Jump to content

Kuranın 7 Kat Gök Bilgisi Gerçek Dışı


Recommended Posts

  • İleti 122
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

İlk defa İhsan Eliaçık'ın bir yazısını okudum. Forumdaki gerçekçi53 ün yazdıkları bunun yazdıklarına bin basar.

Kurandaki sembolizme de kaçsanız, bilimsel olarak açıklamaya da çalışsanız boş. 7 kat gök'ün bilimsel gerçeklerle ilgisi yok.

tarihinde anarkom tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

İlk defa İhsan Eliaçık'ın bir yazısını okudum. Forumdaki gerçekçi53 ün yazdıkları bunun yazdıklarına bin basar.

Kurandaki sembolizme de kaçsanız, bilimsel olarak açıklamaya da çalışsanız boş. 7 kat gök'ün bilimsel gerçeklerle ilgisi yok.

oradaki yazıyı hatta yorumlarında bir çoğunu okudum

herşeye mecaz vermişler arkadaş

şu kurandaki muhkem ve müteşabis ayetlerin listesini ortaya bir koysalarda görsek

şu şu ayetler muhkem ayetlerdir

geri kalanı da müteşabih ayetler dir deseler yok arkadaş

günün konjektörüne göre yorumlayacaklar ya böyle bir ayırıma gidemiyorlar

kurandaki miras yani matematik ayetleri müteşabihmidir yoksa muhkem midir ?

ademi bile mecaz yaptılar o zaman biz insanlar da mecaz mıyız :)

ay yarılmadı mecazdır diyorlar ayın yarıldığına dair şahit li hadisler ortalıkta kol geziyor :)

neresinde tutsan elinde kalıyor

Link to post
Sitelerde Paylaş

İlk defa İhsan Eliaçık'ın bir yazısını okudum. Forumdaki gerçekçi53 ün yazdıkları bunun yazdıklarına bin basar.

Kurandaki sembolizme de kaçsanız, bilimsel olarak açıklamaya da çalışsanız boş. 7 kat gök'ün bilimsel gerçeklerle ilgisi yok.

tabi ilgisi yok...

yedi kat gök yedi kat yer bunlar eski tabirler sadece ...

gidip yerin gökün katlarını mı sayıyorsunuz...

ahan da kuran yerin ve göğün yedişer kat olduğunu haber verdi büyük mucize filan demek te yanlış...

ozamanın adamlarının kullandığı tabirlerle seslenme var sadece...

Link to post
Sitelerde Paylaş

GOK KELIMESI HEM DUNYANIN HEM EVRENIN KATMANLARI IFADE EDILIRKEN KULLANILIR! SADECE BIR ANLAMA OZEL KULLANILMAZ ...YANI HEM DUNYANIN KATMANLARI HEM EVREN YEDISER KATTIR ! YANI YEDI KAT GOK KELIMESI HEM DUNYA HEM EVREN ICIN KULLANILIR; EVREN ICIN KULLANILAN GOK KELIMESI : YEDI KAT ANLAMI ILE ALININCA YAKIN GOKLERIN YILDIZLARLA DONATILAN , TELESKOPLA INCELENEN KATMANIN OLDUGU ANLASILIR...TABII BU KATMAN YEDINCI KATA DEK GIDER...! DUNYANIN KATMANLARI ISE ZATEN BILIMSEL OLARAK KANITLANMISTIR! DETAYA GIRMIYORUZ...AMA SUNUN ALTINI CIZELIM : NUH -15'TE RABBIMIZ " GORMUYOR MUSUNUZ " DEMESI , BIZLERE GOREBILECEGIMIZ BIR KATMANLARDAN BAHSETMEKTE OLDUGUNA ISARET ETMEKTEDIR KI BUNLARDA SU AN EN YAKIN I. KATMAN GOK'UN YILDIZLARLA DONATILANLARININ DISINDAKILERI GOREMEDIGIMIZE GORE BAHSETTIGI DUNYAMIZIN KATMANLARI OLMAKTADIR ... AMA YENI GOK TABIRI DUNYA KATMANLARI DISINDA 7 KAT YARATILAN EVRENDEN BAHSEDIYOR SEKLINDE ELE ALINACAK OLURSA, BUNUDA SOYLE ACIKLAYABILIRIZ: KIYAMETE DEK ILERLEYECEK TEKNOLOJIDE- ARTIK 7 KATMANDAN NE KADARINI - GOZLEMLEYEBILIYORSANIZ, BAKIN, İNCELEYİN, BİR HTA GÖREMEZSINIZ! KATMANLAR ARASINDAKI UYUMLAR ISE ZATEN GOZUMUZUN ONUNDEDIR VE HERHANGI BIR ATMOSFER KITABINI ALAN BUNLARI " GOREBILIR "!!

ESKI KITAPLAR DA YEDI KAT ANLATILIRMIS...SORALIM O HALDE...NEDEN BUNU INCILDE HIRISTIYAN KAYNAKLARINDA BULAMAYIZ...MADEM - HASA - HZ MUHAMMED ONLARI CALDI (! ) O'NUN YAPTIGINI O GELENE KADAR GECEN 610 YILINA KADAR NEDEN BI TANE HIRISTIYAN YAPMAMISTIR! HZ RESUL HINTCE MI BILIRDI ...HANGI INSANLARDAN O BILGILERI ALDIGI KANITLANDI (!) ASIL ONEMLISI NEDEN O DONEMDEKI BI MUSRIK BOYLE BIR IDDIADA BULUNMADI ...!.HADI CANIM ...!

