Jump to content

Yorumsuz ayetler


Recommended Posts

HACC - 15 Her kim, Allah'ın ona dünyada ve ahirette asla yardım etmiyeceğini sanıyorsa, hemen yukarıya bir ip uzatsın, sonra (kendini boğup) nefesini kessin de bir baksın, (baş vurduğu) hilesi öfkesini giderecek mi?

Ne diyor anlayamadim.

Yazınızı ve sorunuzu görünce dikkatimi çekti, nedir diye bir bakayım dedim tefsirine; Abdulaziz Bayındır'ın bahsi geçen ayetle ilgili mealinin yanlışlığını ve tefsirini anlatmaya çalıştığı bir vidoyaya rastladım.

Vidyoyu sonuna kadar izledim, ayetin mealcisiyle alay ediyor başta, sonra ayeti açıklamasını bekliyorsunuz(açıklıyor bu arada)24 dakika komedi izlettiriyor size.

Allah'ım sen beni affet, kullarınla alay ettiğini düşünüyorum senin!

tarihinde D.A. tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • İleti 495
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

22:15 çevirisi konusunda en mantıklı en uygun çeviri Edip'in çevirisidir.

22:15 Kim Allah'ın dünya ve ahirette kendisine yardım edemeyeceğini sanıyorsa göğe (Tanrı'ya) doğru yönelsin ve sonra (umut bağladığı diğerlerinden) umudunu kessin de uyguladığı bu planın, kendisinin canını sıkan her şeyden kurtarıp kurtarmadığına bir baksın.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Bizon seni ve paylaştığın mealciyi, mealini de Abdulaziz Hoca'ya havale ediyorum yüksek müsadenle ve vidyonun ilk 7 dakikasını sana,Edip Yüksel'e hediye ediyorum.

Abdulaziz Hocaya da diyecek bir şey bulamıyorum...

tarihinde D.A. tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Bizon seni ve paylaştığın mealciyi, mealini de Abdulaziz Hoca'ya havale ediyorum yüksek müsadenle ve vidyonun ilk 7 dakikasını sana,Edip Yüksel'e hediye ediyorum.

Abdulaziz Hocaya da diyecek bir şey bulamıyorum...

Videoyu izlemedim zaten beni ilgilendirmiyor da.Abdulazizin yorumları mantık içermiyor çünkü.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Saçma Bir Tehdit Hikayesi

Kim Allah'ın dünya ve ahiret hayatında kendisine yardım etmeyeceğini zannediyor-sa, bir yolla göğe (Allah'a) yönelsin ve (putlaştırdıklarıyla ilişiğini) kessin. Sonra uyguladığı bu planın, öfkelendiği şeyleri giderip gidermediğine bir baksın. (22:15)

Yukarıda çevirisini gördüğünüz ayet Kuran çevirile-rinde en çok yanlış anlam verilen ayetlerden birisidir. Bazı çeviriler hiçbir anlama gelmeyen kelime yığınından oluş-makta, hatta çok komik bir tehdidi Allah'a yakıştırmakta-dırlar.

Meallerin bu ayete verdikleri yanlış anlamların örnek-lerine geçmeden önce 22:15 ayetinden önceki dört ayeti incelersek bu ayetin ne kadar kolay anlaşılır olduğunu gö-receğiz.

11. ayet, çevresinin etkisinde kalarak Allah'a ibadet eden taklitçileri eleştirmekte:

Halktan öylesi var ki Allah'a koşullu ibadet eder; başına iyi bir şey gelirse tatmin olur, an-cak başına bir felaket gelirse yüz üstü döner. Dünyayı da ahireti de kaybeder. İşte apaçık ka-yıp budur.

12. ayet, bu tür kişilerin Allah'la beraber başkalarını da ilahlaştırdıklarını belirtir:

E d i p Y ü k s e l

30

Allah'tan ayrı olarak, kendisine ne yarar ne de zarar veremeyen şeylere yalvarır. Sapıklığın en aşırı noktası budur.

