi(naturalistler için) ya da maddeidi(materyalistler için)...

Ama bigbang ile anladık kı ne evren ezeli ne de madde(naturalizm-materyalizm out :D )

Ee nedenini sorguluyorsak pek tabıkı BİLİNC sahıbı bir yaratıcıyı işin içine katmamız lazım ve bu da bilimin ta kendisi oluyor...

Peki ala bilim neden Yaratıcının varlıgıyla yokluguyla ilgilenmiyor?

Çünkü bilimin metodu ''metodolojik naturalizm''....

Yani bilim başından itibaren herşeyi mevcut doğa ve kanunları cercevesınde acıklamayı öngörmüştür..

Pekiala zorunlu mu? Tabiki hayır...

Önceden Katolik kilisesi nasıl bilimi yönetiyor ve bilimin metodunu kendisi belirliyorduysa şimdi de naturalist zihniyet aynısını yapıyor..(bigbang de oldugu gibi artık doğa ve kanunları herseye cevap olmadıgından bu metod yıkılmaya mahkumdur)

Şimdi ki bilimde oldugu gibi Mekanist yaklaşım hakim...

Mekanist yaklaşımda iki soru sorulur...NE? NASIL?

Ör:Dünyanın güneşe uzaklıgı NE dir

Beyinin sinirsel yapısı NASILDIR?

Mekanist yaklaşımda NİÇİN sorusu sorulmaz?

Ör:Dünya ile güneş arası niçin bu mesafededir?

Neden biliyon mu? Çünkü niçin sorusu varlıklarda ki gayeyi sorgular ve buna Naturlazm cevap veremez...

Yine cevap vermedın dediğin dıger soruya gelelım...Ki o soruya bircok kez cevap verdıgımı hatırlıyorum...

Yaratıcı varsa onu kım yarattı?

O nasıl oldu?

Şimdi bak bunu mantıksal olarak ortaya koyuyoruz...

Evvela şunu bil Yaratıcıyı kim yarattı sorusu mantıksal çelişki barındırıyor...

O yaratılmış olsa yaratıcı olamaz ve yaratıcı olmayanda yaratamaz...

Yani evvela o sebepsiz varlıktır .ZORUNLU VARLIK...

Şimdi yaratıcnın varlıgını kendı varlıgımıza bakarak bulmak neden mümkün onu da biraz acayım...

Hani hep derler bir vagonu önünde ki çeker onu önünde ki vagon en son bi lokomotıfe kadar gider ve onu kim ceker diye sorulmaz..cunku ONUN HAREKETI KENDINDENDIR..Diger vagonların hareketıne sebep olmuştur..

Vagon hareketinin önündekinden kaynakladıgını görsede ona mal etmez çünküü o onu yapamaz...önündeki vagon da onun aynısdır sonuc olarak..

Önündekinin önündekine de bagyalamaz cünkü oda kendiliğinden hareket edemez...

Bu sonsuza kadar gitse hep vagonlar ortda olsa Bİ HAREKETTEN bahsetmek mümkün değildir...

İşte vagonun eger hareket varsa en son bir yere dayanır ve onun HAREKETİ KENDINDENDIR demesiyle aynı mantık....

Varlıgımzı bı varlıga borcluyuz onun varlıgı kendındendir...

Aksı halde varlıgımız olmamıs olacaktı...madem varız o zaman varlıgı kendınden olan Yaratıcı var...

Birde şu acıdan bak...

X yaratıcıyı Y yaratıcı yaratsın

Y yaratıcıyı Z yaratıcı yaratsın

Z yaratıcıyı K yaratıcısı yaratsın

..................

Bu sonsuza kadar gider ve x,y,z,k...artık yaratıcı değil yaratılmış oluyor..

Ve X,Y,Z,K......yaratılmış olduklarından artık YARATICI olamazlar..

Yaratıcı olmayan var edemediğine göre ve var oldugumuza göre demek ki sebepsiz bir varlık var ve o MUTLAK YARATICIdır...

Var isek var :D

Tabi evrende gördüğümüz tasarım delilleri veya kozmolojık deliller veya gayesel deliller onun varlıgının diğer kanıtları...

Şimdi neden YANILGIdasınız dıyorum çünkü siz zihninizde farklı bi yaratıcı oluşturmuşsunuz ve onu inkar ediyorsunuz...Merak etmeyin onu biz de inkar ediyoruz :D

Yanılgılarınızdan bir kaç örnek..............................Biz nasıl düşünüyoruz peki

1-Nasıl yaratılmış .................................................1-Yaratılan yaratıcı olamaz...mantıksal çelişki...

2-Şimdi ne yapıyor................................................2-zaman bir yaratıktır yaratıcıyı bağlamaz...Zamandan münezzehtir

3-Nerede şu an.....................................................3-Mekan da bir yaratıktır o da yaratıcıyı bağlamaz...Mekandan münezzehtir...

tarihinde doctorr tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

İşde burda bu ayet devreye giriyor...

Eğer ikisinde de (semada ve arzda), Allah'tan başka ilâhlar olsaydı, ikisi de (yer de, gök de) mutlaka fesada uğrardı. Arşın Rabbi Allah, onların vasıflandırdığı (isnat ettikleri) şeylerden münezzehtir.ENBİYÂ - 22

Aynı soruları sana da sorayım o zaman, hiç olmazsa sen tanrının adını koymuşsun, doctorr tanrısının adını ısrarla zikretmekten kaçınıyor, utanıyor sanırım öyle bir tanrıyı savunduğu için.

Evet, nedir senin Allah'ının amacı? Neden insanlığı yaratmaya karar vermiş? Kendi yarattığı bir kısım insanın yanmasını izlemekten ne zevk alıyor?