ESKI PUTPERESTLER YEDI TANRIDAN BAHSEDIYORLAR...YEDI KATMANDAN DEGIL...YANI ARADAKI 7 RAKAMININ BENZER OLMASINDAN ...ALAKASIZ IKI KONUYU NASIL BIRBIRI ILE BAGLANTILAYABILIORSUNUZ HAYRETLER ICINDEYIM...MAAASALLAH ! YEDI GOK INANCI YAHUDILIKTE OLABILIR...O DININ ASLI ZATEN AYNI ILAHI KAYNAKTAN GELMEKTEDIR...VE O KITABIN BOZULMAYAN TARAFLARININ KURAN ILE AYNI OLMASI ZATEN NORMALDIR...BUNU INKAR EDEN HIC BIR ISLAM ALIMI YOK ...HATTA BAZI ISLAM ALIMLERI " HER NE KADAR BOZULMUS OLSADA TAHRIF EDILMEYEN YERLERI VAR " DIYEREK TEVRATA BILE ABDESTLI DOKUNULMASI GEREKTIGINI IFADE EDERLER... AMA BOZULAN TARAFLARI ILE O KADAR AYRINILAN YERLER VARDIR KI KURAN ILE TEVRAT ARASINDA , KIMSE -HASA- ALINTIDAN BAHSEDEMEZ.BU KONU ICINDE TIKLAYINIZ LUTFEN:TEK DIN ISLAMDIR VE K. MUKADDES ADLI DOSYALARIMIZ

YERYÜZÜNÜN KATMANLARI

Kuran'da yeryüzü ile ilgili verilen bilgilerden biri, yeryüzünün, yedi kat olan gökyüzüne benzerliğidir:Allah, yedi göğü ve yerden de onların benzerini yarattı. Emir, bunların arasında durmadan iner; sizin gerçekten Allah'ın herşeye güç yetirdiğini ve gerçekten Allah'ın ilmiyle herşeyi kuşattığını bilmeniz, öğrenmeniz için. (Talak Suresi, 12)

Yukarıdaki ayette dikkat çekilen bu bilgiye bilimsel kaynaklarda da yer verilmekte ve yeryüzünün yedi katmandan oluştuğu açıklanmaktadır. Bilim adamlarının sıraladığı bu katmanlar şöyledir: 1. Kat: Litosfer (su)

2. Kat: Litosfer (kara)

3. Kat: Astenosfer

4. Kat: Üst manto

5. Kat: Alt manto

6. Kat: Dış çekirdek

7. Kat: İç çekirdek

tarihinde umutdr118 tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

GOK KELIMESI HEM DUNYANIN HEM EVRENIN KATMANLARI IFADE EDILIRKEN KULLANILIR! SADECE BIR ANLAMA OZEL KULLANILMAZ ...YANI HEM DUNYANIN KATMANLARI HEM EVREN YEDISER KATTIR ! YANI YEDI KAT GOK KELIMESI HEM DUNYA HEM EVREN ICIN KULLANILIR; EVREN ICIN KULLANILAN GOK KELIMESI : YEDI KAT ANLAMI ILE ALININCA YAKIN GOKLERIN YILDIZLARLA DONATILAN , TELESKOPLA INCELENEN KATMANIN OLDUGU ANLASILIR...TABII BU KATMAN YEDINCI KATA DEK GIDER...! DUNYANIN KATMANLARI ISE ZATEN BILIMSEL OLARAK KANITLANMISTIR! DETAYA GIRMIYORUZ...AMA SUNUN ALTINI CIZELIM : NUH -15'TE RABBIMIZ " GORMUYOR MUSUNUZ " DEMESI , BIZLERE GOREBILECEGIMIZ BIR KATMANLARDAN BAHSETMEKTE OLDUGUNA ISARET ETMEKTEDIR KI BUNLARDA SU AN EN YAKIN I. KATMAN GOK'UN YILDIZLARLA DONATILANLARININ DISINDAKILERI GOREMEDIGIMIZE GORE BAHSETTIGI DUNYAMIZIN KATMANLARI OLMAKTADIR ... AMA YENI GOK TABIRI DUNYA KATMANLARI DISINDA 7 KAT YARATILAN EVRENDEN BAHSEDIYOR SEKLINDE ELE ALINACAK OLURSA, BUNUDA SOYLE ACIKLAYABILIRIZ: KIYAMETE DEK ILERLEYECEK TEKNOLOJIDE- ARTIK 7 KATMANDAN NE KADARINI - GOZLEMLEYEBILIYORSANIZ, BAKIN, İNCELEYİN, BİR HTA GÖREMEZSINIZ! KATMANLAR ARASINDAKI UYUMLAR ISE ZATEN GOZUMUZUN ONUNDEDIR VE HERHANGI BIR ATMOSFER KITABINI ALAN BUNLARI " GOREBILIR "!!

ESKI KITAPLAR DA YEDI KAT ANLATILIRMIS...SORALIM O HALDE...NEDEN BUNU INCILDE HIRISTIYAN KAYNAKLARINDA BULAMAYIZ...MADEM - HASA - HZ MUHAMMED ONLARI CALDI (! ) O'NUN YAPTIGINI O GELENE KADAR GECEN 610 YILINA KADAR NEDEN BI TANE HIRISTIYAN YAPMAMISTIR! HZ RESUL HINTCE MI BILIRDI ...HANGI INSANLARDAN O BILGILERI ALDIGI KANITLANDI (!) ASIL ONEMLISI NEDEN O DONEMDEKI BI MUSRIK BOYLE BIR IDDIADA BULUNMADI ...!.HADI CANIM ...!

