Jump to content

Neml Süresi 88.ayet


Recommended Posts

Siz dağları sabit sanarsınız ama aslında onlar bulutlar gibi hareketlidir.Diye okursak mantıklı.

Kıyamette onları sabit sanacaksınız ama aslında hareket edecekler diye yorumlayıp ayeti kıyamete ötelersek pek mantıklı durmuyor.

Mantıklı düşünen adamın halı başka. Ha gayret dostum

Ama bulutlar gibi hareketlidir diye bir ifade dağların şimdiki hareketi ile alakalı ve benzermi ki?Muhammed dağların da rüzgar etkisi ile bulutlar gibi yer değiştirdiğini mi düşünüyordu acaba?

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 86
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Merakeden, sanırım seninle Neml 88.ayetin kıyameti anlattığı konusunda hemfikiriz.

Müslümanlar olarak aranızda bir konsensusa varamadığınızı düşünüyorum.

Musab Neml 88.ayetin kıyameti işaret etmediğini söylüyor, iletilerine bakabilirsin.

Neml 88.ayet konusunda söyleyebileceğim tek şey o ayetin bir kıyamet tasviri olduğu.

Yukarıya astığım 4 ayetten anlaşılacağı üzre, Kuran kıyamet öncesinde, dağları sabit görüyor.

Bugün dağların sabit olmadığı, tam aksine senin de dediğin gibi levha tektoniğiyle oluştuğu açık.

Kuran'da ise oldukça statik bir Dünya ve evren modeli var. Dağları üstündeki ''rızkla birlikte'' yaratıyor.

Bunun doğruluğunu lütfen bir düşün. Dağlar ilk oluşmaya başlarken Dünya'da hayvan ve bitkiler yoktu.

Kuran'da dağlar üstündeki nimetlerle yaratıldı diyor. Burası gerçekçi değil.

Üstelik dağların kıyamet haricinde sabit olduğunu 4 kere açıkça vurgulamış Kuran.

Yani Kuran'da jeolojik zamanlara hiçbir işaret yok. Dağları bugünkü haliyle, üstünde nimetle bir anda yaratıyor Allah.

Sonra da kıyamet gelince bu dağları yerle bir edeceğim diyor. Koca koca dağlar bulut gibi yürüyecek diyor.

tarihinde freand tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

arkadaş hala anlamamakta ısrar ediyorsunuz. siz istiyorsunuz ki şu an bilinen bütün bilimsel şeyler kur'an da geçmeli. yahu cahil bi halk var o halka levha tektoniğinden mi bahsedicek? bu kadar aptal olmayın ya gözleriniz kör olmuş. kitapta kuantum fiziğinden de bahsetmemiş şimdi siz dersiniz ki bu kur'an da geçmiyor. çünkü o zamanki insanlar bunu bilmiyorlar (hani onlar yazmış ya kitabı sizin tabirinizle) ondan yazmamışlar bak kur'an elle yazılmış

Arkadaşım bence şu konuda haklısın.

Kuran bilim kitabı değil inanç kitabıdır.

Kuran'da bilim aranmaz, inanç aranır.

Beni bırak da ''Kuran'da bilimsel mucize var'' diyen Harun Yahya tayfasına kız.

Ben Kuran'da yok efendim mucizeler varmış diyenlere kızıyorum burada.

Bir ayette hareketli dediğini 4 ayette sabit diye yalanlıyor bu kitap.

Sonra gelip Kuran'da mucize var diye konuşanlar oluyor.

Bak ben Cübbeli Ahmet'i severim. Adam dürüstçe Kuran'da mucize yoktur, isteyen inanır diyor.

Bilinen her şey Kuran'da yazsın diyen yok. Tersini yazmasın yeter.

tarihinde freand tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaşım bence şu konuda haklısın.

Kuran bilim kitabı değil inanç kitabıdır.

Kuran'da bilim aranmaz, inanç aranır.

Beni bırak da ''Kuran'da bilimsel mucize var'' diyen Harun Yahya tayfasına kız.

