Jump to content

12 İmam hakkında gerçekler


Recommended Posts

"On iki imam veya On iki imamlar, İslâm dininin Şiî mezheplerinden İmamiye-i isna aşeriye (On ikicilik, fıkhî mezhep olarak Câferîlik) mezhebinin kabullendiği imam silsilesine verilen addır. Alevîlik'te de 12 İmam inancı, temel dinî esası oluşturur. Zannedildiği gibi yalnızca Şiî-Câferî, Alevî inancında değil, Ehl-i Sünnet (Sünnilik)'te de kabul edilir. İhtilaf, sadece İmam Mehdi konusundadır. Bunun dışındaki İmamları Sünniler de kabul eder. Mehdi'nin ortaya çıkmasında görüşler farklıdır." vikipedi

12 İmam hakkında bilinmesi gereken en önemli konu İmam Mehdi dışındaki değerli zatların hepsinin "öldürülmüş" olmasıdır. bunlar tesadüf değildir. tesadüf diye birşey yoktur. konuyla ilgili bir video:

http://www.youtube.com/watch?v=vBAciotLIqc&feature=fvsr

Link to post
Sitelerde Paylaş

siz zaten kendinize imam,meshep,veli edindiyseniz direk cehennemi boyladınız

tanrınızın sözünün üstüne söz söylettiniz nolcak şimdi

tanrı anlatamadı kendini, sizce akıllı adamlar anlayıp aracı oldular tanrıya

sizde o adamların elini eteğini öpüp ona şükrettiniz size tanrıyı anlattığı için

halbuki sizin tanrıyla aranıza hiç kimse girmemeliydi

tanrı peygamberiyle size yetmedi

buda şirkin ağababası

sizin kavganız ateistlerle değil sizden olup aynı eli öpmeyenlerle

Link to post
Sitelerde Paylaş

siz zaten kendinize imam,meshep,veli edindiyseniz direk cehennemi boyladınız

tanrınızın sözünün üstüne söz söylettiniz nolcak şimdi

tanrı anlatamadı kendini, sizce akıllı adamlar anlayıp aracı oldular tanrıya

sizde o adamların elini eteğini öpüp ona şükrettiniz size tanrıyı anlattığı için

halbuki sizin tanrıyla aranıza hiç kimse girmemeliydi

tanrı peygamberiyle size yetmedi

buda şirkin ağababası

sizin kavganız ateistlerle değil sizden olup aynı eli öpmeyenlerle

bizim kimseyle kavgamız yoktur. içtihat farklılığı sadece. burası bunu tartışma yeri değil zaten. siz en başı reddediyorsunuz. bundan kötüsü de olamaz.

tarihinde parabol tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

biz tabiki kabul ediyoruz. Hz.Ali'yi Hz.Hasan'ı, Hz.Hüseyin'i hangi müslüman reddetmiştir. alevilik veya caferilik boyutu bizi bağlamıyor.

Ehl-i sünnetin görüşüne göre caferilerin hükmü nedir? Kafir denmez değil mi? Şiilerin her mezhebi farklı. Caferilik ehli sünnete en yakın olan diye biliyorum. Alevilik zaten İslam sayılmaz.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ehl-i sünnetin görüşüne göre caferilerin hükmü nedir? Kafir denmez değil mi? Şiilerin her mezhebi farklı. Caferilik ehli sünnete en yakın olan diye biliyorum. Alevilik zaten İslam sayılmaz.

Bu Hadis-i Şerifler sorunun cevabı olabilir:

1-“Yahudiler yetmiş bir (71) fırkaya ayrıldılar, biri hariç diğerlerin hepsi cehenneme girer. Hristiyanlar yetmiş iki (72) fırkaya ayrıldılar, biri hariç diğerlerin hepsi cehenneme girer. Bu ümmet de yetmiş üç (73) fırkaya ayrılacak, biri hariç hepsi cehennem girer.”(Ebu Davud, Sünnet, 1; Tirmizî, İman,18; İbn Mace,Fiten, 17; İbn Hanbel, 2/332).

