Jump to content

KURANIN İLGİNÇ AYETLERİ.


Recommended Posts

Neden dünyanın başka bir bölgesinde allah lafı geçmez,neden her bölgenin kendine has dini var.Yahudilik çıkana kadar niye zeuslara,kibelelere,şamanların dönemlerinde allhtan ve öğretilerinden izler görülmez. Tarihin bir kesintenden sonra hoop tek tanrı çıkıyor meydane o bile 3 dinde farklı...benzerlikleri var..niye var hepsi bir öncekideden beslenme çünkü hatta paganlardan kopyala yapıştır anlayışlar dolu. 1 tane arkelojik kanıt göster,islamın ilk insanlığın başlangıcından beri olduğuna. Kızıldırelilere,mayalara,çinlisine,japonuna niye duymamışlar yüzyıllarca, o kadar nebi varsa.

evet bende önceden bu konuda düşünürdüm.ama sonradan tarihsel verileri okudukça farkettim. yeryüzünde islam inancıyla ,bir yeri benzeşmeyen bir inanç yok.japon yaratılış mitelojisinden tutta,en ilkel inançlara kadar.isimler ve yerler farklı olsada ana fikir olarak bütün inaçlarda kuran öğretisinin kalıntılarını bulmak mümkün.zaten siz bunu kuran alıntıdır diyerek başka bir bakış açısıyla dile getiriyorsunuz.size gerö kuran alıntıdır ama bize görede böyledir.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 216
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

Yani ''allah kullarını ampül ışığı ile hidayete iletiyormuş'' diyorsun.

Ayrıca allah yerlerin ve göklerin ampülü müymüş?

aydınlatıcı manasında neden olmasın.ama ben sadece ayetiki anlatınlarla günümüz verilerinin benzerliklerini dile getiriyorum.sanırım bunu yapmak bu forumda büyük bir suç.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Yer ve gök yaratılmadan önce allahınız engin sular üzerinde yüzen tahtında oturuyormuş.

Burdaki sudan kasıt o ilksel deniz de olabilir.

enbiya 30.Ya o küfredenler görmedilerde mi ki Semavât-ü Arz bitişik idiler de biz onları ayırdık, hayatı olan her şey'i sudan yaptık, hâlâ inanmıyorlar mı?

iyi ama ayetteki sıralamaya bak yerle gök yaratılmış,bitişikken ayrılmış ve sudan canlılar yaratılmış.yani yer ayrıldıktan sonra,ki bu dünyanın yaratılması manası veriyor,sudan canlılar yaratılmış.ve bilimsel verilere görede böyle.şimdi aksini savunmak için ne yapalım,bilimi yada ayetimi değiştirelim.yani anlamadım ben seni.

Link to post
Sitelerde Paylaş

O, hanginizin amelinin daha güzel olacağı konusunda sizi imtihan için, henüz Arş'ı su üstünde iken gökleri ve yeri altı gün içinde (altı evrede) yaratandır.

Sudan canlı nasıl yaratılır ki? 18. yüzyıla kadar bitkilerin büyümesi için sadece su gerektiği zannediliyordu. Klorofil, CO2 nin şekere dönüşümü bilinmiyordu.

Kuranda bir tane bilimsel bilgi bulsam inanacağım. Bütün bilim diye getirdiğiniz şeyler safsatadan başka bir şey değil.

Antik çağın yer gök bilimi.

kuranın bir anlama formülü var.eğer onu yakalayabilirsen çorap söküğü gibi herşey geliyor.mesela ilk insanın yaratılışını ele alalım. çamurdan, topraktan, sudan yaratılışa değinen ayetler vardır.bunun bir çelişki olduğunu düşünüp gülüp geçebiliriz ama işin aslı öyle değil.

bu söylemler çelişki değil,birbirinden farklı ayetlerin birbirini tamamlayıcılığıdır.mesela insanın topraktan yaratıldığını baz alan ayetten şöyle bir molekül incelemesi yapsak sonuç bilimdışı olur.insan vucudunda bulunan temel elementlerin hepsi toprakta bulunmaz.çamur ayetini ele alsan sonuç yinede eksikliklerle doludur.su ayetini ele alsan ,tamma insan büyük oranda sudan meydana gelir ama yine bu ayette tek başına fazla birşey ifade etmez.insanda su ile beraber toprakta bulunmayan karbon vardır.karbon ancak başka bir canlının topraklaşması ile toprağın maddesi olur.toprakta karbon yoktur ama çamurda vardır.