Ben Kuran'da yok efendim mucizeler varmış diyenlere kızıyorum burada.

Bir ayette hareketli dediğini 4 ayette sabit diye yalanlıyor bu kitap.

Sonra gelip Kuran'da mucize var diye konuşanlar oluyor.

Bak ben Cübbeli Ahmet'i severim. Adam dürüstçe Kuran'da mucize yoktur, isteyen inanır diyor.

Bilinen her şey Kuran'da yazsın diyen yok. Tersini yazmasın yeter.

o dönem insanlar bunları mucize olarak adlandırmış.çünkü bilimden haberleri yok. Nasıl ki eski toplumlarda Güneş tutulmasını mucize olarak adlandırmışilarsa yaşananlarda insanlara mucize olarak gelmiş. Kur'an'ın bilimsel iddiası yok zaten. .ama burda çoğu arkadaş hala kur'an da yazmıyor niye yazmıyor diyor. yahu bu newton'un yada einstein'ın bilimsel makalesi mi?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Merakeden, sanırım seninle Neml 88.ayetin kıyameti anlattığı konusunda hemfikiriz.

Müslümanlar olarak aranızda bir konsensusa varamadığınızı düşünüyorum.

Musab Neml 88.ayetin kıyameti işaret etmediğini söylüyor, iletilerine bakabilirsin.

Neml 88.ayet konusunda söyleyebileceğim tek şey o ayetin bir kıyamet tasviri olduğu.

Yukarıya astığım 4 ayetten anlaşılacağı üzre, Kuran kıyamet öncesinde, dağları sabit görüyor.

Bugün dağların sabit olmadığı, tam aksine senin de dediğin gibi levha tektoniğiyle oluştuğu açık.

Hayır sen sadece kıyametten bahsediyor diyor diyorsun, ben ise ilk okunduğunda sahabeler kıyameti anlamışlardır ama dünyanın döndüğüne de işaret ediyor diyorum. Sadece ben demiyorum. Yüzlerce İslam alimi diyor. Kendim de dahil olmak üzere burada nispeten az bilgili Müslümanlar olarak konsensüse varamamış olabiliriz. Ama bir çok İslam alimi de tek bir görüş beyan etmemiştir. Çünkü bu ayetler müteşabih ayetlerdir. Bu ayetlerden hasıl olan mana onlarca olabilir. Bu anlamlardan herhangi bir tanesini kabul etmek insanı dinden çıkarmaz. Ama muhkem ayetin manasını kafasına göre yorumlayıp Kuranda namaz yoktur demek dinden çıkarır. Müteşabih ayetlerde benim görüşüm tek doğru demek doğru değildir.

Genel görüş Kuranda sabit dağlar yarattık ayetleriyle levha tektoniğine (verdiğim halı ve yay örneğinde olduğu gibi), dağların bulut gibi yürümesiyle dünyanın döndüğüne işaret edilmektedir. Dikkat edersen işaret edilmesinden bahsediyorum. Kuran fizik, jeoloji, astronomi vs kitabı değildir. Kuran tüm kainatın özetidir. Kurandaki ana fikir dağların yürümesi değildir. Ana fikir, kainatı Allahın yarattığı ve bizim de Ona iman edip Ona tabi olmamız gerektiğidir. Allah bunun için sivrisinekten tut da güneşe, dağlara, yıldızlara kadar bir çok şeyden örnekler vermiştir. Bunların hepsi Allahın varlığının binlerce delilinden bazılarıdır.

Jeolojide dağların isostasy denilen yer dengesi kanununun mühim bir unsuru olduğu, asrımızda anlaşılmıştır. Jeo-fizikte, sıcak noktalar(hot spots) denilen ve dünyada 110 kadar olarak belirlenen büyük dağ kitleleri vardır. Bunlar yerkabuğunun hareketine mani olmakta olup, yerin çok derinliklerinden (mantodan) yükselen ve yer kabuğunu deldikten sonra yüzeyde katılaşarak adeta bir perçin şeklinde kabuğu tesbit eden (bazalt bileşiminde) büyük magma kitleleridir. Ayette geçen sabit dağlar yarattık bu manadadır.

