Jump to content

Kuranın 7 Kat Gök Bilgisi Gerçek Dışı


Recommended Posts

  • İleti 122
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

kuranın 7 kat gök hikayesi dünyadaki 7 tabakanın anlam değildir ama şimdiki müslüşler bunu bu şekilde yorumlayıp mucize diye kakalamaya çalışırlar alın size gerçek 7 KAT..

Semâvâta Yükselme Ve Peygamberlerle Görüşme (miraç)

Beytü'l-Makdis'de yüksek makamlara çıkmak için Mir'ac merdiveni kuruldu. Peygamber Efendimiz, bu merdivene Cebrâil (a.s.) ile birlikte bindirildi ve birlikte yükseldiler... Nihâyet dünya semâsına vardılar. Hz. Cebrâil gök kapısını çaldı:

"Kim o?" denildi.

"Cibril'im!"

"Yanındaki kim?"

"Muhammed."

"Ona gelsin diye haber gönderildi mi?"

"Evet, gönderildi."

Bundan sonra gök kapısı açıldı ve dünya semâsının üstüne çıktılar.

Resûl-i Ekrem Efendimiz, orada oturan bir zât gördü. Sağ ve sol yanında bir takım karaltılar vardı. Sağına bakınca gülüyor, soluna bakınca ağlıyordu. Resûl-i Ekrem Efendimize,

"Hoş geldin, safa geldin, salih peygamber, salih oğul!" dedi.

Peygamber Efendimiz, Cebrâil'e,

"Bu kim?" diye sordu.

Hz. Cebrâil şu cevabı verdi:

"Bu senin baban Âdem'dir. Şu sağındaki, solundaki karaltılar da çocuklarının ruhlarıdır. Sağındakiler Cennetlik, solundakiler Cehennemlik olanlardır. Sağına bakınca güler, soluna bakınca ağlar."316

Buradan ikinci semâya yükseldiler. Gök kapısı açıldı ve Resûl-i Kibriyâ Efendimiz, orada Hz. Yahya ve Hz. İsâ (a.s.) ile karşılaştı.

Hz. Cebrâil, "Bu gördüklerin Yahya ve İsâ'dır. Onlara selâm ver" dedi.

Selâmlaştılar ve onlar Peygamber Efendimize,

"Hoş geldin, safa geldin sâlih peygamber, sâlih kardeş" dediler.

Bundan sonra Resûl-i Kibriyâ Efendimiz Cebrâil ile birlikte aynı minval üzere üçüncü katta Hz. Yusuf, dördüncü katta Hz. İdris, beşinci katta Hz. Hârun, altıncı katta Hz. Mûsa ve yedinci katta da Hz. İbrâhim (a.s.) ile görüştü. Onların hepsi de kendisine "hoş geldin"de bulundular ve mirâcını tebrik ettiler.

Sidre-i Müntehâ'da

Cebrâil (a.s.), yedinci kat semâdan Resûl-i Ekrem Efendimizi alıp yükseklere çıkardı. Daha sonra Habib-i Kibriyâ'nın karşısına Sidre-i Müntehâ sahası açıldı.

Cebrâil (a.s.),

"İşte, bu Sidre-i Müntehâ'dır. Ben, buradan bir parmak ucu ileri geçecek olursam yanarım" dedi ve oradan ileriye tek adım atmadı.

Resûl-i Ekrem Efendimiz, Sidre-i Müntehâ'dan dört nehirin aktığını gördü.

Ayrıca Peygamber Efendimiz, burada Cebrâil'i (a.s.) bir kere daha aslî şekil ve suretinde gördü. Daha önce de, kendilerine Risâlet vazifesi verildiği sırada onu Mekke'nin Ciyad mevkiinde ufku kaplayan haşmetli kanatlarıyla görmüştü.

Resûl-i Kibriyâ Efendimiz daha sonra yanında Cebrâil (a.s.) olmadığı halde "imkân ve vücûb ortasında Kâb-ı Kavseyn ile işâret olunan" makama vardı. Bundan sonra mekândan münezzeh Zât-ı Zü'l-Celâlin sohbeti ve cemâliyle müşerref oldu.

son olarak 7 ci kat tan yukarılara çıkarttığını ama 8 kattan bahsetmiyor yani 7 ci katın daha yükseğine çıkarıyor

sonra ne oluyor 7 ci katın en üst tabakası ile 6 ci kat yani musanan bulunduğu kat arasında gidip geliyor ( ibrahimi es geçiyor )

ne için namaz vakıtleri için

önce allah 50 vakit namaz farz kılıyor aşağıya yani 6 ıncı kata musanın yanına iniyor çünkü 7 ci kattan bir aşağı inerse musayla karşılaşır