ESKI PUTPERESTLER YEDI TANRIDAN BAHSEDIYORLAR...YEDI KATMANDAN DEGIL...YANI ARADAKI 7 RAKAMININ BENZER OLMASINDAN ...ALAKASIZ IKI KONUYU NASIL BIRBIRI ILE BAGLANTILAYABILIORSUNUZ HAYRETLER ICINDEYIM...MAAASALLAH ! YEDI GOK INANCI YAHUDILIKTE OLABILIR...O DININ ASLI ZATEN AYNI ILAHI KAYNAKTAN GELMEKTEDIR...VE O KITABIN BOZULMAYAN TARAFLARININ KURAN ILE AYNI OLMASI ZATEN NORMALDIR...BUNU INKAR EDEN HIC BIR ISLAM ALIMI YOK ...HATTA BAZI ISLAM ALIMLERI " HER NE KADAR BOZULMUS OLSADA TAHRIF EDILMEYEN YERLERI VAR " DIYEREK TEVRATA BILE ABDESTLI DOKUNULMASI GEREKTIGINI IFADE EDERLER... AMA BOZULAN TARAFLARI ILE O KADAR AYRINILAN YERLER VARDIR KI KURAN ILE TEVRAT ARASINDA , KIMSE -HASA- ALINTIDAN BAHSEDEMEZ.BU KONU ICINDE TIKLAYINIZ LUTFEN:TEK DIN ISLAMDIR VE K. MUKADDES ADLI DOSYALARIMIZ

YERYÜZÜNÜN KATMANLARI

Kuran'da yeryüzü ile ilgili verilen bilgilerden biri, yeryüzünün, yedi kat olan gökyüzüne benzerliğidir:Allah, yedi göğü ve yerden de onların benzerini yarattı. Emir, bunların arasında durmadan iner; sizin gerçekten Allah'ın herşeye güç yetirdiğini ve gerçekten Allah'ın ilmiyle herşeyi kuşattığını bilmeniz, öğrenmeniz için. (Talak Suresi, 12)

Yukarıdaki ayette dikkat çekilen bu bilgiye bilimsel kaynaklarda da yer verilmekte ve yeryüzünün yedi katmandan oluştuğu açıklanmaktadır. Bilim adamlarının sıraladığı bu katmanlar şöyledir: 1. Kat: Litosfer (su)

2. Kat: Litosfer (kara)

3. Kat: Astenosfer

4. Kat: Üst manto

5. Kat: Alt manto

6. Kat: Dış çekirdek

7. Kat: İç çekirdek

yahu umut doktor sende mi islam doktorluğuna soyundun bu klinik vaka islamı sende kurtaramayacaksın :)

umutcum hiç oldum şimdi suyu ve karayı iki ayrı katman olarak göstermen yakışık aldımı :)

şu adresten : http://pozitifateizm.wordpress.com/2009/09/26/kuranin-olmayan-mucizeleri-yeryuzunun-7-kat-olusu-mucizesi/

ve de şu adresten bir bak konuya : http://www.beyince.net/tag/dunyanin-katlari/

komik duruma düşmeyin kardeşim :)

Link to post
Sitelerde Paylaş

En altta bahsedilen katmanlar yeryüzünün katmanlarıdır burda bir yanlış yok su ve toprak birbirinden ayrı 2 katmandır litosferde su ve kara olarak 2 katmandan oluşmaktadır bu arada ismimin sonundaki 2 harf soy ismimin harflerinden doktor anlamında değil yazılanları okurken şüphe ile yaklaşmak yerine anlamaya çalışmak gerek. Litosfer tek parça değildir, okyanus ve kıtaların sınırlarından farklı şekilde levhalara bölünmüştür. her katmanda kendi içinde farklı katmanlarda bulunmaktadır kuranda bahsedilen katmanları anlamaya çalışmak gerekir

tarihinde umutdr118 tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Yeryüzündeki karalar YER KABUĞUNU oluşturur. Yer kabuğuna TAŞ KÜRE denir.

Yerküredeki mavi renkli kısımlar suları temsil eder.

Suların bulunduğu kısma SU KÜRE denir.

Dünya üzerinde bulunan büyük kara parçalarına KITA denir.

Kıtaları ayıran büyük denizlere OKYANUS denir. Granitik yer kabuğunda silisyum ve alüminyum elementleri hakimdir. Bu nedenle daha hafiftir; yoğunluğu 2,7-2,8 g/cm3 arasında bulunur. Yer kabuğunun üst kısmını teşkil eder. Bazaltik yer kabuğunda ise silisyum ve magnezyumlu unsurlar hakimdir. Dolayısıyla granitik kabuktan daha ağırdır; yoğunluğu 3-3,5 g/cm3 arasında değişir. Granitik yer kabuğunun altında ve okyanus tabanlarında yer alır. Bu nedenle bazaltik yer kabuğuna "okyanusal kabuk" adı da verilir. Dünya’mızı saran hava tabakasına ATMOSFER denir.

Su ve toprakta da hava bulunur.

Solucan, köstebek ve bazı böcekler toprak altında yaşarlar ve toprakta bulunan havayı soluyarak yaşarlar.

Tohumlar, toprakta bulunan hava sayesinde çimlenerek bitki haline dönüşür.

Su altında yaşayan balıklar ve diğer su canlıları da sudaki havayı kullanır.

Atmosferde Güneş’ten gelen zararlı ışınları filtre gibi süzen OZON tabakası vardır.

Havada bulunan gazlar;

% 78 Azot gazı

% 21 Oksijen gazı

% 1 Karbondioksit ve diğer gazlar, duman, su buharı bulunmaktadır.

Dünya’nın gözlemlenebilir 3 katmanı vardır.