MÜMİNUN 12. Ayet

And olsun biz insanı, çamurdan, bir sülâleden (süzülüp çıkarılmış çamurdan) yarattık.

bu ayete göre insan çamurdan yaratıldı.nedir çamur;

çamur; suyla karışıp, bulaşır ve içine batılır duruma gelmiş toprak, balçık.

balçığıda inceleyelim;

balçık; güçlük çıkartan. içinde çeşitli organik özdekler bulunan daha çok killi, koyu, yapışkan çamur

organik nedir;Kimyada, karbon içermekte olan (birkaç istisna vardır) organik bileşikler.

şimdi olay tamamlandı.değişik ayetlerde ilk insanın yaratılışı sudan,çamurdan,topraktan olarak ele alındı

insanı oluşturan elemetler;

1. Oksijen (65%)... suda toprakta

2. Karbon (18%)...çamurda balçıkta

3. Hidrojen (10%)suda

4. Nitrojen (3%)toprakta

5. Kalsiyum (1.5%)toprakta

6. Fosfor (1.0%)toprakta

7. Potasyum (0.35%)toprakta

8. Kükürt (0.25%)toprakta

9. Sodyum (0.15%)toprakta

10. Magnezyium (0.05%)toprakta.

11. Bakır,Çinko,Selenyum,Molibdenyum,Flor,Klor,İyot,Ma ngan,Kobalt,Demir (0.70%)

12. Lityum,Strontyum, Aliminyum, Silikon,Kurşun,Vanadyum,Arsenik,Brom (çok çok az miktarlarda)

yinede sorun ararsan mesela insan vucudu ile topraktaki elementlerin miktarı aynı değildir.silisyum toprakta çok iken insanda çok azdır ama yokluğuda hastalık yapar.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bence müslümanların açıklayamadığı en ilginç ayet Hud 7 dir.

Hud 7 : O, hanginizin amelinin daha güzel olacağı konusunda sizi imtihan için, henüz Arş'ı su üstünde iken gökleri ve yeri altı gün içinde (altı evrede) yaratandır.

Gökler ve yerler yaratılmadan önce allahın tahtı su üzerinde imiş. Bunu açıklayamazlar.

Bir de utanmadan 6 gün içinde yazıp sonra da parantez içinde altı evrede yazarlar.

Allah nasıl 6 günde yarattım ben ya diye böbürlenirken bizimkiler 6 evrede diyip olay zamana yaymaya çalışıyorlar.

Ol dedim oldu diyebilirdi ancak tevratta da böyle olduğundan bir de daha şiirsel olduğu için 6 günde demiş.

ilk önce şuna itiraz etmek isterim.allah 6 günde yaratmış ama bu altı günün dünya günü olduğu kesin değildir.başka ayetlerde dünya günü ve allah katındaki gün kavramları karşılaştırılır. bu konuya girmeyeceğim şimdilik.hud 7 ise enteresan bir ayettir.bu ayete çıplak baktığımızda ilk yaratılan su gibi gözüküyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bence müslümanların açıklayamadığı en ilginç ayet Hud 7 dir.

Hud 7 : O, hanginizin amelinin daha güzel olacağı konusunda sizi imtihan için, henüz Arş'ı su üstünde iken gökleri ve yeri altı gün içinde (altı evrede) yaratandır.

Gökler ve yerler yaratılmadan önce allahın tahtı su üzerinde imiş. Bunu açıklayamazlar.

Bir de utanmadan 6 gün içinde yazıp sonra da parantez içinde altı evrede yazarlar.