7 ci katta ibrahim var

bu şekilde her iniş çıkışta 10 vakıt 10 vakıt namazı indiriyor en son 5 vakitte anlaşıyorlar pazarlık sonucu :) her vakitte 10 kat ecir olduğunu belirtip yine 50 vakte tamamlıyor yüce yaradan :)

arkadaşlar 7 kat hikayesi budur bundan başka yerlerde çözüm aramak kuran ve tefsiri ışığında mümkün olmadığını düşünüyorum bu tefsir aslında çok daha uzun ama konumuz 7 kat meselesi olduğu için okuyucuyu sıkmamak ve konunun özünde kalmak amacı ile kısa bir bölümünü kopyaladım arzı edenler ilgili bölümün tefsirinin tamamını google amcadan sorabilir :)

yinede farklı düşünce ve bulgularada açığım burada da takip etmekten mutluluk duyarım.

kaynaklar:

313. İsra Sûresi, 1

314. Bediüzzaman Said Nursî, Sözler, 525

315. İbni Hişâm, Sîre: 2/38

316. Müslim: 1/102 "Sultan-ı mâ zağa'l-basar" gözü gördüğünden şaşmayan sultan demek. Peygamber Efendimiz kastediliyor. Çünkü, Kur'ân-ı Kerîm aynı hakikatı ifade ediyor. "Göz ne şaştı, ne de başka birşeye baktı." (Necm: 53/17)

317. Sîre, 2/43-44

318. A.g.e., 2/44

319. İbni Sa'd, Tabakât: 1/215; Müslim: 1/108

320. İbni Hişâm, Sîre: 2/40; İbni Sa'd, Tabakât: 3/170

tarihinde cooldelta71 tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Dünya merkez olmak üzere 7 kat gök tanımını görüyoruz. 7 adet kat vardı ve herbir katta Güneş,Ay,Venüs,Merkür,Mars,Jupiter,Saturn Dünya çevresinde dönüyorlardı. Hatta bunları kristal kürelerin içinde olduğunu söyleyenler bile vardır.

Adını hatırlayamadığım bir tane İslâm aliminin de 7 kat göğü bu şekilde ifade ettiğini okumuştum.Daha sonra Harun Yahya ve tayfası çıktı 7 göğü atmosferin katmanlarına yorumladı.Bu da bayağı tuttu.Fakat iyonosfer ve ozonosfer ara katman olduğu için bu sayı 5'e düşünce yüzlerini tekrar Mars'a,Jüpiter'e,Satürn'e... döndüler.

İslamcılar kılıf uydurmaktan başka bişey yapamıyorlar.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Dünya merkez olmak üzere 7 kat gök tanımını görüyoruz. 7 adet kat vardı ve herbir katta Güneş,Ay,Venüs,Merkür,Mars,Jupiter,Saturn Dünya çevresinde dönüyorlardı. Hatta bunları kristal kürelerin içinde olduğunu söyleyenler bile vardır.

Adını hatırlayamadığım bir tane İslâm aliminin de 7 kat göğü bu şekilde ifade ettiğini okumuştum.Daha sonra Harun Yahya ve tayfası çıktı 7 göğü atmosferin katmanlarına yorumladı.Bu da bayağı tuttu.Fakat iyonosfer ve ozonosfer ara katman olduğu için bu sayı 5'e düşünce yüzlerini tekrar Mars'a,Jüpiter'e,Satürn'e... döndüler.

İslamcılar kılıf uydurmaktan başka bişey yapamıyorlar.

Islamcilar veyahut ateistler. Kim kilif uydurdu bilmem ama. Atmosferin katmanlari bu tabloda görüldügü gibidir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Islamcilar veyahut ateistler. Kim kilif uydurdu bilmem ama. Atmosferin katmanlari bu tabloda görüldügü gibidir.

İYİ OZAMAN O SAYDIĞIN HER BİR KATMANDA AYRI AYRI PEYGAMBERLER OTURUYOR ÖLE Mİ ? SON KATTA DA ARŞ MI VAR ?