Kuran'da ise oldukça statik bir Dünya ve evren modeli var. Dağları üstündeki ''rızkla birlikte'' yaratıyor.

Bunun doğruluğunu lütfen bir düşün. Dağlar ilk oluşmaya başlarken Dünya'da hayvan ve bitkiler yoktu.

Kuran'da dağlar üstündeki nimetlerle yaratıldı diyor. Burası gerçekçi değil.

Üstelik dağların kıyamet haricinde sabit olduğunu 4 kere açıkça vurgulamış Kuran.

Yani Kuran'da jeolojik zamanlara hiçbir işaret yok. Dağları bugünkü haliyle, üstünde nimetle bir anda yaratıyor Allah.

Sonra da kıyamet gelince bu dağları yerle bir edeceğim diyor. Koca koca dağlar bulut gibi yürüyecek diyor.

Kuranda dağların üzerindeki nimetlerle birlikte aynı anda yaratıldığı hangi ayette geçiyor?

Kaf

(7) Yeryüzünü de yaydık ve orada sabit dağlar yerleştirdik. Orada her türden iç açıcı çift bitkiler bitirdik.

Fussilet

(10) O, dört gün içinde (dört evrede), yeryüzünde yükselen sabit dağlar yarattı, orada bolluk ve bereket meydana getirdi ve orada rızık arayanların ihtiyaçlarına uygun olarak rızıklar takdir etti.

Lokman

(10) Allah gökleri görebileceğiniz direkler olmaksızın yarattı. Yeryüzüne de, sizi sarsmasın diye sabit dağlar yerleştirdi ve orada her türlü canlıyı yaydı. Gökten de yağmur indirip orada her türden güzel ve faydalı bitki bitirdik.

Rad

(3) O, yeri yayıp döşeyen, orada dağlar, nehirler meydana getiren, orada her türlü meyveden (erkekli-dişili) iki eş yaratandır. O geceyi gündüze bürüyor. Şüphesiz bunlarda, düşünen bir kavim için (Allah'ın varlığını gösteren) deliller vardır.

Hicr

(19) Yeri de yaydık, ona sabit dağlar yerleştirdik ve orada ölçülü (bir biçimde) her şeyi bitirdik.

Nahl

(16) Sizi sarsmaması için yeryüzünde sağlam dağlar; yolunuzu bulmanız için de nehirler, yollar ve nice işaretler meydana getirirdi. İnsanlar yıldızlarla da yollarını bulurlar.

Allah zaman ve mekandan münezzeh olduğu için zaman kavramları Kuranda bizim anladığımız gibi kullanılmamaktadır. Örneğin bize göre daha kıyamet kopmamıştır. Fakat Allah kıyameti bazen o an kopuyor gibi şimdiki zamanla bazen de önceden kopmuş gibi geçmiş zamanla müthiş bir belağatla anlatmaktadır. Allah için zaman diye bir kavram yoktur. Allah için geçmiş de şimdiki zaman da gelecek de aynı yakınlıkta ve hepsi elinin altındadır.

5. Fakat insan önünde (ileride) günah işlemek ister,

6. sorar: "O kıyamet günü ne zaman?" diye.

7. Ne zaman ki o göz şimşek çakar,

8. ay tutulur,

9. güneş ve ay toplanır,

10. O gün insan: "Nereye kaçmalı?" der.

11. Hayır hayır! Yok bir siperi

12. O gün ancak siper (varılacak yer) Rabbinedir,

13. o gün insan, önce ve sonra yaptıkları ile ayıtılır.

Vakıa

(7) Yeryüzü şiddetle sarsıldığı, dağlar parça parça dağılıp saçılmış toz olduğu ve siz de üç sınıf olduğunuz zaman, O, (kimini) yükseltir, (kimini) alçaltır.