Allah nasıl 6 günde yarattım ben ya diye böbürlenirken bizimkiler 6 evrede diyip olay zamana yaymaya çalışıyorlar.

Ol dedim oldu diyebilirdi ancak tevratta da böyle olduğundan bir de daha şiirsel olduğu için 6 günde demiş.

Alah'ın giden günleri olmuş. :D

Link to post
Sitelerde Paylaş

"Gökten yere her işi O evirip düzene koyar. Sonra (işler,) sizin saymakta olduğunuz bin yıl süreli bir günde yine O'na yükselir." (Secde Suresi, 5)

bu ayette 1000 dünya gününün bir güne denkliğinden bahsedilir.

"Melekler ve Ruh (Cebrail), ona, süresi elli bin yıl olan bir günde çıkabilmektedir." (Mearic Suresi, 4)

bu ayette ise 50000 dünya gününün bir güne denkliğinden bahsedilmektedir.

yani allah katında bir gün 1000 gündür,50000 gündür.şimdi bu durmu çelişki plarak ele alıp gülüp geçebiliriz.ama ciddi isek dikkat etmemiz gereken bir durum var.secde suresinde bizim yaptığımız işlerin allaha ulaşım süresi,mearic suresinde meleklerin allaha ulaşım süresi anlatılmaktadır.yani yapılan iş ve yolculuk yapanın özelliğe göre zaman kavramı değişiyor.burada dikkah etmemiz gereken bir şey daha var.bu zaman tanımlama,gerçek zamanı değilde bir oranlama anlatmak için verilmiş gibi.başka bir deyişle yaptığımız işler 1000 değilde 10000 yılda allaha ulaşıyorsa,meleklerde 500000 yılda allaha ulaşıyorlar demektir ve bu oranlamada ayete ters değildir.

sonuç olarak evrenin 6 günde yaratılışıda bir evre bahsinden başka birşey değildir.ve tam olarak dünya günüyle x güne denk gelmektedir.çünkü evrenin yaratılışı,ne bizim işlerimizin allaha yükselmesi,nede melekterin allaha ulaşması değil bambaşka bir eylemdir.aynı zamanda allahın direk yaptığı bir eylemdir.allah için zaman kavramı olmadığı için verilen tüm zaman tarifleri sadece bir oranlama ve evre tarifidir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Andolsun, Biz de Firavun aile (çevre)sini belki öğüt alıp düşünürler diye yıllar yılı kuraklığa ve ürün kıtlığına uğrattık. (Araf Suresi, 130)

Bunun üzerine, ayrı ayrı mucizeler (ayetler) olarak üzerlerine tufan, çekirge, buğday güvesi, kurbağa ve kan musallat kıldık. Yine büyüklük tasladılar ve suçlu-günahkar bir kavim oldular. (Araf Suresi, 133)

bu iki ayetle ilgili internette ilginç bir bilgi buldum.46.jpg

bu papirüste şunlar yazıyormuş;

Felaketler tüm memleketi sarmıştı. Her yerde kan vardı.213

Nehir kan oldu.214

Böyle dün gördüğüm herşey helak oldu. Biçilmiş gibi her toprak çırılçıplak...215

Mısır'ın aşağısı mahvoldu... Tüm saray ıssız kaldı. Sahip olunan herşey: buğday ve arpa, kazlar ve balıklar...216

Gerçekten ekin her yerde mahvoldu...217

gerçekte ne yazdığını bilmiyorum ama çeviri doğruysa ayetlerle benzeşmesi enteresan değilmi.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Andolsun, Biz de Firavun aile (çevre)sini belki öğüt alıp düşünürler diye yıllar yılı kuraklığa ve ürün kıtlığına uğrattık. (Araf Suresi, 130)

Bunun üzerine, ayrı ayrı mucizeler (ayetler) olarak üzerlerine tufan, çekirge, buğday güvesi, kurbağa ve kan musallat kıldık. Yine büyüklük tasladılar ve suçlu-günahkar bir kavim oldular. (Araf Suresi, 133)

bu iki ayetle ilgili internette ilginç bir bilgi buldum.46.jpg

bu papirüste şunlar yazıyormuş;