Peygamberlerini, atalarını ve şeyh ve evliya adını ver-dikleri insanları tanrılaştırarak onlardan yardım dileme-nin en büyük sapıklık olduğunu bu ayete bakarak kolayca anlayabiliriz. O kişiler, Fatiha suresini okurken "sadece sana kulluk eder ve sadece senden yardım dileriz" diye defalarca Allah'a söz vermesine rağmen bu sözlerini sü-rekli ihlal ederler. Peygamberlerinin kendilerini şefaat ile kurtaracağına inanan ve peygamberlerinin şefaati için Al-lah'ı aracı durumuna sokanlar ne yazık ki atalarını körü körüne izleyenler oldukları için bu şirklerinin farkında bi-le olmaz. Gözlerini cehennemde açınca şoke olurlar. (6:23)

12. ayet, kendilerinden yardım istenen yaratıkların şu niteliklerini vurgular: "Onlar ne zarar ne de yarar vere-mezler". Nitekim, Muhammed'in de diğer elçiler gibi put-laştırılacağını bilen Yüce Allah, Muhammed'i putlaştıran-lara şu uyarıda bulunur: "De ki ben size ne zarar ne de ya-rar verme gücüne sahip değilim"(72:21 ve 7:188; 10:49; 13:16; 48:11) .

13. ayet, putlaştırılanların putperestlerle olan gerçek konumunu açıklar:

Zararı yararından daha yakın olana yalvarır. O ne kötü bir mevla, ne kötü bir arkadaştır.

14. ayet, imanlarına şirk bulaştırmayan müminlere olan nimetlerinden söz eder:

Allah, inanıp erdemli davrananları içlerinden ırmaklar akan cennetlere sokar. Allah istediğini yapar.

15. ayet ise, Allah'tan başkasından da yardım bekleye-rek şirk içine giren (Allah'a ortak koşan) ve böylece dünya

T ü r k ç e K u r a n Ç e v i r i l e r i n d e k i H a t a l a r

31

hayatındaki duaları kabul edilmeyen ve sonuçta mutsuz ve ümitsiz duruma düşen kişilere bir yol gösterir. Duanı-zın kabulünü, dünya ve ahiret mutluluğunu istiyorsanız şunu bir deneyin: Dua, namaz, hayırlı işler gibi bir sebeple Allah'a yönelin ve O'ndan başkasından ümidinizi kesin. Nitekim, pişmanlığın fayda vermeyeceği gün zaten put-laştırdıklarınızla olan bağlarınız kesilecek. (2:166) Sadece O'nun yardımını dileyin, sadece O'nu anın. İşte bunu tüm içtenliğinizle becerdiğiniz zaman Allah'ın gerek dünya ve gerekse ahiretteki yardımını mutlaka göreceksiniz. Çünkü Allah, müminlerin halis dualarını kabul edendir. İmanını şirkle karıştıran kişi kendisinin mümin ve muvahhid ol-duğunu iddia etse de "mümin" değildir. (49:14; 6:23)

Sonra onların: 'Ey Rabbimiz, vallahi biz ortak koşanlar değildik' demelerinden başka bir fitne-leri olmadı. (6:23)

Evet, 11. ayetten itibaren okuyup 15. ayete geldiğimiz-de bu ayetler arasındaki ilişkiyi kavrıyor ve 15. ayeti ra-hatlıkla anlıyoruz.

Ne var ki Türkçe mealler, ayetin siyak ve sibakından, yani ayetin bağlamından çıkarılamayan bilgileri parantez-ler yoluyla veya hiç parantez kullanmadan metne ekle-memelerde bulunarak çok garip anlamlar çıkarmışlar.