1- KARALAR ( TAŞ KÜRE)

2- SULAR ( SU KÜRE )

3- HAVA (HAVA KÜRE )(FEN KİTABINDAN ALINTIDIR)http://www.fenokulu....=102&KonuID=479

Buna göre suyunda bir katman olduğunu varsayabiliriz biz sadece ayetleri bilime ve akla dayanarak en doğru sekilde yorumlamaya çalışıyoruz

tarihinde umutdr118 tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Mantık çerçevesinde bunları yorumlayabiliriz anladığımız katmanlar bunlar ancak evreninde katlarından bahsedebilir sonuçta evrenin sonsuz olmadığı bilimsel olarakta kanıtlanmıştır tabi ayetlere bakarken tek bir ayete bakarak veya kelimeye bakarak sonuca varamayız ayetin devamına ve diğer ayetlerede bakmak gerekir kuranda bazı ayetler tek bir ayette kendini açıkladığı gibi bazı ayetler de kendisini diğer ayetler ile cevaplamaktadır kuranda ayetler birden fazla manalarda da bulunmakta kuranda bunlarda müteşabih ayetlerdir. Bunların bazıları asla insanlar tarafından anlaşılmayan ayetler bazıları ise farklı şekillerde yorumlanabilir ayetlerdir.Bunlar müteşabih ayetlerdir.Müteşabih ayetlerin Kur’an-ı Kerim’de var oluşunun asıl nedeni, kelimelerin, tabiat ötesi gerçekleri beyan etmedeki yetersizliğidir. Gerçek şu ki kelimelerin, tabiat ötesi gerçekleri olduğu gibi ifade edemeyişi ve de herkesin, tabiat ötesi gerçekleri kendi bilgi birikimi/düşünce yapısıyla yorumlayışı, müteşabih ayetlerin ortaya çıkış nedenidir. Yüce Allah katındaki ayetler ve yüce Allah katından nazil olan ayetler tümüyle muhkemdir; bu bağlamda bazılarının muhkem ve diğer bazılarının da müteşabih oluşu söz konusu bile değildir.

Müteşabih, açıklamayı gerektiren ifadelerdir. Muhkem ise, açıklamaya gerek duymayan ifadelerdir. Bu yaklaşım İmam Ahmed'e nispet edilmiştir.

Bu yaklaşıma gelince; hükümleri içeren ayetler, kesin olarak muhkem oldukları halde, bir çok kere de işaret ettiğimiz gibi, Peygamber Efendimiz (s.a.a) tarafından açıklanmaya muhtaçtırlar. Ayrıca mensuh ayetler de müteşabihtirler ve daha önce de söylediğimiz gibi, bunların açıklanmaya ihtiyaçları yoktur. Çünkü onlar da diğer bazı hüküm içeren ayetler gibidirler.

11- Muhkemden maksat, inanılan ve amel edilen ifadelerdir. Müteşabihten maksat ise, inanılan, ancak amel edilmeyen ifadelerdir. Bu görüş, İbn-i Teymiye'ye nispet edilmiştir. O, bu yaklaşımıyla şunu kastetmiş olsa gerektir: Haber nitelikli ifadeler müteşabihtirler. İnşaî ifadeler de muhkemdirler. Nitekim bazıları bu şekilde algılamışlardır. Yoksa, bu yaklaşım başlı başına bir görüş olarak değerlendirilmezdi. Çünkü daha önce açıklanan bir çok görüşle örtüşür olacaktı.

Bu görüşle ilgili olarak şunu diyoruz ki: Bu görüşün benimsenmesi durumunda, hüküm bildirmeyen tüm ayetlerin müteşabih kabul edilmesi gerekir. Bunun bir gereği de, hükümler dışında hiç bir ilahi bilginin algılanamamasıdır. Çünkü bu alanda bir hüküm yoksa herhangi bir amel de söz konusu olmaz, diğer taraftan bilgi edinmek için müteşabihlerin döndürüleceği herhangi bir muhkem ayet de yoktur. Bir diğer husus: Mensuh ayetler, inşaîdirler; ancak kesinlikle muhkem değildirler.

Hiç kuşkusuz, o, "Muhkeme inanılır ve amel edilir. Müteşabihe ise, amel etmeden inanılır." derken ayette yer alan şu ifadenin anlamını göz önünde bulundurmuştur: "Kalplerinde bir kayma olanlar, fitne çıkarmak ve yorumunu yapmak için ondan müteşabih olanına uyarlar... İlimde derinleşenler ise: "Biz ona inandık, tümü Rabbimizin katındandır." derler." Ancak bu iki olgu, yâni muhkem olan ayetlere inanmak ve içeriklerine göre amel etmek ile müteşabihlere inanmak ve içeriklerine göre amel etmemek olguları, kitaba inanan herkesin görevleri olduklarından, böyle bir insanın görevini yerine getirmeden önce hem muhkemi, hem de müteşabihi belirlemesi gerekir. Bu durumda da muhkem ve müteşabihleri bu olgularla tanımanın, onların belirlenmesi ve nesnel karşılıklarının tespit edilmesi açısından bu olguların yeterli olmayacağı açıktır.

12- Müteşabihler, bir takım özel sıfatları içeren ayetlerdir. İster alim, kadir, hakîm ve habir sıfatları gibi Allah'ın sıfatlarını içeren ayetler olsun, ister peygamberlerin sıfatları ile ilgili ifadeleri içeren ayetler olsun. Hz. İsa ile ilgili şu ifadeyi buna örnek gösterebiliriz: "O'nun kelimesidir. Onu Meryem'e yöneltmiştir ve Ondan bir ruhtur." (Nisâ, 171) Buna benzer ayetler de bu bağlamda değerlendirilir. Bu görüş de İbn-i Teymiye'ye nispet edilmiştir.

Sıfatlarla ilgili ayetlerin müteşabihler kategorisine girdiğini kabul etmemize rağmen, müteşabihi sırf bunlarla sınırlandırmak kanıtı olmayan bir iddiadır.