Felaketler tüm memleketi sarmıştı. Her yerde kan vardı.213

Nehir kan oldu.214

Böyle dün gördüğüm herşey helak oldu. Biçilmiş gibi her toprak çırılçıplak...215

Mısır'ın aşağısı mahvoldu... Tüm saray ıssız kaldı. Sahip olunan herşey: buğday ve arpa, kazlar ve balıklar...216

Gerçekten ekin her yerde mahvoldu...217

gerçekte ne yazdığını bilmiyorum ama çeviri doğruysa ayetlerle benzeşmesi enteresan değilmi.

Yukarıdaki papirüste yazanlar ile çeviri doğru. Papirüs ipuwer'e aittir. Gelelim müslümanların tutunduğu bir dalı daha kıracak olaya;

Yukarıda yazanlar, tevrat'ın kıtlık ve göç bölümünde yazar. 7, 9, 10, 12 ve 13. bölümlere bakın. Daha da detaylısı yazıyor ve papirüs ile birebir eşleşiyor.

Bu da kuran'ın amca çocuklarının yazdığı kitap olan tevrat'tan çalıntı olduğunu yeniden doğruluyor. ;)

Link to post
Sitelerde Paylaş

inşikak 19. Le terkebunne tabakan an tabakın.

Diyanet İşleri : Şüphesiz siz hâlden hâle geçeceksiniz.

Elmalılı Hamdi Yazır : Ki sizler binip binip gececeksiniz elbette tabakadan tabakaya

Elmalılı (sadeleştirilmiş) : sizler binip binip tabakadan tabakaya (halden hale) geçeceksiniz!

Elmalılı (sadeleştirilmiş - 2) : Ki, siz elbette halden hale geçeceksiniz.

bu yetin aya gidişi haber verdiği bir sitede yer alıyor.fakat tutarlı bulmadım.ama ilginç bir ayet.üstelik çeviriside değiştirilmiş.elmalılı tefsirinde tabakadan tabakaya tabiri var

google çevirde baktım

türkçe tabaka;طبقة(tı,be,gaf,te)harflerinden oluşan kelime çıktı.yani arapçasıda türkçeside aynı.kelime tabaka demek.

birde terkebünne kelimesi var,buda bana türkçe merkep ile terkip i hatırlattı.

google çeviride,bu kelimelere baktım fakat binek kelimesi yakın çıkıyor راكب(re kef be).çevirilerin çoğundada bineceksiniz diye anlam verilmiş.diyanetin çevirisinin ayetle ilgisi yok.diyanet çevirisine güvenmemek lazım demekki.asıl anlamı değil yorum anlamını vermiş.elmelılının ilgili ayeti çevirisi şöyle.

inşikak 19 20. : Ve derlendiği zaman o Aya.Ki sizler binip binip gececeksiniz elbette tabakadan tabakaya

bu ayete sonra devam edeceğim.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Yukarıdaki papirüste yazanlar ile çeviri doğru. Papirüs ipuwer'e aittir. Gelelim müslümanların tutunduğu bir dalı daha kıracak olaya;

Yukarıda yazanlar, tevrat'ın kıtlık ve göç bölümünde yazar. 7, 9, 10, 12 ve 13. bölümlere bakın. Daha da detaylısı yazıyor ve papirüs ile birebir eşleşiyor.

Bu da kuran'ın amca çocuklarının yazdığı kitap olan tevrat'tan çalıntı olduğunu yeniden doğruluyor. ;)

bilgiyi doğruladığın için teşekkürler,

sizin için öyle olabilir ama biz zaten tevratında allah kelamı olduğunu kurandan 1400 yıldır biliyoruz.tahribat yapılmakla beraber kuranla benzerliği normaldir.hatta hiç benzerlik olmasa bu daha tuhaftır.belki aynı konu incildede vardır.araştırmak gerek.tevrattaki versiyonunuda verirsen güzel olur.

Link to post
Sitelerde Paylaş

inşikak 19. Le terkebunne tabakan an tabakın.