Link to post
Sitelerde Paylaş

7 sayısını tutturmak için birbirleriyle alakasız katmanları da gösterirseniz olur tabii. Ancak herkes bunu yutmaz. Sana Nasadan bir site. İyi incele bakalım gerçekten atmosferin kaç tabakası var. Wiki kim yazdı ise uydurma 7 rakamını tutturmak için alakasız olanları da eklersen 8 katman bile çıkartırım ben sana.(+ ozon tabakası gibi) http://www.srh.noaa....tmos/layers.htm

tarihinde CharlesDarwin tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

kuranda bahsedilen gök kavramını herkez atmosfer tabakası olarak sanıyor.halbuki öyle değil.biz en yakın göğü yıldızlarla süsledik diyor en yakın gök de bizim gözümüzle görebildiğimiz gök.yani yıldız kümesinide içine alan gökk.geriye 6 gök daha kalıyor.zaten allah kuranda diyor.göklerin uçlarında öteye geçip gidebiliyosanız geçin diyor.evet şuanda bu imkansız ancak atmosferin dışına çıkabiliyoruzz.oda aya kadar.evren sonsuz ve insan bunu daha tam anlamı ile çözememişş.karadelikler var yıldızları yutan.daha onun arka planınını çözememişiz..yedi kat gök kavramı tüm evreni galaxileri ve hatta dahada ötesini içine alan muazzam bir yapı aklımız şuan bile ötesine ermiyor koca evrende okyanusta bir kum tanesi kadar yer kaplarken dünyamız neden bu 7 kat gök kavramı size saçma geliyorr.kuran allahın kitabıdır.o devirdeki cahil insanların hatta şuanki teknolojinin bile yalanlayamadığı bir kitap.bakın allah kuranda kendisi için o heran bir iştedir der.sürekli sizin bilmediğiniz şeyleri yaratmaktadır der.ve bizim için insanı yaratmakmı yoksa gökleri yaratmakmı daha zor der kuranda .elbette gökleri yaratmak zor der. burdan bile evrenin sonsuz büyüklüğünü anlamak lazımmm.tabi anlayanaaaa

Muhammedin dolayısıyla Allah'ının göğü veya gökleri, çıplak gözle görülebilen beş-altı bin yıldızdan ibarettir. Ki bu da galaksimiz samanyolunun yüz milyonda üçü demektir. Samanyolunu bile kapsamayan ilkel göğünüzün veya yedi kat göklerinizin bilimin ortaya koyduğu uçsuz bucaksız evren diye yutturmaya çalışmak cehaletten değilse, sefaletten olsa gerekir.

Boşuna yırtınmayın. Muhammedin/Allah'ın göğü veye gökleri veya yedi kat göğü dünya-Arş arası mesafe olup, Cebrail'ın elli bin yılda çıkabildiği yoldur. Bu da o günün vasıtaları olan at,eşek, katır, deve vb. ve de yaya olarak günde alınan ortalama yol hesabıyla hesap etmek gerekir (seferilik süresinin üç günlük yol "90-105 km" olarak tanımlanması bunun göstergesidir.)

Hal böyle olunca, cebrailin arşa/Allah katına, yani göklerin üstüne/ötesine, elli bin yılda çıkması deve hızıyla yaklaşık 912.500.000 km'lik yol demektir. Yani Muhammed'in/Allah'ının göklerinin -kubbe şeklinde olduğu için- yarı çapı bu kadardır.

Oysa evrenin çapı yaklaşık otuz milyar ışık yılı, Işık bir yılda yaklaşık dokuz buçuk trilyon km yol alıyor. Işık hızının bile yetersiz kaldığı bilimin evrenini cahiliyeli Muhammed'in/Allah'ının göğüyle/gökleriyle kıyaslamak dahi bilime hakarettir.

Hey şey bir yana, Allah'tan ayet getirdiği ayetlerle sabit olan ve gene Allah katına elli bin yılda çıktığı ayetle sabit olan cebrailin ayet getirmiş olması mümkün mür?

Ey Müslimler, biri/birileri sizinle dalga geçiyor ama kim? Allah mı, Muhammet mi? İkisi de mi?

Link to post
Sitelerde Paylaş

7 sayısını tutturmak için birbirleriyle alakasız katmanları da gösterirseniz olur tabii. Ancak herkes bunu yutmaz. Sana Nasadan bir site. İyi incele bakalım gerçekten atmosferin kaç tabakası var. Wiki kim yazdı ise uydurma 7 rakamını tutturmak için alakasız olanları da eklersen 8 katman bile çıkartırım ben sana.(+ ozon tabakası gibi) http://www.srh.noaa....tmos/layers.htm

Su linkleri bir oku bakalım kül yutmaz.

http://en.wikipedia.org/wiki/Ionosphere

http://en.wikipedia.org/wiki/Magnetosphere

Bu ikisini katman dan saymamak ta neymiş. Ama dur bakalım belki yakın bir zaman da gezegen tablosunda yapılan değişiklikler gibi atmosfer tablosundada bir değişikliğe giderler.