Yukarıdaki görüşü ileri süren İbn-i Teymiye'den nakledilen uzun açıklamalardan anlaşıldığı kadarıyla, o, muhkem ve müteşabih kavramlarını lügavi anlamlarını esas alan bir değerlendirmeye tabi tutmuştur. Buna göre, muhkem, delaleti sağlam olan, müteşabih ise birbirine benzeyen çeşitli ihtimalleri aynı anda içeren ifadeler demektir. Bu iki anlam nispî ve görecelidir. Bir ayetin anlamı halkın geneline belirsiz gelebilir. Ama alimler onu araştırıp öğrenirler. Bu husus, sıfatlarla ilgili konuları içeren ayetlerde daha belirgindir. Çünkü bu tür ayetlerin anlamı, halkın geneli açısından belirsizdir. Başka şeylerle karıştırılabilir niteliktedir. Bilindiği gibi insanların genelinin zihinsel kapasiteleri, maddi algıların ötesine geçme, maddeyi aşma bakımından yetersizdir, Bu yüzden yüce Allah'ın kendi zatıyla ilgili olarak söz konusu ettiği ilim, kudret, işitme, görme, rıza, gazap, el, göz ve benzeri olguları cismani şeyler veya gerçek olmayan anlamlar olarak algılıyorlar. Bundan dolayı fitne çıkıyor, bidatler baş gösteriyor, çeşitli mezhepler ortaya çıkıyor. İşte muhkem ve müteşabihten kastedilen budur. Bunların her ikisi aracılığı ile bir bilgiye ulaşmak mümkündür. Kavranması ve bilinmesi mümkün olmayan şeyse, müteşabihlerin gerçek anlamlarına tevil edilmeleridir. Sıfatlarla ilgili ayetler gibi ayetlerin içerdiği örneklerin işaret ettikleri hususların bilinmesidir. Diyelim ki, biz, "Allah, her şeye kadirdir." ve "Allah her şeyi bilir" ifadelerinin anlamını biliyoruz; ama biz, O'nun bilmesinin, kudretinin ve diğer sıfatlarının gerçek mahiyetlerini ve O'na özgü fiilleri kavrayamayız, bilemeyiz. İşte Allah'tan başka kimsenin bilmediği müteşabihlerin tevillerinden maksat budur." İbn-i Teymiye'nin görüşleri özetle bundan ibaretti.

tarihinde umutdr118 tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Haklısın hem GÖK ten bahsedip hemde yerdeki katmanları söylememiz çok saçma ve mantıksız olur ancak şu ayette

Allah, yedi göğü ve yerden de onların benzerini yarattı. Emir, bunların arasında durmadan iner; sizin gerçekten Allah'ın herşeye güç yetirdiğini ve gerçekten Allah'ın ilmiyle herşeyi kuşattığını bilmeniz, öğrenmeniz için. (Talak Suresi, 12

burda yeryüzü katmanlarından bahsediyor olabilir sadece yorum yapabiliriz yerden de onların benzerini yarattı derken katmanlardan mı bahsediyor acaba 7 gök gibi 7 yeryüzü katmanı mı yaratmış?

Türkçe meallerinin bazılarında apaçık 7 kat yerleri yarattı denmekte evet meale göre 7 kat yerlerden bahsediyor bu bizim bildigimiz tabakalar olabilir.

tarihinde umutdr118 tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

İnternet iletişiminde OSI modeli de 7 katmandır.

Kendin tanımlarsan Cevizde de 7 , portakalda da 7 katman bulursun.

Kuran insanın daha önce bilmediği bir bilgiyi yeni olarak vermez.

Göğün ve yer 7 kat olarak zaten antik çağ bilgisi olarak bilinmektedir.

Yakın gök teleskopla görülen yıldızların bulunduğu sınırlardır demek kadar cahilce birşey olamaz.

Kuran gezegenlerden, gezegenlerin uydularından, diğer galaksilerden bi haber bir kitaptır.

Kuranı yazanlar bilmiyordu ki kitaplarına da yazsınlar.

Evreni 7 kat yaparsan o zaman allah dediğiniz hayali varlık en dıştaki katmanda tahtında oturuyor demektir. >20 milyar ışık yılı uzakta yani.

Kurandaki bilgilerdeki naifliği, eksikliği, yanlışlığı böyle çarpıtarak açıklamaya çalışmanız boşuna.

Biraz antik kozmoloji okuyun. Bulanık suda balık avlamayın. Komik oluyorsunuz.

Gökte burçlar yarattım diyen bir allahtan daha ne beklenir? Ne burçları be, ne işe yarıyorlarmış?

tarihinde anarkom tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

En altta bahsedilen katmanlar yeryüzünün katmanlarıdır burda bir yanlış yok su ve toprak birbirinden ayrı 2 katmandır litosferde su ve kara olarak 2 katmandan oluşmaktadır bu arada ismimin sonundaki 2 harf soy ismimin harflerinden doktor anlamında değil yazılanları okurken şüphe ile yaklaşmak yerine anlamaya çalışmak gerek. Litosfer tek parça değildir, okyanus ve kıtaların sınırlarından farklı şekilde levhalara bölünmüştür. her katmanda kendi içinde farklı katmanlarda bulunmaktadır kuranda bahsedilen katmanları anlamaya çalışmak gerekir

ahhhhhhh ahhhhhhh ne yapcaz biz sizinle bilmiyorum :) hakketen kronik vakasınız

1- Litosfer litosferi ikiye ayır kara ve su

2-Astenosfer

3-Mesozfer mezosferi ikiye ayır üst manto alt manto

4- Dış çekirdek

5-İç Çekirdek

su yeryüzünü tamamen kaplamaz ama yer kabuğu dünyayı tamamen kaplar su sadece yeryüzünün yani kabuğunun belli bölgelerindeki çukurluklarını doldurur göller nehirler küçük çayların bulunduğu yerleri de o zaman bir kat olarak saymak gerekmektedir nice dere ve göller vardır ki kurumuşturlar yani senin katının bir tanesi dünyanın bir bölgesinde yok olmuştur :)

al sana 7 kat evraka evraka buldum işte yumurtadan civcivi çıkarttım :)

bak şimdi sana 1300 lü yıllarda yaşamış din uleması veli arif allah dostu kuran tefsircisi ibn kesir in talak suresi 12 ci ayetle ilgili tefsiri vercem bakalım o allah dostu ne anlamış :)

ibn kesir kimdir :http://tr.wikipedia....wiki/Ä°bn_Kesir

tefsirin link adresi : file:///C:/Users/md/Desktop/din%20dosyas%C4%B1/tesirler/ibn%20kesir/65.%20TAL%C3%82K%20S%C3%9BRES%C4%B0.htm

ibn kesir in tefsiri;