Hakka

(15) Sûr'a bir defa üfürülünce, yeryüzü ve dağlar kaldırılıp birbirine bir çarptırılınca, işte o gün olacak olmuş(kıyamet kopmuş)tur.

Mearic

(9) Göğün, erimiş maden gibi ve dağların atılmış renkli yün gibi olacağı günü hatırla.

Mürselat suresi

1. Andolsun iyilik yapılması için (o birbiri ardınca) gönderilenlere,

2. büküp devirenlere,

3. neşrederek yayanlara,

4. (gerçek ile batılı) seçip ayıranlara,

5. sonra bir öğüt bırakanlara,

6. gerek mazur kılmak gerekse uyarmak için olsun,

7. elbette size va'd olunan şey muhakkak meydana gelecektir.

8. Hani o yıldızlar silindiği vakit.

9. o gök kubbe açıldığı vakit,

10. dağlar savrulduğu vakit,

11. peygamberler bekleme yerlerine vardırıldığı vakit (kıyamet günü),

12. bunlar hangi güne ertelenmiştir?

13. Ayırım gününe!

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu ayetlerin önceki kaynakalrdan alınmadığını nereden biliyorsunuz?

Hangi kaynaktan bahsediyorsun ?

Dağları durur sanırsın da onlar bulutlar gibi hareketlidir buyruluyor.

Yani; dur ben sana türkçesini yazayım.

Deniyor ki, bu zamana kadar dağların hareket ettiğinden insanlığın haberi yoktu. Onlar hareketsiz sanılırdı. Ancak onlar bulutların hareket ettiği gibi hareket etmekteler.

Ve bak ne buyurmuş Allah u teala. Bu benim yaratma sanatım demiş. Sene 600 yıllar... Abla. 100 sene öncesinden bahsetmiyoruz.

Ha sen diyorsan bu zaten 1000000000 sene önce patamanya kabilesi tarafından biliniyordu zaten. O zaman tamam.

Nasılsa kendinizi kandıracak bir yöntem buluyorsunuz her defasında.

100 kere açıklarız. Birisi çıkar der ki kıyamet tavsir edilmiş.

Biri der ki bunu zaten biliyorlardı.

Biri çıkar başka ayetlerle çeliştiğini ifade eder. revasiyenin (sağlam, köklü) anlamını bile bilmeden. Bilmez ki her ayet birbirini tamamlar. Bilmez ki Kuran başından da sonundan da okunsa aynı kapıya çıkar. Dağlar tıpkı bir kazık gibi yaratılmıştır. Ayette aynen yazdığı gibi. Ve buna rağmen hareket eder. İşte bu Allah'ın yaratma sanatıdır.

Bakan gözle gören göz bir olur mu hiç ?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Hangi kaynaktan bahsediyorsun ?

Dağları durur sanırsın da onlar bulutlar gibi hareketlidir buyruluyor.

Yani; dur ben sana türkçesini yazayım.

Deniyor ki, bu zamana kadar dağların hareket ettiğinden insanlığın haberi yoktu. Onlar hareketsiz sanılırdı. Ancak onlar bulutların hareket ettiği gibi hareket etmekteler.

Ve bak ne buyurmuş Allah u teala. Bu benim yaratma sanatım demiş. Sene 600 yıllar... Abla. 100 sene öncesinden bahsetmiyoruz.

Ha sen diyorsan bu zaten 1000000000 sene önce patamanya kabilesi tarafından biliniyordu zaten. O zaman tamam.

Nasılsa kendinizi kandıracak bir yöntem buluyorsunuz her defasında.

100 kere açıklarız. Birisi çıkar der ki kıyamet tavsir edilmiş.

Biri der ki bunu zaten biliyorlardı.

Biri çıkar başka ayetlerle çeliştiğini ifade eder. revasiyenin (sağlam, köklü) anlamını bile bilmeden. Bilmez ki her ayet birbirini tamamlar. Bilmez ki Kuran başından da sonundan da okunsa aynı kapıya çıkar. Dağlar tıpkı bir kazık gibi yaratılmıştır. Ayette aynen yazdığı gibi. Ve buna rağmen hareket eder. İşte bu Allah'ın yaratma sanatıdır.

