m184 0 Mart 26, 2018 gönderildi Raporla Share Mart 26, 2018 gönderildi Şimdi, kavak yazdı: Bana gazel okuma, göster oradaki iki kelimeyi. Resulin tek başına elçi, elçi ise eylemin sahibi değil taşıyandır, kelimeleri alt alta yazıp anlamını analiz ediyorsun sanırım yeni bir yöntem bu türkçede bile bir virgül cümlenin anlamını komple değiştirebiliyorken çok mantıklı. Yetkili kaynaklarda çevirisi görebilirsin nette bol. Link to post Sitelerde Paylaş
kavak 0 Mart 26, 2018 gönderildi Raporla Share Mart 26, 2018 gönderildi (düzenlendi) 3 dakika önce, m184 yazdı: Resulin tek başına elçi, elçi ise eylemin sahibi değil taşıyandır, kelimeleri alt alta yazıp anlamını analiz ediyorsun sanırım yeni bir yöntem bu türkçede bile bir virgül cümlenin anlamını komple değiştirebiliyorken çok mantıklı. Yetkili kaynaklarda çevirisi görebilirsin nette bol. O iki kelime bu cümlede yok demek, bu kadar mı zor ? Olmamasına rağmen, kullanmak, yoruma girer. Bu da benim nazarımda içeriğini çarpıtmaktır. Mart 26, 2018 tarihinde kavak tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
güven 0 Mart 26, 2018 gönderildi Raporla Share Mart 26, 2018 gönderildi 2 dakika önce, m184 yazdı: Resulin tek başına elçi, elçi ise eylemin sahibi değil taşıyandır, kelimeleri alt alta yazıp anlamını analiz ediyorsun sanırım yeni bir yöntem bu türkçede bile bir virgül cümlenin anlamını komple değiştirebiliyorken çok mantıklı. Yetkili kaynaklarda çevirisi görebilirsin nette bol. ilk önce tevsir mesep tarikat ve beyninizdeki allah haylini düzeltin bizde tafsiye Link to post Sitelerde Paylaş
m184 0 Mart 26, 2018 gönderildi Raporla Share Mart 26, 2018 gönderildi 11 dakika önce, güven yazdı: kuran zaten deyişmiş osman tarfından onu geçtim kuran yazıldığı zaman parnetez nokta ünlem vs varmııydı yoktu zaten deyişmiş Kuran türkçe inmedi zaten... Çok mantıklı konuşuyorsun beynimi yakıyor Link to post Sitelerde Paylaş
güven 0 Mart 26, 2018 gönderildi Raporla Share Mart 26, 2018 gönderildi 2 dakika önce, m184 yazdı: Kuran türkçe inmedi zaten... Çok mantıklı konuşuyorsun beynimi yakıyor devreler yandı biz burda türçe kuran okuyruz Link to post Sitelerde Paylaş
güven 0 Mart 26, 2018 gönderildi Raporla Share Mart 26, 2018 gönderildi (düzenlendi) 23 dakika önce, güven yazdı: Ha benim tarım gibi güzel aytler yazsa o zaman EL-İLAH putuna geçerim. oku benim tanrımın aytlerini NAZİAT 1.Andolsun çekip koparanlara/yay çekenlere/kuyudan su çekenlere/bağsız-bekçisiz koşan atlara/ayrılık yüzünden hasret çekenlere/daldırıp daldırıp çıkaranlara, NAZİAT 2.Andolsun rahatça, incitmeden çekenlere/düğümü hünerle çözenlere/bir yerden bir yere gidenlere/coşkuyla iç çekenlere, Tarık 1- Yemin olsun göğe ve Târık'a; o, gece gelene, o, tokmak gibi vurana o, çıkıverip de yürek hoplatana (Tîn 95/1-2) “İncire, zeytine, Sinâ Dağı’na ve şu emin beldeye yemin ederim ki biz insanı en güzel dik biçimde yarattık. Sonra onu aşağıların aşağısına indirdik. Fecr Suresi :1. Tan yerinin ağarmasına andolsun, 2. On geceye andolsun, 3. Çifte ve teke andolsun, 4. Geçip giden geceye andolsun. 5. Şüphesiz bunlarda, akıl sahibi bir kimse için üzerine yemin edilmeye değer bir özellik vardır. ŞEMS -6.Yere ve onu yayıp dümdüz yapana ant içerim ki.. m184 senin allahın böyle güzel ayet yazdırabilrmi? Mart 26, 2018 tarihinde güven tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