12 — Allah, yedi göğü ve yerden de bir o kadarını yaratmış olandır. Allah'ın buyruğu bunlar arasında iner durur. Ki, Allah'ın gerçekten her şeye kadir olduğunu ve Allah'ın gerçekten her şeyi ilmiyle kuşatmış olduğunu bilesiniz.

Allah Teâlâ yüce kudretini ve muazzam hâkimiyetini haber vererek bunun Allah'ın koyduğu sapasağlam dini saygıyla karşılamak için bir neden olmasını bildiriyor: «Allah; yedi göğü ve yerden de bir o kadarını yaratmış olandır.» Nûh (a.s.)un dilinden de onun kavmine şöyle dediğini haber vermektedir: «Görmediniz mi Allah'ın göğü yedi kat olarak nasıl yarattığım?» (Nûh, 15) İsrâ sûresinde ise şöyle buyurmaktadır: «Yedi. gök, yeryüzü ve içinde bulunanlar; O'nu tesbîh ederler.» (îs-râ, 44).

«Ve yerden de bir o kadarını» Yani yedi kat demektir. Nite*kim Bu-hârî ve Müslim'in Sahîh'lerinde belirtilir ki:

Kim bir topraktan herhangi bir şey ile zulmederse, ona yedi kat yerden bir halka vurulur. Yine Buhârî'nirî Sahîh'inde bildirilir ki: O kişi yedi kat yere batmlır. Bu hadîsin muhtelif tarîklan, lafızları zikredilir ki, el-Bidâye ve'n-ftihâye isimli eserimizin başında yeryüzünün yaratılışını-anlatırken zikretmiştik. Hamd ve minnet Allah'a mahsûstur.

Buradaki yedi lafzını, yedi iklime hamledenler tartışmaya dalmışlar, uzak bir ihtimâle sapmışlar ve mesnedsiz olarak Kur'ân ve hadîse muhalefet etmişlerdir. Hadîd

sûresinde: «O; hem Evvel'dir, hem Âhîr'dir, hem Zâhir'dir, hem Bâtm'dır.» kavlinin tefsirinde yedi kat yer, bunların arasında bulunanlar ve her birinin genişliğinin beş yüz yıl olduğuna dâir rivayetler zikredilmişti. İbn Mes'ûd ve başkaları" da böyle demişlerdir. Bir başka hadîste de buyurulur ki: Yedi gök, onda ve onların arasında bulunanlar, yedi yer, onda ve onların arasında bulunanlarla Kürsî ancak çöle atılmış bir halka gibidir. îbn Cerîr Taberî der ki: Amr İbn Ali... İbn Abbâs'tan nakletti ki; o: «Yedi göğü ve yerden bir o kadarını» kavli hakkında şöyle demiş: Eğer ben bunun tefsirini size anlatmış olsaydım, siz inkâr ederdiniz. Sizin bunu inkârınız yalanlama-nızdu\ Abd İbn Humeyd... Saîd îbn Cübeyr'den nakletti ki; adamın biri Abdullah İbn Abbâs'a bu âyeti sorduğunda; Abdullah İbn Abbâs şöyle demiş: Ben, onu sana haber versem; inkâr etmeyeceğinden emîn kılacak nedir? îbn Cerîr Taberî der ki: Bize Amr İbn Ali ve Muhammed İbn Müsennâ... İbn Abbâs'ın bu âyetle

ilgili şöyle dediğini naklettiler: Yeryüzünün herbirinde îbrâhîm gibi, yeryüzündeki mahlûkâta benzer mahlûkât vardır. İbn Müsennâ hadîsinde ayrıca; her gökte de îbrâhîm vardır, denilir. Beyhakî, «İsimler ve Sıfatlar» bahsinde bu haberi İbn Abbâs'tan daha yaygın olarak şöyle rivayet eder ve der ki: Bize Hafız İbn Abdullah... İbn Abbâs'ın şöyle dediğini bildirdi: Yedi yer vardır. Her yerde sizin peygamberiniz gibi bir peygamber, Âdem gibi bir Âdem, Nûh gibi bir Nûh, îbrâhîm gibi bir İbrahim ve îsâ gibi bir îsâ vardır. Sonra bu rivayeti Beyhakî Şu'be kanalıyla... Ebu Duhâ'dan nakleder. Onun bildirdiğine göre, îbn Abbâs bu âyetin tefsirinde şöyle demiştir:

Her yeryüzünde İbrahim (s.a.) gibi birisi vardır. Beyhakî; bu rivayetin İbn Abbâs'tan nakli sahihtir, ancak Amr îbn Mürre'den nakli şâzzdır. Çünkü onun Ebu Duhâ'nın peşinden gelip gelmediğini bilmiyorum, der. Allah en iyisini bilendir.