Kuranın orijinal metninde olmayan kelimeleri parantez içine koymakta en çok titizlik gösteren Prof. Süleyman Ateş'in bu ayete verdiği meali okuyalım:

(Allah, dünyada ve ahirette Resulüne yardım eder) Kim Allah'ın dünyada ve ahirette o (pey-gamberi)ne yardım etmeyeceğini sanıyor (idiyse ve şimdi Allah'ın ona yardım ettiğini görünce öfkeye kapılıyor)sa öfkesini gidermek için her ça-reye başvursun. Kendini boğmak için (evinin)

E d i p Y ü k s e l

32

göğ(ün)e bir sebep (ip) uzatsın, sonra (kendini yerden) kessin de baksın (bakalım) tuzağı, öfke-lendiği şeyi giderebilecek mi?

Yorumlarını parantez içine koymakta titizlik gösteren Süleyman Ateş, ne yazık ki burada dikkatsiz davranmış ve metinde mevcut bulunmayan "kendini boğmak için" ifadesini metinde mevcutmuş gibi vermiştir.

Şimdi de Diyanet'in mealine bakalım:

Allah'ın peygambere dünyada ve ahirette yar-dım etmeyeceğini sanan kimse, yukarı bağladığı bir ipe kendini asıp, boğsun; bir düşünsün baka-lım, bu hilesi kendisini öfkelendiren şeye engel olabilir mi?

Ayetin apaçık anlamını böyle saçma ve komik bir teh-dit haline dönüştürenlerin mealini okuyan bir kimse, bu ayetten sonraki ayeti okuduğunda Kuran'a olan inancını kaybedebilir. Zira 16. ayet, Kuran ayetlerinin apaçık oldu-ğunu iddia etmektedir!

Mevdudi, Tefhimu'l Kuran adlı tefsirinde sözkonusu ayetle ilgili olarak şu açıklamayı yapıyor:

Bu ayetin gerçek anlamının ne olduğu konusunda çok farklı görüşler vardır. Bu yorumlardan bazıları şunlardır:

1) Kim Allah'ın ona (Muhammed: Allah'ın se-lamı onun üzerine olsun) yardım etmeyeceğini sanıyorsa, kendisini bir ipte tavana assın.

2) Kim Allah'ın ona (Muhammed: Allah'ın se-lamı onun üzerine olsun) yardım etmeyeceğini sanıyorsa iple göğe yükselsin de Allah'ın yar-dımını durdurmaya çalışsın.

3) Kim Allah'ın ona(Muhammed: Allah'ın se-lamı onun üzerine olsun) yardım etmeyeceğini

T ü r k ç e K u r a n Ç e v i r i l e r i n d e k i H a t a l a r

33

sanıyorsa, göğe yükselsin de inen vahiyleri dur-dursun.

4) Kim Allah'ın ona (Muhammed: Allah'ın se-lamı onun üzerine olsun) yardım etmeyeceğini sanıyorsa, göğe yükselsin de ona inen nimetleri durdursun.

5) Kim Allah'ın ona (zanda bulunan kimsenin kendisine) yardım etmeyeceğini sanıyorsa, ken-dini bir iple evinin tavanına assın.

6) Kim Allah'ın ona (zanda bulunan kimsenin kendisine) yardım etmeyeceğini sanıyorsa, yar-dım istemek için göğe yükselsin.

İlk dört yorum, konunun akışı içinde anlamsız-dır, son ikisi ise konunun akışına uysa bile aye-tin gerçek anlamını ifade etmekten uzaktır. Ko-nuyu bütünlüğü içinde gözönünde bulundu-rursak, bu zanda bulunan kimsenin "Allah'a imanın sadece bir kısmına ibadet eden" kimse olduğu meydana çıkar. Bu sözle o şöyle azar-lanmaktadır: "Sen Allah'ın hükümlerini değiş-tirmek için ne yaparsan yap, bu hüküm ve emir-ler senin düzenlerine uygun düşsün veya düş-mesin, kullandığın hiç bir alet ve tuzağın işe ya-ramadığını göreceksin."

Bu ayet için yapılagelen altı yorumu da reddeden Mev-dudi yedinci yorumu bakınız nasıl yapmaktadır:

Kim Allah'ın dünyada da ahirette de ona yar-dım etmeyeceğini sanıyorsa, (eğer yapabilirse) bir iple göğe yükselsin, sonra onda bir delik aç-sın da oradan baksın, bakalım onun tuzağı öfke-lenmekte olduğu şeyi giderebilecek mi?