Bakan gözle gören göz bir olur mu hiç ?

Kur'an'ın tamamı İslam Öncesi kaynakalrdan alınmıştır,örneğin deprem önleyici dağlar mucizesi dediniz,İslam Öncesi şiirlerde hatta Tevrat'ta bile bulduk kökenlerini,nereden biliyorsun bu ayetin de önceki kaynaklardan aşırılmadığını?

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kur'an'ın tamamı İslam Öncesi kaynakalrdan alınmıştır,örneğin deprem önleyici dağlar mucizesi dediniz,İslam Öncesi şiirlerde hatta Tevrat'ta bile bulduk kökenlerini,nereden biliyorsun bu ayetin de önceki kaynaklardan aşırılmadığını?

'''Onları da Allah gönderdi, insanlar tahrif etti, içlerinde benzerlikler olması son derece doğal .'''diyecek

tarihinde TheQuestioningman tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Kur'an'ın tamamı İslam Öncesi kaynakalrdan alınmıştır,örneğin deprem önleyici dağlar mucizesi dediniz,İslam Öncesi şiirlerde hatta Tevrat'ta bile bulduk kökenlerini,nereden biliyorsun bu ayetin de önceki kaynaklardan aşırılmadığını?

Ha varsa Kuran'dan önce bunu gösteren bir kaynak, paylaşta bizde aydınlanalım.

Link to post
Sitelerde Paylaş

GÜNCEL

Sorumun cevabını ver :) Belki eski kaynaklarda vardı ama o kaynaklar elimize ulaşmadan barbar Msülümanlar tarafından yokedildi bunu nerden bileceğiz?Çünkü Kur'an'ın %100'ü eski kaynaklardan aşırma :)

Ayrıca Freand'in de sıklıkla dile getirdiği gibi bu ayet kıyamet ayetidir;

NEML 87. Sura üfürüldüğü gün, Allah’ın diledikleri bir yana, göklerde olanlar da yerde olanlar da, korku içinde kalırlar. Hepsi Allah’a boyunları bükülmüş olarak gelirler.

NEML 88. Dağları yerinde donmuş gibi durur görürsün, oysa onlar bulutlar gibi geçerler. Bu her şeyi sağlam tutan Allah’ın işidir. Doğrusu O, yaptıklarınızdan haberdardır.

NEML 89. Kim bir iyilik getirirse, ona daha iyisi verilir. Onlar o günün korkusundan güvendedirler.

Kur'an'a göre dağlar sabittir;

“Hem dünya hareketiyle sizi sarsmasın diye, yeryüzüne sabit dağlar koydu. Amaçlarınıza ermeniz için ırmaklar, geçitler yerleştirdi.” (Nahl, 16/15)

Dağlar sabit mi hareketli mi?

Bu âyet-i kerimelerde Sur´a üfürüleceği ve dünyanın hayatı sona erince dağlann, bulutlar gibi yürüyüp ideceği beyan ediliyor.

Âyette geçen "Sur" boynuz şeklindeki bir borazan, Sur´a üfleyen kimse ise "İsrafil" aleyhisselamdir. İsrafil (a.s.) Sur´a, dünya hayatının sona erdiği, in­sanların kötülerinin kaldığı bir zamanda Allah´ın emriyle üfleyecek, böylece gökte ve yerde bulunan herşey sarsılacak ve kıyamet kopacaktır. Bu sarsıntıdan sadece şehitler etkilenmeyecektir. Zira onlar rableri katında güven içindedirler.