İmâm Ebu Bekr Abdullah îbn Muhammed İbn Ebu Dünyâ, et-Te-fekkür ve'1-İ'tibâr isimli kitabında der ki: Bana İshâk îbn Hatim... Osman'dan nakletti ki; o, şöyle demiş: Bana ulaştırıldığına göre, Rasû-lullah (s.a.) ashabının yanına varmış. Onlar sessizce duruyor, konuşmu-yorlarmış. Niçin konuşmuyorsunuz? demiş. Onlar: Allah Azze ve Celle'-nin mahlûkâtım tefekkür ediyoruz, demişler. Rasûlullah (s.a.) şöyle buyurmuş: Öyle yapın. Allah'ın yaratıklarını düşünün, kendisini düşünmeyin. Çünkü Batıda bembeyaz bir toprak vardır. Onun aydınlık olan sahası —veya aydınlanmış olan alanı— güneş yürüyüşüyle kırk gündür. Orada Allah'ın yaratıkları vardır ki bir göz kırpacak an bile Allah'a asla isyan etmezler. Ashabın; onların arasında şeytân var mıdır? dediklerinde, buyurmuş ki: Onlar şeytânın yaratılıp yaratılmadığını bilmezler. Ashabı; bunların arasında Âdem'in çocukları var mıdır? dediklerinde, onlar Âdem'in yaratılıp yaratılmadığını bilmezler, buyurmuş. Bu hadîs hem mürseldir, hem de gerçekten münkerdir. Râvüeri arasında yer alan Osman İbn Ebu Dehveşî —îbn Ebu Hâtim'in zikrettiğine göre— Hakem İbn Ebu'l-Âs'ın ailesinden bir kişiden rivayet etmiştir. O da Süfyân İbn Uyeyne'den, o da Tâif li Yahya İbn Selîm'den o da îbn Mübârek'ten rivayet etmiştir. İbn Ebu Hatim; babamın böyle dediğini işittim, der

ne diyor amcam 7 tane bizim dünyamız gibi dünya ve canlılar var diyor şimdiki müslüşlerde kalkmış dünyanın zorlama bir tabirle 7 kat olduğundan dem vuruyor kuranı mücizeleştireceksiniz ya ama oda tutmuyor kardeşim dünya katmanları 5 kattır üzgünüm ama gerçek bu :)

ülkemizde doktorun kısaltma rumuzu dr dir sen oraya dr yazarsan karşındaki de doktor olarak çıkarım yapar

belliki bunu kasıtlı yaptın soyisminde d ve r harflerinin yanında başka sesiz harf var mı merak ediyorum

tarihinde cooldelta71 tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

Yeryüzündeki karalar YER KABUĞUNU oluşturur. Yer kabuğuna TAŞ KÜRE denir.

Yerküredeki mavi renkli kısımlar suları temsil eder.

Suların bulunduğu kısma SU KÜRE denir.

Dünya üzerinde bulunan büyük kara parçalarına KITA denir.

Kıtaları ayıran büyük denizlere OKYANUS denir. Granitik yer kabuğunda silisyum ve alüminyum elementleri hakimdir. Bu nedenle daha hafiftir; yoğunluğu 2,7-2,8 g/cm3 arasında bulunur. Yer kabuğunun üst kısmını teşkil eder. Bazaltik yer kabuğunda ise silisyum ve magnezyumlu unsurlar hakimdir. Dolayısıyla granitik kabuktan daha ağırdır; yoğunluğu 3-3,5 g/cm3 arasında değişir. Granitik yer kabuğunun altında ve okyanus tabanlarında yer alır. Bu nedenle bazaltik yer kabuğuna "okyanusal kabuk" adı da verilir. Dünya’mızı saran hava tabakasına ATMOSFER denir.

Su ve toprakta da hava bulunur.

Solucan, köstebek ve bazı böcekler toprak altında yaşarlar ve toprakta bulunan havayı soluyarak yaşarlar.

Tohumlar, toprakta bulunan hava sayesinde çimlenerek bitki haline dönüşür.

Su altında yaşayan balıklar ve diğer su canlıları da sudaki havayı kullanır.

Atmosferde Güneş’ten gelen zararlı ışınları filtre gibi süzen OZON tabakası vardır.

Havada bulunan gazlar;

% 78 Azot gazı

% 21 Oksijen gazı

% 1 Karbondioksit ve diğer gazlar, duman, su buharı bulunmaktadır.

Dünya’nın gözlemlenebilir 3 katmanı vardır.

1- KARALAR ( TAŞ KÜRE)

2- SULAR ( SU KÜRE )

3- HAVA (HAVA KÜRE )(FEN KİTABINDAN ALINTIDIR)http://www.fenokulu....=102&KonuID=479

Buna göre suyunda bir katman olduğunu varsayabiliriz biz sadece ayetleri bilime ve akla dayanarak en doğru sekilde yorumlamaya çalışıyoruz

allah seni kahretmesin ilkokul 4 ncü sınınfın fen bilgisini mi burda paylaşıyorsun :)

Link to post
Sitelerde Paylaş

Muhammed miraca çıktığında her bir katta geçmiş peygamberlerle karşılaşır ve selamlaşır.

Adem, Īsā ve Yahya, Yusuf, Idris, Harun, Musa, Ibrāhīm.

En alt katta İbrahim varmış :)

İsa ve Yahya aynı kattalar.

İslama göre 7. Katın üstünde Allah oturuyor. Hindu inanışına göre ise bu katta Tanrı Vişnu oturuyor.

Göksel dinlerin tanrıları bu katta.

Ayrıca bu katlardan birbirine geçişte kapı var. Öyle lönk diye çıkıp inemiyorsun.

Yaklaşırsan kafana yıldız yersin. O derece korunaklı.