Ne gariptir ki Mevdudi'nin yakıştırdığı "mecazi" anlam en az diğerleri kadar anlamsızdır! Mevdudi, muhatabını

E d i p Y ü k s e l

34

göğe yükseltiyor, her nasılsa gökte bir delik açtırıyor ve sonra o delikten aşağı veya yukarı baktırıyor!

Diyanet İşleri Başkanlığı, Prof. Süleyman Ateş, Fikri Yavuz, Osman Keskioğlu, Ahmet Ağırakça, Beşir Eryar-soy, Dr. Ali Özek, Hayreddin Karaman, Ali Turgut, Mus-tafa Çağırıcı, Dr. İbrahim Kafi Dönmez, Sadreddin Gü-müş, Osman Nebioğlu, Abdullah Atıf Tüzüner, Hasan Basri Çantay gibi meal yazarlarının bu iple göğe asılıp bo-ğulma senaryosunu nereden bulup kopya ettiklerini me-rak etmiyorum. Zira büyük bir ihtimalle bu senaryo, İbni Abbas, Katade veya Ebu Hüreyre gibi isimlere atfedilen binlerce uydurma rivayetten birisidir. Merak ettiğim tek şey, bu uydurma hikayenin üslubunu kullanarak kendile-rine yapacağım şu tehdide ne cevap verecekleridir:

Meal yazarları, 22:15 ayetine verdiğim anlamın doğru olmadığını sanıyorlarsa göğe bağladıkları iplerle kendile-rini asıp boğsunlar ve sonra düşünsünler bakalım, bu hile-leri kendilerini öfkelendiren şeye engel olabilir mi?

Bu tehdidim akıl ve mantığa uygunsa uygulasınlar. Yok eğer saçma sapan bir tehditse lütfen bu göğe ip bağ-layıp kendini boğduktan sonra düşünme hikayesini Ku-ran meallerinden çıkarsınlar!

Kitabındaki o kısmı astım.Zaten makul olduğunu ve diğer anlamların komik olduğunu anlamak pek de zor değil.

tarihinde bizon tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

22:15 Kim Allah'ın dünya ve ahirette kendisine yardım edemeyeceğini sanıyorsa göğe (Tanrı'ya) doğru yönelsin ve sonra (umut bağladığı diğerlerinden) umudunu kessin de uyguladığı bu planın, kendisinin canını sıkan her şeyden kurtarıp kurtarmadığına bir baksın.

Saf bir tevhid inancını anlatıyor ayet.Umudun ve yardımın tek kaynağı Allah'tır.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ahmed Davudoğlu meali Ahzab 26

''Kitap ehlinden olup onlara yardım edenleri (yani Kureyza oğullarını), Allah kalblerine korku düşürerek kal'alarından indirdi, bir kısmını öldürüyordunuz, bir kısmını da esir alıyordunuz.''

Süleyman Ateş meali Ahzab 26

Kitap ehlinden onlara yardım eden (Kurayza yahûdi)lerini de kalelerinden indirdi ve kalblerine korku düşürdü. (Onlardan) Bir kısmını öldürüyordunuz, bir kısmını da esir alıyordunuz.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Yahudiler sadece Muhammed'i kıskandıkları için inkar etmişler :) Tanrının elçisi olduğunu biliyorlar ama KISKANÇLAR :D gerçekten çocukça

Bakara 90- Allah'ın kullarından dilediğine peygamberlik ihsan etmesini kıskandıkları için Allah'ın indirdiğini inkâr ederek kendilerini harcamaları ne kötü bir şeydir! Böylece onlar, gazap üstüne gazaba uğradılar. Ayrıca kâfirler için alçaltıcı bir azap vardır.

Dostum tevrat ve incilide indirmemişmiydi, niye inkar ediyor bu müslümanlar? Dilediğine peygamberlik ihsan etmesini kıskanmak? Yahu bu adamlar geçmişteki hangi sözde peygamberi red edip kıskanmışki sebepleri kıskanmak olsun?