m184 0 Mart 26, 2018 gönderildi Raporla Share Mart 26, 2018 gönderildi 3 dakika önce, kavak yazdı: O iki kelime bu cümlede yok demek, bu kadar mı zor ? Olmamasına rağmen, kullanmak, yoruma girer. Bu da benim nazarımda içeriğini çarpıtmaktır. Evet bir yazı okunurken bir sonraki cümleyi okuyarak bir önceki cümlede denilmek isteneni yorumlayabilirsin gayet açık ve net yazmıştım bir sonra ki ayetide o yorumda.. ayetleri(cümleleri) parçalayıp, parçalanan kelimelerin de ekini işaretini vs.. yontup anlamlar çıkarmaya gerçi çıkarmamaya çalışıyosunuz resmin bütününe bakın sadece büyüteçle gerçeği göremezsiniz zaten görmek gibi bir niyetinizin olduğunu sanmıyorum Link to post Sitelerde Paylaş
kavak 0 Mart 26, 2018 gönderildi Raporla Share Mart 26, 2018 gönderildi Şimdi, m184 yazdı: Evet bir yazı okunurken bir sonraki cümleyi okuyarak bir önceki cümlede denilmek isteneni yorumlayabilirsin gayet açık ve net yazmıştım bir sonra ki ayetide o yorumda.. ayetleri(cümleleri) parçalayıp, parçalanan kelimelerin de ekini işaretini vs.. yontup anlamlar çıkarmaya gerçi çıkarmamaya çalışıyosunuz resmin bütününe bakın sadece büyüteçle gerçeği göremezsiniz zaten görmek gibi bir niyetinizin olduğunu sanmıyorum Hâlâ zan üzerinden konușuyorsunuz. Ben alacağım cevabı aldım. Link to post Sitelerde Paylaş
güven 0 Mart 26, 2018 gönderildi Raporla Share Mart 26, 2018 gönderildi AHZAB-33 AYET-Evlerinizde oturun, ilk câhiliye (çağı kadınları)nın açılıp kırıtması gibi açılıp kırıtmayın. Namazı kılın, zekâtı verin, Allah'a ve Resûlüne itâ'at edin. Ey Ehl-i Beyt (ey peygamberin ev halkı), Allâh sizden, kiri gidermek ve sizi tertemiz yapmak. birde eşek ayti var bayılıyorum vala ben yatmaya gidiyorum bu atleri okuyun Lokman/19 -Yürüyüşünde tabiî ol. Sesini alçalt. Çünkü seslerin en çirkini, şüphesiz eşeklerin sesidir!” Link to post Sitelerde Paylaş
m184 0 Mart 26, 2018 gönderildi Raporla Share Mart 26, 2018 gönderildi Ateist olsam müslüman olurdum sayende Link to post Sitelerde Paylaş
adeist 0 Mart 27, 2018 gönderildi Raporla Share Mart 27, 2018 gönderildi (düzenlendi) Müslüm taifesinin yeni tezi; "Kuran'daki detaylara takılıyorsunuz" .... Sahte parayla gerçek parayı nasıl ayırt edersiniz? Yanıt çok nettir : detaylarına bakarak. .... Elimizde bir metin var ve birileri bunun gerçekten tanrı sözü olduğunu iddia ediyor. Öyleyse gerçekliğini kontrol etmenin tek bir yolu var detaylarına bakmak. Eğer metin insanî hatalarla doluysa tanrı sözü olamaz ! Tanrı, koyunları kaybetmiş bedevi çobanı gibi yemin etmez ! Tanrı, aralarında 1500 yıl tarih farkı olan iki Meryem'i birbirine karıştırmaz ! Tanrı, kendini korumak için zebanileri çağırmaz, ! Tanrı, miras paylaşımı oranlarını yanlış hesaplamaz ! ... Hatta ortalama zekâ sahibi erdemli bir insan da bunları yapmaz ! Düşünsene tanrısın ! Bunları niye yapasın ki? Mart 27, 2018 tarihinde adeist tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
Edip Cevdet 0 Mart 27, 2018 gönderildi Raporla Share Mart 27, 2018 gönderildi (düzenlendi) Alıntı Kur’ân, âlemlerin Rabbi sıfatıyla Allah’tan, kullarına gelen İlâhî kelâmlar mecmuâsıdır. Bizim fikir, algılama ve anlayış seviyemize inen Kur’ân-ı Hakîm’in, âyetlerinde ve beyanlarında yeminli ifâdelere yer vermesi de bizim algıladığımız biçimde anlaşılırlığını, ciddiyetini ve sözlerinde hilâfı olmadığını anlamamızı sağlamak içindir. Cenâb-ı Hak, bazen yeminle âyetlerini doğrulamış ve kuvvetlendirmiş; bazen de bir takım varlıkları yemin konusu yaparak bu varlıkların insanlık için değerine ve kıymetine işâret etmiş ve dikkatleri bu varlıklar üzerine çekmiştir. https://sorularlaislamiyet.com/kuran-i-kerimde-allah-neden-yemin-ediyor-kuranda-gecen-yemin-ifadelerini-nasil-anlamaliyiz