2- “Ümmetim yetmiş iki fırkaya ayrılır(73 diye de geçer), onlardan sadece biri kurtuluş ehlidir.” diye buyurdu. Bunların kimler olduğu sorusuna, “Bunlar cemaatte olanlardır.” buyurdu.(Ahmed b. Hanbel, 3/145; Zevaid, 6/226). Diğer bir rivayette “Bunlar benim ve ashabımın üzerinde bulunduğu yolda olan kimselerdir.”

tarihinde parabol tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu Hadis-i Şerifler sorunun cevabı olabilir:

1-“Yahudiler yetmiş bir (71) fırkaya ayrıldılar, biri hariç diğerlerin hepsi cehenneme girer. Hristiyanlar yetmiş iki (72) fırkaya ayrıldılar, biri hariç diğerlerin hepsi cehenneme girer. Bu ümmet de yetmiş üç (73) fırkaya ayrılacak, biri hariç hepsi cehennem girer.”(Ebu Davud, Sünnet, 1; Tirmizî, İman,18; İbn Mace,Fiten, 17; İbn Hanbel, 2/332).

2- “Ümmetim yetmiş iki fırkaya ayrılır(73 diye de geçer), onlardan sadece biri kurtuluş ehlidir.” diye buyurdu. Bunların kimler olduğu sorusuna, “Bunlar cemaatte olanlardır.” buyurdu.(Ahmed b. Hanbel, 3/145; Zevaid, 6/226). Diğer bir rivayette “Bunlar benim ve ashabımın üzerinde bulunduğu yolda olan kimselerdir.”

Tamam da cehennneme girmek kafir olmak demek değildir ki. Cübbeli bir vaazında ehli sünnet olmayanların bazılarının bir süre yandıktan sonra cennete gireceğini söylemişti. Demek ki bütün şia toptan kafir değil.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu Hadis-i Şerifler sorunun cevabı olabilir:

1-“Yahudiler yetmiş bir (71) fırkaya ayrıldılar, biri hariç diğerlerin hepsi cehenneme girer. Hristiyanlar yetmiş iki (72) fırkaya ayrıldılar, biri hariç diğerlerin hepsi cehenneme girer. Bu ümmet de yetmiş üç (73) fırkaya ayrılacak, biri hariç hepsi cehenneme girer.” (Ebu Davud, Sünnet, 1; Tirmizî, İman,18; İbn Mace,Fiten, 17; İbn Hanbel, 2/332).

2- “Ümmetim yetmiş iki fırkaya ayrılır (73 diye de geçer), onlardan sadece biri kurtuluş ehlidir.” diye buyurdu. Bunların kimler olduğu sorusuna, “Bunlar cemaatte olanlardır.” buyurdu.(Ahmed b. Hanbel, 3/145; Zevaid, 6/226). Diğer bir rivayette “Bunlar benim ve ashabımın üzerinde bulunduğu yolda olan kimselerdir.”

Yahudilere ne gerek; Muhammed Müslümanların arasına kendisi fitne sokmuş.

Bu zırvalara bakınca, 'cehennemlik olmak' kafir olmayı da birlikte getiriyor. Eh, kafir öldürmek de sevap olduğuna göre yüzyıllar boyunca sünniler şiileri, şiiler de sünnileri katletmekte hiç sakınca görmediler. Hatta bunu ilahi bir zevk duyarak yaptılar.

Hani 'Mümin müminin kardeşiydi'? Hani 'Ben Müslümanım diyen Müslümandı'? Hani bütün Müslümanlar cennete girecekti?

SORU: Bu durumda bir sünni, cennette bir şii ile aynı mahalledeki köşklerde oturmayı içine nasıl sindirecek?

tarihinde satsuma56 tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...