Müfessirler, âyette zikredilen Sur´a üç kere üfürüleceğini, birincisinde herşeyin büyük bir korkuya kapılacağını, ikincisinde herşeyin öleceğini, üçün­cüsünde ise herşeyin dirilip kabrinden çıkarak Allah´ın huzuruna varacağını söy­lemişlerdir.

tarihinde Dark Prince tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Sorumun cevabını ver :) Belki eski kaynaklarda vardı ama o kaynaklar elimize ulaşmadan barbar Msülümanlar tarafından yokedildi bunu nerden bileceğiz?Çünkü Kur'an'ın %100'ü eski kaynaklardan aşırma :)

Ayrıca Freand'in de sıklıkla dile getirdiği gibi bu ayet kıyamet ayetidir;

NEML 87. Sura üfürüldüğü gün, Allah’ın diledikleri bir yana, göklerde olanlar da yerde olanlar da, korku içinde kalırlar. Hepsi Allah’a boyunları bükülmüş olarak gelirler.

NEML 88. Dağları yerinde donmuş gibi durur görürsün, oysa onlar bulutlar gibi geçerler. Bu her şeyi sağlam tutan Allah’ın işidir. Doğrusu O, yaptıklarınızdan haberdardır.

NEML 89. Kim bir iyilik getirirse, ona daha iyisi verilir. Onlar o günün korkusundan güvendedirler.

Kur'an'a göre dağlar sabittir;

“Hem dünya hareketiyle sizi sarsmasın diye, yeryüzüne sabit dağlar koydu. Amaçlarınıza ermeniz için ırmaklar, geçitler yerleştirdi.” (Nahl, 16/15)

Dağlar sabit mi hareketli mi?

Birincisi, dağlar sabit değil, hareketli. SAğlam ve dayanıklı dağlar yarattım buyuruyor Allah u-teala.

Yaratılış itibari ile kazık gibi çakılmış buyuruyor. Ve bunun böyle olduğunu sende pekala biliyorsun.

İkincisi, gece ve gündüzün yaratılması nasıl kıyameti tasvir edebilir ?

Üçüncüsü ve en önemlisi bir yaratılış mucizesinden bir sanattan bahsediliyor. Kıyamet ise bir yıkımdır.

Birazcık aklını kullanan bir insan neml 88deki mucizeyi rahatlıkla görür.

Yeterki aklıyla birlikte kalbini de kapatmasın.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Birincisi, dağlar sabit değil, hareketli. SAğlam ve dayanıklı dağlar yarattım buyuruyor Allah u-teala.

Yaratılış itibari ile kazık gibi çakılmış buyuruyor. Ve bunun böyle olduğunu sende pekala biliyorsun.

İkincisi, gece ve gündüzün yaratılması nasıl kıyameti tasvir edebilir ?

Üçüncüsü ve en önemlisi bir yaratılış mucizesinden bir sanattan bahsediliyor. Kıyamet ise bir yıkımdır.

Birazcık aklını kullanan bir insan neml 88deki mucizeyi rahatlıkla görür.

Yeterki aklıyla birlikte kalbini de kapatmasın.

Gece ve gündüzü nereden çıkardın bilmiyorum ama ayet kıyametten bahsediyor.Önceki ayet kıyamet değil mi?Evet.

Sonraki ayet kıyamet değil mi?Evet.

Ortadaki ayet otomatikmen kıyamet olmuyor mu?Evet.

Allah'ın anlatımının vasat olduğunu kabul ediyor musun da ortaya böyle alakasız bir ayet serpiştirdi diyorsun?1. ve 3. ayetler kıyametten bahsedecek ama ortadaki yandan geçecek,ah ne güzel vah ne güzel.Sanki o ayeti koyacak başka bir yer yokmuş gibi :)

Şu eski kaynaklar meselesinde benim düşünceme katılabilecek kadar objektif misin bu arada :)

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ve bu ayet varya bu ayet; tek başına bütün argümanlarınızı çöpe atar.

Sonra başlarsınız saçmalamaya. Başka kaynaklardan alınmıştır demeye.

Niye atsın yahu,bir Pagan da bunu cinlerin yazdırdığını söyler,var mı Allah'tan geldiğine ispat?Hadi kanıtla Cinlerden gelmediğini de göreyim :)

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...