Kendi tasarladığı bu insanların bir kısmını cennete koyup sonsuza kadar nasıl alem yaptığını, bir kısmını da cehenneme koyup sonsuza kadar nasıl yandığını izlemek mi yani ilahi amaç?

Link to post
Sitelerde Paylaş

(Hac Suresi 73.ayet)

''Ey insanlar! Size bir örnek verildi. Şimdi ona iyi kulak verin. Sizin Allah’tan başka taptıklarınız bir sinek dahi yaratamazlar, hepsi bunun için toplansalar bile. Eğer sinek onlardan bir şey kapsa, bunu ondan kurtaramazlar. İsteyen de âciz, istenen de.''

Yaratma iki ayrı bölümden oluşur

1-Parçaları birleştirme(inşa)

2-Yoktan var etme(ibda)

1. maddeye göre insanın cüzi yaratıcılıgı vardır diyebiliriz.

2.madde de ki yaratma (yoktan var etme) sadece Allah a aittir...

Bu yüzden bu ayette Kuranda ki meydan okumalardan biridir...

Bir sineğin yaratılması için evvela parçaların birleştirilmesi(atomlarının bir araya getirilimesi) sonrasında da onu canlandırmak(görme,işitme vs vs gibi daha önce olmayan ve maddenın özelliği olmayan özelliklerin yoktan ona verilmesi.)

Tesaduf seceneği inşa için söz konusu olabilir( parçaların bir araya gelmesi durumunda)

Örneğin bir insanın proteininin oluşması için gerekli olan aminoasit diziliminin olasılık hesabı yapılabilir...(tek bir albuminin tesadufen oluşması için bile mevcut evren zamanı yeterli değil ayrıca)

Ama daha önemlisi ve sürekli gözardı edilen o parcanın canlanması olayıdır ve bu olasılıklarla acıklanamaz.İşte burda tesaduften bahsetmek mumkun değildir.

''Bir sinek yaratamazsınız'' meydan okuması göz ardı edilemiyecek kadar sarsıcıdır... -_- -_-

Link to post
Sitelerde Paylaş

Aynı soruları sana da sorayım o zaman, hiç olmazsa sen tanrının adını koymuşsun, doctorr tanrısının adını ısrarla zikretmekten kaçınıyor, utanıyor sanırım öyle bir tanrıyı savunduğu için.

Evet, nedir senin Allah'ının amacı? Neden insanlığı yaratmaya karar vermiş? Kendi yarattığı bir kısım insanın yanmasını izlemekten ne zevk alıyor?

Kendi tasarladığı bu insanların bir kısmını cennete koyup sonsuza kadar nasıl alem yaptığını, bir kısmını da cehenneme koyup sonsuza kadar nasıl yandığını izlemek mi yani ilahi amaç?

“Ben cinleri ve insanları, ancak bana ibadet -kulluk- etsinler diye yarattım.” Zâriyât Sûresi, 56

Cennet cehennem bu yüzden vardır bir yanda bizim gibi inanlar bir yanda sizin gibi inanmayanlar

Allah zalim olsa idi sana tanrının varlığını sorgulama imkanı vermezdi anında cezanı keser cehenneme atardı

lakin öyle yapmıyor mühlet veriyor sana..burda akşama kadar ayetleri çarpıtmadan düşünsen Allahın var olduğunu anlarsın

peki şöyle düşünelim ALLAH çıkıp ben burdayıp hepiniz cennete girin dese yaşamın ne manası kalır ?

burası bir sınav ortamıdır,kuralları sende biliyorsun inanlar cennete,inanmayanlar cehenneme gidecektir herşey gayet açık.

Allah seni cehenneme atmıyor lakin sen kendin cehenneme gitmek istiyorsun

En güzel örnek budur

İki Cihan Güneşi Sevgili Peygamber Efendimiz,

saâdet meclisinde oturuyordu. Mescide bir esir grubu getirildi.

O sırada Allah Resûlü (sas), bir kadının yana yakıla bir şeyler aradığını gördü. Kadın yakaladığı her çocuğu sinesine basıyor, kokluyor sonra bırakıyordu.

Sonra kendi yavrusunu buldu, bağrına bastı. Doyma bilmeden onu öpüyor, kokluyor, tekrar bağrına basıyordu.

Allah Resûlü (sas) bu manzara karşısında iyice doldu.

Hıçkıra hıçkıra ağlayarak parmağıyla yanındakilere bu kadını gösterdi ve:

“Şu kadını görüyor musunuz?” dedi.

Sahabe cevap verdi: “Evet Ya Rasulallah!”İki Cihan Güneşi Sevgili Peygamber Efendimiz,

saâdet meclisinde oturuyordu. Mescide bir esir grubu getirildi.

Allah Resûlü (sas) tekrar:

Bu kadın şu kucağındaki çocuğunu cehenneme atar mı?” diye sordu.

Sahabe “Hayır ya Rasulallah!” karşılığını verdi.

Ve işte bunun üzerine İki Cihan Serveri şu hikmet dolu sözleri söyledi:

Allah o kadından daha şefkatlidir, kullarını cehenneme atmak istemez.”

Ayrıca gerçekten zalim olsa idi ben ona yöneldiğimde beni hidayete erdirmez sapıklık içinde bırakırdı :blush:

tarihinde Teblig tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
....

Laf salatasının fazlalıklarını atarsak ortaya şu özet çıkıyor.

Allah diye bir tanrı var, bu tanrı önce insanlar yaratıyor, sonra bir kısmını cennete koyup sonsuza kadar zevk ve sefa içinde yaşamasını, diğer kısmını da cehenneme atıp sonsuza kadar yanmasını izliyor.

Hmm, değişik bir zevk anlayışı varmış senin tanrının. Canı falan mı sıkıldı acaba?

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...