Kuranda yer ve gök bitişik derken kesinlikle ve kesinlikle big bang den bahsetmiyor. Bunun doğru olduğunu düşünme ihtimali bile insana büyük bir hakarettir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Atmosferin anlamını bilmeyenler için söylüyorum: Atmosfer Gazküre demektir. Yani atmosfer, Dünya'yı çevreleyen gazlardan oluşur. Van Hallen kuşağındaki gibi radyasyon tipi, Güneş püskürmeleri sonucu oluşan iyonik maddeler de gaz değildir. Kaynakları ise Dünya değil, Güneştir. Manyetosfer dediğin ise madde bile değildir ki gaz olsun. O yüzden bunlar birer Atmosfer katmanı değildir.

Link to post
Sitelerde Paylaş

İlk 5 i ısıya göre, son ikisi radiaoactivite ye göre sınıflandırılmış burda. Aslında o son ikisi ekzosferin içinde. Ayrı bir katman değil yani.

Bu sıralama şuna benziyor.

DÜnyada beş çeşit insan vardır:

Beyaz insanlar

Siyah insanlar,

Çekik gözlüler.

Uzun insanlar

Kısa insanlar.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Yedi Sayısının Kutsallığı

Yedi Sayısının Kutsallığı

Yaratıcı ilkelerin bir üçlüsü (faal akıl, pasif bilinçaltı ve iş birliğinin düzenleyici gücü) ile beraber maddenin dört unsur ve bunlara eş denilebilecek nitelikteki duygusal güçlerle (Hava: Us, Ateş: İrade, Su: Duygu, Toprak: Ahlak) çevrili bir dörtlüden oluşur. Ve tüm bunların toplamından, Kutsal Yedi sayısı doğmuş olur.

Bu sayının kutsallığı genel bir inançtır. Sümer, Babil, Mısır, Yunan, Roma v.b. gibi çeşitli toplumlarda inanıldığı gibi, dini otoritelerde de (Hıristiyanlık, Müslümanlık, Tasavvuf ve Şeriat) geçerli kutsal gerçekliğini sürdürmüştür. Yedi sayısının kutsallığının, eski Babil’ lilerin gökte saptadıkları yedi yıldızdan doğduğu sanılır.

Yedi kat gök, Yedi kat yer, haftanın Yedi güne bölünmesi, dünyanın Yedi günde yaratılması inançları bu temele dayanır. Araplarda Seba olarak geçen Yedi sayısı, arap inançlarına göre birçok bakımdan kutsaldır.

Dünyanın 7 ülkeden meydana geldiğine inanılıyordu. Gökte 7 gezegen biliniyordu, takım yıldızlarının 7 yıldızı vardı, insan yüzünün yedi deliği ve yedi hattı (!), haftanın 7 günü, göğün 7 katı, Gökkuşağının 7 rengi, Cennetin 7 kapısı, Dünyanın 7 günde yaratılması, Yusuf’ un rüyasında gördüğü yedi şişman inekle, yedi cılız inek, Hıristiyanların 7 meleği ve 7 günahı, Yahudilerin 7 yılda bir gelen Şabat yılı, Yedi uyurlar ve Yedi bilgeler v.b. gibi Yedi sayısının kutsallığını gösteren daha birçok örnek...

YEDİ BİLGE

Sümer’ de Yedi inancıyla ilgili olarak düşünülen bilgelerdir...

Mezopotamya’ da varolan en eski 7 kente uygarlığı onların getirdiğine inanılmış. Bununla ilgili olarak Gılgamış Destanı’ nın ilk tabletinde Uruk kentinin surlarını 7 bilgenin yaptığı yazılıdır. Yedi sayısının kutsallığı Mezopotamya dışında, Antikçağ Yunanlıların yaşantısında da kendisini göstermiş ve Yedi Bilge’ yi ( ki bunların arasında ilk filozof Thales’ te bulunur.) doğmuştur.

Hint’ lilerin Yedi Bilgeleri, Arapların Yedi Askı ( Muallakat-ı Seba) şiirleriyle tanınan Yedi ozan-bilgeleri hep 7 sayısının kutsallığından ortaya çıkmıştır.

ALINTIDIR : http://yedibilgeler.blogcu.com/yedi-sayisinin-kutsalligi/2933909

Link to post
Sitelerde Paylaş

arakom dostum

biz biliyoruz ama onlar bilmiyor

hatayı nerede yapıyorlar biliyor musun

kuranda ki bilgilerin tamamını bu günün konjekteründe değerlendiriyorlar

bu günle kıyas yaparsan 7 evren, 7 kara delik, atmosferin 7 kattan oluştuğu, 7 gezegen gibi absürt argümanlar ortaya koyarlar ve bunuda kurana yamamaya çalışırlar

at gözlüğünü takmış beygirlerden farkları yoktur bunların :)

kabuğunuzun dışına çıkın kardeşim kırın zincirlerinizi

biraz antik çağ tarihi okuyun, kuranda hiç bir halt yok

o dönemin bilgi kırıntıları var sadece :)

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...