Diyanet İşleri : Şüphesiz siz hâlden hâle geçeceksiniz.

Elmalılı Hamdi Yazır : Ki sizler binip binip gececeksiniz elbette tabakadan tabakaya

Elmalılı (sadeleştirilmiş) : sizler binip binip tabakadan tabakaya (halden hale) geçeceksiniz!

Elmalılı (sadeleştirilmiş - 2) : Ki, siz elbette halden hale geçeceksiniz.

bu yetin aya gidişi haber verdiği bir sitede yer alıyor.fakat tutarlı bulmadım.ama ilginç bir ayet.üstelik çeviriside değiştirilmiş.elmalılı tefsirinde tabakadan tabakaya tabiri var

google çevirde baktım

türkçe tabaka;طبقة(tı,be,gaf,te)harflerinden oluşan kelime çıktı.yani arapçasıda türkçeside aynı.kelime tabaka demek.

birde terkebünne kelimesi var,buda bana türkçe merkep ile terkip i hatırlattı.

google çeviride,bu kelimelere baktım fakat binek kelimesi yakın çıkıyor راكب(re kef be).çevirilerin çoğundada bineceksiniz diye anlam verilmiş.diyanetin çevirisinin ayetle ilgisi yok.diyanet çevirisine güvenmemek lazım demekki.asıl anlamı değil yorum anlamını vermiş.elmelılının ilgili ayeti çevirisi şöyle.

inşikak 19 20. : Ve derlendiği zaman o Aya.Ki sizler binip binip gececeksiniz elbette tabakadan tabakaya

bu ayete sonra devam edeceğim.

inşikak 19 20. : Ve derlendiği

derlemek (nedir)

Seçme yaparak toplamak, bir araya getirmek, tedvin etmek.

Düzgün bir biçimde toplamak.

zaman o Aya.Ki sizler binip binip

binmek;

Bir yere gitmek için tren, vapur, uçak, otomobil vb. bir taşıtta yer almak

gececeksiniz

geçmek;

Bir yerden başka bir yere gitmek

Bir yandan girip diğer yandan çıkmak.

Yol, araç veya akarsu bir yerin yakınından veya içinden gitmek.

Bir duruma uğramak, konu olmak.

Olmak, vuku bulmak, cereyan etmek

elbette tabakadan tabakaya

tabaka;

Katman, kat.

Derece.

Bir toplum içinde makam, şöhret, meslek vb. bakımdan ayrılan topluluklardan her biri

inşikak 19 20. :Ve derlendiği zaman o Aya.Ki sizler binip binip gececeksiniz elbette tabakadan tabakaya

sonuç olarak bu ayette ay veya uzayla ilgili bir çıkarım var.bir araca binip,tabakadan tabakaya gitme eyleminden bahsediyor.ayın derlenmesi ile ilişkilendirilmiş.ayın derlenmesi dolunayda olabilir bilgi derlenmeside olabilir.tabaka kavramının sınırları belirtilmemiş.yani yedi kat gökteki tabakaysa.ilk önce aya çıkılacağı,sonrada yıldızlar ötesine gidileceğine yorumlanabilir.yinede zor bir ayet.sadece yorum yaptım.

Link to post
Sitelerde Paylaş

bilgiyi doğruladığın için teşekkürler,

sizin için öyle olabilir ama biz zaten tevratında allah kelamı olduğunu kurandan 1400 yıldır biliyoruz.tahribat yapılmakla beraber kuranla benzerliği normaldir.hatta hiç benzerlik olmasa bu daha tuhaftır.belki aynı konu incildede vardır.araştırmak gerek.tevrattaki versiyonunuda verirsen güzel olur.