İyi, güzel ve dahi hoş da... Mâdem ki Allah, anlamamızı ve hattâ iknâ olmamızı kolaylaştma adına, bizim algı düzeyimize inip, "İlâhi Kelâm"daki seviyeyi bu derece düşürecekse "müteşâbih âyet"ler neden ? Kendi âyetlerinin inandırıcılığını sağlama ve insanların "mütma'in" olması gerçekleştirme adına "yemin" ederken; Kureyş'in, Muhammed'in elçilik iddiasını ıspatlaması için "mucize" göstermesi gerektiği husûsundaki taleplerine neden "Öncekiler yalanladı" bahânesi ile karşı çıkılıyor ? Mucizeleri yalanlayanlar yeminlere inanacak mı ? Muhammed, Allah'tan çok daha önemli bir kişilik midir ? Mart 27, 2018 tarihinde Edip Cevdet tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
adeist 0 Mart 27, 2018 gönderildi Raporla Share Mart 27, 2018 gönderildi 37 dakika önce, Edip Cevdet yazdı: Muhammed, Allah'tan çok daha önemli bir kişilik midir ? Muhammed (eğer yaşamışsa) Allah isimli sanal bir tanrı yaratarak kendi amaçlarına hizmet etmesi için onu kullanmışsa elbette çok daha önemli bir kişiliktir. Zira Kuran'ın toplamında (sadece 4 yerde ismi geçse de) çoğu ayet Muhammed hedonizmi ve siyaseti için yazılmıştır. Bu durumda tespitiniz şiddetle doğrudur. Link to post Sitelerde Paylaş
anibal 0 Mart 27, 2018 gönderildi Raporla Share Mart 27, 2018 gönderildi 16 hours ago, m184 said: Resulin tek başına elçi, elçi ise eylemin sahibi değil taşıyandır, kelimeleri alt alta yazıp anlamını analiz ediyorsun sanırım yeni bir yöntem bu türkçede bile bir virgül cümlenin anlamını komple değiştirebiliyorken çok mantıklı. Yetkili kaynaklarda çevirisi görebilirsin nette bol. Resul elçi değildir, ne sayıklıyorsun ki böyle? Resul kendini en bir tarafını yırtacağın durumda "Haber veren" olur, elçi falan olmaz. Hadisleri bitirdiniz, kuranı da inkar etmeye başladınız. İşine gelmiyorsa, islam olmazsın, ama olacaksan, olan bu, neyi çarpıtıp çurputup milleti kandırmaya çıkarak şerefsizlik yapıyorsun? Link to post Sitelerde Paylaş
Edip Cevdet 0 Mart 27, 2018 gönderildi Raporla Share Mart 27, 2018 gönderildi (düzenlendi) 44 dakika önce, adeist yazdı: Muhammed (eğer yaşamışsa) Allah isimli sanal bir tanrı yaratarak kendi amaçlarına hizmet etmesi için onu kullanmışsa elbette çok daha önemli bir kişiliktir. Muhammed'in yaşadığı dönemle ilgili yazılı belgelerin bulunmayışı, kendisinin yaşayıp-yaşamadığı noktasındaki tartışmaların birinci sebebi gibi görünüyor. İslâm Peygamberinin Sasani, Bizans ve Mısır hükümdarlarına gönderdiği iddia edilen mektupların asılları bulunamadı bu güne kadar. İnternette Heraklius'a gönderdiği iddia edilen bir mektubun görüntüsüne rastladım. Ancak; gerçekten tarihi değeri var mıdır, kanıt olarak kullanılabilir mi bilmiyorum. Bence Muhammed'in yaşamış bir kişilik olduğunun en belirgin kanıtı Kur'andır. Çünki; süreki olarak, Muhammed'e göre "refleks" geliştiren bir "İlah" profili görmekteyiz. Mevlânâ'nın tâbiriyle "Pergel"in sâbit ayağı Muhammed'dir. Eğer Kur'an bir kurgu veya eski Arap hikâyelerinin Emeviler tarafından derlenmesi olsaydı, Allah'ın daha ön plânda bulunduğu bir metnin elimizde olması gerekirdi. Kur'an'ı kurgulayanlar, Muhammed ile ilgili bolca mûcize hikâyesi de uydururlardı. Putperest Arapların mucize noktasında Muhammed'e sürekli meydan okumaları karşısında, birtakım bahanaler arkasında "tam siper" olan bir "Allah" figürü ile karşılaşmazdık. Mart 27, 2018 tarihinde Edip Cevdet tarafından düzenlendi Link to post Sitelerde Paylaş