Link to post
Sitelerde Paylaş

Mantık çerçevesinde bunları yorumlayabiliriz anladığımız katmanlar bunlar ancak evreninde katlarından bahsedebilir sonuçta evrenin sonsuz olmadığı bilimsel olarakta kanıtlanmıştır tabi ayetlere bakarken tek bir ayete bakarak veya kelimeye bakarak sonuca varamayız ayetin devamına ve diğer ayetlerede bakmak gerekir kuranda bazı ayetler tek bir ayette kendini açıkladığı gibi bazı ayetler de kendisini diğer ayetler ile cevaplamaktadır kuranda ayetler birden fazla manalarda da bulunmakta kuranda bunlarda müteşabih ayetlerdir. Bunların bazıları asla insanlar tarafından anlaşılmayan ayetler bazıları ise farklı şekillerde yorumlanabilir ayetlerdir.Bunlar müteşabih ayetlerdir.Müteşabih ayetlerin Kur’an-ı Kerim’de var oluşunun asıl nedeni, kelimelerin, tabiat ötesi gerçekleri beyan etmedeki yetersizliğidir. Gerçek şu ki kelimelerin, tabiat ötesi gerçekleri olduğu gibi ifade edemeyişi ve de herkesin, tabiat ötesi gerçekleri kendi bilgi birikimi/düşünce yapısıyla yorumlayışı, müteşabih ayetlerin ortaya çıkış nedenidir. Yüce Allah katındaki ayetler ve yüce Allah katından nazil olan ayetler tümüyle muhkemdir; bu bağlamda bazılarının muhkem ve diğer bazılarının da müteşabih oluşu söz konusu bile değildir.

çok yer kaplayacağı için iletinin tamamın almadım...

bizler muhkemin ve müteşabihin ne olduğu zaten biliyoruz buraya uzun açıklamalar asman yersiz ve gereksiz

hüküm bildiren ayetlerin muhkem olduğunda dem vuran alimler ve sen

bana hüküm bildiren nisa suresinde yer alan miras paylaşımını allahın hatasını örtmeye çalışan ömerin avliye ve reddiyesine başvurmadan

matematik kuralların alt üst etmeden yapabilecek bir babayiğit arıyorum :)

Link to post
Sitelerde Paylaş

Komik duruma düşen biz değiliz sizin ayetlerde tutarsızlık bulmak için yaptığınız, ve uğraştığınız şu boş çabalar asıl sizleri komik duruma düşürmekte. Allah 20 milyar ışık yılı ötede mi bu nasıl bir cahilliktir.Bir an bir yaratıcı olduğunu farz edin onun 20 milyar ışık yılı ötede tahtında oturan biri olarakmı düşünürsünüz? nasıl bir mantıktır bu bir yaratıcı bu kadar aciz olabilir mi? peki o nasıl yaratıcı olabilir?.Allah zamanda ve mekanda bulunmaz daha evrenin yarısını anlayamamışken siz yaratıcıyı o küçük beyninizle idrak etmeye çalısıyorsun.

O linki inan bilerek verdim bu kadar saçma bir şey tartıştığın için göstermek istemiştim ve diyebildiğin tek şey fen kitabı olmuş :) hala suyun ve kara parçasının katman olmadığını savunuyorsun sanırım ilkokul fen kitabı bile seni haksız çıkarmaya yeter

O harfleri bilerek seçmemin sebebi doktor olarak anılmak değil genelde bu şekilde kullanırım nick olarak yani üstelik benim bildiğim doktor olarak anılan kişilerin isimlerinin başlarında Dr. yazar bunu yanlış anlayabiliyorsan bravo daha çok şeyide yanlış anlıyorsun zaten.

bahsettiğin bilgilerin bir kısmına baktım hepsini okumadım sanırım bazı eski yazarlar veya din adamları bu ayet hakkında görüşlerini bildirmiş sende 5 kattır demişsin haklısın 5 kattır yer katmanları.

su yeryüzünü tamamen kaplamaz ama yer kabuğu dünyayı tamamen kaplar su sadece yeryüzünün yani kabuğunun belli bölgelerindeki çukurluklarını doldurur göller nehirler küçük çayların bulunduğu yerleri de o zaman bir kat olarak saymak gerekmektedir nice dere ve göller vardır ki kurumuşturlar yani senin katının bir tanesi dünyanın bir bölgesinde yok olmuştur. Bu nasıl mantıksız bir çabadır çocuk kandırır gibi olmuş

verdiğim müteşabih tanımı ayetin kendisi ile ilgiliydi farklı manalara açık olabilen müteşabih bir ayet olabilir bu konuda sadece yorum yapabiliriz dedim mantık çerçevesinde bunu belirtmek istemiştim o yüzden paylaştım.

tarihinde umutdr118 tarafından düzenlendi
Link to post
Sitelerde Paylaş

İşte teistlerin evreni. Zekaları kadar geniş.

hebrew-bible-flat-earth.jpg

dostum bu zorlama olmuş ama

muhonun zamanında daha Amerika keşfedilmemişti Avusturalya da öyle :)

Elmalılı Hamdi Yazır : Ey cinn-ü insin ma'şeri! Gücünüz yeterse geçin gidin aktarı Arz-u Semadan, geçemezsiniz olmazsa ferman

insanoğlu roketle geçti gitti bunu allah mı yaptırdı gidenler ve emeği geçenler veli evliya olabilir mi? :)

Link to post
Sitelerde Paylaş

adamın bir sözüyle yada bakışıyla yer yarıldı yedi kat yerin dibine girdim yedi kat gök tepeme yıkıldı...

Şimdi bu sözü başka bir dile tercüme et...

muhtemelen bakışlarıyla yeri yarıp mucize ler gösteren birini düşünebilir ve yerin göğün yedi katmanlı olduğunu sanır...

Halbu kİ alakası yoktur...

Sadece kişi çok utandığını anlatmak ister...

Link to post
Sitelerde Paylaş
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


Kitap

Yazar Ateistforum'un kurucularındandır. Kitabı edinme seçenekleri için: Kitabı edinme seçenekleri

Ateizmi Anlamak
Aydın Türk
Propaganda Yayınları; / Araştırma
ISBN: 978-0-9879366-7-7


×
×
  • Yeni Oluştur...