Kindar bu islamiyet senin beynini kurutmuş. Kuran'dan önce tevratta yazıyordu hatta tevratta fazlası yazıyordu neden müslümansın git musevi oldusana :lol: Neymiş tahribat edilmiş yahudiler sizden daha bağımlıdır dinlerine o kitabı değiştirmiş olamazlar olsa olsa siz araplar değiştirmişsinizdir :lol:

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kindar bu islamiyet senin beynini kurutmuş. Kuran'dan önce tevratta yazıyordu hatta tevratta fazlası yazıyordu neden müslümansın git musevi oldusana :lol: Neymiş tahribat edilmiş yahudiler sizden daha bağımlıdır dinlerine o kitabı değiştirmiş olamazlar olsa olsa siz araplar değiştirmişsinizdir :lol:

Değiştirildiğini söyledikleri Tevrat ile Kuran nasıl bu kadar benziyor o zaman? Nerden biliyorlar Tevrat'ta geçen 6 günde yaratılışın da değiştirilmiş olmadığını ?

Sadece Kuran ile aynı şeyleri anlatan bölümleri değişmemiş Tevrat'ın herhalde :D

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kindar bu islamiyet senin beynini kurutmuş. Kuran'dan önce tevratta yazıyordu hatta tevratta fazlası yazıyordu neden müslümansın git musevi oldusana :lol: Neymiş tahribat edilmiş yahudiler sizden daha bağımlıdır dinlerine o kitabı değiştirmiş olamazlar olsa olsa siz araplar değiştirmişsinizdir :lol:

madem o kadar güveniyorsun sen ol derim musevi.musevi hristiyan diye birşey yoktur.dünyada tek yaradıcı ve onun ayetleri vardır.yaratılan ayetler ve söz olarak indirilenayetler.yaratılan ayetleri bilim inceler,söz olarak indirilen ayetlerin kuran dışındaki kalıntılarını başta tevrat ve incil olmak üzere tüm dinlerde bulabilirsin.dünyanın en ücra köşesindeki inanca bak onda allahın ayetlerinden bir söz vardır.siz bunları görüyor ve alıntı deyip kestirip atıyorsunuz,yahu dünyanın en ücra köşesindeki dindendemi alıntı yapılmış,ne dahi kişiymiş hz muhammet,heryerden almış ortaya din çıkarmış,milyarları inandırmış.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Değiştirildiğini söyledikleri Tevrat ile Kuran nasıl bu kadar benziyor o zaman? Nerden biliyorlar Tevrat'ta geçen 6 günde yaratılışın da değiştirilmiş olmadığını ?

Sadece Kuran ile aynı şeyleri anlatan bölümleri değişmemiş Tevrat'ın herhalde :D

tevratın neresi dğişmiş neresi değişmemiş bu tartışılır ama mesela tevratta 6 günde yaratılışın yedinci gününde tanrının dinlendiği vardır.işte bu değiştirilmedir.sana göre çok küçük bir ayrıntı.bize göre herşey.

Link to post
Sitelerde Paylaş

madem o kadar güveniyorsun sen ol derim musevi.musevi hristiyan diye birşey yoktur.dünyada tek yaradıcı ve onun ayetleri vardır.yaratılan ayetler ve söz olarak indirilenayetler.yaratılan ayetleri bilim inceler,söz olarak indirilen ayetlerin kuran dışındaki kalıntılarını başta tevrat ve incil olmak üzere tüm dinlerde bulabilirsin.dünyanın en ücra köşesindeki inanca bak onda allahın ayetlerinden bir söz vardır.siz bunları görüyor ve alıntı deyip kestirip atıyorsunuz,yahu dünyanın en ücra köşesindeki dindendemi alıntı yapılmış,ne dahi kişiymiş hz muhammet,heryerden almış ortaya din çıkarmış,milyarları inandırmış.

Hadi ya demek öyleymiş musevi hristiyan diye bir şey yokmuş. Ee bu hristiyanlar museviler sizi kabul etmiyor muhammed'e üfürükçü deyip son peygamber olduğunu falan iddia etmiyorlar olsa olsa son deli diyorlar :lol: Bu müslümcükler hariç incili allah indirdi tevrat şöyledir böyle diye zırvalayan yoktur, hristiyanlar bile böylesine savunmuyorken siz komik oluyorsunuz be kardeşim :lol: :lol: :lol:

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...