anibal 0 Mart 27, 2018 gönderildi Raporla Share Mart 27, 2018 gönderildi 17 hours ago, m184 said: Yemine neden bu kadar taktın anlamadım, Allah insanlarla iletişim kurarken telapati yapmıyor zengin bir dil kullanıyor yemin etmek dilde bir ifadeyi kuvvetlendirmek için o duruma özellikle dikkat çekmek için kullanılabilir biz de mahkemelerde yemin ederiz bu tüm dünyada böyledir bize veya araplara özel de değildir... Yemin o söze ayrı bir önem duygu ve mana katabilir de... Düşündükçe çok şey söylenebilir nasıl düşündüğün ve niyetin önemli tabi.. İslamın şartlarını kopyalayıp yapıştırırdım ama yapmam ben islamın şartlarının ayetlerinin tümünün olduğunu düşünürüm. Diyelim sen ıssız bir adaya düştün ve yerde bir taş buldun üzerinde "bunu yazan tosun okuyana kosun" yazıyor, sonra demek ki bu ıssız bir ada değilmiş aslında burada daha önce biri varmış ve bu taşa yazı yazmış diye düşünür müsün? Senin şu bedevi putçuğun, insan kadar aciz mi de, ancak yemin billah edip ikna edebiliyor başkalarını? Birilerini ikna etmek için bin çeşit yemin düzecek kadar aciz bir putçuktan mı hayır bekliyorsunuz? Link to post Sitelerde Paylaş
m184 0 Mart 27, 2018 gönderildi Raporla Share Mart 27, 2018 gönderildi 4 saat önce, anibal yazdı: Resul elçi değildir, ne sayıklıyorsun ki böyle? Resul kendini en bir tarafını yırtacağın durumda "Haber veren" olur, elçi falan olmaz. Hadisleri bitirdiniz, kuranı da inkar etmeye başladınız. İşine gelmiyorsa, islam olmazsın, ama olacaksan, olan bu, neyi çarpıtıp çurputup milleti kandırmaya çıkarak şerefsizlik yapıyorsun? Bana bak şerefsiz dölü ateist arkadaşının alıntıladığı metine alıntıladım ki orda anlam karşılığı "resul,elci" yazıyor bu durumda ateist arkadaşına şerefsiz diyorsun (çarptırmış ya) sazan Link to post Sitelerde Paylaş
evrimcirousseau 0 Mart 27, 2018 gönderildi Raporla Share Mart 27, 2018 gönderildi On 03.06.2012 at 20:48, tarafsiz yazdı: yaratıcının yarattıkları üzerine yemin etmesi zaten bunun bir yaratıcı tarafından söylenmediğinin kanıtıdır. Dutdutuduu ben bir tanrıyım. Adım da allah (el-ilah)şimdi peygamberime bi tane kitap nüzûl ettireceğim. İçindeki konular şöyle olsun; evrenin sırlarını boş verelim,peynir küfünden nelerin imal edilebileceği vesaire bu gibi bilgilerden VAZGEÇELIM. Ama muhammedin saçmasapan sorunları tmm buna okeyim. her neyse, daha fazla taklit edemeyeceğim. Cidden şu arap ulusunun diğer ulusları asimile etme programı olan islamdan fevkalade mertebede tiksiniyorum. Selametle.. Link to post Sitelerde Paylaş
Mindsurfer 0 Mart 27, 2018 gönderildi Raporla Share Mart 27, 2018 gönderildi Bu sözde tanrının yıldızların yerine yemin etmesi, bir de bunun "büyük bir yemin" olduğunu vurgulaması, semanın yıldızlarla donatıldığı ifadesinin mecaz olamayacağını gösteriyor. zaten mecaz olsaydı, yerlere saçılması..., düşmesin diye tutulması... gibi ifadeler olmazdı. Ayrıca başlıkta bahsedildiği gibi yıldızlar sabit bir yerde değil. bunun için gerçekten semada bir süs olarak donatılmış şekilde ve aynı hizada olması gerekiyor. nitekim kuran'da bu şekilde anlatılmış. Yani kuran'da evren diye bir şey yok, "yer ve gökler" var. Link to post Sitelerde Paylaş
anibal 0 Mart 28, 2018 gönderildi Raporla Share Mart 28, 2018 gönderildi 12 hours ago, m184 said: Bana bak şerefsiz dölü ateist arkadaşının alıntıladığı metine alıntıladım ki orda anlam karşılığı "resul,elci" yazıyor bu durumda ateist arkadaşına şerefsiz diyorsun (çarptırmış ya) sazan Şerefsiz arap dölü, senden mi öğreneceğiz biz arapçayı falan? Çarpıtan sensin, arap kırması rezil sünepe... Sen git arap efendilerinin götünü yala, ancak ondan anlarsın. Link to post Sitelerde Paylaş
Recommended Posts