Ayrıca muhammedin yahudilere, hıristiyanlara gelmediğini kuran söylerken niye bu kadar uğraşmış onlarla muhammet anlayan beri gelsin? Adamlara hem tanrı ağzından kendi kitaplarınıza uyun, onlarla hüküm verin der, hemde savaşa kışkırtıp kendi inanırlarını haraç verceniz der. Tuhaf ve çok komik.

Hani birde tanrının bir dediğini bir diğerinde tutturmaması ilginç. Soruyoruz, tevratta recmettirdiğin yahudiler, domuz, içki haram, hıristiyanlıkta sadece günah ,cezası yok zinanın, içki domuz serbest, islamda zina sopalık, içki domuz haram. Üçündede adı değişen tanrı.

Biz bu kitabı öncekileri tasdik edici, doğrulayıcı olarak gönderdikte neyin nesi? tevrat ve incili uygulama emri, içindeki emir yasakları sahiplenmede nedir?

Hadi atayistler bunuda açıklayın? Açık değil mi? :lol:

Sevgi saygımla...

Link to post
Sitelerde Paylaş

Dostum e-teist,

Sadece yazdığın tek iletiyi okusalar ve üzerinde düşünseler gerçeği görürler ama "beyinleri var kullanmazlar" soyundan oldukları için karanlıkla daha çok mücadele etmemiz gerekecek.

Bakara Suresinden sırayı bozmadan devam :)

Bu çocukça iddialaşma anlamlıysa o zaman biz de Müslümanlara diyelim "HAYDİ ÖLÜMÜ TEMENNİ EDİN". Bunu bir Müslümana bu ayeti zikretmeden söylesen seninle dalga geçer ama ayet olduğunu öğrenince suratı birden değişir ve hikmet aramaya başlar.

Bakara 94- (Ey Muhammed, onlara:) Şayet (iddia ettiğiniz gibi) ahiret yurdu Allah katında diğer insanlara değil de yalnızca size aitse ve bu iddianızda doğru iseniz haydi ölümü temenni edin (bakalım), de.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Müslümanlar siz 70 yaşında mı ölmek istiyorsunuz? İçinizde çok yaşamak isteyenler tekrar düşünsün :D

Bakara 96-Onları, insanların hayata en düşkünü hatta müşriklerden bile daha düşkünü bulacaksınız. Onlardan her biri, bin sene yaşamayı arzu eder. Halbuki, ömürlü olmak kendisini azaptan uzaklaştıracak değildir. Allah, onların neler yaptıklarını görüyor.

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • 2 weeks later...

1-Kuran'da çokça bulunan İncil ve Tevrat'ın değişmediğini onaylayan ayetlerden biri daha

2-Bugün bile müslümanlarca recm uygulamasının dini kaynağı, sadece hadisler değil aynı zamanda Tevrat'taki recm ayetleridir.

Bakara 97- De ki: Cebrail'e kim düşman ise şunu iyi bilsin ki Allah'ın izniyle Kur'an'ı senin kalbine bir hidayet rehberi, önce gelen kitapları doğrulayıcı ve müminler için de müjdeci olarak o indirmiştir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kuran'ı anlamak için tefsirine bakmak gerekir diyenler APAÇIK kafirlerdir, tanrılarının sözlerini utanmadan yalanlayanlardır. Buyurun okuyun da küfre düşmeyin

Bakara 99- Andolsun ki sana apaçık âyetler indirdik. (Ey Muhammed!) Onları ancak fasıklar inkâr eder.

Hud 1-Elif, Lam, Ra. Bu, hikmet sahibi ve herşeyden haberdar olan Allah tarafından ayetleri sağlamlaştırılmış,sonra da ayrıntılı olarak açıklanmış bir Kitaptır

Nur 18 - Allah size ayetleri açıklıyor; Allah bilendir, hüküm ve hikmet sahibidir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Kuran'ı anlamak için tefsirine bakmak gerekir diyenler APAÇIK kafirlerdir, tanrılarının sözlerini utanmadan yalanlayanlardır. Buyurun okuyun da küfre düşmeyin

Bakara 99- Andolsun ki sana apaçık âyetler indirdik. (Ey Muhammed!) Onları ancak fasıklar inkâr eder.

Hud 1-Elif, Lam, Ra. Bu, hikmet sahibi ve herşeyden haberdar olan Allah tarafından ayetleri sağlamlaştırılmış,sonra da ayrıntılı olarak açıklanmış bir Kitaptır

Nur 18 - Allah size ayetleri açıklıyor; Allah bilendir, hüküm ve hikmet sahibidir.

Kıvırabilmek için mezhep uyduran hadis uyduranlar ve hadis ve mesheplere inananlar kafirdir..

kafir olduklarını pek alada biliyorlar. İslam tiyatrosunun maaşlı elemanlığını yapıyorlar..

Link to post
Sitelerde Paylaş

Sosyal değişimin yok denecek kadar az olduğu 23 yılda ve hap kadar bir toplum için birçok kez sözünü değiştiren ama sosyal değişimin baba baba yaşandığı ve yüzlerce farklı toplum için 1400 yıldır gıkı çıkmayan tanrı bana şüpheli geliyor :)

Bakara 106- Biz, daha hayırlısını veya bir benzerini getirinceye (kadar) hiç bir ayeti neshetmez (hükmünü yürürlükten kaldırmaz) veya unutturmayız. Bilmez misin ki Allah, gerçekten herşeye güç yetirendir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Ah unutkanlık ah baştan savmacılık ah ki ah

Soru:Yerle göklerin arasındakilerin mülkü kim ait?

Bakara 107-Bilmez misin ki, gerçekten göklerin ve yerin mülkü tamamen Allah'a aittir. Size de Allah'tan başka ne bir dost, ne de bir yardımcı vardır!

Furkan 59- gökleri ve yeryüzünü ve ikisi arasındakileri altı gün içinde yaratan sonra da Arş'a kurulan Rahmân'dır. Sen bunu haberdar olana sor!

http://www.ateistforum.org/index.php?showtopic=51360

Link to post
Sitelerde Paylaş

Of be dostum, yorumsuz! :lol:

Şunları okuyunca aklıma rahmetli Akarsu'yun türküsünden bir mısra geldi;

...

Dün dediğin bu günkünü tutmuyor

...

Bu nasıl tanrının katındaki değişmez kayıtlı kitaptaki cümlelerki cebrail aktarırken özenmeden aynı cümleyi farklı farklı aktarıyor, muhammedde heç dert etmeden alıp söylüyor? Yahu ezberleri mi kötü? Tanrının kayıtlı kitabında böyle özensiz mi yazılı? Yoksa cebrail 50.000 yılda yolda toparlayıp kafasına göre mi aktarıyor? Farklı surelerde ,aynı konu, ayetlerde anlatım ve anlam değişiyor. Muhammedde evlere şenlik, son peygamber, sözüm ona mükemmel insan ama hafıza berbat.

Bir kitabı ve içindeki cümleleri dahi ezberleyip doğru aktarmaktan aciz.Başkaları ezberliyor, onlar unutursada tanrı imdada yetişiyor, daha hayırlısını veya benzerini göndeririz diyor.Sorsak hangisi unutulmuş ? Unutulmuşsa zaten kuranda olmaz. Bunu söylemenin mantıksızlığını bile düşünmüyorlar.Unutulmuş ama yazılı olabilir mi? Ama unutulmamışlarki hepsi mevcut. Buda ayrı komedi.

Peygamberi bu olanın tanrısıda böyle oluyor, kitapta haliyle özensiz, normal bir insanın yapmayacağı kurgu hatalarıyla dolu.

Önce dünya? Önce Uzay?İkisi 6 gün? Arasındakiler 6 gün? Bulana ödül veriyoruz :D

Sevgi saygımla dostum...

tarihinde e-teist tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...